13-04-2007 16:51:05
martijn24
martijn24
Quote
lucky: De 305 zat ook als 14.59, als ik het nummer goed onthouden heb.

De 305 zat ook in de trein van 11.25uur naar Nieuweschans vandaag.

13-04-2007 18:05:25
plaid
plaid
Vanmorgen een weetveel-machinist gesproken die vertelde dat (zeer) binnenkort de GTW's naar Roodeschool gaan rijden.
De wadlopers komen dan voor een groot deel terug tussen Gn-Lw.
Hoofdreden voor deze aanpak: er moesten snel veel kilometers gemaakt worden door het nieuwe materieel..

13-04-2007 19:19:48
lucky
lucky
Daar waren ze vandaag dan al mee begonnen

de 3201 V 3112 M en 3113 A zaten in de 17.33 trein gn - lw.

13-04-2007 19:20:12
kbrandsma
kbrandsma
Dat besluit zullen de reizigers op Leeuwarden - Groningen Arriva niet in dank afnemen met de stijgende temperaturen in aantocht.


13-04-2007 19:28:03
lucky
lucky
Inderdaad. Ik had het vanmiddag best wel warm in de trein, maar ik was wel blij met een 1'tje! Zat ik tenminste niet zo opgepropt in de trein maar lekker veel ruimte in de 4 zits.

13-04-2007 19:56:51
bouwe
bouwe
Heb vandaag acht ritten gezien met GTW op Gn-Rd. De 14.59 was deze keer geen 2/8 maar een 2/6, maar ik kon nog prima zitten.

13-04-2007 19:58:05
lucky
lucky
de 17.29 was wel een 2/8, dus dan hebben ze dat omgedraaid neem ik aan.

14-04-2007 00:35:49
dh3201
dh3201
Maar die ene bewoner van Buitenpost zal het wel weer even fijn vinden %08%


Shqiperise-lopers?

14-04-2007 01:43:05
lucky
lucky
Als ze die stellen tussen rd - gn willen laten rijden, dan is er toch al een overschot? Er zijn ongeveer 12 stellen beschikbaar voor die lijn lijkt mij.

(4x 2 (en soms rijden er ook 3 stellen in de spits tussen gn - lw) + de stellen die tijdens de avond spits ook tussen gn - rd rijden.

12 stellen is toch wel wat veel voor die lijn denk ik? er zullen vast geen 4x 3 stellen gaan rondrijden.

14-04-2007 08:57:05
bouwe
bouwe
Het langste treintje op de lijn Gn-Rd is de 30528, zes bakken DH.

14-04-2007 10:29:58
teus-baars
teus-baars
OVRailnieuws meld aanpassingen DRGL Rds en Hlgh; Leuk te horen dat er weer wat meer DH's terug keren op GN-LW%05%, hoewel ze dat nu ook wel doen; gisteren 3212 vandaag 3221 in "Buffeldienst" [melige modus]Als het zo doorgaat met die lawaaipapagaaien van GTW's mag ik een klacht in gaan dienen bij de examencomissie; met open ramen zijn ze zeer duidelijk hoorbaar in het betreffende gedeelte van ons schoolgebouw...%08%

Laatst bewerkt door teus-baars op 14-04-2007 10:33

14-04-2007 10:48:09
bouwe
bouwe
Quote
teus-baars: OVRailnieuws meld aanpassingen DRGL Rd en Hlgh%08%


Volgens de Arriva website is er voor Rd niets veranderd, die aanpassingen konden nu niet worden meegenomen.

14-04-2007 11:55:50
lucky
lucky
Het zijn de trajecten lw - hlh, maar daar verandert eigenlijk niks, er gaat 1 trein rijden op zondag om aansluiting te bieden op de vaarboot (15.03)

De andere route is gn - nieuweschans, de eerste treinen vertrekken daar een aantal minuten eerder, precies hetzelfde wat op gn - lw gebeurt.

14-04-2007 11:56:58
lucky
lucky
Quote
bouwe: Het langste treintje op de lijn Gn-Rd is de 30528, zes bakken DH.


Hoeveel gtw's schat je dat gn - rd nodig heeft bouwe?

