17-10-2010 12:50:34 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
In ieder geval tot december 2012.%08% |
17-10-2010 12:57:36 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Ik zie nu dat de serie 6000/16000/13600 weer "Sprinter" heet in plaats van "Stoptrein" sinds ETMET. En Htnc staat nu ook in de reisplanner vermeld als haltering zijnde. |
17-10-2010 13:38:30 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
Quote bedankt voor de informatie, het is niet zo zeer ongeuldigheid maar ik wist niet dat Treinfan die lijst bijhoudt want ik zit nog niet zo lang op het forum, ik wist niet eens dat zo'n lijst uitkomt? bedankt voor de reactie! gr. Jens |
17-10-2010 13:39:19 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
%01% http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2010.htm De betreffende lijst. |
![]() |
advertentie |
17-10-2010 13:48:35 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja, sneller dan ik blijkbaar had gedacht.%08% @Mark, bedoel je niet deze link? http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011.htm Laatst bewerkt door treintim op 17-10-2010 13:50 |
17-10-2010 14:11:05 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Oh, die bestaat ook al... nou ja voor 2011 die dus![]() |
17-10-2010 14:25:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Was er hier niet laatst een discussie over dat de nieuwe E-GTW's van Arriva geen toilet krijgen?! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-10-2010 14:32:54 | ||
---|---|---|
Lenny
![]() |
QuoteIemand enig idee waarom dit is veranderd? Het is namelijk alleen de naamgeving die veranderd, en die zit er bij veel mensen toch ingebakken (m.a.w. ze zullen het gewoon stoptrein blijven noemen). The idea is to die young as late as possible. |
17-10-2010 17:17:53 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteIk volg niet alle discussies, maar volgens deze http://www.plaats.nl/gemeente-nunspeet/videos/jYU3DIDtYiI/nieuwe-treinen-tussen-emmen-en-zwolle/ reportage krijgen ze gewoon een wc. |
17-10-2010 19:46:05 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
De laatste IC van Amsterdam naar Eindhoven(887)rijdt niet verder dan Utrecht en de 889 rijdt nu na Utrecht door naar Eindhoven. Tevens rijdt de laatste sprinter van Den Bosch naar Eindhoven nu al rond 045,alleen op zaterdag is er nog een latere,om 113 |
17-10-2010 20:22:36 | ||
---|---|---|
Drenthe
![]() |
Naast de nachttrein in de zomerperiode Enschede - Utrecht - Schiphol gaat aansluitend hierop een nachttrein rijden op de route Groningen - Haren - Assen - Beilen - Hoogeveen - Meppel - Zwolle - Amersfoort. Vertrek uit Groningen om 0:45 uur, vanaf Amersfoort retour om 4:23 uur. Zie voor de exacte vertrektijden per station de reisplanner van NS http://www.ns.nl en nachtbusgroningen.hyves.nl http://nachtbusgroningen.hyves.nl Laatst bewerkt door Drenthe op 17-10-2010 20:24 |
17-10-2010 20:33:00 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Heel fijn. En eigenlijk betreft het dus alleen maar een trein Groningen-Amersfoort v.v., want daar wordt aangesluiting geboden naar/vanaf Shl door de reeds bestaande nachttrein Es-Shl. Prima initiatief dit. |
17-10-2010 21:21:12 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
Hele 4900/5000/5700 serie weer helemaal mat 64 vrij? Was in 2010 ook, met 1 omloop. maar nu zijn de omlopen 50% op 50% bijna. Kijken hoe lang de DDAR,s en MDDM,s blijven volhouden. Ben benieuwd. Zag dat de 4923 met DDAR gereden word. is deze enkel of rijdt hij dubbel met twee stellen. Omdat er nu al bijna een jaar dubbel MDDM gereden wordt. en zijn er nog dubbele stellen in de 5000/5700 serie? Laatst bewerkt door Joey666 op 19-10-2010 18:10 |
