Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper)
RailWiki.nl
Ontwikkelingen DH-stellen
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
25-01-2012 16:52:40
djjelmer
djjelmer
Hoe zit het eigenlijk nu met de stellen 3105, 3110, 3222 en 3226. Staan die nog steeds te roesten in Polen?  

25-01-2012 17:12:16
broek53
broek53
Te overwoekeren ook, ja.  

26-01-2012 00:16:24
kmark
kmark
Dat valt toch nog wel mee http://www.flickr.com/photos/markrail/6031297715/in/photostream  

26-01-2012 00:21:07
aarclay
aarclay
Ja...Overwoekerd met iets dat sommigen 'kunst' noemen... %09%
Of is dat meegenomen uit ons land?

Laatst bewerkt door aarclay op 26-01-2012 01:30


Choo choo.....
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

26-01-2012 00:30:12
mren
mren
Overwoekeren = planten  

26-01-2012 01:29:56
aarclay
aarclay
Dat weet ik ook wel hoor...

Laatst bewerkt door aarclay op 26-01-2012 01:30


Choo choo.....
 

30-01-2012 20:12:23
PlanX
PlanX
In Amersfoort voor de loods staan weer een aantal wadlopers buiten. http://www.flickr.com/photos/69195288@N07/6777582031/in/photostream Dit zijn de 3108+3114+3101+3118+3107 en aan de achterkant staat ook nog de 3103.

Laatst bewerkt door PlanX op 01-02-2012 18:07
 

01-02-2012 19:16:20
treinfreak
treinfreak
Ik was toevallig op flickr foto's aan het kijken toen ik deze reactie van iemand zag : Some of them have already arrived by boat in Constanta,but not for Ferotrans,for TFC(Trans Feroviar Calatori)
Met deze foto:
http://i968.photobucket.com/albums/ae169/AlexCta/DSCF6109.jpg

Ik ben even verder gaan zoeken kwam toen op een roemeens forum terecht.
Iemand die van het bedrijf TFC is vertelde dat de wadlopers dezelfde kleuren gaan krijgen als de VT 624 die ze al hebben.
http://www.forumtrenuri.com/t1855p10-de-vorba-cu-conducerea-operatorului-feroviar-tfc

De VT 624 van TFC
http://farm7.staticflickr.com/6095/6332143305_3f80d2466d_z.jpg


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

01-02-2012 21:25:49
thom
thom
Gezellige aankomst zo, tussen het schroot...  

02-02-2012 08:14:35
gvttreinen
gvttreinen
Kunnen ze vast wennen...  

17-02-2012 20:07:04
Railpool
Railpool
Heeft iemand enig idee op welke lijn deze stellen gaan rijden in Roemenië?


Cargo all the way
 

17-02-2012 21:56:17
wimhoekema
wimhoekema
men heeft het over de lijn Leeuwarski-Stavoro...%08%  

24-02-2012 12:50:39
PlanX
PlanX
Quote
treinfreak (wo 01 feb 2012 19:16:20 https://somda.nl/forum/5791/p376008/): Ik was toevallig op flickr foto's aan het kijken toen ik deze reactie van iemand zag : Some of them have already arrived by boat in Constanta,but not for Ferotrans,for TFC(Trans Feroviar Calatori)
Met deze foto:
http://i968.photobucket.com/albums/ae169/AlexCta/DSCF6109.jpg

Ik ben even verder gaan zoeken kwam toen op een roemeens forum terecht.
Iemand die van het bedrijf TFC is vertelde dat de wadlopers dezelfde kleuren gaan krijgen als de VT 624 die ze al hebben.
http://www.forumtrenuri.com/t1855p10-de-vorba-cu-conducerea-operatorului-feroviar-tfc

De VT 624 van TFC
http://farm7.staticflickr.com/6095/6332143305_3f80d2466d_z.jpg
Deze reactie over TFC stond bij deze foto op Flickr. http://www.flickr.com/photos/69195288@N07/6750137137/in/set-72157628372020243
 

24-02-2012 13:30:28
ICMm4250
ICMm4250
Als je deze fotolinks aanklikt krijg je alleen een hele vervelende melding dat je de winnaar van een iphone bent!!! wat je ook aaklikt je krijgt het niet uit je scherm.  

24-02-2012 13:45:27
AgentX
AgentX
Wat een aparte computer heb jij dan!  

