Dienstregeling 2011, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
11-11-2010 19:20:35
3222
3222
Quote
TheKnitter: Gegevens die ik tot mijn beschikking gekregen heb is dat dat voorlopig niet gebeurt.
Aangepaste sporenindeling:

Serie 37700: 2a
Serie 37600: 3a
Serie 37400: 4a
Serie 37300: 6a
Serie 20300: 4b
Serie 37800: 1b
Serie 37500: 4b
Spoor 7a zal Arriva ook tot hun beschikking hebben, maar niet continu gebruiken, als ik het goed begreep.
Spoor 1a word dus niet meer gebruikt, en 1b een stuk minder.


Spoor 1a wordt gebruikt bij de opstart van de ochtend en daarna voor opstel van een stel tot de late avond.
Spoor 5a wordt ook gebruikt als opstel-spoor tussen de spitsen.
Spoor 5b wordt waarschijnlijk op dinsdag tussen de spitsen gebruikt als opstel ivm de werkzaamheden die dan meestal in de tuin plaatsvinden.
Spoor 7a wordt gebruikt voor vertrek en aankomst de spits-trein Gn- Zh vv. En voor een paar binnenkomende treinen die daarna worden afgerangeerd.
 

11-11-2010 19:34:18
dvdhoven
dvdhoven
Quote
mren: Klopt, maar net als de VU wel een universiteit op katholieke grondslag.
De VU is geen universiteit op katholieke grondslag, maar op protestantse grondslag.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 11-11-2010 19:35


Dick van den Hoven
 

11-11-2010 19:39:38
Pim530
Pim530
Waarom zou je de trein naar Nsch vanaf spoor 4b laten vertrekken? Daarmee ben je wel mooi je cross-platform met de 500 kwijt...  

11-11-2010 19:46:26
mren
mren
Quote
dvdhoven:
Quote
mren: Klopt, maar net als de VU wel een universiteit op katholieke grondslag.
De VU is geen universiteit op katholieke grondslag, maar op protestantse grondslag.

Uiteraard, 'confessioneel' bedacht ik, maar vergat het te typen (gebeurt wel vaker )
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

11-11-2010 19:47:07
mdj
mdj
@pim530 Dan heb je hem nu van de 700. Wat wel raar is, is dat je een hoop kruisende bewegingen krijgt...

Laatst bewerkt door mdj op 11-11-2010 19:47


Bij twijfel: gebruik beton.
 

11-11-2010 21:26:25
Pim530
Pim530
Mja, dat is heel aardig, maar de 700 sluit juist weer aan op de trein naar Veendam ( Zuidbroek ), die dus van 1b gaat vertrekken.

Laatst bewerkt door spiketrain op 11-11-2010 21:30, reden: Quoot laatste bericht verwijderd.
 

11-11-2010 21:47:48
TheKnitter
TheKnitter
En door die paar meter meer lopen zal je de trein niet missen, lijkt mij zo... En als je ergens achteraan zit kan je ook nog altijd bovenlangs.  

11-11-2010 22:50:54
Pim530
Pim530
Ja, natuurlijk, maar bepaalde overstappen zitten zo ( uit mijn hoofd ) op 2 minuten, geloof ik.  

12-11-2010 10:11:07
reisthijs
reisthijs
Quote
microshit: Station Gdm is klaar voor Tbu:

http://i52.tinypic.com/1ggeqa.jpg

Dit terwijl één van de argumenten om de naamswijziging uit te stellen (dat zou eerst al in 2009 gebeuren) was dat er gewacht werd op de komst van digitale treinaanwijzers zodat er geen flapjes meer vervangen zouden hoeven worden.
 

12-11-2010 10:28:58
Jannn2009
Jannn2009
Ik ben ook bang dat station Sassenheim (geboorteplaats) nooit op de flappen zal komen te staan!:( Het traject Ledn-Shl is nog met orginele CTA's, maar ik denk dat wanneer het station in de loop van 2011 in dienst komt, dat veranderd is!

