14-06-2011 19:54:19
sik214
sik214
Ex- 6003, 6004, 6005, V106-1, V106-2 zijn toch 5 loc's? Mogelijk dus ook in die volgorde 501, 502, 503, 504, 505.  

14-06-2011 20:58:43
taigagaai
Moderator
taigagaai
Waarbij die in Apeldoorn plukloc is en aannemelijkerwijs niet vernummerd zal worden?  

14-06-2011 21:27:27
JeroeNL
JeroeNL
Quote
martijnmet (di 14 jun 2011 17:57:11 https://somda.nl/forum/6650/p339989/): De V60 in Ht heeft tegenwoordig het nummer 504. Weet iemand toevallig ook wat de nummers van de andere V60's zijn/worden? Want als ik het bijschrift bij deze foto moet geloven is er ook een 505 (en dat terwijl er maar vier locs zijn)?
EETC heeft van Volkerrail overgenomen de 106-1 (ex Shortlines 1001) en de 106-2 (ex-Shortlines 1002). De 106-1 is nu EETC 504 en de 106-2 wordt de EETC 505. Maar ik wist niet dat EETC ook nog de ex-ACTS V60's had overgenomen, die zullen dan wel 501 t/m 503 genummerd worden.
 

14-06-2011 22:20:56
martijnmet
Moderator
martijnmet
Ah, ik wist niet dat EETC ook de 106-1 had overgenomen (in het reizigersmaterieel-overzicht stond alleen de 106-2). Maar bedankt!  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

14-06-2011 22:26:10
sik214
sik214
Quote
taigagaai (di 14 jun 2011 20:58:43 https://somda.nl/forum/6650/p340032/): Waarbij die in Apeldoorn plukloc is en aannemelijkerwijs niet vernummerd zal worden?
Weet je nooit.
ACTS 6001 was destijds ook die oranje V60 die via de SSN werd verkregen voor onderdelen.
 

15-06-2011 09:52:12
103 220-0
103 220-0
De voormalige ACTS-locomotieven heten nog steeds 6003, 6004 en 6005.  

15-06-2011 11:43:19
martijnmet
Moderator
martijnmet
Ok bedankt! Als het goed is staat het nu correct in het reizigersmaterieel-overzicht!  

15-06-2011 11:51:16
103 220-0
103 220-0
Nee. De 106-2 (505) is nog niet in dienst en de 6004 is niet in Rotterdam, maar op de Watergraafsmeer actief. De 661 bovendien staat al enige tijd defect aan de kant.  

15-06-2011 12:04:20
martijnmet
Moderator
martijnmet
En ook dat is verwerkt.  

15-06-2011 15:44:13
103 220-0
103 220-0
Plannen voor morgen zijn gewijzigd: er komen alleen twee gehuurde Tsjechische rijtuigen terug; de eigen EETC-rijtuigen komen niet mee, die komen volgende week. Het is de 1254 die straks de reis naar Venlo gaat maken.

Tsjechische rijtuigen komen om 4.20 achter de 110 493 in Venlo aan.

Laatst bewerkt door 103 220-0 op 15-06-2011 15:44
 

15-06-2011 15:55:32
treintim
treintim
OK, bedankt voor de info en verder zal het mij benieuwen welke kleur die rijtuigen hebben.  

15-06-2011 16:03:01
103 220-0
103 220-0
Ik ben meer benieuwd naar de nummers  

15-06-2011 18:04:38
martijnham
martijnham
Naast nieuws over nieuwe materieel voor EETC kunnen we ook een exemplaar in mindering brengen: buffetrijtuig 88-70 025 (ex-Gril Express) is vorige week op Rotterdam Noord gesloopt.
Dit rijtuig had al in zijn NS Int tijd brandschade opgelopen. Bij EETC heeft het rijtuig nooit dienst gedaan, maar diende als onderdelen leverancier voor de overige rijtuigen. Sinds november 2010 verbleef dit rijtuig in het Rotterdamse.
 

15-06-2011 21:15:52
mdj
mdj
De llt 1254 naar vl rijdt met +90. 21.10 door Lek.

Laatst bewerkt door mdj op 15-06-2011 21:16


Bij twijfel: gebruik beton.
 

15-06-2011 21:33:32
ZJ37
ZJ37
Benieuwd of ze het wissel bij Tgra nu wel in de goede stand leggen voor die trein!  

16-06-2011 07:23:20
station-ve
station-ve
op dit moment (07:20) staat de 1254 nog rustig te wachten te vl. nog geen teken van de tjechische rijtuigen

luuk
 

16-06-2011 13:34:43
AdV
AdV
Met 235 in de + passeerde het gezelschap,EETC 1254 + 2 rijtuigen om 09.45 Hmh. Stond om 05.30 al te Hmbv

Laatst bewerkt door AdV op 16-06-2011 13:35
 

16-06-2011 14:11:18
nohab
nohab
En met dat laatste bedoel je jezelf neem ik aan?  

