15-04-2015 18:08:09 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Inderdaad triest. Gelukkig zijn er ook kleine vervoerders die erg goed draaien, maar dat is een hele uitdaging. |
15-04-2015 18:08:31 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dit had ik echt niet verwacht. |
15-04-2015 18:17:19 | ||
---|---|---|
molenaar12
![]() |
Dus ook geen ijzelritten meer zeker... |
15-04-2015 18:25:36 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Die had ik niet zien aankomen %09% |
![]() |
advertentie |
15-04-2015 18:30:00 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteDe 1200en zijn van particulieren en die hebben ze aan EETC verhuurd. Dus nu moeten ze wat andere dingen doen. Laat het de toekomst uitwijzen. Dit is al rot zat dat het moet gebeuren voor al die mensen die al geboekt hadden en de medewerkers. |
15-04-2015 18:48:51 | ||
---|---|---|
molenaar12
![]() |
Dat is het het zeker en staat buiten kijf. |
15-04-2015 18:52:03 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Eeuwig zonde, maar helaas een trend die ook elders in Europa al te zien is geweest de afgelopen jaren. Overigens, dan komen er wel weer 3 1600 locs op de markt, iets voor HSL mich? ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-04-2015 19:08:32 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Dat dacht ik ook al, buitenkansje voor HSL Logistics om een aantal locs over te nemen. Hopelijk zijn de contracten nog niet getekend. Maar dat is allemaal speculaas, al vermoed ik dat we daar snel meer over gaan horen. ![]() Laatst bewerkt door Hoera63 op 15-04-2015 19:09 |
15-04-2015 19:12:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Rustig aan jongens, het is al erg genoeg dat EETC omgevallen is, graag geen speculatie over de loccen. |
15-04-2015 19:20:35 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Heel erg triest en onverwacht nieuws. Er stonden al ontzettend veel mensen geboekt voor komend seizoen, gelukkig krijgen ze het geld terug, maar je zult je vakantieplannen er maar op afgestemd hebben. Dit is dus het volgende slachtoffer van de bureaucratie, verminderde beschikbaarheid van het spoornet en steeds hogere infrakosten. Ik ben heel erg benieuwd waar dit naartoe gaat, maar zie het somber in.... Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
15-04-2015 19:22:21 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Dat is geen leuk nieuws, zeg. In de werkplaats van de Wgm staat weinig nieuw spul, maar wat er vlak naast staat is echt klassiek. Wat ook nog op de klassieke manier werd onderhouden (wat nou heftruck met kooitje, gewoon op het dak lopen!). Zeker met dit weer is dat de beste manier van onderhouden van treinen. En net een paar weekjes was het rijtje loccen op het opstelterrein nog uitgebreid! Sterkte voor alle medewerkers! |
15-04-2015 19:23:34 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Uiteraard, het is buitengewoon treurig nieuws, maar je kent ongetwijfeld het gezegde: de een zijn dood... ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-04-2015 19:48:17 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
QuoteGewoon failliet of gefailleerd. Dat "omvallen" is sinds 2008 zo'n modewoord geworden. Natuurlijk is het jammer, voor medewerkers en reizigers. Aan de andere kant moet je ook realistisch zijn. De prijs om uit een gefailleerde boedel te kopen is vele malen lager dan aankloppen bij NSFSC, die de locs liever laat wegroesten dan ze tegen een daaraan concurrerende prijs in de markt te zetten. |
15-04-2015 20:25:36 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Houd EETC nog wel treinen over dan? Hebben ze paar maanden terug de 1621 gekocht/overgenomen, en dan slaat dit in als een bom! Dit had niemand verwacht. Hoop dat EETC er weer boven op kan komen http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
15-04-2015 20:29:09 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Nogmaals een dringend verzoek om te lezen voor je iets vraagt Klaas Met vriendelijke groet, Het moderator team |
15-04-2015 20:50:29 | ||
---|---|---|
didam2009
