19-09-2011 13:23:26 | ||
---|---|---|
bloemkool
![]() |
Ik zie over het algemeen verbeteringen en dat de HSL actief in wordt gezet is ook niet zo vreemd. Dat ding ligt er niet om weg te roesten %06% |
19-09-2011 13:29:11 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Om nu te gaan protesteren tegen de dienstregeling 2012 is rijkelijk laat, deze dienstregeling zit al enkele jaren in de pijplijn, en wordt nu pas uitgerold omdat NS er (blijkbaar) van overtuigd is dat de dienst over de HSL komend jaar volledig uitgerold wordt. Het probleem zit 'm vanuit mijn oogpunt ook niet zozeer in de dienstregeling 2012, maar in de hele soap rondom de HSL. Dat is een aaneenschakeling van foute (politieke) beslissingen en bestellen van materieel bij een dubieuze leverancier. Ik denk dat je beter kunt gaan protesteren voor integratie van de HSL Zuid in het kernnet en het staken van alle onzin met Fyra en de bijbehorende toeslagen. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
19-09-2011 14:45:18 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteZeker! Zeeland krijgt nu 2x per uur een IC, nadeel is dat ze overal gaan stoppen en er geen alternatief is (zoals een HSL of zo). |
19-09-2011 15:15:07 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Hopelijk wordt dat geen trend met een IC die bij elke boom gaat stoppen. Dan vrees ik met grote vrezen voor Gn-Zl in drgl 2013 straks. Gewoon 2x per uur een "IC" die overal stopt op Gn-Zl, scheelt NS weer gejank van Hgv etc. |
![]() |
advertentie |
19-09-2011 15:25:11 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
Ik zelf reis 2 a 3 keer in de maand naar Zeeland Gs. Ik vertrek vanuit Ndb en ben daarbij nu ongeveer 2,45 min onderweg. Als de 2100 serie bijna overal gaat stoppen (sneltrein) en daarna in Zeeland overal gaat stoppen dan ben ik gemiddeld een kwartier langer onderweg. Via Shl naar Rtd met de HSL is zinloos omdat er geen aansluiting opzit. Dat geld ook als je doorrijdt naar Breda. |
19-09-2011 15:57:49 | ||
---|---|---|
dvwijngaar
![]() |
Quote Ja blijft ongewijzigd |
19-09-2011 20:40:04 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar wordt de 3400 nu alleen tot Hlm ingekort omdat de 2100 nu via Hlm gaat? Je moet eens weten wat een massa mensen van Hwd/Amr/Cas/Bv nu niet eens meer rechtstreeks naar Ledn toe kan. Maar goed, misschien kan de 3400 in de spits dan ter compensatie met 2xDDAR rijden... *zucht* He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
19-09-2011 20:53:58 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
Ook wat zeker is dat de eerste DDZ zal met de nieuwe dienstregeling gaan rijden op het traject Den Haag – Amsterdam. (bron staat bij DDZ) https://somda.nl/forum/7770/DDAR+wordt+DDZ/ Ben wel benieuwd wat er in de 4900/5700 serie gaat rijden. En wat gaat er dan in de nieuwe spits 5000 serie rijden? Daar bedoel ik mee 5700 - 5000 op leiden CS. |
19-09-2011 21:13:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De 5000 komt in drgl 2012 niet meer in Ledn, dat wordt dan de sprinter Gvc - Bd v.v. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-09-2011 21:16:20 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
20 minuten extra op Vs-Asd, als je over wilt stappen dus vermoedelijk een half uur. Snap echt niet waar ze die wijsheid vandaan halen. |
19-09-2011 21:27:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteWaarom zou de 3400 ineens drukker worden als hij niet doorrijdt ten zuiden van Haarlem? |
19-09-2011 21:48:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDat was tot voor kort zeker, ja. Inmiddels is de NS-directie zich er zelf mee aan het bemoeien geslagen, omdat zij de 2600 een te gevoelige treinserie vindt. Wat het wel moet worden, is nog onzeker. Laatst bewerkt door broek53 op 19-09-2011 21:48 |
19-09-2011 22:02:02 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
In dat geval moet er een andere, waarschijnlijk liefst losliggende serie, worden verzonnen, waar je 8 bakken DDZ een beetje goed kwijt kan.. |
