07-05-2007 18:38:19
lucky
lucky
Aan de nieuwe spots te zien is de 234 in gn "vervangen" door de 242, die was zeker nog over in gn.

08-05-2007 08:38:47
bouwe
bouwe
Rij ik vanmorgen over de N361, zie ik op de spoorlijn twee 2/8'jes gecombineerd rijden vanuit Delfzijl. %03% Hoezo ze hebben voor de 30528 nog geen materieel. %09%

08-05-2007 09:46:32
teus-baars
teus-baars
%06%234 uitgevallen; daar zit een luchtje aan... tenminste toen ik gisterochtend instapje op het "toilet-balkon" rook het daar niet geheel fris en fruitig%03% Defect aan de toiletinrichting en/of luchtverfrissing schat ik dus%05% -tenzij een passagier die lucht op zijn cv mag schrijven-...

Laatst bewerkt door teus-baars op 08-05-2007 09:48

08-05-2007 19:05:58
lucky
lucky
Vandaag 3x 3 bakken DH op lw - stv/sk, waar ze alle 3 4 moeten zijn, ze hebben de 2tjes op de andere lijnen in gebruik (3215 nu weer in de sneltrein naar gn) Dit omdat de 3446 in de avond spits ter zijde stond.


08-05-2007 19:34:52
bouwe
bouwe
Vandaag ook weer regelmatig DH-mat op Gn-Rd. Waar blijven die 2/8'jes.....

08-05-2007 19:45:03
lucky
lucky
Ik weet het niet.. De 301 die gister in lw stond zag ik niet meer, dus of die stond binnen, of die was weer aan de bak. Ook het kapotte stel van gister zag ik niet meer buiten staan.

08-05-2007 19:46:00
bouwe
bouwe
En gewoon vanmorgen 2x 2/8 gespot vanuit de auto uit de richting Delfzijl, waar zijn ze mee bezig.....

08-05-2007 19:57:05
peterselie
peterselie
De 30628 gaat over op de 305xx serie, dus begrijpelijk is het wel

Laatst bewerkt door peterselie op 08-05-2007 19:58

08-05-2007 21:11:56
kbrandsma
kbrandsma
Quote
lucky: Vandaag 3x 3 bakken DH op lw - stv/sk, waar ze alle 3 4 moeten zijn, ze hebben de 2tjes op de andere lijnen in gebruik (3215 nu weer in de sneltrein naar gn) Dit omdat de 3446 in de avond spits ter zijde stond.

Al gemeld in het opvallende dingen topic
Dit was echter vanmiddag. Vanochtend meer materiaal.
Trouwens, moeten zijn...
Het is alleen wat gezelliger. Vroeger met de Friese DH's moest het inderdaad. Met die Groningse DH's past het net qua zitplaatsen. Alleen om 17.01 wordt 't moeilijk.

08-05-2007 22:35:12
lucky
lucky
Moeten, als in wat er volgens omloop zou moeten rijden.

Ja, dat er vanmorgen nog genoeg was, is omdat de 3215 de sneltrein heeft gereden omdat de 3446 niet meer wou denk ik. Deze stond op gn tegen het water aan.
Dit stel reed maandag nog gewoon op lw - stv/sk

Dit heb ik overigens ook al gemeld in opvallende topic.

11-05-2007 17:36:03
bouwe
bouwe
Uit het opvallende dingen topic:

Quote
bouwe: Vanmorgen maar liefst vier setjes wadjes op Gn-Rd, waar zijn ze in vredesnaam met al dat GTW spul heen gegaan? Gn-Dz?


Quote
J.Jager: De baflotrein(30517) reed wel met een gtw, deze was afkomstig van de 30628(trein uit delfijl).


Ook dit stel komt weer uit de 30600. Waarom opeens zoveel GTW naar Dz?

Laatst bewerkt door bouwe op 11-05-2007 17:37

11-05-2007 18:40:58
lucky
lucky
Geen idee... Maar er stonden vandaag 3 stellen niks te doen in lw, tenminste dat neem ik aan, aangezien ze er om 7.50 stonden (spits) en om 18.00 nog, maar dan op andere sporen (spits)


Tevens zat ik op de terugweg in de 3205, en het was echt een sauna daar, de verwarming stond vol te draaien!

11-05-2007 19:55:16
teus-baars
teus-baars
Ach, het kost verder niets en wie weet is het nog gezond ook; beter dan die ijskou welke je krijgt met Stadlers in hartje zomer...309 vanmiddag bij Voith.