26-02-2012 11:53:09
Railpool
Railpool
Het schip African River ligt in Hrp te wachten tot de DH'tjes daar aankomen.

Laatst bewerkt door Railpool op 26-02-2012 11:54


Cargo all the way
 

27-02-2012 14:43:02
greyhound
greyhound
Nieuws over de wadlopers in Argentinie:

http://www.railjournal.com/newsflash/argentina-uruguay-service-cut-back-1492.html
 

27-02-2012 23:27:20
broek53
broek53
Quote
Railpool (zo 26 feb 2012 11:53:09 https://somda.nl/forum/5791/p380293/): Het schip African River ligt in Hrp te wachten tot de DH'tjes daar aankomen.
De DH1-en voor Argentinië?
 

28-02-2012 06:59:03
marcel72
marcel72
De African River is alweer vertrokken en zat vanmorgen al boven Vlieland ....

Haven Scheepsnaam Aankomstijd (Lokaal) Vertrektijd (Lokaal)
IJMUIDEN AFRICAN RIVER 2012-02-28 00:33 2012-02-28 01:25

Marcel
 

28-02-2012 08:34:07
gvttreinen
gvttreinen
Bestemming: NORDENHAM
Waarschijnlijk daar overladen op binnenvaartschip of?

(bron: Marinetraffic.com)
 

28-02-2012 09:32:17
sik214
sik214
Is het al wel zeker dat ze aan boord zijn dan?  

28-02-2012 09:33:15
Railpool
Railpool
@Marcel72 je hebt volledig gelijk, het schip lag op de plek waar het oorspronkelijke schip moest liggen voor het transport. Een soort gelijk schip ligt nu 1 kade verder, de Midjur. Dit schip heeft precies dezelfde bouw en laadruim als het schip dat is gebruikt voor het transport van de andere DH's uit de Rotterdamse haven. Dit schip is gistermiddag aangekomen rond half 2, aldus een nfl.

@Sik214 nee ze staan nog in Amf, maar ik zou het in de gaten houden deze week)

Laatst bewerkt door Railpool op 28-02-2012 09:33


Cargo all the way
 

28-02-2012 21:13:27
djjelmer
djjelmer
Ik moet volgende week woensdag in amersfoort zijn dus die wadjes moeten daar eigenlijk nog wel even staan blijven. Was van plan om de camera mee te nemen.

Hier zijn nog wat foto's van de 3213 zo als hij er nu bij rijd.http://www.haciendovia.com.ar/galeria/categories.php?cat_id=139&sessionid=tfg12uk3hr4a8427o171sdme77
 

28-02-2012 21:15:50
Railpool
Railpool
Dromen zijn bedrog bewijst maar weer, ze worden naar het schip geladen bij Rotim in de Vlothaven.


Cargo all the way
 

29-02-2012 13:27:44
waalkade
waalkade
Quote
Railpool (di 28 feb 2012 09:33:15 https://somda.nl/forum/5791/p380633/): @Marcel72 je hebt volledig gelijk, het schip lag op de plek waar het oorspronkelijke schip moest liggen voor het transport. Een soort gelijk schip ligt nu 1 kade verder, de Midjur. Dit schip heeft precies dezelfde bouw en laadruim als het schip dat is gebruikt voor het transport van de andere DH's uit de Rotterdamse haven. Dit schip is gistermiddag aangekomen rond half 2, aldus een nfl.

@Sik214 nee ze staan nog in Amf, maar ik zou het in de gaten houden deze week)
http://www.marinetraffic.com/ais/nl/default.aspx?zoom=10&mmsi=248734000&centerx=4.772013&centery=52.41379
Een link om de Midjur te volgen.
Edit, de Midjur is een bulkcarrier.
Ik gok op de Athena.

Laatst bewerkt door waalkade op 29-02-2012 13:43
 

29-02-2012 14:31:47
dvdhoven
dvdhoven
Even maar een citaat uit RR vandaag:
Quote
Forum Rolandrail (http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=5&t=6280&view=unread#unread): CT 1627 met 3111+3117+3113+3104+3103 om 12.35 binnenkomst Awhv.
Setje ging direct na binnenkomst geduwd de Vlothaven in.



Dick van den Hoven
 

29-02-2012 14:33:29
Bert13
Bert13
Hum, ik heb genoteerd: MRCE5001632 (= CT 1627) + 3111+3117+3115+3113+3103


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

29-02-2012 14:42:43
rob46
rob46
Klopt niet, de 3115 is geen TBA-stel.


