05-11-2006 09:36:40 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Zojuist het eerste ritje meegemaakt: het viel me op dat slechts 1 dienst GTW (de 305: Ubbo Emmius) rijdt, de andere dienst op Gn-Nsch is nog Wadloper (3225 vandaag)... Verder is ook in de automatische halteomroep van Winschoten te horen (want op bestemmingsdisplay stond Leer %03%) dat er gesplitst wordt aldaar: een deel gaat door naar Leer en het andere deel terug naar Groningen (werd later gecorrigeerd door mcn, omdat vandaag de brug eruit ligt tussen Nsch en Leer). Foto's zijn straks te vinden op OHIH. |
05-11-2006 09:39:23 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Uiteraard ben ik benieuwd naar het rijcomfort, hoe was dat? |
05-11-2006 09:47:14 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Om heel eerlijk te zijn: het viel mij persoonlijk tegen %04%. Voorste bak is vrij rustig (toeval dat daar de stiltezone zit?), maar in het midden was het kedeng-kedeng, behoorlijk van links naar rechts slingeren(!) en zeker niet stil. Maar het is maar net hoe je je grenzen stelt, want het is stukken beter dan de Wadloper! |
05-11-2006 10:00:07 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Vergelijking met icm gaat zeker te ver? %08% |
05-11-2006 11:53:27 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Ben reuze benieuwd naar de foto's. ![]() |
05-11-2006 11:56:22 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Ze staan er al op: zie http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=3753 ![]() |
05-11-2006 14:34:14 | ||
---|---|---|
trainman
![]() |
Quote Ben er vanmiddag ook maar ff op uit gegaan. Klik hieronder voor de resultaten bij Kw en Zb. http://www.treinenpagina.nl/Arriva05112006RdB.jpg http://www.treinenpagina.nl/Arriva205112006RdB.jpg Groet, Robert |
05-11-2006 14:45:43 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Mooie plaatjes, ze zien er prima uit. Alleen heb ik van de zomer rond Berlijn in GTW's gezeten en toen vond ik ze in vergelijking met Lint's of RegioShuttles nogal hobbelig en (van binnen) lawaaierig. Iemand er hier al mee geweest? |
05-11-2006 16:46:32 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Ook ik ben vandaag even meegeweest met de Stadler GTW, trein van 13.51 ofzo uit Martenshoek naar Groningen. Trein zat aardig vol, maar het rijdt erg fijn, aardig geluidsarm, vond het schudden ook meevallen. |
05-11-2006 17:00:43 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag ook twee keer ingezeten. Hij rijd lekker. Het was treinstel 305. Deze trein reed samen met de wadloper 3225 vandaag op het traject Groningen - Nieuwschans - leer. |
05-11-2006 17:20:46 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Ben benieuwd wat het stel morgen omloopmatig gaat doen, even de spots in de gaten houden. ![]() |
05-11-2006 17:24:39 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Idd. mooie plaatjes. ![]() Zelf heb ik zomer 2005 een keer in een GTW in Zwitserland gezeten (van de Zentralbahn) en ik vond dat best een comfortabel ritje. ![]() Groetjes, Bloober |
05-11-2006 17:34:39 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Daar heb ik dus ook afgelopen zomer ingezeten, die daar reden echt goed. Wat me wel opvalt is dat de 1e klas en 2e klas stoelen veel overeenkomsten hebben met die van Arriva en ook het toilet ziet het er zelfde uit. |
05-11-2006 17:36:18 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Ik ben ook vandaag in de 1ste klas "305" gezeten van Groningen naar Nieuweschans en terug. hier en daar zijn de perrons iets te laag bij sommige perrons zijn wel op die hoogte van de treeplank van de trein, maar het is afwachten wanneer ze de perrons aanpakken, het kan zijn dat ze in 2007 werkzaamheden beginnen. ![]() Baldrick |
