11-11-2010 19:20:35 | ||
---|---|---|
3222
![]() |
Quote Spoor 1a wordt gebruikt bij de opstart van de ochtend en daarna voor opstel van een stel tot de late avond. Spoor 5a wordt ook gebruikt als opstel-spoor tussen de spitsen. Spoor 5b wordt waarschijnlijk op dinsdag tussen de spitsen gebruikt als opstel ivm de werkzaamheden die dan meestal in de tuin plaatsvinden. Spoor 7a wordt gebruikt voor vertrek en aankomst de spits-trein Gn- Zh vv. En voor een paar binnenkomende treinen die daarna worden afgerangeerd. |
11-11-2010 19:34:18 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteDe VU is geen universiteit op katholieke grondslag, maar op protestantse grondslag. Laatst bewerkt door dvdhoven op 11-11-2010 19:35 Dick van den Hoven |
11-11-2010 19:39:38 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Waarom zou je de trein naar Nsch vanaf spoor 4b laten vertrekken? Daarmee ben je wel mooi je cross-platform met de 500 kwijt... |
11-11-2010 19:46:26 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Uiteraard, 'confessioneel' bedacht ik, maar vergat het te typen (gebeurt wel vaker ![]() |
![]() |
advertentie |
11-11-2010 19:47:07 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
@pim530 Dan heb je hem nu van de 700. Wat wel raar is, is dat je een hoop kruisende bewegingen krijgt... Laatst bewerkt door mdj op 11-11-2010 19:47 Bij twijfel: gebruik beton. |
11-11-2010 21:26:25 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Mja, dat is heel aardig, maar de 700 sluit juist weer aan op de trein naar Veendam ( Zuidbroek ), die dus van 1b gaat vertrekken. Laatst bewerkt door spiketrain op 11-11-2010 21:30, reden: Quoot laatste bericht verwijderd. |
11-11-2010 21:47:48 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
En door die paar meter meer lopen zal je de trein niet missen, lijkt mij zo... En als je ergens achteraan zit kan je ook nog altijd bovenlangs. |
11-11-2010 22:50:54 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ja, natuurlijk, maar bepaalde overstappen zitten zo ( uit mijn hoofd ) op 2 minuten, geloof ik. |
12-11-2010 10:11:07 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Quote Dit terwijl één van de argumenten om de naamswijziging uit te stellen (dat zou eerst al in 2009 gebeuren) was dat er gewacht werd op de komst van digitale treinaanwijzers zodat er geen flapjes meer vervangen zouden hoeven worden. |
12-11-2010 10:28:58 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Ik ben ook bang dat station Sassenheim (geboorteplaats) nooit op de flappen zal komen te staan!:( Het traject Ledn-Shl is nog met orginele CTA's, maar ik denk dat wanneer het station in de loop van 2011 in dienst komt, dat veranderd is! Laatst bewerkt door Jannn2009 op 12-11-2010 10:30 |
12-11-2010 10:34:57 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Quote Het is natuurlijk wel een stuk goedkoper om alleen de flapjes op de stations tussen Ut en Gdm te vervangen en op Bd. Paar jaar geleden had men dan ook alles in regio Ht-Tb-Ehv moeten vervangen en dat was een stuk duurder geweest. |
12-11-2010 10:37:17 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Beetje nutteloze discussie over flapjes. NS/Prorail is bezig die flappentappers te vervangen voor digitale CTA's. Dus wat is het probleem? Gr Joop mcn Lls |
12-11-2010 14:19:39 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Dat a) het nu al is gebeurd, en niet een stuk je later en b) het überhaupt gebeurd is ivm de LCD schermen. |
