Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICL rijtuigen |
![]() |
08-01-2010 20:38:05 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Met ICL in de 1900 hoop ik toch dat ze aan beide kanten een loc plannen, in Vl is namelijk niet meer de tijd en ruimte om de loc om de rangeren. @keesje, lang keren in Vl gaat dus niet met Veolia op spoor 3 en de duitser op 1 ![]() Laatst bewerkt door mich op 08-01-2010 20:39 |
08-01-2010 20:44:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Lang keren te Vl gebeurt nu toch ook? En ja, dat zal vast wel loc voor/achter worden.![]() |
08-01-2010 20:48:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
@ keesje: Er valt alleen van te zeggen dat er (nog) geen Avmz naar Duitsland is. Laatst bewerkt door broek53 op 08-01-2010 20:48 |
08-01-2010 20:56:04 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Wie interesse heeft in de overbrengingsrit: op DSO staat een matig plaatje: http://s2.imgimg.de/uploads/JD801071a40a9337JPG.jpg Overigens vraagt men zich daar af of het voor de RE13 is. ---- Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl |
![]() |
advertentie |
08-01-2010 22:18:03 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Quote In de 4500 kan je maximaal maar met 8 bakken+2 locs rijden, meer past niet langs de perrons. En dat lijkt mij wat te krap, of je moet een omloop vinden die de spits niet raakt. Qua rijtijd moet het wel lukken, alleen hn-ekz is niet echt ideaal met ICL denk ik. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
08-01-2010 22:27:31 | ||
---|---|---|
gerard4653
![]() |
Als ik hierboven nog eens lees, hebben we deze speculaties ook al eens gehad maanden geleden. Maar het blijft leuk. Het is dat de spitstreinen 14318/20/61/63 op de Flevolijn als zodanig niet meer bestaan, want dan was de inzet van 2 stammen daarin zeer voor de hand liggend geweest. Laatst bewerkt door gerard4653 op 08-01-2010 22:29 |
08-01-2010 22:28:48 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dankje, Raymond! Weten we ook weer hoe die ICL in Dortmund verzeild is geraakt, via deze route waarschijnlijk?: Asd-Vl-Köln-Düsseldorf-Duisburg-Dortmund. Had eerder een route via Wuppertal verwacht, maar nee dus. We komen stap voor stap dichter bij wat de Duitse route nou eigenlijk is. ![]() Drehscheibe-tekst bij de foto: "Um 17:10 konnte dann diese Interessante Fuhre in Düsseldorf festgehalten werden, Fahrtrichtung Duisburg, RE 13?" Laatst bewerkt door treintim op 08-01-2010 22:44 |
08-01-2010 23:07:29 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Nog een leuke opvallende foto; wat zie je naast de 'grote helden' als de Br 103 en de NOHAB en Rheingold TEE-rijtuigen staan? Juist, ja, NS rijtuigen. http://static.panoramio.com/photos/original/21775678.jpg Laatst bewerkt door treintim op 08-01-2010 23:09 |
09-01-2010 19:12:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Leuk hoor dat ICL, maar hoeveel stammen zal NSR nu voor deze nood-actie in dienst gaan zetten? Vast niet meer dan dat je in de 1900 kwijt kunt, een paar stammen dus. Denk dat we dan onze handen al dicht mogen knijpen. |
09-01-2010 19:35:36 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Nee, binnenkomende 1900 op sp 3 word direct(nouja..) afgerangeerd omdat dat spoor vrij moet blijven voor Veolia. Lang keren op spoor 1 kan alleen om het uur omdat 1 x per uur de duitser er moet staan. Dit is sinds nieuwe drgl zo. |
09-01-2010 19:42:10 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Aankomende 1900 wordt afgerangeerd vanaf spoor 3 en een half uur later weer voorgerangeerd naar spoor 1, toch? Dat is lang keren.. (+/- 40 minuten) |
09-01-2010 19:50:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
ja oke, maar met ICL en 1 loc heb je dus een probleem. |
09-01-2010 19:55:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ging er vanuit dat jij er ook vanuit ging dat er wel met loc voor en achter gereden zou worden. Maar inderdaad, met loc omrijden langs het perron gaat het niet. |
09-01-2010 19:59:30 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
QuoteWisselloc? Of we zetten - net als vroeger - weer een Bakkie op spoor 2 voor het rangeerwerk ![]() |
