Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper) |
![]() |
02-02-2015 16:54:07 | ||
---|---|---|
JuliandeB
![]() |
Gaaf om ze weer rijdend te zien, leuk ook dat ze airco hebben. |
02-02-2015 17:20:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Google maps bekeken en blijkt een verbinding over een flinke gecombineerde weg/spoorbrug. De verbinding zal wel een succes zijn vanwege het ontbreken van een voetpad ofzo op die brug en bussen zullen wel hopeloos vast staan voor de douaneposten. Daarnaast schijnt Paraguay goedkoop te zijn. |
02-02-2015 18:58:44 | ||
---|---|---|
Harrstein
![]() |
Ze melden dat ook in het railway gazette artikel iets terug, in een maand al 100.000 mensjes vervoerd. nogal wiedes als een reis van 4 uur plots 10 minuten is |
02-02-2015 19:28:36 | ||
---|---|---|
fermon
![]() |
Het lijkt wel of ze het nodige veranderd hebben op het dak. |
![]() |
advertentie |
02-02-2015 19:49:11 | ||
---|---|---|
Harrstein
![]() |
Dr zit nu airco in ipv arko, wat ook hierboven staat Laatst bewerkt door Harrstein op 02-02-2015 19:50 |
02-02-2015 21:02:38 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Hoe zit het met de argentijnse DH1? Er zijn daarvan ook nog een stuk of wat van verscheept. |
02-02-2015 22:24:32 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Volgens mij is het "nieuwe" interieur altijd wel interessant om te zien. Er wordt volgens mij iets opgemerkt over het verbod fietsen te plaatsen. ![]() https://www.youtube.com/watch?v=jaG-aAMSzi4&x-yt-cl=85114404&x-yt-ts=1422579428#t=34 De dienst lijkt overigens al eerder gestart, 1 januari. Maar zie ook dingen van rond 22 december. Ben wel benieuw hoeveel stellen er daar zijn. Heb nummer F101, F103 en F104 gezien. Maar het zou best kunnen dat beide bakken een eigen nummer hebben. Op 1 foto waarbij een dak op de stellen is ingestort zijn er 2 te zien. Edit: Ze hebben flink eraan geschilderd, dit schijnen de 2 stellen zijn geweest. https://www.youtube.com/watch?v=pEA_hlI9waI&x-yt-ts=1422579428&x-yt-cl=85114404#t=45 Is aan de hand van de gele baanschuiver nu niet een nummer te achterhalen. De 3221 reed zo rond. Laatst bewerkt door jor[D]1 op 02-02-2015 22:43 |
02-02-2015 23:35:52 | ||
---|---|---|
pvdspek
![]() |
Quote Die met de gele baanschuiver is inderdaad de 3221. Op Google Streetview is hetzelfde stel te zien in Pilar: https://www.google.nl/maps/@-34.464539,-58.91626,3a,25.4y,201.69h,86.83t/data=!3m4!1e1!3m2!1sZUHyBd8vXJ9hpFRobNjvOw!2e0 Het nummer is weliswaar witgeschilderd, maar aan de graffiti-resten eromheen kun je het stel herkennen. Het andere stel is de 3201. Op deze video is in een interieuropname nog de Nederlandse nummersticker te zien: http://youtu.be/AoKVhFLtfg4?t=3m32s Vraag die overblijft: is de 3201 de F101/F102 geworden en de 3221 de F103/F104, of andersom? |
04-02-2015 16:41:50 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Mooi om ze zo weer eens rijdend en wel terug te zien!! Gr:Mv Laatst bewerkt door mv op 04-02-2015 16:42, reden: txt |
09-03-2015 09:35:40 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
Nog een leuke video over de nieuwe verbinding: http://youtu.be/TivXK2vAmvg Ik ben benieuwd of ze de verscheepte DH1 stellen ook op deze lijn gaan inzetten. |
28-03-2015 11:46:33 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Een video van de laatste rit van de Wadloper in Nederland vanuit het oogpunt van de machinist, tussen Venray en Boxmeer: https://www.facebook.com/video.php?v=897472550296624 |
30-06-2015 21:11:11 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Wie weet wat de actuele status is waar de Wadlopers rijden in Roemenië? Misschien het idee om daar in het najaar heen te gaan. |
30-06-2015 21:20:41 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In het najaar is zinloos, de leukste diensten worden 's morgens heel vroeg en laat in de avond gereden. Totale actuele overzicht in het Jaarboek SPOOR Editie 26. Laatst bewerkt door rob46 op 30-06-2015 21:21 57 jaar OV-fotografie. |
30-06-2015 21:52:51 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Okee. |
30-06-2015 22:40:03 | ||
---|---|---|
5001516
![]() |
Ben ik de enige die zich stoort aan het telkens reclame maken voor een zeker boek? |
