13-07-2010 16:00:26
wilcot
wilcot
voor mensen die nog wat extra foto's willen zien.
http://www.maaslijn.net/2010.html

Laatst bewerkt door wilcot op 13-07-2010 18:47
 

13-07-2010 17:44:01
timtrein
timtrein
En die doet ut niet...  

13-07-2010 17:55:32
rickarends
rickarends
In de maaslijnlink wordt gesproken over dat naast de 1251 en 1252 de EETC nog 2 andere locs gaat gebruiken. Zijn dat dan de 1254 en de 1255? Of toch een andere loc?

Gezien de laatste berichtgeving van de werkgroep 1501 is misschien de 1315 of 1253 ook een optie?
 

13-07-2010 18:45:36
taigagaai
Moderator
taigagaai
Het gaat hier inderdaad om de 1254 en 1255, aldus OdR van juli dit jaar.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-07-2010 18:49:28
wilcot
wilcot
link doet het weer

Gisteren de eigenaar gesproken en deze bevestigd dat aan de 54 en 55 gewerkt moet worden. dan zijn ze inzetbaar. de plukloc 53 blijft te Br

Laatst bewerkt door wilcot op 13-07-2010 18:50
 

13-07-2010 19:06:43
maxime
maxime
Niet te stoppen die 1200'en!  

13-07-2010 19:09:58
sik214
sik214
Als de 1200'en dezelfde kleuren krijgen als 't bakkie, dan lijkt me dat wel gaaf. Lijkt dan in de verte wel zo'n engelse diesel (class 37) van EWS, zie bijvoorbeeld http://www.freefoto.com/preview/43-23-91?ffid=43-23-91&k=EWS+Class+37+37417  

13-07-2010 19:11:20
broek53
broek53
Het is de huisstijlkleur van EETC, dus ga daar maar vanuit.  

13-07-2010 19:43:39
Nelis
Nelis
Maar hoe gaan ze dat eigenlijk doen met de loc's van museumorganisaties zoals de 1255 van de KLOK krijgen die huur of worden ze uitbetaald in de vorm van onderhoud (zoals verven, kleine revisies of een totale revisie) Ik weet niet hoe die locs in hun revisietermijnen zitten? Maar dit is hoe dan ook heel positief voor zowel de organisatie als de loc zelf.

Laatst bewerkt door Nelis op 13-07-2010 19:47
 

13-07-2010 20:01:28
mdj
mdj
Ik neem aan dat de KLOK een goede verstandhouding heeft met EETC, zie ook "verwarmingsloc" 1122 (maar dan de echte, niet de neppert van het NSM) die een hele tijd/nogsteeds dienst doet op de Wgm. Ook met andere museumclubs is een dealtje gelegd, zie de 661 van de VSM en de 2205 van de SHD.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

13-07-2010 20:20:41
103 220-0
103 220-0
Quote
Nelis: Maar hoe gaan ze dat eigenlijk doen met de loc's van museumorganisaties zoals de 1255 van de KLOK krijgen die huur of worden ze uitbetaald in de vorm van onderhoud (zoals verven, kleine revisies of een totale revisie) Ik weet niet hoe die locs in hun revisietermijnen zitten? Maar dit is hoe dan ook heel positief voor zowel de organisatie als de loc zelf.
Als je de laatste KLOK-info hebt gelezen, weet je dat die organisatie niet echt meer op de 1255 zit te wachten.

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 

13-07-2010 20:23:15
Nelis
Nelis
Nee dat klopt ze hebben alleen actieve plannen met de 1201 en de 1501 vanwege geld en personeels tekort. maar ik had wel verwacht dat ze een leuke duit uit die 1255 konden slaan door een deal met EETC, natuurlijk geen tonnen maar elke euro is meegenomen.  

13-07-2010 21:37:35
lex_t
lex_t
Quote
Nelis: Maar hoe gaan ze dat eigenlijk doen met de loc's van museumorganisaties zoals de 1255 van de KLOK krijgen die huur of worden ze uitbetaald in de vorm van onderhoud (zoals verven,


Verven dus! Welke kleur dan ook.
 

13-07-2010 22:16:43
eloc
eloc
De 1255 is wel een welkome loc voor KLOK, maar we hebben nu gewoon te weinig mensen om goed voor de loc te zorgen (hint). Dat EETC nu de loc huurt heeft veel voordelen, denk aan stalling, beweging en onderhoud. Kortom, de loc wordt er niet slechter van.

Dan nog even over de ander loccen (hierboven werd al iets over de 1253 en 1315 geschreven) zolang er zich geen nieuwe vrijwillers (machinisten/technici) melden bij onze club zal er weinig gebeuren op het rijdende vlak. Het dienstvaardig krijgen is een, maar een loc dienstvaardig houden is twee.