05-11-2006 17:50:11 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Quote De Zentralbahn heeft geen GTW's, maar SPATZ'en (Schmalspur PAnorama TriebZug), met een panoramamotorrijtuig in plaats van zo'n klein motorbakje. Dat maakt misschien wat verschil in het rijcomfort. http://www.stadlerrail.com/default.asp?n=94&ms=6&h=1&id=203&s=2 Eerlijk gezegd vind ik de SPATZ kwa samenstelling mooier dan de GTW. |
05-11-2006 18:04:31 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Dan heb ik dus nog nooit in een GTW gezeten. %08% Groetjes, Bloober |
05-11-2006 19:03:45 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Vraagje weten jullie waar GTW "2/8" nummer 10'301 en 10'302 is? Nu zijn er 6 GTW treinstellen gespot. Als later 10'301 en 10'302 in Nederland zijn, dan is zo beetje alle 8 GTW treinstellen voor Duitsland compleet. Baldrick ![]() Laatst bewerkt door johnsoft op 05-11-2006 22:27 |
05-11-2006 19:33:24 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Er stonden er vanmiddag 4 GDST te Gn, zou die hierbij kunnen staan? |
05-11-2006 19:37:32 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Volgens de spots stonden er vanmiddag 10 GDST, maar geen 301 en 302. |
05-11-2006 19:39:49 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Zo, 10 zelfs, wist niet dat er al zoveel waren. Maargoed, vanaf het perron zag ik 4 stellen bij elkaar staan, er vanuit gaande dat dat alle overige stellen waren, niet dus![]() |
05-11-2006 20:03:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik vond ze wel lekker rijden![]() Rachid en ik hebben nog even meegereden naar Nieuweschans%08% |
05-11-2006 20:26:42 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Ik had vandaag ook wel die kant op gewild, maarja, er lag al de hele dag een mechanicaboek op mijn bureau waar eerst aandacht aan moet worden besteed ![]() |
05-11-2006 21:53:48 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote ik heb er 5 gespot. NL:10228.229.230.303.304. |
05-11-2006 23:03:40 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De 305 reed dus gewoon in de stopper Gn - Nsch. Overigens, toen ik om 20:10 aan kwam in Gn, werd dat ding daarna afgerangeerd. |
06-11-2006 05:02:12 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ben benieuwd of ze vandaag al in de diensten rijden op Gn - Nsch![]() |
06-11-2006 10:05:25 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
305 heb ik vandaag weer waargenomen op deze dienst |
06-11-2006 10:38:16 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Welke dienst was dat exact? Eens kijken of ik vanmiddag mee kan met deze trein. |
06-11-2006 11:57:09 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
De GTW's zitten wel lekker. Leuk dat je ook over de schouder van de Mcn kunt kijken.%02% goffe_bp |
06-11-2006 12:03:44 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Om 10.00 stond deze buitendienst op het station in Gn. Verderop stonden er 3 aan elkaar gekoppeld waaronder 2 2/6 en een was me niet duidelijk of dat een 2/6 of 2/8 was, stond namelijk een koploper voor. Verder stond er een GTW klaar voor de rit van 9.58 richting winschoten. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-11-2006 16:33:18 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Het was in iedergeval een 2/8 die reed. OVlgens mij was het de 305 want die stond gepland voor vandaag, maar het kan best een ander geweest zijn. |
06-11-2006 16:36:07 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ik heb de Ubbo Emmius 10305 om 10.00 op het emplacement zien staan. De GTW die op dienst was, moet de 303 of 304 zijn geweest. |
06-11-2006 16:50:48 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Ik stond rond 15:58 naast een volle GTW 2/8. Wat mij opviel was dat de deuren na zoveel seconden automatisch gingen sluiten, en dat irriteerde de passagiers die bij de deuren stonden. |
06-11-2006 17:13:01 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat automatisch sluiten van de deuren was me op 6 oktober bij de bezichtiging ook al opgevallen. We moeten er maar aan wennen. Gelede bussen hebben het bij de achterste deuren ook al. |