![]() |
en hoe zit met de bedevaart treinen naar Lourdes ? Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
15-04-2015 20:52:55 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Werd die recentelijk door EETC uitgevoerd dan?? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
15-04-2015 20:58:25 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Bedevaart staat al aantal jaren los van EETC. |
15-04-2015 21:01:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVolgens mij is EETC helemaal niet failliet. |
15-04-2015 21:08:54 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Het lijkt eerder op flink snijden in de uitgaven. |
15-04-2015 21:16:37 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Het lijkt eerder op gewoon tijdig de tent op doeken in plaats van aan blijven modderen met faillissement als gevolg. Het is een vergelijkbaar verhaal met dat van HUSA. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-04-2015 21:39:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat lijkt me zeer zeker de invulling van een bedrijf wat zijn activiteiten beëindigd heeft, je bent niet van plicht om failliet te gaan om te stoppen met je bedrijf.Quote Tot je van het dak af flikkert en je dan bedenkt waar die ARBO regels nou eigenlijk voor waren, wat een onzin, sorry dat ik het zeg %03% Laatst bewerkt door thom op 15-04-2015 21:42 |
15-04-2015 22:27:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Waarom verhoogt Prorail de tarieven met 50%? Kan nou niet zeggen dat ze het EETC nou veel makkelijker hebben gemaakt nadat de infra van Ht werd uitgekleed. Maar zo'n service en de hoge betrouwbaarheid van de infra rechtvaardigt het wellicht. %09% |
15-04-2015 22:32:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Omdat de bijdrage vanuit het Rijk flink is gedaald terwijl datzelfde Rijk wel eist dat het beschikbaarheidsniveau van de infrastructuur op hetzelfde niveau blijft. Linksom of rechtsom heeft ProRail dan maar één keuze: de kosten doorrekenen aan de klanten. |
15-04-2015 22:51:11 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Yep, het geld is op in dit land (omdat we met z'n allen teveel willen). Jammer dat ook EETC er de dupe van wordt, maar aangezien het spoor steeds minder 'spoor' wordt komt het niet helemaal onverwacht. Jammer. |
16-04-2015 07:57:16 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Op de site van de autoslaaptrein staat dat de organisator "EETC Vakantietreinen BV" de activiteiten gaat beëindigen. Op de site Alpenexpres.nl & Skitrein.nl staat niets hierover. Vallen die activiteiten onder een andere BV van EETC of zouden die naar een andere exploitant gaan? |
16-04-2015 09:56:24 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Voor ons spotters erg jammer dat een heel sympathiek bedrijfje verdwijnt, maar ik vind het vooral triest voor de mensen die hun baan kwijt zijn hierdoor. |
16-04-2015 10:59:06 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteDat zijn ook producten van EETC Vakantietreinen B.V. en dus ook exit. Of andere exploitanten hun kans zien gaan we vanzelf merken. |
16-04-2015 12:59:30 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het is ook stuitend hoe zwaar spoorvervoerders belast worden in tegenstelling tot het wegverkeer. voor 1 trein per dag gedurende een maand betaal je ongeveer 72.000 euro gebruiksvergoeding. Voor 50 vrachtwagens per dag gedurende een maand betaal je 3400 euro belasting%05% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-04-2015 13:23:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is ook afhankelijk van het gewicht van die trein en de af te leggen afstand, dat bedrag is dus redelijk variabel. En vergeet niet dat bij het wegverkeer het tanken van diesel er nog bij komt, en bij goederentreinen met een E-lok dat in je gebruikersvergoeding zit. Laatst bewerkt door thom op 16-04-2015 13:24 |
