Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICL rijtuigen |
![]() |
25-01-2010 11:17:58 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Van Köln naar Dortmund is het allesbehalve onlogisch om via Hagen te rijden, van Venlo/D-dorf naar Dortmund trouwens ook. Hagen ligt op die route, zonder omweg. Het is trouwens een klassieke Duitse intercity route: van Keulen naar Dortmund wordt óf via Rijn en Ruhr (Essen) gereden óf via Solingen-Wuppertal-Hagen. Reistijd +/- even lang. Waarbij die laatste het minst belast is door reizigersverkeer. |
25-01-2010 12:48:15 | ||
---|---|---|
groen47
![]() |
Trein 1938 wordt vandaag gereden door 1777+ICL+1742: foto's http://www.flickr.com/photos/groen47/ |
25-01-2010 13:49:28 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Klopt, maar zoals je zelf al zegt, zijn er 2 routes mogelijk van Keulen naar Dortmund en de éne keer nemen ze de één en de andere keer de ander.%08% Deze foto is van een rit te Düsseldorf vastgelegd: http://s2.imgimg.de/uploads/JD801071a40a9337JPG.jpg (echter hierbij ging het om rijtuigen die nooit meer naar Nederland terug zouden komen, geen uitwisselingsslag) en dus afgelopen zaterdag de andere route via Hagen. ![]() ![]() Laatst bewerkt door treintim op 25-01-2010 14:19 |
25-01-2010 14:26:18 | ||
---|---|---|
dekorte
![]() |
Trein 1938 wordt vandaag gereden door 1777+ICL+1742 en zelfde combi weer terug in trein 1951 http://www.flickr.com/photos/aa_de_korte/4303097105/ Laatst bewerkt door dekorte op 25-01-2010 14:46 |
![]() |
advertentie |
25-01-2010 14:33:51 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Is het niet handiger om dit soort berichten in het OD te zetten? Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
26-01-2010 10:29:36 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Vandaag weer 4 rijtuigen ICL naar Duitsland kwam om 10.26 uur door Ut. |
26-01-2010 19:12:25 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik zag rond 14:02 ook een aantal rijtuigen ICL door Ehv komen richting Ehb. Loc 1730 was de trekkende kracht. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
26-01-2010 19:55:51 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
En ik hoorde vandaag dat het alweer snel is afgelopen met de inzet van ICL. Even afwachten of dat verhaal ook klopt. |
26-01-2010 21:41:38 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Denk dat ze zoiets niet kunnen verkopen zolang de voortreinen in de NoordOost opgeheven blijven. |
26-01-2010 21:42:47 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ligt er ook aan wat aan de term "snel" wordt verstaan, natuurlijk.. ![]() |
26-01-2010 21:54:18 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik meende ergens iets van 3 maanden te hebben opgevangen. Of dat betrouwbaar is, is een tweede natuurlijk. |
26-01-2010 21:57:02 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Er zou een onderhoudscontract voor 3 maanden zijn ja. |
26-01-2010 21:58:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voorshands worden er alleen maar steeds meer onderhouden en inzetgereed gemaakt, en die maken echt niet van vandaag op morgen rechtsomkeert. Snel is in dit verband ongetwijfeld niet meer (en niet minder)dan: als het park ICM en VIRM weer op sterkte is. Dan is er trouwens ook geen enkele aanleiding of reden om nog met ICL te blijven rijden. |
27-01-2010 10:05:57 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Word de ICL ook in het weekend in de 1900 ingezet of blijft het beperkt tot ma-vr? Laatst bewerkt door spotter op 27-01-2010 10:06 |