Mvg,
Marco Reparon
Werkgroep Loc 1501 / Stichting Klassieke Locomotieven
 

13-07-2010 22:31:44
wilcot
wilcot
de 1253 is toch de plukloc voor jullie eigen 1201 of gebeurd er nog wat mee nu hij in Br staat in de oude werkplaats?  

13-07-2010 23:01:24
thom
thom
Is lezen een gave tegenwoordig... ?

Wat is er nu onduidelijk aan het bericht van Eloc ??
De 1501 en 1201 rijvaardig als doelstelling, aangezien hij de 1253 niet noemt lijkt me dat toch duidelijk dat daar niks aan gebeurt...

Daarnaast is de huidige toestand niet dat je daar nog snel een rijdende lok van maakt...

Laatst bewerkt door thom op 13-07-2010 23:03
 

13-07-2010 23:04:58
pmichiels
pmichiels
Dus linken we even naar de laatste KLOK-info: http://www.klassieke-locs.nl/info-048.pdf  

13-07-2010 23:10:05
Nelis
Nelis
De 1253 mist niet eens zo heel veel onderdelen. Maar als je als museumorganisatie 2 1200e in dienst heb (ook al is er 1 meer een last dan een lust) is een plukloc zeer welkom. Ik hoop dat de KLOK snel een goed onderdak vind, tot wanneer mag de 1201 bij den haag onderstation blijven staan? want dat is echt een geniale plek eigenlijk. Maar zullen we weer verder gaan met de EETC  

14-07-2010 07:56:57
wilcot
wilcot
in de KLOK nieuwsbrief staat dit "Het heeft ook lang geduurd voordat er echt nieuws te melden was, maar nu is het eindelijk zover: recentelijk is ACTS-loc 1255 (ex NS 1221) overgedragen aan de Stichting Klassieke Locomotieven. Wij hadden de loc nog tegoed van ACTS, omdat wij jaren geleden ACTS op de been hielpen met een plukloc"

de vraag aan KLOK was dus eigenlijk mag EETC de plukloc gebruiken om de 4 1200 die zij hebben rijvaardig te houden. OF heeft KLOK nog onderdelen nodig om de 1201 af te maken.
 

14-07-2010 08:10:53
eloc
eloc
Bedoel je met "de plukloc" de 1253 ?  

14-07-2010 08:23:45
hoi
hoi
Grensovergang Venlo is weer open. Dus zouden de twee SBB rijtuigen nu eindelijk Venlo binnenkomen. Heeft iemand enig idee wanneer de rijtuigen richting Wgm gaan.  

14-07-2010 11:35:49
wilcot
wilcot
Ik bedoel met de plukloc de 1253.

De rijtuigen waren om 11.00 nog niet binnen te Vl de 1252 staat nog rustig te wachten. Wel is het een komen en gaan van goederentreinen. Dus misschien word het nog wat vandaag.

Laatst bewerkt door wilcot op 14-07-2010 11:37
 

14-07-2010 11:55:16
103 220-0
103 220-0
De rijtuigen zijn vrijdag nodig. Verwachting is dat ze vandaag in Venlo komen, maar eerder heb ik beloofd de dienstregeling te posten als die er is. Heb gewoon geduld.

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 

14-07-2010 12:20:17
pmichiels
pmichiels
plukloc, plu-klok of pluk klok...?
(even een geintje tussen al het serieuze geneuzel door)
 

14-07-2010 12:47:50
103 220-0
103 220-0
Rijtuigen vertrekken morgen uit Venlo. Aankomst in Venlo volgens huidige stand van zaken 12.00, vertrek een uur later. Locwissel zal waarschijnlijk op spoor 2 plaatsvinden. Uiteraard alles onder voorbehoud.

Laatst bewerkt door admin op 18-07-2010 12:45
 

15-07-2010 11:03:15
103 220-0
103 220-0
Zei ik toch al in het bovenstaande bericht? Materieel komt - als alles volgens plan verloopt - om 12.10 aan achter DB-loc 110 243. Locwissel is gepland op spoor 2.

Laatst bewerkt door admin op 18-07-2010 12:45
 

15-07-2010 12:32:19
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Reken op vertraging: de aanvoer uit Duitsland is er nog niet.

----
http://www.nvbs.com
 

15-07-2010 13:23:14
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Trein uit Duitsland wordt 13.40 verwacht, vertrek Venlo is zoals het er nu naar uitziet 13.55 en dan nonstop naar Watergraafsmeer via Hilversum, dus onder de boogjes door.