13-11-2010 16:46:38 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Ben al een tijdje bezig met het maken van aankomst en vertrekspoorlijsten van stations om in 2011 de ICM omlopen te vinden. Ze zijn bedoelt als hulpmiddel. Ze zijn nog niet compleet en ook moet het een en ander nog worden gewijzigd, maar wil jullie ze ziet onthouden. Fred Rtd http://www.4shared.com/document/L-QDnlbT/DRGL_2011_RTD.html Dv http://www.4shared.com/document/8XgqkYDC/DRGL_2011_Dv.html Es http://www.4shared.com/document/s4GWS41e/DRGL_2011_ES.html Gn http://www.4shared.com/document/fUwjjgmC/DRGL_2011_GN.html Gvc http://www.4shared.com/document/WxmGJZHY/DRGL_2011_GVC.html Lw http://www.4shared.com/document/YVTv4l_3/DRGL_2011_LW.html Laatst bewerkt door fred67nl op 13-11-2010 16:48 |
15-11-2010 16:52:30 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
de omloop van de NO heeft mijn grootste interesse. Vanwege de logistieke complexheid en het prettige materiaal. Maar hoe krijg ik uw bestandjes geopend ? Laatst bewerkt door abcde op 15-11-2010 16:55 |
15-11-2010 16:58:02 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Met Excel![]() |
15-11-2010 17:21:17 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Inderdaad met Excel En U mag gewoon jij zeggen hoor!![]() |
15-11-2010 21:26:36 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote Daarnaast zal trein 243 naar Hannover rijden ipv Bad Bentheim. Bij twijfel: gebruik beton. |
16-11-2010 08:05:01 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Maar dan alleen op zondag. En dat vind ik heel erg jammer. Voor familiebezoek was het perfect geweest als deze trein aan het eind van een werkdag nog zou rijden. (eens kijken wanneer de binnenlandse reisplanner op de werkelijkheid wordt aangepast) |
22-11-2010 19:21:32 | ||
---|---|---|
brandsrus
![]() |
Ik zie dat spoorindeling Lw ook een beetje veranderd. Lw - Hlgh spoor 2 Lw - Sk / Stv spoor 3 Lw - Zl / Randstad spoor 4/5a Lw - Gn (stoptrein) spoor 5b Lw - Gn (sneltrein) spoor 8 Zie dus dat spoor 1 niet gebruikt gaat worden, buiten dienst? |
30-11-2010 23:59:16 | ||
---|---|---|
Noodrem
![]() |
(Heb hem nog niet voorbij zien schuiven) Het valt mij op dat zowel in de 4000 als in de 14700 SGMm grotendeels haar herintrede doet. Als ik zo even snel tel dan kom ik ruwweg op iets minder dan de helft van de diensten in de 4000 die door SGMm volgens de planning verzekerd gaan worden. En in de 7400 lijkt dat wel helemaal 50/50 (SLT/SGMm) te zijn. Wat is de oorzaak? Tekort aan materieel? (Technische) problemen op deze lijnen? Of is het gewoon strategisch materieel schuiven? |
01-12-2010 00:19:22 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
En, waar haal je dat precies vandaan? In http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt is te zien dat voor het gehele cluster 4000/7400 e.v. integraal SLT gepland staat. ![]() Youri |
01-12-2010 03:17:26 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Niks van dat al. Het is gewoon wat jij (zoals zo vaak) graag wilt zien. ![]() Gr Joop mcn Lls |
02-12-2010 00:18:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er is geen sprake van een wijziging op de SLT-inzet in de 4000/14700, zo vertelde men mij gisteren. Overigens wordt er in afwijking van de jaardienst wel een en ander gewijzigd aan materieelinzet, voorlopig dan op dagplanniveau. Het gaat erom dat de inzet van sommige materieelsoorten in de actieve dienst wordt verminderd, omdat al maanden NedTrain er niet in slaagt de afgesproken hoeveelheid materieel op de baan te krijgen en te houden - bij de ene matsoort meer dan het andere, maar de spots op somda spreken uiteindelijk boekdelen. De 'regelkraan' van de materieelinzet is logischerwijs mat '64, waarvan er meer in dienst blijven (en ingezet worden) dan in de jaardienst voorzien. De grootste echte verschuiving: de serie 12100 gaat weer naar mat '64. |
03-12-2010 15:59:57 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Openingstrein voor Hgl - Bh met genodigde en al op 12 december a.s. Zie Tubantia voor details: http://www.tctubantia.nl/regio/noordoosttwente/7736401/Nederlandse-machinist-op-de-bok.ece Hgl v 10.35, Odz aan 10.43 en dan door naar Bh om daar om plm. 11.00 te arriveren. Ook de Bentheimer met een extra trein van Nordhorn naar Bentheim en die zal ook omstreeks 11.00 aankomen op Bh. |