Laatst bewerkt door teus-baars op 11-05-2007 19:55

11-05-2007 20:03:40
lucky
lucky
Daar stond ie vanmorgen ook, vanmiddag stonden alle 3 stellen ergens in het midden zeg maar, niet bij de rechtshulp en ook niet bij voith.

14-05-2007 12:06:57
peterselie
peterselie
Quote
lucky: Geen idee... Maar er stonden vandaag 3 stellen niks te doen in lw, tenminste dat neem ik aan, aangezien ze er om 7.50 stonden (spits) en om 18.00 nog, maar dan op andere sporen (spits)
Klopt. Ik heb de stellen vanaf het busstation in Lw zien staan rond 17.10 uur

15-05-2007 09:03:12
bouwe
bouwe
Vanmorgen weer vijf bakken GTW vanuit Dz, terwijl ze de 30528 niet kunnen rijden met GTW. Ik eet mn schoen op.

15-05-2007 09:18:08
kbrandsma
kbrandsma
Nu het nog niet subtropisch is lijkt mij een Wadloper nog niet zo erg. Uiteraard moet hij wel van voldoende bakken zijn voorzien.

Denk maar dat het vanaf volgende week beter wordt: https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2778
Scheelt een paar nieuwe schoenen

Laatst bewerkt door kbrandsma op 15-05-2007 09:20

15-05-2007 09:21:51
bouwe
bouwe
Gisterochtend waren het maar vier bakken DH, en das krap. Over die drie nieuwe stellen: gezien de Arriva-logica gaan die dingen ergens naar Stavoren rijden ofzo.

Laatst bewerkt door bouwe op 15-05-2007 09:22

15-05-2007 10:23:24
lucky
lucky
Prima toch? En de stellen van dz gaan op rd rijden, en het probleem is opgelost.

15-05-2007 10:56:13
peterselie
peterselie
Quote
bouwe: Vanmorgen weer vijf bakken GTW vanuit Dz, terwijl ze de 30528 niet kunnen rijden met GTW. Ik eet mn schoen op.


Zolang ze de 30628 op de 305xx serie keren, kan ik wel billijken dat ze het zo doen. Zo maken de nieuwe stellen voldoende kilometers en scheelt het Arriva gehannes met de inzet van stellen.

15-05-2007 10:58:42
lucky
lucky
Kilometers hebben ze al gemaakt.. (op gn - lw), alleen de 309 en 310 nog niet echt, als ze die kilomters willen laten maken, dan kunnen ze die beter op die lijn inzetten.

15-05-2007 11:38:28
j.jager
j.jager
Vandaag 3 nieuwe stellen, die om 11.18 Sappemeer-oost passeerden opweg naar Groningen. De stellen zijn 311, 312, en 314.

15-05-2007 13:56:47
lucky
lucky
Ik liep rond 12.30-13.00 ook in gn (aan de spots van salleri te zien hij ook) en ik zag alleen de 312, er stond beetje veel ICM voor, maar de andere 2 stellen waren er dus ook.

15-05-2007 14:00:44
salieri
salieri
Toen ik aankwam zag ik de 314 net wegrijden naar de rangeersporen buiten station Gn
Met de verrekijker heb ik de 311 gezien, die stond bij de wasplaats. Ook de 312 en later de 314

15-05-2007 14:27:08
lucky
lucky
312 stond best makkelijk, die kon je rond 12.30-12.40 duidelijk zien, tot er een ICM voor werdt gezet, daarna ging de 312 nog even rangeren, dus toen kon ik die wederom zien. De andere 2 heb ik niet kunnen spotten.

15-05-2007 14:44:00
salieri
salieri
Klopt, de 4242 werd ervoor gezet, waardoor mijn uitzicht ook vrijwel nihil was

15-05-2007 17:35:58
j.jager
j.jager
Vanmiddag waren ze aan het testrijden met de 311, 312, en de 314. Ik heb ze een paar keer zien rijden, en vond het een leuk gezicht om 3 stellen(9wagons) te zien rijden.

15-05-2007 18:15:14
bouwe
bouwe
De 30551 werd vanmiddag gereden door vijf bakken (gespot vanuit de auto), gaat de goede kant op.

Laatst bewerkt door bouwe op 15-05-2007 19:45

15-05-2007 18:19:07
martijn24
martijn24
heb de nieuwe treinen ook gespot in Groningen de stellen 10311,10312 en de 10314.


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-05-2007 18:41:26
aarclay
aarclay
Ben ik nu de enige die op de ATB van de GTW afleest Sappermeer i.p.v. Sappemeer?

Laatst bewerkt door aarclay op 15-05-2007 18:41

15-05-2007 18:56:17
j.jager
j.jager
@aarclay. Dat is mij Pasgleden ook al opgevallen. Bij sappemeer-oost is dat zo, en bij hoogezand-sappemeer ook. Ik denk dat het een spelfout(typefout) is.