Laatst bewerkt door admin op 18-07-2010 12:45
 

15-07-2010 14:16:54
NVBS/OdR
NVBS/OdR
De twee rijtuigen, waarover zoveel te doen is geweest, kwamen mee achterop het leeg materieel voor CNL418. Deze complete trein wordt opgehaald door een 1600, die onderweg is naar Venlo. De 1252 is daarom om 14.13 los vertrokken richting Watergraafsmeer; doorkomst Den Bosch zou 15.05 moeten zijn. In Geldermalsen even aan de kant en dan door via Hilversum naar de Watergraafsmeer.

Laatst bewerkt door admin op 18-07-2010 12:46
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-07-2010 16:17:38
wilcot
wilcot
Op de CNL staat dat ze de 419 zijn naar munchen.
foto's staan vanavond op eerder genoemde site.
 

15-07-2010 18:09:28
pmichiels
pmichiels
Om 15:55 door Utrecht Lunetten richting Utrecht: http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/4796750550/  

15-07-2010 21:19:51
JeroeNL
JeroeNL
EETC 1252 om 14:55 door Hmbv ri Wgm. Foto: http://www.flickr.com/photos/jeroen17/4797195488/  

15-07-2010 22:12:29
train85
train85
Quote
pmichiels: Om 15:55 door Utrecht Lunetten richting Utrecht: http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/4796750550/
En iets verderop te Ut zelf: http://www.flickr.com/photos/treinflorian/4796725547/ de machinist die mij kent toeterde naar me.
 

23-08-2010 16:12:07
treintim
treintim
Zoals we vandaag hebben gezien, kunnen de oude 1200'en nog prima met lange internationale treinen op de hoofdbaan omgaan.

Wat zijn eigenlijk de plannen op lange termijn van EETC met de 1200'en? Blijven ze voor eeuwig op dat stukje Wgm-Asd, of wil men de locs ook later gaan gebruiken op de hoofdbaan?
Ben sowiezo benieuwd hoe lang de 1200'en het uithouden bij EETC, het zal vast niet om jaren/een heel lange tijd gaan gezien de leeftijd van de locs en gezien de geschiedenis bij ACTS (steeds weer defect, al dan niet grote defecten, op 't eind van hun carriére daar, vandaar dat ze buiten dienst gingen). Tenzij de locs slechts heel licht gebruikt blijven voor slechts rangeerwerkzaamheden, dan lijkt me dat ze ook niet zo snel defect meer gaan.
In elk geval zijn er dus meningen die vinden dat de locs ieder moment uit elkaar kunnen vallen: http://www.flickr.com/photos/moltoalto/4849963079/ (wat ik zelf niet geloof, maar toch...).

Laatst bewerkt door treintim op 23-08-2010 16:21
 

23-08-2010 16:32:59
103 220-0
103 220-0
De 1254 en 1255 zullen binnenkort ook weer terugkeren op de baan. Op dit moment wordt gekeken welke werkplaats de defecte tractiemotoren zal wisselen. Op korte termijn zullen waarschijnlijk twee locs (1251 en 1254 met voorrang) bruin worden geschilderd, waarbij een verrassing niet is uitgesloten. In navolging van de 1251 en 1252 zullen de 1254 en 1255 worden voorzien van ATB-vv. Kortom, je hoeft niet te vrezen dat de inzet bij EETC van korte duur is.  

23-08-2010 16:53:59
rick
rick
Quote
treintim: In elk geval zijn er dus meningen die vinden dat de locs ieder moment uit elkaar kunnen vallen: http://www.flickr.com/photos/moltoalto/4849963079/ (wat ik zelf niet geloof, maar toch...).
Ach, er wordt gesproken over de motorkap van de 1200 dus zoveel waarde zou ik er niet eens aan hechten.

@103: Bruin en een verrassing is niet uitgesloten? Het is dan in ieder geval niet de oude NS kleurstelling, want die mag niet meer.
 

23-08-2010 19:52:41
4201
4201
Quote
treintim: In elk geval zijn er dus meningen die vinden dat de locs ieder moment uit elkaar kunnen vallen: http://www.flickr.com/photos/moltoalto/4849963079/ (wat ik zelf niet geloof, maar toch...).


Wat een wezenloos gekwaak op Twitter zeg, typisch een voorbeeld van één of ander figuur die niet kan wennen aan de marktwerking op het spoor en de reiziger en verlader wil schofferen met mateloze bureaucratie, hoge tarieven en stakingen zoals in Frankrijk en Italië gebruikelijk zijn.

Ik neem aan dat EETC er zelf ook geen belang bij heeft als haar locs halverwege dienst weigeren of uit elkaar vallen voordat de eindbestemming bereikt wordt. Ik heb eerder het idee dat het hele project gedragen wordt door een aantal liefhebbers die met veel plezier deze oude en degelijke machines nog steeds laten functioneren.