19-09-2011 22:06:36 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
2200? |
19-09-2011 22:09:13 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Of 2800, al is die weer complexer door de verschillende plekken waar je uit kunt lopen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-09-2011 22:10:41 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
De 2000 losleggen van de 8800 en je hebt een vrije omloop (en dan DDZ in de 2000 neerzetten). Als er dan iets fout gaat (dus defect raakte), kun je er tussen Utt-Wd, Odw, Gdg-Mda, bij Ypb en bij Bkh langs. Je krijgt wel iets vertraging, maar de bijsturingsmogelijkheden zijn wel beter dan Ledn-Hfd... Laatst bewerkt door mdj op 19-09-2011 22:11 Bij twijfel: gebruik beton. |
19-09-2011 22:16:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Voor DDZ lijken de 8800/2000 en 14500 ideale series (beperkt aantal omlopen en prima wat betreft de capaciteit). |
19-09-2011 22:35:29 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Quote De 3400 zal zeker niet drukker worden, mijn punt ging erover dat de betreffende treinenen in de spits nu al wat aan de krappe kant zijn (zeker als het een mDDM is ipv een DDAR+loc) en dan besluit men dat de hele meute in Hlm over mag stappen. Maar dit is dus wel een (in)direct gevolg van de 2100 over Hlm? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
19-09-2011 22:39:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jazeker. |
19-09-2011 22:42:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNee, zeker niet; die keert in Amsterdam op de 2100 v.v. De 2600 was wat dat betreft best een goede, want die ligt volgend jaar "los". Vandaar dat hij ook uitverkoren was. |
19-09-2011 23:05:39 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote groot nadeel is dat een van de volgende verbindingen niet meer in een strakke kwartiers dienstregeling heeft. Ledn - Gv , Ledn - Gvc Ledn - Hlm of Ledn - Rtd. Laatst bewerkt door anton_ op 19-09-2011 23:09 |
19-09-2011 23:40:22 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Quote 8800 kan ook prima toch? Ik bedoel: mDDM mag nu officieel ook op Wd-Ledn, ook al komt het er vrijwel niet. 1700'en zijn meer het probleem. Of bedoel je (gebrek aan) robuustheid in verband met het enkelspoor? Martijn He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
20-09-2011 00:11:25 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Sinds het ICM er weer in is gekomen is de 8800/2000 wat gecompliceerder geworden, maar een jaar (of twee) geleden waren het nog gewoon 8 omlopen voor de hele dag; zeer overzichtelijk dus. Moet men wel even gaan werken aan de rijtijden van de 8800, want die serie zit nu niet bepaald ruim in zijn jasje, vooral tussen Ut en Wd loopt het nog wel eens spaak. Met vriendelijke groet, Robin |
20-09-2011 01:24:41 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Quote Waar de provincie Zeeland om gesmeekt heeft overigens, NSR wilde kleine stations met nauwelijks instappers liever schrappen Laatst bewerkt door Rob... op 20-09-2011 01:25 |
20-09-2011 01:26:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDan kun je niet beter inzetten dan DDZ, aannemende dat het nog steeds de rijtijden van DDAR zal halen. Veel snellers is er niet. Overigens herhaal ik nog maar eens dat het niet gaat om ongecompliceerde omlopen, want in dat opzicht zal de 2600 komend jaar een wonder van eenvoud zijn. Het gaat de directie kennelijk om de kwetsbaarheid van de baanvakken en knopen waar de 2600 overheen gaat - weinig vertrouwen in NedTrain, kortom. Nu is een niet-gecompliceerd baanvak waar DDAR/DDZ kan rijden, vrijwel niet te vinden, maar we laten ons verrassen. Laatst bewerkt door broek53 op 20-09-2011 01:26 |
20-09-2011 01:27:49 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Quote Daar maken ze het dan ook compleet zelf naar: NSR heeft ze afgelopen jaar al 2 ic's 2 sprinters aangeboden, maar die "bomen" wilde per se een "ic" |