09-01-2010 20:02:47 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ja wisselloc is aardig, maar minder aardig als dat allemaal in 10 minuten geregeld moet zijn. |
09-01-2010 20:09:39 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Als het locoverschot ook met dit weer van toepassing is, heb je er genoeg om met loc voor en achter te rijden. |
09-01-2010 23:42:51 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Jammer dat die 14361/63 niet meer rijdt. Ik zag al verdwalingen aankomen in de 3557, net als vorig jaar![]() |
10-01-2010 12:11:09 | ||
---|---|---|
frer
![]() |
Ik denk eerder dat er slechts twee stammen ICL +4*17/1800 geformeerd gaan worden om tot nader order de vervangings-ICE's tussen Asd en Em te gaan rijden... |
10-01-2010 14:46:47 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat lijkt me vrij sterk. Volgens mij geldt bij NS: eigen volk eerst. Dus ICL in de 1900/3500, VIRM vrijmaken om de korte treintjes als gevolg van de defecten. |
10-01-2010 16:54:51 | ||
---|---|---|
frer
![]() |
Wie zegt dat NSR ICL+loks van NSFS gaat huren; NS Hispeed kan toch net zo goed de opdracht hebben gegeven? ICL is namelijk geen eigendom van NSR. |
10-01-2010 17:12:58 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
ICL is door NSR geleased van DB, voor zover ik altijd begrepen heb. Daar heeft NSFS dus niets mee te maken. |
10-01-2010 17:25:07 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
ICK zit bij NSFSC, ICL niet. Zie http://www.nsfsc.com/rolling_stock/default.asp?NCID=197 |
15-01-2010 21:31:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zoals in het OD gemeld: donderdag weer 14 rijtuigen van de Dijksgracht af, vertrekken zaterdag naar Duitsland. Nieuw nieuws: zaterdag een retourvracht van 13 rijtuigen, waarvan er op zondag 12 in dienst worden gesteld op de Watergraafsmeer (na de gebruikelijke controles): 3 A's, 8 B's en 1 Bd. Als dan nog steeds alles goed gaat, gaan ze naar Maastricht en wordt de komende week de slag 3526/3559 ermee gereden. (Hadden we dat al ergens op het speculatielijstje staan ![]() |
15-01-2010 21:37:02 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
(Nee, dat niet. Was aan de ene kant ook wel redelijk te verwachten.) In de 3526/3559, dan alleen doordeweeks neem ik aan? Bij twijfel: gebruik beton. |
15-01-2010 21:37:29 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Worden die treinen ook daadwerkelijk door 12 rijtuigen gereden, of blijven er nog rijtuigen achter op de Watergraafsmeer? |
15-01-2010 21:42:59 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Als ik het goed heb begrepen worden deze ritten vanuit Maastricht uitgevoerd en aangezien ze in Duitsland onderhouden worden heeft de Watergraafsmeer er verders geen hand in buiten het feit dat daar overtollige rijtuigen staan. Ik weet wel dat ik in de 3559 zit maandag%08% |
15-01-2010 21:59:11 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteNee, ook in het weekend, want dan start de 3526 namelijk ook in Maastricht, komt het materieel voor de 3559 ook uit Den Haag en eindigt de 3559 ook weer netjes in Maastricht. |
15-01-2010 22:02:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nu ja, het gaat niet om het rijden van 3526/59 als zodanig, maar om materieel te besparen. Het lijkt mij daarom niet gezegd dat deze combi ook in het weekend op zal treden (maar weten doe ik het niet). |
15-01-2010 22:21:31 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Drehscheibe-Online meldt in dit forum: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4617968,4617968,phorum_session_v5=b40eea60c4cff699e8aab14fa35c71d0#msg-4617968 het volgende: "Nachtrag auf das obere bericht. Eine bekante von mir,von der vorstand,hat mir heute nachmittag angerufen,(hatte diesen beitrag aug angekuckt)Er sagte das ab nächste woche freitag 2 ICL garnituren wieder angemietet worden sein,fur ungefehr 3 monaten. " Voor de mensen die geen Duits kunnen lezen, hier wordt dus gezegd dat het gaat om een contract voor maar liefst drie maanden!%02% Laatst bewerkt door treintim op 15-01-2010 22:24 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-01-2010 23:03:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als het al om een nieuw contract gaat, dan zal dat het contract voor het onderhoud aan de rijtuigen wel zijn. De rijtuigen zelf worden nog steeds geleased - anders waren ze allang terug geweest in Duitsland. |