En toevallig wat roest op de bovenkant van de neus (horizontale vlakken zijn hier sowieso gevoeliger voor) zegt niks over de technische staat van de loc. Ik denk dat de machines nog jaren dienst kunnen doen, zeker als ze alleen treinen slepen tussen Wgm en Asd.
 

23-08-2010 20:00:32
ruysdael
ruysdael
Snap ook niet dat mensen zich zo kunnen irriteren aan een verroeste motorkap. Als het ding maar rijdt toch? En dat hebben ze bij EETC tot nu toe nog altijd prima gedaan.  

23-08-2010 20:55:49
thom
thom
Of je je bedrijf moet runnen met 60 jaar oude lokken is natuurlijk een vraag die iedereen anders beantwoord.
Feitelijk klinkt dat wel een beetje idioot natuurlijk...
Als er iets aan een 1200 als een idioot roest, is dat de bovenkant van de neus wel. En die waas op de cabinedeur is gewoon een aanslag van remstof, wat treinen snel hebben.

Daarnaast is die anonieme twitteraar helemaal niet zo goed op de hoogte zoals ie denkt, want IVW keurt ook inderdaad helemaal geen lokomotieven maar toets de werkwijzes van de vervoerders en materieel eigenaren.

Verer blaat ie een hele hoop en probeert ie gewoon een hoop stof op te laten waaien over dingen waar ie blijkbaar maar weinig van weet...
Zoals ie conclusies trekt over dat Speno ongeval, waar nog helemaal geen rapport van verschenen is, zegt al genoeg over zijn persoonlijkheid.
 

23-08-2010 21:07:01
broek53
broek53
Kortom: elk woord dat we er nog aan besteden, is eigenlijk teveel eer, dunkt mij.  

23-08-2010 23:27:36
maxime
maxime
Amen  

24-08-2010 10:23:55
lex_t
lex_t
Quote
4201: Ik denk dat de machines nog jaren dienst kunnen doen, zeker als ze alleen treinen slepen tussen Wgm en Asd.


Maar het blijft toch raar dat ze met deze dinosaurus dan langs een wegroestend rijtje keurige 1800'en rijden.. Ik snap wel dat je daar vraagtekens bij zet.
Overigens hoor je mij niet klagen..
 

24-08-2010 10:36:06
mich
mich
Het is een bewijs dat deze dinosaurus bestaat uit onverwoestbare degelijke techniek. Deze leeftijd zal geen enkele moderne locomotief of treinstel meer halen.  

24-08-2010 17:59:09
timtrein
timtrein
Dat zei men ook over de Hondekoppen, toen er nieuw lichtgewicht plastic spul (Plan T) in dienst kwam...  

24-08-2010 19:46:49
sik214
sik214
Uiterlijke staat zegt maar heel weinig over de technische staat van een trein. Roest of afbladderende verf zegt niets. Vast een gefustreerd ex-werknemer van het bedrijf, of een afgewezen sollicitant.

Ook zijn relaas klopt feitelijk niet! Mooiste voorbeeld is wel: EETC + ACTS = ECTS??

Laatst bewerkt door sik214 op 24-08-2010 19:47
 

29-08-2010 15:04:41
Damian
Damian
Quote
thom:
Als er iets aan een 1200 als een idioot roest, is dat de bovenkant van de neus wel.


Dat was 20 jaar geleden ook al zo.
 

29-08-2010 19:58:29
thom
thom
Daarom

Typisch terugkerend 1200 kwaaltje...
 

30-08-2010 10:16:08
Damian
Damian
Quote
treintim: gezien de geschiedenis bij ACTS (steeds weer defect, al dan niet grote defecten, op 't eind van hun carriére daar, vandaar dat ze buiten dienst gingen)
Een 1200 vraagt nogal wat aandacht qua onderhoud. Ga je daar goed mee om dan is er niets aan de hand. ACTS ging daar in tegenstelling tot een paar jaar geleden niet goed mee om. En dat zal wel met de centjes te maken hebben.

Quote
treintim:Tenzij de locs slechts heel licht gebruikt blijven voor slechts rangeerwerkzaamheden
Als er 1 ding is waar de 1200 niet tegen kan dan zijn het wel rangeerwerkzaamheden.
 

30-08-2010 19:09:40
thom
thom
Er is nogwel iets wat daarnaast op zijn plaats komt, 1200'en en regen buien zoals bijvoorbeeld die van afgelopen dagen gaan ook érg slecht samen...

Daar kun je je slecht tegen wapenen helaas...