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 12-11-2010 10:30
 

12-11-2010 10:34:57
raymond16
raymond16
Quote
reisthijs:
Quote
microshit: Station Gdm is klaar voor Tbu:

http://i52.tinypic.com/1ggeqa.jpg

Dit terwijl één van de argumenten om de naamswijziging uit te stellen (dat zou eerst al in 2009 gebeuren) was dat er gewacht werd op de komst van digitale treinaanwijzers zodat er geen flapjes meer vervangen zouden hoeven worden.

Het is natuurlijk wel een stuk goedkoper om alleen de flapjes op de stations tussen Ut en Gdm te vervangen en op Bd. Paar jaar geleden had men dan ook alles in regio Ht-Tb-Ehv moeten vervangen en dat was een stuk duurder geweest.
 

12-11-2010 10:37:17
MDDM
MDDM
Beetje nutteloze discussie over flapjes. NS/Prorail is bezig die flappentappers te vervangen voor digitale CTA's. Dus wat is het probleem?


Gr Joop mcn Lls
 

12-11-2010 14:19:39
microshit
microshit
Dat a) het nu al is gebeurd, en niet een stuk je later en b) het überhaupt gebeurd is ivm de LCD schermen.  

13-11-2010 16:46:38
fred67nl
fred67nl
Ben al een tijdje bezig met het maken van aankomst en vertrekspoorlijsten van stations om in 2011 de ICM omlopen te vinden. Ze zijn bedoelt als hulpmiddel. Ze zijn nog niet compleet en ook moet het een en ander nog worden gewijzigd, maar wil jullie ze ziet onthouden.

Fred


Rtd
http://www.4shared.com/document/L-QDnlbT/DRGL_2011_RTD.html
Dv
http://www.4shared.com/document/8XgqkYDC/DRGL_2011_Dv.html
Es
http://www.4shared.com/document/s4GWS41e/DRGL_2011_ES.html
Gn
http://www.4shared.com/document/fUwjjgmC/DRGL_2011_GN.html
Gvc
http://www.4shared.com/document/WxmGJZHY/DRGL_2011_GVC.html
Lw
http://www.4shared.com/document/YVTv4l_3/DRGL_2011_LW.html

Laatst bewerkt door fred67nl op 13-11-2010 16:48
 

15-11-2010 16:52:30
abcde
abcde
de omloop van de NO heeft mijn grootste interesse. Vanwege de logistieke complexheid en het prettige materiaal.
Maar hoe krijg ik uw bestandjes geopend ?

Laatst bewerkt door abcde op 15-11-2010 16:55
 

15-11-2010 16:58:02
TheKnitter
TheKnitter
Met Excel  

15-11-2010 17:21:17
fred67nl
fred67nl
Inderdaad met Excel En U mag gewoon jij zeggen hoor!  

15-11-2010 21:26:36
mdj
mdj
Quote
Apda: IC 145/148 zal niet meer naar/vanaf Szczecin Glowny rijden, maar alleen nog Schiphol - Berlin v.v.

Daarnaast zal trein 243 naar Hannover rijden ipv Bad Bentheim.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

16-11-2010 08:05:01
evangoor
evangoor
Maar dan alleen op zondag. En dat vind ik heel erg jammer. Voor familiebezoek was het perfect geweest als deze trein aan het eind van een werkdag nog zou rijden.
(eens kijken wanneer de binnenlandse reisplanner op de werkelijkheid wordt aangepast)
 

22-11-2010 19:21:32
brandsrus
brandsrus
Ik zie dat spoorindeling Lw ook een beetje veranderd.

Lw - Hlgh spoor 2
Lw - Sk / Stv spoor 3
Lw - Zl / Randstad spoor 4/5a

Lw - Gn (stoptrein) spoor 5b
Lw - Gn (sneltrein) spoor 8

Zie dus dat spoor 1 niet gebruikt gaat worden, buiten dienst?
 