15-05-2007 19:19:05
lucky
lucky
Quote
bouwe: De 30551 werd vanmiddag gereden door zeven bakken (gespot vanuit de auto), gaat de goede kant op.



Niet dus, de 17.01 trein gn - lw werdt met de 240 gereden, dus ik verwacht dat er wel wat mensen zijn achter gebleven in leeuwarden...

Gelukkig voor mij stopte mijn les eerder, zodat ik nog even kon spotten en daarna de sneltrein kon nemen.

15-05-2007 19:44:33
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
aarclay: Ben ik nu de enige die op de ATB van de GTW afleest Sappermeer i.p.v. Sappemeer?
Knap dat je op de ATB kan lezen waar je bent... Het heet gewoon reizigersinformatie

15-05-2007 19:46:57
bouwe
bouwe
Quote
lucky:
Niet dus, de 17.01 trein gn - lw werdt met de 240 gereden, dus ik verwacht dat er wel wat mensen zijn achter gebleven in leeuwarden...




Tja, volgens planning zou Gn-Lw nog niet gereden moeten worden met GTW. Gevalletje eigen schuld.

15-05-2007 20:06:04
salieri
salieri
Quote
aarclay: Ben ik nu de enige die op de ATB van de GTW afleest Sappermeer i.p.v. Sappemeer?
Ik kijk meestal op die informatie dingen, maar zie nooit Sappermeer staan%03%

15-05-2007 20:06:39
lucky
lucky
Haha Maar nee, er reed vandaag een gtw in de .01 dienst, in plaats van dh'tjes, terwijl de 3216, 3109 en 3115 gdst stonden in gn, dus die hadden het normaal gesproken moeten rijden.


@ beheer, misschien nieuw topic, het was al vrij groot voor de schoolcomputer.

15-05-2007 20:13:42
mvd
mvd
Bij deze deel 10 van de GTW's.

Laatste reactie:
Quote
lucky: Haha Maar nee, er reed vandaag een gtw in de .01 dienst, in plaats van dh'tjes, terwijl de 3216, 3109 en 3115 gdst stonden in gn, dus die hadden het normaal gesproken moeten rijden.

15-05-2007 20:14:23
mvd
mvd
Deze is inderdaad al erg lang. Hier kunnen jullie verder gaan: https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2783#nieuw

15-05-2007 20:21:00
goffe_bp
goffe_bp
Vanochtend reden reden 2 treinen met GTW op Gn-Lw. Dit is de laatste tijd maar 1 trein.


goffe_bp

15-05-2007 20:21:08
kbrandsma
kbrandsma
Uit het speciale 311, 312 en 314 topic:
Quote
stijnhoofd: (als er interesse is in buitenlandse 2/8 jes)
Mijn reisverslag in griekenland met de 2/8:
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5783


Op deze foto's is duidelijk het verschil met de vierde generatie van Arriva te zien. Vooral de voorruitstijlen zijn een wereld van verschil. Waar deze simpele stijlen (raamhouders) hebben, zijn de GTW's van Arriva voorzien van stijlen van minstens 15 x 15 cm als het niet groter is.

15-05-2007 20:22:23
goffe_bp
goffe_bp
Vanochtend reden 2 treinen met GTW op Gn-Lw. Dit is de laatste tijd maar 1 trein.

Laatst bewerkt door goffe_bp op 19-05-2007 12:43


goffe_bp

15-05-2007 20:24:23
lucky
lucky
En vanmiddag reden er dan denk ik 3 treinen, ik zag om 12.01 ook al een buffel in de 12.01 dienst zitten, vond het al een beetje apart.

15-05-2007 20:38:25
salieri
salieri
13.01 was volgens mij ook een DM'90 stel, namelijk de 3447

15-05-2007 23:50:09
boorsmah
boorsmah
Om 20.15 reden er de 3 nieuwe stellen door Bp richting Lw


Boorsma.H.

16-05-2007 08:56:01
martijn24
martijn24
Ook om 11.01uur reed de 3447 naar Leeuwarden vanuit Groningen gisteren.

Laatst bewerkt door martijn24 op 16-05-2007 08:56

16-05-2007 19:09:29
bouwe
bouwe
Vanavond weer twee wadjes in omloop op Gn-Rd.

17-05-2007 00:05:15
plaid
plaid
De nieuwe 311 en 314 werden gister eind van de middag door Voith afgeleverd. De 312 al eerder en kwam in dienst op Lw-Hlg.