20-09-2011 07:25:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het is wel duidelijk dat het beleid cq. lokale wensen per regio erg verschilt: tussen Gn en Zl moet elke seconde gewonnen worden en is de IC als zonetrein not-done. Tegelijk gaat in Zeeland de IC bij elke boerderij stoppen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de toename aan reistijd voor reizigers uit Vs, Mdb en Gs, opweegt tegen de frequentie-verdubbeling voor een station als Arn of Kbd. |
20-09-2011 09:13:27 | ||
---|---|---|
bloemkool
![]() |
Aan de andere kant is het zuidwesten nog steeds goed verbonden met de zuidelijke Randstad. Eigenlijk een beetje vals sentiment om daar zolang over te mauwen. Ik klaag toch ook niet omdat ik in Ut of Gdm moet overstappen om in de noordelijke Randstad danwel de Rijnmond te komen %03% |
20-09-2011 10:19:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteBekend traject wat betreft testrijden... nu was mijn ervaring destijds met het SLT wel dat die juist consequent defect raakten op plekken waar je er juist niet voorbij kon%08% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-09-2011 15:40:35 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Quoteserie 2900 Lw - Wv |
20-09-2011 15:50:41 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dat lijkt me niet handig, te ver weg van alles. Misschien beter in de buurt van de wpl? |
20-09-2011 15:56:41 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Is de 14500 geen optie? Korte omloop, misschien alleen wat te kort? Je zou m dan eventueel nog een slagje 2100, 2200 of 2600 kunnen laten maken. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
20-09-2011 16:13:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Niet handig, zul je net zien dat ie defect raakt op het enkelsporige stuk. 14521 zou dan weer wel kunnen. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-09-2011 16:18:07 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote 5400 dan maar? Weinig kritieke plekken voor als er een trein stil komt te staan en nog een werkplaats langs de route ook. ![]() |
20-09-2011 16:18:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zoals gezegd: aan elke serie waar je een beetje behoorlijk DDAR in kunt gebruiken, kleeft wel een bezwaar. De 14500 heeft als voordeel (als serie om eens voorzichtig mee te beginnen) dat ze maar één slag per dag maken in principe, en dat de treinen zelf met twee gekoppelde stellen rijden. Veel stranden zal je dus niet. Daarbij denk ik niet dat de kans dat ze voortdurend stranden, erg groot zal zijn, want volgens mij wordt er nou net aan de tractie en aan het remsysteem niets gewijzigd. En derdens kun je het qua proefbedrijf in de 14500 vrij eenvoudig zo inrichten dat er DDM-1 klaar staat om in te vallen. Laatst bewerkt door broek53 op 20-09-2011 16:19 |
20-09-2011 16:39:49 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Naar wat ik in het verleden wel eens aan geluiden heb opgevangen, was het lange tijd de bedoeling om in de 8800 met DD-AR te gaan rijden. Men heeft hier vanaf gezien omdat niet uitgesloten kon worden dat er dan 1700'en over het traject kwamen. Wat niet zo'n goede combinatie schijnt te zijn met een paar bruggen. DDZ heeft in die zin geen loc-probleem, dus als je het zo bekijkt is de 8800 weer een goede kandidaat. Maar goed, we zijn met zijn allen weer ouderwets gezellig aan het speculeren, en we zullen het uiteindelijk toch maar moeten afwachten %08% Nog even een inhoudelijke vraag waar ik het antwoord even niet op kon terugvinden: Mocht de mDDM van een DDZ defect raken, kan die dan nog vervangen worden door een 1700? Aangezien dit nu nog wel eens gebeurt bij DD-AR. Met vriendelijke groet, Robin |
20-09-2011 18:51:57 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Wat is het probleem van de vervangende IC als de Fyra Asd - Rtd nog niet rijdt? Die gaat ook via Schiphol, laten we dan maar hopen dat Ansaldo er nog lang over doet die Fyra's af te leveren.. |