27-01-2010 10:57:28 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Op zaterdag één stam GDST te Bkh en één te Wgm. Op zondag gaat een stam van Wgm naar Mt (803526: Wgm v 17.00 - Mt a 19.17). Voor vanaf 1 februari is het ICL bovendien uit de 1900 gehaald (of het moet er nog in?) en rijdt het alleen nog 3526/3559. |
27-01-2010 11:21:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ingaande 2/2 wordt de dienstregeling van de ICL-uitwisselingsslag op dinsdag op hoofdlijn: 80558 Wgm 9.40 - 11.46 --> 13019 Vl 14.47 - Dortmund 18.11 13018 Dortmund 9.21 - Venlo 11.46 --> 80559 Vl 13.16 --> Wgm 15.14 Laatst bewerkt door broek53 op 27-01-2010 11:22 |
27-01-2010 12:32:21 | ||
---|---|---|
eix
![]() |
Hoelang kan zo'n ICL-stam eigenlijk in dienst blijven na het onderhoud? Als warme reserve lijkt me ICL namelijk helemaal niet verkeerd, mits er niet te vaak naar Duitsland hoeft te worden gereden... |
27-01-2010 19:52:20 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Waarom zou je ze niet gewoon altijd de spitstreinen zoals 3526/3557 laten rijden? Het is toch eigenlijk zonde om een nieuw treinstel de halve dag stil te laten staan. |
27-01-2010 20:14:33 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Als je ICL die treinen laat rijden staat dat nieuwe treinstel de hele dag stil. |
27-01-2010 20:21:48 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dan kan er dus weer een uitgewoond T'tje aan de kant. Of twee Buffels... |
27-01-2010 20:26:39 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Quote 1. Capaciteit 2. Smalle deuren 3. Oud Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
27-01-2010 20:41:32 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Maakt het uit of het oud is voor dienst? Het is redelijk perfect onderhouden (nieuw fris kleurtje, etcetc) en zit nog lang niet op hun revisietermijn. En dat itt plan T, wat daar wel tegen aan hikt. Capaciteit en de smalle deurtjes zijn de grote woorden hier, niet omdat het oud is.. Bij twijfel: gebruik beton. |
27-01-2010 20:54:44 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Er staat wel meer aan de kant in de daluren dat alleen in spits rijdt. Dus waarom zou ICL doorrijden als het in de dal met een VIRM IV kan? |
27-01-2010 21:11:11 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteGruwelijk duur in de exploitatie dan. Kom op zeg, deze discussie is pas honderd keer gevoerd en de uitkomst is elke keer dezelfde. Laatst bewerkt door bjornl op 27-01-2010 21:12 |
27-01-2010 21:15:43 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ja, dat is zeker waar. Als ICM en VIRM weer op het normale inzetniveau staat en SLT nu eindelijk in dienst komt is het compleet afgelopen met ICL natuurlijk. Plan T en een sloot plan V zal dan ook wel binnen een paar maanden aan de kant staan natuurlijk maar dat is een ander verhaal. |
27-01-2010 22:12:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Morgenochtend worden op de Dijksgracht 6 ICL uitgerangeerd en rond 13 uur naar de Watergraafsmeer gebracht (met een 700 of een 1700). |
27-01-2010 22:46:47 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En dan eerst naar Duitsland, mag ik aannemen? |
28-01-2010 14:53:05 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Alleen wat niet vanzelfsprekend is, is of ze die rijtuigen vandaag uitrangeren en vandaag nog naar Duitsland brengen, of dat morgen pas doen, of zelfs overmorgen pas met de gewone overbrenging? Alleen had Broek53 gezegd dat er a.s. zaterdag weer (maar liefst) 14 rijtuigen zouden gaan volgens voorspelling.. |