Laatst bewerkt door plaid op 17-05-2007 00:06

17-05-2007 00:09:42
lucky
lucky
Flink snel in dienst dan, na 1 dag in nederland gelijk al in dienst. Dat gaat goed.

17-05-2007 10:54:18
salieri
salieri
Quote
lucky: Normaal doen ze geen 2 stellen door de week ff naar de werkplaats. Dus het lijkt me niet. Maar dit is een opvallend topic, evt kunnen we in het arriva topic verder

Noodreparatie kan altijd natuurlijk. Maar hij zal wel ergens gewoon verstopt staan dan

17-05-2007 12:36:48
robbertc
robbertc
Ik was gisteren om 14.15 toevallig in Lw en toen reden ze dacht ik de 312 net voor om naar Hlg te gaan rijden.

17-05-2007 12:39:49
r4c-fan
r4c-fan
Ich habe auf der Stadler Homepage gesehen das auch elektrische Arriva GTW bestellt sind. Sind die schon existent oder werden die erst noch gefertigt?
Groetjes Lars

17-05-2007 13:17:55
fastguy84
fastguy84
tot eind 2007: Arriva diesel GTW
v/a sept 2007: Veolia diesel GTW
begin 2008: Arriva elektrische GTW
ergens in 2008: Veolia elektrische GTW

17-05-2007 13:47:22
lucky
lucky
Quote
salieri:
Quote
lucky: Normaal doen ze geen 2 stellen door de week ff naar de werkplaats. Dus het lijkt me niet. Maar dit is een opvallend topic, evt kunnen we in het arriva topic verder

Noodreparatie kan altijd natuurlijk. Maar hij zal wel ergens gewoon verstopt staan dan


De kans dat er 2 stellen in 1 dag kapot gaan is statitisch niet zo heel groot, maar het kan.

17-05-2007 14:07:16
r4c-fan
r4c-fan
Quote
fastguy84: tot eind 2007: Arriva diesel GTW
v/a sept 2007: Veolia diesel GTW
begin 2008: Arriva elektrische GTW
ergens in 2008: Veolia elektrische GTW

Danke
Groetjes Lars


17-05-2007 14:14:42
lucky
lucky
De arriva diesel datum is niet correct, dit zal tot augustus/september zijn.

17-05-2007 14:28:25
peterselie
peterselie
Quote
lucky: De kans dat er 2 stellen in 1 dag kapot gaan is statitisch niet zo heel groot, maar het kan.


Is een tijdje geleden ook voorgekomen. Toen was er zelfs sprake van dat er 3 stellen defect waren, maar uiteindelijk bleken het er maar 2 te zijn.

17-05-2007 14:42:32
martijn24
martijn24
Vandaag reed de 312 op Groningen-Nieuweschans, ik heb er zelf ingezeten. tegen 14.01uur uit Groningen vandaag.

17-05-2007 14:49:13
bloober
bloober
@lars: Even voor de duidelijkheid -> De elektrische Arriva GTW's zijn niet voor het noorden, maar voor Dordrecht-Geldermalsen.


Groetjes, Bloober

18-05-2007 13:32:26
mdeen
mdeen
Ik deed gisteren Dz-Vl en was blij verrast te zien dat de treinen naar Delfzijl alleen maar met GTW gereden werden. Sterker nog: ik heb daar in het Groningse geen enkele rijdende Wadloper gezien.
Geweldig materieel, en je merkt dat ze zich moeten inhouden. Van Delfzijl tot Loppersum werd er niet geweldig hard opgetrokken, maar in Loppersum moesten we 5 minuten wachten op de tegentrein. Toen werd er even flink aangezet en de vertraging was in Groningen dan ook 0.
Ik hoop dat ze volgend jaar de dienstregeling een beetje aanpassen. Hier en daar een minuutje eraf (kering in Delfzijl 5 minuten langer bijvoorbeeld).

De dosis Wadloper heb ik op Nm-Vl natuurlijk wel binnen gekregen. +5 en constant in de ATB tring rijdend...