20-09-2011 21:12:44 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote En hoeveel mensen reizen Vs-Asd helemaal per dag waardoor ze last hebben van de beide maatregelen? Denk niet dat dat er 100 zullen zijn. |
20-09-2011 21:15:17 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dubieus is zo lastig te kwantificeren in een objectieve en transparante aanbestingsprocedure. Quote En daarvoor klop je dan aan de verkeerde deur en moet je je melden op de Plesmanweg. |
20-09-2011 22:40:46 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Als je Vs, Mdb en Gs bij elkaar neemt toch nog een flink aantal denk ik. |
23-09-2011 20:12:00 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Als het er meer dan enkele tientallen per dag zijn eet ik mijn schoenen op. |
23-09-2011 20:45:16 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Had je peper en zout bij je schoenen gewenst?![]() Vergeet daarnaast ook niet alle reizigers naar Schiphol, die ook nog eens een keer extra moeten overstappen. |
23-09-2011 21:07:06 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
Zeeuwse Lijn interesseert me niet echt wat er gebeurt en hoeveel mensen het me raakt. ze mogen blij wezen dat ze een goede verbinding hebben ipv bijvoorbeeld einde exploitatie. dat met schiphol vind ik een veel beter probleem maar wij hebben het helaas niet voor het zeggen hier helaas. groeten uit Spoorzone |
23-09-2011 21:15:14 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Joepie, dat zijn de reacties waar we wat aan hebben. Ik hoef er niet naartoe dus het interesseert me niet %03% De één heeft last van 20 minuten extra reistijd, de ander van een extra overstap (en misschien helemaal geen langere reistijd). Gun een ieder z'n eigen 'rouwproces' %06% |
23-09-2011 21:20:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Toen de Zeeuwse Lijn in de jaren 80 voorzien werd van ATB en afstandsbediening van Roosendaal uit, zijn er ook ontwerpen gemaakt voor het verenkelsporen van enkele lijngedeelten en het maken van zeer lange blokken. Wellicht is het verdieselen van dit elektrische baanvak een optie, nu alle eerdere besparingen niet zijn ingevoerd! %08% |
07-10-2011 12:11:32 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Voor de liefhebbers, de nieuwe binnenlandse dienstregeling is vanaf vandaag te raadplegen via http://www.ns.nl Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-10-2011 12:13:22 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De 9100 gaat vanaf de nieuwe drgl sprinter heten in plaats van stoptrein. |
07-10-2011 12:21:46 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
En toch een IC Asd-Shl-Rtd. Vertrek .13, treinserie 600 |
07-10-2011 12:26:14 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Helemaal een giller: Volgens die NS planner wordt de trein naar Leer tegenwoordig door Syntus gereden![]() ![]() Verder gaat de 700 een minuut later vertrekken (.07 ipv .06) en gaat de 9100 ook weer om .31 ipv .30 vertrekken. De trein ri Zb vertrekken allemaal een minuut eerder uit Gn. Laatst bewerkt door woepje op 07-10-2011 12:30 |
07-10-2011 12:26:35 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
@mren: Inderdaad, als de BeNeLux niet rijdt, rijdt deze als vervanger. Laatst bewerkt door Bert13 op 07-10-2011 12:27 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-10-2011 13:08:03 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Nee, die nieuwe (tijdelijke) IC is geen vervanger van de Benelux, maar juist een aanvulling. De 600 vormt een halfuurdienst met de Benelux en rijdt zolang er minder dan 4x/uur een Fyra tussen Asd en Rtd rijdt. Zodat er altijd minstens 4x/uur een directe verbinding tussen Shl en Rtd geboden wordt. Opmerkelijk, de 9200 en 600 vertrekken (richting Rtd) in Gv om .27/.57, en dat is dan precies tegelijk met de 1900 in dezelfde richting. Dat is dus een erg traag pad geworden voor die 600/9200 want de 1900 is eerder in Rtd... |
07-10-2011 13:13:16 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