28-01-2010 15:12:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het lijkt er nu op dat het zaterdag de zes van de Dijksgracht worden die nu gehaald zijn, plus eventuele defecte rijtuigen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-01-2010 16:12:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In het kader van order en tegenorder: er worden in principe geen rijtuigen meer overgebracht op zaterdagen, alleen op dinsdagen volgens de nieuwe dienstregeling. Verder nog de zachte mededeling dat het ernaar uitzioet dat de (min of meer) planmatige inzet van ICL niet zal worden verhoogd ten opzichte van nu. Het gereedmaken voor de dienst gaat echter wel verder, omdat de winter nog niet voorbij is. Feitelijk wordt van het ICL dus een 'warme reserve" gemaakt. Laatst bewerkt door spiketrain op 28-01-2010 21:43 |
28-01-2010 21:43:56 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Gaarne ontopic blijven. Groet, Spiketrain |
30-01-2010 02:39:03 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteVoor wat het waard is: Op vrijdagavond lijkt er nog een 803559 (Mt - Wgm) te rijden. |
30-01-2010 11:27:49 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
QuoteBuiten wordt het kouder en kouder. Binnen pookt de NS de reserve nog even lekker op warmte... %02% |
05-02-2010 09:58:05 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Vanochtend eens de nummers van de ICL-rijtuigen in de 3526 genoteerd: 50 84 10-91 218-4 Aimz 261.9 50 84 22-91 225-5 Bimz 264.7 50 84 22-91 068-9 Bim 263.9 50 84 22-91 709-8 Bimz 264.9 50 84 84-90 007-3 Bimdz 268.9 50 84 22-91 272-7 Bimz 264.9 50 84 22-91 230-5 Bimz 264.9 50 84 22-91 096-0 Bim 263.9 50 84 10-91 213-5 Aimz 261.9 Samen met de eerder gemelde nummers van geactiveerde ICL/Avmz-rijtuigen maakt dat de volgende lijst: Aimz 10-91 207 Aimz 10-91 213 Aimz 10-91 218 Aimz 10-91 221 Avmz 19-90 257 Bim 22-91 068 Bim 22-91 096 Bimz 22-91 214 Bimz 22-91 225 Bimz 22-91 230 Bimz 22-91 251 Bimz 22-91 272 Bimz 22-91 709 Bimz 22-91 718 Bimdz 84-90 007 Bimdz 84-90 029 Aanvullingen zijn welkom. |
05-02-2010 10:49:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag worden er weer ICL van de Dijksgracht gehaald voor vervoer naar D op dindsdag. |
05-02-2010 13:26:36 | ||
---|---|---|
pescher.c
![]() |
Een aanvulling op de lijst van Martijn, Op 23 januari werden de volgende 7 rijtuigen (in deze volgorde) naar NL overgebracht: 22-91 712 10-91 211 84-90 019 22-91 238 22-91 110 22-91 126 22-91 706 Groeten, Chris Laatst bewerkt door pescher.c op 05-02-2010 13:28 |
05-02-2010 16:07:22 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Naar NL overgebracht? Waar zijn ze dan gebleven? Of bedoel je naar D overgebracht? |
05-02-2010 16:17:57 | ||
---|---|---|
pescher.c
![]() |
Ik bedoel inderdaad naar Nederland overgebracht, daarna heeft de lok (110 343-1) weer 14 rijtuigen meegenomen naar Duitsland. De betreffende overbrengingstrein vanuit Duitsland richting Venlo heeft die ochtend meer dan een uur aan de kant gestaan in Breyell waar ik meer dan genoeg tijd had deze nummers te noteren. Waar ze nu in Nederland zijn weet ik helaas niet, maar ik neem aan dat deze rijtuigen onderdeel zijn van de 'warme reserve". Heeft iemand deze rijtuigen al elders in Nederland gezien? Groeten, Chris Laatst bewerkt door spiketrain op 05-02-2010 19:09, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
05-02-2010 21:28:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Uit Duitsland zijn jl dinsdag gearriveerd : 10 700 / 22 211 / 22 712 / 84 703 en de herstelde 10 702 (de boosdoener van de eerste exploitatiedag) |
09-02-2010 17:37:26 | ||
---|---|---|
kohlenr
![]() |
ICL-uitwisselingsslagen vandaag (9/2): trein 13018 (ri NL) DB 110 231 met 9 rijtuigen, Vl a.: 12:00 trein 80558 (ri Dtsl) NS 1740 met 8 rijtuigen, Vl a.: 13:34 (i.v.m. bommelding in station 's-Hertogenbosch 2 uur vertraagd) trein 80559 (ri NL) NS 1740 met 9 rijtuigen, Vl v.: ca. 14:00 trein 13019 (ri Dtsl) DB 110 231 met 8 rijtuigen, Vl v.: 14:15 Laatst bewerkt door kohlenr op 09-02-2010 17:38 |