Laatst bewerkt door mdeen op 18-05-2007 13:41

18-05-2007 16:23:40
johnsoft
johnsoft
Vandaag reed weer oude vertrouwde DH2 "Wadloper" op de lijn Gn-Dz, en vanochtend was het anders toen reden GTW stellen van Gn-Dz.
Sterker nog de GTW stellen mogen tussen Swd-Gnn 120 km/u rijden dan DH stellen "Wadloper" alleen 100 km/u rijden dat scheelt ongeveer halve minuut.
En GTW's kunnen sneller optrekken en afremmen, dan DH stellen "Wadloper"

Johan de Lange

Laatst bewerkt door johnsoft op 19-05-2007 15:39

18-05-2007 23:32:37
goffe_bp
goffe_bp
Vanmorgen 10311 gespot in trein 30117. Aan de spots te zien zijn de 10312 en 10314 ook al in dienst. Hopelijk hebben ze volgende week genoeg stellen om trein 30213 nu weer wat langer te maken%02%


goffe_bp

18-05-2007 23:33:28
lucky
lucky
Ja, weg met de gtw's op die lijn, laat ze nu eens een keer hun planning volgen. (zoals ze laatst nog gezegd hadden)

18-05-2007 23:46:48
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
fastguy84: begin 2008: Arriva elektrische GTW

Arriva zegt zelf dat die dingen eind 2008 komen... Ergens deze maand nog (ben de datum vergeten) wordt op een bijeenkomst in station Sdt de kleur die de GTW's krijgen officieel bekend gemaakt (al is dat geen verrassing meer) Het papiertje waarop datum en tijd staan hangt aan 't raam van de Arriva Store in Dordrecht.

19-05-2007 14:22:06
philips
philips
Quote
bloober: @lars: Even voor de duidelijkheid -> De elektrische Arriva GTW's zijn niet voor het noorden, maar voor Dordrecht-Geldermalsen.
Ja, dat moet dan wel Want op die lijn rijden ze lektrisch, en als ze die bovenleiding weg gaan halen, nou dat kost dan wel iets €€€€€€€


Groeten, Philips

19-05-2007 14:38:45
lucky
lucky
Je kan prima met diesel over electrische lijn rijden hoor, hoeft de bovenleiding niet weg.

19-05-2007 15:08:54
salieri
salieri
Maar als er een bovenleiding is, is het zonde om hem weg te halen

19-05-2007 15:37:37
Jack5812
Jack5812
En bovendien is het minder vervuilend om met electrische tractie te gaan rijden Ik ga er wel vanuit dat er een aparte toelating dient te komen voor die electrische GTW's
Gr Jack

Laatst bewerkt door Jack5812 op 19-05-2007 15:38

19-05-2007 17:44:56
mich
mich
Dat moet ook, electrische installatie moet gekeurd worden, of die geen stoorstromen geeft enzo.

19-05-2007 18:10:02
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
daniël_ddr: Ergens deze maand nog (ben de datum vergeten) wordt op een bijeenkomst in station Sdt de kleur die de GTW's krijgen officieel bekend gemaakt (al is dat geen verrassing meer).
Vanmiddag nog even gekeken, die presentatie is op 22 mei

20-05-2007 13:58:35
kritische
kritische
Quote
lucky: Je kan prima met diesel over electrische lijn rijden hoor, hoeft de bovenleiding niet weg.


Een bijkomend probleem kan de detectie van de treinen zijn, electrische treinen worden beter gedetecteerd dan diesel-electrische treinen. Dit hangt uiteraard wel samen het type beveiliging van het baanvak. Vanwege de detectie moeten tussen Zwolle en Groningen de DM90 met 4 bakken rijden.%05%

Kritische

Laatst bewerkt door kritische op 20-05-2007 13:59

20-05-2007 18:11:09
timtrein
timtrein
Nee hoor, dat hangt niet samen met de beveiliging, alleen met het type detectie. Gelukkig hebben die GTW's een vrij hoge aslast (door dat motorbakkie) dus misschien lukt het ook zo wel

20-05-2007 18:34:10
kbrandsma
kbrandsma
Niet alleen de motoren. Ook de bakken aan weerszijden van de motorbak rusten voor de helft op deze twee assen.

21-05-2007 11:24:23
daniel_ddr
daniel_ddr
Al eerder gemeld, maar hier het volledige persbericht erover...

Hoe gaat de nieuwe Arriva-trein er uitzien?

Uitnodiging en presentatie Merwede-Lingelijn met toekomstperspectief

Op dinsdag 22 mei vindt een informele presentatie Merwede-Lingelijn plaats in Sliedrecht, waarbij vooruitgekeken wordt naar de komst van de nieuwe passagierstrein én alle ontwikkelingen op de Merwede-Lingelijn. Ook wordt de kleur van de nieuwe trein op creatieve wijze onthuld en worden de prijzen uitgereikt aan de winnaars van de kleurkeuzewedstrijd. Verder wordt het recente Reizigersonderzoek gepresenteerd. Voor deze bijeenkomst bent u als klant en reiziger op de Merwede-Lingelijn nadrukkelijk uitgenodigd.