57 jaar OV-fotografie.
 

29-02-2012 14:43:54
Bert13
Bert13
Okee, dan blijkt dat fotograferen en schrijven niet samengaat. Bedankt.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


29-02-2012 15:38:04
Railpool
Railpool
@Waalkade je hoeft niet meer te gokken, het is de Athena.


Cargo all the way
 

29-02-2012 20:42:28
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Vanaf nu doen we weer normaal tegen elkaar.


Groet, Spiketrain
 

29-02-2012 22:19:21
sik214
sik214
Quote
Bert13 (wo 29 feb 2012 14:43:54 https://somda.nl/forum/5791/p380822/): Okee, dan blijkt dat fotograferen en schrijven niet samengaat. Bedankt.
Stel 3115 is ook een Wadfietser (bestickering), die had je er op je foto ook vast wel uitgehaald.
 

01-03-2012 20:04:33
kbrandsma
kbrandsma
Quote
greyhound (ma 27 feb 2012 14:43:02 https://somda.nl/forum/5791/p380478/): Nieuws over de wadlopers in Argentinie:

http://www.railjournal.com/newsflash/argentina-uruguay-service-cut-back-1492.html

Zou dit zijn na die schuiver waar laatst over werd bericht, waarbij een Wadloper de spoorstaven van de dwarsliggers had losgewerkt en vervolgens in de ballast en het onkruid tot stilstand kwam?
 

02-03-2012 01:53:16
Rob...
Rob...
klopt het dat we na deze verscheping nog slechts 2 DH'tjes in NL hebben? (3115 3215?)  

02-03-2012 08:31:24
rob46
rob46
Correct, alleen TBA 3116 zou nog naar Awhv moeten worden overgebracht.


57 jaar OV-fotografie.
 

04-03-2012 15:31:40
djjelmer
djjelmer
http://youtu.be/nXAz8xmJDM4

Die wadlopers worden iets minder goed behandeld. Maar een mooi uitzicht hebben ze nu wel!
 

04-03-2012 16:28:21
john2
john2
De wadlopers hadden nogal technische problemen toen ze op de Maaslijn door Veolia gereden werden. Hebben de buitenlandse vervoerders hier ook (nog) last van deze technische problemen?  

04-03-2012 18:57:42
mich
mich
Ja.  

04-03-2012 20:10:52
tjabbe73
tjabbe73
De Wadlopers hebben in NS-tijd geen revisie gehad, alleen een inwendige opknapbeurt en wat aanpassingen (CW's). Al in de laatste tijd dat ze nog voor NS reden, waren de dieselmotoren volledig op, de Voith-aandrijving had ook een revisie nodig. Als je deze zaken had aangepakt, had het al een stuk in storingen gescheeld...  

04-03-2012 21:24:00
javanree
javanree
En vergeet niet dat ze op de Maaslijn zwaar mishandeld werden, diensten rijdend waar ze totaal niet geschikt voor waren.  

04-03-2012 21:26:17
1855
1855
Quote
tjabbe73 (zo 04 mrt 2012 20:10:52 https://somda.nl/forum/5791/p381409/): De Wadlopers hebben in NS-tijd geen revisie gehad,


Je moest eens weten...
 

04-03-2012 21:43:33
edje
edje
Volgens mij zijn ze zelfs compleet gereviseerd.
En dan nog een tractieinstallatie bestaat uit hoofddelen die een eigen revisie en vervangingstermijn hebben.
 

04-03-2012 22:41:29
dh3201
dh3201
Het casco en het interieur hebben een revisie gehad, de motoren niet


Shqiperise-lopers?
 

04-03-2012 22:49:10
tjabbe73
tjabbe73
Quotetjabbe73 (zo 04 mrt 2012 20:10:52 link): De Wadlopers hebben in NS-tijd geen revisie gehad,

Je moest eens weten...
---------------------------------------------------------------------

Nope, anders dan componenten wisselen (ook motoren en Voith) is er niet mee gedaan. Een kennis van mij heeft in de jaren negentig vanuit Tilburg de verbouwing gecoördineerd, waarbij o.a. de baanruimers werden aangebracht en toen is alleen de kop deels geschilderd. Toen werd al aangegeven van hogerhand dat er bijna geen geld ingestoken mocht worden. Op het laatst zijn er zelfs in het TC (technisch centrum) van Groningen nog wat kunstgrepen uitgevoerd om het spul te laten rijden. Maar dat kwam op het conto van de heren techneuten die jaren het spul al onder hun hoede hadden. Of zij er vrolijk van werden laat ik even in het midden....