Laatst bewerkt door thom op 30-08-2010 19:10
 

30-08-2010 19:53:37
limbotrein
limbotrein
ik heb gehoord dat ze 1800en gaan gebruiken voor het rijden van en naar emmerich
i.p.v de 1600en van DBS.klopt dit ?
 

30-08-2010 22:55:26
broek53
broek53
1700-en lijkt mij waarschijnlijker...  

30-08-2010 23:12:27
tjoekdjg
tjoekdjg
1800 zou ook erg goed kunnen aangezien die op verschillende plaatsen niks staan te doen
als ik het goed heb gaat de NS wat loks van de serie 1800 verkopen
 

30-08-2010 23:20:32
treintim
treintim
Staan al te koop, zie: http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199&S=&NID=133
Overigens wordt met 1600 de 1800 bedoeld (echt niet de 1600'en van DBS hoor). Dat laatste zinnetje, dat de locs nog steeds actief dienst doen en de beschikbaarheid voor de verkoop daarom ter discussie staat, zal vanaf 6 september toch geschrapt kunnen worden.
Maar waarom zouden de 1600'en voor de CNL's verruild worden door 1700/1800?

Laatst bewerkt door treintim op 30-08-2010 23:22
 

31-08-2010 06:05:30
TheKnitter
TheKnitter
Misschien dat EETC de trein zelf wil gaan rijden, en niet meer laten rijden?
Ze zijn immers nu zelf een vervoerder he.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

31-08-2010 08:08:39
103 220-0
103 220-0
Of misschien dat in NL NSR de taken overneemt van DB Schenker?  

31-08-2010 18:13:12
timtrein
timtrein
Er is wel sprake dat EETC te zijner tijd zelf treinen met 1200'en gaat rijden; of dat ook de dagelijkse nachttreinen zijn mag je echter betwijfelen.
We zien 't wel.
 

09-09-2010 13:03:48
103 220-0
103 220-0
EETC heeft drie nieuwe locomotieven verworven. Het zijn de V60D'en van ACTS.  

09-09-2010 14:54:11
sik214
sik214
Weten we vast waar de 1600'en van ACTS over tig jaar heengaan  

15-10-2010 15:24:26
martijnham
martijnham
Op we website rail-assets.de worden sinds 29 juni 2010 zeven ligrijtuigen type Bcvmh van EETC aangeboden. Het gaat om rijtuigen die voor 160 km/u geschikt zijn.
Aangegeven wordt dat de rijtuigen een revisie nodig hebben. Het is dan niet waarschijnlijk dat het recent gerenoveerde exemplaren betreft. Dan blijven de volgende zeven exemplaren over: 05-70 115, 118, 122, 123, 125, 126 en 129.
 

17-10-2010 21:29:35
103 220-0
103 220-0
Detail: 1251 heeft aan een zijde in het witte 'ACTS-vlak' het opschrift 'Alpen Expres' gekregen.  

17-10-2010 21:41:26
treintim
treintim
Wellicht dat dat iets zegt over de toekomstige inzet van de machine voor evt. wintersporttreinen? Met de CNL's kan het in elk geval niet te maken hebben.  

17-10-2010 21:46:24
dlm4yjp
dlm4yjp
Waren er niet plannen dat er inderdaad wintertreinen (o.i.d.) geheel door de 1250 serie verzorgt zouden worden? (Van rangeren tot aan de grens mét reizigers?) Ik meende zoiets te gelezen hebben.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-10-2010 21:47:26
treintim
treintim
Juist, daarom... wellicht een voorbereidende tekst met vooruitziende blik op de 1251.

Laatst bewerkt door treintim op 17-10-2010 21:48
 

17-10-2010 21:54:44
superboer
superboer
Bij de bron van de materieellijsten van Treinfan kom ik bij de treinen 418 en 457 de materieelcode "AM80" tegen, wellich dat dat er iets mee te maken heeft?


Garantie tot aan de voordeur.
 

17-10-2010 21:57:45
treintim
treintim
Dat klinkt eerder als een Belgisch treinstel (http://www.treinen-info.nl/AM80.html ).%08% Deze mag overigens ook naar Nederland komen met de stoptrein vanuit Essen naar Roosendaal. Vreemde afkorting in de materieellijst is het wel.

Laatst bewerkt door treintim op 17-10-2010 21:59
 

17-10-2010 22:01:26
nohab
nohab
Die treinstellen kennen we ook als Breaks. Treinen 418 en 457 hebben niets met elkaar van doen want de 418 is de CNL uit München en de 457 is een trein van Brussel Zuid naar Maastricht.  