05-12-2010 10:26:11 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Foutje in de dienstregelingsinfo; trein 533 komt aan te Zl om 11.14 en de 10533 vertrekt om 17.20.%08% Laatst bewerkt door fred67nl op 05-12-2010 10:26 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
05-12-2010 16:19:47 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Net het nieuwe 'spoorboekje' gedownload... pff muisarm van het klikken: alle tabellen apart. Kan dat niet (ook) in 1 groot pdf? En wat opvalt: treinen staan vaak in een onlogische volgorde wat natuurlijk veroorzaakt wordt doordat ze niet meer verspringen naar een andere kolom zoals in het echte spoorboekje. Verder: de wintervakantiedienstregeling begint dit jaar op een woensdag! |
05-12-2010 16:44:37 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
Trein 2627 stopt op Woensdag NIET in Ledn! Reisplanner geeft het ook aan! Laatst bewerkt door admin op 05-12-2010 16:58, reden: Overdreven hoeveelheid uitroeptekens verwijderd groeten uit Spoorzone |
05-12-2010 17:32:41 | ||
---|---|---|
KmNS1
![]() |
In http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-1/mat.txt staat dat de CNL 400 door de AM80 wordt gereden, maar dan gebruiken ze toch geen 1200 loc meer om hem naar Wgm te brengen? Laatst bewerkt door KmNS1 op 05-12-2010 17:33 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-12-2010 17:47:07 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Die lijst klopt nog niet helemaal, er zitten nog wel meer foutjes in ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
05-12-2010 17:52:18 | ||
---|---|---|
KmNS1
![]() |
Ze worden dus niet met AM80 gereden? Is trouwens ook raar in de CNL dienst... |
05-12-2010 17:59:04 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Nee, ze worden niet met AM80 gereden. Het foutje is waarschijnlijk ontstaan door verwarring met de serie 450 (Maastricht-Luik-Brussel v.v.) die wel af en toe door AM80 wordt gereden. In het weekend geloof ik. |
05-12-2010 18:13:36 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
QuoteReisplanner geeft het wel degelijk aan. 2627 stopt echt wel in Ledn. |
05-12-2010 18:15:15 | ||
---|---|---|
BjarneK
![]() |
06:41 Amsterdam Centraal 11a Schiphol Sneltrein (NS) 06:47 Amsterdam Sloterdijk 06:51 Amsterdam Lelylaan 06:58 Schiphol 07:32 Den Haag Centraal 9 Reisplanner, op een willekeurige woensdag na 12 december... |
05-12-2010 18:18:38 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Plan maar eens Amsterdam Centraal -> Leiden Centraal: Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails 06:41 Amsterdam Centraal 11a Schiphol Sneltrein (NS) 06:47 Amsterdam Sloterdijk 06:51 Amsterdam Lelylaan 06:58 Schiphol 07:16 Leiden Centraal 8b Als ik dan de muis boven Sneltrein houdt, staat daar 2627 ![]() En ik heb inmiddels januari en februari bekeken, en staan ze allemaal in. Laatst bewerkt door TheKnitter op 05-12-2010 18:19 |
05-12-2010 18:22:05 | ||
---|---|---|
BjarneK
![]() |
Dan verwijs ik je even hier naartoe door: http://www.ns.nl/spoorboekje/Ba.pdf 2e pagia, links staat toch duidelijk dat ie op woensdag niet op Ledn stopt... |
05-12-2010 18:23:37 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Hafas vermeld hem op woensdag ook als je Asd -> Ledn zoekt. In dat spoorboekje staat hij inderdaad als niet op woensdag, maar waarom heeft Hafas en de Reisplanner hem dan nog? |
05-12-2010 18:28:21 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dus dan kan je vrij snel een conclusie trekken: Spoorboekje -> Foutje -> Bedankje! ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
05-12-2010 20:34:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Zal wel een fout zijn na wijzigingen die gedaan zijn t.b.v. onderhoudsroosters, toen is het spoorboekje 'gedrukt' en daarna pas de fout hersteld en dus weer op de goede manier in de reisplanner zijn gekomen. |