30-11-2010 23:59:16
Noodrem
Noodrem
(Heb hem nog niet voorbij zien schuiven)

Het valt mij op dat zowel in de 4000 als in de 14700 SGMm grotendeels haar herintrede doet. Als ik zo even snel tel dan kom ik ruwweg op iets minder dan de helft van de diensten in de 4000 die door SGMm volgens de planning verzekerd gaan worden.
En in de 7400 lijkt dat wel helemaal 50/50 (SLT/SGMm) te zijn.

Wat is de oorzaak? Tekort aan materieel? (Technische) problemen op deze lijnen? Of is het gewoon strategisch materieel schuiven?
 

01-12-2010 00:19:22
plant
plant
En, waar haal je dat precies vandaan?
In http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt is te zien dat voor het gehele cluster 4000/7400 e.v. integraal SLT gepland staat.


Youri
 

01-12-2010 03:17:26
MDDM
MDDM
Quote
Noodrem: (Heb hem nog niet voorbij zien schuiven)

Het valt mij op dat zowel in de 4000 als in de 14700 SGMm grotendeels haar herintrede doet. Als ik zo even snel tel dan kom ik ruwweg op iets minder dan de helft van de diensten in de 4000 die door SGMm volgens de planning verzekerd gaan worden.
En in de 7400 lijkt dat wel helemaal 50/50 (SLT/SGMm) te zijn.

Wat is de oorzaak? Tekort aan materieel? (Technische) problemen op deze lijnen? Of is het gewoon strategisch materieel schuiven?


Niks van dat al. Het is gewoon wat jij (zoals zo vaak) graag wilt zien.


Gr Joop mcn Lls
 

02-12-2010 00:18:28
broek53
broek53
Er is geen sprake van een wijziging op de SLT-inzet in de 4000/14700, zo vertelde men mij gisteren.
Overigens wordt er in afwijking van de jaardienst wel een en ander gewijzigd aan materieelinzet, voorlopig dan op dagplanniveau. Het gaat erom dat de inzet van sommige materieelsoorten in de actieve dienst wordt verminderd, omdat al maanden NedTrain er niet in slaagt de afgesproken hoeveelheid materieel op de baan te krijgen en te houden - bij de ene matsoort meer dan het andere, maar de spots op somda spreken uiteindelijk boekdelen.
De 'regelkraan' van de materieelinzet is logischerwijs mat '64, waarvan er meer in dienst blijven (en ingezet worden) dan in de jaardienst voorzien. De grootste echte verschuiving: de serie 12100 gaat weer naar mat '64.
 

03-12-2010 15:59:57
gvttreinen
gvttreinen
Openingstrein voor Hgl - Bh met genodigde en al op 12 december a.s.
Zie Tubantia voor details: http://www.tctubantia.nl/regio/noordoosttwente/7736401/Nederlandse-machinist-op-de-bok.ece
Hgl v 10.35, Odz aan 10.43 en dan door naar Bh om daar om plm. 11.00 te arriveren.
Ook de Bentheimer met een extra trein van Nordhorn naar Bentheim en die zal ook omstreeks 11.00 aankomen op Bh.
 

05-12-2010 10:26:11
fred67nl
fred67nl
Foutje in de dienstregelingsinfo;

trein 533 komt aan te Zl om 11.14 en de 10533 vertrekt om 17.20.%08%

Laatst bewerkt door fred67nl op 05-12-2010 10:26


http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/
 

05-12-2010 16:19:47
mvschoon
mvschoon
Net het nieuwe 'spoorboekje' gedownload... pff muisarm van het klikken: alle tabellen apart. Kan dat niet (ook) in 1 groot pdf? En wat opvalt: treinen staan vaak in een onlogische volgorde wat natuurlijk veroorzaakt wordt doordat ze niet meer verspringen naar een andere kolom zoals in het echte spoorboekje.
Verder: de wintervakantiedienstregeling begint dit jaar op een woensdag!
 

05-12-2010 16:44:37
ns1700
ns1700
Trein 2627 stopt op Woensdag NIET in Ledn! Reisplanner geeft het ook aan!