06-11-2006 17:29:41 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Quote 305? De 303 zul je bedoelen, die reed vandaag de hele dag op Gn-Ws. De 305 stond GDST in Gn |
06-11-2006 17:31:11 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDie trein kreeg 10 minuten vertraging, omdat de 304 er nog voor geplaatst moest worden%03% |
06-11-2006 18:17:47 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat is gewoon een kwestie van wennen. Die Lint-gevallen doen dat ook (SGMm volgens mij ook) en daar zie je ook geen problemen (meer). |
06-11-2006 18:28:58 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Klopt, de 9100 moest er nog voor langs, en er stond nog een rangeerdeel klaar voor de stopper richting Rd. Een mooie dame begon opeens met me te praten, kon zo mooi de tijd doden. %08% Laatst bewerkt door bouwe op 06-11-2006 18:32 |
06-11-2006 18:41:07 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
QuoteSGMm doet dat soms. ![]() Laatst bewerkt door aestudent op 06-11-2006 18:41 |
06-11-2006 18:51:59 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Als je bij SGMm de openen-knop een tijdje ingedrukt houdt hoor je een korte pieptoon en blijven de deuren geopend totdat de hc gesleuteld heeft ![]() |
07-11-2006 11:08:50 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Ja, die stonden afgelopen vrijdag nog in Bussnang. De 10302 buiten en de 10301 binnen. Shqiperise-lopers? |
07-11-2006 22:34:41 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Mooi dan weet ik waar ze zijn ze zullen binnenkort naar Groningen zijn, en dan ergens in december op het traject Leeuwarden - Harlingen-haven dan gaan ze daar GTW treinen inzetten. Alvast bedankt dh3201, en wellicht ook Hardloper. Baldrick ![]() Laatst bewerkt door johnsoft op 07-11-2006 22:41 |
21-11-2006 12:11:47 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Volgens FNV laat Arriva machinisten zonder werkende dodemansknop rijden. Zal over de Wadlopers gaan neem ik aan? http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=61839 |
21-11-2006 12:18:01 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Dat bleek achteraf een misverstand te zijn. Heb zelf ook het betreffende hoofdstukje in het Arriva handboek gezien en dat wijkt niet af van het NSR-handboek. |
21-11-2006 12:22:40 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat lijkt me de enige juiste veronderstelling. We mogen blij zijn dat er ATB-NG op zit, dan kan een deel van de ellende voorkomen worden, mocht er iets niet werken, omdat er bij bepaalde stations door middel van het omdraaien van de sleutel in een kastje een aantal seinen en overgangen bediend worden. De ATB zal bij die stations dus ingrijpen als er met een te hoge snelheid genaderd wordt. Voor dit onderwerp is het wat Off-Topic, maar ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is. Laatst bewerkt door peterselie op 21-11-2006 12:23 |
21-11-2006 13:04:10 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
En daarbij, de meeste machinisten kennen zo langzamerhand wel de route uit hun hoofd, dus té snel kunnen ze niet zo echt gaan (soms wel, maar dan gaat toch gewoon de snelremming erop?![]() |
21-11-2006 18:05:09 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Mijn opvallende dingen over arriva. In de trein waar ik in zat werd bij binnenkomst in gn groningen europapark tevens eindstation omgeroepen. dit kan nu nog niet, want station europark bestaat nog niet. Het zal wel alvast voorgeprogrameerd zijn voor de toekomst, want station europark zal er in de toekomst er wel komen. Laatst bewerkt door j.jager op 28-11-2006 20:01 |
28-11-2006 19:54:24 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Hoeveel GTW's 2/6 en 2/8 zijn er Groningen en Friesland gespot ? Of er nieuwe treinen uit de richting Duitsland zijn gekomen ? Zover ik weet zijn er 8 GTW's gespot. GTW 2/6 10'228 10'229 10'230 10'231 GTW 2/8 10'301 10'303 10'304 10'305 Graag wil ik dat ff laten weten. Baldrick ![]() Laatst bewerkt door johnsoft op 28-11-2006 19:56 |
