Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICL rijtuigen
RailWiki.nl
Ontwikkelingen ICL-rijtuigen
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
08-01-2010 20:38:05
mich
mich
Met ICL in de 1900 hoop ik toch dat ze aan beide kanten een loc plannen, in Vl is namelijk niet meer de tijd en ruimte om de loc om de rangeren.

@keesje, lang keren in Vl gaat dus niet met Veolia op spoor 3 en de duitser op 1

Laatst bewerkt door mich op 08-01-2010 20:39
 

08-01-2010 20:44:33
keesje
keesje
Lang keren te Vl gebeurt nu toch ook? En ja, dat zal vast wel loc voor/achter worden.  

08-01-2010 20:48:12
broek53
broek53
@ keesje: Er valt alleen van te zeggen dat er (nog) geen Avmz naar Duitsland is.

Laatst bewerkt door broek53 op 08-01-2010 20:48
 

08-01-2010 20:56:04
103 220-0
103 220-0
Wie interesse heeft in de overbrengingsrit: op DSO staat een matig plaatje: http://s2.imgimg.de/uploads/JD801071a40a9337JPG.jpg
Overigens vraagt men zich daar af of het voor de RE13 is.

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

08-01-2010 22:18:03
Iceman
Iceman
Quote
taigagaai:
Quote
bogger:
Quote
taigagaai: De 2800 is ICM, waar wil je dit in kwijt? Bestaande treinen in de NoordOost versterken?
De 2800 is momenteel VIRM (en zit aan de 8800 vast.) Ik doelde trouwens ook op een lange kering te Ut, maar hield even geen rekening met het lang bezet moeten houden van een spoor voor de 8800 dan (9 waarschijnlijk)
Dat is nu ja. Maar als straks de 2000 weer moet gaan rijden, wordt dat weer VIRM en de 2800 ICM. Dus dat lijkt mij als serie nog steeds niet geschikt voor het ICL.
Is de 1500/4500 niet geschikt voor ICL? Daarmee kan ook weer VIRM worden vrijgemaakt.


In de 4500 kan je maximaal maar met 8 bakken+2 locs rijden, meer past niet langs de perrons. En dat lijkt mij wat te krap, of je moet een omloop vinden die de spits niet raakt. Qua rijtijd moet het wel lukken, alleen hn-ekz is niet echt ideaal met ICL denk ik.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

08-01-2010 22:27:31
gerard4653
gerard4653
Als ik hierboven nog eens lees, hebben we deze speculaties ook al eens gehad maanden geleden. Maar het blijft leuk.
Het is dat de spitstreinen 14318/20/61/63 op de Flevolijn als zodanig niet meer bestaan, want dan was de inzet van 2 stammen daarin zeer voor de hand liggend geweest.

Laatst bewerkt door gerard4653 op 08-01-2010 22:29
 

08-01-2010 22:28:48
treintim
treintim
Quote
103 220-0: Wie interesse heeft in de overbrengingsrit: op DSO staat een matig plaatje: http://s2.imgimg.de/uploads/JD801071a40a9337JPG.jpg
Overigens vraagt men zich daar af of het voor de RE13 is.


Dankje, Raymond! Weten we ook weer hoe die ICL in Dortmund verzeild is geraakt, via deze route waarschijnlijk?:
Asd-Vl-Köln-Düsseldorf-Duisburg-Dortmund. Had eerder een route via Wuppertal verwacht, maar nee dus.
We komen stap voor stap dichter bij wat de Duitse route nou eigenlijk is.
Drehscheibe-tekst bij de foto:

"Um 17:10 konnte dann diese Interessante Fuhre in Düsseldorf festgehalten werden, Fahrtrichtung Duisburg, RE 13?"

Laatst bewerkt door treintim op 08-01-2010 22:44
 

08-01-2010 23:07:29
treintim
treintim
Nog een leuke opvallende foto; wat zie je naast de 'grote helden' als de Br 103 en de NOHAB en Rheingold TEE-rijtuigen staan? Juist, ja, NS rijtuigen. http://static.panoramio.com/photos/original/21775678.jpg

Laatst bewerkt door treintim op 08-01-2010 23:09
 

09-01-2010 19:12:30
timtrein
timtrein
Leuk hoor dat ICL, maar hoeveel stammen zal NSR nu voor deze nood-actie in dienst gaan zetten? Vast niet meer dan dat je in de 1900 kwijt kunt, een paar stammen dus. Denk dat we dan onze handen al dicht mogen knijpen.  

09-01-2010 19:35:36
mich
mich
Quote
keesje: Lang keren te Vl gebeurt nu toch ook? En ja, dat zal vast wel loc voor/achter worden.