19-10-2010 19:42:20 | ||
---|---|---|
joahn93
![]() |
staan er nog nieuwe stations gepland voor de drgl 2011? FR1908 |
19-10-2010 19:52:46 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Maastricht Haven Hgl Ziekenhuis Hoevelaken Sassenheim Veendam Leidsche Rijn en nog 5 aan de MLL |
19-10-2010 19:53:32 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
alles wat mren al noemt plus: - Utlr (wait, das wel in 2011 maar in december, dus DRGL 2012 ![]() - Wtv Tenminste, dat zijn alle geplande stations voor 2011. In hoeverre het volgens planning loopt, geen idee ![]() Laatst bewerkt door SleutelMan op 19-10-2010 19:56 |
19-10-2010 20:00:26 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Met de bouw van station Sassenheim is al een tijdje begonnen, echter zal dit station, zoals het er nu naar uit ziet, niet dienst doen vanaf dag 1 van DRGL 2011. De perrons etc zullen in vergevorderd stadium zijn, maar Prorail moet nog het een en ander aan de beveiliging doen. De planning staat in het voorjaar van 2011. Ik ga morgen informatie opvragen in het gemeentehuis, wanneer ik meer exacte informatie weet zullen jullie het z.s.m. te horen krijgen!;) |
19-10-2010 20:03:08 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Quote En waar was deze dan precies gepland? Mvg. Bart |
19-10-2010 20:05:35 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
officeel is het Maastricht Beatrixhaven, wordt bediend door Veolia. NS was er nog niet over uit of ze m aandoen of niet. Locatie is dus ergens in de wijk Beatrixhaven met een P+R voorziening. De exacte locatie moet ik je even schuldig blijven, ergens bij Bha gok ik dus. Laatst bewerkt door SleutelMan op 19-10-2010 20:08 |
19-10-2010 20:12:22 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Als ik dit moet geloven komt het station bij de Limmelderweg te liggen http://www.mestreechonline.nl/forum/showthread.php?p=67135 |
19-10-2010 21:08:22 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Dan hebben we dus: Zuid-Holland Boven-Hardinxveld Giessendam West Gorinchem Noord Leerdam West Sassenheim Sliedrecht Baanhoek Utrecht Hoevelaken (2011) Houten Castellum (2010) Utrecht Leidsche Rijn (2011) Limburg Maastricht Beatrixhaven (2011) (of een andere naam) Overijssel Hengelo Gezondheidspark (2011) (of - Ziekenhuis) Gelderland Westervoort (2011) Drenthe Emmen Zuid (2010) Groningen Veendam (2011) Laatst bewerkt door microshit op 20-10-2010 08:52 |
19-10-2010 21:10:06 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
En ging Castellum ook niet weer eens open rond die tijd? |
19-10-2010 21:13:22 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Heb 'm erbij gezet, en aangevuld. |
19-10-2010 21:50:36 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteGorinchem Noord gaat dat station heten ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
19-10-2010 21:51:16 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Ja, dat was al in de planning toen ik daar nog woonde (1,5 jaar geleden). Ik dacht alleen dan 'haven' iets dichter bij het water zo liggen. De halte achter de Mora-fabriek (t.h.v. Bha) is uitvoering besproken. Mvg. Bart |
19-10-2010 22:18:43 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Volgens de NS-site duurt een rit van Venlo naar Moenchengladbach 3 uur en 11 minuten%03%.En ook nog met een overstap in Duesseldorf van 1 uur en 40 minuten%02%. |
19-10-2010 22:25:00 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteIemand trouwens een idee hoe het zit met de indienststellingen? Drgl 2011 gaan ze niet meer halen maar ze zijn ook ruim voor drgl 2012 klaar. Althans, Sliedrecht Baanhoek en Boven-Hardinxveld is men al mee bezig net als de verdubbeling van Dordrecht Stadspolders. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-10-2010 23:02:55 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Week 27 van 2011 is het plan dat we de kwartierdienst gaan rijden ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