28-11-2006 19:57:32 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ik zag vandaag dat de 10232 ook gespot is door zowel Woepje als Salieri. Arriva heeft 7 GTW's van de elektrische variant besteld voor Ddr-Gdm met een optie voor nog 3. Dit staat op Nu.nl http://www.nu.nl/news/901661/30/Arriva_sluit_contract_met_Zwitserse_treinfabrikant.html Laatst bewerkt door peterselie op 28-11-2006 19:58 |
28-11-2006 19:59:19 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Als het goeie bakken zijn, moeten ze dit absoluut doen. In het buitenland, vooral zwitserland, doen ze het echt goed. Dus van mij mogen ze naar het land komen. Alleen moeten eerst effe alle perrons verlaagd worden. |
28-11-2006 21:11:14 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Alle stations kregen zowiezo toch al een opknapbeurt in de tijd nadat Arriva hier van start gegaan is (was tenminste de bedoeling) dus dan kunnen ze de perrons gelijk meenemen. En om Ddrs dubbelsporig te krijgen is een dusdanige verbouwing nodig dat we hier wel hele nieuwe perronnetjes zullen krijgen. Trouwens, de spoorverdubbeling zou m.i.v. de dienstregeling 2009 klaar moeten zijn dus op het moment dat de nieuwe stellen er zijn. Opvallend dat die kleine serie nog in tweetjes en drietjes onderverdeeld wordt trouwens, maarja je moet er wel een paar hebben die groter zijn als een tweetje want anders red je de benodigde capaciteit niet met het aantal diensten dat voor een kwartiersdienst nodig is. |
28-11-2006 21:15:22 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Stadler kan ze van 2 tot 6 bakken lang laten bouwen, ik hoop dat ze 3tjes en 4tjes gaan aanschaffen. Is wel een goeie lengte daar, denk ik. Kijk maar is hier: http://www.stadlerrail.com/default.asp?ms=6&h=1&id=199&n=185&s=2 Laatst bewerkt door train85 op 28-11-2006 21:16 |
28-11-2006 21:17:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
In het artikel staat "Arriva gaat rijden met zogenoemde 3-treinstellen en 2-treinstellen, die respectievelijk plaats bieden aan 178 en 115 passagiers." Stel dat ze er van elk type vijf krijgen, dan gaat zowel in de spits als in de daluren de capaciteit met één bak omhoog (als je in de spits met 3+2 rijdt en in het dal met losse 3'tjes). |
28-11-2006 21:46:33 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Maar een Plan V heeft 24 1e en 104/118 2e klasse zitplaatsen dus met 5 bakken is dat ongeveer 350, meer dan een Stadler 2+3. Dat ding heeft volgens mij kortere bakken.![]() |
29-11-2006 08:32:13 | ||
---|---|---|
bgf200
![]() |
Vraagje voor zaterdag aan de Groningers: hoe betrouwbaar is de inzet van GTW's op de verbindingen Gn-Nsch-Leer? Rijden ze elk uur om .58 of alleen in de internationale verbindingen op de oneven uren? Of zitten ze ook in de stopdienst .21? Staan er GTW's op het emplacement van Gn. Ik wilde za eens wat plaatjes maken in Groningse land en wil de GTW absoluut niet missen! |
29-11-2006 08:55:26 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Het loopt niet echt lekker met de GTW'tjes, gisterochtend +20, vanmorgen weer +15..... |
29-11-2006 10:49:37 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote Nou de kans is vrij groot dat je een paar GTW's aantreft op het emplacement. Je moet echter wel helemaal naar het einde van perron 1a lopen en daar de trap op zodat je het emplacement beter kunt overzien. Gister zag ik in elk geval wel een stuk of wat GTW's achter op het emplacement staan nadat ik even over het viaduct liep. Gister zag ik een GTW om '21 en een GTW om '58. Ik zag echter ook nog een Wadloper in de lijn in lijn Gn - Nsch. Dus ik kan je niet zeggen wanneer precies met GTW gereden wordt en wanneer precies met DH gereden ![]() |
29-11-2006 12:20:36 | ||