Laatst bewerkt door tjabbe73 op 04-03-2012 22:50
 

05-03-2012 07:44:19
mich
mich
Ik meen ook altijd dat de defecten op de maaslijn niet zoveel met het rijden te maken had. Zoals lekkende daken koelradiatoren defecte kleppen en remonderdelen. Ook zaken als totaal versleten dempers niet goed werkende oliekachels enz. toerenregeling defect brandstofpompen die bleven hangen. En al dat soort dingen stond al ruimschoots in de storingshistorie nog voordat we er een meter mee reden.  

05-03-2012 11:24:19
1855
1855
Quote
tjabbe73 (zo 04 mrt 2012 22:49:10 https://somda.nl/forum/5791/p381429/): Quotetjabbe73 (zo 04 mrt 2012 20:10:52 link): De Wadlopers hebben in NS-tijd geen revisie gehad,

Je moest eens weten...
---------------------------------------------------------------------

Nope, anders dan componenten wisselen (ook motoren en Voith) is er niet mee gedaan. Een kennis van mij heeft in de jaren negentig vanuit Tilburg de verbouwing gecoördineerd, waarbij o.a. de baanruimers werden aangebracht en toen is alleen de kop deels geschilderd. Toen werd al aangegeven van hogerhand dat er bijna geen geld ingestoken mocht worden. Op het laatst zijn er zelfs in het TC (technisch centrum) van Groningen nog wat kunstgrepen uitgevoerd om het spul te laten rijden. Maar dat kwam op het conto van de heren techneuten die jaren het spul al onder hun hoede hadden. Of zij er vrolijk van werden laat ik even in het midden....


En jij denkt dat er in de jaren voorafgaand aan de midlife-beurt (1981-1996, NS tijd) nooit iets gereviseerd is? Leuk dat je een kennis hebt die aan de beurt in de jaren '90 heeft meegewerkt, maar ik ken heleboel mensen die op allerlei fronten in Tb revisies, CW's en vele verbeteracties aan de DH's hebben uitgevoerd. Dieselmotoren, de hele aandrijflijn, pneumatisch, elektrisch, enz, allemaal gereviseerd en ook ver voor de beurt in de jaren'90.
 

05-03-2012 16:18:11
john563
john563
Dat was allemaal onderhoud, maar een grote revisie zoals R4 plan V een totale in 1 beurt is bij die dingen nooit gebeurd, sterker iedereen deed er maar wat aan, ze zijn ook nog voor verschillende wijzigingen in Haarlem geweest. Er werd alleen maar wat gereviseerd als het stuk ging.  

05-03-2012 16:35:10
1855
1855
Dus die afdelingen en apparatuur in Tilburg die speciaal voor de DH's (en later ook DM'90) waren ingericht een aangeschaft zijn nooit gebruikt? Tuurlijk.
Revisies zoals ze aan mat'64 werden gegeven wordt aan geen enkel modern materieel gegeven, dus die vergelijking gaat volledig mank.
 

05-03-2012 16:39:49
treinefan
treinefan
Echt vreselijk jammer dat er niet 1 treinstel overblijft in Nederland.  

05-03-2012 17:06:50
broek53
broek53
Des te leuker om over een jaar of tien een stel terug te halen en er weer tien jaar over doen om heet een beetje origineel te krijgen! Ik verhueg mij nu al over de discussies of de baanruimer eraf moet of niet en wat er met de kasten bovenop moet gebeuren  

05-03-2012 17:33:02
sik214
sik214
Deze stond vandaag om 16:00 uur als enige DH nog bij de loods in Amf.  

05-03-2012 17:58:08
train85
train85
Die 2 andere staan ook te amersfoort, alleen dan wel buiten dat terrein waar de 3116 staat.  

05-03-2012 18:43:07
mich
mich
Quote
1855 (ma 05 mrt 2012 16:35:10 https://somda.nl/forum/5791/p381507/): Dus die afdelingen en apparatuur in Tilburg die speciaal voor de DH's (en later ook DM'90) waren ingericht een aangeschaft zijn nooit gebruikt? Tuurlijk.
Revisies zoals ze aan mat'64 werden gegeven wordt aan geen enkel modern materieel gegeven, dus die vergelijking gaat volledig mank.