30-06-2015 22:48:44 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Blijkbaar, zolang het bericht ook nuttige inhoud bevat vinden wij dat geen probleem. Dit is sowieso niet het topic om daar discussie over te gaan voeren. Edit: Zoals gezegd is dit niet het topic om daarover te discussiëren, 2 berichten zijn verwijderd. Laatst bewerkt door moderator op 01-07-2015 08:53 |
01-07-2015 13:58:21 | ||
---|---|---|
NSR-fan
![]() |
Quote Op een aantal lijnen rijden de Wadlopers gewoon de hele dag, volgens de huidige planning van TFC. War Rob46 precies bedoelt met "de leukste diensten" weet ik niet. Lijkt me allemaal redelijk planmatig daar zo te zien. Najaar heeft natuurlijk wel het grote nadeel dat de dagen erg kort zijn en het weer vaak wat minder. Mooiste periode in Roemenië is het voorjaar tot aan de zomervakantie, aldaar nu net begonnen. |
01-07-2015 17:53:52 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Najaar heeft juist het voordeel daar dat de dagen langer worden, ze zitten daar op t zuidelijk halfrond, dus het tegenovergestelde van ons. Dus met langer wordende dagen kun je inderdaad wel wat leuks zien. Dat zal Rob wel bedoelen. Laatst bewerkt door M-BASS op 01-07-2015 17:54 |
01-07-2015 18:04:45 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De dagen worden in het Oosten gewoon korter dus sneller donker. Met de leuke treinen bedoel ik de gekoppelde stellen die de hele vroege en late slagen rijden. Wel op bepaalde trajecten dus niet overal en ook niet altijd met DH. Je kunt zomaar een VT 614 of 624 treffen. Altijd weer een gok. 57 jaar OV-fotografie. |
01-07-2015 18:31:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Tijd voor een paar lessen geografie zou ik zeggen. Ik ga het niet doen. Haal er eens een globe en een lampje bij. In het kort: Uiteraard is de dag, hoe noordelijker je komt op het noordelijk halfrond in de zomer langer, en hoe zuidelijke je komt korter. In de winter zijn de dagen hoe noordelijker je komt in de winter korter en hoe zuidelijke je komt langer. En even goed kijken waar Roemenië ook al weer lag. |
01-07-2015 18:36:32 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteBen je niet in de war met Argentinië? Dat ligt inderdaad op het zuidelijk halfrond maar Roemenië absoluut niet! Boekarest ligt op 44 graden noorderbreedte (en 26 graden oosterlengte). Laatst bewerkt door nohab op 01-07-2015 18:37 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
02-07-2015 06:13:23 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Roemenie ligt verder naar t oosten, als ze onze tijd hanteren, of één uurtje later, is het veel eerder donker. |
02-07-2015 07:23:25 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik weet genoeg jongens. Ga wel kijken wat het wordt. |
02-07-2015 17:12:12 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Quote Ehm, ja; inderdaad. Voor Roemenie geldt dat inderdaad niet. |
31-05-2016 05:54:20 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
In Uruguay is gisteren een wadloper uitgebrand. Het is niet bekend om welk stel het gaat. Het stel gaat gerepareerd worden als er toestemming is om de verbinding tussen Uruguay en Pilár weer te reactivere. Er schijnt een parlementaire enquête gehouden te zijn. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=839931659446438&id=268960009876942 |
31-05-2016 07:26:23 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Als ik de foto's bekijk op facebook betreft het de 3204.. |
08-11-2016 21:22:25 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Er zijn gelukkig ontwikkelingen in Argentinië waarbij nu zelfs de DH1-stellen in beeld komen. http://www.zaratealerta.com.ar/2016/09/29/traslado-de-coches-motores-wadloper-a-estacion-zarate-de-la-linea-urquiza/ 57 jaar OV-fotografie. |
09-11-2016 09:31:43 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
Een Google-vertaling van het bovenstaande nieuwsbericht: Bewegende treinstellen Wadloper Zarate station Urquiza Line Afgelopen zondag aangekomen bij het Zárate station Urquiza lijn van de eerste twee treinstellen Wadloper die momenteel deel uitmaken van het bedrijf Casimiro die verantwoordelijk is voor de exploitatie van het staatsbedrijf treinen Argentinos Operations internationale passagierstrein tussen de steden Posadas (Argentinië) en Encarnación (Paraguay). Volgens de Railroad Urquiza zei motoren door de auto's werden in karren verplaatst naar Zárate strand te laden. Zo is het voltooien van de levering van 20 voertuigen zullen worden gesleept met een motor en remmen dienst aan Encarnación, waar ze reparaties nodig zal ondergaan voor de inbedrijfstelling. We weten niet of dat bedrag van de eenheden, het bedrijf Casimiro alleen betrekking hebben op de dienst Posadas - Encarnación of worden uitgebreid naar andere bestemmingen. |
