16-05-2012 21:48:25 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Zou niet zo netjes zijn om hem definitief buiten dienst te stellen. Hij rijdt pas 60 jaar. |
16-05-2012 22:28:16 | ||
---|---|---|
William85
![]() |
Ik begreep dat er behoorlijk wat werk aan de 1252 zat (o.a. de wielen) en dat men dat er niet meer voor over heeft. Vorig jaar werd al gemeld dat loc 1255 in orde gemaakt zou worden als vervanger. Blijkbaar is dat tot op heden nog niet gebeurd. |
16-05-2012 22:31:09 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteJe weet het antwoord, maar je wilt het niet zeggen? Of? |
16-05-2012 22:32:18 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik ruik een Stichting 1252...![]() |
![]() |
advertentie |
17-05-2012 10:01:52 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
we hebben buiten EETC en het NSM al een vereniging die een 1200 heeft stichting klok. Maar daar is ook niks van in beweging. Dus denk niet dat er echt geld voor is voor nog een nieuwe stichting robq |
17-05-2012 10:06:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zullen we maar niet gaan speculeren, zeker over iets dat volkomen niet aan de orde is? |
17-05-2012 10:06:55 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Degene die de 1252 over zou nemen, zit met dezelfde problemen waar eetc nu mee zit. Heeft naar mijn inziens geen zin om die lok over te nemen. |
17-05-2012 10:54:20 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
QuoteIk kan er niets anders van maken dan dat er al staat. Het denken in revisietermijnen is geen opgelegde verplichting, hierin staat elke onderneming vrij. Als het materieel maar aan bepaalde eisen voldoet. |
17-05-2012 10:55:57 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
QuoteEn dat de loc in principe niet meer buiten de Wgm komt zegt ook niet veel, de machine kan zich nog op andere manieren nuttig maken. |
17-05-2012 12:26:36 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ze kunnen hem ook gewoon ff ergens aan de kant laten wachten op een beetje een veilige plek. Misschien is er over een paar jaar wat meer animo voor dat ding. Zoveel ruimte neemt hij niet in beslag. Af en toe een keer een paar meter maken om te voorkomen dat hij helemaal vastroest. |
19-05-2012 15:52:19 | ||
---|---|---|
William85
![]() |
Heeft iemand enig idee waarom de 1252 vandaag niet ingezet is? Stond vanmiddag langs de route om de loc (wellicht voor het laatst op eigen kracht) te kunnen fotograferen. Hopelijk komt er een nieuwe mogelijkheid.:) |
19-05-2012 20:20:44 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
De oude dame had op het laatste moment last van een kleine ongesteldheid. Komt goed, de 1252 gaat nog wel een keer op pad. Laatst bewerkt door 103 220-0 op 19-05-2012 20:21 |
22-05-2012 21:21:07 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Volgens: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5914087 Zijn de EETC rijtuigen onderweg. Niet naar venlo maar naar emmerich (helaas dus niet via brabantroute) robq |
23-05-2012 08:36:58 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteOngesteldheden? ik mag aannnemen dat de dame van over de 60 al de overgang heeft gezien ![]() |
23-05-2012 10:39:28 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote En vandaag zijn de rijtuigen dan eindelijk, via tr. 446 achterop, in het Amsterdamse geraakt. |
23-05-2012 10:47:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bericht namens 103 220-0: om 13.13 vertrekt de 1251 met 2 autowagens uit de Wgm naar Roosendaal, pikt daar nog een paar wagens op en brengt ze naar Eindhoven voor de kuilwielenbank. Daarna llt Wgm. Meer tijden niet bekend. |
23-05-2012 21:01:47 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
QuoteNee en het begrip revisietermijn heeft ook geen enkele wettelijke status. Als jij materieel onderhoud op basis van toestandafhankelijk, is dat een eigen keuze! |
07-06-2012 20:47:45 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