15-01-2010 23:21:55 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja, inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens. We moeten ook maar eens in de gaten houden op welke dagen de interessante onderhoudsslagen gebeuren, misschien wel weer op elke dinsdag... Hoewel ze morgen gaan/komen, komt er vast wel weer een bepaalde structuur. Laatst bewerkt door treintim op 15-01-2010 23:24 |
16-01-2010 01:01:01 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ik val in herhaling maar blijf het interessant vinden: wel of geen terugkeer van de Avmz-rijtuigen? Dát is tenminste 1e klas reizen! |
16-01-2010 09:10:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag zit er een Avmz tussen de rijtuigen die naar D vertrekken: de 19 257. Verder vertrekken: 10 211 en 10221, 22 110, 22 214, 22 126, 22 238, 22 311, 22330 en 22706. Dat zijn althans de opgegeven nummers. Zover ik weet, zijn er donderdag 14 rtgn van de Dijksgracht gehaald. Het kunnen er dus nog 4 meer zijn. EDIT: inderdaad nog vier: 22-712, 22 718, 84-019 en 84-029 Laatst bewerkt door broek53 op 16-01-2010 23:58 |
16-01-2010 12:38:38 | ||
---|---|---|
Joff-10242
![]() |
Ik heb gisteren in Dortmund een onbekend aantal ICL-rijtuigen zien staan, was op het opstelterrein aan de spoorlijn richting Hamm(westfalen) |
16-01-2010 12:42:57 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuotePer volgende week maandag was dacht ik het plan om een 1900 Gvc-Gvc met ICL te rijden, en het ICRm dat daarmee vrijkomt naar de 3526/3559 door te schuiven.. |
16-01-2010 13:24:38 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Die rijtuigen gaan dan niet ver komen in de 1900!%08% 'Okeh' |
16-01-2010 15:25:43 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik neem aan dat robbertc een omloop bedoelt die begint en start te Gvc. Het zou dan een van de volgende twee betreffen, zie https://somda.nl/forum/6379/Omlopen+locs+in+reizigersdienst/: K17: MDWDV-- [Gvc _ Gvc] 1921 1932 1945 1956 1969 1980 K18: MDWDV-- [Gvc _ Gvc] 1923 1934 1947 1958 1971 1982 De omloop met de 3526 en 3559 doet doordeweeks nog tussendoor 80426/80459 (Shl-Gv-Bkh en terug) ![]() |
16-01-2010 18:15:10 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Lijkt me qua drukte een prima omloop in de 1900 voor ICL. ![]() Laatst bewerkt door raymond16 op 16-01-2010 18:15 |
16-01-2010 18:54:53 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat viel mij ook op. Ze 'fietsen' qua drukte precies tussen de drukste treinen door. Hooguit 1956 en 1958 zijn in het Brabantse gedeelte wel aan de drukke kant. |
16-01-2010 18:57:31 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Zou een 8-bakken stam ICL niet in een VIRM-VI omloop kunnen zitten in de 1500-4500? In principe moet het kunnen, en je speelt meteen VIRM vrij. |
16-01-2010 19:36:10 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Dat zou ongetwijfeld kunnen, maar waarom zou je dat in godsnaam doen als je dit materieel in een langere formatie in de 1900/3500 kunt inzetten? 'Okeh' |
16-01-2010 19:39:33 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Een VIRM-VI heeft ruim 100 zitplaatsen meer. Bovendien rijdt VIRM vaak een deel van zijn omloop gekoppeld. Losse zesjes vind je wel in de 3600, maar daar passen 8 bakken plus twee locs weer niet langs de perrons. |
16-01-2010 19:40:18 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Als dat qua zitplaatsen enigzins overeenkomt kan zoiets in theorie altijd. Als de perrons dan maar geschikt zijn voor 9 en halve bak (8 rijtuigen, loc voor en loc achter). Bezwaar van de inzet van dit soort materieel is dat het trager is, de vertrekprocedures langer duren en last-but-not-least, iedereen zich door de smalle deurtjes moet wurmen. Dan lijkt me de 4500 niet het meest geschikte traject met al die stops tussen Hn en Ekz. Meest geschikt is: een serie met zo min mogelijk stops en bovendien een zo lang mogelijk traject om ook het wat meer tijd kostende ombouwen robuust te kunnen laten plaatsvinden. |