---|---|---|
bdk766
![]() |
Quote Alleen kan je geen 5 bakken mat'64 laten rijden, of er overal met 6 bakken gereden kan worden op deze lijn weet ik zo niet. Dus Stadlers met 2+3 laten rijden zou meer capaciteit betekenen dan er nu rijdt met 4 bakken mat'64. En een los drietje buiten de spitsen is ook meer capaciteit dan een los Veetje. Jammer dat er geen Flirt is besteld, maar wel begrijpelijk, omdat Arriva al meer GTW's heeft. En het meubilair daarin is goed, dat gaat NS ze waarschijnlijk niet nadoen met die 425-klonen ![]() |
29-11-2006 12:24:25 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zo een enkele keer rijdt beland er weleens een T'tje op Ddr-Gdm, waar dan in de spits braaf een V'tje aan gekoppeld wordt![]() |
29-11-2006 13:26:43 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Van wat ik bij Stadler heb begrepen is een Flirt eigenlijk een GTW waarbij de motoronderdelen in de koprijtuigen achter de cabine zijn ondergebracht in plaats van in aparte motorwagentjes. Shqiperise-lopers? |
29-11-2006 16:23:25 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
@Daniël: 6 bakken mat. '64 is inderdaad het maximale dat overal past daar (zie andere discussie ergens). ![]() |
29-11-2006 16:40:38 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteOok de ophanging is anders. De FLIRT heeft jacobsdraaistellen. De GTW heeft aan één kant van een bak een draaistel en aan de andere kant een zwevende oplegging. @railsim: De link naar de GTW is deze: http://www.stadlerrail.com/default.asp?ms=6&h=1&id=63&n=136&s=2 Het is wel mogelijk dat Arriva FLIRT's heeft besteld, maar gezien het feit dat er in de berichtgeving wordt gesproken over de Spurt, hetzelfde type als in het Noorden, ga ik er toch eerder vanuit dat het hier om GTW's gaat ![]() |
29-11-2006 17:04:10 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Raar, ik ken ze uit de regio rond Berlijn en daar gelden ze als zeer betrouwbaar. |
29-11-2006 17:08:03 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ik wist trouwens niet dat GTW's ook elektrisch leverbaar waren. Is Arriva de eerste klant daarvoor? Laatst bewerkt door fabrierban op 29-11-2006 17:09 |
29-11-2006 17:11:33 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Nee, in Zwitserland rijden ze al een tijdje... |
29-11-2006 17:19:01 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote Vandaag reden alleen de treinen naar Leer met een GTW. De overige treinen (dus naar Nsch/Ws) waren gewoon DH-tjes. |
29-11-2006 18:06:14 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Quote %01%Tijdens de testperiode van de eerste stellen een @rriva-machinist begrepen dat de eerste GTW's veel kinderziektes vertoonden in de software ofzo. %05% Zo zoudens ze een tijdje zonder luchtvering hebben gereden.%03% %01%Ik heb in zelf alleen in Zwitserland ervaringen met zulke Stadlers; "SPATZ"'en van de Brüning = centralbahn heb ik daar gezien naast enkele eletrische GTW's, deze lijken op 'onze' GTW's maar dan met panto e.d.... %01%De FLIRT is inderdaad zoals hierboven omschreven, zonder aparte %05% motorwagen(s) en hij/zij/het heeft door de Jakobsdraaistellen i.c.m. de lage vloer in het midden best hoog gelegen compartimenten bij de bakovergangen zoals bij de 2/8'en van @rriva.De FLIRT blinkt vooral uit in de krachtige tractie en airco-installatie, het is de zomer een racende koelkast met dito plastiek-lucht gelijk %09%%05% Laatst bewerkt door teus-baars op 29-11-2006 18:10 |
29-11-2006 20:19:52 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Arriva is niet de eerste die elektrische GTW's bestelt. Arriva is ook niet de eerste die elektrische GTW's voor 1500V DC bestelt. Arriva is wel de eerste die normaalsporige elektrische GTW's voor 1500V DC bestelt. Shqiperise-lopers? |
29-11-2006 20:21:24 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Quote 30447 (15:58) is toch ook altijd een GTW? goffe_bp |