16-06-2011 18:44:15
rbeijers
rbeijers
Voor de liefhebbers nog even de nummers van de twee rijtuigen:
51 56 05-70 502-6 SK-WSBA Bcmh
51 56 05-70 511-7 SK-WSBA Bcmh
 

16-06-2011 18:55:28
martijnham
martijnham
Dank voor de nummers. Dit zijn dus geen Tsjechisch rijtuigen maar Slowaakse exemplaren van WAGON SERVICE travel. Deze rijtuigen hebben in 2009 in de klimaattrein meegereden, maar ook al eerder in een Skitrein bij EETC.
Meer info is hier te vinden: http://www.wagonservice.sk/ en http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/WSBA_Bcmh.php
 

16-06-2011 19:53:13
sik214
sik214
Zijn dat verbouwde mitropa slaaprijtuigen en ook ex-CNL?  

16-06-2011 21:33:16
martijnham
martijnham
Dit zijn rijtuigen van het oorspronkelijke type Bctüm 256. Zeer herkenbaar zijn de zes smalle ramen die twee-aan-twee geplaatst zijn aan de coupezijde van het rijtuig: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200801/Bcmh517-2.jpg
Dergelijke rijtuigen van dit type zijn naast Deutsche Bundesbahn ook besteld door reisorganisaties TOUROPA en SCHARNOW.
Het zijn geen verbouwde Mitropa slaaprijtuigen. Of ze in de CNL zijn ingezet weet ik niet zeker.
 

17-06-2011 18:40:30
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Maandag gaat er weer een 1200 op pad (wsl de 1254). Losse loc naar Roosendaal, Roosendaal - Venlo met een aantal autotransportwagens voor DB AutoZug en Venlo - Watergraafsmeer met vier gereviseerde ETC-rijtuigen. Let op: laatstgenoemde trein rijdt nu eens niet via Abcoude, maar onder de boogjes door.
Komende week nog meer EETC-ritten, daarover later meer (als jullie dat tenminste leuk vinden)

95500E (losse loc)
85 (100) Km/u
Wgm V 07:07
Wgmo D 07:10
Gpda D 07:13
Wp D 07:15
Vtbr D 07:17
Kv D 07:20
Ndb D 07:25
Craw D 07:27
Hvs D 07:35
Bln D 07:46
Blw D 07:47
Uto LSP D 07:48
Ut A 07:51
V 07:54
Utva D 07:56
Ln D 07:57
Htn D 08:01
Lek D 08:08
Cl D 08:09
Gdma D 08:15
Gdm A 08:16
V 08:25
Mbtwan D 08:28
Mbtwaz D 08:30
Zbm D 08:34
Ozbm D 08:35
Hdl D 08:39
Mbh D 08:40
Htda D 08:43
Ht A 08:46
V 09:11
Vga D 09:15
Tbi D 09:26
Tb D 09:30
Tbu D 09:31
Tbr D 09:34
Gz D 09:38
Bd D 09:46
Bda D 09:47
Etn D 09:54
Rsd A 10:05
--------------------------------<


87700E (1200 met acht of negen autotransporters)
90 (100) Km/u
Rsd V 10:42
Etni D 10:50
Etn D 10:51
Bda D 10:58
Bd D 11:00
Gz D 11:09
Tbr D 11:13
Tbu D 11:17
Tb D 11:20
Tba D 11:22
Ot D 11:27
Btl D 11:34
Lpe D 11:37
Beto D 11:41
Bet D 11:42
At D 11:46
Ehb D 11:49
Ehv D 11:52
Tgra D 11:54
Hmbv D 11:59
Hmh D 12:01
Hm D 12:07
Hmbh D 12:09
Dn D 12:13
Grvn D 12:19
Hrt D 12:25
Br D 12:32
Vl A 12:35


87701E (1200 met vier rijtuigen)
95 (100) Km/u
Vl V 13:37
Br D 13:41
Hrt D 13:50
Grvn D 13:57
Dn D 14:05
Hm D 14:12
Hmbv D 14:15
Tgra D 14:21
Ehv A 14:24
V 14:35
Ehb D 14:37
At D 14:40
Bet D 14:44
Beto D 14:45
Lpe D 14:50
Btl D 14:52
Vg D 14:57
Vga D 14:58
Ht A 15:02
V 15:10
Htda D 15:12
Mbh D 15:16
Hdl D 15:17
Ozbm D 15:21
Zbm D 15:22
Mbtwaz D 15:25
Mbtwan D 15:28
Gdm A 15:31
V 15:41
Gdma D 15:43
Cl D 15:49
Htn D 15:57
Utl D 16:00
Ln D 16:01
Utva D 16:02
Ut LSP D 16:04
Utoa D 16:06
Uto D 16:07
Blw D 16:08
Bln D 16:10
Hvs D 16:19
Hvsn D 16:20
Crao D 16:21
Bsmz D 16:23
Ndb D 16:25
Kv D 16:30
Vtbr D 16:33
Wp D 16:34
Gpda D 16:36
Wgmo D 16:37
Dmn D 16:39
Wgm A 16:41


Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails
 

17-06-2011 20:30:37
treinfan
treinfan
Zeker leuk onder de boogjes  

19-06-2011 19:40:01
ns1300
ns1300
Quote
NVBS/OdR (vr 17 jun 2011 18:40:30 https://somda.nl/forum/6650/p340826/): Komende week nog meer EETC-ritten, daarover later meer (als jullie dat tenminste leuk vinden)


Nou en of, ik sta aan de baan. Bedankt voor de info.

Laatst bewerkt door ns1300 op 19-06-2011 19:43
 

19-06-2011 21:32:33
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Wat andere plannen voor morgen. De losse loc (wordt inderdaad 1254) gaat niet over Utrecht en Den Bosch, maar via Rotterdam. Tijden niet bekend, maar vertrektijd Watergraafsmeer is ongewijzigd en aankomst Roosendaal ongeveer een uur eerder.
Op de terugreis kan ook wat veranderen; vrijdag is in Eindhoven uit de tweede autoslaaptrein een rijtuig gezet. Men wil proberen dit rijtuig op de terugweg op te pikken.


Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails
 

20-06-2011 06:11:21
thieskes
thieskes
eerst maar eens zien of ze de wissels goed kunnen leggen


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

20-06-2011 07:09:07
rob_ehv
rob_ehv
In roosendaal een uur eerder komt die dan ook een uur eerder te venlo aan?


robq
 

20-06-2011 11:25:27
Stefanovic
Stefanovic
De loc reed vanmorgen rond 07.50 door Woerden richting Gouda  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


20-06-2011 11:47:08
Bert13
Bert13
Maar kan ik hieruit opmaken dat hij 's middags pas later terug door Ut komt?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-06-2011 11:49:46
103 220-0
103 220-0
nee, maar het zou wel kunnen.  

20-06-2011 12:51:10
wilcot
wilcot
te Br doorkomstn volgens dienstregeling  

20-06-2011 13:33:27
rail4marce
rail4marce
Om 13:20 waren er nog geen rijtuigen in Venlo aangekomen van EETC. Vertrek is dus later dan gepland helaas.


Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P
 

28-06-2011 11:00:46
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Woensdagavond 29 juni gaat er een 1200 los naar Venlo (Watergraafsmeer 19.15, Venlo a 21.52) om donderdagochtend met vier rijtuigen terug te keren naar Amsterdam (Venlo v. 5.37, Watergraafsmeer 8.20). Het gaat om twee van Wagonservice Travel gehuurde rijtuigen, een EETC-barrijtuig en een rijtuig dat in Hattingen een revisie heeft ondergaan.


Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails
 

28-06-2011 12:27:50
AgentX
AgentX
En gaat die dan over Hvs of Bkl?  

30-06-2011 08:14:39
icetha
icetha
Om 7.45u reed deze ophaaldienst door Ht: http://www.flickr.com/photos/peter_boere/5887047736/in/photostream

Deze rode trein bevatte naast de 1254 de volgende rijtuignummers:
buffet: 61 84 09 70 020-9
SK: 51 56 05 70 505-2
SK: 51 56 05 70 508-3*
slaap: 61 84 06 70 615-9

* dit rijtuig heeft nog de Klimaattop stickers ( in hele kleine teksten)erop zitten.

Laatst bewerkt door icetha op 30-06-2011 08:39
 

08-07-2011 23:28:32
jeanpierre
jeanpierre
Vandaag werden zowel de 504 (13409) als de 505 (13401) in Ht ingezet voor het rangeerwerk van de Autoslaaptreinen. Volgens de mcn was het de eerste keer dat de 505 is ingezet. De lok heeft totaal geen opschriften.  

09-07-2011 07:04:00
nielske90
nielske90
Heeft men vorige week nog wel geprobeerd te gebruiken en er is ook nog aan gesleuteld, maar kennelijk is het toen niet gelukt.  

19-07-2011 15:09:05
2296
2296
Het rijtuig 61 84 06 70 615-9 heeft het nummer twee keer op de zelfde zijkant staan.  