16-01-2010 19:45:41 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De voordelen zijn dat de 1500 qua rijtijden geschikt is voor getrokken materieel. De 4500 zit ook erg ruim in zn jasje en staat op Sloterdijk en Hoorn en komt over het algemeen enkele minuten te vroeg binnen. Verder worden de omlopen met VIRM-VI niet gebruikt om te koppelen, 10 bakken komt planmatig dus niet voor op de Enkhuizerlijn. Qua snelheid van het materieel zou het dus denk ik wel kunnen. Verder passen overal 10 bakken, dus dat is ook geen probleem. Alleen het aantal zitplaatsen dus, tja, 's avonds zou het makkelijk kunnen, dan is de 4500 zo goed als uitgestorven, maar er zullen wel 1 of 2 spitstreinen zijn waarin het een minder geslaagd plan is. Wat dat betreft zou de 1900 of 3500 beter zijn, als het daar wel overeen komt met 6 tot 10 bakken VIRM (want dat is wat het daar moet vervangen). Laatst bewerkt door ruysdael op 16-01-2010 19:46 |
16-01-2010 20:19:27 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
De echte spitstreinen (4525,4527,4554,4556) zijn al dubbel. De zesjes raken de 'echte' spits niet. Alleen de 4529, 4552, 4558 en 4560 (zesjes) zullen mischien wat krapper worden met ICL. Of meer mensen moeten de 14560 nemen, natuurlijk...![]() Qua rijtijd moet het inderdaad ook wel lukken. Zowel vanuit Ekz als vanuit Asd sta ik regelmatig 3/4 minuutjes op Hn. Overigens kan je vanuit Asd, bij vertraging, de kruising verleggen van Bkg naar Hks. Bovendien is de kering op Ekz ook ruim te noemen, dus een beetje vertraging is niet heel erg voor de kering. Ik denk ook dat de 1900 en 3500 beter zijn. Alleen kan je in de 3500 niet heel veel stammen kwijt (behalve dan de 3500'en van en naar Mt), omdat je dan ook meteen met de 3100 zit. En dat lijkt me met die kering op Ah ook geen succesnummer. Laatst bewerkt door Iceman op 16-01-2010 20:21 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-01-2010 20:20:52 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote het moet in de 1900 10 bakken ICRm vervangen als ik het goed begreep, die schuift dan weer door naar de 3500 (3526-3559) waardoor er VIRM vrijkomt. Simpel toch? ![]() Laatst bewerkt door SleutelMan op 16-01-2010 20:21 |
16-01-2010 21:31:03 | ||
---|---|---|
R-ekz
![]() |
Bovendien in de 4500 stappen de mensen tussen Bkf en Hn grotendeels voorin op, met ICL betekend dit dus vooraan drukker en achteraan rustiger, questie van doorlopen maar dat gebeurd niet altijd. |
17-01-2010 11:09:11 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Als je het over slechte spreiding gaat hebben moet je hem al helemaal niet in de 1900 zetten, dus dat argument gaat niet op.![]() |
17-01-2010 11:26:11 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Mwah, behalve Gvc en Ehv zitten de trappen bij de meeste stations toch redelijk in het midden, dus dat loopt wel los. Met ICK wou het ook altijd wel redelijk, behalve de hele drukke treinen dan. |
17-01-2010 12:56:05 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Alle stations tussen Ehv en Vl hebben de ingang aan dezelfde kant zitten, maar of je nou ICK, ICL of ICRm in zit, probleem is er toch wel. En de deuren zijn weliswaar wat breder bij ICRm maar vaak zat stapt er nog altijd één persoon tegelijk door die deur dus maakt het weinig uit. Maar als je maar 8 bakken hebt in een ICL trein zal het geheel iets sneller zijn als ICRm en kan dat prima gecompenseerd worden tijdens de stops op de stations. Dat zag je al als er 8 bakken ICK reed ipv 11. Omdat de rijtijd daarmee korter werd kon het langere halteren (minder deuren te gebruiken) gecompenseerd worden Bovendien is de ICL omloop niet al te druk dus kan prima mee in de huidige dienstregeling. Dus laat maar komen dat ICL in de 1900. %02% Laatst bewerkt door raymond16 op 17-01-2010 13:04 |
17-01-2010 13:20:38 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
als dat gebeurt dan ga ik met mijn camera op Dt staan en langs het bekende viaduct%02% |