De presentatie vindt plaats op dinsdag 22 mei 2007 vanaf 16.15 uur. Plaats van handeling is Station Sliedrecht, de Heeren van Slydrecht, Stationsplein 8. Het programma omvat bijdragen van Martin Huls (gedeputeerde Provincie Zuid-Holland) en Anne Hettinga (algemeen directeur Arriva). De reiziger in de regio heeft mogen stemmen over de kleur van de nieuwe Arriva-trein en input geleverd voor het Reizigersonderzoek; alle reden om samen met u een klein “feestje” te vieren.

Onderzoeksresultaten
Het Reizigersonderzoek is een initiatief van het Platform Sociale Veiligheid Merwede-Lingelijn. Sociale veiligheid is een van de speerpunten bij de aanstaande uitbreiding van de Merwede-Lingelijn met nieuwe haltes. In dat verband worden ook de bestaande stations van een facelift voorzien. Veiligheid, leefbaarheid en meer comfort staan daarbij voorop. Tijdens de bijeenkomst van 22 mei zullen de uitkomsten van het Reizigersonderzoek gepresenteerd worden en kort worden toegelicht door coördinator Matti Baggerman.

Wij hopen dat u tijd en gelegenheid heeft om onze gast te zijn!

Tot ziens!

Bron: www.arriva.nl

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 21-05-2007 11:26

21-05-2007 12:40:06
peterselie
peterselie
Afgelopen vrijdag in de 309 gezeten van Gn naar Lw. De mcn trok erg langzaam op met het stel. Dan denk je dat een wadje traag optrekt, maar dit sloeg werkelijk alles. Vanaf Groningen was het stel pas bij Vvl op snelheid, normaal is dit zelfs met een wadje een stuk eerder. Ook op andere stations ging dit zo, behalve bij Bp, Vwd, Hdg en Lwc. Daarom reed het stel ook met +2 rond. Het leek er bijna op alsof het stel op halve kracht reed.

21-05-2007 12:54:35
bouwe
bouwe
De 30528 vanmorgen met vijf bakken GTW. %02%

21-05-2007 13:20:52
lucky
lucky
En de hele dag zeker gtw in treinen naar dz? Bij aankomst met de sneltrein zonet om 12.30 vertrok er net een gtw'tje naar dz

Alleen maar DH in lw-sk/stv zoals verwacht.

21-05-2007 15:56:56
kbrandsma
kbrandsma
't zit ook niet mee hè Stefan... Ik neem aan dat er ook op Lw-Gn vandaag nog wel met Wadlopers gereden wordt.

Voor de inzet op Lw-Sk/Stv zullen eerst toch echt meer stellen beschikbaar moeten komen. Aangezien de 30013 in Sneek gekoppeld wordt aan de trein (30030) uit Stavoren moet in beide ritten (en heengaande 30011) hetzelfde materiaal ingezet worden. De andere rit (even uren uit Lw) richting Stv voorzien kan ook niet, want de 30007 wordt in Sk gesplitst als de teruggaande 30022 richting Lw. Alleen 's middags kunnen Spurts dus de Wadlopers aflossen!

21-05-2007 16:09:32
bouwe
bouwe
Quote
kritische: Vanwege de detectie moeten tussen Zwolle en Groningen de DM90 met 4 bakken rijden.%05%



Kan me sterk vergissen, maar ik meen laatst een enkele DM90 van Arriva te hebben gezien bij Zl terugkerend naar het noorden.

21-05-2007 16:43:27
mren
mren
Daarvoor waren nu juist de detectieproeven bij Maarn vorig jaar; DM'90 mag gewoon solo rijden.
En dat gebeurt overigens al jaren 's avonds op Wdn-Es waar geen ATB-NG ligt.

21-05-2007 17:42:31
lucky
lucky
Quote
kbrandsma: 't zit ook niet mee hè Stefan... Ik neem aan dat er ook op Lw-Gn vandaag nog wel met Wadlopers gereden wordt.

Voor de inzet op Lw-Sk/Stv zullen eerst toch echt meer stellen beschikbaar moeten komen. Aangezien de 30013 in Sneek gekoppeld wordt aan de trein (30030) uit Stavoren moet in beide ritten (en heengaande 30011) hetzelfde materiaal ingezet worden. De andere rit (even uren uit Lw) richting Stv voorzien kan ook niet, want de 30007 wordt in Sk gesplitst als de teruggaande 30022 richting Lw. Alleen 's middags kunnen Spurts dus de Wadlopers aflossen!



2 x dh en 2x gtw op lw - gn vandaag.

En wat betreft de lijn, dit klopt, maar met de huidige stellen van lw - gn en gn - dz kan dit prima.