EETC 1254 heeft vandaag een nieuwe compressor gekregen. Monteurs waren vandaag er druk mee in de weer. Dat allemaal via het kleine deurtje voorin. |
12-06-2012 18:38:00 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Vrijdag mag de 1254 weer op pad. Een ingewikkelde rit waarvan ik alleen wat richttijden weet. Wgm v 9.00 als losse lok Ht a 10.30 v 11.00 met enkele autotransportwagens Rsd a 12.30 Hier worden de autotransportwagens uitgewisseld en vijf AB30's opgepikt. v. 14.00 (lok+drie autotransportwagens+vijf rijtuigen) Ehv a 15.30 hier worden twee autotransportwagens achter gelaten v 16.30 (lok+vijf rijtuigen+autotransporter) Ht a 17.00 v. 17.30 (lok+vijf rijtuigen) Wgm a 19.00 De vijf AB30's zijn vandaag met een aantal andere rijtuigen voor ???? in Rsd afgeleverd; EETC zal er drie slopen voor de onderdelen en twee in dienst houden. Foto's stuur je uiteraard (alleen %08%) naar fotosopderails@nvbs.com! |
13-06-2012 00:13:23 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Bedankt voor de richtlijnen,al zal ik er weinig mee kunnen vanwege werk. Laatst bewerkt door admin op 13-06-2012 09:56 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-06-2012 09:57:23 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: enkele berichten verwijderd omdat het oorspronkelijke bericht is aangepast Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
23-06-2012 13:08:57 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Even tussendoor ik vond op Railcolor.net een mooie plaat van een bijna compleet rode EETC trein in Italië ![]() MCN ASD |
06-11-2012 13:32:14 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Volgens deze http://www.seat61.com/news.htm#.UJkBy2-ZTNU en deze http://www.autoslaaptrein.nl/klantenservice/actueel-nieuws bron gaat EETC volgend jaar een Autoslaaptrein laten rijden naar de Sloveense havenstad Koper (net ten zuiden van Triëst). Vertrekken in juli en augustus volgens het bekende schema van vrijdagavond heen en zaterdagavond terug. Ik ben benieuwd of de treinen via Villach-Ljubljana of door Italië gaan rijden. Beide routes zijn landschappelijk overigens zeer fraai. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
06-11-2012 15:19:58 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Grappig, DB autozug heeft juist vorig jaar Rijeka ingeruild voor Triest omdat het stuk door Slovenie hun te duur was geworden. |
28-11-2012 12:56:06 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Vrijdag maakt een leuke trein een leuk rondje: http://www.facebook.com/OpdeRails Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
02-09-2013 20:50:58 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Ik probeer te achterhalen wanneer de slaaprijtuigen 06-70 619 en 622 (beide type MU) van EETC voor het laatst gezien zijn in Nederland. Zelf ben ik beide rijtuigen op 28 juni 2009 in een terugkerende autoslaaptrein voor het laatst tegengekomen. Heeft iemand een van beide rijtuigen na de inzet in de zomer van 2009 nog gezien? Laatst bewerkt door martijnham op 03-09-2013 22:02 |
05-10-2013 22:29:44 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Het zomerseizoen van de Autoslaaptrein loopt dit weekend af, en keek alvast naar komend winterseizoen. Deze winter wordt er NIET gestopt in Den Bosch %03%, vanwege werkzaamheden / verbouwing. Volgens de website vervalt dus deze stop. Is het echt zo moeilijk om deze trein op spoor 6 te halteren voor ri Venlo? Aankomst uit Venlo kan makkelijk op spoor 1. Het enige wat ik me kan bedenken is een grote buitendienststelling van sp 1 t/m 3. Wie weet er het fijne ervan? |
05-10-2013 22:30:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Hoe krijg je dan de auto's op de trein op spoor 6?![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-10-2013 22:33:32 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Niet, die gaan niet mee in de winter![]() Laatst bewerkt door sik214 op 05-10-2013 22:33 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-10-2013 14:46:06 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