05-12-2010 22:10:34 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ook een leuk zinnetje: "De volledige treindienst van een bepaald traject vindt u op de cijfertabellen." Ik mis in tabel 16a/b toch echt de IC's![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-12-2010 22:25:48 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
NS heeft op de website alle PDF-jes staan. Om het downloaden voor ieder makkelijker te maken, heb ik ze in één .rar file gezet: http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Downloads/Spoorboekje%20NS%20DRGL%202011.rar Doe er je voordeel mee! |
05-12-2010 22:26:04 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Volgens mij mist er in tabel 120a/b een hele treinserie. De 1000 wel te verstaan. Mvg. Bart |
05-12-2010 22:38:23 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
dan slaat trein 2627 Ledn over in December... opgelost%08% groeten uit Spoorzone |
06-12-2010 10:20:13 | ||
---|---|---|
aaron
![]() |
Ik zie dat er in de avondspits een 800 uit Schagen is bijgekomen richting Maastricht/Heerlen. Deze rijdt nu nog als LM tot Alkmaar. |
06-12-2010 10:42:50 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteDat klopt, want alle treinen uit de serie 1000 zijn vervangen door de 900 die voortaan 2x/uur rijdt. |
13-12-2010 07:36:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 16000/13600/6000 gaat volledig met SLT rijden. Opmerkelijk is overigens dat er bijzonder veel wordt bijgeplaatst en afgetrapt. Of het in de praktijk ook zo allemaal gaat werken... Zo komt 16044 te Ut aan met een SLT6, wordt er een SLT4 bijgeplaatst voor de slag 6051/6052 en gaat het zesje vervolgens weer solo in 16059. Het achtergebleven viertje wordt dan even later weer bijgeplaatst in 6059. In Ht wordt zo'n beetje elk half uur in de ochtendspits bijgeplaatst: tbv 16016/16018/16020 komt er een stel bij. Opmerkelijk is ook het juist verkleinen van trein midden in de spits: 16061 komt te Ht aan met SLT6+4 en dan gaat om 17.26 uur het viertje eraf en mag 13661 solo verder met het zesje... Een half uur later, als het al wat rustiger is, komt er als 16063 weer een 6+4 aan te Ht. Maar deze gaat wel op volle oorlogssterkte door als 13663 naar Bd. |
09-01-2011 15:55:24 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
QuoteIn de reisplanner is dit niet meer terug te vinden. Klopt het dat dit niet meer doorgaat? Laatst bewerkt door Kars op 09-01-2011 22:12 |
10-01-2011 01:51:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Kijk je wel bij de zomerperiode dan? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-01-2011 13:25:51 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
Uiteraard. |
10-01-2011 16:05:42 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Het is geenszins zeker dat deze aansluitende diensten ook werkelijk gereden gaan worden. Ik heb begrepen dat de paden aangevraagd zijn om zo een eventuele dienst te kunnen rijden, maar deze zijn niet concreet ingevuld en ze hadden destijds ook niet gepubliceerd mogen worden. Laatst bewerkt door jeanne op 10-01-2011 16:06 |
09-02-2011 15:18:17 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Valt me net trouwens ineens op: in het digitale spoorboekje is in tabel 24 station Nml helemaal niet opgenomen... |
09-02-2011 20:48:27 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Misschien niet goed gekeken, want de tabellen die ik heb gedownload 24a en 24b hebben allebei Nml opgemomen. Mvg. Bart |
09-02-2011 20:59:57 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
In de eerste versie (in 2 kleuren) ontbreekt Nml. In de versie van 7 februari (in grijs/zwart) staat Nml er wel in. Laatst bewerkt door Apda op 09-02-2011 21:06, reden: preciezer geformuleerd |