05-11-2006 09:36:40
TreinOFiel
TreinOFiel
Zojuist het eerste ritje meegemaakt: het viel me op dat slechts 1 dienst GTW (de 305: Ubbo Emmius) rijdt, de andere dienst op Gn-Nsch is nog Wadloper (3225 vandaag)... Verder is ook in de automatische halteomroep van Winschoten te horen (want op bestemmingsdisplay stond Leer %03%) dat er gesplitst wordt aldaar: een deel gaat door naar Leer en het andere deel terug naar Groningen (werd later gecorrigeerd door mcn, omdat vandaag de brug eruit ligt tussen Nsch en Leer).

Foto's zijn straks te vinden op OHIH.

05-11-2006 09:39:23
bouwe
bouwe
Uiteraard ben ik benieuwd naar het rijcomfort, hoe was dat?

05-11-2006 09:47:14
TreinOFiel
TreinOFiel
Om heel eerlijk te zijn: het viel mij persoonlijk tegen %04%. Voorste bak is vrij rustig (toeval dat daar de stiltezone zit?), maar in het midden was het kedeng-kedeng, behoorlijk van links naar rechts slingeren(!) en zeker niet stil. Maar het is maar net hoe je je grenzen stelt, want het is stukken beter dan de Wadloper!

05-11-2006 10:00:07
bouwe
bouwe
Vergelijking met icm gaat zeker te ver? %08%


05-11-2006 11:53:27
bouwe
bouwe
Quote
TreinOFiel:
Foto's zijn straks te vinden op OHIH.


Ben reuze benieuwd naar de foto's.

05-11-2006 11:56:22
TreinOFiel
TreinOFiel
Ze staan er al op: zie http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=3753

05-11-2006 14:34:14
trainman
trainman
Quote
TreinOFiel: Ze staan er al op: zie http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=3753


Ben er vanmiddag ook maar ff op uit gegaan. Klik hieronder voor de resultaten bij Kw en Zb.
http://www.treinenpagina.nl/Arriva05112006RdB.jpg
http://www.treinenpagina.nl/Arriva205112006RdB.jpg
Groet, Robert

05-11-2006 14:45:43
lamote_ban
lamote_ban
Mooie plaatjes, ze zien er prima uit.

Alleen heb ik van de zomer rond Berlijn in GTW's gezeten en toen vond ik ze in vergelijking met Lint's of RegioShuttles nogal hobbelig en (van binnen) lawaaierig. Iemand er hier al mee geweest?

05-11-2006 16:46:32
stefanvdw
stefanvdw
Ook ik ben vandaag even meegeweest met de Stadler GTW, trein van 13.51 ofzo uit Martenshoek naar Groningen. Trein zat aardig vol, maar het rijdt erg fijn, aardig geluidsarm, vond het schudden ook meevallen.

05-11-2006 17:00:43
martijn24
martijn24
Vandaag ook twee keer ingezeten. Hij rijd lekker. Het was treinstel 305. Deze trein reed samen met de wadloper 3225 vandaag op het traject Groningen - Nieuwschans - leer.

05-11-2006 17:20:46
bouwe
bouwe
Ben benieuwd wat het stel morgen omloopmatig gaat doen, even de spots in de gaten houden.

05-11-2006 17:24:39
bloober
bloober
Idd. mooie plaatjes.

Zelf heb ik zomer 2005 een keer in een GTW in Zwitserland gezeten (van de Zentralbahn) en ik vond dat best een comfortabel ritje.


Groetjes, Bloober

05-11-2006 17:34:39
train85
train85
Daar heb ik dus ook afgelopen zomer ingezeten, die daar reden echt goed. Wat me wel opvalt is dat de 1e klas en 2e klas stoelen veel overeenkomsten hebben met die van Arriva en ook het toilet ziet het er zelfde uit.

05-11-2006 17:36:18
johnsoft
johnsoft
Ik ben ook vandaag in de 1ste klas "305" gezeten van Groningen naar Nieuweschans en terug. hier en daar zijn de perrons iets te laag bij sommige perrons zijn wel op die hoogte van de treeplank van de trein, maar het is afwachten wanneer ze de perrons aanpakken, het kan zijn dat ze in 2007 werkzaamheden beginnen.

Baldrick

05-11-2006 17:50:11
luytjes
luytjes
Quote
Zelf heb ik zomer 2005 een keer in een GTW in Zwitserland gezeten (van de Zentralbahn) en ik vond dat best een comfortabel ritje.