Tilburg was een reparatie/revisie afdeling voor als er wat stuk ging. Zelfs in de Veolia tijd nog werden daar grote reparaties gedaan.
 

05-03-2012 18:49:10
salieri
salieri
Zijn nu alle DH's, behalve de 3115, 3116 en 3215 het land uit? Zo ja, wie had dat gedacht, ruim 4 jaar na terzijdestelling  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

05-03-2012 19:17:58
rob46
rob46
Niet het land uit, wel verkocht maar dat had ik in het 4e kw. 2011 al in dit topic geschreven.


57 jaar OV-fotografie.
 

05-03-2012 19:38:54
thom
thom
Quote
mich (ma 05 mrt 2012 18:43:07 https://somda.nl/forum/5791/p381523/):
Quote
1855 (ma 05 mrt 2012 16:35:10 https://somda.nl/forum/5791/p381507/): Dus die afdelingen en apparatuur in Tilburg die speciaal voor de DH's (en later ook DM'90) waren ingericht een aangeschaft zijn nooit gebruikt? Tuurlijk.
Revisies zoals ze aan mat'64 werden gegeven wordt aan geen enkel modern materieel gegeven, dus die vergelijking gaat volledig mank.


Tilburg was een reparatie/revisie afdeling voor als er wat stuk ging. Zelfs in de Veolia tijd nog werden daar grote reparaties gedaan.

Ik denk dat je dat nu aan het uitleggen bent aan iemand die in Tilburg gewerkt heeft en best wel weet waar hij het over heeft...
 

05-03-2012 20:09:23
tjabbe73
tjabbe73
Quote
1855 (ma 05 mrt 2012 16:35:10 https://somda.nl/forum/5791/p381507/): Dus die afdelingen en apparatuur in Tilburg die speciaal voor de DH's (en later ook DM'90) waren ingericht een aangeschaft zijn nooit gebruikt? Tuurlijk.
Revisies zoals ze aan mat'64 werden gegeven wordt aan geen enkel modern materieel gegeven, dus die vergelijking gaat volledig mank.


Volgens mij is dat dus mijn betoog dat die stellen nooit een grote revisie hebben gehad......%03%
 

05-03-2012 20:33:56
1855
1855
Na de oude grote beurten, zoals nog aan mat'64 werd gegeven, kreeg je andere soorten (grote) revisies.....

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-03-2012 22:07, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

06-03-2012 21:08:40
djjelmer
djjelmer
Ik moet morgen naar Amersfoort. Ik ben van plan om één trein eerder te nemen om zo nog even tijd te hebben de wadlopers te fotograveren die er nog staan. Ik ben nog nooit in Amersfoort geweest. Waar kan ik die overgebleven Wadlopers vinden?  

06-03-2012 21:23:04
AgentX
AgentX
Vanaf het station in Amersfoort de uitgang aan de noordzijde nemen. Direct linksaf, langs het grote gebouw, verder langs de parkeerplaats (aan de rechterkant). Links zie je dan de sporen van de Stichting DE3 en NS Opleidingen. Dan loop je langs de Herik Rail Loodsen, na zo'n 500 meter loop je tegen de Wagenloods aan. Je gaat er rechtsom omheen, dan loop je nog verder rechtdoor tot achter de loods. Daar is de "tuin" met sloopmaterieel.

Overigens zou er nu nog slechts één wadloper moeten staan.
 

06-03-2012 21:34:08
sik214
sik214
En daar staat de 3116 juist achter de halve 522 en ICRm BDs, en DDM's in alle soorten van onttakeling.

De 3115+3215 staan middenop het goederenemplacement en zijn alleen van de zijde van de Bokkeduinen zichtbaar vanwege een plan U stel aan de andere kant die het zicht ontneemt... Mogelijk vanaf de westelijke overweg naast de Bokkeduinen met een mega telelens zichtbaar....
 

06-03-2012 21:43:41
AgentX
AgentX
Even een routeplaatje gemaakt. http://img201.imageshack.us/img201/5471/routeo.png

Rood = looproute (rechts naar links)
Paars = Herik Rail Loodsen
Geel = NS Wagenloods
Wit = Hekken

De loop route eindigt bij het hek achter de loods. Dit zit dicht, vanaf daar kun je nog helemaal doorlopen naar het "hoekje" waar het witte lijntje eindigt.