De komende winter 2013-2014 zijn de sporen 1, 2 en 3 in Den Bosch langdurig buitendienst. Spoor 4 wordt gebruikt door alle (!) treinen van Ehv-Ut en Tb-Nm, waarbij deze laatsten ook nog eens moeten oversteken naar de enkelsporige fly-over. Door de beperkte infracapaciteit tussen Ut-Ht en de nieuwe planningsnormen waardoor bijna elke niet-patroonmatige overkruis bij Vga tot mislukken is gedoemd, betekenen dat de Alpen Expres helaas deze winter niet stoppen in Den Bosch. Door de werkzaamheden in Eindhoven was een alternatieve stop aldaar eveneens onmogelijk. |
05-11-2013 20:33:10 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Is er eigenlijk al iets te zeggen over de EETC na 15 december? Was zomaar eens benieuwd wat er gebeurt met de 1200'en, of dat er minder worden en of die op de Wgm blijven? Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
06-11-2013 08:34:51 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
1251, 1252, 1254 en 1255 gaan, zoals het er nu naar uitziet, op 15 december de stalling in. 1218 bijft op Wgm. |
06-11-2013 09:07:53 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Ah op die manier, maar de stalling? Is niet op de Wgm dus? Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
14-11-2013 20:11:15 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Zaterdag is heel veel EETC buiten Amsterdam te zien. Dienstregelingen vind je hier: http://www.facebook.com/opdeRails |
14-11-2013 22:41:09 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Niet iedereen heeft Facebook. Ik ben er juist uitgestapt. Kan er ook op andere manier openbaar worden gemaakt? Alvast bedankt:) Edit: wel heel snelle antwoordt hieronder! Dank! Laatst bewerkt door icetha op 14-11-2013 22:45 |
14-11-2013 22:41:52 | ||
---|---|---|
drentheicm
![]() |
Goede icetha ![]() Zaterdag 16 november biedt EETC jullie een dagvullend programma aan. Er moeten 29 autotransportwagens van Den Bosch naar Deventer worden gebracht en twee V60-locomotieven van Den Bosch naar Watergraafsmeer. trein 95110, losse 1200 Watergraafsmeer v. 6.04 Breukelen d. 6.22 Houten d. 6.39 Den Bosch a. 7.10 trein 87711 (1200 met 14 autotransporters) Den Bosch v. 8.11 Geldermalsen d. 8.28 Houten a. 8.44/v. 8.47 Bilthoven (middenspoor) a. 9.11/v. 9.14 Amersfoort (spoor 3) a. 9.24/v. 9.31 Stroe a. 9.48/v. 9.52 Apeldoorn d. 10.10 Deventer Goederen a. 10.26 trein 95112, losse 1200 Deventer Goederen v. 10.38 Zutphen (spoor 504) a. 10.50/v. 10.55 Arnhem (spoor 6) d. 11.16 Nijmegen d. 11.30 Den Bosch a. 12.10 trein 87113 (1200 met vijftien autotransporters) Den Bosch v. 13.11 Geldermalsen d. 13.28 Houten a. 13.44/v. 13.47 Bilthoven (middenspoor) a. 14.11/v. 14.14 Amersfoort (spoor 3) a. 14.27/v. 14.31 Stroe d. 14.39 Apeldoorn d. 15.08 Deventer Goederen a. 15.25 trein 95114, losse 1200 Deventer Goederen v. 15.50 Apeldoorn d 16.04 Stroe a. 16.18/v. 16.26 Amersfoort a. 16.44/16.50 Bilthoven (middenspoor) a. 17.01/v 17.06 Utrecht C (spoor 14) d. 17.17 Houten C a. 17.27/v. 17.31 Den Bosch a. 18.01 trein 95115 (1200 + 2xV60D) Den Bosch (spoor 2) v. 18.41 Oud Zaltbommel a. 18.57/v. 19.04 Geldermalsen (spoor 501) a. 19.15/v. 19.25 Houten a. 19.43/v. 19.47 Utrecht C (spoor 7) a. 19.58/v. 20.02 Abcoude d. 20.34 Watergraafsmeer a. 20.43 Laatst bewerkt door drentheicm op 14-11-2013 22:43 |
14-11-2013 22:59:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Daarom is de pagina waar naar toe wordt verwezen ook zonder Facebook toegankelijk ![]() |
14-11-2013 23:27:00 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Ik zie het, ik heb niet goed gekeken![]() |
15-11-2013 06:13:12 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
snap het laatste regeltje van dat bericht op gezichtsboek niet: Quote ik neem aan dat fotografen niet alleen in Ochtrup aan de veiligheid moeten denken ![]() Laatst bewerkt door thieskes op 15-11-2013 06:13 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