Nee, binnenkomende 1900 op sp 3 word direct(nouja..) afgerangeerd omdat dat spoor vrij moet blijven voor Veolia. Lang keren op spoor 1 kan alleen om het uur omdat 1 x per uur de duitser er moet staan. Dit is sinds nieuwe drgl zo.
 

09-01-2010 19:42:10
robbertc
robbertc
Aankomende 1900 wordt afgerangeerd vanaf spoor 3 en een half uur later weer voorgerangeerd naar spoor 1, toch? Dat is lang keren.. (+/- 40 minuten)  

09-01-2010 19:50:26
mich
mich
ja oke, maar met ICL en 1 loc heb je dus een probleem.  

09-01-2010 19:55:42
keesje
keesje
Ging er vanuit dat jij er ook vanuit ging dat er wel met loc voor en achter gereden zou worden. Maar inderdaad, met loc omrijden langs het perron gaat het niet.  

09-01-2010 19:59:30
rogier
rogier
Quote
mich: ja oke, maar met ICL en 1 loc heb je dus een probleem.
Wisselloc? Of we zetten - net als vroeger - weer een Bakkie op spoor 2 voor het rangeerwerk.
 

09-01-2010 20:02:47
keesje
keesje
Ja wisselloc is aardig, maar minder aardig als dat allemaal in 10 minuten geregeld moet zijn.  

09-01-2010 20:09:39
luytjes
luytjes
Als het locoverschot ook met dit weer van toepassing is, heb je er genoeg om met loc voor en achter te rijden.  

09-01-2010 23:42:51
ruysdael
ruysdael
Jammer dat die 14361/63 niet meer rijdt. Ik zag al verdwalingen aankomen in de 3557, net als vorig jaar  

10-01-2010 12:11:09
frer
frer
Ik denk eerder dat er slechts twee stammen ICL +4*17/1800 geformeerd gaan worden om tot nader order de vervangings-ICE's tussen Asd en Em te gaan rijden...  

10-01-2010 14:46:47
keesje
keesje
Dat lijkt me vrij sterk. Volgens mij geldt bij NS: eigen volk eerst. Dus ICL in de 1900/3500, VIRM vrijmaken om de korte treintjes als gevolg van de defecten.  

10-01-2010 16:54:51
frer
frer
Wie zegt dat NSR ICL+loks van NSFS gaat huren; NS Hispeed kan toch net zo goed de opdracht hebben gegeven? ICL is namelijk geen eigendom van NSR.  

10-01-2010 17:12:58
bjornl
bjornl
ICL is door NSR geleased van DB, voor zover ik altijd begrepen heb. Daar heeft NSFS dus niets mee te maken.  

10-01-2010 17:25:07
mren
mren
ICK zit bij NSFSC, ICL niet. Zie http://www.nsfsc.com/rolling_stock/default.asp?NCID=197  

15-01-2010 21:31:46
broek53
broek53
Zoals in het OD gemeld: donderdag weer 14 rijtuigen van de Dijksgracht af, vertrekken zaterdag naar Duitsland.
Nieuw nieuws: zaterdag een retourvracht van 13 rijtuigen, waarvan er op zondag 12 in dienst worden gesteld op de Watergraafsmeer (na de gebruikelijke controles): 3 A's, 8 B's en 1 Bd.
Als dan nog steeds alles goed gaat, gaan ze naar Maastricht en wordt de komende week de slag 3526/3559 ermee gereden. (Hadden we dat al ergens op het speculatielijstje staan?)
 

15-01-2010 21:37:02
mdj
mdj
(Nee, dat niet. Was aan de ene kant ook wel redelijk te verwachten.)

In de 3526/3559, dan alleen doordeweeks neem ik aan?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

15-01-2010 21:37:29
superboer
superboer
Worden die treinen ook daadwerkelijk door 12 rijtuigen gereden, of blijven er nog rijtuigen achter op de Watergraafsmeer?  

15-01-2010 21:42:59
willy84
willy84
Als ik het goed heb begrepen worden deze ritten vanuit Maastricht uitgevoerd en aangezien ze in Duitsland onderhouden worden heeft de Watergraafsmeer er verders geen hand in buiten het feit dat daar overtollige rijtuigen staan. Ik weet wel dat ik in de 3559 zit maandag%08%  

15-01-2010 21:59:11
ruysdael
ruysdael
Quote
mdj: In de 3526/3559, dan alleen doordeweeks neem ik aan?
Nee, ook in het weekend, want dan start de 3526 namelijk ook in Maastricht, komt het materieel voor de 3559 ook uit Den Haag en eindigt de 3559 ook weer netjes in Maastricht.
 