Succes morgen!
 

06-03-2012 22:37:32
djjelmer
djjelmer
Dankjewel! Ik ben zeer benieuwd. Zal m'n ogen en de camera zeker de kost geven! Dit word de eerste keer weer sinds 2007 dat ik een wadloper in het echt zie. De laatste keer was toen ze nog op de lijn Leeuwarden - Groningen reden.  

06-03-2012 23:04:35
wilcot
wilcot
je kunt echter wel doorlopen tot aan het puntje van de witte lijn. De 3116 was afgelopen vrijdag goed te zien. (vrij zicht op al het materiaal wat er staat). De deuren waren open en 1 raam was afgeplakt. De DE 3 staan bij het einde van de witte lijn op amersfoort goederen. De andere wadlopers kun je bekijken vanaf de heubel die grenst aan het grasveld bij de loods. (pas wel op voor hondenpoep want de hondenuitlaatservice loopt daar dagelijks. Veel succes  

06-03-2012 23:32:04
snowie
snowie
Voor iedereen die de transporten gemist heeft, hier nog een foto van het laatste transport afgelopen donderdag 1 maart vanuit Amersfoort : http://www.flickr.com/photos/cees_1251/6959811701/ - de 3101, 3118, 3107 en 3119 achter Captrain Dloc 1627.

Laatst bewerkt door snowie op 07-03-2012 20:00
 

06-03-2012 23:36:52
bnv
bnv
Wie weet waarom de 3116 nog is achter gebleven? Of is dat een kwestie van tijd in die zin dat die deze week alsnog wordt overgebracht naar de Vlot/Westhaven?
Mocht dat gebeurd zijn dan resteert alleen de 3115 en de 3215 nog hier in Nederland volgens mij gegevens.
 

07-03-2012 01:58:06
slifor2
slifor2
Quote
snowie (di 06 mrt 2012 23:32:04 https://somda.nl/forum/5791/p381696/): Voor iedereen die de transporten gemist heeft, hier nog een foto van het laatste transport afgelopen vrijdag 1 maart vanuit Amersfoort : http://www.flickr.com/photos/cees_1251/6959811701/ - de 3101, 3118, 3107 en 3119 achter Captrain Dloc 1627.


Hmmmm was het nou vrijdag 2 MAART of DONDERDAG 1 maart....??
 

07-03-2012 09:09:34
HZwoferink
HZwoferink
Donderdag 1 maart

Quote
bnv (di 06 mrt 2012 23:36:52 https://somda.nl/forum/5791/p381697/): Wie weet waarom de 3116 nog is achter gebleven? Of is dat een kwestie van tijd in die zin dat die deze week alsnog wordt overgebracht naar de Vlot/Westhaven?
Mocht dat gebeurd zijn dan resteert alleen de 3115 en de 3215 nog hier in Nederland volgens mij gegevens.
In de 3116 was geen beweging meer in te krijgen, dus is die achtergelaten.

Laatst bewerkt door HZwoferink op 07-03-2012 09:10


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

07-03-2012 11:08:39
mich
mich
Heb ze al enige tijd, maar hierbij een kleine selectie van de foto's van de allerlaaste rit van de Wadlopers in de reizigersdienst in Nederland: http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/sets/72157629167281612/  

07-03-2012 14:37:16
djjelmer
djjelmer
ik loop nu bij een bord waar op staat "eigen weg NS", gewoon doorlopen?  

07-03-2012 14:41:03
AgentX
AgentX
Geen idee waar dat bord staat, maar het betekent niet dat je er niet voorbij mag lopen  

07-03-2012 14:44:37
mren
mren
Dat betekent het wel; je mag je niet zomaar op andermans terrein begeven. Het zou er uit zien als jan en alleman hier vrolijk door mn tuin loopt.

Laatst bewerkt door mren op 07-03-2012 14:44
 

07-03-2012 14:54:13
AgentX
AgentX
Niet, "eigen weg" betekent niet dat je je er niet mag begeven. Sterker nog, het is toegestaan om je op andermans grond te begeven.

"Eigen weg" wil alleen zeggen dat het om een weg gaat die in eigendom is van een particulier of een bedrijf, en dat deze op elk willekeurig moment door de eigenaar mag worden afgesloten. Is dat niet zo, dan is deze weg gewoon toegankelijk voor "Jan en alleman".