De Zentralbahn heeft geen GTW's, maar SPATZ'en (Schmalspur PAnorama TriebZug), met een panoramamotorrijtuig in plaats van zo'n klein motorbakje. Dat maakt misschien wat verschil in het rijcomfort.
http://www.stadlerrail.com/default.asp?n=94&ms=6&h=1&id=203&s=2
Eerlijk gezegd vind ik de SPATZ kwa samenstelling mooier dan de GTW.

05-11-2006 18:04:31
bloober
bloober
Dan heb ik dus nog nooit in een GTW gezeten. %08%


Groetjes, Bloober

05-11-2006 19:03:45
johnsoft
johnsoft
Vraagje weten jullie waar GTW "2/8" nummer 10'301 en 10'302 is?
Nu zijn er 6 GTW treinstellen gespot.
Als later 10'301 en 10'302 in Nederland zijn, dan is zo beetje alle 8 GTW treinstellen voor Duitsland compleet.

Baldrick

Laatst bewerkt door johnsoft op 05-11-2006 22:27

05-11-2006 19:33:24
stefanvdw
stefanvdw
Er stonden er vanmiddag 4 GDST te Gn, zou die hierbij kunnen staan?

05-11-2006 19:37:32
bouwe
bouwe
Volgens de spots stonden er vanmiddag 10 GDST, maar geen 301 en 302.

05-11-2006 19:39:49
stefanvdw
stefanvdw
Zo, 10 zelfs, wist niet dat er al zoveel waren. Maargoed, vanaf het perron zag ik 4 stellen bij elkaar staan, er vanuit gaande dat dat alle overige stellen waren, niet dus

05-11-2006 20:03:22
salieri
salieri
Ik vond ze wel lekker rijden
Rachid en ik hebben nog even meegereden naar Nieuweschans%08%

05-11-2006 20:26:42
luytjes
luytjes
Ik had vandaag ook wel die kant op gewild, maarja, er lag al de hele dag een mechanicaboek op mijn bureau waar eerst aandacht aan moet worden besteed

05-11-2006 21:53:48
j.jager
j.jager
Quote
stefanvdw: Er stonden er vanmiddag 4 GDST te Gn, zou die hierbij kunnen staan?


ik heb er 5 gespot. NL:10228.229.230.303.304.

05-11-2006 23:03:40
woepje
woepje
De 305 reed dus gewoon in de stopper Gn - Nsch. Overigens, toen ik om 20:10 aan kwam in Gn, werd dat ding daarna afgerangeerd.

06-11-2006 05:02:12
salieri
salieri
Ben benieuwd of ze vandaag al in de diensten rijden op Gn - Nsch

06-11-2006 10:05:25
martijn24
martijn24
305 heb ik vandaag weer waargenomen op deze dienst

06-11-2006 10:38:16
bouwe
bouwe
Welke dienst was dat exact? Eens kijken of ik vanmiddag mee kan met deze trein.

06-11-2006 11:57:09
goffe_bp
goffe_bp
De GTW's zitten wel lekker.
Leuk dat je ook over de schouder van de Mcn kunt kijken.%02%


goffe_bp

06-11-2006 12:03:44
peterselie
peterselie
Quote
martijn24: 305 heb ik vandaag weer waargenomen op deze dienst


Om 10.00 stond deze buitendienst op het station in Gn. Verderop stonden er 3 aan elkaar gekoppeld waaronder 2 2/6 en een was me niet duidelijk of dat een 2/6 of 2/8 was, stond namelijk een koploper voor. Verder stond er een GTW klaar voor de rit van 9.58 richting winschoten.


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-11-2006 16:33:18
martijn24
martijn24
Het was in iedergeval een 2/8 die reed. OVlgens mij was het de 305 want die stond gepland voor vandaag, maar het kan best een ander geweest zijn.

06-11-2006 16:36:07
peterselie
peterselie
Ik heb de Ubbo Emmius 10305 om 10.00 op het emplacement zien staan. De GTW die op dienst was, moet de 303 of 304 zijn geweest.

06-11-2006 16:50:48
bouwe
bouwe
Ik stond rond 15:58 naast een volle GTW 2/8. Wat mij opviel was dat de deuren na zoveel seconden automatisch gingen sluiten, en dat irriteerde de passagiers die bij de deuren stonden.