15-11-2013 09:30:20 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het bericht is geplaatst vanuit Ochtrup (waar de afdeling Duitsland van de afdeling Twente van de NVBS woont ![]() |
06-12-2013 23:04:50 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Treinspotters en andere liefhebbers kunnen meedenken over een passend afscheid van de 1200'en in de sleepdienst voor de nachttreinen. Zie hiervoor de facebookpagina van NVBS-maandblad Op de Rails: https://www.facebook.com/OpdeRails Laatst bewerkt door mren op 06-12-2013 23:05 |
13-12-2013 22:48:46 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
gebeurt er morgen nog iets bijzonders met de 1200 van EETC ? |
13-12-2013 23:05:25 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Niet dat ik weet, of wij moeten ons laten verrassen morgen. |
14-12-2013 01:14:16 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dat wordt hierboven wel gesuggereerd met de link naar de Facebook pagina, wat daar ook maar heeft mogen staan daarover. |
17-12-2013 16:54:33 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
locs blijven wintersporttreinen ryden aldus dienstdoende personeel op de 1254. |
28-12-2013 09:16:40 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
De rijtuigen die EETC dit keer van Wagonservice Bratislava heeft gehuurd voor de wintersporttreinen betreffen de: 51 56 05-70 501-8 51 56 05-70 509-1 51 56 05-70 512-5 51 56 05-70 514-1 51 56 05-70 515-8 51 56 05-70 516-6 51 56 05-70 518-2 51 56 05-70 519-0 51 56 05-70 520-8 Dan is er een nieuw opschrift op de rijtuigen van EETC verschenen: Owner RRS BV Het lijkt er dus op dat er wat veranderd is in de eigendomssituatie van het materieel. |
28-12-2013 10:49:48 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Lege of bezette? |
28-12-2013 10:55:08 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Beide. |
27-01-2014 16:14:06 | ||
---|---|---|
hopg
![]() |
Nieuwe look voor een 1200? zie: Trix H0 - Art.Nr. 22128 |
27-01-2014 16:17:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een link is hier dan wel handig, het is geen modelbouw forum hier... |
27-01-2014 16:32:57 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Ziet er goed uit... Al zou ik wel weer eens een andere snor willen. http://www.trix.nl/nieuws/trix-1200-in-1-1/ |
27-01-2014 16:35:18 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Bovendien is het hier al eerder gemeld! |
21-07-2014 22:50:10 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
Op de wikipedia site van de NS1200 serie lees ik dat er nu 6 1200's staan ingeschreven/worden bij EETC. Waaronder de 1201 en 1218. http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_1200_(elektrische_locomotief) Komen er binnenkort nog meer 1200'en de hoofdbaan weer op? Laatst bewerkt door Wijbe op 21-07-2014 22:50 |
21-07-2014 23:09:48 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De andere drie zijn zoals daar te lezen staat in bezit van museale stichtingen en alleen via EETC ingeschreven (waarschijnlijk NVR). Ze zijn voor zover ik weet niet rijvaardig, en heb nog niks over een reactivatie/restauratieplan gehoord. De 1251, 1252, 1254 rijden wel (en natuurlijk de 1202 van het Spoorwegmuseum). Laatst bewerkt door sfj op 21-07-2014 23:10 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
![]() |
advertentie |
22-07-2014 05:07:06 | ||
---|---|---|
Huider
![]() |
Ook de nog acts-blauwe 1255 gaat binnen enkele maanden dienstvaardig gemaakt worden en als reserve dienen. Om dit mede mogelijk te maken sponsort Huider Modelbouw gedurende de komende twee jaren een 1200-loc die daartoe van een frisse rode kleur wordt voorzien en opschriften die het aanstaande jubileumfeest van Huider onder de aandacht brengen. Onze hobby zal hierdoor ook extra in de media worden gepromoot. Kijk voor een afbeelding van de Huiderloc en meer info op: http://huider.nl/documenten/HUIDER-Nieuwsbrief_20_juni_2014.pdf Laatst bewerkt door Huider op 22-07-2014 05:11 Huider Modeltreinen www.huider.nl |
