27-08-2012 01:28:24 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Hè, mogen die GTW\\\'tjes los in Duitsland rijden? |
27-08-2012 01:38:23 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ik zou zeggen: lees dit topic even goed door. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-08-2012 11:57:17 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Op zich is het toch wel opvallen dat ze nu wel zelfstandig mogen rijden, daar waar de niet in Duitsland toegelaten stellen ooit gesleept werden. Als je er wat slechts van zou denken, kan het er mee te maken hebben dat Arriva inmiddels een grote Duitse moeder heeft. |
27-08-2012 12:32:11 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Ik kan het fout hebben, is het niet zo dat men zonder PZB mag rijden op "klassieke spoorlijnen" in Duitsland zolang je niet harder gaat dan 100km/h? |
27-08-2012 12:33:14 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Mja, die aanname klopt niet helemaal. Ook de GTW's voor Noord-Nederland zijn vrijwel allemaal op eigen kracht door Duitsland gereden en zijn naarna bij Nsch de grens over gekomen. Ze reden in Duitsland onder de naam van Arriva's dochterbedrijf Prignitzer Eisenbahn. Door de inlijving van Arriva door DB is dat bedrijf verkocht. De E-GTW's zijn uiteraard wel door Duitsland gesleept. |
27-08-2012 13:00:22 | ||
---|---|---|
mkns
![]() |
Klopt, o.a. door de D-GTW's die toevallig dezelfde kant op moesten. How clever... ![]() (Even bewerkt vanwege ten onrechte geplaatste qoute) Laatst bewerkt door mkns op 27-08-2012 13:01 |
27-08-2012 13:11:53 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Klopt, naar Arriva c.q. Prignitzer Eisenbahn was destijds niet van de DB. In zuid Duitsland zijn ze vaak door andere NBE gesleept o.a. de HZL. |
27-08-2012 15:28:45 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Witte deuren zijn gemakkelijker vindbaar%06% 'k Heb van een andere (buitenlandse) maatschappij vernomen dat die naderhand de deuren een afwijkende kleur gaven om de punctualiteit te verbeteren ![]() |
27-08-2012 15:55:08 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Volgens mij is het gewoon verplicht tegenwoordig vanwege de betere zichtbaarheid voor slechtzienden. |
27-08-2012 20:19:25 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Blijkbaar niet verplicht want ICMm en DDZ hebben het niet gekregen. Shqiperise-lopers? |
27-08-2012 23:40:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
DDZ weldegelijk, wel is waar in de vorm van een Ruit/dubbele pijl. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-11-2012 16:53:14 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Arriva rijdt nog niet in de Achterhoek, maar het eerste conflict(je) over de tarieven lijkt al geboren: http://www.destentor.nl/regio/lochem/11972365/Prijs-treinkaartje-Arriva-stijgt-fors.ece Dick van den Hoven |
02-11-2012 17:09:14 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Papieren kaartjes stijgen toch niet mee omdat die de NS-tarieven hanteren? |
02-11-2012 17:22:17 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als ik bij een NS kaartautomaat een papieren treinkaartje koop met als eindbestemming een Arriva station. Dan krijg ik een treinkaartje met prijs wat NS hanteert. Dan heeft Arriva pech! Laatst bewerkt door john2 op 02-11-2012 17:49, reden: type fout hersteld. |
02-11-2012 17:37:57 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Daarom worden die kaartjes ook zo snel mogelijk afgeschaft![]() |
02-11-2012 17:55:04 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Is dan het prijsverschil ook uit de wereld? Want nu is het (nog) goedkoper met een NS papieren treinkaartje naar en vanaf een lokale vervoerder station te reizen. ![]() Laatst bewerkt door john2 op 02-11-2012 17:56, reden: Meer informatie er bij gezet. |
02-11-2012 17:58:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat is dé voorwaarde voor het doorgaan van het hele kaartjesafschafcircus. |
02-11-2012 20:46:55 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteHet valt wel mee, zo te zien in ieder geval goedkoper dan de trein tarieven in Limburg bij Veolia. Maar daar kan je weer 40% korting krijgen buiten de spits. |
05-11-2012 17:28:02 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Naar aanleiding van: http://www.treinenweb.nl/news/2427 (Gratis internet in alle treinen van Arriva), is er al begonnen met de inbouw van het internet in alle 51 stellen op de noordelijke lijnen? En welk stel werd er nou gebruikt voor de voorgaande (en inmiddels beeindigde) proef, waarbij er ook een D-GTW toen werd voorzien van een koersdisplay als beeldscherm? Deze heb ik anderhalf/twee jaar geleden ooit eens gespot tussen Gn en Nsch. Is het koersscherm daar nog actief of is deze weer uitgebouwd? Laatst bewerkt door aarclay op 05-11-2012 17:28 Choo choo..... |
05-11-2012 17:41:55 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
De 10309-10310-10311 en de 10232-10233 waren proefstellen met internet. De 10307 en 10308 waren omgebouwd met die bestemmingsborden in de trein. Deze zitten er nu niet meer in. Zover ik weet, zijn er nog geen stellen met gratis internet op dit moment. |
05-11-2012 19:44:11 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
er zijn inderdaad nog geen stellen met gratis internet op dit moment. Voith is druk bezig met voorbereidingen te treffen voor het inbouwen van het internet. |
05-11-2012 19:46:46 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@salieri. Die bestemmingsborden hebben ook een aantal 2/6jes gehad, altans ik neem aan dat de dit bedoeld: http://i45.tinypic.com/2csdgg1.jpg. Volgens mij eigen administratie komt de ze foto uit de 10231. |