09-02-2010 17:45:00 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Waarom deze uitwisselingsslagen van en naar Duitsland ?, terwijl de ICL-rijtuigen nauwelijks meer gebruikt worden. Ofwel : waarom al deze moeite nog ?! %09% Laatst bewerkt door abcde op 09-02-2010 17:54 |
09-02-2010 18:06:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Omdat er voorlopig met twee stammen gereden blijft worden (is het idee) en er twee stammen als warme reserve worden neergezet totdat de winter helemaal voorbij is. |
09-02-2010 18:16:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quoteaan "nieuwe" rijtuigen in 80558 zaten de vorige week van de Dgr gehaalde rijtuigen 22-719, 22-296, 22-177, 22-094, 22-215 en 19-253 (Avmz). Morgen worden er weer zes rijtuigen van de Dijksgracht gehaald voor vertrek op 16/2. |
09-02-2010 20:25:45 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Heb de indruk dat het ICL niet veel kilometers maakt, in ieder geval niet (meer) in de 1900. Hoe zit het in de 3500? Daar wel recent een stammetje actief? |
09-02-2010 21:56:22 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Vandaag kwam er een 1700+sleepICL+1854 door Rta richting Gd. Dit alles rond 16.55 Zet het ook nog wel in het OD-topic indien nog niet gemeld |
09-02-2010 22:23:29 | ||
---|---|---|
Lenny
![]() |
Vamorgen keurig ICL in de 3526. Wel maar tot Ehv, maar dit spreekt voor zich. The idea is to die young as late as possible. |
09-02-2010 22:46:59 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
En gisteren keurig in de 3559, op tijd door Asdh. |
10-02-2010 12:33:13 | ||
---|---|---|
mantaray
![]() |
stam was net na de barendrecht tunnel def geraakt ( luchtlekkage ) na anderhalf uur op rtd stadion aangekomen om kop te maken en terug naar eindhoven want ivm met de opgelopen vertraging wilden denhaag de stam niet meer hebben helaas bleek de achterop lopende 1854 ook def door lage bat spanning dus toen de hele boel via rtd naar ut en ehv stam was trouwen leeg mat ehv - gvc |
10-02-2010 13:07:18 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Edit door admin: modereren is voor de moderatoren, gebruik de 'meld bericht' knop Laatst bewerkt door admin op 10-02-2010 20:28 |
10-02-2010 17:35:03 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Hadden/hebben ze in Duitsland ook zoveel problemen met dat type rijtuig zoals uitvallen van verwarming? |
10-02-2010 17:48:42 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Vast wel, zie deze foto![]() http://yfrog.com/jvfoto3jpg14402621mbqf126j |
10-02-2010 21:26:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag van de Dijksgracht naar de Wgm: 10-204, 22-289, 22-707, 22-714, 22-291 en 84-028. Afvoer naar Duitsland uitzonderlijk op zaterdag (neen, ik weet geen tijden), samen met ten minste 3 defecte rijtuigen en 2 rijtuigen van DB Nachtzug. |
10-02-2010 21:42:32 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dankje voor de info, Broek53. Betekent dit ook geen afvoer op dinsdag, gezien er nu op zaterdag rijtuigen worden afgevoerd? Laatst bewerkt door treintim op 10-02-2010 21:42 |
10-02-2010 23:57:55 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Quote En dat noemen ze warme reserves %08% Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
![]() |
advertentie |
14-02-2010 10:55:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zoals enkele met koude voeten hebben moeten ervaren, geen transporten jl. zaterdag. Het lijkt er sterk op (meer durf ik niet meer te zeggen) dat het toch weer dinsdag zal worden. |