29-11-2006 20:22:59 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
ja ik ben er vandaag achter gekomen dat er elke 2 uur een GTW rijdt. 11:58, 13:58, 15:58 enz worden met GTW verreden aangezien dat de ritten naar Leer zijn. |
29-11-2006 20:59:57 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Dat wist ik al eeerder dan vandaag. |
29-11-2006 22:14:15 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Dat is al van het begin zo dat de trein naar leer altijd een GTW is. Vandaag reed in ieder geval de 10305 |
29-11-2006 22:43:13 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Tja als je daar nog aan twijfelde... ik bedoel... lijkt me vrij logisch toch. Wadlopers mogen immers niet voorbij de grens Laatst bewerkt door zugchef op 29-11-2006 22:43 |
03-12-2006 22:52:35 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
De mensen van Rover zijn nog niet enthousiast over de GTW... Zijn de wadlopers dan echt zoveel beter?![]() http://www.blikopnieuws.nl/bericht/38551 |
04-12-2006 09:13:22 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Ik ben (met een hoop ervaring in Duitsland) niet echt verbaaasd dat men niet zo enthousiast is over de GTW's. Lint en Talent zijn comfortabeler en technisch beter uitontwikkeld , het enige grote voordeel van de GTW's is dat ze sneller optrekken en heel hard kunnen rijden. |
04-12-2006 09:15:49 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Volgens mij doen ze niet echt een uitspraak hier over het comfort van de GTW. De problemen die zij hier op noemen worden allemaal veroorzaakt door externe factoren, perrons niet op de goede hoogte, te weinig stellen. |
04-12-2006 12:16:30 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Ik wou nog ff kwijt dat ik op donderdagavond 30-11 omstreeks 21:19 GTW 2/6 (10)232 te Leeuwarden heb zien vertrekken naar Gn;%08% Dank u Sinterklaaasje%05% |
04-12-2006 18:19:42 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Artikel in Dagblad van het Noorden van voor het weekend http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article1203679.ece Er wordt geschreven dat 2 GTW's tijdelijk uit de roulatie zijn genomen. Weet iemand hier meer over? |
06-12-2006 03:18:23 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dit is volgens mij de eerste keer dat ik een Lint met comfortabel geassocieerd zie worden... |
06-12-2006 17:05:06 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Er wordt dan ook bedoeld: minder niet-comfortabel ![]() ![]() |
06-12-2006 17:17:21 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Het lijkt mij dat die treinen voor die dag of voor enkele uren uit de roulatie werden genomen. Er zijn nu 6 of 7 rijvaardige stellen en die zijn straks broodnodig, omdat er wadjes naar het zuiden moeten. |
06-12-2006 18:06:11 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Ik zag vandaag 10232 door Hgz rijden om 14:50. Hij ging richting Ws. goffe_bp |
06-12-2006 18:18:32 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Een rangeerder vertelde me dit afgelopen vrijdag: Vanaf zondag 1 en vanaf maandag 2 GTW's die zoiezo op Harlingen gaan rijden, en dit ten koste kon gaan van de GTW's op Groningen Nieuweschans... |
06-12-2006 18:27:19 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
nou dat schiet lekker op. Dat worden dus bomvolle treinen hier. |
06-12-2006 18:32:16 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Welke stellen zijn naast de 303-305 al voozien van naam en wat zijn deze namen dan? |
06-12-2006 19:38:30 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Quote 304: Hans Alders 303: Tiny Mulder 305= Ubbo Emmius Andere stellen hebben nog geen naam. Vandaag voor het eerst de 302 bij voith gespot. Later opstel. Lijkt erop dat deze nu voor instructie staat. Blij nu ook eens iets over de groningse kant te kunnen lezen! dus vragen over Lw? Ik hoor ze wel. |