31-07-2011 13:44:52
verst107
verst107
Ik lees zojuist op Drehscheibe-Online dat Arena Railways - de partner die de ASE's van EETC in Italië - vervoert, tegen faillissement aanzit.  

03-08-2011 08:31:11
HansBeeker
HansBeeker
EETC V60D 6005 komt (tijdelijk?) voor LOCON te rijden heb ik begrepen hier. Deze word spoedig overgebracht van Wgm naar Apd. Tijden zijn nog onbekend. Ik houd het in de gaten.

Laatst bewerkt door HansBeeker op 03-08-2011 08:31
 

03-08-2011 08:34:59
dvdhoven
dvdhoven
Op RR is een melding van 1252 GDST te Apd, die zou die V60 wel eens overgebracht kunnen hebben.


Dick van den Hoven
 

03-08-2011 10:18:33
Apda
Apda
Loc 6005 staat inmiddels op spoor 10 te Apd. Hij staat voor plukloc 6003, die is verplaatst van spoor 9 naar spoor 10.  

03-08-2011 10:24:49
103 220-0
103 220-0
Quote
dvdhoven (wo 03 aug 2011 08:34:59 https://somda.nl/forum/6650/p348758/): Op RR is een melding van 1252 GDST te Apd, die zou die V60 wel eens overgebracht kunnen hebben.
Ja, dat is inderdaad zo. Loc gaat straks terug naar Wgm, maar nog geen dienstregeling bekend.

Laatst bewerkt door 103 220-0 op 03-08-2011 10:25
 

05-08-2011 18:32:55
nohab
nohab
Vandaag weer voor de derde achtereenvolgende dag de 1254 als trekkracht voor het leeg mat van de EN- en CNL-treinen dus die lijkt weer 'back on track'te zijn na een in aantal weken maar een paar keer gereden te hebben. De loc is overigens (bewust?) gedriehoekt. De loc staat nu met het gele ACTS-plaatje aan de oostkant, dus van Asd naar Wgm heb je dat plaatje voorop.

Laatst bewerkt door nohab op 05-08-2011 18:33
 

16-08-2011 15:45:53
Apda
Apda
Loc 6005, die de vuilnistreinen vervoert tussen Apdvam en Apd, is sinds kort herkenbaar als EETC-loc: hij heeft aan de zijkant op de cabine het opschrift ‘EETC 98 84 82 84 503-5’ gekregen. De opschriften '6005' zijn gebleven.  

19-08-2011 12:02:28
NVBS/OdR
NVBS/OdR
23 augustus:

1200 met elf rijtuigen, tr. 87700:
Wgm V 07:14
Wgmrba D 07:16
Wgmrba D 07:16
Mdsa D 07:17
Dmnz D 07:19
Vspa D 07:20
Asb D 07:23
Ashd D 07:24
Ac D 07:26
Aco D 07:27
Bkl D 07:35
Bkla D 07:36
Mas D 07:39
Utzl D 07:43
Utma D 07:45
Ut D 07:48
Utge A 07:50
V 07:54
Utva D 07:56
Ln D 07:57
Htn D 08:00
Gdma D 08:12
Gdm D 08:14
Mbtwan D 08:16
Mbtwaz D 08:18
Htda D 08:31
Ht A 08:35
V 08:47
Vga D 08:50
Btl D 08:57
Lpe D 09:00
Beto D 09:03
At D 09:07
Ehv A 09:12
V 09:44
Tgra D 09:47
Hmbv D 09:52
Hm D 09:56
Dn D 10:02
Hrt D 10:14
Br D 10:21
Vl A 10:25


1200 met acht rijtuigen, tr. 87701:
Vl V 11:37
Br D 11:40
Hrt D 11:48
Dn D 12:02
Hm D 12:09
Hmh D 12:12
Hmbv D 12:13
Tgra D 12:19
Ehv D 12:23
At D 12:29
Bet D 12:33
Beto D 12:34
Lpe D 12:37
Btl D 12:39
Vga D 12:44
Ht D 12:48
Htda D 12:50
Mbtwaz D 13:01
Mbtwan D 13:02
Gdm A 13:04
V 13:12
Gdma D 13:14
Htnc D 13:25
Ln D 13:31
Ut D 13:35
Utma D 13:38
Utzl D 13:40
Mas D 13:45
Bkla D 13:50
Bkl D 13:52
Aco D 14:01
Ac D 14:03
Ashd D 14:06
Asb D 14:07
Dvaz D 14:08
Vspa D 14:09
Dmnz D 14:10
Mdsa D 14:11
Mdsa D 14:11
Wgmrba D 14:13
Wgm A 14:15


Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails
 

22-08-2011 20:37:23
103 220-0
103 220-0
Uit betrouwbare bron vernomen dat samenstelling trein is gewijzigd: er gaan drie rijtuigen heen en een losse loc terug. Die loc zal de 1254 zijn.  