17-10-2010 22:48:41
maurits
maurits
457 is ook het treinnummer van de CNL-verbinding Amsterdam-Praag, maar deze rijdt binnen Nederland mee met EN447 "Jan Kiepura" naar Warschau. Boekingstechnisch dus van belang, dienstregelingstechnisch (voor Somda dus) niet.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

18-10-2010 09:03:05
smarkie
smarkie
de 52 is aan een zijde voorzien van een sticker slaap trein


Mcn NS International Rtd
 

11-12-2010 12:46:13
martijnham
martijnham
Afgelopen vrijdag (10 december) zijn drie ligrijtuigen van EETC naar de RET werkplaats Kleiweg vervoerd. Weet iemand of de rijtuigen buiten staan en dus zichtbaar zijn vanaf het Viaduct Rozenlaan.
Zie bijvoorbeeld deze foto: http://www.flickr.com/photos/lb-1975/
 

11-12-2010 13:18:39
pvduin
pvduin
Rijtuigen staan binnen in de loodsen van de RET, goed fotografeerbaar zijn ze alleen als ze op de rolbrug staan, onderweg van loods naar spooraansluiting of andersom natuurlijk. Dit ondeweg zijn gebeurt weer alleen als EETC Hlba bedient, dus houdt een volgende aankondiging van een bediening aldaar in de gaten.  

11-12-2010 15:24:16
martijnham
martijnham
Okay, bedankt voor het antwoord.  

17-12-2010 16:17:54
martijnham
martijnham
Bij de bijzondere ritten is de dienstregeling van de wintersporttreinen van EETC gezet (https://somda.nl/drgls/816/). Deze klopt niet voor de eerste drie weekenden. Dan rijdt slechts één (gecombineerde) trein vanuit Nederland. Vertrektijd uit Utrecht is 20.10 uur (spoor 15).
Zie voor de samenstelling van de trein: http://skitrein.nl/basic/frame_treinsamenstelling.html
 

17-12-2010 17:08:24
treinfan
treinfan
Dank voor de aanvulling  

05-01-2011 20:42:19
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Zaterdag (8-1) wordt de 1254 naar Apeldoorn gebracht achter de 1252. De loc krijgt een herindienststellingbeurt en wordt in EETC-kleuren gebracht. Voor de liefhebbers:
(LL)87700E (1252+1254)
70 (0) Km/u
Wgm V 10:53
Wgmrba D 10:55
Wgmo LSP D 10:58
Gpda LSP D 10:59
Wp D 11:02
100 (0) Km/u
Wp D 11:02
Vtbr D 11:03
Kv D 11:05
Ndb A 11:09
V 11:17
Bsmz D 11:19
Craw D 11:20
Crao D 11:21
Hvsn D 11:22
Hvs D 11:24
Brn D 11:30
85 (0) Km/u
Brn D 11:30
Brna D 11:31
Amfga D 11:36
Amf A 11:38
100 (0) Km/u
Amf V 11:45
Ama D 11:48
Bnva D 11:56
Sto D 12:01
Apd A 12:15

(LL)87701E (1252)
85 (0) Km/u
Apd V 13:35
Sto D 13:51
Bnva D 13:56
Ama D 14:06
Amf D 14:11
Amfga D 14:13
Brna D 14:19
Brn D 14:20
Hvs D 14:26
Hvsn D 14:28
Crao D 14:29
Craw D 14:30
Bsmz D 14:31
Ndb D 14:34
Kv D 14:39
Vtbr D 14:43
Wp D 14:45
Gpda D 14:48
Wgmo D 14:50
Wgmrba D 14:51
Wgm A 14:53

Succes!


Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails
 

05-01-2011 21:00:48
mdj
mdj
Ik neem aan dat de 1254 verder wordt overgebracht naar Beekbergen tbv de VSM (heeft in het verleden wel eens het onderhoud van ACTS gedaan)?

Laatst bewerkt door mdj op 05-01-2011 21:01


Bij twijfel: gebruik beton.
 

05-01-2011 21:01:29
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Bedankt voor de info, de DRGL staat online!  

05-01-2011 21:02:45
train85
train85
Mooi dat ik dit weet ga ik zaterdag effe kijken en fotograferen ben er toch aanwezig hele dag in Amf bij de 115.  

05-01-2011 21:06:39
TheKnitter
TheKnitter
Hier hetzelfde. Ik zie je zaterdag wel bij de 115%08%  

05-01-2011 21:08:39
103 220-0
103 220-0
Quote
mdj: Ik neem aan dat de 1254 verder wordt overgebracht naar Beekbergen tbv de VSM (heeft in het verleden wel eens het onderhoud van ACTS gedaan)?
Gaat inderdaad door naar de VSM.
 