17-01-2010 14:34:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ach, niemand gelooft mij..%04% Toch gaat rond deze tijd de trek-trek-stam CL uit de Watergraafsmeer echt op weg naar Maastricht voor ma 3526 Shl, 80426 Bkh, 80459 Shl, 3559 Shl - Mt. Lijkt erop dat het 10 rijtuigen zijn. |
17-01-2010 15:00:51 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
10 rijtuigen zelfs! ![]() |
17-01-2010 15:28:12 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Nu reed er in die treinen die laatste dagen al ICR, terwijl er VIRM voor gepland stond. Nu is te hopen dat het kennelijke overschot aan ICR doorschuift naar andere treinen in de 3500 of 1900 en daar meer VIRM vrij te maken. |
![]() |
advertentie |
17-01-2010 16:04:21 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Het ICL was aldus een mede-spotter om 14:56 door Ut gekomen met loc 1770 voorop en 1763 achterop, uiteraard richting Maastricht![]() Laatst bewerkt door treinfan op 17-01-2010 16:28, reden: nummertje gecorrigeerd |
17-01-2010 16:28:16 | ||
---|---|---|
busje10
![]() |
Deze rijtuigen gaan inderdaad in de 3500 rijden. Een vriend van, mij die conducteur is bevestigde dit, omdat ze onderande hem handen gevraagd om op deze trein te rijden en daarom had hij ook instructie nodig |
17-01-2010 16:29:24 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Deze moet ik even ontkrachten. De 3526, 3528, 3557 en 3559 rijden enkel op Ma-Vr Mt-Shl v.v. en eveneens op die dagen naar Gv/Bkh (73528/73557 en 80426/80459). In het weekend is het Ehv-Shl v.v. met LM van/naar Hfdo. Laatst bewerkt door bart84 op 17-01-2010 16:30 Mvg. Bart |
17-01-2010 16:31:12 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Gezien de hoeveelheid "ook" in het bericht, komt het op mij sarcastisch over..;) Bij twijfel: gebruik beton. |
17-01-2010 16:36:12 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Dan is dat niet voor iedereen even duidelijk.![]() Daarnaast wil het nog wel eens voorkomen dat er op Gv / Bkh het mat van de 3526/3528 wordt uitgewisseld met de 1900 en v.v. Al zal dat nu niet gebeuren denk ik. Mvg. Bart |
17-01-2010 16:58:30 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat uitwisselen kunnen ze ook nog met 3521 en 3566 doen, hier zit ook ICR in. |
17-01-2010 17:22:41 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Om 15.40u reed deze stam door Best: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/4281376799/ |
17-01-2010 17:28:23 | ||
---|---|---|
limbotrein
![]() |
klopt helemaal wat je schrijft. om 16:50 door Bde richting maastricht 1780 met een icl stam en nog een 1700 achterop daar kon ik het nummer niet van zien![]() |
17-01-2010 20:06:15 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteHo wacht, komende week staat deze ICL-stam nog niet in de plannen, maar wordt deze dus in de 3526/3559 geregeld. Wat ik had vernomen, is dat vanaf volgende week de ICL-stam wel in de plannen komt, en wel in de 1900 en dat er daarmee weer ICRm naar 3526/3559 gaat. Om mijn mededeling nog verder te ontkrachten: dit staat dus nog niet daadwerkelijk in de plannen, en het kan dus nog best zo zijn dat de plannen gaan zeggen dat die in de 3526/3559 blijft rijden. Zal het de komende week even in de gaten houden wat er per volgende week gebeurd ![]() |
17-01-2010 20:17:22 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Rijdt die ICL-stam die a.s. maandag rijdt ook op de andere doordeweekse dagen in de genoemdne treinen? (of althans: is dat het plan?) Laatst bewerkt door ruysdael op 17-01-2010 20:17 |
18-01-2010 09:07:46 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
De herintrede van de ICL stam op Mt-Shl is een feit.%02% Op tijd vertrokken uit Ht. video:http://www.youtube.com/watch?v=WwV9vAGJOu4 Of gewoon op foto: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/4284531418/ |
18-01-2010 09:48:30 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Die inzet van ICL hebben ze toch vrij snel voor elkaar gekregen, dat mag ook wel eens gezegd worden! |
18-01-2010 12:22:35 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
![]() |
Inderdaad Keesje, zeker niet slecht gedaan door NS. Maar ja, geen computers he? In tegenstelling tot de SLT ![]() |