15-01-2010 22:02:12
broek53
broek53
Nu ja, het gaat niet om het rijden van 3526/59 als zodanig, maar om materieel te besparen. Het lijkt mij daarom niet gezegd dat deze combi ook in het weekend op zal treden (maar weten doe ik het niet).  

15-01-2010 22:21:31
treintim
treintim
Drehscheibe-Online meldt in dit forum: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4617968,4617968,phorum_session_v5=b40eea60c4cff699e8aab14fa35c71d0#msg-4617968 het volgende:

"Nachtrag auf das obere bericht.

Eine bekante von mir,von der vorstand,hat mir heute nachmittag angerufen,(hatte diesen beitrag aug angekuckt)Er sagte das ab nächste woche freitag 2 ICL garnituren wieder angemietet worden sein,fur ungefehr 3 monaten.
"

Voor de mensen die geen Duits kunnen lezen, hier wordt dus gezegd dat het gaat om een contract voor maar liefst drie maanden!%02%

Laatst bewerkt door treintim op 15-01-2010 22:24
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-01-2010 23:03:20
broek53
broek53
Als het al om een nieuw contract gaat, dan zal dat het contract voor het onderhoud aan de rijtuigen wel zijn. De rijtuigen zelf worden nog steeds geleased - anders waren ze allang terug geweest in Duitsland.  

15-01-2010 23:21:55
treintim
treintim
Ja, inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens. We moeten ook maar eens in de gaten houden op welke dagen de interessante onderhoudsslagen gebeuren, misschien wel weer op elke dinsdag... Hoewel ze morgen gaan/komen, komt er vast wel weer een bepaalde structuur.

Laatst bewerkt door treintim op 15-01-2010 23:24
 

16-01-2010 01:01:01
keesje
keesje
Ik val in herhaling maar blijf het interessant vinden: wel of geen terugkeer van de Avmz-rijtuigen? Dát is tenminste 1e klas reizen!  

16-01-2010 09:10:26
broek53
broek53
Vandaag zit er een Avmz tussen de rijtuigen die naar D vertrekken: de 19 257.

Verder vertrekken: 10 211 en 10221, 22 110, 22 214, 22 126, 22 238, 22 311,
22330 en 22706. Dat zijn althans de opgegeven nummers. Zover ik weet, zijn er donderdag 14 rtgn van de Dijksgracht gehaald. Het kunnen er dus nog 4 meer zijn.

EDIT: inderdaad nog vier: 22-712, 22 718, 84-019 en 84-029

Laatst bewerkt door broek53 op 16-01-2010 23:58
 

16-01-2010 12:38:38
Joff-10242
Joff-10242
Ik heb gisteren in Dortmund een onbekend aantal ICL-rijtuigen zien staan, was op het opstelterrein aan de spoorlijn richting Hamm(westfalen)  

16-01-2010 12:42:57
robbertc
robbertc
Quote
broek53: Als dan nog steeds alles goed gaat, gaan ze naar Maastricht en wordt de komende week de slag 3526/3559 ermee gereden. (Hadden we dat al ergens op het speculatielijstje staan?)
Per volgende week maandag was dacht ik het plan om een 1900 Gvc-Gvc met ICL te rijden, en het ICRm dat daarmee vrijkomt naar de 3526/3559 door te schuiven..
 

16-01-2010 13:24:38
WesselE
WesselE
Die rijtuigen gaan dan niet ver komen in de 1900!%08%


'Okeh'
 

16-01-2010 15:25:43
treinfan
treinfan
Ik neem aan dat robbertc een omloop bedoelt die begint en start te Gvc. Het zou dan een van de volgende twee betreffen, zie https://somda.nl/forum/6379/Omlopen+locs+in+reizigersdienst/:
K17: MDWDV-- [Gvc _ Gvc] 1921 1932 1945 1956 1969 1980
K18: MDWDV-- [Gvc _ Gvc] 1923 1934 1947 1958 1971 1982

De omloop met de 3526 en 3559 doet doordeweeks nog tussendoor 80426/80459 (Shl-Gv-Bkh en terug)
 

16-01-2010 18:15:10
raymond16
raymond16
Lijkt me qua drukte een prima omloop in de 1900 voor ICL.

Laatst bewerkt door raymond16 op 16-01-2010 18:15
 

16-01-2010 18:54:53
keesje
keesje
Dat viel mij ook op. Ze 'fietsen' qua drukte precies tussen de drukste treinen door. Hooguit 1956 en 1958 zijn in het Brabantse gedeelte wel aan de drukke kant.  

16-01-2010 18:57:31
ruysdael
ruysdael
Zou een 8-bakken stam ICL niet in een VIRM-VI omloop kunnen zitten in de 1500-4500? In principe moet het kunnen, en je speelt meteen VIRM vrij.  