Het betreden van andermans grond is namelijk toegestaan, behalve als de grond is afgesloten, er schade ontstaat, of door de eigenaar kenbaar wordt gemaakt dat het betreden verboden is, bijvoorbeeld door een bordje "Verboden toegang voor onbevoegden (art. 461 Wetboek van Strafrecht)".

Overigens gelden op een "eigen weg" ook de algemene verkeersregels (rechts rijden, voorrang verlenen etc.), behalve wanneer deze is afgesloten.

Kortom, als jouw tuin niet is afgesloten met een hek, deur of omheining en je hebt er geen bordje hangen met "Verboden toegang", heb ik alle recht om in jouw tuin rond te lopen.

Gewoon doorlopen dus

Laatst bewerkt door AgentX op 07-03-2012 15:02
 

07-03-2012 15:13:57
djjelmer
djjelmer
AHHH OKE! ik heb snel een paar fotos genomen en toen snel weer terug! toen ik kwam stond het hek open. zal later vandaag de fotos plaatsen.  

07-03-2012 15:20:49
AgentX
AgentX
Als er een hek stond had je er niet heen mogen gaan. Immers was de eigen weg afgesloten met een hek.

Maar ja, moeilijke kwestie. Er stond wel een hek, maar het was niet afgesloten. Geen idee. Soms moet je het risico maar nemen toch
 

07-03-2012 19:56:46
snowie
snowie
Quote
slifor2 (wo 07 mrt 2012 01:58:06 https://somda.nl/forum/5791/p381699/):
Quote
snowie (di 06 mrt 2012 23:32:04 https://somda.nl/forum/5791/p381696/): Voor iedereen die de transporten gemist heeft, hier nog een foto van het laatste transport afgelopen vrijdag 1 maart vanuit Amersfoort : http://www.flickr.com/photos/cees_1251/6959811701/ - de 3101, 3118, 3107 en 3119 achter Captrain Dloc 1627.


Hmmmm was het nou vrijdag 2 MAART of DONDERDAG 1 maart....??
Als heer slifor2 1 blik op de foto geworpen had en de begeleidende tekst gelezen was hij reeds voorzien van het antwoord hier gewijzigd....

Laatst bewerkt door snowie op 07-03-2012 19:59
 

07-03-2012 22:41:21
djjelmer
djjelmer
ZO ik ben weer thuis. Nog bedankt voor de route info ed. Het was echt klote weer dus ben ik niet heel lang gebleven. Ik heb snel even een paar foto's gemaakt van de DH-3119 en ben toen snel weer weg gegaan. Het regende behoorlijk hard. Hierbij de foto's :

http://oi42.tinypic.com/rc6dsy.jpg
(De man van wie dat witte busje was had het hek open laten staan. Ik zat nog even te denken om de wadloper van nog dichterbij te fotograferen maar hier heb ik toch maar van afgezien.)

http://oi39.tinypic.com/24xiaop.jpg
http://oi43.tinypic.com/19uutf.jpg
http://oi41.tinypic.com/oo4j.jpg
 

07-03-2012 23:04:28
timtrein
timtrein
Hm, apart dat dat stel niet van z'n plek af wilde? Iets met magneetrem ofzo?  

08-03-2012 00:36:27
110573
110573
Gaat de 3116 nog mee of wordt dat een ander tijdstip?  

08-03-2012 20:50:21
AgentX
AgentX
Quote
djjelmer (wo 07 mrt 2012 22:41:21 https://somda.nl/forum/5791/p381812/): De man van wie dat witte busje was had het hek open laten staan. Ik zat nog even te denken om de wadloper van nog dichterbij te fotograferen maar hier heb ik toch maar van afgezien.)


Dat terrein mag je niet komen, wel tot aan het hek en er omheen, normaal gesproken zit het hek daar dicht.

Leuk dat je de boel daar eens bezocht hebt
 

16-03-2012 14:51:37
treinefan
treinefan
Het is er leeg geworden sinds de laatste keer dat ik er was.  

20-03-2012 17:32:26
rob46
rob46
Vandaag sleepte CT 1627 de laatste van de 15 aan TBA verkochte DH-eenen vanaf Amf naar de Amsterdamse Vlothaven; plaatje van DH 3116 als trein 51115 in de Eempolder: http://www.flickr.com/photos/rob46/6854230736/in/photostream


57 jaar OV-fotografie.
 