18-01-2010 12:39:44 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Tja... en de machinist mag wel eens herinstructie "hoe rijdt ik een getrokken trein met nat weer weg" krijgen %07% |
18-01-2010 13:27:51 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Na de machinistwissel in Ut ging dat overigens niet veel beter ![]() |
18-01-2010 14:28:22 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Als ik het goed zag vanuit de auto op de A12, stond er op de Binckhorst een 1700 met in ieder geval 2 ICL-rijtuigen. Het zullen er wel meer zijn geweest, maar dat kon ik niet zien.![]() Edit, verkeerd gelezen, blijkt desbetreffend ICL-mat te zijn. Laatst bewerkt door maxime op 18-01-2010 16:50 |
18-01-2010 14:50:51 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Lees even het topic beter door (berichten van Broek53 op Zo 17 jan 2010 - 14:34:25 en van Bart84 op Zo 17 jan 2010 - 16:29:24)... |
18-01-2010 16:48:09 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Oeps, ik had over het hoofd gezien dat het ICL voor 3500 uit Den Haag zou komen. Mi scusi..zal door klap komen die ik met mijn hoofd heb gemaakt eergisteren!![]() Laatst bewerkt door maxime op 18-01-2010 16:51 |
18-01-2010 16:53:45 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Voor de goede orde (en om alle verwarring tegen te gaan): Er blijft voorlopig 'gewoon' ICL rijden in de 3526/3559. De tweede ICL-stam gaat in de 1900 (Gvc-Gvc) rijden. |
18-01-2010 17:16:53 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
QuoteDat zal waarschijnlijk Gvc - Vl vv zijn? Laatst bewerkt door admin op 21-01-2010 16:37, reden: Quote hersteld |
18-01-2010 17:26:25 | ||
---|---|---|
metrofan
![]() |
Lees en weet...![]() Quote Laatst bewerkt door metrofan op 18-01-2010 17:26 Kijk ook eens op www.fotobos.net |
18-01-2010 20:38:35 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
3559 reed met VIRM vanavond, helemaal voor niets pas een half uur later de trein in Eindhoven genomen.![]() Laatst bewerkt door giuseppe op 18-01-2010 20:39 |
18-01-2010 20:50:00 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Hmm... Volgens de AV van Shl was 'ie opgeheven, dus wellicht ergens later ingesprongen. Met trein 3557 (ICR) werd het nodige geprutst te Asdz en had daardoor bij vertrek +10. Deze zat naar verluidt vanaf Ut mutjevol. Ik had voor Ut-Ht in elk geval voor trein 859 gekozen, deze reed in tijden van materieelschaarste zowaar met drie viertjes VIRM. Plek zat ![]() |
18-01-2010 20:52:50 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Klopt, een minuut voordat 3559 van Schiphol zou vertrekken werd omgeroepen dat de trein niet zou rijden. Hadden ze toch al eerder zien aankomen? ---- Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl |
18-01-2010 21:03:43 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Toen ik op Asdz stond keek ik ongeveer een kwartier voor vertrektijd van de 3559 op de AV. Daar stond 'ie toen al als opgeheven. Kon toen nog mooi met de 3159 mee. (Ik zie nu pas dat dit het ICL-topic is, mijn vorige bericht had wellicht beter in de opvallende dingen van vandaag gepast...) Laatst bewerkt door daniel op 18-01-2010 21:04 |
18-01-2010 21:06:02 | ||
---|---|---|
eix
![]() |
Toen ik vanochtend de 3526 in Eindhoven verliet (vooraan de trein) viel me bij het wegrijden op dat de achterste 2 A rijtuigen volledig donker waren. Er leek in elk geval geen licht te branden. Wellicht een technisch probleem? Ik kan het natuurlijk ook verkeerd gezien hebben, dus hou wel even een slag om de arm... Laatst bewerkt door eix op 18-01-2010 21:08 |
18-01-2010 21:25:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Minimaal een van de A's achterop had een defecte statische omzetter, dus het zal wel geklopt hebben. |
18-01-2010 21:56:15 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Waarom rijden er eigenlijk 3 A bakken mee? Een extra B bak lijkt me een stuk praktischer, of denk ik te makkelijk? |
18-01-2010 22:58:41 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
In een trein als 3526 zitten normaal 3 en zeker 2 A-bakken beslist vol. |
18-01-2010 23:17:59 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