06-11-2006 17:13:01
peterselie
peterselie
Dat automatisch sluiten van de deuren was me op 6 oktober bij de bezichtiging ook al opgevallen. We moeten er maar aan wennen. Gelede bussen hebben het bij de achterste deuren ook al.

06-11-2006 17:29:41
salieri
salieri
Quote
martijn24: 305 heb ik vandaag weer waargenomen op deze dienst

305?
De 303 zul je bedoelen, die reed vandaag de hele dag op Gn-Ws.
De 305 stond GDST in Gn

06-11-2006 17:31:11
salieri
salieri
Quote
bouwe: Ik stond rond 15:58 naast een volle GTW 2/8. Wat mij opviel was dat de deuren na zoveel seconden automatisch gingen sluiten, en dat irriteerde de passagiers die bij de deuren stonden.
Die trein kreeg 10 minuten vertraging, omdat de 304 er nog voor geplaatst moest worden%03%

06-11-2006 18:17:47
mren
mren
Quote
bouwe: Ik stond rond 15:58 naast een volle GTW 2/8. Wat mij opviel was dat de deuren na zoveel seconden automatisch gingen sluiten, en dat irriteerde de passagiers die bij de deuren stonden.

Dat is gewoon een kwestie van wennen. Die Lint-gevallen doen dat ook (SGMm volgens mij ook) en daar zie je ook geen problemen (meer).

06-11-2006 18:28:58
bouwe
bouwe
Quote
salieri: Die trein kreeg 10 minuten vertraging, omdat de 304 er nog voor geplaatst moest worden%03%


Klopt, de 9100 moest er nog voor langs, en er stond nog een rangeerdeel klaar voor de stopper richting Rd. Een mooie dame begon opeens met me te praten, kon zo mooi de tijd doden. %08%

Laatst bewerkt door bouwe op 06-11-2006 18:32

06-11-2006 18:41:07
aestudent
aestudent
Quote
Maikel: Dat is gewoon een kwestie van wennen. Die Lint-gevallen doen dat ook (SGMm volgens mij ook) en daar zie je ook geen problemen (meer).
SGMm doet dat soms. Ik weet niet of het personeel dat zelf uit kan zetten, maar op stations waar een aardig lange stop is gepland en er continu mensen in- en uitstappen (Ledn voor de 5000/5700 bijv.) wordt je er knettergek van. Ik ben op Hfd al wel een paar keer een stel tegengekomen waarbij dat systeem niet werkte of uit stond in elk geval...

Laatst bewerkt door aestudent op 06-11-2006 18:41

06-11-2006 18:51:59
mark
mark
Als je bij SGMm de openen-knop een tijdje ingedrukt houdt hoor je een korte pieptoon en blijven de deuren geopend totdat de hc gesleuteld heeft

07-11-2006 11:08:50
dh3201
dh3201
Quote
johnsoft: Vraagje weten jullie waar GTW "2/8" nummer 10'301 en 10'302 is?


Ja, die stonden afgelopen vrijdag nog in Bussnang. De 10302 buiten en de 10301 binnen.


Shqiperise-lopers?

07-11-2006 22:34:41
johnsoft
johnsoft
Mooi dan weet ik waar ze zijn ze zullen binnenkort naar Groningen zijn, en dan ergens in december op het traject Leeuwarden - Harlingen-haven dan gaan ze daar GTW treinen inzetten.

Alvast bedankt dh3201, en wellicht ook Hardloper.

Baldrick

Laatst bewerkt door johnsoft op 07-11-2006 22:41

21-11-2006 12:11:47
reizigert
reizigert
Volgens FNV laat Arriva machinisten zonder werkende dodemansknop rijden. Zal over de Wadlopers gaan neem ik aan?
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=61839

21-11-2006 12:18:01
bouwe
bouwe
Dat bleek achteraf een misverstand te zijn. Heb zelf ook het betreffende hoofdstukje in het Arriva handboek gezien en dat wijkt niet af van het NSR-handboek.

21-11-2006 12:22:40
peterselie
peterselie
Dat lijkt me de enige juiste veronderstelling. We mogen blij zijn dat er ATB-NG op zit, dan kan een deel van de ellende voorkomen worden, mocht er iets niet werken, omdat er bij bepaalde stations door middel van het omdraaien van de sleutel in een kastje een aantal seinen en overgangen bediend worden. De ATB zal bij die stations dus ingrijpen als er met een te hoge snelheid genaderd wordt.