09-11-2016 11:06:31 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Die vertaler werkt geweldig %08% Er is weinig logische volgorde in die zinnen te bekennen%03% De essentie lijkt dat men de stellen gaat reviseren waar nodig om ze daarna wederom op in elk geval 1 een spoorlijn in te zetten. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-11-2016 11:22:01 | ||
---|---|---|
caspar
![]() |
. Laatst bewerkt door caspar op 14-12-2016 20:43 |
09-11-2016 12:13:23 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Afgelopen zomer reed IR 15056 in ieder geval op 1 zondag al met 4 stellen vanuit Buzau, dus geen combineren in Ploiesti Sud. De lange combinatie heeft te maken met uitwisseling van revisiestellen vanaf de werkplaats Remarul in Cluij. 57 jaar OV-fotografie. |
09-11-2016 12:16:29 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
8 bakken DH gekoppeld, hoe gaat dat? Volgens mij was in Nederland het maximum 6 bakken. Er zitten ook maar 3 (dubbele) toerentellers in de cabine. |
09-11-2016 12:18:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je ziet die achterste stellen niet meer op de toerenmeters, maar die zullen ongetwijfeld gewoon mee werken hoor![]() |
09-11-2016 13:33:58 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteGaat als een speer met 100 km/h er is niemand die op een toerenteller in de onbemande cabines let en ook niet op eventueel openstaande deuren. Het spoorleven is daar gelukkig nog simpel zoals ik het hier in de 50-er ook heb gekend. 57 jaar OV-fotografie. |
14-11-2016 10:52:25 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
Als ik dat zo zie lijkt het mij dat de DH1 stellen worden geveild in Argentinië. De stellen zouden nog in goede staat moeten verkeren. http://wwwcronicaferroviaria.blogspot.nl/ |
14-11-2016 11:51:36 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Het is wel opvallend dat na het faillissement van TBA er slechts 10 van de 15 DH1-stellen worden geveild. 57 jaar OV-fotografie. |
14-11-2016 15:14:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Was er daar niet een brandje geweest ook ? |
14-11-2016 15:19:18 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Nee dat waren DH2-en op een andere locatie. 57 jaar OV-fotografie. |
14-11-2016 15:42:53 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Niets toevoegende en bovendien nogal schreeuwerige reactie verwijderd. Hier svp bij de ontwikkelingen houden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-12-2016 16:36:40 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
In Argentinië rijdt een trein rond gecombineerd uit de 3203 en 3205. Was dit een aantal jaren geleden al gecombineerd of is dit vrij recent gedaan? https://youtu.be/327ZUf8gFC8?t=10m58s |
02-12-2016 17:23:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Nee hoor, lees de artikelen in de RM en Jaarboek SPOOR. TBA is ter ziele, dus rondrijden is niet meer van toepassing...hier ff scrollen. Laatst bewerkt door rob46 op 02-12-2016 17:25 57 jaar OV-fotografie. |
11-01-2017 11:31:30 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Op https://www.facebook.com/trencasimiro/ valt te zien dat ze nog steeds tussen Argentinië en Paraguay op het kleine stukje Posadas-Encarnasion. Er zijn 2 treinstellen rijvaardig, de combi F101/102 en F103/104. Zie ook: https://translate.google.nl/translate?sl=auto&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fmisionesonline.net%2F2016%2F12%2F20%2Fencarnacenos-piden-agregar-dos-vagones-mas-al-tren-binacional%2F&edit-text= Drgl zie: https://www.sofse.gob.ar/servicios/pdf/posadas/horarios-posadas-encarnacion.pdf Laatst bewerkt door mich op 11-01-2017 12:01 |
11-01-2017 12:59:49 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Oua inzet van de 3221 en 3201 is daar nog niets veranderd. 57 jaar OV-fotografie. |