19-10-2010 23:28:12 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteNiet een uur langer, maar tot en met 22.53 uur rijdt die sneltrein door. De sneltrein vertrekt en komt aan op spoor 6a ipv 3a. De trein van/naar Rd wordt behandeld op 3a ipv 2a. De trein naar Dz wordt op 2a behandeld. De trein naar Zb en uit Ws/Nsch/Leer wordt behandeld op 4b ipv 1b. De trein naar Ws/Nsch/Leer en uit Zb wel gewoon op 1b. De 9100 komt binnen op 6b en vertrekt vanaf 7b. Dus genoeg wijzigingen te gaan. 8400 serie veranderd in 20300 serie (Gn-Leer). Laatst bewerkt door woepje op 19-10-2010 23:37 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-10-2010 23:59:12 | ||
---|---|---|
brandsrus
![]() |
Vandaar dat ze met spoor 6 en 7 bezig zijn in Gn. gaat spoor 1a dan buiten dienst? Omdat de treinen naar Dz voorheen altijd daar behandeld werden. Eigenlijk schuift het wat op en wordt de perronindeling te Gn wat veranderd. Gaat er nog wat gebeuren met die loopbrug vanaf spoor 6 en 7? |
20-10-2010 00:42:49 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
veranderd er nog iets bij syntus? |
20-10-2010 01:13:08 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteDat mag ik hopen ja, ik stoot telkens mijn harses aan dat kreng %09% Maak er een mooi tunneltje van, met nog wat winkeltjes die nu voor het busstation zitten, zoals de smullers, ed. zou ik aanbevelen. Laatst bewerkt door manuel25 op 20-10-2010 01:13 |
20-10-2010 04:19:58 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Het wordt gelijkvloers. Je hoeft dus niet meer met die loopbrug straks. Alhoewel die loopbrug blijft behouden vanwege zijn 'monumentale' waarde. Spoor 4/5/6 worden dus kopsporen. |
20-10-2010 06:09:36 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Nog even over stations. Miv de nieuwe drgl verandert Tilburg West in Tilburg Universiteit (Tbu) Dick van den Hoven |
20-10-2010 06:24:11 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
ow gaat dat toch door? Ik dacht dat de gemeente Tilburg en NS/Prorail daar nog niet over waren uitgeruzied![]() |
20-10-2010 06:51:32 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ik denk het wel. Ik heb er aanpassingen voor moeten doen voor het systeem LokaalPlan. Dick van den Hoven |
20-10-2010 11:29:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Quote Sterker nog: Mat'64 rijdt alleen nog rond Ehv en Limburg (4400/9600, 5200/6400, 6800, 6900). Ook een grote verschuiving van SGM van de 6000/16000/13600 dat daar compleet verdwijnt en zijn werkterrein krijgt in de series 3300/4300/4600, 5800, 6300, 7000, 7500, 7600 (en zelfs een verdwaalde 5400). De 6000/16000/13600 wordt nu integraal SLT. |
20-10-2010 11:36:09 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Waar is dat uitvoerig besproken? Wel interessant. Dichter bij het water heeft weinig zin denk ik (los van het ontbreken van een spoorlijn met een bestaande reizigersdienst). In de Beatrixhaven heeft het overgrote deel van de bedrijven natuurlijk sowieso niets van doen met de binnenvaart -- het is een doorsnee industrieterrein. Die genereren overigens geen reizigersstromen want dergelijke werknemers komen bij voorkeur met eigen vervoer. Het zal dus eerder gaan over bediening van de wijken Limmel en Nazareth en inderdaad de P&R functie. Misschien klinkt alleen 'Haven' makkelijker. Een meer sprekende haltenaam was dan misschien nog wel 'Maastricht Frikandel'. %08% Momenteel is er daar volgens mij nog geen enkele werkzaamheid zichtbaar. Gaat dit ten koste van de gesuggereerde halte bij Rothem? Ben benieuwd of dit alles in de loop van 2011 werkelijkheid kan worden. |