Voor dit onderwerp is het wat Off-Topic, maar ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

Laatst bewerkt door peterselie op 21-11-2006 12:23

21-11-2006 13:04:10
salieri
salieri
En daarbij, de meeste machinisten kennen zo langzamerhand wel de route uit hun hoofd, dus té snel kunnen ze niet zo echt gaan (soms wel, maar dan gaat toch gewoon de snelremming erop?)

21-11-2006 18:05:09
j.jager
j.jager
Mijn opvallende dingen over arriva. In de trein waar ik in zat werd bij binnenkomst in gn groningen europapark tevens eindstation omgeroepen. dit kan nu nog niet, want station europark bestaat nog niet. Het zal wel alvast voorgeprogrameerd zijn voor de toekomst, want station europark zal er in de toekomst er wel komen.

Laatst bewerkt door j.jager op 28-11-2006 20:01

28-11-2006 19:54:24
johnsoft
johnsoft
Hoeveel GTW's 2/6 en 2/8 zijn er Groningen en Friesland gespot ?
Of er nieuwe treinen uit de richting Duitsland zijn gekomen ?

Zover ik weet zijn er 8 GTW's gespot.

GTW 2/6
10'228
10'229
10'230
10'231

GTW 2/8
10'301
10'303
10'304
10'305
Graag wil ik dat ff laten weten.

Baldrick

Laatst bewerkt door johnsoft op 28-11-2006 19:56

28-11-2006 19:57:32
peterselie
peterselie
Ik zag vandaag dat de 10232 ook gespot is door zowel Woepje als Salieri.

Arriva heeft 7 GTW's van de elektrische variant besteld voor Ddr-Gdm met een optie voor nog 3. Dit staat op Nu.nl

http://www.nu.nl/news/901661/30/Arriva_sluit_contract_met_Zwitserse_treinfabrikant.html

Laatst bewerkt door peterselie op 28-11-2006 19:58

28-11-2006 19:59:19
train85
train85
Als het goeie bakken zijn, moeten ze dit absoluut doen. In het buitenland, vooral zwitserland, doen ze het echt goed. Dus van mij mogen ze naar het land komen.
Alleen moeten eerst effe alle perrons verlaagd worden.

28-11-2006 21:11:14
daniel_ddr
daniel_ddr
Alle stations kregen zowiezo toch al een opknapbeurt in de tijd nadat Arriva hier van start gegaan is (was tenminste de bedoeling) dus dan kunnen ze de perrons gelijk meenemen. En om Ddrs dubbelsporig te krijgen is een dusdanige verbouwing nodig dat we hier wel hele nieuwe perronnetjes zullen krijgen.

Trouwens, de spoorverdubbeling zou m.i.v. de dienstregeling 2009 klaar moeten zijn dus op het moment dat de nieuwe stellen er zijn. Opvallend dat die kleine serie nog in tweetjes en drietjes onderverdeeld wordt trouwens, maarja je moet er wel een paar hebben die groter zijn als een tweetje want anders red je de benodigde capaciteit niet met het aantal diensten dat voor een kwartiersdienst nodig is.

28-11-2006 21:15:22
train85
train85
Stadler kan ze van 2 tot 6 bakken lang laten bouwen, ik hoop dat ze 3tjes en 4tjes gaan aanschaffen. Is wel een goeie lengte daar, denk ik. Kijk maar is hier: http://www.stadlerrail.com/default.asp?ms=6&h=1&id=199&n=185&s=2

Laatst bewerkt door train85 op 28-11-2006 21:16

28-11-2006 21:17:57
daniel_ddr
daniel_ddr
In het artikel staat "Arriva gaat rijden met zogenoemde 3-treinstellen en 2-treinstellen, die respectievelijk plaats bieden aan 178 en 115 passagiers."
Stel dat ze er van elk type vijf krijgen, dan gaat zowel in de spits als in de daluren de capaciteit met één bak omhoog (als je in de spits met 3+2 rijdt en in het dal met losse 3'tjes).

28-11-2006 21:46:33
rick
rick
Maar een Plan V heeft 24 1e en 104/118 2e klasse zitplaatsen dus met 5 bakken is dat ongeveer 350, meer dan een Stadler 2+3. Dat ding heeft volgens mij kortere bakken.

29-11-2006 08:32:13
bgf200
bgf200
Vraagje voor zaterdag aan de Groningers: hoe betrouwbaar is de inzet van GTW's op de verbindingen Gn-Nsch-Leer? Rijden ze elk uur om .58 of alleen in de internationale verbindingen op de oneven uren? Of zitten ze ook in de stopdienst .21? Staan er GTW's op het emplacement van Gn. Ik wilde za eens wat plaatjes maken in Groningse land en wil de GTW absoluut niet missen!


29-11-2006 08:55:26
bouwe
bouwe
Het loopt niet echt lekker met de GTW'tjes, gisterochtend +20, vanmorgen weer +15.....

29-11-2006 10:49:37
woepje
woepje
Quote
bgf200: Vraagje voor zaterdag aan de Groningers: hoe betrouwbaar is de inzet van GTW's op de verbindingen Gn-Nsch-Leer? Rijden ze elk uur om .58 of alleen in de internationale verbindingen op de oneven uren? Of zitten ze ook in de stopdienst .21? Staan er GTW's op het emplacement van Gn. Ik wilde za eens wat plaatjes maken in Groningse land en wil de GTW absoluut niet missen!


Nou de kans is vrij groot dat je een paar GTW's aantreft op het emplacement. Je moet echter wel helemaal naar het einde van perron 1a lopen en daar de trap op zodat je het emplacement beter kunt overzien. Gister zag ik in elk geval wel een stuk of wat GTW's achter op het emplacement staan nadat ik even over het viaduct liep.

Gister zag ik een GTW om '21 en een GTW om '58. Ik zag echter ook nog een Wadloper in de lijn in lijn Gn - Nsch. Dus ik kan je niet zeggen wanneer precies met GTW gereden wordt en wanneer precies met DH gereden

29-11-2006 12:20:36
bdk766
bdk766
Quote
rick: Maar een Plan V heeft 24 1e en 104/118 2e klasse zitplaatsen dus met 5 bakken is dat ongeveer 350, meer dan een Stadler 2+3. Dat ding heeft volgens mij kortere bakken.


Alleen kan je geen 5 bakken mat'64 laten rijden, of er overal met 6 bakken gereden kan worden op deze lijn weet ik zo niet. Dus Stadlers met 2+3 laten rijden zou meer capaciteit betekenen dan er nu rijdt met 4 bakken mat'64. En een los drietje buiten de spitsen is ook meer capaciteit dan een los Veetje.
Jammer dat er geen Flirt is besteld, maar wel begrijpelijk, omdat Arriva al meer GTW's heeft. En het meubilair daarin is goed, dat gaat NS ze waarschijnlijk niet nadoen met die 425-klonen

29-11-2006 12:24:25
daniel_ddr
daniel_ddr
Zo een enkele keer rijdt beland er weleens een T'tje op Ddr-Gdm, waar dan in de spits braaf een V'tje aan gekoppeld wordt En dat past langs de perrons...

29-11-2006 13:26:43
dh3201
dh3201
Van wat ik bij Stadler heb begrepen is een Flirt eigenlijk een GTW waarbij de motoronderdelen in de koprijtuigen achter de cabine zijn ondergebracht in plaats van in aparte motorwagentjes.


Shqiperise-lopers?

29-11-2006 16:23:25
aestudent
aestudent
@Daniël: 6 bakken mat. '64 is inderdaad het maximale dat overal past daar (zie andere discussie ergens).

29-11-2006 16:40:38
luytjes
luytjes
Quote
dh3201: Van wat ik bij Stadler heb begrepen is een Flirt eigenlijk een GTW waarbij de motoronderdelen in de koprijtuigen achter de cabine zijn ondergebracht in plaats van in aparte motorwagentjes.
Ook de ophanging is anders. De FLIRT heeft jacobsdraaistellen. De GTW heeft aan één kant van een bak een draaistel en aan de andere kant een zwevende oplegging.

@railsim: De link naar de GTW is deze: http://www.stadlerrail.com/default.asp?ms=6&h=1&id=63&n=136&s=2
Het is wel mogelijk dat Arriva FLIRT's heeft besteld, maar gezien het feit dat er in de berichtgeving wordt gesproken over de Spurt, hetzelfde type als in het Noorden, ga ik er toch eerder vanuit dat het hier om GTW's gaat

29-11-2006 17:04:10
fabrierban
fabrierban
Quote
bouwe: Het loopt niet echt lekker met de GTW'tjes, gisterochtend +20, vanmorgen weer +15.....

Raar, ik ken ze uit de regio rond Berlijn en daar gelden ze als zeer betrouwbaar.

29-11-2006 17:08:03
fabrierban
fabrierban
Ik wist trouwens niet dat GTW's ook elektrisch leverbaar waren.
Is Arriva de eerste klant daarvoor?

Laatst bewerkt door fabrierban op 29-11-2006 17:09

29-11-2006 17:11:33
edegroot
edegroot
Nee, in Zwitserland rijden ze al een tijdje...

29-11-2006 17:19:01
woepje
woepje
Quote
bgf200: Vraagje voor zaterdag aan de Groningers: hoe betrouwbaar is de inzet van GTW's op de verbindingen Gn-Nsch-Leer? Rijden ze elk uur om .58 of alleen in de internationale verbindingen op de oneven uren? Of zitten ze ook in de stopdienst .21? Staan er GTW's op het emplacement van Gn. Ik wilde za eens wat plaatjes maken in Groningse land en wil de GTW absoluut niet missen!

Vandaag reden alleen de treinen naar Leer met een GTW. De overige treinen (dus naar Nsch/Ws) waren gewoon DH-tjes.

29-11-2006 18:06:14
teus-baars
teus-baars
Quote
fabrier:
Quote
bouwe: Het loopt niet echt lekker met de GTW'tjes, gisterochtend +20, vanmorgen weer +15.....

Raar, ik ken ze uit de regio rond Berlijn en daar gelden ze als zeer betrouwbaar.

%01%Tijdens de testperiode van de eerste stellen een @rriva-machinist begrepen dat de eerste GTW's veel kinderziektes vertoonden in de software ofzo.
%05% Zo zoudens ze een tijdje zonder luchtvering hebben gereden.%03%

%01%Ik heb in zelf alleen in Zwitserland ervaringen met zulke Stadlers;
"SPATZ"'en van de Brüning = centralbahn heb ik daar gezien naast enkele eletrische GTW's, deze lijken op 'onze' GTW's maar dan met panto e.d....
%01%De FLIRT is inderdaad zoals hierboven omschreven, zonder aparte %05% motorwagen(s) en hij/zij/het heeft door de Jakobsdraaistellen i.c.m. de lage vloer in het midden best hoog gelegen compartimenten bij de bakovergangen zoals bij de 2/8'en van @rriva.De FLIRT blinkt vooral uit in de krachtige tractie en airco-installatie, het is de zomer een racende koelkast met dito plastiek-lucht gelijk %09%%05%

Laatst bewerkt door teus-baars op 29-11-2006 18:10

29-11-2006 20:19:52
dh3201
dh3201
Arriva is niet de eerste die elektrische GTW's bestelt.
Arriva is ook niet de eerste die elektrische GTW's voor 1500V DC bestelt.
Arriva is wel de eerste die normaalsporige elektrische GTW's voor 1500V DC bestelt.


Shqiperise-lopers?

29-11-2006 20:21:24
goffe_bp
goffe_bp
Quote
woepje: Gister zag ik een GTW om '21 en een GTW om '58. Ik zag echter ook nog een Wadloper in de lijn in lijn Gn - Nsch. Dus ik kan je niet zeggen wanneer precies met GTW gereden wordt en wanneer precies met DH gereden


30447 (15:58) is toch ook altijd een GTW?


goffe_bp

29-11-2006 20:22:59
woepje
woepje
ja ik ben er vandaag achter gekomen dat er elke 2 uur een GTW rijdt.

11:58, 13:58, 15:58 enz worden met GTW verreden aangezien dat de ritten naar Leer zijn.

29-11-2006 20:59:57
j.jager
j.jager
Dat wist ik al eeerder dan vandaag.

29-11-2006 22:14:15
martijn24
martijn24
Dat is al van het begin zo dat de trein naar leer altijd een GTW is. Vandaag reed in ieder geval de 10305

29-11-2006 22:43:13
zugchef
zugchef
Tja als je daar nog aan twijfelde... ik bedoel... lijkt me vrij logisch toch. Wadlopers mogen immers niet voorbij de grens

Laatst bewerkt door zugchef op 29-11-2006 22:43

03-12-2006 22:52:35
reizigert
reizigert
De mensen van Rover zijn nog niet enthousiast over de GTW... Zijn de wadlopers dan echt zoveel beter?
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/38551

04-12-2006 09:13:22
lamote_ban
lamote_ban
Ik ben (met een hoop ervaring in Duitsland) niet echt verbaaasd dat men niet zo enthousiast is over de GTW's. Lint en Talent zijn comfortabeler en technisch beter uitontwikkeld , het enige grote voordeel van de GTW's is dat ze sneller optrekken en heel hard kunnen rijden.

04-12-2006 09:15:49
bouwe
bouwe
Quote
reizigert: De mensen van Rover zijn nog niet enthousiast over de GTW... Zijn de wadlopers dan echt zoveel beter?
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/38551


Volgens mij doen ze niet echt een uitspraak hier over het comfort van de GTW. De problemen die zij hier op noemen worden allemaal veroorzaakt door externe factoren, perrons niet op de goede hoogte, te weinig stellen.

04-12-2006 12:16:30
teus-baars
teus-baars
Ik wou nog ff kwijt dat ik op donderdagavond 30-11 omstreeks 21:19 GTW 2/6 (10)232 te Leeuwarden heb zien vertrekken naar Gn;%08% Dank u Sinterklaaasje%05%

04-12-2006 18:19:42
reizigert
reizigert
Artikel in Dagblad van het Noorden van voor het weekend
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article1203679.ece
Er wordt geschreven dat 2 GTW's tijdelijk uit de roulatie zijn genomen. Weet iemand hier meer over?

06-12-2006 03:18:23
mren
mren
Quote
lamotep: Ik ben (met een hoop ervaring in Duitsland) niet echt verbaaasd dat men niet zo enthousiast is over de GTW's. Lint en Talent zijn comfortabeler en technisch beter uitontwikkeld , het enige grote voordeel van de GTW's is dat ze sneller optrekken en heel hard kunnen rijden.

Dit is volgens mij de eerste keer dat ik een Lint met comfortabel geassocieerd zie worden...

06-12-2006 17:05:06
rudolfph
rudolfph
Er wordt dan ook bedoeld: minder niet-comfortabel .

06-12-2006 17:17:21
peterselie
peterselie
Quote
reizigert: Artikel in Dagblad van het Noorden van voor het weekend
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article1203679.ece
Er wordt geschreven dat 2 GTW's tijdelijk uit de roulatie zijn genomen. Weet iemand hier meer over?


Het lijkt mij dat die treinen voor die dag of voor enkele uren uit de roulatie werden genomen. Er zijn nu 6 of 7 rijvaardige stellen en die zijn straks broodnodig, omdat er wadjes naar het zuiden moeten.

06-12-2006 18:06:11
goffe_bp
goffe_bp
Ik zag vandaag 10232 door Hgz rijden om 14:50. Hij ging richting Ws.


goffe_bp

06-12-2006 18:18:32
zugchef
zugchef
Een rangeerder vertelde me dit afgelopen vrijdag:

Vanaf zondag 1 en vanaf maandag 2 GTW's die zoiezo op Harlingen gaan rijden, en dit ten koste kon gaan van de GTW's op Groningen Nieuweschans...

06-12-2006 18:27:19
woepje
woepje
nou dat schiet lekker op. Dat worden dus bomvolle treinen hier.

06-12-2006 18:32:16
peterselie
peterselie
Welke stellen zijn naast de 303-305 al voozien van naam en wat zijn deze namen dan?

06-12-2006 19:38:30
plaid
plaid
Quote
peterselie: Welke stellen zijn naast de 303-305 al voozien van naam en wat zijn deze namen dan?


304: Hans Alders
303: Tiny Mulder
305= Ubbo Emmius
Andere stellen hebben nog geen naam. Vandaag voor het eerst de 302 bij voith
gespot. Later opstel. Lijkt erop dat deze nu voor instructie staat. Blij nu
ook eens iets over de groningse kant te kunnen lezen! dus vragen over Lw?
Ik hoor ze wel.

06-12-2006 19:53:49
peterselie
peterselie
Even afwachten dus, wanneer er meer namen op de stellen verschijnen. Ik wacht met smart op de uitnodiging van Arriva %08%

Dat met die 302 heeft lang geduurd. Het stel heeft tijden in Bussnang naast de fabriekshal gestaan volgens mij

06-12-2006 19:55:36
dh3201
dh3201
En onlangs nog proefritten gereden naar Romanshorn (in Zwitserland, ja)


Shqiperise-lopers?

06-12-2006 20:01:21
peterselie
peterselie
Naast de 301 de 2e testtrein zeg maar.

06-12-2006 20:08:02
dh3201
dh3201
Naast de 228 en 301 de derde dan


Shqiperise-lopers?

06-12-2006 20:16:41
woepje
woepje
Vandaag deden de GTW's 228 en 229 weer keurig hun best om de reizigers boos te maken. De trein van 17.21 werd opgeheven wegens een defect. De deuren van 229 werkten trouwens ook niet mee.

06-12-2006 21:55:32
johnsoft
johnsoft
Volgens mij is ook GTW 301 gearriveerd, met stoelen en zonder meetapparaturen die sinds 8 augustus in de trein zat, wat ik zelf in Nieuweschans zag.
Is bij 1 van jullie over GTW 301 gespot?
JdeL

Laatst bewerkt door johnsoft op 06-12-2006 22:18

06-12-2006 22:17:49
woepje
woepje
De GTW 301 is inderdaad gearriveerd. Hij rijdt hier ook al in het traject Gn - Nsch zoals vandaag bijv gezien de spots:

GTW 2/8 10301 30447 A dikboom Gn
GTW 2/8 10301 30447 A woepje Gn

06-12-2006 22:28:12
j.jager
j.jager
En ik heb er al een paar keer ingezeten. M.V.G.Jeroen Jager.

07-12-2006 12:05:42
hraben
hraben
En ik nog niet!!!

07-12-2006 13:38:02
teus-baars
teus-baars
Quote
plaid:
Vandaag voor het eerst de 302 bij voith
gespot. Later opstel. Lijkt erop dat deze nu voor instructie staat. Blij nu
ook eens iets over de groningse kant te kunnen lezen! dus vragen over Lw?
Ik hoor ze wel.


%01%Er stond gisteren te Leeuwarden een kort lijkende GTW bij het depot ter hoogt van de prorail-gebouwtjes:%01% is dit dezelfde Spurt

Laatst bewerkt door teus-baars op 07-12-2006 13:40

07-12-2006 13:59:32
bouwe
bouwe
Quote
woepje: Vandaag deden de GTW's 228 en 229 weer keurig hun best om de reizigers boos te maken. De trein van 17.21 werd opgeheven wegens een defect. De deuren van 229 werkten trouwens ook niet mee.


Ik heb ze beiden nog stampvol zien vertrekken naar Ws, zonder problemen stuifde hij weg. Dingen trekken echt rap op.

07-12-2006 14:37:06
youssefns
youssefns
Quote
woepje: Vandaag deden de GTW's 228 en 229 weer keurig hun best om de reizigers boos te maken. De trein van 17.21 werd opgeheven wegens een defect. De deuren van 229 werkten trouwens ook niet mee.


Die 228+229 hebben vanochtend wederom voor problemen gezorgd. Ze hadden trein 30440 van 10.22 uit Nsch moeten rijden, maar niets deed het meer, zelfs de deuren konden een half uur lang niet geopend worden. Trein 8446 uit Leer en 8447 uit Gn bleven ook nog een hele tijd in Nsch staan (er stonden toen dus 5 GTWs tegelijk in Nsch). Uiteindelijk is de 8446 teruggekeerd als de vertraagde 8447 naar Leer en heeft de 8447 de 228+229 met een vertraging van +72 naar Gn gesleept. Om 12.25 kwamen we op spoor 7 in Gn aan. Over storingen gesproken.

07-12-2006 14:49:50
woepje
woepje
Quote
bouwe: Ik heb ze beiden nog stampvol zien vertrekken naar Ws, zonder problemen stuifde hij weg. Dingen trekken echt rap op.

Dat moet dan op een ander tijdstip zijn dan 17.21. Die trein (de beide GTW's dus) is namelijk opgeheven en het hele spul moest naar spoor 6b verkassen om de volgende trein (17:58) te nemen.

07-12-2006 15:37:52
bouwe
bouwe
Jup, ik heb ze gezien aan het begin van het slagje Ws, vertrek 1558.

07-12-2006 16:47:44
woepje
woepje
Ah ok! Trouwens, ik heb zojuist een brief van Arriva ontvangen ivm die nieuwe Spurt:

Beste reiziger,

Alstublieft, het Rondje van de zaak!

Onze spelregels

- U kunt een zaterdag of zondag onbeperkt reizen met de treinen van Arriva.
- Deze dagkaart is geldig tot de aangegeven datum
- Voordat u in de trein stapt, moet u de kaart stempelen in de stempelautomaat op het perron
- Bewaar uw dagkaart de gehele reisdag: U kunt op het perron een (extra) controle treffen.

Wij wensen u een fijne reis.

Met vriendelijke groet,
Arriva Personenvervoer Nederland BV

Dat wordt een dagje met de GTW/Wadlopers dus