23-08-2011 10:17:13
nielske90
nielske90
EETC 1254 + Bcmh 51 56 05-70 508-3 + Bcmh 51 56 05-70 504-2 + Bcmh 51 56 05-70 502-6 vertrokken om 9.56 uit Hm ri.Vl waar de trein al sinds zeker 9.40 aan de kant stond.  

23-08-2011 14:19:41
AgentX
AgentX
Dan heeft hij zijn vertraging van +13 bij Bkl flink ingereden.

Wellicht is het handig om alle volgende soortgelijke meldingen in het OD van vandaag te plaatsen...
 

14-09-2011 13:03:04
103 220-0
103 220-0
Vrijdagochtend, 16 september. 1200 met drie rijtuigen naar Apeldoorn:

(LM)87700E
(Wgm V 06:17 - Apd A 07:29)

40 (40) Km/u
Wgm V 06:17
Dmn LSP D 06:19
90 (100) Km/u
Dmn LSP D 06:19
Wgmo LSP D 06:20
Gpda LSP D 06:21
Wp D 06:24
Vtbr D 06:25
Kv D 06:27
Ndb D 06:32
Craw D 06:36
Hvs D 06:41
Brn D 06:48
Brna D 06:49
Amf A 06:56
100 (100) Km/u
Amf V 07:00
Ama D 07:03
Bnva D 07:12
Sto D 07:16
Apd A 07:29


Zaterdag, 17 september. 1200 met drie rijtuigen Apeldoorn - Watergraafsmeer:

(LM)87701E
(Apd V 11:10 - Wgm A 12:21)

100 (100) Km/u
Apd V 11:10
Sto D 11:23
Ama D 11:36
Amf D 11:41
90 (100) Km/u
Amf D 11:41
Brna D 11:49
Brn D 11:50
Hvs D 11:56
Ndb D 12:03
Kv D 12:08
Wp D 12:12
Gpda D 12:16
Wgmo D 12:18
Dmn D 12:20
Wgm A 12:21

Laatst bewerkt door 103 220-0 op 14-09-2011 13:50
 

14-09-2011 14:36:46
treintim
treintim
Heel tof! Maar wat hebben die rijtuigen in Apeldoorn te zoeken? En een nachtje daar staan lijkt me niet zonder risico. Of is dit een conditierit?  

14-09-2011 14:39:04
broek53
broek53
Klinkt mij nogal Beekbergenbezoekerig  

14-09-2011 14:51:42
ZJ37
ZJ37
Om welk(e) (type) rijtuigen gaat het eigenlijk?  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

14-09-2011 15:02:39
treintim
treintim
@Broek: Bbg hoeft toch nog niet eens? In Apeldoorn zelf heeft VSM ook een loods waar bovendien de EETC 1254 geverfd is.

Laatst bewerkt door treintim op 14-09-2011 15:04
 

14-09-2011 15:05:27
103 220-0
103 220-0
Het gaat om rijtuigen die de VSM vrijdag meeneemt naar de Eemhaven. Meer weet ik helaas niet, anders zou ik het zeggen  

14-09-2011 15:17:10
train85
train85
Tijden daarvan zijn als volgt:

Vrijdag:
Apd v.8:23
Dv d.8:38
Dvge a.8:39
Dvge v.8:52
Zl a.9:23
Zl v.9:52
Mp d.10:14
Bl a.10:43
Bl v.11:05
On a.11:37
On v.12:40
Vdm a.13:09

Vdm v.19:20
On a.19:52
On v.20:08
Gn a.20:18
Gn v.20:39
Swd d.20:51
Eem a.21:46

Zaterdag:
Eem v.0:30
Swd d.1:07
Gn a.1:21
Gn v.1:50
Bp d.2:22
Lw a.2:49

Lw v.4:30
Mp d.5:22
Zl a.5:44
Zl v.5:55
Dv a.6:29
Dv v.6:50
Apd a.7:06
 

14-09-2011 15:21:41
103 220-0
103 220-0
In ieder geval aardig opwarmertje voor dit: http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042

(Als je meewilt, wacht niet te lang meer met opgeven)
 

14-09-2011 21:44:32
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Betreft die VSM-rit roestrijden? Dit vooral gelet op de nachtelijke tijden. Zou vrijdagochtend een kijkje kunnen nemen, dus i.i.g. alvast bedankt voor het delen van deze DRGL

Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 14-09-2011 21:45


Met vriendelijke groet, Robin
 

14-09-2011 22:15:51
nielsie600
nielsie600
Op de noordelijke nevenlijnen is roestrijden niet nodig omdat daar ATB-NG is geïnstaleerd en dit werkt met bakens en niet met spoorstroom.  