20-10-2010 13:01:18 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Prorail http://www.prorail.nl/pers/Persberichten/Actueel/Landelijk/Pages/StationMaastrichtNoordsteedsdichterbij.aspx heeft het niet meer over 'Haven' maar gebruikt de naam 'Maastricht Noord'. De opening is gepland voor eind 2011 (dus per dienstregeling 2012). Er komen alleen perrons aan de sporen waar Veolia rijdt, dus NS-treinen gaan er niet stoppen. |
20-10-2010 16:48:24 | ||
---|---|---|
Eindhoven
![]() |
Per wijzigingsblad April 2011,inzet SLT in serie 3300,4300,4600. Vrijkomende Sgmm vermoedelijk naar de serie 4400,9600,(5200,6400). Extra bestelling van 46 SLT beslissing binnenkort. |
20-10-2010 17:43:46 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteOhja, is waar ook, is mij in een grijs verleden verteld door een collega. Wel mooi, dat Groningen dan zo'n groot dubbel semi-kopstation wordt ![]() Wel vraag ik me af wat ze met spoor 5 willen, materieel opstellen? Laatst bewerkt door manuel25 op 20-10-2010 17:45 |
20-10-2010 18:52:33 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Is ongeveer een jaar geleden wel eens op Somda langs gekomen, maar weet niet meer waar. Volgens de huidige plannen komt de halte t.h.v. de Limmelderweg, de plannen van een jaar geleden hadden het nog over een halte nabij de overweg Balijeweg (bij de kringloopwinkel). Ook halte Rothem (echt een gat waar de sneltrein al doorheen is voordat je een keer met je ogen kon knipperen) was vorig jaar al ter sprake gekomen. Valt me nog mee dat ik Geulle nog niet heb horen roepen voor een halte, mooie tegen de heuvel op met uitzicht over Geulle. Laatst bewerkt door bart84 op 20-10-2010 18:52 Mvg. Bart |
20-10-2010 19:26:11 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Hoevelaken zelf ligt in Gelderland, maar het station/halte komt inderdaad in Utrecht te liggen. Shqiperise-lopers? |
20-10-2010 19:52:18 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteEn de plannen voor het koppelen van de treinen uit Rd/Dz met de treinen naar Vdm/Nsch en andersom gaan dus niet door neem ik aan??? |
20-10-2010 20:26:18 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Gegevens die ik tot mijn beschikking gekregen heb is dat dat voorlopig niet gebeurt. Aangepaste sporenindeling: Serie 500: 2b Serie 700: 3b Serie 9100: Komt binnen op 6b en vertrekken van 7b Serie 37700: 2a Serie 37600: 3a Serie 37400: 4a Serie 37300: 6a Serie 20300: 4b Serie 37800: 1b Serie 37500: 4b Spoor 7a zal Arriva ook tot hun beschikking hebben, maar niet continu gebruiken, als ik het goed begreep. Spoor 1a word dus niet meer gebruikt, en 1b een stuk minder. |
20-10-2010 20:33:17 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De 9100 gaat dus niet meer kort keren, lijkt mij? Vanwaar deze aanpassing? |
20-10-2010 21:25:57 | ||
---|---|---|
hansfroon
![]() |
en waar gaan de doorgaande gdt dan langs? Via het emplacement? Hans |
20-10-2010 21:53:04 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Quote Was ook alleen maar een copy/paste van Wikipedia ![]() |
20-10-2010 21:55:37 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Dus station Hoevelaken ligt in Utrecht, dus is er niets aan de hand![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
21-10-2010 08:16:05 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Quote Die kunnen volgens mij nog gewoon door over de sporen 7 t/m 10. Met vriendelijke groet, Robin |