15-02-2010 23:12:14 | ||
---|---|---|
kohlenr
![]() |
Één ICL-stam heeft in ieder geval de volgende omloop (reeds diverse keren waargenomen, eveneens vandaag): - IC 1930 Vl 08:49, Ehv 09:34, Den Haag CS 11:10 - IC 1945 Den Haag CS 12:21, Ehv 14:02, Vl 14:43 - IC 1956 Vl 15:19, Ehv 16:00, Den Haag CS 17:40 - IC 1971 Den Haag CS 18:51, Ehv 20:32, Vl 21:13 Echter alleen ma - vr. |
15-02-2010 23:16:46 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Ik zat vandaag toevallig in een ICL, in de 1932 (Ehv 10:02, Den Haag CS 11:40). Zijn er twee stammen in de omloop of gaat hier iets mis met de nummertjes? |
15-02-2010 23:29:53 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
er zijn zover ik weet geen 2 stammen in dienst in de 1900, dus een verstoring lijkt me hier het geval... trouwens, het zijn wel erg lange keringen te Gvc dan voor het ICL, normaal wordt er lang gekeerd (40 min), dit resulteert in treinnummer +13 (zowel bij VIRM als bij ICRm). Hier is het +15, oftewel, een keertijd van 70 min ![]() |
16-02-2010 00:34:22 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
De 1969 had vandaag ICL,dus 40 min kering in Gvc.In Vl gekeerd op de 1980.Lijkt me ook logischer en volgens mij ook volgens hier al eerder besproken omloop. Laatst bewerkt door scooter op 16-02-2010 00:35 |
16-02-2010 07:53:48 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
En de juiste omloop staat ook al weken geleden een pagina terug in dit topic vermeld. Wat mij betreft mag een moderator de laatste 5 berichten (waaronder deze van mij) weghalen. |
16-02-2010 14:34:42 | ||
---|---|---|
Meiziger
![]() |
QuoteZojuist om 14 uur een aantal ICL-rijtuigen door Köln Südbahnhof richting Hbf. |
16-02-2010 19:57:04 | ||
---|---|---|
kohlenr
![]() |
Vandaag werden weer ICL rijtuigen uitgewisseld. Terwijl de trein naar Duitsland (80558) op tijd in Venlo aankwam, had de trein uit Duitsland (13019) 3,5 uur vertraging (carnaval?). De niet gemoderniseerde DB-loc 110 210 bracht 10 ICL rijtuigen naar Venlo, waar deze om 15:15 aankwam. Vertrek richting Duitsland (13018) gebeurde om 16:43 met 10 ICL rijtuigen aan de haak + Jan Kiepura slaapwagen 61 51 70-90 006 + DB ligwagen (City Night Line)61 80 50-91 010. Laatst bewerkt door kohlenr op 16-02-2010 19:59 |
17-02-2010 19:53:05 | ||
---|---|---|
kohlenr
![]() |
Zoals ik maandag al meldde, werd ook vandaag weer waargenomen met ICL: - IC 1945 Den Haag CS 12:21, Ehv 14:02, Vl 14:43 - IC 1956 Vl 15:19, Ehv 16:00, Den Haag CS 17:40 Locs: 1737 en 1746 |
17-02-2010 21:07:50 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
![]() |
1921-1932-1945-1956 is het toch? ![]() Iemand enig idee of er nog zo'n Luxe 1e klas rijtuig rijdt ( ben de benaming kwijt ) |
17-02-2010 21:16:48 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
Amvz? |
17-02-2010 22:03:24 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Avmz? |
18-02-2010 21:42:54 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteLeuk, maar dit is volgens plan. Dus wat mij betreft hoeft het niet dagelijks vermeld te worden. |
18-02-2010 22:36:28 | ||
---|---|---|
279
![]() |
nee, de stam die vandaag in 1945 etc. zat, had geen Avmz bij zich! |
18-02-2010 23:33:12 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dit lijkt te gaan kloppen; uit goed betrouwbare bron heb ik vernomen dat de dinsdagse 80558 en 80559 en de bijbehorende treinnummers in DB-land zullen blijven rijden t/m 30 maart. Het gaat hier dus om de wekelijkse uitwisseling van rijtuigen voor onderhoud in Dortmund. Na genoemde datum is het echt einde oefening hiervan%05% Lijkt dus inderdaad op minstens het warmhouden van een reserve. Laatst bewerkt door treintim op 18-02-2010 23:43 |