16-04-2015 13:25:03 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ja, en? 72.000 is gewoon een absurd hoog bedrag, ook al zou dat bij reizigerstreinen wat lager zijn. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-04-2015 13:42:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat zeg ik ook niet, maar als je een vergelijking maakt met wegtransport moet je wel bij beide alle zelfde kosten mee rekenen. Vergis je niet in wat 50 vrachtwagens weg stoken aan diesel, als je dat dan niet mee rekent en vergelijkt met een trein met Elok waar het stroomverbruik wel in de gebruikersvergoeding verwerkt zit... Reizigerstreinen zijn goedkoper omdat die een stuk lichter van treingewicht zijn, en op het treingewicht wordt de gebruikersvergoeding verrekend. Laatst bewerkt door thom op 16-04-2015 13:43 |
16-04-2015 13:46:58 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Had de stroom niet meegeteld! Reizigerstreinen betalen 1-2 euro de km, goederentreinen 3-4. Dat is Excl. stops en stroom. Laatst bewerkt door mich op 16-04-2015 13:50 |
16-04-2015 13:50:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Aah, ja, dat was even de vraag![]() Tarieven zijn hier te vinden overigens; https://www.prorail.nl/sites/default/files/3572020_v1_aanvulling_1_op_de_nv2015.pdf Op de site van Prorail niet meer gewijzigd sinds 28 mei 2014, gezien de datum daarvan is misschien een tariefsverhoging aangekondigd. Laatst bewerkt door thom op 16-04-2015 14:06 |
16-04-2015 14:12:01 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Ironisch dat zo'n bedrijf juist mogelijk werd door het alom verheerlijkte marktwerkingsdenken, maar dat dan alsnog het restant aan overheidsafhankelijkheid, namelijk de infralasten, ondraagbaar worden gemaakt en zo'n bedrijf dus nekken. Ergo: met een overheid die niet wil betalen, functioneert deze marktwerking ook niet. Er zijn randvoorwaarden nodig. Het geld is niet op, omdat we met z'n allen te veel willen. Het geld is op, omdat de overheid het verrekt een toekomstvisie op publieke investeringen te ontwikkelen die verder gaat dan bezuinigingen. Lang leve Brussel en zijn nationale liberale vrienden. Laatst bewerkt door jorgo op 16-04-2015 14:13 |
16-04-2015 14:40:00 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Bingo!! (Valt me toch tegen, pas na 20 uur is Europa er bijgehaald...) Bij twijfel: gebruik beton. |
16-04-2015 15:37:31 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Quote En in beide verhalen komen de 1619 en de 1621 voor. %09% |
16-04-2015 15:43:44 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ik geloof niet dat EETC bijgelovig is en (gelukkig) met beide benen op de grond staat waarbij ze helaas de harde feiten onder ogen hebben moeten zien, jammer voor zo`n mooi bedrijf dat ten onrechte onderuit gaat. |
16-04-2015 16:29:02 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Moeten NSR, Arriva, Veolia, Connexxion e.d. ook opeens 50% meer infraheffing betalen? Shqiperise-lopers? |
16-04-2015 16:42:29 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Elke vervoerder. |
16-04-2015 17:16:16 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Zou wat worden als NSR ook opeens per direct de handdoek in de ring zou gooien %08% Shqiperise-lopers? |
16-04-2015 18:08:55 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Ja, dat moest je de heren van de EETC eens vertellen. Als de preventie coördinator van "binnen" iets zei over onder een trein met hoogspanning, tussen de buffers staan of lopen op het dak kreeg ie nog net geen middelvinger terug. Want "ons terrein, onze manier van werken". Als je ziet hoe het een paar meter verderop allemaal kapot beveiligd wordt... |
16-04-2015 18:34:02 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
ARBO dienst inschakelen, of je werkt veilig of je werkt niet. Ik heb ze gezien hoor, de zwarte vingers door de hoogspanning en de werking van een valbeveiliging. |
16-04-2015 18:58:32 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Misschien dan maar beter wat dat betreft dat het (voorlopig) stopt. Het was onderhouden met de middelen die je hebt. Af en toe was er ruimte voor ze in het OB, maar met de komst van AMRO en de voorbereidingen op Den Haag - Eindhoven werd dat ook steeds minder |