11-01-2017 15:30:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het zijn ook zo ongeveer de enige treinen die rijden in Paraguay. Of een van de 4 in 2009 rijvaardige stoomlocomotieven moet nog rijden: https://www.flickr.com/photos/24287492@N02/16732623151/in/photolist-ruB4UB-woEfRw-wqiipU-75zm5A-oTNBYU-qxHKX3-qxHKKQ-75g5iX-q8HpPS-wqYErZ-4Pdcqx-4Phuas-4PhuSS-e8WcPf-6KdKJu-b3Nm1t-5h8BBB-7AT8ZF-v1V2Y-6RaA1B-dXFFCM-6K9LaV-rdapJG-dXFFrc-rsqxcS-kbN6tq-qxVP5k-kEXE-6K9Lyn-dXMnU3-kEXC-5iPYLg-dEMjxS-6KdRL5-ruDHeU-dXFFri-2Hp8XM-dXMnXm-dXFFC8-z8MAf-9ePqvm-73da6R-6ccx2F-kEXF-arcJN1-9DnwqV-4tQ7LQ-5hdkwf-ruHeVa-ruB4DX Laatst bewerkt door mich op 11-01-2017 15:34 |
21-12-2017 15:05:27 | ||
---|---|---|
rickarends
![]() |
Waarom is er nooit een DH-stel naar het NSM gegaan. Ik vind persoonlijk dat ze meer historische waarde hebben dan een DM'90. Een iconisch treinstel voor het noorden des lands. Of is dit altijd nog een keer de bedoeling? |
21-12-2017 15:09:40 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Geen idee, maar ik stel meteen een andere vraag over de DH-stellen Worden de Wadlopers nog ingezet in Polen? En rijden de Wadlopers de regionale treinen tussen Kattowitz en Autschwitz? In Roemenië rijden nog wel Wadlopers, maar Polen lijkt mij een geschikter land om als vakantieganger een ouderwetse Wadloper uit te proberen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
21-12-2017 15:15:33 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Verkoop leverde meer op dan het museum wilde betalen, dus verkocht NS Financial Services alle Wadlopers. Thans rijden alleen 13 tweetjes in Roemenië en twee tweetjes tussen Argentinië en Paraguay. De rest staat werkloos stil. Shqiperise-lopers? |
22-12-2017 01:49:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou, het had nieteens te maken met wie er meer wilde bieden en wat het opleverde, maar de stellen waren gewoon reeds verkocht. DM90 is zijn plek in het museum al waard als laatste dieseltreinstel van NS. Laatst bewerkt door thom op 22-12-2017 01:50 |
22-12-2017 10:45:38 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En custom-made voor NS, terwijl de DH-stellen meer een aangepaste 628 was, toch? |
22-12-2017 10:52:26 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Er heeft inderdaad vooruitlopend op de bestelling van de Wadlopers een 627''er gereden op de Noordelijke Nevenlijnen. Deze zijn technisch gelijk aan de 628. #DiscoverEU |
22-12-2017 11:19:23 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
en weer gelijk aan de Deense MR/MRD`s. |
22-12-2017 21:21:33 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Je moet wel aardig je best doen om nog overeenkomsten tussen 628 en DH te zien, maar dat terzijde![]() |
23-12-2017 15:48:38 | ||
---|---|---|
didam2009
![]() |
dat geld ook voor de 425 en de SLT Laatst bewerkt door didam2009 op 23-12-2017 15:49 Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
23-12-2017 20:14:26 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Dat zit 'm vooral in de toegepaste techniek en de constructie van de bak. In dat opzicht zijn al die treinen redelijk gelijk aan elkaar. Dat 't er voor de reiziger compleet anders uitziet wil dus niks zeggen |
![]() |
advertentie |
02-01-2018 08:52:59 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Het verschil tussen een 628.0 en een 628.4 is groter dan tussen een 628.0 en een Wadloper. Maar het is inderdaad niet zo dat een Wadloper gelijk is aan een 628.0. |
02-01-2018 10:07:56 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
We zeiden dan ook dat ze technisch gelijk zijn. #DiscoverEU |
02-01-2018 13:44:44 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
En dat is ook niet zo. Andere motoren, ander remsysteem. Het is een afleiding/doorontwikkeling/aanpassen aan andere eisen op basis van de 628.0. |
02-01-2018 14:24:16 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Om het dan anders te zeggen; de DH-stellen zijn wel van een typisch Duits ontwerp met zeer veel Duitse componenten. Maar daar waar de componenten keuze voor NS anders gemaakt kon worden en vooral goedkoper dan het Duitse ontwerp werd dit gedaan. Dit werd vooral ingegeven door de alles overheersende zuinigheid die het hele PEN-project beheerste. Ik weet dat er Mw-mensen waren die daar niet erg vrolijk van werden. Laatst bewerkt door jeanne op 02-01-2018 23:52 Jeanne Kok |
09-01-2018 17:09:36 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
http://www.treinreiziger.nl/mee-wadloper-roemenie-nog-steeds-actief/ Leuk artikel over de wadloper in Roemenië %08% |