21-10-2010 08:40:20 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Quote Die gaan over het emplacement. Spoor 8 t/m 10 kunnen ze gaan gebruiken (7 niet omdat 9100 daar staat) Quote Klopt. Er zal dus een rangeerbeweging aan vooraf gaan voordat de 9100 weer vertrekt, en dus een lange kering krijgen. Laatst bewerkt door TheKnitter op 21-10-2010 08:41 |
21-10-2010 12:27:45 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteZolang spoor 5(en ook 4 en 6) nog geen kopspoor is kan je de cargo's nog via spoor 5 laten rijden. |
21-10-2010 12:35:37 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Ja, maar dat worden kopsporen. Maar per wanneer is mij even onduidelijk. Per ingang DRGL 2011 staat de aangepaste sporenindeling al gepland. Arriva wil spoor 5 dan ook gaan gebruiken om lege treinen neer te zetten, en zo rangeerbewegingen te verminderen. Laatst bewerkt door TheKnitter op 21-10-2010 12:35 |
21-10-2010 22:32:54 | ||
---|---|---|
hansfroon
![]() |
Ik zou me kunnen voorstellen dat het doormidden knippen van station Groningen, want daar komt het in de praktijk op neer als je van 5,6 en 7 kopsporen maakt, op de middellange termijn (5-7 jaar) opgeheven wordt als de plannen voor een tunnel onder het station door naar een nieuw te bouwen busstation aan de zuidkant van het station, doorgezet worden. Dan kun je ook weer treindiensten doorkoppelen. Hans |
![]() |
advertentie |
22-10-2010 09:27:44 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Een en ander hangt ook samen met de aanleg van de Regiotram (tot nu toe lijn 1) die volgens mij van 1b moet gaan vertrekken in richting Zernike. Treinen richting Kw moeten dan vermoedelijk verhuizen.. |
22-10-2010 17:41:25 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Uit de lijst van treinfan 2011 lees ik dat trein 21727 ook met IRM gaat rijden. Welke trein is dit ? 8.05 uit Rtd naar Lw ? of ri Dv ? |
22-10-2010 17:43:32 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Tot Ut neem ik aan want trein 1727 staat wel met ICM gepland. |
22-10-2010 17:46:52 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Omdat de treinen 12525 en 12727 ook de komende tijd nog wel even alleen het traject Rtd-Ut zullen doen, zijn deze blijkbaar hernummerd naar 20525 en 21727. En de 12525 en 12727 rijden nu ook met IRM, dus de 20525 en 21727 zullen dat ook doen. Martijn |
22-10-2010 19:00:17 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteEr worden kopsporen gemaakt van 4,5 en 6. Spoor 7 blijft gewoon zoals het nu is. ![]() Je krijgt Groningen eigenlijk dezelfde situatie als in Leeuwarden: allemaal kopsporen maar bij het laatste perron wel aan één kant een doorgaand spoor. Laatst bewerkt door reisthijs op 22-10-2010 19:00 |
03-11-2010 18:10:19 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
28/8Quote Yep treinnummers 12470 Gn-Amf en 12471 Amf-Gn. Di-Zf van 12/7 t.m 28/8 |
07-11-2010 12:08:35 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Als ik kijk naar de serie 21700, dan rijden een deel in zomerperiode alleen tussen Rtd-Ut v.v. Was dit vorig jaar ook al zo of is dit in 2011 nieuw? |
07-11-2010 12:24:32 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De serie 21700 heeft nog nooit verder dan Ut gereden, daar koppelt 'ie immers met de 1700![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-11-2010 12:38:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Maar ik zie nu wel waar fred67nl op doelt: in diverse vakanties (ook de meivakantie bijvoorbeeld) rijdt er geen 125xx/127xx maar een 205xx/217xx vanuit Rotterdam. Dat die niet verder dan Ut zou gaan lijkt een bug in de reisplanner: die geeft om een voorbeeld te noemen een 21759 naar spoor 12b en een 1759 naar 12b waarna de 1759 weer vanaf 12 vertrekt, zo te zien combineren die dus gewoon. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-11-2010 13:31:21 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Ik ben namelijk bezig met overzichtslijsten van de aankomst- en vertreksporen van Rtd, Gvc, Lw, Gn en Es. Dit als hulpniddel om de omlopen ICM in 2011 proberen te herstellen. Ik ga ook uit van de info die nu op de reisplaner van NSR en de aankomst- en vertreklijsten van de DB klopt . Mocht het zo zijn dat het een en ander niet klopt dan merken we het wel.%02% |