16-01-2010 19:36:10
WesselE
WesselE
Dat zou ongetwijfeld kunnen, maar waarom zou je dat in godsnaam doen als je dit materieel in een langere formatie in de 1900/3500 kunt inzetten?


'Okeh'
 

16-01-2010 19:39:33
bjornl
bjornl
Een VIRM-VI heeft ruim 100 zitplaatsen meer. Bovendien rijdt VIRM vaak een deel van zijn omloop gekoppeld. Losse zesjes vind je wel in de 3600, maar daar passen 8 bakken plus twee locs weer niet langs de perrons.  

16-01-2010 19:40:18
keesje
keesje
Als dat qua zitplaatsen enigzins overeenkomt kan zoiets in theorie altijd. Als de perrons dan maar geschikt zijn voor 9 en halve bak (8 rijtuigen, loc voor en loc achter).

Bezwaar van de inzet van dit soort materieel is dat het trager is, de vertrekprocedures langer duren en last-but-not-least, iedereen zich door de smalle deurtjes moet wurmen. Dan lijkt me de 4500 niet het meest geschikte traject met al die stops tussen Hn en Ekz.

Meest geschikt is: een serie met zo min mogelijk stops en bovendien een zo lang mogelijk traject om ook het wat meer tijd kostende ombouwen robuust te kunnen laten plaatsvinden.
 

16-01-2010 19:45:41
ruysdael
ruysdael
De voordelen zijn dat de 1500 qua rijtijden geschikt is voor getrokken materieel. De 4500 zit ook erg ruim in zn jasje en staat op Sloterdijk en Hoorn en komt over het algemeen enkele minuten te vroeg binnen. Verder worden de omlopen met VIRM-VI niet gebruikt om te koppelen, 10 bakken komt planmatig dus niet voor op de Enkhuizerlijn. Qua snelheid van het materieel zou het dus denk ik wel kunnen. Verder passen overal 10 bakken, dus dat is ook geen probleem.

Alleen het aantal zitplaatsen dus, tja, 's avonds zou het makkelijk kunnen, dan is de 4500 zo goed als uitgestorven, maar er zullen wel 1 of 2 spitstreinen zijn waarin het een minder geslaagd plan is. Wat dat betreft zou de 1900 of 3500 beter zijn, als het daar wel overeen komt met 6 tot 10 bakken VIRM (want dat is wat het daar moet vervangen).

Laatst bewerkt door ruysdael op 16-01-2010 19:46
 

16-01-2010 20:19:27
Iceman
Iceman
De echte spitstreinen (4525,4527,4554,4556) zijn al dubbel. De zesjes raken de 'echte' spits niet. Alleen de 4529, 4552, 4558 en 4560 (zesjes) zullen mischien wat krapper worden met ICL. Of meer mensen moeten de 14560 nemen, natuurlijk....
Qua rijtijd moet het inderdaad ook wel lukken. Zowel vanuit Ekz als vanuit Asd sta ik regelmatig 3/4 minuutjes op Hn. Overigens kan je vanuit Asd, bij vertraging, de kruising verleggen van Bkg naar Hks. Bovendien is de kering op Ekz ook ruim te noemen, dus een beetje vertraging is niet heel erg voor de kering.
Ik denk ook dat de 1900 en 3500 beter zijn. Alleen kan je in de 3500 niet heel veel stammen kwijt (behalve dan de 3500'en van en naar Mt), omdat je dan ook meteen met de 3100 zit. En dat lijkt me met die kering op Ah ook geen succesnummer.

Laatst bewerkt door Iceman op 16-01-2010 20:21


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

16-01-2010 20:20:52
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
maccerr: Wat dat betreft zou de 1900 of 3500 beter zijn, als het daar wel overeen komt met 6 tot 10 bakken VIRM (want dat is wat het daar moet vervangen).


het moet in de 1900 10 bakken ICRm vervangen als ik het goed begreep, die schuift dan weer door naar de 3500 (3526-3559) waardoor er VIRM vrijkomt. Simpel toch?

Laatst bewerkt door SleutelMan op 16-01-2010 20:21
 

16-01-2010 21:31:03
R-ekz
R-ekz
Bovendien in de 4500 stappen de mensen tussen Bkf en Hn grotendeels voorin op, met ICL betekend dit dus vooraan drukker en achteraan rustiger, questie van doorlopen maar dat gebeurd niet altijd.  

17-01-2010 11:09:11
nielske90
nielske90
Als je het over slechte spreiding gaat hebben moet je hem al helemaal niet in de 1900 zetten, dus dat argument gaat niet op.  

17-01-2010 11:26:11
timtrein
timtrein
Mwah, behalve Gvc en Ehv zitten de trappen bij de meeste stations toch redelijk in het midden, dus dat loopt wel los. Met ICK wou het ook altijd wel redelijk, behalve de hele drukke treinen dan.  