05-11-2012 20:07:11 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Die ben ik inderdaad vergeten. En het aantal 2/6 was 1, alleen de 10231 had het. |
16-11-2012 10:25:53 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Momenteel worden nagenoeg dagelijks testritten met nieuwe GTW's tussen Amf en Zl v.v. gereden. In het bestemmingsdisplay worden de meest bizarre teksten ingevoerd. Gisteren communiceerde de mcn met mij "foto's geslaagd ??". Het is even wennen; http://www.flickr.com/photos/rob46/8190471038/ Laatst bewerkt door rob46 op 16-11-2012 10:39 57 jaar OV-fotografie. |
16-11-2012 10:31:23 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Heerlijk die humor. In Grunn deden ze dat in het begin ook vaak. Kinderziektes en veel storingen in de begintijd maakten het personeel lichtelijk gestoord. Dus toen dook de tekst "TE KOOP" al gauw op. Heb zelfs de term "droplul" mogen aanschouwen (nee ik bedenk het niet). Heel leuk dat zelf in kunnen stellen van die displays![]() |
16-11-2012 11:42:58 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zo zie je regelmatig met kerst en oud en nieuw teksten als: vrolijk kerstfeest of gelukkig nieuwjaar verschijnen ![]() Heb een keer gezien dat alle stellen op het opstelterrein de tekst 'Deutsche Bahn' vertoonden. De rangeerder had zeker tijd over %08% |
16-11-2012 11:49:56 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
En vergeet niet dat tijdens EK's en WK's nog wel eens "HUP HOLLAND" op de koersborden verschijnt. |
16-11-2012 11:51:00 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De namen voor de Achterhoek-stellen zijn inmiddels bekend http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/nieuws/nieuwsdetail/ellen-ten-damme-flipje-en-nog-22-mooie-namen-op-de-nieuwe-treinen/ : Alfred Mozer Annemarie Jorritsma Arne Jansen Clemens Cornielje Dames Jolink Ellen ten Damme Flipje Frans Godard van Lynden van Hemmen Gijs Scholten van Aschat Guus Hiddink Hannes Harm Edens Harry Sacksioni Hendrik Antoon Lorentz Herman Hulshof J.N. Daalderop Jan Terlouw Jhr. Huub van Nispen van Sevenaer Mary Dresselhuys O.G. Heldring Peter Cuyper Piet Mondriaan Piet Oudolf Simon Tahamata |
16-11-2012 12:55:59 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
QuoteOp de terugweg op de laatste rit van die dag had deze Mcn waarschijnlijk heimwee naar oude tijden ... op het bestemmingsdisplay staat A.C.T.S http://www.flickr.com/photos/cees_1251/8188203639/ ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-11-2012 14:01:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Veolia wil nog wel eens plagend met 'NEC Nijmegen' rijden ![]() |
16-11-2012 16:08:09 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Nooit gezien overigens, ik heb wel eens 'Arriva','Spoor 16' of 'Epson' gezien op een GTW. Waar dat 'Spoor 16' voor nuttig is, als men er eentje naar een opstelspoor brengt, ontgaat me eigenlijk. Dat 'Epson' zal mogelijk een self-test van het koersdisplay zelf kunnen zijn. Ik gok erop dat die afkomstig is van deze fabrikant. Laatst bewerkt door aarclay op 16-11-2012 16:08 Choo choo..... |
16-11-2012 16:44:46 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
Epson is niet de fabrikant van de displays maar dat is RUF telematik nog steeds. via de tekst in voer kunnen ze een tekst er in zetten zo heb ik een keer m'n eigen tekst er in gezet:p http://www.flickr.com/photos/djgerrits/5548251490/in/photostream nog even een link bij gevoegd met het RUF bedienpaneel in de nieuwe GTW's: http://www.flickr.com/photos/busentreintk/8171547401/in/photostream/ Laatst bewerkt door tjoekdjg op 16-11-2012 16:52 |
16-11-2012 16:51:20 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteAlleen durven ze daarmee niet door Ah heen. %08% |
16-11-2012 17:48:52 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Als we toch bezig zijn, de eerste Arriva-stellen toonden een paar dagen de tekst 'Hallo Gelderland': http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/218-369-zutphen |
16-11-2012 17:52:16 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ze hebben het jumbo virus daar dus ook al te pakken. (hallo jumbo / hallo Veenendaal), Met vriendelijke groet, |
16-11-2012 18:42:13 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteNou is DB geen onzin tekst ofzoiets aangezien arriva is overgenomen door de DB. Verder ziet ik wer ook wel humor in die teksten. |
16-11-2012 18:45:02 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat bedoel ik verder ook niet, dat de DB niet klopt. Ik bedoel meer dat álle treinen van Arriva dit op het opstelterrein hadden. De rangeerder had dus genoeg tijd. |
16-11-2012 18:49:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote RUF is het gehele systeem in de GTW, maar EPSON is wel de fabrikant van diverse display's (of misschien wel van enkele onderdelen daarvan), ook zou niet gek opkijken als het display zelf door de maker van RUF bij Epson ingekocht zal zijn? Verder zou ik het dan ook vergezocht maar niet onmogelijk vinden dat iemand even de tekst Epson op het zij-display weet te toveren. Dit geeft mij eerder het vermoeden dat het om een self-test gaat. Ik zeg niet dat het zo is, maar er komen vaker dan je denkt in apparatuur onderdelen terug van een totaal ander merk. Net als 3COM-chips in een Alcatel, Draytec of TPlink-netwerkrouter ![]() Maar tot hoever kan je de tekst instellen? Er zijn drie verschillende display's in de GTW. