20-01-2008 23:28:00 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Voor de liefhebbers: op de TFT-schermen in de bussen hier in de regio meldt Arriva sinds vandaag dat de nieuwe elektrische GTW's in september 2008 rijden op Ddr-Gdm. Het staat er als meervoud ("nieuwe treinen"), dus de eerste zal er wel een paar maanden eerder al zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
31-01-2008 13:15:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik zat pas geleden in een Arriva. En zag een klein rekje achter een stoel hangen, met daarin een laddertje of een uitklapbaar plankje.. Zie ook deze foto van mijn mobielje: http://i26.tinypic.com/wkofbr.jpg Iemand enig idee wat dit moet voorstellen? Om rolstoelers makkelijk naar binnen te kunnen rijden (hoewel die uitschuifbare treeplanken al handig daarvoor zijn?) of..? Laatst bewerkt door aarclay op 31-01-2008 13:17 |
31-01-2008 13:31:20 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Het is inderdaad voor mindervaliden in een rolstoel. Dit onderwerp is in het Veolia-topic ook aan bod gekomen. Mich kon toen een goede beschrijving geven. Die uitschuiftreden zitten op veel perrons nog steeds voor Jan Joker op de GTW's. De sporen 5 en 8 te Leeuwarden (trein naar Groningen) zijn ook nog steeds niet opgehoogd. |
31-01-2008 17:55:41 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Niet helemaal voor Jan Jonker, als ze er niet zater was er een hele grote ruimte tussen het perron en de trein, zodat menser er zomaar tussen vallen. Misschien een beetje overdreven, maargoed. Het is toch beter dan dat er geen plank overheen hangt. Al ben ik het 10000% met je eens dat ze ASAP. sp. 5a en 8 moeten verhogen! |
01-02-2008 20:28:49 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
In iedere geval werkten de camera's in de 10321 vandaag wel, want ik heb de mcn tot tweemaal horen roepen dat een passagier de voeten van de bank moest halen ![]() |
01-02-2008 20:53:44 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Laat hm letten op het spoor voor hem en niet de passagiers. |
01-02-2008 21:45:41 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Ooit een cabinerit gemaakt o.i.d.? Hoeven echt niet veel te doen hoor...![]() Dan kun je best ondertussen af en toe op het schermpje kijken... Laatst bewerkt door nielske90 op 01-02-2008 21:46 |
01-02-2008 22:10:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een buschauffeur kijkt ook met regelmaat in zijn bus, en die heeft wel een wisselender uitzicht dan een Mcn... |
01-02-2008 22:30:03 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Ik erger mij gewoon aan de kleinzerigheid. Voeten op de bank kan inderdaad niet, maar om dat nu een aantal keer te herhalen. Zorg er dan voor dat je stewards aan boord hebt die hem een pak slaag kunnen geven. |
01-02-2008 22:33:23 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Laatste post over deze discussie: het betrof twee keer dezelfde oproep, maar dan wel voor verschillende passagiers. |
01-02-2008 22:34:11 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
@bouwe die stewards die waren op dat moment niet aanwezig en de madchinist kan niet zomaar ff uit zijn hokkie komen om hebm het persoonlijk te zeggen |
02-02-2008 09:56:16 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: Einde discussie hierover. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
04-02-2008 19:55:46 | ||
---|---|---|
annedijk
![]() |
Die GTW's worden ook schoongemaakt nu volgens mij. anne |
04-02-2008 21:58:40 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ja, eindelijk zeg... Salieri zag laatst een aantal in Gn door de wasstraat gaan en ik zag laatst een (weet niet meer welke) met een schone vloer![]() Laatst bewerkt door manuel25 op 04-02-2008 22:00 |
05-02-2008 00:17:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Is dat niet meer dan normaal dat dat af en toe gebeurt![]() Om dat hier nou te gaan melden gaat wat ver denk ik ![]() |
05-02-2008 06:28:34 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Nou, het is op zich wel opvallend, als je dag in dag uit die gore treinen bent gewend... Zag gisteren de 10317, die leek wel alsof hij uit de fabriek kwam, zo schoon was deze ![]() |
05-02-2008 08:11:57 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Nou, om nu te gaan vertellen dat een GTW door de wasstraat is geweest gaat mij ook wat ver, om eerlijk te zijn ![]() |
05-02-2008 15:06:08 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Je kijkt dan ook vooral op het scherm als je een lang stuk hebt wat je makkelijk kunt overzien. Niet in de wisselstraat van Venlo bijvoorbeeld. Het draagt wel degelijk bij aan de sociale veiligheid, want er wordt veel mee gezien en opgemerkt. Vooral als er wat aan de hand is is het handig, zonder dat je je hoeft laten te zien kun je precies kijken wat er gaande is, en aan de hand daarvan zelf ingrijpen, niks doen of hulp inschakelen. STS als gevolg van afleiding van het camerasysteem is op de maaslijn bijna onmogelijk, omdat waar je harder da 40 rijdt overal ATB-NG zit, dat je altijd neerzet ruim voor het rode sein als je niet remt. |
05-02-2008 17:30:38 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Quote Zo mag toch iedereen dingen in het betreffende toppic vermelden wat hij/zij opvallend vind? Zo zijn de gtw's al een tijdje niet gewassen en zagen er vrij smerig uit, en zo zijn er sinds afgelopen weekend er een aantal gewassen, en zoals salieri al zij dat de gewassen stellen er als nieuw uitzien, en dat vind ik n.l. ook. Laatst bewerkt door j.jager op 05-02-2008 17:31 |
05-02-2008 19:14:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik weet best wat het vak Mcn inhoud als je dat soms bedoeld %09% Daarnaast bepaald een Mcn nog altijd zelf wanneer hij dat schermpje bekijkt of niet. Mischien drukte ik het wat té simpel uit ook net in vergelijking met een bus maar ik denk dat je me gedachte wel snapt ![]() Quote Goed doe je het dan toch nooit ![]() Laatst bewerkt door thom op 05-02-2008 19:14 |
05-02-2008 19:26:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Ik zeg helemaal niet dat ik/wij op de ATB rijden. Ik zeg alleen maar dat je door het camerasysteem niet snel door rood zult rijden, omdat de ATB je daarvoor verhoed, mocht je afgeleid raken. |
05-02-2008 19:43:56 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Ach, er zijn genoeg machinisten die onder het rijden even een shagje pielen. Dat leid ook af. Oja, om weer terug te komen bij Arriva: De Sneek-pendel rijdt tegenwoordig 's middags weer met 3 bakken in plaats van 5. Laatst bewerkt door kbrandsma op 05-02-2008 19:44 |
05-02-2008 21:18:16 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
En de laatste tijd de beide stv pendels met 2 stellen. Daarnaast is het gewoon standaard geworden dat rond 4 of 5 uur op vrijdag middag ze ingangscontrole houden op spoor 1 voor de treinen naar sk/stv. Dit heb ik al zooo vaak gezien dat het wel standaard moet zijn. Ze staan er elke week op dezelfde tijd. |
05-02-2008 22:02:46 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Als ik de hele (mid)dag, ook zaterdag op lw sta te spotten staan ze er ook altijd, op zondag heb ik het ook wel eens gezien, maar dat is niet altijd. Het lijk idd wel stadaard. over die stv-treinen, de 30043/62/47/66/51/70 rijden planmatig met 4 bakken, waarvan de eerste en de laatste twee met dezelfde stellen rijden, de 30047/30066 wil ook nog wel eens met 5 bakken rijden. De 30039/58/55/75 rijdt met 3 bakken ipv 2 vroeger, en ook hetzelfde stel. |
08-02-2008 21:33:19 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Er rijdt inderdaad doordeweeks geen solo 2/6 meer op Lw-Stv. Zal wel met de kering te Lw richting Hlgh zijn (wat voor een aantal reizigers overigens wel ideaal is: 0 overstappen van Stv naar Hlgh en vice versa buiten de spits). Laatst bewerkt door kbrandsma op 08-02-2008 21:34 |
08-02-2008 21:38:45 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Dat drietje blijft van 16.00 tot 18.00 in Lw-Hlgh rijden, daarna nog 1 slag naar Stv en daarna wordt ie afgerangeerd voor zover ik weet. Voor 15 uur rijdt ie tussen Stv en Hlgh, met telkens een stop in Lw er tussen.![]() Laatst bewerkt door manuel25 op 08-02-2008 21:42 |
19-02-2008 16:58:15 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
even wat op internet geneusd (had weer niks te doen kwam ik dit tegen http://www.youtube.com/watch?v=5JHYAeqiByg let vooral op de laatste 30 seconden waarin ze heel snel zegt dat nieuwe treinen besteld zijn. wat is hiervan waar? filmpje is van 10 september dus nog redelijk actueel |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-02-2008 17:05:50 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Het klopt, er zijn nieuwe GTW's besteld, maar die zijn niet voor de nevenlijnen, maar voor Gdm - Ddr. Er zijn geen nieuwe treinen voor 't noorden besteld![]() 'Okeh' |
19-02-2008 17:09:55 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
en dit filmpje gaat over het noorden dus zullen hetin dit filmpje wel over het noorden hebben he? overgens vind ik het niet nodig voor dat ene uurtje tenzij de lijn groningen-drachten-heerenveen er komt voor arriva. maar het zal dus wel weer klin-klare onzin zijn? Laatst bewerkt door jordydl1 op 19-02-2008 17:12 |
19-02-2008 17:18:26 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Er zijn bij mijn weten wel 3 extra treinstellen voor het noorden des lands besteld, zeker omdat het traject naar Veendam ook weer met reizigerstreinen bereden gaat worden over enkele jaren en er anders tekorten zullen ontstaan. |
19-02-2008 17:28:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De drie extra stellen die inderdaad zijn besteld (vorig jaar al) zijn nog _zonder_ de extra stellen voor Veendam! |
19-02-2008 17:43:23 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Klopt, voor de trein naar Vdm is er een optie op nog 2 treinstellen. Die 3 zijn besteld om de overvolle treinen te versterken. |
19-02-2008 17:47:36 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ik kan dus aannemen dat die eind 2009 in NL komen, omdat het ongeveer 2 jaar duurt voordag stadler met de levering begint. Is het al bekend of het GTW 2/6, 2/8 of 4/10 wordt, die laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar er werd in dit topic laatst wel over gesproken. |
19-02-2008 18:08:20 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteWat weet jij er nou van als je hier niet eens in het Noorden woont?%03% Lijkt mij dat je ons als 'Noorderlingen' vaak genoeg hebt horen klagen over te volle treinen. Een feit is dat sommige treinen gewoon zwaar bezet zijn ![]() |
19-02-2008 18:12:15 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
43 treinen met een paar die niet kunnen rijden moet toch voldonde zijn om de treinen sterk te houden. mischien een kwestie van plannen?? Laatst bewerkt door jordydl1 op 19-02-2008 18:14 |
19-02-2008 18:14:38 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zucht... Wat denk je van de spits? Dan heb je wel wat extra treinstellen nodig hoor! |
19-02-2008 18:21:32 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Klopt, was dat even vergeten ![]() En over de onderhoudsstellen waar hier ook over gesproken wordt, kan ik zeggen dat er soms bij Voith geen stel buiten staat, maar dat het er bijvoorbeeld afgelopen vrijdagmiddag 3 waren, dus het wisselt nogal. |
19-02-2008 19:00:57 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Als alle reizigers in de treinen passen, ja dan is het prima. Maar in het noorden worden de reizegers s'ochtends in een *bus* vervoerd omdat er geen plek is in de trein. Dat kan dus niet. En ja, die bussen rijden structureel. |
19-02-2008 19:32:43 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteToch nog een reactie hierop... Arriva plant vrij goed, en houdt zich ook vrij goed aan de omlopen heb ik het idee. Ik vind, persoonlijk, dat de nieuwe dienstregeling vrij veel goeds heeft gebracht. Een voorbeeld: 8400 is alleen het achterste stel naar Leer gegaan. Voorheen was dat altijd 2 stellen. Omdat er nu treinen meerijden naar Nsch en daar eraf gegooid worden om 1 stel door te laten gaan naar Leer en 1 terug naar Gn, is een goede schot geweest%05% |
19-02-2008 19:44:05 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Die extra stellen zijn ook bedoeld voor de extra dienst naar Zuidbroek (3 treinen per uur in totaal tussen Zuidbroek en Groningen). Bij de vorige bestelling ging Arriva nog uit van twee treinen per uur. Shqiperise-lopers? |
19-02-2008 19:47:36 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Dit kan ik ook beamen. Heb nu 2.5 week met de sneltrein gereisd. 7.52 heen, 16.52 terug (gn - lw en terug) Heenreis alle keren 6 bakken gehad, en alle keren terug 5 bakken. Nooit 1 uitzondering op die regel. Dat vind ik wel een kunstje plannen. |
19-02-2008 19:53:09 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Het is wel te merken dat de meeste kinderziektes inmiddels door middel van een structurele oplossing verholpen zijn. Al is op Lw - Sk - Stv nooit iets terechtgekomen van dat extra stel in de middag (nu 5), terwijl ze 's ochtends wel altijd met een stelletje meer rijden (6 in totaal). |
19-02-2008 19:59:01 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Als in 12 bakken? 6*minimaal 2 = 12 bakken? Of 6 bakken en dan dus 3(x2) of 2(x3) stellen? www.ov-ervaringen.nl |
19-02-2008 20:03:57 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Is dit niet andersom? De 30347 heeft op een enkele uitzondering na namelijk 6 bakken en deze keert op jouw trein, de 30366 ![]() |
19-02-2008 21:55:57 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik denk dat jij me verkeerd begrijpt.![]() S'morgens dus de 30330 met 6 bakken. Edit: Helaas kan arriva het omloop technisch niet anders krijgen, want zowel de 30330 als de 30351 hebben echt 6 bakken nodig. De 30351 is elke dag weer gangpaden werk. De 30366 daar en tegen heeft plek genoeg in die 6 bakken. Laatst bewerkt door lucky op 19-02-2008 21:57 |
19-02-2008 21:58:40 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote ja, minimaal 12 bakken voor 3 omlopen. Maar dat lukt dus alleen in de ochtend, en smiddags verdwijnt het stel ergens anders naar toe. |
19-02-2008 22:46:25 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Het waren geloof ik 8 bakken, dus twee 2/8 en een 2/6 |
20-02-2008 19:51:15 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Mijn bericht ging over stellen voor de hele omloop, niet aantal bakken. 's ochtends: 13/14 bakken (2/8 + 2/6, 2/8 + 2/6, 2/6 + 2/6) 's middags: 11/12 bakken (2/8, 2/6 + 2/6, 2/6 + 2/8) Verschil is dus een 2/6-je. |
20-02-2008 23:45:05 | ||
---|---|---|
pieter.bos
![]() |
klopt het dat 6 bakken de max lengte is vanwege korte perrons in Gn ? Ik reis trouwens nooit in de ochtendspits, kan iemand mij vertellen hoe dat bij Adh gaat ? past volgens mij nooit meer dan 4 bakken aan het perron ... Gr Pieter |
20-02-2008 23:56:15 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteVoor de sneltrein klopt dat inderdaad; een ander perron is qua spooropstelling geloof ik niet rond te krijgen. |
21-02-2008 01:45:49 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Voor de sneltrein zit het echte probleem eigenlijk in lw. In gn zou het opzich mogelijk zijn om te keren op sp 7, al wordt die ruimte vaak ook door de ns gebruikt voor opstelling van haar ICM's. Dus dan moeten ze dat maar gaan uitvechten. In lw zit je met een groter probleem, je kan daar anders dan op sp8 nagenoeg nergens 20 minuten 6 bakken kwijt. |
21-02-2008 08:22:44 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Vanmorgen een gevalletje Duits remmen meegemaakt met een GTW. %08% We kwam met 80 Swd binnenzeilen en gingen op het laatste moment vol in de remmen. Weg vertraging. %08% Tering wat remmen die GTW'tjes rap. Laatst bewerkt door bouwe op 21-02-2008 08:24 |
21-02-2008 10:27:29 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@bouwe. Vergelijkbare simtomen had ik gisteren. Trein 30418 was te Spm 6 minuten te laat, en onderweg kon je merken dat de mcn z'n best deed om de vertraging in te halen. Op diverse stations dus ook vrij laat afremmen en met een soort van snelremming tot stilstand komen. Op een afstand van 17 km(Spm>Gn) toch +/- 3 minuten ingelopen. |
21-02-2008 10:54:13 | ||
---|---|---|
janwal
![]() |
Zou je de stop en sneltreinen in lw niet om kunnen ruilen,dus stoptreinen korte kering op spoor 8 en sneltrein lange kering op spoor 5,hier kunnen volgens mij wel 8 of 9 bakken staan. |
21-02-2008 12:21:45 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De stoptreinen zijn in de spits ook langer dan 6 bakken, volgens mij... |
21-02-2008 12:50:03 | ||
---|---|---|
janwal
![]() |
Ik heb ze nog niet langer gezien ,volgens mij zijn de perrons van de stations tussen gn en lw ook niet langer |
21-02-2008 12:57:58 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Lijkt me niet handig, omdat spoor 3a in Gn en spoor 8 in Lw langzaam binnenrijden vereisen. Mochten de treinen met een lichte vertraging rijden, dan lopen meerdere mensen hierdoor hun aansluiting mis. Bovendien moeten de stoptreinpassagiers in Lw dan veel verder lopen, omdat spoor 8 buiten het station ligt. Af en toe en dan met name op sommige uren 's avonds vertrekt de stoptrein daar wel vandaan als er een matwissel is, maar ideaal is het niet. De stoptreinen op Lw-Gn zijn in de spits maximaal 6 bakken lang. Soms kan het voorkomen dat bijvoorbeeld materieeloverbrengingen de treinen 7 bakken lang zijn, maar dit is echt het maximum voor dit traject. Heb zelf eens achter in een 7 baks trein gezeten en die gebruikte bij bijna alle stations onderweg de volledige perronlengte. |
21-02-2008 13:18:34 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Ja, trein 8400(vanaf Nsch), en trein 30415 worden met 8 bakken gereden(2x 2/8, en 1x 2/6), verder weet ik niet of er meer treinen met 8 bakken gereden word. |
21-02-2008 14:01:51 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Als iemand daar ooit een fotootje van heeft houd ik me aanbevolen. |
21-02-2008 16:59:39 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hoef je geen foto van te maken, zie de spots maar van de 8400 en 30415![]() Maar wil er wel eens eentje voor je maken hoor. In de voorjaarsmaanden als het licht wat beter is ![]() Laatst bewerkt door salieri op 21-02-2008 17:00 |
21-02-2008 17:23:03 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Hierbij een filmpje van 9 bakken gtw. Het betreft de 311 V, 314 M, en de 312 A die op 15 mei 2007 aan het testrijden waren, nadat ze eerder die dag in Nederland waren aangekomen. Het betreft de doorkomst te Spm om 16.17 ri Gn. http://nl.youtube.com/watch?v=xZjc4qomyfQ Laatst bewerkt door j.jager op 21-02-2008 18:52 |
21-02-2008 18:14:57 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
QuotePlanmatig is dat de enige trein die met 3 stellen rijdt. Maar als er bijvoorbeeld eens een trein uitvalt op lw - gn, willen ze nog wel eens met 8 bakken rijden in de volgende trein. En 8 bakken past nog net. Laatst bewerkt door lucky op 21-02-2008 18:19 |
21-02-2008 18:25:22 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Volgens mij is de wasmachine van Arriva weer stukkend, kon weer een groot aantal bruine treinen tellen vanmorgen. |
21-02-2008 18:36:07 | ||
---|---|---|
Lionking
![]() |
Voor zover ik weet rijden ze daar met maximaal 6 bakken, ik reis elke dag tussen Buitenpost en Leeuwarden en dan ook in de spits en ik heb het nog nooit gezien. Overigens zijn ze bezig met perronverhoging op Buitenpost, Veenwouden en Leeuwarden (Spoor 8 en 5B) dus de lijn Leeuwarden - Groningen word onder handen genomen. |
21-02-2008 18:38:58 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Kijk dan maar eens terug in de spots, het is een enkele keer voorgekomen, en ook al eens hier gemeld dat er meer dan 6 bakken reden. |
21-02-2008 18:42:10 | ||
---|---|---|
Lionking
![]() |
Ik zie dat inderdaad wel, ik kom ze alleen nooit tegen maar die pech zal ik wel hebben aangezien ik wel eens 7/8 bakken op Buitenpost wil zien. Overigens als ze in de spits stoppen bij Leeuwarden achter de hoven past de hele trein er nooit, meestal roept de machinist om dat de voorste deuren niet bij het perron staan maar lang niet altijd. ._. |
21-02-2008 19:42:21 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
het zijn niet alleen stoptreinreizigers die overstappen hoor, in groningen stap ik elke ochtend over vanuit de sneltrein. al denkt arriva volgens mij vaak dat die overstappen best om zeep geholpen kunnen worden. baal er dus ook goed van dat de sneltrein gn-lw vervroegd is (waardoor ik hem vrijwel dagelijks mis op de terugweg) en lw-gn verlaat waardoor ik regelmatig mn overstap mis Virm is verrekte fijn spul |
21-02-2008 20:27:28 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
En de vervroeging is weer goed om de aansluiting in lw te halen op de stoptrein naar sk/hlgh.![]() ![]() |
21-02-2008 21:59:43 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
dan kunnen ze toch op z'n minst de tegentrein ook vervroegen zodat de aansluiting naar Dz/Rd te halen is Laatst bewerkt door lw-o op 21-02-2008 21:59 Virm is verrekte fijn spul |
21-02-2008 23:14:19 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Nee, want de treinen uit de richting stv/hlgh komen rond :52/53 aan, dus kunnen de mensen uit die richting om :58 de sneltrein halen. |
22-02-2008 10:03:32 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
maar dan zou het wel eerlijker verdeeld zijn want stv/hlgh heeft nu 2x mazzel en dz/rd 2x pech Laatst bewerkt door lw-o op 22-02-2008 10:04 Virm is verrekte fijn spul |
22-02-2008 12:08:03 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Reken maar niet op dat dat gewoon pech is. Er zal vast en zeker onderzoek zijn verricht naar het aantal overstappers. En uit de richting lw zijn dat best een hoop. (Denk dat 20- 30% van de sneltrein ongeveer bestaat uit overstappers van beide lijnen.) Ik heb daar en tegen geen zicht op het aantal groningse overstappers. |
22-02-2008 17:42:25 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Dat viel mij afgelopen maandag ook op. Er lagen opzetstukken voor de perronwanden (15/16 cm), een berg zand en er stond een shoveltje. Ik ben benieuwd hoe ze dat oplossen met de reizigers. Wellicht doorrijden naar spoor 5a van de stopper? Of zouden ze elk half uur van die rubbermatten neerleggen? |
22-02-2008 17:44:41 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
In Groningen gebeurde het bij perron 1b vooral laat in de avond en in de nacht. |
22-02-2008 20:26:10 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Er liggen gewoon platen als reizigerstreinen arriveren. Het is alleen wat hinderlijk bij het uitstappen. De werkzaamheden vinden vooral laat in de avond en in de nacht plaats, zodat er niet al te veel hinder ontstaat. In Lw zijn ze aan het eind van perron 5b/8 begonnen waardoor daar al een stuk gereed is en verderop waar de meeste passagiers in en uit stappen nog niets gebeurd is. |
24-02-2008 02:37:44 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
QuoteAlsof louter het feit dat mensen in bussen worden vervoerd zo erg is. Als zo'n bus veel gerichter rijdt (zoals inderdaad het geval is), is dat een prima oplossing. Reizigers zijn zonder overstappen meteen waar ze moeten zijn. En soms is de bus gewoon handiger (frequentie, fijnmazigheid) of goedkoper dan de trein. Dat zie je overal bij parallele lijnen, zoals bijvoorbeeld de buslijnen 3 en 9 in Enschede, parallel aan de spoorlijnen Gbr-Es en Es-Hgl. |
24-02-2008 14:13:57 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik ontken niet dat het voor bepaalde mensen niet makkelijker is. Maar het feit dat het spoor gedeelte van arriva mensen in bussen vervoert lijkt mij niet de bedoeling. Zo staat het ook niet in de concessie. |
24-02-2008 22:43:55 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Je moet rekening houden dat er 40% meer reizigers in de trein zitten dan voor Arriva daar rijd. Daar had geen mens rekening kunnnen houden! |
25-02-2008 11:49:32 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Och, het is toch wel redelijkerwijs te verwachten dat bij het schrappen van parallele buslijnen die reizigers in de trein belanden en niet ineens spontaan thuis gaan blijven. |
25-02-2008 18:05:17 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vandaag was het weer een grote bende bij Arriva. Alle stoptreinen die ik heb gezien reden allemaal met een enkel 3tje, wat resulteerde in veel staanplaatsen en een aantal uitpuilende treinen. Arriva denkt zeker dat door de vakantie de helft minder reizigers met de trein gaat in de spits. Niet dus. Alleen de sneltrein was op lengte, en de normale 5 bakken leverden ook vandaag weer staanplaatsen op, net als een normale dag. Dus vakantie of niet, maakt niet zo heel veel uit. Laatst bewerkt door lucky op 25-02-2008 18:05 |
27-02-2008 19:28:33 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Het was inderdaad drietjes-parade rond Leeuwarden gistermiddag. De 30043 reed met drie bakken i.p.v. 4, en de 30051 daarna waarschijnlijk ook. Ook naar Gn veel 2/8'en gezien. Al ging de NS om 16.04 ook met een enkele ICM-IV naar Zl, maar dat terzijde. |
27-02-2008 19:42:35 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Hmm die 16.04 IC is geloof ik planmatig 10 bakken... De stopper van 15.31 uit Gn naar Lw was met 5 bakken lekker ruim. In de middag zag het er dus wel goed uit bij Arriva. |
27-02-2008 20:15:46 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ja arriva doet niet aan dubbele treinstellen in de vakantie. Alleen de sneltrein Gn-Lw in de spits met 2 stellen en heel sporadisch in de trein naar Nsch. Maar verreweg het meeste is solo. Op Gn - Rd durft men tijdens de spits zelfs met losse tweetjes te rijden. Ik ga niet zeggen dat het veevervoer was, maar er mocht in elk geval genoeg volk staan... Bij de NS is er trouwens geen sprake van het inkorten van treintjes. |
27-02-2008 21:01:07 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vanmiddag nog veevervoer gezien. Kwam om 17.32 aan uit lw met de sneltrein en de gereedstaande stopper (1 3tje natuurlijk) stond uitgepuild met gangpaden vol en proppen om er nog in te passen.![]() Laatst bewerkt door lucky op 27-02-2008 21:04 |
27-02-2008 21:53:53 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Vandaag reed de 30562(Rd>Gn) met 2x 2/6(10242 v en de 10239 a) i.p.v. 1x 2/8. Dit zelfde setje reed gisteren de 30457. |
28-02-2008 17:20:08 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Klacht indienen bij de provincie dat de vervoerder niet voldoet aan het aantal zitplaatsen volgens de concessie. Shqiperise-lopers? |
28-02-2008 17:42:40 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik zou de klachten over te korte treinen in de vakantie massaal sturen naar Arriva en de Provincie, aan het Martinikerkhof zijn ze het namelijk langzamerhand ook redelijk zat aan het worden. Het kan er in ieder geval alleen maar beter op worden... |
28-02-2008 18:16:53 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik heb er zelf geen last van, en ben ook te lui om het te doen... Vandaag precies hetzelfde tafereel in de 17.33 stoptrein, kon geen mens meer bij zo vol.. of ze moesten in de bagagerekken gaan liggen.. |
28-02-2008 18:23:11 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
9:43 uur vanmorgen, Wsm-Gn. Twee bakken, reizigers lagen in de bagagerekken. |
29-02-2008 00:24:25 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De eerste foto's van de Arriva GTW met panto zijn op bahn-online.net ook opgedoken: http://www.bahn-online.net/Copie_de_058_1_copie_800x6002.jpg http://www.bahn-online.net/075_-1_800x6002.jpg |
29-02-2008 02:41:56 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Hee, daar zijn de bovenste vlakken niet wit maar rood! ![]() |
29-02-2008 07:03:13 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Volgens een Arriva steward zou de eerste GTW al over 14 dagen arriveren. Iemand een idee of dat ook daadwerkelijk zo is? 'Okeh' |
29-02-2008 08:22:54 | ||
---|---|---|
taurus
![]() |
Die electrische GTW ziet er idd mooi uit. Die bovenste vlakken in het rood maken het treinstel 'af'. Dat wordt tzt zeker een keer de lijn Ddr - Gdm bezoeken%02% Hopelijk maken ze de bovenvlakken van de Diesel GTW's in het noorden ook nog een keer rood. |
29-02-2008 10:59:43 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
wel apart dat de stickers met spurt er al opzitten. in het noorden werden die er achteraf door voith opgeplakt. Virm is verrekte fijn spul |
29-02-2008 11:23:15 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Toen de GTW's hier al waren in het begin, was de naam voor de trein niet bekend. Nu is dat het wel en kunnen de stickers er ook op worden geplakt![]() |
29-02-2008 12:14:26 | ||
---|---|---|
Lionking
![]() |
Hmm die treinen zien er inderdaad mooier uit door die bovenste vlakken ook rood te hebben gemaakt, als ze er rijden maar weer eens vanaf het noorden die kant op. ^_^ |
29-02-2008 13:27:34 | ||
---|---|---|
pipi
![]() |
Ik ben wel benieuwd waar deze foto's gemaakt zijn. Bovenleiding zit er wel uit als 1,5 kv. Misschien in de buurt van Genève? Of is er tijdelijk iets aangepast aan de trein? Laatst bewerkt door pipi op 29-02-2008 13:28 |
29-02-2008 13:54:36 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Zoals op de foto te zien in/bij Satigny; inderdaad vlakbij Genève, iets ten zuidoosten van het vliegveld. |