16-04-2015 19:15:32 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Nu maar zien wat er met de 1618 gebeurt. Die loc wil gewoon niet meer rijden![]() Laatst bewerkt door timtrein op 16-04-2015 19:17 |
16-04-2015 19:46:30 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteNee, dat verschilt per vervoerder. Daarbij heb ik wel van enkele aanzienlijke verhogingen gehoord, maar zeker geen 50%. Hooguit 20%. |
16-04-2015 21:34:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat lijkt me niet, de tarieven zijn vastgesteld in de netverklaring. |
16-04-2015 23:01:31 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
De tarieven wel, maar de uitwerking per vervoerder verschilt. De hoogte van de gebruiksvergoeding hangt af van verschillende aspecten, waardoor er verschillen optreden tussen vervoerders die bijvoorbeeld alleen electrische treinen inzetten, gemengd, of alleen diesel. Maar ook de categorie stations die bediend worden zorgt voor onderlinge verschillen. In ieder geval is er bij de "normale" personenvervoerders geen sprake van een verhoging van 50%. |
16-04-2015 23:35:27 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Goh, opvallend veel voordeel dus bij de splitsing in infraboeren en rijboeren. Maar niet heus. |
17-04-2015 01:23:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik haal uit de netverklaring dat Prorail kortingen heft volgens regelgeving uit de spoorwegwet, maar de verhogingen op de basis bedragen zijn dan voor een ieder gelijk en ondanks kortingen zou dat dan voor iedereen een flinke verhoging moeten zijn... Met welke criteria die kortingen vervolgens gegeven worden kun je alleen nergens vinden... Laatst bewerkt door thom op 17-04-2015 01:28 |
17-04-2015 09:06:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteJazeker, want daarvan werden alle reizigers immers beter. %09% Ik heb het nog niet kunnen ontdekken. |
17-04-2015 10:04:03 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik krijg via Facebook binnen en Sion-rail.nl meld dat treinreiswinkel onderzoekt of het mogelijk is om de autoslaaptrein een doorstart kan maken. |
17-04-2015 10:08:41 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Het betreffende artikel waar dit uitgehaald is http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/treinreiswinkel_onderzoekt_doorstart_autoslaaptrein-146911 Zou mooi zijn. |
17-04-2015 11:53:32 | ||
---|---|---|
wadkikker
![]() |
Heb vernomen dat moederbedrijf syntus interesse heeft in de autoslaaptreinen. Ergens verbaasd me dat niet... |
![]() |
advertentie |
17-04-2015 12:17:35 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote 21 april is kort dag, maar het is ook al spoedig 1 mei. Maar hopelijk hoeven de reizigers die boekingen hebben gedaan bij de autoslaaptrein nu geen meerprijs hoeven te betalen. Dat deze mensen de prijsverhoging moeten gaan bijbetalen. |
17-04-2015 19:20:08 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zelfs al zou er een doorstart mogelijk zijn. Als ik het bericht op die site lees staat nergens vermeld dat dit dan ook automatisch betekent ,dat als er een doorstart komt van de trein, dat EETC deze voor het zelfde stuk zal rijden zoals ze nu hebben gedaan. Zeker niet als je t laatste stukje tekst in dat artikel leest. dat suggereert zelfs dat iemand anders dit dan zal gaan doen,omdat volgens het artikel het zo is en ik quote: Er is geen sluitende exploitatie meer te realiseren en de verliezen gaan te ver oplopen Kortom dat zou dan inhouden dat een andere partij "de kar" moet gaan trekken,en dat dus alsnog EETC in principe niks meer kan met het huidige loccenpark,enige positieve kan zijn dat het overig personeel wellicht toch niet werkeloos is. Of is het anders zo dat als syntus er iets inziet en t rond kan krijgen,dat dan "automatisch" EETC weer alles mag rijden qua locs en al het personeel ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