Laatst bewerkt door admin op 05-12-2010 16:58, reden: Overdreven hoeveelheid uitroeptekens verwijderd


groeten uit Spoorzone
 

05-12-2010 17:32:41
KmNS1
KmNS1
In http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-1/mat.txt staat dat de CNL 400 door de AM80 wordt gereden, maar dan gebruiken ze toch geen 1200 loc meer om hem naar Wgm te brengen?

Laatst bewerkt door KmNS1 op 05-12-2010 17:33
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


05-12-2010 17:47:07
dlm4yjp
dlm4yjp
Die lijst klopt nog niet helemaal, er zitten nog wel meer foutjes in


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

05-12-2010 17:52:18
KmNS1
KmNS1
Ze worden dus niet met AM80 gereden? Is trouwens ook raar in de CNL dienst...  

05-12-2010 17:59:04
maxime
maxime
Nee, ze worden niet met AM80 gereden. Het foutje is waarschijnlijk ontstaan door verwarring met de serie 450 (Maastricht-Luik-Brussel v.v.) die wel af en toe door AM80 wordt gereden. In het weekend geloof ik.  

05-12-2010 18:13:36
TheKnitter
TheKnitter
Quote
ns1700: Trein 2627 stopt op Woensdag NIET in Ledn! Reisplanner geeft het ook aan!
Reisplanner geeft het wel degelijk aan. 2627 stopt echt wel in Ledn.
 

05-12-2010 18:15:15
BjarneK
BjarneK
06:41 Amsterdam Centraal 11a Schiphol Sneltrein (NS)
06:47 Amsterdam Sloterdijk
06:51 Amsterdam Lelylaan
06:58 Schiphol
07:32 Den Haag Centraal 9

Reisplanner, op een willekeurige woensdag na 12 december...
 

05-12-2010 18:18:38
TheKnitter
TheKnitter
Plan maar eens Amsterdam Centraal -> Leiden Centraal:

Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
06:41 Amsterdam Centraal 11a Schiphol Sneltrein (NS)
06:47 Amsterdam Sloterdijk
06:51 Amsterdam Lelylaan
06:58 Schiphol
07:16 Leiden Centraal 8b
Als ik dan de muis boven Sneltrein houdt, staat daar 2627
En ik heb inmiddels januari en februari bekeken, en staan ze allemaal in.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 05-12-2010 18:19
 

05-12-2010 18:22:05
BjarneK
BjarneK
Dan verwijs ik je even hier naartoe door:
http://www.ns.nl/spoorboekje/Ba.pdf
2e pagia, links staat toch duidelijk dat ie op woensdag niet op Ledn stopt...
 

05-12-2010 18:23:37
TheKnitter
TheKnitter
Hafas vermeld hem op woensdag ook als je Asd -> Ledn zoekt.
In dat spoorboekje staat hij inderdaad als niet op woensdag, maar waarom heeft Hafas en de Reisplanner hem dan nog?
 

05-12-2010 18:28:21
dlm4yjp
dlm4yjp
Dus dan kan je vrij snel een conclusie trekken:

Spoorboekje -> Foutje -> Bedankje!


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

05-12-2010 20:34:00
ZJ37
ZJ37
Zal wel een fout zijn na wijzigingen die gedaan zijn t.b.v. onderhoudsroosters, toen is het spoorboekje 'gedrukt' en daarna pas de fout hersteld en dus weer op de goede manier in de reisplanner zijn gekomen.  

05-12-2010 22:10:34
daniel_ddr
daniel_ddr
Ook een leuk zinnetje: "De volledige treindienst van een bepaald traject vindt u op de cijfertabellen." Ik mis in tabel 16a/b toch echt de IC's


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

05-12-2010 22:25:48
TheKnitter
TheKnitter
NS heeft op de website alle PDF-jes staan. Om het downloaden voor ieder makkelijker te maken, heb ik ze in één .rar file gezet: http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Downloads/Spoorboekje%20NS%20DRGL%202011.rar
Doe er je voordeel mee!
 

05-12-2010 22:26:04
bart84
Moderator
bart84
Volgens mij mist er in tabel 120a/b een hele treinserie. De 1000 wel te verstaan.