14-09-2011 22:29:07
tjabbe73
tjabbe73
Nou, het type ATB heeft er niets mee te maken.
De detectie in het noorden bestaat op de nevenlijnen uit assentellers, GRS met pedalen en PSSSL (soort van GRS met hoge spanning).
Assentellers en pedalen hoef je niet roest te rijden, PSSSL na 10 dagen.
 

14-09-2011 22:29:43
thom
thom
Roestrijden heeft zowieso niets met ATB te maken, of je het nu over ATB-NG of ATB-EG hebt.

Je blokbeveiliging die met spoordetectie werkt, die vind de roest niet zo leuk...

Edit: Tjabbe was me voor

Laatst bewerkt door thom op 14-09-2011 22:30
 

14-09-2011 22:42:16
Sender
Sender
Gezien het tijdstip en het feit dat EETC rijtuigen overbrengt, zouden het geen ligrijtuigen kunnen zijn?  

14-09-2011 22:45:22
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Dan mis ik alsnog even wat die in Vdm, Eem en Lw gaan doen %03%


Met vriendelijke groet, Robin
 

14-09-2011 23:01:56
train85
train85
Gezelschapsvervoer, een aantal mensen hebben deze trein gehuurd.  

15-09-2011 15:25:17
103 220-0
103 220-0
De 1252 gaat op en neer naar Apeldoorn.  

15-09-2011 19:18:39
salieri
salieri
Ben benieuwd welke loc er voor de diesellijnen gaat rijden. Morgen maar even langs de baan staan
Bedankt voor de DRGL!
 

15-09-2011 19:26:08
jchuisman
jchuisman
Misschien wel "Oudgediende Bisschop" (ex NS-2530) ??....of... anders hebben ze vast nog genoeg andere keus daar.
Groeten Kees Huisman.

Laatst bewerkt door jchuisman op 15-09-2011 19:30
 

15-09-2011 19:33:48
j.jager
j.jager
Mag dde 2530 op ATB-NG baanvakken rijden?  

15-09-2011 19:51:51
daniel81
daniel81
Voor zover ik weet is die niet eens rijvaardig momenteel  

15-09-2011 20:02:02
103 220-0
103 220-0
Die heeft een paar weken geleden nog tussen Ede-Wageningen en Barneveld gereden, dus dat zal wel meevallen.

Quote
salieri (do 15 sep 2011 19:18:39 https://somda.nl/forum/6650/p355464/): Ben benieuwd welke loc er voor de diesellijnen gaat rijden. Morgen maar even langs de baan staan
Bedankt voor de DRGL!

Voor de goede orde: de 1200 blijft in Apeldoorn.
 

15-09-2011 20:18:15
mdj
mdj
Quote
daniel81 (do 15 sep 2011 19:51:51 https://somda.nl/forum/6650/p355471/): Voor zover ik weet is die niet eens rijvaardig momenteel

De 2530 heeft zowel Bnc-Ed (eind augustus) als met TerugNaarToen gereden. Dat is net anderhalve week geleden... EDIT: heeft maandagavond nog een extra rit gereden op de eigen lijn

In de 2530 zit ATB-E. En als dat een probleem zou zijn op een ATB-NG-traject, mocht men ook niet rondom Doetinchem rijden...

Andere optie is de 2299, de beide BR23'ers, de 528053 of een BR50'er (dat kan de 3654 of de 3564 zijn, een van die locs heeft ATB-e)

Laatst bewerkt door mdj op 15-09-2011 20:20


Bij twijfel: gebruik beton.
 

15-09-2011 20:21:53
jchuisman
jchuisman
Als de VSM hun site Up-To-Date houden zou de 2530 bedrijfsvaardig zijn,wat zou betekenen dat die ook mogelijk ingezet zou kunnen worden; ik zeg niet dat het gebeurd, maar zou zomaar kunnen.
Bovendien pas hier ook nog gezien en mee geweest tussen Bnc en Ed zoals al gezegd werdt.

Groeten kees Huisman.

Laatst bewerkt door jchuisman op 15-09-2011 20:26
 

15-09-2011 20:37:06
Apda
Apda
Quote
mdj (do 15 sep 2011 20:18:15 https://somda.nl/forum/6650/p355474/): ... (dat kan de 3654 of de 3564 zijn, een van die locs heeft ATB-e)
50 3564 heeft ATB-E.
 

15-09-2011 20:44:15
glenn189
glenn189
Tractie zal G1206 van HTRS zijn  

16-09-2011 11:10:32
treintim
treintim
Het ging hier dan ook over de tractie over de diesellijnen.  