17-04-2015 22:39:50 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Volgens mij kan iedereen een spoorwegmaatschappij voor internationaal verkeer beginnen, dus zowel Syntus als EETC als elke andere partij kan ervoor kiezen om een of meerdere internationale treinen te gaan rijden. EETC heeft hierin ten opzichte van andere partijen als voordeel reeds (financiële) praktijkervaring en materieel in bezit te hebben. Maar goed, ze zijn er niet voor niets mee gestopt... |
17-04-2015 23:54:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
@Phantom, Je hangt een heel onsamenvattend verhaal op, gebaseerd op iets wat je half begrepen hebt. EETC is niet failliet maar heeft gewoon besloten ermee te stoppen. De AST en Alpenexpress waren hún eigen treinen die ze reden door hun eigen initiatief zonder een verplichting of consessie. Je moet het gewoon zien als een lokale bakker die door gestegen kosten er geen brood meer inziet om nog elke dag de moeite nemen om nog brood te bakken en zijn winkel sluit en er gewoon simpelweg mee kapt. Niemand die hem verplicht dat hik daarmee door moet gaan dan. En omgekeerd is een ieder vrij om zelf brood te bakken te gaan verkopen. Dat is hier ook, als iemand anders het initiatief wil nemen om een autoslaaptrein te gaan exploiteren is hij daar vrij in maar dat kan net zo goed van Geerdijk naar Pistoia zijn als van Den Bosch naar Livorno.... |
18-04-2015 08:32:23 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Thom, dat EETC niet failliet is weet ik. Het bericht van wadkikker en John2 brachten me o.a. een beetje in vertwijfeling. Plus wat eigen dingen. Als Syntus interesse toont om die slaaptreinen te gaan rijden,en men krijgt dat voor elkaar,waar wordt dan voor de korte termijn het rollend(rijtuigen) en rijdend(locs) materieel vandaan gehaald ? Voor zover mij bekend heeft syntus geen personeel wat bekend is met de trajecten,ook ontbreekt het aan locs die de ergens vandaan getoverde rijtuigen mogen en kunnen trekken. (tenzij men voor locs en personeel wellicht EETC kan vragen om voor de korte termijn de honneurs waar te nemen tegen een vergoeding) Dan ,als de nu geboekte plekken feitelijk vervallen zijn omdat EETC heeft gezegd er gelijk mee te stoppen,en de mensen hun geld terug te geven,hoe zou je die dan een meerprijs kunnen laten betalen ? De "overeenkomst" tussen EETC en de reizigers is ontbonden,dus dan moet iedereen die de reis wilde maken met de trein toch opnieuw een plek aanvragen en betalen als het syntus lukt om de trein nieuw leven in te blazen,of snap ik het nou echt niet meer ? Heeft iemand eigenlijk enig idee wat EETC nu verder gaat doen ? Stopt men nu ook met het hele bedrijf,en worden alle eigendommen verkocht incl locs,of heeft men nog een plan om wat anders te gaan doen met het bedrijf en de locs ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
18-04-2015 09:23:29 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat wordt nog bekeken dus die vraag is voorbarig. |
18-04-2015 09:32:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als het gaat om overname door een bedrijf als Syntus, dan denk ik dat het gaat om een soort management-overname, m.a.w. dan gaat het bedrijf geheel of gedeeltelijk door onder een andere naam. Zulk soort dingen moet je aan denken. |
18-04-2015 10:45:16 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Kunnen behalve moederbedrijf Syntus ook nog andere bedrijven aanschuiven voor overnamen? Dat de autoslaaptrein uit meerdere bedrijven gaat bestaan. |
18-04-2015 10:54:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zoals gezegd is internationaal vervoer een vrije markt en is alles dus op eigen initiatief zonder consessies. Van de autoslaaptrein over nemen is dus niet echt sprake, je kunt eventueel wel zaken als materieel van EETC overnemen als zij dat willen en een nieuwe verbinding beginnen op dezelfde route. En als een andere vervoerder je daarin voor is, mag je die gerust beconcureren met dezelfde verbinding. |
18-04-2015 11:28:09 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Mijn gedachte is dat meerdere vervoerders tezamen de autoslaaptrein kunnen uitbaten? Of moet het een vervoerder zijn die zoiets doet? |