06-12-2006 19:53:49 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Even afwachten dus, wanneer er meer namen op de stellen verschijnen. Ik wacht met smart op de uitnodiging van Arriva %08% Dat met die 302 heeft lang geduurd. Het stel heeft tijden in Bussnang naast de fabriekshal gestaan volgens mij |
06-12-2006 19:55:36 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
En onlangs nog proefritten gereden naar Romanshorn (in Zwitserland, ja) Shqiperise-lopers? |
06-12-2006 20:01:21 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Naast de 301 de 2e testtrein zeg maar. |
06-12-2006 20:08:02 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Naast de 228 en 301 de derde dan ![]() Shqiperise-lopers? |
06-12-2006 20:16:41 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Vandaag deden de GTW's 228 en 229 weer keurig hun best om de reizigers boos te maken. De trein van 17.21 werd opgeheven wegens een defect. De deuren van 229 werkten trouwens ook niet mee. |
06-12-2006 21:55:32 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Volgens mij is ook GTW 301 gearriveerd, met stoelen en zonder meetapparaturen die sinds 8 augustus in de trein zat, wat ik zelf in Nieuweschans zag. Is bij 1 van jullie over GTW 301 gespot? JdeL Laatst bewerkt door johnsoft op 06-12-2006 22:18 |
06-12-2006 22:17:49 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De GTW 301 is inderdaad gearriveerd. Hij rijdt hier ook al in het traject Gn - Nsch zoals vandaag bijv gezien de spots: GTW 2/8 10301 30447 A dikboom Gn GTW 2/8 10301 30447 A woepje Gn |
06-12-2006 22:28:12 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
En ik heb er al een paar keer ingezeten. M.V.G.Jeroen Jager. |
07-12-2006 12:05:42 | ||
---|---|---|
hraben
![]() |
En ik nog niet!!! |
07-12-2006 13:38:02 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Quote %01%Er stond gisteren te Leeuwarden een kort lijkende GTW bij het depot ter hoogt van de prorail-gebouwtjes:%01% is dit dezelfde Spurt ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 07-12-2006 13:40 |
07-12-2006 13:59:32 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Ik heb ze beiden nog stampvol zien vertrekken naar Ws, zonder problemen stuifde hij weg. Dingen trekken echt rap op. |
07-12-2006 14:37:06 | ||
---|---|---|
youssefns
![]() |
Quote Die 228+229 hebben vanochtend wederom voor problemen gezorgd. Ze hadden trein 30440 van 10.22 uit Nsch moeten rijden, maar niets deed het meer, zelfs de deuren konden een half uur lang niet geopend worden. Trein 8446 uit Leer en 8447 uit Gn bleven ook nog een hele tijd in Nsch staan (er stonden toen dus 5 GTWs tegelijk in Nsch). Uiteindelijk is de 8446 teruggekeerd als de vertraagde 8447 naar Leer en heeft de 8447 de 228+229 met een vertraging van +72 naar Gn gesleept. Om 12.25 kwamen we op spoor 7 in Gn aan. Over storingen gesproken. |
07-12-2006 14:49:50 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote Dat moet dan op een ander tijdstip zijn dan 17.21. Die trein (de beide GTW's dus) is namelijk opgeheven en het hele spul moest naar spoor 6b verkassen om de volgende trein (17:58) te nemen. |
07-12-2006 15:37:52 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Jup, ik heb ze gezien aan het begin van het slagje Ws, vertrek 1558. |
07-12-2006 16:47:44 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ah ok! Trouwens, ik heb zojuist een brief van Arriva ontvangen ivm die nieuwe Spurt: Beste reiziger, Alstublieft, het Rondje van de zaak! Onze spelregels - U kunt een zaterdag of zondag onbeperkt reizen met de treinen van Arriva. - Deze dagkaart is geldig tot de aangegeven datum - Voordat u in de trein stapt, moet u de kaart stempelen in de stempelautomaat op het perron - Bewaar uw dagkaart de gehele reisdag: U kunt op het perron een (extra) controle treffen. Wij wensen u een fijne reis. Met vriendelijke groet, Arriva Personenvervoer Nederland BV Dat wordt een dagje met de GTW/Wadlopers dus ![]() |