14-04-2007 13:35:16
mv
mv
Het zijn de trajecten lw - hlh, maar daar verandert eigenlijk niks, er gaat 1 trein rijden op zondag om aansluiting te bieden op de vaarboot (15.03)

Dat is een treintje xtra om de passagiers iets tegemoet te komen zodat ze in Lw niet hoeven te "Sprinten" naar hun aansluiting elders in het land.
Je zou zeggen dat net zoals met de drukte afgelopen Paasweekend en dit weekend waarmee nogal wat reizigers die treinen gebruiken wel eens wat beter had gereageerd gemogen van Arriva uit.
1 trein xtra en mensen alsnog als sardines in een blikkie terug naar Lw.
Greetz:MV

14-04-2007 14:10:15
bouwe
bouwe
Quote
lucky:
Hoeveel gtw's schat je dat gn - rd nodig heeft bouwe?


Ik zal eens rekenen dit weekend.

15-04-2007 13:14:28
lucky
lucky
Voor je het vergeten was. Hoeveel gtw's zijn er nodig?


En Plaid, Heb je ook enig idee wanneer arriva het om gaat gooien? Is dat komende week al? Of wachten ze tot er nieuwe stellen komen, want als er straks 3 nieuwe stellen nog bij komen, dan zijn er bijna ook genoeg voor de volgende lijn..(lw - sk/stv) Aangezien daar normaal 12 bakken DH rijden, zijn zowiezo 4 2/8 en 2x 2/6 wel genoeg lijkt mij. Je kan waarschijnlijk nog wel met minder toe.

15-04-2007 14:11:03
wimhoekema
wimhoekema
zaterdag 14 april deden er nog DH's dienst op Gn-Rd, waaronder de 3215. Volgens enkele Arriva-meesters was die dag de laatste inzet en rijden er vanaf vandaag GTW's. Lw-Stv staat officieel nog steeds te boek als laatste lijn (juli/aug, maar of de praktijk anders is zullen we zien. Dit heeft ook te maken met het ombouwen van alle depotvoedingen in Lw van 220V naar 380V. Overigens slurpen de GTW's diesel; op 1 liter rijdt een GTW maar 800 meter, een DH rijdt 3 kilometer op 1 liter. Om het verhaal te completeren: een DM'90 rijdt ongeveer 1:1.
Per 1 september is het onherroepelijk gedaan met de lease van DH en DM en zal er een bakkentekort optreden op de Arrivalijnen. Arriva zal geen gebruik maken van het wurgcontract om nog wat Buffels bij te huren (en daar vervolgens voor 15 jaar aan vast te zitten...)%03%

mzzl,
Wim

15-04-2007 14:17:38
salieri
salieri
Klopt, hoorde ook al van iemand dat de GTW 1:0,8 rijdt

15-04-2007 14:22:40
lucky
lucky
Wim, de planning die ik steeds heb is net wat anders... Lw - stv is volgens de arriva planning niet als laatste.

November/December: Groningen-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Groningen-Leeuwarden

Dat is de arriva planning.

En trouwens, bakken terkort op arriva lijnen? Zover ik kan zien heeft arriva volgens mij wel genoeg gtw's besteld..

15-04-2007 15:56:25
lucky
lucky
Quote
salieri: Klopt, hoorde ook al van iemand dat de GTW 1:0,8 rijdt



Hoeveel liter kan zo'n GTW dan bij zich dragen?

Laatst bewerkt door lucky op 15-04-2007 15:57

15-04-2007 16:25:02
salieri
salieri
Denk wel redelijk veel
Precieze getallen weet ik niet

15-04-2007 18:24:46
bouwe
bouwe
Quote
wimhoekema: zaterdag 14 april deden er nog DH's dienst op Gn-Rd, waaronder de 3215. Volgens enkele Arriva-meesters was die dag de laatste inzet en rijden er vanaf vandaag GTW's.


Gisteren reed er ook al een GTW 2/6 mee op de lijn. Zal zo eens bij het spoor gaan kijken. Die telling hou je nog van me te goed Lucky.

15-04-2007 18:40:47
philips
philips
Quote
lucky:Hoeveel liter kan zo'n GTW dan bij zich dragen?
Nou ik denk dat die GTW er de heledag mee kan rijden Kijk maar bij de Omloop op basis van treinnr. en typ treinnum. 30154. Dan zie je geen tank-teken staan. Weet niet of het zo goed is?%09%


Groeten, Philips

15-04-2007 18:50:23
bouwe
bouwe
Helaas pindakaas Wim, vanavond twee gele bananen (3203 en 3211) in de omloop Gn-Rd. Opvallend was dat ik door mijn verrekijker uit de richting Dz een setje GTW's Swd zag binnenrijden.

Laatst bewerkt door bouwe op 15-04-2007 18:50

15-04-2007 19:59:11
johnsoft
johnsoft
@bouwe

Ik keek ff door het dakraam heb ik mooi uitzicht van de lijn Swd-Rd en de boog richting Dz,
En het klopt het was GTW 2/8 "103??", die reed vandaag als trein 30663 van en naar Dz.

Johan de Lange

Laatst bewerkt door johnsoft op 15-04-2007 20:12

15-04-2007 20:05:39
lucky
lucky
Ik ben even creatief bezig geweest, en een planning gemaakt over of de gtw's de DH-II enzo kunnen vervangen qwa zitplaatsen. volgens mij lukt het redelijk, met een paar stellen als reserve.

Lw - gn: 4x 2/6, 6x 2/8
Lw hlgh - 1x 2/6, 1x 2/8
Lw- stv/sk 4x 2/6, 2x 2/8
gn - rd 6x 3/8
gn - dz, 2x 2/6, 2x 2/8
gn - nsch/winschoten/leer 5x 2/6, 5x 2/8

Ik twijfel beetje over gn, maar zo lijkt het me wel kunnen. 5x 2/8 volgens mijn planning op reserve.

15-04-2007 20:18:55
bouwe
bouwe
Kan je daar geen webcam hangen Johan?

[/end-of-chat]

15-04-2007 20:38:02
johnsoft
johnsoft
Hahahaha %02%
Nee, ik woon ongeveer nog geen 100 meter van het spoor.

Johan de Lange


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


16-04-2007 08:10:52
treinfan
treinfan
Quote
lucky: gn - rd 6x 3/8
Bestaan er ook 3/8

16-04-2007 08:19:07
peterselie
peterselie
Quote
plaid: Vanmorgen een weetveel-machinist gesproken die vertelde dat (zeer) binnenkort de GTW's naar Roodeschool gaan rijden.
De wadlopers komen dan voor een groot deel terug tussen Gn-Lw.
Hoofdreden voor deze aanpak: er moesten snel veel kilometers gemaakt worden door het nieuwe materieel..


Afgelopen vrijdag zat de 10243 in de 30540. Over vandaag valt behoorlijk wat te melden. de 302 zat in de 30515 en de 233 in de 30615. En liefst 3%05% setjes wadlopers op Lw-Gn.

16-04-2007 08:28:08
bouwe
bouwe
De 30528 vanmorgen vier bakken DH..... Was errug gezellig.

Laatst bewerkt door bouwe op 16-04-2007 08:41

16-04-2007 12:23:28
lucky
lucky
Quote
treinfan:
Quote
lucky: gn - rd 6x 3/8
Bestaan er ook 3/8


Nee... Heel simpel klein typfoutje.

16-04-2007 12:46:12
peterselie
peterselie
Soms is het wel grappig als er camera's in een trein hangen. Zo ook afgelopen vrijdag toen ik in trein 30242 zat. Af en toe kijkt de mcn tijdens het rijden mee met de camerabeelden en dat kan tot grappige taferelen leiden. Dit is wat de mcn omriep:

"Wilt u de voeten van de bank halen meneer?"

"Dank u"

16-04-2007 15:49:05
bouwe
bouwe
Zo ik nu kan zien de hele dag gele bananen op Gn-Rd en weinig tot niet rood-wit. Zat de mcn te lullen tegen Wim? Jammer.

Laatst bewerkt door bouwe op 16-04-2007 15:49

16-04-2007 15:52:54
lucky
lucky
Als er vandaag 3 setjes wadlopers op gn - lw waren, waar waren al die gtw's dan?? En waar komen al die wadjes vandaan, arriva heeft niet een overschot ervan lijkt mij..

16-04-2007 16:35:56
kbrandsma
kbrandsma
Volgens mij hebben ze van Lw-Stv één DH2 geplukt en met de 3112 geruild. Of is de 3205 weer gerepareerd?

16-04-2007 16:43:34
lucky
lucky
De 3112 en 3113 zaten vanmorgen samen nog in gn - lw.. nu niet meer?

16-04-2007 17:30:50
bouwe
bouwe
Mijn vorige bericht moet ik iets nuanceren. De 14.59 en de 16.59 uit Gn werden in ieder geval door een DH gereden, de 3201.

De 16.29 uit Gn werd gereden door 2x 2/6 (243/231). Beide stellen waren de laatste dagen veelvuldig tussen Gn en Lw te vinden. Om 16.43 spotte ik te Wsm de 10302 richting Gn en om 17.13 de 10308 richting Gn met -4.

En nog steeds vindt ik dat ontluchten verschrikkelijk irritant. Om de 20sec hoor je een klepje dichtvallen waarna een leiding wordt ontlucht (pssssssss). Hopeloos irritant.

Verder opvallend dat er te Wsm twee (!!) Arriva kaartautomaten zijn geplaatst.

Laatst bewerkt door bouwe op 16-04-2007 18:04

16-04-2007 17:33:56
salieri
salieri
Er waren wel GTW's naar Rd én Dz vanmorgen
Ik ben er van 08.20 tot 08.55 geweest namelijk

16-04-2007 18:12:34
peterselie
peterselie
Dat had ik hierboven al ergens gemeld

16-04-2007 19:15:49
koen220902
koen220902
Quote
plaid: Vanmorgen een weetveel-machinist gesproken die vertelde dat (zeer) binnenkort de GTW's naar Roodeschool gaan rijden.
De wadlopers komen dan voor een groot deel terug tussen Gn-Lw.
Hoofdreden voor deze aanpak: er moesten snel veel kilometers gemaakt worden door het nieuwe materieel..


In dat geval lijkt een inzet van de GTW's op Gn-Dz en Gn-Lw voor de hand liggender. In anderhalf uur rijdt een stel een slagje Dz, heen en terug tezamen goed voor 76 km. Het materieel dat een slagje Rd rijdt rijdt die 76 km ook, maar dan in twee volle uren omdat het stel uit Rd niet in Gn binnen 7 minuten op een tegentrein keert. In de basisuurdienst is dat standaard zo, bij de spitstoevoegingen dwingt de praktijk dat af, je kunt in alle redelijkheid géén keringen van 1 minuut in Gn inplannen. Gn-Lw is 54 km, een stel rijdt deze afstand in een uur, dat is ongeveer in dezelfde mate kilometer-intensief als de Dz - dienst. Lw - Sk - Stv levert een kilometerproductie van 51 in een uur op.

Die logica volgend zou ik de DH's zo lang mogelijk op Rd laten rijden, het materieel in die diensten maakt per dag minder kilometers dan op Gn-Dz en Lw-Gn. Maar logisch is de gedachte natuurlijk wel: De GTW's zitten nu nog in de garantie van fabrikant Stadler, eventuele kinderziekten komen alleen aan het licht bij een intensief proefbedrijf.

Laatst bewerkt door koen220902 op 16-04-2007 19:22

16-04-2007 21:02:05
teus-baars
teus-baars
Enfin wat mij opviel vandaag was dat om 13:12 te Hdg DHII+DHI in stopdienst Lw-Gn zat(3212V 3113A blijkt). EDIT:tekst aangepast.

Laatst bewerkt door teus-baars op 16-04-2007 21:06

16-04-2007 21:09:18
lucky
lucky
Arriva wil dus de gtw's weer weghalen, maar de dienst groepen zijn nu wel met gtw, tenminste in de avond spits. Eerder was dit niet het geval, tenminste voor zover ik weet. Dus daaraan laten ze eigenlijk zien dat de gtw's in de avond spits structureel daar zouden moeten gaan rijden toch?

Laatst bewerkt door lucky op 16-04-2007 21:09

16-04-2007 21:25:32
admin
Moderator
admin
@Teus-baars: uit de formregels: Plaats je per ongeluk een bericht twee keer, maak dan een van de berichten leeg, deze zal dan worden verwijderd


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

16-04-2007 21:54:32
bouwe
bouwe
Net de recente spots even bekeken, dr gaat ook een hoop GTW naar Delfzijl. Zou dat om omlooptechnische redenen zijn? Een aantal treinen uit Rd keren om terug te gaan naar Dz.

16-04-2007 22:03:16
robm
robm
Quote
bouwe: Net de recente spots even bekeken, dr gaat ook een hoop GTW naar Delfzijl. Zou dat om omlooptechnische redenen zijn? Een aantal treinen uit Rd keren om terug te gaan naar Dz.
Vandaag een beetje rondom Gn gehangen en afwisselend DH en GTW gezien op zowel Rd als Dz. De 302 reed hele dag op Rd. Voorzover gezien keren de stellen niet op Rd/Dz in Gn. In de spits wordt er wel wat gehusseld met het materieel. Om 16u30 te Gn GTW naar Lw, Rd en Dz klaar staand. Leuk gezicht. Op Gn-Lw buiten de spitsen gezien : DM90 los (in spits gecombineerd als sneltreinen) en DH's. GTW's dus in spits wel.

17-04-2007 00:50:12
mren
mren
Quote
lucky:
Hoeveel liter kan zo'n GTW dan bij zich dragen?

Geen idee, maar om je een idee te geven: een stel DM'90 heeft twee 1000 liter tanks.

17-04-2007 08:32:00
peterselie
peterselie
Arriva krijgt het voorlopig niet voor elkaar om de maximum snelheid op te laten schroeven tot 140 km/h. Prorail wil nog niet aan de 140 km/h voor de GTW, terwijl de stellen het wel kunnen halen.

http://media.rtvnoord.nl/nieuwsaudioitems/16040701.wma

Laatst bewerkt door peterselie op 17-04-2007 08:33

17-04-2007 08:47:27
bouwe
bouwe
De 3201 (herkenbaar aan de AD-reclame aan de zijkant) lijkt in zijn eigen omloop te zijn beland. Waar dit stel gisteren al de .59 treinen uit Gn richting Rd reed, daar deed hij dit vanmorgen vrolijk weer, gespot vanuit de auto. De 30528 werd wederom verreden met vier bakken DH waar het er zes zouden moeten zijn. De .01 naar Dz werd overigens ook gereden door een DH.

Laatst bewerkt door bouwe op 17-04-2007 09:37

17-04-2007 14:55:33
lucky
lucky
3 setjes gtw en 1 setje DH vanmorgen in de vroege ochtend spits op lw, voor zover ik dat heb kunnen zien in de sneltrein lw - gn van 6.57


Ook werden er nieuwe arriva boekjes uitgedeeld in de stoptrein van lw - stv van 14.01, maar er werdt met geen woord gerept over de nieuwe treinen of de datums waarop ze ingezet zouden gaan worden op de verschillende trajecten.


En er stonden 3 DH-I'tjes op lw, een redelijk hoog aantal voor de afgelopen tijd.

17-04-2007 17:18:42
martijn24
martijn24
Vanmorgen weer een nieuwe trein gespot de 10309. Deze kwam uit Duitsland en reed heen en weer tussen Groningen en Zuidbroek voor wat testritten. Eindelijk weer een nieuwe trein na vele weken. zag hem om 10.55uur naar Zuidbroek zien vertrekken van perron 7B

17-04-2007 17:20:41
lucky
lucky
Eindelijk weer nieuw materieel! En dan is het maar 1 stel.

17-04-2007 18:11:05
bouwe
bouwe
Aan het einde van de middag nog even gekeken bij het station van Zuidhorn en Uithuizen. De situatie lijkt vandaag het omgekeerde te zijn van gisteren. Kwam bij Zuidhorn drie setjes GTW tegen en bij Uithuizen vanmiddag enkel DH-mat. Arriva logica?

Laatst bewerkt door bouwe op 17-04-2007 18:12


17-04-2007 18:13:41
lucky
lucky
Misschien doen ze het om en om? Om elke reiziger van de gtw's gebruik te laten maken. Rare logica, maar het zou kunnen.

17-04-2007 18:54:07
peterselie
peterselie
Tsja de Arriva logica is lastig te doorgronden

17-04-2007 19:43:38
kbrandsma
kbrandsma
Dat houdt het spotten ook verassend, en daar is het iedereen toch om te doen?

Quote
lucky: En er stonden 3 DH-I'tjes op lw, een redelijk hoog aantal voor de afgelopen tijd.


Klopt, die kunnen nu weer met Gn uitgewisseld worden.

17-04-2007 19:47:04
bouwe
bouwe
Die mag je daar houden, maar bedankt voor het aanbod.

17-04-2007 19:56:00
lucky
lucky
Haha, laat ze hier maar. Lekker veel ruimte.

17-04-2007 21:05:36
salieri
salieri
Maar er is dus weer een nieuw stel. Dat is altijd mooi natuurlijk.
Gisteren reden er doordat er GTW's naar Dz en Rd zijn gestuurd, te weinig bakken in de 30430 en 30213.

17-04-2007 21:08:47
lucky
lucky
Wat is 1 stel nou na meer dan een maand..

17-04-2007 21:55:18
reizigert
reizigert
Filmpje voor de liefhebbers
mms://media.rtvnoord.nl/nieuwsvideoitems/070416snellere treinAsf.asf

18-04-2007 15:05:28
mark
mark
Zojuist weer enkele off-topic-reacties verwijderd, dit kan ook wel op de chat o.i.d. besproken worden.

18-04-2007 18:28:04
bouwe
bouwe
Vanmiddag een leuke situatiefoto gemaakt in Winsum. Links op de foto de 243(V) en de 308(A), rechts de 234(V) en de 242(A). Detail: uit de linkertrein steekt het hoofd van de vrouwelijke mcn.

Foto: http://www.bshome.nl/somda/wsm_18042007.jpg

Laatst bewerkt door bouwe op 18-04-2007 18:37

18-04-2007 19:28:38
kbrandsma
kbrandsma
Mooie foto Bouwe

De nieuwe 309 stond vanmiddag om 14.50 voor controle voor de werkplaats van Voith. Om 17.30 was hij niet meer op deze plaats te bekennen. Mogelijk stond hij toen binnen.

Wel vreemd dat een nieuw treinstel eerst een paar testritjes ten oosten van Groningen maakt voordat het binnengenomen/gecheckt wordt door Voith. Zou dit zijn doordat machinist/personeel van Stadler dan nog mee kan rijden, aangezien dit personeel dan (misschien) nog in Nederland is (en zo de ergste tekortkomingen kan constateren/verhelpen)?

Of worden de overbrengingsritten niet door personeel van Stadler verzorgd?

Laatst bewerkt door kbrandsma op 18-04-2007 19:29

18-04-2007 19:47:22
peterselie
peterselie
Ik denk wel dat personeel van Stadler de overbrengingsritten in duitsland doet. Alles gaat daar onder nummer van de PEG. Ik denk dat Arriva het in Leer overneemt en dat misschien de mcn van Stadler dan meerijdt. Die paar testritjes zullen zijn om het stel even te testen en alvast de nodige km's te geven. Ze moeten even de 300 halen voordat zo'n stel de baan op mag. En natuurlijk even naar Voith toe om alles te controleren voordat het stel de dienst op gaat

18-04-2007 19:48:31
lucky
lucky
Ik denk inderdaad ook dat stadler hem overbrengt.

En ik verwacht het stel vrijdag in reizigersdienst, en anders maandag.

18-04-2007 20:45:46
train85
train85
Is de 309 vandaag in het land gekomen of gisterenlaat?

18-04-2007 21:10:04
lucky
lucky
Gisteren in de ochtend/middag al railsim.

18-04-2007 21:43:51
train85
train85
Ok ,want ik zag op http://wwww.lokreport.de staan bij sichtungen van 17 april dat er in duitsland op 16 April een 2/8 reed onderweg naar Groningen/Nieuweschans en daarom was ik benieuwd of het de 309 was.

18-04-2007 21:46:51
lucky
lucky
Dat zal de 309 dan waarschijnlijk wel geweest zijn, maar dan is hij ergens een nacht overgebleven.

Laatst bewerkt door lucky op 18-04-2007 21:47

18-04-2007 22:46:14
peterselie
peterselie
Quote
railsim: Ok ,want ik zag op http://wwww.lokreport.de staan bij sichtungen van 17 april dat er in duitsland op 16 April een 2/8 reed onderweg naar Groningen/Nieuweschans en daarom was ik benieuwd of het de 309 was.


Dat was idd de 309. Hier nog een stukje van de tijden van 16 april:
Überführung eines Arriva-Triebwagens nach Holland:
Villingen 19:20
Triberg 19:40
Hausach 20:00
Offenburg 20:20

http://www.badische-schwarzwaldbahn.de/sonderfahrten.html

19-04-2007 08:41:52
bouwe
bouwe
Vanmorgen een setje 2/6 naar Rd en eentje naar Dz. Beide setjes veroorzaakten vertragingen tot +10, op dit moment zelfs een uitgevallen trein. De 30528 durven ze blijkbaar nog niet met GTW te rijden, maar vindt het eigenlijk wel prima zo.

Laatst bewerkt door bouwe op 19-04-2007 09:14

19-04-2007 08:56:47
martijn24
martijn24
Quote
lucky: Gisteren in de ochtend/middag al railsim.

In de ochtend. Ik heb hem tegen 11.00uur gespot te Groningen.

Laatst bewerkt door martijn24 op 19-04-2007 08:58

19-04-2007 10:06:31
lucky
lucky
Vanmorgen veel DH op lw - sk/stv

2 setjes 2 x DH-II en een set 4x DH-II, dus er zijn genoeg bakken hier nu om alles met 4 bakken te rijden. En arriva deed een extra spitslag, de trein van 8.29 naar stv reed nog met 4 bakken DH

19-04-2007 14:19:42
kbrandsma
kbrandsma
Quote
lucky: 2 setjes 2 x DH-II en een set 4x DH-II

4xDH2 moet zijn 4xDH1. Veolia praktijken dus. Ik heb gespot 3112, 3109, 3113, ? Dit kan haast niet anders dan de 3116 zijn, want de 3104 en 3115 zijn op Lw-Gn gespot door Goffe de Boer. Aangezien Arriva niet meer DH1 bezit betekend dit dat de 3116 weer gemaakt is.

Quote
lucky: En arriva deed een extra spitslag, de trein van 8.29 naar stv reed nog met 4 bakken DH

Extra spitsslag?
Aha, je bedoelt de 30015 met de tijd uit IJlst. Die rijdt wel vaker met 4 bakken DH.

19-04-2007 16:44:04
lucky
lucky
Ja, ik doelde inderdaad op de 30015, wist niet dat die standaard met 4 bakken reed, dacht maar met 2..

19-04-2007 20:11:55
plaid
plaid
Om 17.23 komen te Leeuwarden aan de 3448+3447 (als stoptrein?). Vervolgens geen sneltrein... 17.33 vertrekken 309+306 als stopper naar Groningen.
Voor zover ik weet reist een Arriva mcn naar Stadler af om een stel op te halen.
Ritjes van de nieuwelingen eerst in het Groningse mogelijk omdat aldaar vaak ook Voith-personeel te vinden is?
Vraagje nog: Is iemand er nog achtergekomen Waarom er destijds een hele vloot wadlopers bij Voith is binnengeweest? Voor mij nog steeds een raadseltje...
Het waren niet alleen wadjes die naar Veolia zijn gegaan.

19-04-2007 20:19:46
kbrandsma
kbrandsma
Zal wel praktischer zijn geweest. Voith heeft op dit moment toch nog niet alle stellen in onderhoud, dus er zal wel ruimte geweest zijn. Vraag is wie met deze oplossing is gekomen.

19-04-2007 20:44:08
martijn24
martijn24
10309 was vandaag in dienst gekomen, zag deze trein tegen 18.33uur op station Groningen vertrekken naar Leeuwarden samen met de 306.

19-04-2007 23:24:48
lucky
lucky
Deze stellen stonden beide voor de voith garage om 16.00, toen hadden ze dus al in de stoptrein moeten zitten.

Ik had in het opvallende dingen topic ook al gemeld dat de sneltrein aankomst 15.28 gekoppeld werd aan de stoptrein die ook nog uit dm'90 bestond, hierdoor reden de stellen dus gekoppeld, maar was er geen sneltrein, een super oplossing..

19-04-2007 23:25:45
bouwe
bouwe
Vanavond ook weer GTW's op Gn-Rd. Wat geven die een partij licht af zeg, geweldig. %02%

Laatst bewerkt door bouwe op 19-04-2007 23:26

20-04-2007 11:31:20
bouwe
bouwe
De 30530 reed vanmorgen maar met een een enkele 2/6, de andere was achtergebleven met olielekkage in Groningen. Zoals in het opvallende topic te lezen is was dat erg gezellig. Iemand die in Groningen heeft gespot en weet welk stelletje dit betrof?

Laatst bewerkt door bouwe op 20-04-2007 11:31

20-04-2007 11:34:20
lucky
lucky
Had je een andere trein dan normaal genomen Bouwe? Zat van de drukte?