22-07-2014 11:13:15 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat de locs ingeschreven staan bij EETC, wil nog niet zeggen dat er ook concrete plannen zijn om ermee te gaan rijden. En Wikipedia is leuk, maar daar kan natuurlijk iedereen wat op zetten dus neem daar ook niet al te snel iets klakkeloos van aan. |
22-07-2014 12:13:43 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
Daarom ook de vraag ![]() |
22-07-2014 14:54:24 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Quote Leuke actie Ernst! Ik kijk al uit naar het spektakel voor het 15jarig jubileum! Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
22-07-2014 15:51:35 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Zeker weten doe ik het niet maar achter het ingeschreven staan zou wel een de volgende gedachte kunnen zitten. Een inschrijving in het NVR is overigens meer dan een reeks kenmerken op een voertuig aanbrengen. Het in het NVR ingeschreven staan zou strategisch gezien wel eens de betere oplossing kunnen zijn. Bij een in NVR ingeschreven voertuigen is het verplaatsen over het algemeen geen probleem, mits de technische staat in orde is. Anders wordt het als een voertuig niet ingeschreven is, waarvan de technische staat wel in orde is. Dan krijg je toch een heel circus, dat waarschijnlijk ook kostbaar is. In Zwitserland heeft een museumorganisatie na een ontsporing op de hoofdbaan al problemen gehad door een transpoort van niet ingeschreven materieel. De organisatie mocht een tijd je niet als vervoerder meer optreden. Verder kunnen toelatingsinstanties bij het opnieuw inschrijven van oud/historisch materieel grote hindernissen opgeworpen, die zeer kostbaar kunnen worden. Het ingeschreven houden van materieel dat tijdelijk niet gebruikt wordt is waarschijnlijk goedkoper. Jeanne Kok |
26-10-2014 14:17:34 | ||
---|---|---|
Huider
![]() |
EETC overweegt momenteel de aanschaf van enkele 1600-locs om de 1200-en te kunnen vervangen. De toekomst van deze locs, evenals de geplande sponsoring van de 1254-loc door Huider Modelbouw is hierdoor onzeker geworden Laatst bewerkt door Huider op 26-10-2014 15:26 Huider Modeltreinen www.huider.nl |
26-10-2014 14:23:07 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Apart, geen enkele 1800 is meer inzetbaar en deels onttakeld. Bovendien staan alle 15 locs op de slooplijst. Ben benieuwd naar de locnummers. 57 jaar OV-fotografie. |
26-10-2014 14:23:37 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Typisch. Komen er snel revisietermijnen van de 1200'n aan dat ze ineens zo bruut willen gaan switchen? Ik kreeg toch het idee dat EETC erg tevreden is over hun 1200'n. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
26-10-2014 14:24:21 | ||
---|---|---|
Railfapper
![]() |
Wat ik net al heb gepost in het 1600 topic, zouden de ex HTRS loccen daarvoor bestemt zijn? |
26-10-2014 14:29:16 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Het betreft dus de 7 karren van Husa en Railmotion die nu op Amf staan. Opgelost.. Laatst bewerkt door rob46 op 26-10-2014 14:39 57 jaar OV-fotografie. |
26-10-2014 14:35:19 | ||
---|---|---|
Huider
![]() |
Ik krijg zojuist melding dat de overname nog niet rond is en dat het toch nog anders kan lopen. Ik verzoek ieder af te wachten tot verdere officiële mededelingen gedaan zullen worden. Mijn excuses voor de iets te voorbarige conclusies en mededelingen Laatst bewerkt door Huider op 26-10-2014 15:22 Huider Modeltreinen www.huider.nl |
26-10-2014 14:37:38 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Alleen zijn dat er maar 7. Maar misschien is dat ook 'circa 9'![]() Dat de 1252 dunne en versleten wielbanden heeft is al langer bekend, dus er rijden feitelijk maar twee exemplaren (1251 en 1254). Die kun je vervangen door de beide ex-Husa-locs, en als je dan tijd genoeg hebt kun je van de vier pluklocs wellicht nog een reserve-exemplaar in elkaar knutselen. |