17-01-2010 12:56:05
raymond16
raymond16
Alle stations tussen Ehv en Vl hebben de ingang aan dezelfde kant zitten, maar of je nou ICK, ICL of ICRm in zit, probleem is er toch wel. En de deuren zijn weliswaar wat breder bij ICRm maar vaak zat stapt er nog altijd één persoon tegelijk door die deur dus maakt het weinig uit.
Maar als je maar 8 bakken hebt in een ICL trein zal het geheel iets sneller zijn als ICRm en kan dat prima gecompenseerd worden tijdens de stops op de stations. Dat zag je al als er 8 bakken ICK reed ipv 11. Omdat de rijtijd daarmee korter werd kon het langere halteren (minder deuren te gebruiken) gecompenseerd worden
Bovendien is de ICL omloop niet al te druk dus kan prima mee in de huidige dienstregeling. Dus laat maar komen dat ICL in de 1900. %02%

Laatst bewerkt door raymond16 op 17-01-2010 13:04
 

17-01-2010 13:20:38
ns1700
ns1700
als dat gebeurt dan ga ik met mijn camera op Dt staan en langs het bekende viaduct%02%  

17-01-2010 14:34:25
broek53
broek53
Ach, niemand gelooft mij..%04% Toch gaat rond deze tijd de trek-trek-stam CL uit de Watergraafsmeer echt op weg naar Maastricht voor ma 3526 Shl, 80426 Bkh, 80459 Shl, 3559 Shl - Mt. Lijkt erop dat het 10 rijtuigen zijn.  

17-01-2010 15:00:51
raymond16
raymond16
10 rijtuigen zelfs! Dat is een positieve verrassing!  

17-01-2010 15:28:12
keesje
keesje
Quote
broek53: Ach, niemand gelooft mij..%04% Toch gaat rond deze tijd de trek-trek-stam CL uit de Watergraafsmeer echt op weg naar Maastricht voor ma 3526 Shl, 80426 Bkh, 80459 Shl, 3559 Shl - Mt. Lijkt erop dat het 10 rijtuigen zijn.


Nu reed er in die treinen die laatste dagen al ICR, terwijl er VIRM voor gepland stond. Nu is te hopen dat het kennelijke overschot aan ICR doorschuift naar andere treinen in de 3500 of 1900 en daar meer VIRM vrij te maken.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

17-01-2010 16:04:21
treinfan
treinfan
Het ICL was aldus een mede-spotter om 14:56 door Ut gekomen met loc 1770 voorop en 1763 achterop, uiteraard richting Maastricht

Laatst bewerkt door treinfan op 17-01-2010 16:28, reden: nummertje gecorrigeerd
 

17-01-2010 16:28:16
busje10
busje10
Deze rijtuigen gaan inderdaad in de 3500 rijden. Een vriend van, mij die conducteur is bevestigde dit, omdat ze onderande hem handen gevraagd om op deze trein te rijden en daarom had hij ook instructie nodig  

17-01-2010 16:29:24
bart84
Moderator
bart84
Quote
maccerr: Nee, ook in het weekend, want dan start de 3526 namelijk ook in Maastricht, komt het materieel voor de 3559 ook uit Den Haag en eindigt de 3559 ook weer netjes in Maastricht.

Deze moet ik even ontkrachten. De 3526, 3528, 3557 en 3559 rijden enkel op Ma-Vr Mt-Shl v.v. en eveneens op die dagen naar Gv/Bkh (73528/73557 en 80426/80459). In het weekend is het Ehv-Shl v.v. met LM van/naar Hfdo.

Laatst bewerkt door bart84 op 17-01-2010 16:30


Mvg. Bart
 

17-01-2010 16:31:12
mdj
mdj
Gezien de hoeveelheid "ook" in het bericht, komt het op mij sarcastisch over..;)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

17-01-2010 16:36:12
bart84
Moderator
bart84
Dan is dat niet voor iedereen even duidelijk.
Daarnaast wil het nog wel eens voorkomen dat er op Gv / Bkh het mat van de 3526/3528 wordt uitgewisseld met de 1900 en v.v. Al zal dat nu niet gebeuren denk ik.


Mvg. Bart
 

17-01-2010 16:58:30
keesje
keesje
Dat uitwisselen kunnen ze ook nog met 3521 en 3566 doen, hier zit ook ICR in.  