1900 serie te Gv spoor 3 via buitenspoor naar Rtd. 9200 serie te Gv spoor 4 via binnenspoor naar Rtd. 9200 serie dan achter de 1900 serie aan richting Rtd. Laatst bewerkt door train85 op 07-10-2011 13:13 |
07-10-2011 13:25:01 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
zou de 9200 niet over de hsl gaan vanaf deze drgl? Laatst bewerkt door Dr_Thodt op 07-10-2011 13:25 Zoomzoomzoom |
07-10-2011 13:26:59 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nee zolang de V250 er nog niet is, gaat de 9200 niet over de HSL. Eerst komt de V250 in de 2x per uur rijdende 1000 serie en daarna geleidelijk in de 900 en 9200 serie. |
![]() |
advertentie |
07-10-2011 13:52:26 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Quote Wat ik ervan heb gezien is de 4082 een IRM. Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 07-10-2011 13:52 De groeten uit Schagen |
07-10-2011 14:07:16 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Trein 4082 staat gepland met een SLT en trein 4095 ook met een SLT beide komen in Hdr. Het kan dus trein dat de SLT die hele tijd over blijft staan daar, of dat een LM is. Dat laatste kan ik niet, is redelijk complex daar. Laatst bewerkt door train85 op 07-10-2011 14:11 |
07-10-2011 17:49:55 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
Heb naar mijn trein situatie gekeken en zie dat de "sprinter 5700" op spoor 2 keert in Utrecht op de 4900 serie. Gaat er dan SLT in de 4900 serie rijden of behouden we de integrale omloop met DDAR/MDDM Ik denk dat er geen SLT in een intercity laten rijden naar Almere. |
07-10-2011 18:33:16 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Nm - Zvt gaat 7 en retour 9 minuten langer duren. En dan is station Hw waarschijnlijk nog niet eens open. Laatst bewerkt door waalkade op 07-10-2011 18:34 |
07-10-2011 18:53:42 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik maakte mij aanvankelijk geen zorgen over de dienstregeling rond de oude lijn: het corridorrijden Shl-Gvc en Hlm-Gv biedt mogelijkheden voor goede snelle cross-platformoverstappen te Ledn. Jammer (mijn mening) dat de overstappen van en naar IC te Ledn allemaal 8 of 10 minuten zijn en dat de IC's Ledn-Shl vv. geen goede aansluiting bieden te Shl op de IC's Shl-Hvs vv. Laatst bewerkt door treinfan op 07-10-2011 19:02 |
07-10-2011 19:12:48 | ||
---|---|---|
Totreintje
![]() |
Ik zag zojuist dat er om 23.56 een Sprinter iig naar Asd gaat vanuit Hdr. Zou dat dan ook een SLT zijn?![]() Laatst bewerkt door Totreintje op 08-10-2011 13:19 |
07-10-2011 19:18:54 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Quote Ja, op die manier bedoelde ik het ook, als aanvulling, sorry dat ik verkeerd overkwam. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-10-2011 19:29:12 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Quote Stukje naar boven lezen is een grote moeite. Deze sprinter vervangt de laatste IC van 00:12 op Asd ev. Deze wordt namelijk opgeheven.. |
07-10-2011 19:39:09 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
Quotenou noem ik de 4900 die 3 haltes overslaat nou niet echt een IC. hooguit moeten ze het gewoon een Sprinter noemen met op de TPB stopt niet in Hollandsche Rading, Hilversum Noord en Bussum Zuid. niet echt een waardige IC naar mijn mening. maar de naam Sprinter wil nog niet altijd zeggen dat er Sprinters komende te rijden. voor hetzelfde geld blijft het DD-AR. zo zijn er wel meerdere series die sprinter heten maar met ander materieel rijden. groeten uit Spoorzone |
07-10-2011 19:46:32 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
Dat is ook zo, gewoon afwachten op de lijst van Treinfan. Op www.ns4ns.nl staat hij nog niet online. Laatst bewerkt door spiketrain op 07-10-2011 19:49, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten! |