26-10-2014 15:47:24 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Op dit moment verschijnen op facebook Indianenverhaal over het einde van de 1200'en bij EETC. De eigenaren van de locomotieven hebben aan Op de Rails gevraagd om te melden dat alles erg voorbarig is en er geen enkele conclusie mag worden getrokken. Inderdaad is een aantal 1600'en (waaronder de ex-1619 en 1621 van Husa en wat pluklocomotieven van de Waalhaven) naar Amersfoort gebracht. Deze gaan later deze week door naar Crailoo waar ze op mogelijke geschiktheid worden bekeken. Er is dus niks besloten over het mogelijke lot van de 1200'en. Als er wat zinnigs te melden valt, dan zullen wij dat uiteraard melden. Zonder speculaties of wishful thinking. https://www.facebook.com/OpdeRails |
26-10-2014 17:55:47 | ||
---|---|---|
JuliandeB
![]() |
Op de Rails meldt: Afgelopen vrijdag is een aantal 1600'en naar Amersfoort gebracht: de laatste twee Husa 1600'en (van Kijfhoek) en 1600'en van RailMotion die op de Waalhaven stonden. Om aan alle speculaties een einde te maken kunnen wij bij monde van Laurens Pit melden: "De locs moesten weg van de Waalhaven en alle locs zijn nu onder beheer van Jacko Fijn (het onderhoudsbedrijf dat ook de Locon 1800-en onderhoudt en de 1200-en) naar Amersfoort en later Crailoo gebracht. Jacko Fijn gaat de locs inspecteren en pas daarna wordt gekeken wat er mee gaat gebeuren en/of ze wel of niet naar EETC gaan dan wel een andere vervoerder worden aangeboden. De locs staan al geruime tijd te koop en zijn ook nog gewoon in eigendom van Husa." Dan maken we bij deze een einde aan de discussie dat EETC de 1200'en aan de kant heeft gezet. |
16-02-2015 13:11:25 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Op de Rails via Facebook: "EETC haalt op 17 februari twaalf grijze slaapwagens - bekend uit de militaire treinen - op uit Bad Bentheim. Dit gaat gebeuren met de 1254 die als trein 95101 die kant opgaat" Het zou gaan om deze rijtuigen (http://www.bahndienstwagen-online.de/bahn/BDW/BDWBA/HTML200/bcmkh240.html). Wel opvallend, volgens mij zijn de rijtuigen nog niet eerder voor wintersportreinen (of andere gezelschapstreinen) ingezet. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-02-2015 13:14:09 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat militaire rijtuigen commercieel verhuurd worden. Of zijn het inmiddels ex-militaire rijtuigen? |
16-02-2015 13:18:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk eerder dat ze normaliter ook ingehuurd worden voor het gebruik in militaire vervoer. |
16-02-2015 13:37:44 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
De rijtuigen zijn toch al eerder ingezet voor charterverkeer, zie de volgende posts op Drehscheibe (even doorklikken): http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,6435464,6435727 en http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,6438451,6438451#msg-6438451 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
22-02-2015 17:51:16 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
Iemand al een idee wat er met de 1200'en gebeurd? EETC heeft nu 3x1600 gekocht, hiermee zou je de 3 1200 kunnen vervangen. Of gaan de 1200 de rol van 'reserveloc' spelen? |
22-02-2015 17:54:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk dat de toekomst dat wel gaat brengen![]() |
22-02-2015 18:01:45 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Gewoon inzetten ![]() Op deze facebookpagina worden over het algemeen de meeste EETC-nieuwtjes (dus geen roddels) gedeeld: https://www.facebook.com/OpdeRails |
22-02-2015 20:11:42 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Wat is er eigenlijk met de 1252 dat hij minder actief is? Had het niet iets met de staat van de wielen te maken? Laatst bewerkt door bossie186 op 22-02-2015 20:13 |
22-02-2015 20:14:05 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Het lijkt er een beetje op, dat de 1621 de 1252 vervangen heeft. het valt mij ook op dat de 1252 minder vaak gespot word. hoop dat er mensen hier weten, waarom die minder gespot word http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-02-2015 20:16:00 | ||
---|---|---|
midniight