16-09-2011 19:39:08
glenn189
glenn189
jah en G1206 is dus geen diesel, nou ok zal het onthouden voor de volgende keer als we info willen vergeven waar om gevraagd wordt......

Goed back on topic, ontwikkelingen EETC
 

16-09-2011 21:55:42
salieri
salieri
@glenn189: Voordat we boze berichten gaan krijgen, er is een reactie tussenuit gehaald, waardoor het lijkt alsof er op jou gereageerd wordt. Dat is niet het geval.  

16-09-2011 22:24:03
treintim
treintim
Inderdaad, beetje raar staat het zo, maar ik reageerde dus op een verwijderde post.  

10-10-2011 15:14:46
slifor2
slifor2
Ik weet niet of dit het juiste topic is; maar vandaag is de uitvraag verstuurd om Rtng geschikt te maken tbv EETC. Of dit dan de vervanging is voor de Wgm of Ht is mij niet duidelijk. Engineering moet dit jaar al klaar zijn!  

10-10-2011 15:21:55
broek53
broek53
Als de plannen niet drastisch zijn veranderd t.o.v. vroeger, gaat het om de vervanging van de Wgm: het opstel- en verzorgingsgebeuren dus.  

17-10-2011 22:14:56
rolandrail
rolandrail
Zo te zien is voor dinsdag 18/10 iets door EETC gepland:
87709 Kn 12:41-Vl 12:49/13:37-Ehv 14:24/:37-Tb 15:10-Bd 15:27-Rsd 15:47
87710 Wgm-Asb 08:53-Ut 09:24-Gdm 09:45/:54-Ht 10:11/:56-Ehv 11:22-Vl 12:37/13:09-Kn 13:16
Ik ben benieuwd wat het is
Groet, Roland
 

17-10-2011 22:38:36
wilcot
wilcot
retour van de door DB autozug gehuurde autorijtuigen??  

17-10-2011 22:58:50
rolandrail
rolandrail
Blijkt te zijn voor twee slaaprijtuigen naar Vl en ex-huur autowagens (autorijtuigen kennen we hier niet) terug van DB AZ.

Laatst bewerkt door rolandrail op 17-10-2011 22:59
 

27-10-2011 17:41:22
103 220-0
103 220-0
1251, zaterdag, losse loc:

95106E

Apd V 10:33
Sto D 10:50
Bnva D 10:55
Ama D 11:05
Amf A 11:11
V 11:37
Amfva D 11:39
Dld D 11:45
Bhv D 11:46
Bloa LSP D 11:49
Uto LSP D 11:51
Utoa LSP D 11:52
Ut D 11:54
Utva D 11:56
95 (100) Km/u
Utva D 11:56
Ln D 11:57
Htn D 12:00
Lek D 12:06
Gdma D 12:12
Gdm D 12:14
Mbtwan D 12:16
Mbtwaz D 12:17
Ozbm D 12:21
Hdl D 12:25
Mbh D 12:26
Htda D 12:30
Ht D 12:32
Vga D 12:35
Tbi D 12:45
Tb A 12:50
V 12:58
Tbu D 13:01
Tbr D 13:03
Gz D 13:06
Bd D 13:14
Bda D 13:15
Rsd A 13:30


1251 met twee autotransportwagens:

87715E
Rsd V 14:23
Etni D 14:35
Etn D 14:36
Bda D 14:43
Bd D 14:44
Gz D 14:52
Tbr D 14:56
Tbu D 14:59
Tb D 15:01
Tba D 15:02
Ot D 15:07
Btl A 15:15
V 15:21
Lpe D 15:26
Beto D 15:29
Bet D 15:30
At D 15:34
Ehb D 15:37
Ehv D 15:40
Tgra D 15:43
Hmbv D 15:48
95 (100) Km/u
Hmbv D 15:48
Hmh D 15:49
Hm D 15:51
Hmbh D 15:53
Dn D 15:57
Grvn D 16:03
Hrt D 16:09
Br D 16:16
Vl A 16:19


1251, losse loc:

95107
Vl V 16:53
Br D 16:56
Hrt D 17:05
Dn D 17:18
Hm D 17:25
Hmbv D 17:28
Tgra D 17:33
Ehv D 17:35
At D 17:39
Beto D 17:42
Lpe D 17:45
Btl D 17:47
Vga D 17:52
Ht D 17:56
Htda D 17:58
Mbh D 18:01
Hdl D 18:02
Ozbm D 18:06
Zbm D 18:07
Mbtwaz D 18:11
Mbtwan D 18:12
Gdm D 18:13
Gdma D 18:14
Cl D 18:18
Lek D 18:20
Htn D 18:27
Utl D 18:30
Ln D 18:31
Utva D 18:32
Ut D 18:34
Utma D 18:37
Utzl D 18:38
Mas D 18:43
Bkla D 18:48
Bkl D 18:50
Aco D 18:58
Ac D 18:59
Ashd D 19:01
Asb D 19:03
Dvaz D 19:04
Vspa D 19:07
Dmnz D 19:08
Mdsa D 19:09
Wgmrba D 19:12
Wgm A 19:14
 