05-01-2011 21:32:41
timtrein
timtrein
Hoeft niet Beekbergen te zijn, kan ook de VSM-werkplaats in Apeldoorn zijn  

08-01-2011 11:24:12
orselinus
orselinus
2299 zojuist vertrokken uit bbg richting Apd  

08-01-2011 14:53:48
AgentX
AgentX
Quote
103 220-0:
Quote
mdj: Ik neem aan dat de 1254 verder wordt overgebracht naar Beekbergen tbv de VSM (heeft in het verleden wel eens het onderhoud van ACTS gedaan)?
Gaat inderdaad door naar de VSM.


Foto te Amf: http://www.flickr.com/photos/46425670@N08/5335885860/
 

08-01-2011 15:17:39
orselinus
orselinus
Ik hou het op werkplaats Apeldoorn-Zuid (v.m. Hugenholz)2299&1254 bleven daar staan. Vanwege regen naar huis gegaan.
De VSM heeft in het verleden voor ACTS aan 1200en geklust.
2299 zojuist (16:15) als 1 losselok "mijn" overweg gepasseerd.

Laatst bewerkt door orselinus op 08-01-2011 16:18
 

08-01-2011 19:45:43
sik214
sik214
VSM heeft nooit aan ACTS 1200en geklust, maar een werk plaats ter beschikking gesteld. Sleutelen gebeurde door eigen ACTS-personeel.
Overigens niet alleen voor 1200en, ook de class 58 zijn allemaal langs geweest.
 

08-01-2011 19:46:52
martin
martin
De 1254 is inderdaad de werkplaats in Apeldoorn-Zuid ingereden door de 2299. Dit is inderdaad niet aansluitend gebeurd, het personeel is eerst de loods ingegaan. Later werd er wat gerangeerd (zie: http://www.flickr.com/photos/wintermanm/5336099483/in/photostream/ ) en is de 1254 naar binnen gereden. Dit gebeurde allemaal rond de klok van twee uur.

Overigens zijn de 1200'n in het verleden ook regelmatig verder de VSM lijn opgekomen dan de werkplaats in Apeldoorn-Zuid. Ik heb een aantal keer een 1200 in Beekbergen kunnen fotograferen. In Beekbergen zijn sowiezo de 1251 en 1254 (de 1254 i.i.g. op 30-5-2004) geweest. Of dit voor opstel was of voor onderhoud weet ik niet, ze stonden toen gewoon ergens opgesteld.

Laatst bewerkt door martin op 08-01-2011 20:16
 

09-01-2011 12:59:46
timtrein
timtrein
Onderhoud.  

10-01-2011 21:36:49
midniight
midniight
Reparatie. Aspot defect van een loc daar ook gemaakt. Moet no ergens detail foto hebben, maar moet er te veel voor zoeken. Die was destijds afgedekt met plastic zak. Loc stond toen in bbg. Meen dat het de 1253 was. Ben niet zeker.


Twello, mooi gat op de Veluwe!
 

10-01-2011 22:40:06
mdj
mdj
De 1255 heeft het stukje Apeldoorn-Beekbergen ook een paar keer gereden. (zie daarvoor een foto op een niet nader te noemen site uit Bunnik)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

11-01-2011 09:00:18
103 220-0
103 220-0
De 1254 zal dat ook wel doen. Op die manier kunnen lagers, remmen etc. worden gecontroleerd, voordat de machine wordt losgelaten op de hoofdlijn.

Overigens heeft van zo'n rit ook een foto in OdR gestaan, lang geleden.
 

11-01-2011 21:10:44
ns1300
ns1300
Weet iemand welke kleur de 1200 geschilderd wordt?  

11-01-2011 21:37:31
maxime
maxime
De EETC kleuren, zoals in dit topic al vermeld staat. Roodbruinachtig dus.

Laatst bewerkt door maxime op 11-01-2011 21:43
 

12-01-2011 16:12:20
ns1300
ns1300
Dat had ik gelezen, maar ik wist niet wát de EETC kleuren waren. Maar bedankt voor je antwoord.  

12-01-2011 22:29:46
tonnie12
tonnie12
wanneer verwacht men de loc 1254 weer gereed te hebben?  

12-01-2011 22:46:54
103 220-0
103 220-0
Als het meezit, eind deze maand.  

21-01-2011 12:07:33
treintim
treintim
De autoslaaptrein naar Avignon zal deze zomer helaas niet meer rijden () om de volgende reden:

Dit besluit heeft EETC moeten nemen nadat de Franse overheid onlangs een nieuwe belastingwet heeft ingevoerd die buitenlandse treinrijtuigen in Frankrijk extra zwaar belast.