3 op 10 is nog geen 30% stoelen 1e klas, dat is zo'n beetje het gemiddelde op IC-verbindingen. |
18-01-2010 23:22:28 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Dan zal het vanochtend wel persen zijn geweest in die ene A-bak in de 3526![]() |
18-01-2010 23:38:57 | ||
---|---|---|
janltv
![]() |
De stam ICL wordt heden nacht overgebracht van Gv naar Ehv, en wat er daarmee gaat gebeuren is nog niet duidelijk. |
19-01-2010 01:05:54 | ||
---|---|---|
Bollie65
![]() |
Quote Vannacht staat het spul over te Amersfoort (zojuist vernomen van de knoco) staat alleen op een BD spoor en kan dus niet naar de Bokkeduinen zoals eerst was gepland. Nico |
19-01-2010 13:40:32 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Zo juist langs de Railcam (Hmh) NS 1700 + sleepje ICL rijtuigen ri Ehv. |
19-01-2010 13:43:49 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dat is de 80559 Vl-Wgm en kwam om 14.48 uur optijd door Ut > Wgm met 6x ICL. Laatst bewerkt door train85 op 19-01-2010 14:49 |
19-01-2010 15:24:56 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
80558 en 80559 gaan dus elke dinsdag voorlopig weer rijden? De 14 rijtuigen die afgelopen zaterdag Duitsland ingedoken zijn, zullen hier niet bijgezeten hebben. We horen het vast wel als die terugkomen, misschien wel weer op vrijdag/zaterdag. Laatst bewerkt door treintim op 19-01-2010 15:37 |
19-01-2010 15:58:25 | ||
---|---|---|
Annemarie
![]() |
Weet iemand of er voor vrijdag nog icl rijd tussen hfdo enmt? |
19-01-2010 16:01:54 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Gepland in 3526 en 3559, maar uitvoering is een andere zaak. |
19-01-2010 22:59:28 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Uit het OD-topic 19/1:Quote 10 bakken ICR gaat 12 bakken VIRM vervangen??? Reed die trein nou zo overkill of wordt deze behoorlijk drukke trein bewust een beetje te klein gereden. Kan me nou niet voorstellen dat dit anders kan eigenlijk... Maar goed, als de keus inderdaad bewust is om dat spul in de 800 te zetten dan krijg je het probleem dat Hwd heet (waar 10 bakken + loc niet kan als ik het goed heb). Tja en er zijn weinig omlopen in de 800 die helemaal niet naar Sgn moet (ofwel in de ochtend of middag of beiden). Zal dat wel de reden zijn dat het 820/863 wordt, maar telcijfertjes bestaan dan even niet meer... Laatst bewerkt door keesje op 19-01-2010 23:00 |
19-01-2010 23:06:57 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteJe krijgt morgenochtend PM van me. En die robbertc is snel zeg over dat verhaal met ICR in de 800 heb het zelf pas in de middag in het systeem gegooid. ![]() Laatst bewerkt door train85 op 19-01-2010 23:09 |
19-01-2010 23:54:09 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Hier dan even verder: kan die 3559 niet op 14 bakken gebracht worden dan? Lijkt me overal goed te passen! |
19-01-2010 23:57:56 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Behalve op Asdz (12 bak, 14ICL + 2loks = 15,5. Bij twijfel: gebruik beton. |
20-01-2010 00:07:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Net als Bijlmer: perrons van de nieuwe standaardlengte van 340 meter. Loc-12-loc zou kunnen, mede ervan uitgaande dat de loc achterop niet helemaal langs het perron hoeft te staan. |
20-01-2010 08:59:19 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Krijg je in Roermond ook niet aan spoor 1 geplaatst. Daar is hooguit ruimte voor een loc en 12 bakken. Net als in Bijlmer staat de achterste loc dan niet aan het perron |
20-01-2010 09:07:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVolgens mij zou je aanmerkelijk beter met een ICR-stam kunnen gaan zitten in de 1600 Shl - Es. Daar vervang je rechtstreeks ICM en daar lijkt mij op zichzelf al meer behoefte aan dan aan VIRM. Buitendien zijn er vast slagen in de 1600 die qua capaciteit ongeveer 10 bakken vragen.Quote |
20-01-2010 09:24:48 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ik zeg doen! ICRm in de 1600. Je zit er alleen mee dat de 1600 in Es keert op de 1700. Maar er kunnen ook best lange keringen plaats vinden in Es, zodat de serie's lang op elkaar keren. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICL rijtuigen |
![]() |