19-02-2010 00:09:10 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Je hebt helemaal gelijk voorlopig t/m 30 maart elke dinsdag, alleen moeten ze nog wel in het systeem gezet worden en dat is voor aankomende dinsdag niet gedaan, wordt een transportorder voor me maandag. Maar ze blijven dezelfde tijden rijden als altijd. Wel is er komende zondag een extra rit ICL Gv-Wgm en terug. Gv v.9.15 uur en Wgm v.12.30 uur ongeveer, via de zuidtak. |
19-02-2010 00:16:02 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Net als de rit van afgelopen dinsdag dus die in de late maandagmiddag nog werd ingediend? ![]() Okee, apart, maar dat verandert niet zo veel aan de dinsdagse zaak, lijkt mij, buiten de apart genomen moeite daarvoor. Laatst bewerkt door treintim op 19-02-2010 00:19 |
19-02-2010 00:17:24 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Juist die rit van afgelopen dinsdag heb ik pas maandagmiddag om half 5 in de middag een order voor ingediend om hem te laten rijden, ze moeten alleen in de bijsturing wel effe een machinist zelf regelen. |
19-02-2010 10:06:41 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote effe een mcn regelen? misschien beter om de drgl verder vooruit te plannen zodat er een mcn bij gepland wordt (voor de kenners: (vroeger?) LPW.... bijsturingsmcn zijn in de eerste plaats voor andere zaken! Laatst bewerkt door 279 op 19-02-2010 10:07 |
19-02-2010 10:33:19 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dan moet je hier bij ons effe in de keuken gaan kijken dan weet je waarom dit gedaan is en wordt. |
19-02-2010 11:16:09 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Met transportorders kun je in ieder geval uitleggen dat bepaalde dingen juist niet of te laat gedaan zijn.![]() |
19-02-2010 11:33:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVolgens mij zegt muizeneus precies hetzelfde over de bijsturingsorganisatie: moet je daar maar eens in de keuken gaan kijken naar alles wat daar moet gebeuren, dan weet je waarom je het niet als een transportorder zou moeten willen aanbieden. |
19-02-2010 11:41:27 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote vandaar dat we zoveel dingen opmerken die niet of veel te laat geregeld zijn. leg die zaken maar eens ergens anders neer. |
19-02-2010 11:56:13 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Een verkeerde planning vanavond in Ut is daar ook zo'n voorbeeld van. But who cares... ![]() |
19-02-2010 12:07:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Yep, maar dat is niet iets waar zelfs de bijsturing iets aan kan verhelpen. |
20-02-2010 01:30:10 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Voor wie er wat aan heeft, de samenstellingen van de stammen die vandaag actief waren. 1945/1969: 1737 10.700 22.211 22.106 22.311 22.110 84.003 22.718 22.712* 10.221* 1746 3559: 1761 10.223* 22.285* 22.274* 22.200 84.019 22.710 22.126 22.165 10.215 1740 * Defect/Afgesloten. |
25-02-2010 18:12:22 | ||
---|---|---|
groen47
![]() |
Vandaag reed ICL met Avmz achter de 1741 in trein 1956. Foto: http://www.flickr.com/photos/groen47/4387060539/sizes/l/ Laatst bewerkt door groen47 op 25-02-2010 18:12 |
27-02-2010 21:21:22 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
er stond vanochtend bij de zaanstraat een ICL stam met loc opgesteld, enig idee waarom? wgm vol![]() Mcn NS International Rtd |