21-05-2007 18:09:46
salieri
salieri
Groningen - Nieuweschans - Leer rijdt al tijden erg mooi op sterkte, en ook erg goed op tijd vind ik. Heel af en toe een kleine vertraginkje, maar dat is niet zó heel erg. Dat kan elke vervoerder overkomen.

Ik vind dat Arriva zeker op dit traject erg goed bezig is!%02%

21-05-2007 20:07:37
woepje
woepje
Quote
bouwe:
Quote
kritische: Vanwege de detectie moeten tussen Zwolle en Groningen de DM90 met 4 bakken rijden.%05%



Kan me sterk vergissen, maar ik meen laatst een enkele DM90 van Arriva te hebben gezien bij Zl terugkerend naar het noorden.

Om het verhaal nog maar eens driedubbel te bevestigen: ik heb ook een los DM'90 stel in de 9100 zien rijden, dus lijkt het mij niet verplicht om met 2 stellen te rijden.

Terug ontopic:

Gn - Nsch rijdt inderdaad beter, dat was mij ook opgevallen tijdens het spotten. Nu alleen de andere lijnen nog, maar het lijkt wel alsof het ergste qua vertragingen enzo nu wel geweest is?

21-05-2007 20:22:52
lucky
lucky
Lw - sk/stv heeft een op tijd percentage van 98 - 100%, arriva heeft het gepresteerd om 100% of bijna 100% te halen op die lijn.

21-05-2007 21:00:42
kbrandsma
kbrandsma
Op OHIH is dit inderdaad besproken. Arriva heeft de punctualiteitcijfers sinds vorige week op hun site gepubliceerd:
http://www.arriva.nl/corporate/documents/DWH_Trein_punct_Web_kleur.pdf

Laatst bewerkt door kbrandsma op 21-05-2007 21:00

22-05-2007 23:08:10
fabrierban
fabrierban
Vandaag was de presentatie van Arriva in Sliedrecht over de Merwedelijn.
Iemand daar geweest die weet wat voor kleur de nieuwe treinen krijgen?

Laatst bewerkt door fabrierban op 22-05-2007 23:08

22-05-2007 23:30:00
fastguy84
fastguy84
Niet daar geweest, maar het was al een paar maanden officieus bekend dat het rood wordt...

23-05-2007 00:02:15
daniel_ddr
daniel_ddr
't tijdstip kwam helaas allesbehalve uit. Maar 't was niet officieus bekend dat 't rood wordt, het heeft zelfs al in het Arriva Reizigersmagazine gestaan

Edit: vindt er zojuist nog een krantenartikeltje over...

Rode treinen op Merwede-Lingelijn

SLIEDRECHT - Reizigers op de Merwede-Lingelijn zullen vanaf eind 2008 in rode treinen rijden. Gedeputeerde Martin Huls (Mobiliteit) van de provincie Zuid-Holland en Arriva-directeur Anne Hettinga presenteerden dinsdag de nieuwe huisstijl van de toekomstige lightrailverbinding.

Arriva heeft in december de exploitatie van de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen overgenomen van de Nederlandse Spoorwegen.

Totdat de nieuwe treinen eind 2008 gaan rijden, gebruikt Arriva oude NS-treinen De nieuwe, zeven in getal, worden geleverd door Stadler, een Zwitserse treinfabrikant. Stadler en Arriva werken al samen in Friesland en Groningen waar 43 treinen van hetzelfde type rijden, maar dan op diesel. In Zuid-Holland gaat het om elektrisch aangedreven treinstellen.

Reizigers mochten zelf kiezen welke kleur de trein krijgt. Om al te uitbundige kleurencombinaties te voorkomen, konden de passagiers kiezen tussen de groene huiskleur van de Britse onderneming of rood. De zeven treinen krijgen allemaal een eigen naam. Ook hier krijgen de reizigers inspraak. Arriva gaat ze vragen om suggesties.

Het type trein waarmee Arriva op de Merwede-Lingelijn gaat rijden is de Spurt. De treinen worden voorzien van camera`s, gelijkvloerse instap, airconditioning, werkcoupés en een digitaal informatiesysteem.

Arriva heeft tot 2020 een concessie voor het OV in de regio Zuid-Holland-Zuid.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 23-05-2007 00:14

25-05-2007 19:42:29
plaid
plaid
Wadlopers vanmiddag op Lw-Hlg! (3112+3214).
En ook een van de sneltreinen Lw-Gn met de 3213+3211.
GTW 228 was naast de Voith-loods te zien als echte Spurt (voorzien van deze naam)en dan ook nog eens die van Jan Uitham erop.