Mvg. Bart
 

05-12-2010 22:38:23
ns1700
ns1700
dan slaat trein 2627 Ledn over in December... opgelost%08%


groeten uit Spoorzone
 

06-12-2010 10:20:13
aaron
aaron
Ik zie dat er in de avondspits een 800 uit Schagen is bijgekomen richting Maastricht/Heerlen. Deze rijdt nu nog als LM tot Alkmaar.  

06-12-2010 10:42:50
reisthijs
reisthijs
Quote
bart84: Volgens mij mist er in tabel 120a/b een hele treinserie. De 1000 wel te verstaan.
Dat klopt, want alle treinen uit de serie 1000 zijn vervangen door de 900 die voortaan 2x/uur rijdt.
 

13-12-2010 07:36:49
ZJ37
ZJ37
De 16000/13600/6000 gaat volledig met SLT rijden. Opmerkelijk is overigens dat er bijzonder veel wordt bijgeplaatst en afgetrapt. Of het in de praktijk ook zo allemaal gaat werken...

Zo komt 16044 te Ut aan met een SLT6, wordt er een SLT4 bijgeplaatst voor de slag 6051/6052 en gaat het zesje vervolgens weer solo in 16059. Het achtergebleven viertje wordt dan even later weer bijgeplaatst in 6059.

In Ht wordt zo'n beetje elk half uur in de ochtendspits bijgeplaatst: tbv 16016/16018/16020 komt er een stel bij. Opmerkelijk is ook het juist verkleinen van trein midden in de spits: 16061 komt te Ht aan met SLT6+4 en dan gaat om 17.26 uur het viertje eraf en mag 13661 solo verder met het zesje... Een half uur later, als het al wat rustiger is, komt er als 16063 weer een 6+4 aan te Ht. Maar deze gaat wel op volle oorlogssterkte door als 13663 naar Bd.
 

09-01-2011 15:55:24
Kars
Kars
Quote
Drenthe: Naast de nachttrein in de zomerperiode Enschede - Utrecht - Schiphol gaat aansluitend hierop een nachttrein rijden op de route Groningen - Haren - Assen - Beilen - Hoogeveen - Meppel - Zwolle - Amersfoort. Vertrek uit Groningen om 0:45 uur, vanaf Amersfoort retour om 4:23 uur. Zie voor de exacte vertrektijden per station de reisplanner van NS http://www.ns.nl en nachtbusgroningen.hyves.nl http://nachtbusgroningen.hyves.nl
In de reisplanner is dit niet meer terug te vinden. Klopt het dat dit niet meer doorgaat?

Laatst bewerkt door Kars op 09-01-2011 22:12
 

10-01-2011 01:51:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Kijk je wel bij de zomerperiode dan?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

10-01-2011 13:25:51
Kars
Kars
Uiteraard.  

10-01-2011 16:05:42
jeanne
jeanne
Het is geenszins zeker dat deze aansluitende diensten ook werkelijk gereden gaan worden. Ik heb begrepen dat de paden aangevraagd zijn om zo een eventuele dienst te kunnen rijden, maar deze zijn niet concreet ingevuld en ze hadden destijds ook niet gepubliceerd mogen worden.

Laatst bewerkt door jeanne op 10-01-2011 16:06
 

09-02-2011 15:18:17
kniesoor
kniesoor
Valt me net trouwens ineens op: in het digitale spoorboekje is in tabel 24 station Nml helemaal niet opgenomen...  

09-02-2011 20:48:27
bart84
Moderator
bart84
Misschien niet goed gekeken, want de tabellen die ik heb gedownload 24a en 24b hebben allebei Nml opgemomen.


Mvg. Bart
 

09-02-2011 20:59:57
Apda
Apda
In de eerste versie (in 2 kleuren) ontbreekt Nml. In de versie van 7 februari (in grijs/zwart) staat Nml er wel in.

Laatst bewerkt door Apda op 09-02-2011 21:06, reden: preciezer geformuleerd