03-03-2010 13:35:04 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Volgens plan zouden er deze maand nog 4 overbrengingen naar Duitsland moeten komen (incl. die van 30 maart). Daarna stopt het hele circus (voorgoed? Of tot de volgende barre winter![]() Voor de mensen die een NS-ICL-overbrenging in Duitsland willen vastleggen komende dinsdagen; ik ben eergisteren in het bezit gekomen van de 'machinisten'-dienstregeling met passeerpunten in Duitsland tot in detail. ![]() En het klopte gisteren allemaal ook 'bis in die Minut', echt tot op de minuut nauwkeurig (en zo reden beide treinen gisteren ook precies in dit pad). Sowiezo handig om de route en de rijtijden te zien, wie de gedetailleerde DRGL van het Duitse deel wil zien, stuur maar even een PM. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 03-03-2010 13:37 |
17-03-2010 20:27:20 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Deze maand? Ze zouden toch tot 9 april rijden? Vaarwel Mat'64... |
17-03-2010 20:32:28 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De uitwisselslagen zijn voorlopig t/m 30 maart ingelegd, daarna is afwachten of NS voldoende materieel heeft. En ook in die 1900 / 3500 zitten ze nog tot eind maart in de plannen, daarna niet meer, kan nog eventueel komen. |
17-03-2010 21:06:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er is al enige tijd geen structureel materieeltekort meer, dus dat hele ICL-gedoe zou men per onmiddellijk af kunnen schaffen. |
17-03-2010 21:25:23 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Dat is eigenlijk ook wel jammer%04% Vaarwel Mat'64... |
18-03-2010 13:08:54 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Men komt wel af en toe ICL tekort, want trein 3526 reed bijvoorbeeld vanmorgen niet! %08% |
18-03-2010 13:15:30 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Wat de reden is, weet ik ook niet. Maar wel dat ik gisteren in het OD-topic las over een vastgelopen rem in de ICL-stam die in de 3500 zat (althans over rookontwikkeling en stank). Wellicht dat hiermee enig verband is te trekken? Een defect? En ja, als je dan geen nieuwe rijtuigen terug uit Duitsland hebt gekregen (er is dinsdag niks 'vers' het land ingekomen, als gevolg van vorige week dat de NS helemaal geen rijtuigen meegaf voor onderhoud naar Dortmund toe, terwijl diezelfde week er een ICL-stam de hele week in Haarlem GDST stond ![]() ![]() Laatst bewerkt door treintim op 18-03-2010 13:19 |
18-03-2010 14:07:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik zal niet in herhaling vervallen over de volkomen waardeloze, soms zelf idiote manier waarop ICL ingezet wordt (of getracht wordt het in te zetten). Alleen de opmerking dat de Watergraafsmeer met niet-in-gebruik-zijnde rijtuigen zo vol staat dat ze bijna systematisch een defecte stam weigeren uit capaciteitsgebrek, waarop zo'n stam dan maar in de Zaanstraat of Haarlem weggezet wordt (en dus niet gewisseld). Anders gezegd: er zijn iets van driemaal zoveel rijtuigen rijvaardig gemaakt als er diensten voor zijn, en men heeft zichzelf zo klem gezet dat ze niet ingezet kunnen worden. Heeft U het ooit zo zout gegeten? |
18-03-2010 14:15:15 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De stam die sinds deze week in de 1900 rijdt (met de Avmz) doet dat tot nu toe aardig en volgens omloop. Wel zie je steeds een licht oplopende vertraging bij die treinen, met name op de stukjes waar relatief veel gestopt wordt (zoals Vl-Ehv v.v.) en hele volksverhuizingen plaatsvinden en vervolgens door de smalle deurtjes mogen. |
18-03-2010 17:04:53 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Als je een beetje fatsoenlijk te werk gaat (en natuurlijk vrije sporen hebt) dan kun je in zo'n stam volgens mij in twee uur tijd wel een of twee defecte rijtuigen wisselen en de boel weer gereed krijgen. En als je het handig plant dan moet dat zelfs kunnen in de tijd dat die stam overstaat in de Randstad tussen z'n twee 3500'en in (dan moet 'ie dus naar de Wgm i.p.v. Gv) |