07-10-2011 20:25:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De huidige aanpassingen met IRM in de NoordOost worden zo te zien in alle stilte omgezet in een definitieve aanpassing%04% Tenminste, de reisplanner toont mij geen voortrein voor de 1759 uit dus dat moet haast wel zo zijn... Dat verklaart ook waarom het niet bij de herfstaanpassingen op ns.nl gezet was, het was dus stiekem definitief... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-10-2011 20:32:19 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Wat had je dan verwacht? Dat ze bij jou om toestemming kwamen vragen? %08% Gr Joop mcn Lls |
07-10-2011 20:37:38 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Toch een stukje nostalgie, die naam stoptrein![]() |
07-10-2011 20:51:55 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteNee, maar als je een advies aanvraagt voor "herfstaanpassingen" bij het Locov waar dit een onderdeel van is dan zou je toch wel verwachten dat die aanpassing zich ook beperkt tot de herfst%06% Vooral aangezien NS in de reactie op het advies (waarin Locov vroeg om een aparte adviesaanvraag voor het schrappen van voortreinen) schrijft dat ze het eventueel schrappen of toevoegen van dergelijke voortreinen in de adviesaanvragen voor de wijzigingsbladen zouden verwerken. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-10-2011 21:59:53 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote%08% Heel goed, heel goed. Hiermee kan ik me geestelijk alvast rustig voorbereiden op wat komen gaat met de Hanzelijn in drgl 2013 ![]() Maar zonder dollen. Het zou handig zijn als men voortreinen schrapt, dat ze nog wel voldoende capaciteit blijven bieden. En dat laat in de huidige situatie soms te wensen over. Een uur staand reizen is dan het gevolg en dat verdiend een IC reiziger nu ook niet, vind ik. |
07-10-2011 22:00:20 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Quote Ik ben toch wel heel nieuwsgierig wat voor een materieel men hier (voorlopig) in de pijpleiding voor heeft:). ICR zou wel een leuke zijn. Dan bied je hetzelfde comfort als de Benelux het andere half uur, weinig stops, en met een TD-7 bied je ongeveer evenveel capaciteit als de Benelux. Hoewel een TD-10 in de spits ook geen ramp is, natuurlijk. Laatst bewerkt door Iceman op 07-10-2011 22:01 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-10-2011 22:56:38 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteTja, rekent NS soms met een gemiddelde over het hele traject... in dat geval snap ik 'm: dat stuk ten oosten van Amf wat ze nu ineens op dubbele capaciteit rijden vergeleken met voorheen compenseert de boel ![]() Met drgl 2012 worden de aansluitingen van de MerwedeLingeLijn ri. Rtd trouwens ook weer wat beter, al blijft 36800 -> 1900 er eentje van 10 minuten (omdat in 3 minuten van 15 naar 2 in Ddr niet haalbaar is), 36700 -> 2100 is een keurige van 3 minuten, de andere kant op is alles 9 minuten. Er lijkt ook iets te conflicteren op Ddr zolang nog niet alle 2100'en naar Vs doorgaan: de 2100 tot Ddr en de 2200 doen namelijk 17 minuten over Rtd - Ddr tegen 14 minuten voor de 2100 naar Vs (andere kant op allevier in 14 min.), dus daar zal wel een wachttijd in zitten. En iets waarover echt nagedacht lijkt te zijn maar niet heus: de 2100/2200 uit Ddr komt in Rtd aan op het moment dat de 2800/20500/21700 juist vertrekt en omgekeerd%03% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-10-2011 23:05:23 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Oh handig, nog meer extra reistijd Mdb -> Gn dus. De andere 2100 rijdt dus nog niet direct door? Biedt 'ie dan wel goede aansluiting op de Benny? |
07-10-2011 23:36:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Situatie ten zuidwesten van Dordrecht wijzigt nog niet in december dit jaar en de Benelux blijft achter de 1900 aan rijden (zelfs korter als nu), dus ri. Zeeland is die aansluiting er nog keurig. En andersom ook gewoon. IC Rtd-Ddr gevolgd door een Sprinter naar Ddzd, Zlw, Odb en Zvb krijgt trouwens ook een verdrievoudigde overstaptijd. Die's zelfs zo lang dat NS.nl zelfs voor Gv-Rsd adviseert de Sprinter te nemen voor het hele stuk als de 2100 niet doorrijdt%03% Laatst bewerkt door daniel_ddr op 07-10-2011 23:38 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