07-11-2010 16:41:19 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
ik zie dat de Fyra door gaat rijden naar Bd vanaf 11 april??? ![]() |
07-11-2010 17:07:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Nou, ben benieuwd of dat optimisme omgezet kan worden in daden!![]() |
08-11-2010 11:38:00 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
Quote Dat bevestigt de reisplanner nu inderdaad ook, vanaf 12 december is het plotseling niet meer mogelijk een reis naar Tbwt te plannen, kan vanaf dan alleen naar Tbu, terwijl het toch hetzelfde station is lijkt me ![]() De stoptrein uit Ehv gaat dan opeens sprinter heten volgens de reisplanner |
08-11-2010 12:05:49 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteKlopt, in de vakantieperiodes gaat de NO combineren/splitsen in Ut en Zl. Geen 12500 en 12700 dan dus, en de 2800 rijdt dan niet tussen Amf en Dv. |
08-11-2010 12:43:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Heel verstandig, want Zwolle kan de verdubbelingstreinen in langere perioden komende zomer niet aan vanwege de Grote Ombouw. |
08-11-2010 15:40:43 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
QuoteDat was dit jaar ook het plan, maar dat is toen bijgesteld omdat men de 2800 niet in Amf kwijt kon, en als je dan toch naar Dv rijdt kun je net zo goed reizigers meenemen. Maar ik neem aan dat de logica nu is dat door het wegvallen van de 12500/12700 spoor 4a in Amf ook in de spits gebruikt kan worden om de 2800 lang te laten keren? |
08-11-2010 15:57:45 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Dat is het idee ja ![]() |
08-11-2010 17:31:56 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Je weet iedere keer weer mijn nieuwsgierigheid op te wekken. Grote Ombouw????? ![]() |
08-11-2010 17:33:15 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Aanleg extra perron tbv Hanzelijn, de bouw van een nieuwe loopbrug. Dat zijn slechts twee dingen... |
08-11-2010 17:55:26 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
heb al het een en ander gevonden; http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Overijssel/projectenzwolle/Pages/VerbouwingstationZwolle.aspx |
08-11-2010 20:06:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Yep, maar dat zegt nauwelijks iets over wat er op het vlak van de sporen gaat gebeuren. Van het westelijke emplacement blijft geen wissel op zijn plek en wordt zelfs de hele boog waarin het emplacement ligt, verruimd. Aan de oostkant komen er diverse verbindingen bij en op beide emplacementen wordt de snelheid op de hoofdroutes opgevoerd. In de zomer van 2011 en de zomer van 2012 vinden de grootste stappen plaats met de idem buitendienststellingen. De snelle hoofdroutes worden: Meppel --> spoor 3 en 5 --> IJsselbrug en IJsselbrug --> spoor 6 en 7 --> Meppel, Heinoo spoor 8 en Deventer spoor 9. |
08-11-2010 20:24:09 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Mooi dat het mogelijk wordt om sneller de emplacementen over te steken, maar heb je daar ook wat aan als de uitrijder van het station rood is? Het lijkt mij dat de inrijder van Zl dan geel toont waardoor je toch langzaam moet rijden. Is de echte beperking van de snelheid niet de regel dan er minimaal 400 meter tussen een geel en rood sein moet zitten? |