18-03-2010 17:10:57 | ||
---|---|---|
279
![]() |
alleen kun je niet keren op Shl (waar ProRail dat niet toelaat) of Hfdo (waar meestal geen ruimte is....). gevolg is keren op Gv en dan verlies je veel tijd! en plannen en plannen is twee, m.a.w. lastig in de Wgm. Laatst bewerkt door spiketrain op 18-03-2010 17:19, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
18-03-2010 17:19:26 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Op Hfdo zou je toch wel moeten kunnen keren? De normale 3500'den doen dat immers ook... Je bent al met 2 locs, regel je een tweede mcn zodat er meteen teruggekeerd kan worden, ben je zo in 10 minuten weg. En terug kan je afhankelijk van de tijd die je nodig hebt via Hlm naar Gv of terug naar Shl/Hfdo rijden. Daarnaast: Wat kost nu meer tijd, een stam een week niets te laten doen waardoor vervanging geregeld moet worden, of via Gv naar de Wgm? (met de kans dat je evt vervanging nodig moet hebben, maar die zou je ook nodig hebben als je dat niet doet...) Bij twijfel: gebruik beton. |
18-03-2010 17:33:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Je hebt volkomen gelijk, alleen zie je over het hoofd dat NS en NedTrain inmiddels gewend zijn om te denken in problemen en niet in oplossingen. En zeker niet in oplossingen die er de schijn van hebben dat er samengewerkt zou moeten worden tussen NSR, NedTrain en RVL, om er maar eens drie te noemen. Die tijd is geweest. Ik besef dat het zuur klinkt, maar dat bedoel ik niet eens zo. Het is gewoon een realiteit (geworden) - en als je met die realiteit geen rekening houdt, krijg je van die comedy-caper-achtige toestanden als de inzet van het ICL op dit moment is. Jammer, maar waar. |
18-03-2010 19:01:38 | ||
---|---|---|
robins
![]() |
Quote Mja, maar als je dus en een trein hebt die uitloopt, en daarvoor in de plaats vervangend mat moet inzetten heb je twee treinen staan, oftewel 2 sporen bezet. En zo ruim zit Hfdo nu ook weer niet in de sporen. toevoeging: Quote En dat gaat dus niet op, aangezien je op de trekkende lok ook nog de sleutels van de achterop lopende lok in je bezit moet hebben. Je moet dus darna nog altijd de gehele trein langslopen naar de andere kant en daarna ook nog eens je beproevingen. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere treinen die ook nog eens vertrekken danwel binnen komen op Hfdo. In 10min keren is in theorie zondermeer mogelijk, maar de praktijk is toch iets lastiger. mvg, Robin Laatst bewerkt door robins op 18-03-2010 19:08 |
18-03-2010 19:14:26 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Hfdo zelf zit natuurlijk wel wat 'ruimer' in zijn jasje sinds ook gekeerd wordt op Hfdm (spoor 234 bijvoorbeeld). Maar extra leegmat bewegingen Hfdo-Wgm wordt wat meer gepuzzel. |
18-03-2010 19:19:57 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Naja dan duurt het een paar minuten langer, het is LM, dus dat maakt niet uit (vervangend mat is dus niet nodig). Enne, het is toch na de spits? Dan heeft Hfdo toch wel een piepklein beetje ruimte? |
18-03-2010 19:22:45 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Trein 1969 rijdt nu ook weer volgens omloop met ICL, maar volgens traditie te Bd inmiddels met +9. En dan is ie nog niet eens op de helft... |
18-03-2010 20:25:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNee, spits heeft er weinig mee te maken wat Hfdo betreft. Ruimte is er vooral op de momenten sat er geen stam van de berlijntreinen overstaat. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICL rijtuigen |
![]() |