17-01-2010 17:22:41
icetha
icetha
Om 15.40u reed deze stam door Best: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/4281376799/  

17-01-2010 17:28:23
limbotrein
limbotrein
klopt helemaal wat je schrijft. om 16:50 door Bde richting maastricht 1780 met een icl stam en nog een 1700 achterop daar kon ik het nummer niet van zien  

17-01-2010 20:06:15
robbertc
robbertc
Quote
broek53: Ach, niemand gelooft mij..%04% Toch gaat rond deze tijd de trek-trek-stam CL uit de Watergraafsmeer echt op weg naar Maastricht voor ma 3526 Shl, 80426 Bkh, 80459 Shl, 3559 Shl - Mt. Lijkt erop dat het 10 rijtuigen zijn.
Ho wacht, komende week staat deze ICL-stam nog niet in de plannen, maar wordt deze dus in de 3526/3559 geregeld. Wat ik had vernomen, is dat vanaf volgende week de ICL-stam wel in de plannen komt, en wel in de 1900 en dat er daarmee weer ICRm naar 3526/3559 gaat. Om mijn mededeling nog verder te ontkrachten: dit staat dus nog niet daadwerkelijk in de plannen, en het kan dus nog best zo zijn dat de plannen gaan zeggen dat die in de 3526/3559 blijft rijden. Zal het de komende week even in de gaten houden wat er per volgende week gebeurd
 

17-01-2010 20:17:22
ruysdael
ruysdael
Rijdt die ICL-stam die a.s. maandag rijdt ook op de andere doordeweekse dagen in de genoemdne treinen? (of althans: is dat het plan?)

Laatst bewerkt door ruysdael op 17-01-2010 20:17
 

18-01-2010 09:07:46
icetha
icetha
De herintrede van de ICL stam op Mt-Shl is een feit.%02%
Op tijd vertrokken uit Ht. video:http://www.youtube.com/watch?v=WwV9vAGJOu4
Of gewoon op foto: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/4284531418/
 

18-01-2010 09:48:30
keesje
keesje
Die inzet van ICL hebben ze toch vrij snel voor elkaar gekregen, dat mag ook wel eens gezegd worden!  

18-01-2010 12:22:35
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Inderdaad Keesje, zeker niet slecht gedaan door NS. Maar ja, geen computers he? In tegenstelling tot de SLT  

18-01-2010 12:39:44
Damian
Damian
Quote
icetha: De herintrede van de ICL stam op Mt-Shl is een feit.%02%
Op tijd vertrokken uit Ht. video:http://www.youtube.com/watch?v=WwV9vAGJOu4
Of gewoon op foto: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/4284531418/


Tja... en de machinist mag wel eens herinstructie "hoe rijdt ik een getrokken trein met nat weer weg" krijgen %07%
 

18-01-2010 13:27:51
daniel
daniel
Na de machinistwissel in Ut ging dat overigens niet veel beter Overigens merkte je daar in de trein weinig van. Ik zat in de derde bak, en qua bezetting zag het er ook netjes uit in de 3526 tussen Ht en Ut.  

18-01-2010 14:28:22
maxime
maxime
Als ik het goed zag vanuit de auto op de A12, stond er op de Binckhorst een 1700 met in ieder geval 2 ICL-rijtuigen. Het zullen er wel meer zijn geweest, maar dat kon ik niet zien.

Edit, verkeerd gelezen, blijkt desbetreffend ICL-mat te zijn.

Laatst bewerkt door maxime op 18-01-2010 16:50
 

18-01-2010 14:50:51
treinfan
treinfan
Lees even het topic beter door (berichten van Broek53 op Zo 17 jan 2010 - 14:34:25 en van Bart84 op Zo 17 jan 2010 - 16:29:24)...  

18-01-2010 16:48:09
maxime
maxime
Oeps, ik had over het hoofd gezien dat het ICL voor 3500 uit Den Haag zou komen. Mi scusi..zal door klap komen die ik met mijn hoofd heb gemaakt eergisteren! (ik volg het topic namelijk wel heel regelmatig!)

Laatst bewerkt door maxime op 18-01-2010 16:51
 

18-01-2010 16:53:45
robbertc
robbertc
Voor de goede orde (en om alle verwarring tegen te gaan): Er blijft voorlopig 'gewoon' ICL rijden in de 3526/3559. De tweede ICL-stam gaat in de 1900 (Gvc-Gvc) rijden.  

18-01-2010 17:16:53
abbm
abbm
Quote
robbertc: De tweede ICL-stam gaat in de 1900 (Gvc-Gvc) rijden.
Dat zal waarschijnlijk Gvc - Vl vv zijn?