08-10-2011 01:30:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteWel over nagedacht, maar niet elke puzzel past overal zoals je hem zou willen hebben. |
08-10-2011 01:35:01 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteICM3. |
08-10-2011 10:31:43 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
VIRM6. |
08-10-2011 11:53:31 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
- Als ik het goed zie in de reisplanner, zal de thalys slechts Paris-Shl vv. rijden en niet verder door naar Asd en/of Asdz. (Edit: Thalys wordt niet voor alle binnenlandse reizen getoond) - Treinserie 4300 krijgt een stop van 5 minuten te Asdz (waarom niet te Shl?), in beide richtingen. Richting Shl mogen de 140/700/1600 vanaf Asdz 2 min achter de 4300 hangen, de andere kant op rijdt de 4300 Shl-Asdz 2 min achter de intercity. Laatst bewerkt door treinfan op 08-10-2011 12:20 |
08-10-2011 11:58:24 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dat zie je dan verkeerd, de Thalys rijdt gewoon naar Amsterdam Centraal. |
08-10-2011 12:25:39 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteKunnen we het nog rustiger aan doen. Als we nu naar Lls gaan, en gewoon drgl snelheid rijden hebben we al 4 min op Asdz. Op Shl wachten is (nog)geen optie, omdat je gewoon in de weg staat op spoor 4. Gr Joop mcn Lls |
08-10-2011 12:29:25 | ||
---|---|---|
damart
![]() |
De 5400 is vanaf december geen IC, maar een Sprinter zie ik. Komt er ook standaard SLT of SGMm in Zvt dan, of blijft dat DDAR? Wel fijn trouwens dat er weer een normale aansluiting tussen 5400 en 4000 komt te Asd, dan kan ik tenminste met één overstap naar Wd, in plaats van te moeten omreizen via Ut ![]() |
08-10-2011 12:36:33 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
De 5400 wordt omgetoverd tot Sprinter, omdat deze ook op Hlms en Halfweg-Zwanenburg gaat stoppen. Maar dat zou qua mat niet uit mogen maken. Trouwens, dat nieuwe station bij Halfweg, dat is toch nooit klaar in twee maanden? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
08-10-2011 12:48:17 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteDe 4300 staat dan ook gepland op spoor 5-6, maar ook op spoor 4 zou het geen problemen opleveren. 4 minuten eerder naar Shl zou overigens ook een overstap naar de 2600 bieden. |
08-10-2011 12:55:33 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Die overstap komt dan straks op Ledn![]() Gr Joop mcn Lls |
08-10-2011 15:34:18 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
QuoteStaat dan ook gepland voor juni '12. |
08-10-2011 16:23:06 | ||
---|---|---|
peter023
![]() |
het viel me trouwens op dat de 1900 in gvc aankomt op spoor 2 en ook weer vetrekt op spoor 2. betekent dit dat spoor 3 niet meer gereseveerd wordt voor de 1900? |
08-10-2011 17:22:22 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
In Mtr zijn de sporen van de serie 6800 en de serie 32000 omgedraaid: Veolia van spoor 1, NS van spoor 3. Als ik de drgl van de trein naar Luik erbij pak die elders is gepost, dan kom ik wel wat knopen tegen tussen Mt en Mtr (de 6800 en de 5300 zouden gelijktijdig naar Mt moeten rijden en elkaar onderweg kruisen). Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
08-10-2011 17:30:18 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteBenny? Laatst bewerkt door fugazi op 08-10-2011 17:30 |
08-10-2011 18:01:52 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Benelux-trein |
08-10-2011 18:17:27 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
kunnen we treinen nog fatsoenlijk bij naam noemen graag? groeten uit Spoorzone |
08-10-2011 20:30:29 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Aansluiting van 4000 Asa-Asdm op 5800 Asdm-Hvs eindelijk officieel, 5 min. i.p.v. 4 ![]() |
09-10-2011 00:00:40 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteTja, duidelijk een gevalletje corridor-blindheid hier... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-10-2011 00:37:50 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Misschien dat het eens tijd wordt dat jij het maar eens voor moet gaan doen, hoe het wel allemaal moet. Niks anders dan commentaar en op en aanmerkingen. Ik zou zeggen, check hier even http://www.werkenbijns.nl/ en als er nu niks voor je bij zit, stel een job alert in. Dag/jaarplan zal je met open armen ontvangen. Gr Joop mcn Lls |
09-10-2011 00:56:07 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Sorry hoor, maar ik vind je reactie nogal kortzichtig, een belangrijke overstapverbinding wordt onaantrekkelijker gemaakt, lijkt me toch prima om daar kritisch naar te kijken. Het is hier gelukkig geen Noord-Koreaans-NS-applaus-forum, en laten we het er alsjeblieft ook niet van maken. Wat ik wel apart vind, is dat ik niks over het verslechteren van deze aansluiting kan terugvinden in de Locov-papieren. Volgens mij moet over dit soort zaken altijd een advies aangevraagd worden. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
09-10-2011 01:06:06 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Mja, dat mag je vinden hoor. Het is niet zo maar iets wat ik na 1 reactie plaats. Gelukkig mag ik, op dit niet Noord - Koreaans - NS - Applaus forum (soms) ook mijn mening zeggen. En dat daar het overgrote deel het niet mee eens is, jammer dan. %08% Gr Joop mcn Lls |
09-10-2011 01:43:59 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote De aankomst en vertrektijden worden ook 2 minuten geschoven,zodat je theoretisch een keertijd krijgt van 15 min.Wellicht dat daarom alles aan gaat komen en vertrekken van spoor 2 |
09-10-2011 07:41:11 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Quote Joop, mee eens, het is al moeilijk genoeg om een dienstregeling in elkaar te flansen en met overal en alles rekening te houde. Ook kruisingen, spoorgebruik en noem het maar op, moeten allemaal mee worden genomen. En dan hebben we het nog niet eens over ProRail die alles maar toe moet kennen wat de NS vraagt. Maar meningen geven mag natuurlijk altijd, niks mis mee. Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 09-10-2011 07:41 De groeten uit Schagen |
09-10-2011 11:54:08 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
ZIe ik het nu goed?? Gaat de 3000 na 20.00 uur en op zondag echt stoppen te Hlo![]() Ein-de-lijk!!!! |
09-10-2011 11:59:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nou als het woord dan toch al gebruikt... in elkaar flansen lijkt wel het best op wat er hier gebeurd is ja%08% Alhoewel, het vereiste natuurlijk vast het betere planwerk om twee kwartiersdiensten op elkaar aan te laten sluiten met exact 15 minuten overstaptijd%08%QuoteDat lijkt me wel ja. NS heeft dit kunstje al eens eerder geflikt (rijtijdaanpassing van de 2800 waardoor die niet meer op de 1900 aansloot te Rtd) en daar is toen gewoon advies over aangevraagd. Effect was toen hetzelfde: van vier naar twee goede aansluitingen, al is het nu juist 2800 -> 1900 wat als enige haalbaar blijft. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-10-2011 14:49:20 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De aansluiting te Rtd was uiteraard best te maken, maar dan verbreek je de aansluitingen wel weer ergens anders en het dito commentaar verplaatsen we ongetwijfeld ook. Een dienstregeling maken met ALLE gewenste aansluitingen bestaat gewoon niet, geloof me nu maar. Mocht het je lukken om die te maken, dan ben je de eerste. Laatst bewerkt door ZJ37 op 09-10-2011 14:49 |
09-10-2011 15:33:17 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote Ben je wel van die lange kering verlost dus (korte kering is krapjes met ICR). En het scheelt weer een perronspoor, op Gvc op zich wel handig... (gezien de toekomstige IC naar Ledn, Shl, Lls, Zl en verder... die kan niet zoals de huidige 500 vanaf spoor 5 vertrekken, dus ik denk dat in dat geval een aantal treinen een spoortje opschuiven...) |