![]() |
Er staat er inderdaad 1 op slechtere wielen. Of het de 1251 of de 1252 is weet ik even niet meer. Twello, mooi gat op de Veluwe! |
22-02-2015 20:17:22 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
1251 en 1254 zijn gespot in ieder geval. Grote kans dat de 1252 geslachtofferd is http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-02-2015 21:26:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De 1252 heeft dunnere wielbanden en wordt daarom al een tijd minimaal ingezet... |
22-02-2015 21:29:22 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Al minstens sinds 2011. |
23-02-2015 08:12:14 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
1252 heeft inderdaad dunnere wielbanden en wordt daarom gespaard. De locomotief is gewoon inzetbaar, heeft afgelopen week nog onderhoud gehad. Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
23-02-2015 11:17:46 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Heeft het financieel gezien nog functie om de loc van nieuwe wielbanden te voorzien ? (bedoel als de loc bij wijze van over 6 maanden aan de kant word gezet dan kan ik me voorstellen dat dat geld verspilling is) Zijn die er uberhaupt nog ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
23-02-2015 13:02:06 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
Wie zegt dat de 1200'en aan de kant gaan? Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
23-02-2015 13:02:37 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Niemand als ik het zo lees. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
23-02-2015 13:21:10 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
goh, die ook eens een gokje waarom men die lok zo weinig inzet, vast niet omdat rebanderen zo goedkoop is....![]() |
23-02-2015 18:02:31 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
![]() |
De 1254 is in betere staat dan de 1251. Zegt natuurlijk geen moer aangezien ze vorige week actief waren. Gewoon afwachten.![]() |
23-02-2015 21:01:10 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Om niet al te veel speculaas aan te halen er gaan zowel geruchten rond dat de 1200'den eruit gaan als dat de EETC extra locs nodig heeft en daarom de 1600'den aan hebben geschaft. We moeten gewoon afwachten en dan zien we het vanzelf. |
23-02-2015 21:02:55 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Het lijkt me niet dat er sprake is van een tekort aan locs, zoveel treinen rijdt EETC niet. Ze hebben ongetwijfeld genoeg tractie (als we de drie 1200'n meerekenen). |
24-02-2015 07:03:56 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Ik niet. Ik vraag alleen als die lok al zo lang met dunne wielbanden rijd,waarom men dan er geen nieuwe banden omlegt. Is dat een keus uit finacieel oogpunt of omdat misschien er wel helemaal geen nieuwe wielbanden meer voor zijn ? Dat ik bij het financiele oogpunt in voorgaande bericht nou toevallig schreef als voorbeeld dat de loc wellicht niet wordt geholpen aan nieuwe wielbanden omdat de verwachte werktijd van deze loc misschien te kort zou zijn om het geld te verantwoorden,dat zegt niks toch ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-02-2015 07:22:39 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Nieuwe wielbanden zijn gewoon verkrijgbaar. Dat zal het pobleem niet zijn. Alleen een loc van nieuwe wielbanden voorzien is en flinke klus. Naast dat de loc van de draaistellen moet, moeten ook de draaistellen zelf uit elkaar. Waarbij ik me dan meteen afvraag waar dan nog kan in Nederland. In elk geval, de kosten die dan gemaakt worden moeten ook redelijkerwijs terugverdiend kunnen worden. Daar is een aardige inzet voor nodig. En zo vaak rijden de 1200den niet. Groetjes, Emiel |
24-02-2015 12:36:45 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Technisch en praktisch is het allemaal geen enkel probleem, alleen het kost een godsvermogen. Je hebt het al snel over enkele tienduizenden euro's. Dat is gewoon teveel voor zo'n oude loc die zo weinig diensten rijdt. |