Laatst bewerkt door admin op 21-01-2010 16:37, reden: Quote hersteld
 

18-01-2010 17:26:25
metrofan
metrofan
Lees en weet...:

Quote
treinfan: Ik neem aan dat robbertc een omloop bedoelt die begint en start te Gvc. Het zou dan een van de volgende twee betreffen, zie https://somda.nl/forum/6379/Omlopen+locs+in+reizigersdienst/:
K17: MDWDV-- [Gvc _ Gvc] 1921 1932 1945 1956 1969 1980
K18: MDWDV-- [Gvc _ Gvc] 1923 1934 1947 1958 1971 1982

De omloop met de 3526 en 3559 doet doordeweeks nog tussendoor 80426/80459 (Shl-Gv-Bkh en terug)


Laatst bewerkt door metrofan op 18-01-2010 17:26


Kijk ook eens op www.fotobos.net
 

18-01-2010 20:38:35
giuseppe
giuseppe
3559 reed met VIRM vanavond, helemaal voor niets pas een half uur later de trein in Eindhoven genomen.

Laatst bewerkt door giuseppe op 18-01-2010 20:39
 

18-01-2010 20:50:00
daniel
daniel
Hmm... Volgens de AV van Shl was 'ie opgeheven, dus wellicht ergens later ingesprongen. Met trein 3557 (ICR) werd het nodige geprutst te Asdz en had daardoor bij vertrek +10. Deze zat naar verluidt vanaf Ut mutjevol.
Ik had voor Ut-Ht in elk geval voor trein 859 gekozen, deze reed in tijden van materieelschaarste zowaar met drie viertjes VIRM. Plek zat
 

18-01-2010 20:52:50
103 220-0
103 220-0
Klopt, een minuut voordat 3559 van Schiphol zou vertrekken werd omgeroepen dat de trein niet zou rijden. Hadden ze toch al eerder zien aankomen?

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 

18-01-2010 21:03:43
daniel
daniel
Toen ik op Asdz stond keek ik ongeveer een kwartier voor vertrektijd van de 3559 op de AV. Daar stond 'ie toen al als opgeheven. Kon toen nog mooi met de 3159 mee.

(Ik zie nu pas dat dit het ICL-topic is, mijn vorige bericht had wellicht beter in de opvallende dingen van vandaag gepast...)

Laatst bewerkt door daniel op 18-01-2010 21:04
 

18-01-2010 21:06:02
eix
eix
Toen ik vanochtend de 3526 in Eindhoven verliet (vooraan de trein) viel me bij het wegrijden op dat de achterste 2 A rijtuigen volledig donker waren. Er leek in elk geval geen licht te branden. Wellicht een technisch probleem?

Ik kan het natuurlijk ook verkeerd gezien hebben, dus hou wel even een slag om de arm...

Laatst bewerkt door eix op 18-01-2010 21:08
 

18-01-2010 21:25:27
broek53
broek53
Minimaal een van de A's achterop had een defecte statische omzetter, dus het zal wel geklopt hebben.  

18-01-2010 21:56:15
superboer
superboer
Waarom rijden er eigenlijk 3 A bakken mee? Een extra B bak lijkt me een stuk praktischer, of denk ik te makkelijk?  

18-01-2010 22:58:41
keesje
keesje
In een trein als 3526 zitten normaal 3 en zeker 2 A-bakken beslist vol.  

18-01-2010 23:17:59
timtrein
timtrein
3 op 10 is nog geen 30% stoelen 1e klas, dat is zo'n beetje het gemiddelde op IC-verbindingen.  

18-01-2010 23:22:28
stefanvdw
stefanvdw
Dan zal het vanochtend wel persen zijn geweest in die ene A-bak in de 3526  

18-01-2010 23:38:57
janltv
janltv
De stam ICL wordt heden nacht overgebracht van Gv naar Ehv, en wat er daarmee gaat gebeuren is nog niet duidelijk.  

19-01-2010 01:05:54
Bollie65
Bollie65
Quote
eix: Toen ik vanochtend de 3526 in Eindhoven verliet (vooraan de trein) viel me bij het wegrijden op dat de achterste 2 A rijtuigen volledig donker waren. Er leek in elk geval geen licht te branden. Wellicht een technisch probleem?

Ik kan het natuurlijk ook verkeerd gezien hebben, dus hou wel even een slag om de arm...



Vannacht staat het spul over te Amersfoort (zojuist vernomen van de knoco) staat alleen op een BD spoor en kan dus niet naar de Bokkeduinen zoals eerst was gepland.

Nico
 

19-01-2010 13:40:32
ehbk2006
ehbk2006
Zo juist langs de Railcam (Hmh) NS 1700 + sleepje ICL rijtuigen ri Ehv.  

19-01-2010 13:43:49
train85
train85
Dat is de 80559 Vl-Wgm en kwam om 14.48 uur optijd door Ut > Wgm met 6x ICL.

Laatst bewerkt door train85 op 19-01-2010 14:49
 

19-01-2010 15:24:56
treintim
treintim
80558 en 80559 gaan dus elke dinsdag voorlopig weer rijden?