Deze belasting (IFER genaamd) wordt geheven per rijtuig dat in Frankrijk rijdt en is in het EETC-geval extra nadelig omdat de AutoSlaap Trein slechts enkele maanden in Frankrijk rijdt, maar wel voor een heel jaar belast wordt. Deze maatregel, waarvan EETC pas recentelijk op de hoogte is gebracht, betekent dat EETC alle klanten een forse toeslag zou moeten doorberekenen die niet meer in verhouding staat tot de geleverde dienst. Dit bedrag drukt dermate op de reissom dat exploitatie van deze bestemming onhaalbaar wordt en om die reden heeft EETC moeten besluiten om de bestemming Avignon te annuleren. De passagiers die geboekt hebben, zijn inmiddels op de hoogte gebracht en hebben alternatieven gekregen in de vorm van een omboeking naar Alessandria of de mogelijkheid om kosteloos te annuleren.

De treinreizen richting Italie worden gewoon uitgevoerd.

Laatst bewerkt door treintim op 21-01-2011 12:08
 

21-01-2011 12:44:40
maxime
maxime
Ze weten in Frankrijk toch wel de concurrentie weer te benadelen, aangezien het hier alleen om buitenlandse rijtuigen gaat. Stel SNCF zet een treindienst op van Den Bosch naar Avignon dan kan het vast en zeker wel weer voor het normale tarief.

Als ik EETC was, zou ik eens kijken of dit wel mag volgens de Europese richtlijnen voor de liberalisatie van het spoorwegnet. Immers mag men als vervoerder tegenwoordig gewoon een internationale dienst opzetten volgens op EU-niveau bepaalde regelgeving. Dit is gewoon een andere manier om de concurrentie aan de andere kant van de grens te houden.
 

21-01-2011 13:14:54
broek53
broek53
In algemene zin zal dat wel zo zijn, maar in dit geval zie ik niet welke concurrentie de SNCF buiten de deur zou willen houden. SNCF biedt die diensten immers niet aan (en is dat volgens mij ook helemaal niet).  

21-01-2011 13:23:31
maurits
maurits
De SNCF moet de belasting ook betalen voor haar binnenlandse ritten. Het is alleen een vast bedrag onafhankelijk van het aantal kilometers wat je rijdt. Bij een TGV die 300 dagen per jaar enkele honderden kilometers per dag rijdt kun je het bedrag dus veel meer spreiden dan bij een rijtuig wat maar enkele malen per jaar in Frankrijk komt.

Omdat EETC maar 15 keer per seizoen naar Avignon rijdt, moeten ze dat bedrag over relatief weinig ritten verdelen, wat er voor zou zorgen dat de tarieven onbetaalbaar worden.

Laatst bewerkt door maurits op 21-01-2011 13:24


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

21-01-2011 15:59:59
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53: In algemene zin zal dat wel zo zijn, maar in dit geval zie ik niet welke concurrentie de SNCF buiten de deur zou willen houden. SNCF biedt die diensten immers niet aan (en is dat volgens mij ook helemaal niet).
Het past in ieder geval al helemaal niet in het Europese streven van vooral veel concurrentie willen hebben op het spoor. Althans, bevorderen doe je het in ieder geval niet op deze manier.
 

21-01-2011 16:15:43
maxime
maxime
@ Maurits:
Ik baseerde mijn stukje hierop: '...een nieuwe belastingwet heeft ingevoerd die buitenlandse treinrijtuigen in Frankrijk...'

Dit stukje uit de reactie van treintim staat ook op de EETC site als je na veel zoeken nog ergens de bestemming Avignon aan kan klikken. Mijn reactie klopt met wat daar staat, maar blijkbaar klopt wat EETC meldt dan niet als SNCF voor binnenlandse diensten ook deze belasting moet betalen?

@ Broek53:
Het klinkt misschien omslachtig, maar door buitenlandse onregelmatige (seizoens)diensten buiten de deur te houden (bijvoorbeeld EETC) is het alternatief per trein de hogesnelheidstrein. Sla de reisplanners er maar eens op na: vanuit NL/BE de Thalys/TGV en vanuit DE de ICE/TGV. Misschien ergens nog een enkele EC/EN/CNL. Maar laat SNCF nou de uitvoerder zijn van danwel een aandeel hebben in al die frequenter rijdende diensten hebben. De kleinere vervoerder met een lagere frequentie is door doorberekening van de belasting hierbij gewoon weer de pineut.

Maargoed, dat EETC oneerlijk benadeeld wordt door de belasting is natuurlijk gewoon mijn kijk op de zaak. En inderdaad, het is niet bepaald concurrentiebevordering

Laatst bewerkt door maxime op 21-01-2011 16:16