18-04-2015 11:59:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als ze willen mogen ze dat, nogmaals wat ik probeer te zeggen, dat moeten ze lekker zelf weten. Als de lokale bakker samen met de lokale kaasboer samen 1 winkelpand willen huren, moet die dat ook zelf weten... Maar waarom zou je dat willen ? |
18-04-2015 12:00:42 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Natuurlijk kunnen dat meerdere vervoerders zijn, maar of dat het eenvoudiger maakt betwijfel ik. Sowieso moet er één verantwoordelijke zijn. Dan kom je eerder op een consortiumachtige constructie uit (meerdere bedrijven die samen één nieuw 'gelegenheidsbedrijf' oprichten) |
18-04-2015 12:45:24 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Het antwoord op mijn vraag is gegeven, dat het mogelijk is. Wou dit alleen even weten. |
18-04-2015 13:06:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote En dan nog eens de winst delen aan het eind van het verhaal... Waarom was EETC er ook alweer mee gestopt... ![]() |
18-04-2015 14:33:02 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Het lijkt me dat als Syntus de boel zou overnemen, men natuurlijk materieel en personeel ook overneemt. Dan kun je de exploitatie namelijk "gewoon door laten draaien". Zo zou ik het in elk geval doen als ik de tent zou overnemen. Groetjes, Emiel |
18-04-2015 19:11:28 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Ik kan niet in de beurs van Syntus kijken, maar als Syntus de "boel" overneemt met materieel en personeel dan neem ik aan dat de beurs van Syntus kapitaal krachtig genoeg is voor de exploitatie gewoon door te laten draaien. |
18-04-2015 19:13:24 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Waarom zou Syntus (of een evt. andere vervoerder) de boel overnemen terwijl er geld bij moet, kortom waarom een op voorhand verliesgevende zaak overnemen, dat doet toch geen ene ondernemer? Ik neem aan dat ze het niet voor de goodwil of fun gaan doen. |
18-04-2015 19:26:22 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
Keolis heeft een grootaandeelhouder die een groot voordeel heeft op een van de mogelijke routes van Nederland en Italië, en als het door het SNCF-eigenaarschap lukt om een nachttrein in te leggen via Frankrijk ipv via Duitsland/Zwitserland, scheelt dat misschien op de kosten. Een van de gegeven redenen voor het eindigen van de treindienst bij EETC was de gestegen waarde van de Zwitserse Frank, en als Keolis via SNCF Fret wat kan regelen voor een omleiding via Frankrijk, kan dat misschien het verschil maken dat een sluitende exploitatie maakt. |
18-04-2015 19:59:33 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Quote Als Syntus/Keolis denkt of weet dat ze door (bijvoorbeeld) hun contacten het beter kunnen doen, dan kunnen ze er om die reden voor gaan. Echter is dat voor ons hier niet inzichtelijk, dus moeten we afwachten wat er gaat gebeuren. |
20-04-2015 20:21:32 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Er is een opvolger aangekondigd, hier de discussie daarover: https://somda.nl/forum/16517/De+Austria+Express+keert+terug/ Met vriendelijke groet, Het moderator team |
20-04-2015 22:01:00 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Maandag 20 april 2015 Treinreiswinkel komt met eigen Autoslaaptrein vanaf Düsseldorf De gesprekken tussen Treinreiswinkel en EETC over de voortzetting van de Nederlandse autoslaaptrein zijn niet gelukt. De Treinreiswinkel komt nu met een eigen autoslaaptrein, niet vanaf Den Bosch maar vanaf Düsseldorf. De nieuwe treindienst gaat alleen rijden in het hoogseizoen, één maal per week van 3 juli t/m 15 augustus. Eindbestemming is het Italiaanse Verona. De nieuwe trein gaat rijden onder de naam AutoExpress Italia. De trein start weliswaar in Duitsland, maar aan boord van de trein zal Nederlandstalig personeel aanwezig zijn, zegt Treinreiswinkel directeur Helmut Brall tegenover Treinreiziger.nl. Naar verwachting vertrekt de nieuwe trein in de zomerperiode op vrijdagavond omstreeks 20:00 uur uit Düsselsdorf. De volgende ochtend zal de trein waarschijnlijk omstreeks 9:00 uur aankomen in het Italiaanse Verona. Zaterdagavond gaat de retourtrein