08-11-2010 20:33:20 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Zware cargo's kunnen die 400 meter nog wel eens nodig hebben. Verder is 400 meter alleen mogelijk bij lage snelheden, en dan maakt het niet heel veel meer uit dat de ATB vindt dat de trein niet harder dan 40 mag. En is de afstand langer dan 400 meter en de snelheid hoger, dan betekent dat nog steeds niet dat de trein de 80 km/h (of andere snelheid) wissels met 40 moet nemen: pas vanaf de gele inrijder wil de ATB dat de trein afremt, en dus is het heel goed mogelijk dat de trein in de wissels nog een stuk harder rijdt (de ATB is niet zo streng in hoe hard de trein moet remmen). Laatst bewerkt door AlbertP op 08-11-2010 20:47 |
08-11-2010 20:54:44 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Vanaf de inrijder verlangt de ATB een remming, bij lange emplacementen haal je daarmee het effect van hogere snelheidswissels weg lijkt mij. Als er gecombineerd moet worden of als er maar een enkele perronfase ter beschikking is dan zie je vaak dat het sein voorafgaand aan de inrijder al een remming verplicht. |
08-11-2010 20:56:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteIn het geval van Zwolle zit er tussen de inrijders en de uitrijders als regel wel meer dan 400 meter en inderdaad: geel tonende inrijseinen veroorzaken wel tijdverlies ten opzichte van onbeperkte binnenkomst. de tijdwinst zit 'm er dan ook vooral in dat de treinen bij de inrijseinen nu al 40 moeten rijden (een enkel uitzondering daargelaten) en in de nieuwe situatie bij de inrijders nog 60, 80 of 100, al naar gelang de route. Laatst bewerkt door broek53 op 08-11-2010 21:05 |
08-11-2010 21:05:39 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Volgens mij hier nog niet gemeld: er komen naast de extra sneltreinen op Gn-Lw ook extra treinen Gn-Zh v.v. in de ochtendspits; 6.41, 7.41 en 8.41 uur uit Gn en retour. Laatst bewerkt door woepje op 08-11-2010 21:05 |
08-11-2010 21:44:36 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
DM'90 bijhuren? %02% Laatst bewerkt door spiketrain op 08-11-2010 21:56, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
08-11-2010 22:11:04 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Arriva heeft in het Noorden zeker geen gebrek aan materieel. Zal dus vast niet. |
08-11-2010 22:55:39 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
onzin om DM'90 te huren en mocht dat het geval zijn zal NS-financial zeker weer met zo'n deal als bij Veolia eerst dat men het voor 10 jaar moet huren... groeten uit Spoorzone |
08-11-2010 23:07:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
DM '90 huren van NSR is stukken voordeliger en kan in ieder geval voor beperkte tijd, zoals de huidige verhuringen aan Syntus en Veolia bewijzen. Overigens denk ik niet dat Arriva zomaar diensten aanbiedt waarvoor het nog geen materieel heeft; het zal dus vast wel gaan om tussenslagen met materieel dat al beschikbaar is. Laatst bewerkt door broek53 op 08-11-2010 23:34 |
08-11-2010 23:27:33 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteKlopt, vorige week keurig door het management uitleg overgehad tijdens de BUB (Bespreking over Arriva Trein). Het materieel voor de diensten in 2011 is in het noorden al aanwezig. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
08-11-2010 23:53:55 | ||
---|---|---|
brandsrus
![]() |
Quote Dan moet er ergens gepasseerd worden bij CSM zeker? daar ligt net een stukje dubbelspoor geloof ik? Ik weet niet hoe ze dat voor ogen zien? Is hier vraag na? |
09-11-2010 06:06:24 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteDie loopbrug is tijdelijk en wordt deze maand geplaatst. De grote ombouw betreft de verbreding van de huidige tunnel Dick van den Hoven |