20-04-2007 11:36:02
bouwe
bouwe
Nee, normaal neem ik altijd de 30528, die heeft zes bakken DH wat wel lekker ruim is. Alleen kwam vanmorgen vroeg de slotenmaker langs dus was ik genoodzaakt een trein later te nemen. En tja, toen stond het gehele perron wel even te janken toen er een enkele 2/6 aankwam zetten. %08%

21-04-2007 09:58:10
bouwe
bouwe
De 242 en de 243 zijn al de hele week tussen Gn en Rd te vinden. Zo ook vanmorgen weer.

Foto van de 243 vanmorgen: http://www.bshome.nl/somda/10243_wsm.jpg

Laatst bewerkt door bouwe op 21-04-2007 10:00

21-04-2007 13:06:44
lucky
lucky
Een enkel 2/8tje en een enkel 2/6je om de reizigers tussen lw en sk te vervoeren... Of arriva verwacht niet veel reizigers, of het is heel gezellig..

21-04-2007 13:06:58
goffe_bp
goffe_bp
10301, 10233 en 10309 rijden vandaag op Lw-Sk en 10306 en 10235 op Lw-Hlgh.


goffe_bp

21-04-2007 13:12:51
lucky
lucky
3 stellen? Ik zag 2 enkele stellen, met welke was de 301 dan gekoppeld?

Edit: Laat maar, maar de logica is weer ver te zoeken... Dan koppel je dus de 2 grootste stellen aan elkaar, en laat je de kleinste apart rijden. %03%

Laatst bewerkt door lucky op 21-04-2007 13:14

21-04-2007 13:49:27
johnsoft
johnsoft
Ook rijden de hele dag GTW's 2/6 van en naar Dz.

Johan de Lange %02%

21-04-2007 17:12:22
j.jager
j.jager
Dan concludeer ik hieruit dat de wadjes vandaag allemaal een rustdag hebben.

21-04-2007 17:16:38
salieri
salieri
Jep

Laatst bewerkt door salieri op 21-04-2007 17:16

21-04-2007 22:21:10
mark
mark
Niet helemaal Rond 10:30 liep er in Gn een DH binnen uit Lw achter een DM'90. Werd meteen daarna afgerangeerd.

21-04-2007 22:54:13
wimhoekema
wimhoekema
in Lw stonden 7 bakken gekoppeld opgesteld, nog een tweetje op de tractiesporen en de 3201 pendelde om 19.01 terug naar Gn.
Ouderwetsch veel DH's dus daar, terwijl de witte zetpillen maar aan- en af vlogen naar Sk en Hlgh.

mzzl,
Wim

22-04-2007 19:29:40
goffe_bp
goffe_bp
De GTW's rijden sinds kort zeer veel op Gn-Dz/Rd. Maar zit hier de omroep en de halte's op de matrixborden al in? Dt was wel het geval bij Lw-Sk/Stv.

Laatst bewerkt door goffe_bp op 22-04-2007 19:31


goffe_bp

22-04-2007 19:34:32
bouwe
bouwe
Je bedoeld Gn-Rd/Dz? Beide lijnen zitten al in de GTW.

22-04-2007 19:36:47
daniel_ddr
daniel_ddr
Volgens mij was 't hier nog niet langsgekomen, maar volgens het nieuwste Arriva Reizigersmagazine (nr. 8) worden de elektrische GTW's op Ddr-Gdm rood.

22-04-2007 19:50:30
bouwe
bouwe
Uitstekende keus, vindt rood hm beter staan dan groen.

22-04-2007 21:55:20
goffe_bp
goffe_bp
10301 reed vanmorgen vroeg op Lw-Stv, die is later vervangen door 10309. Deze trein heeft twee slagen naar Sneek gemaakt en is wegens een defecte deur later afgerangeerd. Hij kwam binnen in Lw op spoor 3%05% Later is 10233 ingezet.


goffe_bp

24-04-2007 17:56:19
lucky
lucky
Vandaag op de lijn lw - stv, in de avond spits had arriva in 1 trein 3 DH-I + 1x DH-II, en een andere trein 1x DH-II en 1x DH-I, hierdoor was 1 trein dus te kort, en 1 trein veel te lang, aangezien de trein naar sk nu 5 bakken heeft, en dat wel een overkill is.