09-01-2018 18:02:31 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Ze zijn wel behoorlijk in de war, RailMagazine zegt helemaal niet dat TFC de Buffels heeft gekocht. Wel leuk is dat een aantal van de foto's op stations van de hand van m'n zoon Marcel zijn. Ook is per 1 januari een aantal treindiensten met DH-materieel beperkt. Vanaf 2012 komen we jaarlijks op visite bij TFC ivm de nieuwste updates die dan weer ieder jaar te lezen zijn in de bekende publicaties. Laatst bewerkt door rob46 op 09-01-2018 18:03 57 jaar OV-fotografie. |
09-10-2018 12:09:38 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
Er is eindelijk weer eens ontwikkeling op het gebied van de wadlopers. De treinen in Polen mogen hun benen weer eens strekken in een opvallende rode kleur. https://www.youtube.com/watch?v=5_a8eeAOyW4 |
09-10-2018 12:44:31 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=ddpiKML_xP4 Wanneer ik dit erachter komende filmpje op mijn PC zie, hadden ze er wel wat meer mogen aanschaffen %08%%08% . |
09-10-2018 17:22:35 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Niemand iets opgevallen qua tekst op de zijkant van dat stel ? Shortlines.pl ![]() Die naam hebben we hier gehad in het verleden voor een goederen vervoerder,connecties met elkaar ?? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
09-10-2018 20:01:02 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDeze ontwikkeling is alweer oud, stel 3231 werd in december 2017 al via een veiling door SKPL aangekocht. 57 jaar OV-fotografie. |
09-10-2018 22:05:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Als ik de 'Over Ons' pagina van hun website vertaal, en een geschiedenispagina over onze vroegere Shortliners (nu Rail4Chem), dan zie ik haast geen overeenkomsten. Het lijken me totaal twee verschillende bedrijven te zijn. Misschien dat enkel de naam over is gekocht. Maar daar kan ik niks over vinden. Choo choo..... |
09-10-2018 22:23:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Shortlines is wel een naam die iedereen kan verzinnen he![]() |
10-10-2018 00:18:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ja, een sterke naam is het sowieso niet![]() Maar zomaar gebruiken is soms een ander verhaal. Ook na faillissementen blijft een naam beschermd. Maar Polen is erg ver weg en Shortlines was toen allang omgevallen. ![]() Choo choo..... |
14-10-2019 12:58:30 | ||
---|---|---|
Cfbielok
![]() |
Voormalige wadloper betrokken bij spoorwegongeluk in Roemenië. http://targovistenews.ro/live/primele-imagini-surprinse-dupa-ce-un-tren-a-deraiat-la-doicesti-reactia-calatorilor/?fbclid=IwAR0o2TNXb7FLhE-ZxkkXrPy6Iec9Qjirf6sF9IJdXMLWvynfeay_UQfn1qc |
14-10-2019 13:00:39 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Betreft DH 3214 waarvan bak 78-3213 forse schade heeft opgelopen. 57 jaar OV-fotografie. |
15-10-2019 11:04:25 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ook nog een filmpje van gevonden: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accident-feroviar-in-dambovita-un-tren-de-calatori-a-dereaiat-dupa-ce-a-izbit-un-autocamion.html |
10-09-2022 02:04:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ondertussen, een transportje in Argentinië. Een sleeptransport van een flink aantal DH-stelletjes die al tijden niet gereden hebben en die vandaliseerd zijn. |
10-09-2022 08:42:22 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Toch bedroevend om te zien dat ze dan in Argentinië vrijwel niets met die stellen gedaan lijken te hebben. Dat is een hele lange sleep met DH en het ziet er niet naar uit dat dat veel gereden heeft. |
10-09-2022 08:50:52 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als ik RailWiki kijk hebben er maar iets van 4 stellen gereden, en lijkt de inzet twee keer geen lang leven te hebben gehad. 🙁 |
10-09-2022 21:26:56 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Op 14/09 zou de trein posadas-encarnacion (argentine-paraguy) weer moeten gaan rijden. Daar reden tot de covid grenssluitingen 2 wadlopers. https://www.argentina.gob.ar/transporte/trenes-argentinos/horarios-tarifas-y-recorridos/servicios-regionales-larga-distancia/ recent nieuws laat weten dat de eerste goederentrein sinds jaren ook gereden heeft dus verwacht de 14e of 15e wled at er ergens een krantenbericht online te vinden is met mogelijk fotos.
Laatst bewerkt door jor[D]1 op 10-09-2022 21:29 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper) |
![]() |