27-10-2011 19:07:10
thieskes
thieskes
Namens veel spotters alvast bedankt voor deze dienstregeling


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

27-10-2011 19:52:01
treinfan
treinfan
met dank inderdaad heb ik het bij de bijzondere ritten gezet  

04-11-2011 14:56:54
treintim
treintim
Nog nergens echt gelezen: stilzwijgend lijkt er afgelopen weken een einde te zijn gekomen aan de inzet van de EETC V60 voor de vuiltrein Apdvam-Apd. Locon verzorgt inmiddels de tractie voor deze trein met een eigen G1206. Beide EETC V60-locjes staan nog wel in Apeldoorn.
Vorige week maandag was de G1206 van Locon bijv. bezig met een andere klus buiten Apd, en toen heeft de EETC V60 nog een keertje de vuiltrein getrokken.

Laatst bewerkt door treintim op 04-11-2011 14:57
 

04-11-2011 20:11:46
Jesse1999
Jesse1999
Ook heeft de V60 vanavond weer Apdvam-Apd gereden, de G1206 van Locon werd weggehaald door een Strukton G1206. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=LBRTCkvDrMw een video van de V60 naar Apdvam om de trein op te halen.  

04-11-2011 20:22:24
treintim
treintim
%08% Uitgerekend vandaag nu ik dit schrijf. %08%  

04-11-2011 20:23:46
Jesse1999
Jesse1999
Ja, toevallig.  

05-11-2011 14:33:51
Apda
Apda
Loc 6005 kwam vrijdag te Apd maar moeilijk in beweging. De motor startte wel, maar om te rijden is kennelijk nog meer nodig . Er moest een moker aan te pas komen en uit de cabine kwamen een tijdlang geluiden als uit een smederij. Uiteindelijk werd het probleem verholpen en vertrok de loc richting Apdvam met als frontsein een wit en een rood licht en als sluitsein twee witte lichten.  

07-11-2011 13:30:51
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag gezien dat op de plek waar tot voor kort het-sloop-mat'64 transport-gereed werd gemaakt, 2 Bcm rijtuigen werden gesloopt.
De eerst behandelde niet kunnen ontcijferen door de "beschildering"; de 2e was de 51 84 05-70 018-9.
Ik ben het hier niet tegen gekomen (maar het is mogelijk dat ik eroverheen heb gelezen); worden alle Bcm rijtuigen van EETC afgevoerd en gesloopt?
 

07-11-2011 17:00:19
rob46
rob46
Dat zijn de Bcm 70 007 en inderdaad 70 018, die worden momenteel in de Wgm gesloopt door Van Groningen Nieuw Vennep B.V.


57 jaar OV-fotografie.
 

07-11-2011 17:02:57
broek53
broek53
Staan er nog meer op het programma? De 70 016 staat bijvoorbeeld al een eeuwigheid met forse brandschade terzijde.  

07-11-2011 17:33:22
martijnham
martijnham
Voor zover ik weet staat de 016 in Delitzsch (D). Op zich een kansrijke schadebak voor sloop, maar voor deze op de Wgm is moet er dan nog wel wat gebeuren.  

07-11-2011 23:22:57
maurits
maurits
Hebben de Bcm's bij EETC überhaupt nog een toekomst met bijvoorbeeld revisieplannen? Of gaan ze er allemaal uit, wat me niet vreemd zou lijken gezien de staat van die rijtuigen.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

08-11-2011 10:36:34
103 220-0
103 220-0
Alle Bcm's worden gesloopt, ook die ene in Delitzsch en de rijtuigen die zich al jaren bij een Tsjechische werkplaats bevinden.  

08-11-2011 10:44:22
aarclay
aarclay
Die Bcm's 70 007 en 70 018. Zijn dat enkele van die rijtuigen die al 3 jaar in Ut staan, bij de HTMU loods? Die lagen toch 'aan de ketting'?

Of zijn dit andere dan die in de laatste paar posts worden bedoeld.

Laatst bewerkt door aarclay op 08-11-2011 10:44


Choo choo.....
 

08-11-2011 10:51:47
broek53
broek53
Dat zijn slaaprijtuigen (en dus geen Bcm's) van de failliete Berglandtrein (en dus niet van EETC).