09-11-2010 07:40:36 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteHoogkerk-Vierverlaten heet dat volgens sporenplan, een voormalig station. De dienstregeling suggereert inderdaad een kruising aldaar, waarbij de extra treinen er heen 5 en terug 2-3 minuten langer over doen dan de reguliere treinen en dus kennelijk een tijdje stilstaan. |
09-11-2010 22:47:53 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Hm, genoeg materieel i.c.m. Veendam en de pendelslag Zuidhorn. Zal mij benieuwen, maar de tijd zal het leren. |
09-11-2010 23:18:35 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Gn - Rd wordt overdag overigens ook nog een volledige halfuursdienst en niet zoals nu alleen in de spitsen. |
10-11-2010 11:35:31 | ||
---|---|---|
maxim
![]() |
Quote Niet helemaal waar, de plaats waar nu een loopbrug wordt gebouwd (zegmaar in de Burger King), is inderdaad tijdelijk. Maar in de eindsituatie is er wel zeker een loopbrug te vinden op station Zwolle, aan de westzijde. Zie http://www.zwolle.nl/web/file?uuid=f36a9e05-4302-481f-b453-de48458681b2&owner=6b7797ea-6ab8-45c1-87d0-e11303109409&contentid=952&elementid=129494 (gemeente Zwolle). Op pagina 9 staat een afbeelding van de maquette. Edit: Overigens zie ik dat het niet helemaal het juiste plaatje is, aangezien het busstation naar de zuidzijde zal worden verplaatst. Ik heb wel een recentere afbeelding gezien (mét passerelle) maar ik weet niet meer waar... Laatst bewerkt door maxim op 10-11-2010 11:38 |
10-11-2010 12:24:46 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Zover mij bekent is er nog geen besluit genomen over het nieuwe busstation. B&W voorkeur is Zuid, maar het Rocov Overijssel en reizigersvereniging Rover preveren de huidige locatie omdat deze naar hun mening al beste aan alle eisen van reizigers voor een optimaal busstation voldoet. |
10-11-2010 12:48:23 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Quote Die loopbrug is in de uiteindelijke plannen geschrapt vanwege de kosten. |
10-11-2010 13:04:10 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
En voor veel meer informatie rondom de verbreding van de tunnel en de aanbouw van de loopbrug (inclusief foto's van de loopbrug), verwijs ik graag naar http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=299016#p299016 ![]() |
10-11-2010 15:12:41 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
IC 145/148 zal niet meer naar/vanaf Szczecin Glowny rijden, maar alleen nog Schiphol - Berlin v.v. |
10-11-2010 15:40:28 | ||
---|---|---|
louis341
![]() |
Szczecin Glowny zal bediend worden vanuit Berlin met EC 178/179 Praha hl.n.-Szczecin Gl.v.v. |
11-11-2010 17:14:03 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Station Gdm is klaar voor Tbu: http://i52.tinypic.com/1ggeqa.jpg |
11-11-2010 17:18:18 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Blijft jammer dat ze dat ding Universiteit van Tilburg hebben genoemd ipv Katholieke Universiteit Tilburg zoals ze eigenlijk ooit eens (een halve minuut hooguit hoop ik) overwogen hebben ![]() |
11-11-2010 18:44:45 | ||
---|---|---|
FourRoses
![]() |
Van verzuiling is in Nederland de laatste tijd weinig sprake. Het is dus niet alléén een universiteit voor Katholieken. |
11-11-2010 18:47:49 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Klopt, maar net als de VU wel een universiteit op katholieke grondslag. Alleen Katholieke Universiteit Brabant werkte (schijnbaar) niet doordat er een provincienaam in zat en geen stad. Dus toen bedacht men dat het maar Katholieke Universiteit Tilburg moest worden. Maar omdat dat op voorhand geen succes zou zijn, is het maar meteen Universiteit van Tilburg (UvT) geworden, omdat UT (=Universiteit Twente) al bestond. Daar kan een regio in de naam blijkbaar wel![]() |