25-05-2007 21:36:17
j.jager
j.jager
Zo, endelijk weer eens een trein met een naam erop. Tot nu toe waren aleen de 303, 304, en de 305 van naam voorzien. 303 Tini Mulder, 304 Hans alders, en 305 Ubbo Emmius.

25-05-2007 21:50:27
lucky
lucky
Quote
plaid: Wadlopers vanmiddag op Lw-Hlg! (3112+3214).
En ook een van de sneltreinen Lw-Gn met de 3213+3211.
GTW 228 was naast de Voith-loods te zien als echte Spurt (voorzien van deze naam)en dan ook nog eens die van Jan Uitham erop.



Daar waren dus de stellen van lw/sk/stv gebleven, de treinen reden allemaal al met minder stellen, terwijl de laatste week alles keurig met 4 bakken reed in de spits.

28-05-2007 15:02:24
peterselie
peterselie
Quote
plaid: Wadlopers vanmiddag op Lw-Hlg! (3112+3214).
En ook een van de sneltreinen Lw-Gn met de 3213+3211.
GTW 228 was naast de Voith-loods te zien als echte Spurt (voorzien van deze naam)en dan ook nog eens die van Jan Uitham erop.


Geen verrassing dat die wadjes daar reden. setje 3214+3112 was uit omloop geraakt door een zwaar vertraagde Inselzug (10302). Omdat alle treinen op Lw-Gn wel op tijd reden, werd dit setje in Hdg gekoppeld met de achterop komende trein uit Gn. De 10241 heeft de positie van het setje overgenomen. ik denk dat de 2/6 van Lw-Hlgh richting 5b is gedirigeerd en gekoppeld is met de 10241 om 16.55 uur en dat de wadjes die plek hebben over genomen. Hoe en wat vermeld ik wel even in het opvallende dingen topic

Laatst bewerkt door peterselie op 28-05-2007 15:03

30-05-2007 18:22:47
lucky
lucky
Hoe staat het vandaag op lw - gn? Gisteren reden daar 3 setjes DH en 1 setje Gtw, waarvan 1 set DH maar uit 3 bakken bestond, met een 1tje in de friese stijl. Dus nogal krapjes, vooral op gn - zh.

Vandaag zie ik de beide grote spitstreinen op gn - rd (6 bakken, heel netjes) en gn - nsch met 8 bakken (normaal) Dus die gtw's komen vast en zeker van gn - lw.

30-05-2007 18:54:59
salieri
salieri
Was dat 's ochtends lucky?
Dan rijdt de 30428 inderdaad met 8 bakken. De 30430 met 6 bakken.

Dat een avondsspitstrein met 8 bakken reed heb ik nog niet gezien

30-05-2007 19:05:04
bouwe
bouwe
Quote
lucky: Vandaag zie ik de beide grote spitstreinen op gn - rd (6 bakken, heel netjes)


En ik was met de auto verdorie. %08%

Laatst bewerkt door bouwe op 30-05-2007 19:05

30-05-2007 19:17:56
kbrandsma
kbrandsma
De 228 was vanmiddag óp het terrein van Voith gestald. Op het eind van de middag was de 307 er voor gekoppeld. Mogelijk wacht de 228 op onderhoud en is daarom op dit spoor geplaatst. In een nog slechter scenario zou het kunnen zijn dat de 228 door de 307 (naar binnen) gesleept moest worden.

30-05-2007 19:44:06
lucky
lucky
Quote
salieri: Was dat 's ochtends lucky?
Dan rijdt de 30428 inderdaad met 8 bakken. De 30430 met 6 bakken.

Dat een avondsspitstrein met 8 bakken reed heb ik nog niet gezien


Ik bedoelde inderdaad de 30428 en de 30528.

Over de 228: Deze staat al meerdere dagen op verschillende plaatsen in lw, deze heeft ten eerste een naam gekregen, en wat er voor de rest mis is, ik weet hiet niet. Maar ik heb hem volgens mij al eerder op het terrein (dus achter het hek) bij voith zien staan.

30-05-2007 19:47:32
salieri
salieri
De 30528 die had ik alleen nog maar met 2x GTW 2/6 gezien, niet met 6 bakken

30-05-2007 19:50:01
lucky
lucky
Hij heeft ook een keer 2/8 + 2/6 gereden, maar volgens mij was het de eerste keer dat deze met 2x 2/8 reed.

Je bent traag bouwe.

Laatst bewerkt door lucky op 30-05-2007 19:50

30-05-2007 19:50:03
bouwe
bouwe
Laatst met 2/8 + 2/6.

30-05-2007 20:12:29
j.jager
j.jager
Vandaag reed de 30528 met de 310, en de 306, dus 6 bakken.