De 14 rijtuigen die afgelopen zaterdag Duitsland ingedoken zijn, zullen hier niet bijgezeten hebben. We horen het vast wel als die terugkomen, misschien wel weer op vrijdag/zaterdag.

Laatst bewerkt door treintim op 19-01-2010 15:37
 

19-01-2010 15:58:25
Annemarie
Annemarie
Weet iemand of er voor vrijdag nog icl rijd tussen hfdo enmt?  

19-01-2010 16:01:54
keesje
keesje
Gepland in 3526 en 3559, maar uitvoering is een andere zaak.  

19-01-2010 22:59:28
keesje
keesje
Uit het OD-topic 19/1:

Quote
robbertc: Per volgende week komt er een ICL-stam in de 1900. Het ICRm daarvan schuift door naar, jawel (!), trein 820 en 863.


10 bakken ICR gaat 12 bakken VIRM vervangen??? Reed die trein nou zo overkill of wordt deze behoorlijk drukke trein bewust een beetje te klein gereden. Kan me nou niet voorstellen dat dit anders kan eigenlijk...

Maar goed, als de keus inderdaad bewust is om dat spul in de 800 te zetten dan krijg je het probleem dat Hwd heet (waar 10 bakken + loc niet kan als ik het goed heb). Tja en er zijn weinig omlopen in de 800 die helemaal niet naar Sgn moet (ofwel in de ochtend of middag of beiden). Zal dat wel de reden zijn dat het 820/863 wordt, maar telcijfertjes bestaan dan even niet meer...

Laatst bewerkt door keesje op 19-01-2010 23:00
 

19-01-2010 23:06:57
train85
train85
Quote
treintim: 80558 en 80559 gaan dus elke dinsdag voorlopig weer rijden?

De 14 rijtuigen die afgelopen zaterdag Duitsland ingedoken zijn, zullen hier niet bijgezeten hebben. We horen het vast wel als die terugkomen, misschien wel weer op vrijdag/zaterdag.
Je krijgt morgenochtend PM van me.

En die robbertc is snel zeg over dat verhaal met ICR in de 800 heb het zelf pas in de middag in het systeem gegooid.

Laatst bewerkt door train85 op 19-01-2010 23:09
 

19-01-2010 23:54:09
willy84
willy84
Hier dan even verder: kan die 3559 niet op 14 bakken gebracht worden dan? Lijkt me overal goed te passen!  

19-01-2010 23:57:56
mdj
mdj
Behalve op Asdz (12 bak, 14ICL + 2loks = 15,5.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

20-01-2010 00:07:48
broek53
broek53
Net als Bijlmer: perrons van de nieuwe standaardlengte van 340 meter. Loc-12-loc zou kunnen, mede ervan uitgaande dat de loc achterop niet helemaal langs het perron hoeft te staan.  

20-01-2010 08:59:19
jbt
jbt
Krijg je in Roermond ook niet aan spoor 1 geplaatst. Daar is hooguit ruimte voor een loc en 12 bakken. Net als in Bijlmer staat de achterste loc dan niet aan het perron  

20-01-2010 09:07:09
broek53
broek53
Quote
Quote
robbertc: Per volgende week komt er een ICL-stam in de 1900. Het ICRm daarvan schuift door naar, jawel (!), trein 820 en 863.

10 bakken ICR gaat 12 bakken VIRM vervangen??? Reed die trein nou zo overkill of wordt deze behoorlijk drukke trein bewust een beetje te klein gereden. Kan me nou niet voorstellen dat dit anders kan eigenlijk...
Maar goed, als de keus inderdaad bewust is om dat spul in de 800 te zetten dan krijg je het probleem dat Hwd heet (waar 10 bakken + loc niet kan als ik het goed heb). Tja en er zijn weinig omlopen in de 800 die helemaal niet naar Sgn moet (ofwel in de ochtend of middag of beiden). Zal dat wel de reden zijn dat het 820/863 wordt, maar telcijfertjes bestaan dan even niet meer...
Volgens mij zou je aanmerkelijk beter met een ICR-stam kunnen gaan zitten in de 1600 Shl - Es. Daar vervang je rechtstreeks ICM en daar lijkt mij op zichzelf al meer behoefte aan dan aan VIRM. Buitendien zijn er vast slagen in de 1600 die qua capaciteit ongeveer 10 bakken vragen.
 

20-01-2010 09:24:48
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik zeg doen! ICRm in de 1600. Je zit er alleen mee dat de 1600 in Es keert op de 1700. Maar er kunnen ook best lange keringen plaats vinden in Es, zodat de serie's lang op elkaar keren.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICL rijtuigen
RailWiki.nl