vanaf Verona terug naar het Duitse Düsseldorf. Door de trein niet in Nederland, maar in Duitsland te laten starten voorkomt de Treinreiswinkel hoge kosten. ProRail verhoogde namelijk de kosten richting de opgeheven EETC Autoslaaptrein met 50 procent. Bovendien zijn veel Nederlandse locomotieven niet geschikt voor het Duitse spoor, waardoor er een extra locomotiefwissel nodig is. Wie met de nieuwe trein met de fiets in plaats auto wil reizen, heeft pech. Fietstransport is niet mogelijk met de nieuwe dienst. De AutoExpress Italia heeft in elkgeval ligrijtuigen, slaaprijtuigen worden eveneens geregeld maar die zijn nog niet bevestigd. Treinreiswinkel wijst erop dat Düsseldorf slechts op anderhalf uur rijden ligt van Utrecht. DB Autozug rijdt deze zomer niet meer met internationale autotreinen vanaf Düsseldorf. Wel zijn de Oostenrijkse spoorwegen met een autoslaaptrein Düsseldorf - Wenen gestart. Die verbinding rijdt dagelijks, het gaat om de bestaande EuroNight nachttrein aangevuld met autorijtuigen. Over het stopzetten van de autoslaaptrein vanaf Den Bosch is directeur Helmut Brall van de Treinreiswinkel niet te spreken. "Wij verwijten EETC contractbreuk en de nodige juridische stappen zijn gezet" zegt hij. Volgens hem heeft Treinreiswinkel de onderhandelingen met EETC afgebroken in verband met het korte tijdsbestek en het moeizame verloop van de gesprekken. Brall noemt het stopzetten van de autoslaaptrein vlak voor het seizoen "onverantwoord". De eerste autoslaaptrein vanuit Düsseldorf had op 1 mei zullen vertrekken. Of er nog andere kandidaten in gesprek zijn met EETC over een eventuele overname is bij onze redactie niet bekend. Wel liet EETC directeur Leo Weeber vanmiddag aan Treinreiziger.nl weten in gesprek te zijn met een aantal kandidaten. "Dat heeft nog wat tijd nodig" zei hij toen. |
20-04-2015 22:24:51 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
Weet iemand wie deze dienst rijdt, qua tractie en qua boordpersoneel? |
20-04-2015 22:29:00 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dat is niet bekend. Dat komt t.z.t. wel naar buiten. |
20-04-2015 22:43:31 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Op de eigen site van Treinreiswinkel is met (nog)geen woord gerept over het einde van de Autoslaaptreinen vanuit Den Bosch...%03% Zie http://www.treinreiswinkel.nl/reizen/autotrein Update: Ja, nu is deze info alsnog ook aangepast. Laatst bewerkt door icetha op 21-04-2015 08:45 |
20-04-2015 22:59:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Is nog oude info.![]() |
20-04-2015 23:36:22 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Kijk eens bij Nieuws... http://www.treinreiswinkel.nl/nieuws-van-treinreiswinkel |
04-07-2015 10:16:17 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
In het OD van 12 juni (https://somda.nl/forum/16753/p542457/Opvallende+dingen+12+juni/) werd de overbrenging van EETC-materieel voor de nieuwe autoslaaptrein Düsseldorf-Verona gemeld. Via een Duitse bekende wat nummers doorgekregen. De betrokken rijtuigen: NL-EETC 61 84 08-70 017-6 NL-EETC 61 84 06-70 616-7 NL-EETC 61 84 06-70 617-5 Van de autotransporters zijn 8 nummers bekend: NL-EETC 65 84 09-70 040-3 DDm NL-EETC 65 84 09-70 007-2 DDm NL-EETC 65 84 09-70 038-7 DDm NL-EETC 65 84 09-70 030-4 DDm NL-EETC 65 84 09-70 054-4 DDm NL-EETC 65 84 09-70 051-0 DDm NL-EETC 65 84 09-70 058-5 DDm NL-EETC 65 84 09-70 056-9 DDm |
06-07-2015 13:14:14 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Plaatjes van de rijtuigen en de rest van de trein: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,7465646 In het kader van het onderwerp van dit bericht: is er iemand die meer weet (of goed ingevoerd speculeert ![]() En waar moet dat alles dan nog verder gestald gaan worden? |
06-07-2015 18:49:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Gewoon op de Watergraafsmeer waar het nu ook staat? EETC is gestopt met het rijden van hun vakantietreinen maar niet als bedrijf zijnde. Het kan maar zo dat ze met de tijd wel aan extra vervoer doen of de rijtuigen verhuren... Zo op Drehscheibe te zien staan gewoon de EETC eigendomskenmerken nog op de rijtuigen en wagens, dus zullen ze ze verhuurd hebben en niet verkocht. Laatst bewerkt door thom op 06-07-2015 18:51 |