24-02-2015 18:24:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote True...en een wielband leg je er ook niet 1-2-3 even omheen alsof het een reservewiel van een auto is. Dus de trein staat ook weer een tijdje buiten dienst. Daarom kan het geen kwaad om alledaags materieel nog in dienst te hebben in de vorm van de 1600-locs, voor het geval dat. Choo choo..... |
24-02-2015 22:52:51 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
OdR meldt een interessante DRGL voor EETC voor komend weekend https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/608500615917243. Als ik het zo lees dan bekruipt me ergens de gedachte of dat nou niet efficiënter kon dan 2 locwissels binnen 15 km van elkaar. Bh is geen optie omdat dat behoorlijk om is, maar was het niet gewoon handiger geweest om tijdelijk extra tractie te regelen die het gehele traject Em-Asd kan afleggen? (dealtje met goederenboer die mogelijk wat over heeft op zondag ofzo?) |
24-02-2015 22:55:10 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik denk zeer dat deze optie goedkoper is, dan voor 4 weken lang vrijdag en zondag een tweetal BR189 of BR186 te regelen. Na mate de hoeveelheid Alpen Expressen natuurlijk. |
24-02-2015 23:32:26 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Voor een kleine vervoerder is kosten maken een te vermijden factor als het op een andere manier goedkoper kan. En wat maakt die ene extra locwissel nou uit. Het maakt je dienstregeling nou ook niet dramatisch langer. Efficiëntie bereik je als vervoerder alleen als je dagelijks met zo'n dure loc kan rijden. Even voor een maandje huren (iets van 60.000 euro per maand, als het inmiddels niet al meer is) en je personeel instructie geven, maar ondertussen alleen op 4 vrijdagen en 4 zondagen de loc inzetten. Ik schat zo in dat een rijdag dan minstens 8000 euro gaat kosten. |
25-02-2015 01:27:58 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Inderdaad is financieel niet te doen. |
25-02-2015 09:18:44 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Is de veroorzaker van het ongemak (in dit geval DB Netz) er dan niet verantwoordelijk voor om dit soort extra kosten te compenseren? Bij wegwerkzaamheden is het ook gebruikelijk dat busmaatschappijen gecompenseerd worden als zij daardoor buitenproportionele meerkosten hebben. |
15-04-2015 18:01:53 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
Slecht nieuws van de Autoslaaptrein: (bron: www.autoslaaptrein.nl) AUTOSLAAPTREIN rijdt deze zomer niet meer Delft, 15 april 2015 EETC Vakantietreinen BV, de organisatie die de AUTOSLAAPTREINEN naar LIVORNO / ALESSANDRIA & KOPER exploiteert, heeft besloten haar activiteiten per direct te beëindigen. De autotreinen zullen vanaf deze zomer al niet meer rijden. Er is geen sluitende exploitatie meer te realiseren en de verliezen gaan te ver oplopen. Buitenlandse spoorwegen verlangen dit jaar extreme prijsverhogingen tot wel 30% voor levering van locomotief en gebruik infra. Ook ProRail verhoogde haar tarieven voor 2015 met 50%. En bovendien werd de zwitserse frank 28% duurder. Echter we kunnen moeilijk aan onze klanten honderden euro’s extra vragen. Heel jammer dat we dit besluit moeten nemen. Het betekent immers ook dat ongeveer 50 medewerkers hun baan verliezen, maar ook tienduizenden reizigers hun vakantie moeten aanpassen. Alle reisgelden die nu al ontvangen zijn, worden terugbetaald. Zo worden onze klanten in elk geval niet financieel de dupe. Meer informatie hierover staat op www.autoslaaptrein.nl vanaf 16 april. Hoogachtend, EETC Vakantietreinen BV Leo Weeber, directeur |
15-04-2015 18:06:09 | ||
---|---|---|
Ovindel
![]() |
Triest dat op deze manier alle kleine bedrijfjes de das om wordt gedaan. Bij goederenvervoerders zie je hetzelfde gebeuren: kleine bedrijfjes gaan óf failliet óf worden opgeslorpt door grote multinationals. Alleen de grote jongens kunnen zichzelf nog overeind houden, en laten die grote jongens nou elke keer bedrijven zijn die eigendom zijn van overheden. |