20-03-2012 19:42:56
geert
geert
En daarmee zijn alle DH-1 en uit het land verdwenen?  

20-03-2012 19:43:52
Bert13
Bert13
Staan de 3115 en 3215 er niet nog?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-03-2012 20:12:09
train85
train85
Ja.  

21-03-2012 01:50:54
treintim
treintim
Bovendien is de Amsterdamse Vlothaven ook nog gewoon Nederland, waar de TBA-stellen nu staan.  

21-03-2012 07:14:57
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat moet je niet te hard zeggen, meestal worden zee en luchthavens gezien als internationaal grondgebied (i.v.m. douane e.t.c.).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

21-03-2012 08:56:23
AgentX
AgentX
Maar ze staan wel in de buurt!  

21-03-2012 09:20:41
lw-o
lw-o
zijn de 3115 en 3215 nog niet verkocht? of enkel niet overgedragen?  

21-03-2012 09:33:40
thom
thom
Quote
Waaldrecht (vr 18 nov 2011 23:58:13 https://somda.nl/forum/5791/p365836/): 3115 gaat samen met de 3215 en de Utjes naar Roemenie

Even zoeken in dit topic en je vind het zo....
 

21-03-2012 09:34:25
rob46
rob46
Ik zou dit topic of de bladen eens lezen want we vallen behoorlijk in herhalingen.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-03-2012 20:05:17
KvdLee
KvdLee
Wat ik me afvraag is of er al een actie is ondernomen om een DH1'tje te bewaren.
'k Vind het altijd hele bijzondere "treinstelletjes", en het lijkt me leuk als er eentje bewaard blijft. Of zou het een optie zijn om een niet verbouwd stel ergens uit Polen of zo iets terug te halen. Ik weet niet of ze erg ingrijpend veranderd zijn, en of dat het interieur er nog uitziet zoals in NS tijd?.

Groet,
Koen
 

22-03-2012 20:18:14
fugazi
fugazi
Regel jij het even.  

22-03-2012 20:40:12
rob46
rob46
Quote
mat64freak (do 22 mrt 2012 20:05:17 https://somda.nl/forum/5791/p384052/): Wat ik me afvraag is of er al een actie is ondernomen om een DH1'tje te bewaren.
'k Vind het altijd hele bijzondere "treinstelletjes", en het lijkt me leuk als er eentje bewaard blijft. Of zou het een optie zijn om een niet verbouwd stel ergens uit Polen of zo iets terug te halen. Ik weet niet of ze erg ingrijpend veranderd zijn, en of dat het interieur er nog uitziet zoals in NS tijd?.

Groet,
Koen
Goed plan, je kunt je in Paterek (Polen) melden. Dieplader+geld meenemen, de 3105 en 3110 staan ter beschikking. Veel succes !


57 jaar OV-fotografie.
 

22-03-2012 20:42:25
mich
mich
En daarna begint de ellende pas  

22-03-2012 22:33:53
thom
thom
Oh, en lees dit topic even goed door, daar staat je antwoord al minimaal al 5x in, aangevuld met tips en truuks....  

22-03-2012 23:00:35
dh3201
dh3201
Quote
rob46 (do 22 mrt 2012 20:40:12 https://somda.nl/forum/5791/p384061/): Goed plan, je kunt je in Paterek (Polen) melden. Dieplader+geld meenemen, de 3105 en 3110 staan ter beschikking. Veel succes !

Quote
mich (do 22 mrt 2012 20:42:25 https://somda.nl/forum/5791/p384062/): En daarna begint de ellende pas

Ophalen, neerzetten, muurtje eromheen metselen, klaar.%08%


Shqiperise-lopers?
 

22-03-2012 23:29:24
train85
train85
Maar dan rijvaardig maken en dat is de lastigste klus.  

22-03-2012 23:33:36
AgentX
AgentX
"Regel een stel vrijwilligers en een tiental sponsors!" denkt iedereen.  

23-03-2012 05:35:03
maigoda
maigoda
Ermee rijden wordt lastig. Er zit geen ATB meer in. En omdat er ooit ATB-NG in zat, is het plaatsen van een ATB-E niet mogelijk (iets met regelgeving en zo).
Groetjes,
Emiel
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper)
RailWiki.nl