06-07-2015 19:05:49 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Er wordt op de Wgm ook nog druk onderhouden. Ze hadden twee sporen ten noordoosten van het OB. Eentje is daarvan nu leeg. De rest stond een week geleden nog op het opstelterrein. Zal binnenkort eens kijken |
07-07-2015 09:57:10 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Punt is meer dat de rest van de rijtuigen nu niets meer opleveren en EETC de rekeningen naar ik begreep vooral betaalde van de opbrengsten van AE,Ski en AST. Zelfs voor het stallen van materieel moet je betalen, en als er behoudens de huurinkomsten van drie rijtuigen niets meer binnenkomt? |
27-11-2015 08:46:36 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Bei Nacht und Nebel bracht LOCON 9902 donderdag 26 november wat rode EETC-rijtuigen naar Bh. Iemand enig idee wat daarvan de bedoeling kan zijn geweest? Ueberhaupt iemand een idee wat er met het materieelpark van EETC gebeurt? |
27-11-2015 08:55:40 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Betreft 12 slaap/ligrijtuigen tbv vluchtelingenvervoer in Duitsland. 57 jaar OV-fotografie. |
27-11-2015 15:26:53 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
QuoteHet waren niet alleen rode rijtuigen , aan het eind van de sleep zaten ook een aantal blauwe rijtuigen |
27-11-2015 22:13:09 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Het gebruikelijke opstelspoor op de Wgm van EETC is een stuk leger. Heb wel gehoord dat deze ook in 2016 gewoon door EETC is gereserveerd |
27-11-2015 22:16:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wel logisch, want het spoor is nu immers ook niet leeg...![]() |
28-11-2015 08:14:22 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Quote Quote Quote Op het DSO-forum is een fotorapportage van de doorkomst van de EETC-rijtuigen in Regensburg Hbf verschenen: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,7629221 De trein bevat gek genoeg dan nog maar 10 rijtuigen: Bcvmh 126 + 115 + 108 + 107 + 122 + 120 + 117 + 111 + 121 + 124 Is het zeker dat de trein in Nederland uit 12 rijtuigen bestond? |
28-11-2015 08:55:53 | ||
---|---|---|
1616
![]() |
Inderdaad 12 rijtuigen. |
28-11-2015 09:10:43 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Twee rijtuigen zijn in Munster achtergebleven voor inzet. 57 jaar OV-fotografie. |
28-11-2015 09:22:08 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Kijk dat verklaard het verschil. Dank voor de uitleg. |
29-11-2015 10:23:06 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Gisteren met 10 rijtuigen de vluchtelingentrein Passau naar Düsseldorf Flughafen gereden. 57 jaar OV-fotografie. |
17-01-2016 01:06:44 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Vanavond stond er rond 20u een flinke sleep EETC-rijtuigen verlicht maar leeg op een middenspoor op Oberhausen Hbf. In elk geval geen loc aan de noordoost-zijde. |
17-01-2016 11:40:11 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Gisteren (zaterdag) reed er weer een vluchtelingentrein uit Passau. |
02-05-2016 14:36:17 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
QuoteUit het OD van 2-5-2016. Volgens datzelfde OD zijn er door de LC 1796 al zes rijtuigen naar Ht gegaan om acht DDm'en te halen voor doorvoer naar Duitsland voor de AST. |
02-05-2016 15:35:15 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Binnen afzienbare tijd zijn alle rijtuigen uit Wgm weg en ook de autotransportwagens uit Ht. |
02-05-2016 16:15:22 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Onderstaande de lijst van rijtuigen die vandaag ( 2 Mei) uit Wgm en Ht zijn opgehaald voor vervoer naar Duitsland. Hierbij de rijtuignummers. Van twee autowagons was het nummer slecht te zien, daar staat een vraagteken achter. In deze volgorde reed het Ht uit: EETC: 6184 06 70 417 419 418 416 6184 09 70 020 6184 08 70 016. Autowagons: 6584 09 70 042 003 023? 014 004 024 055? 022 |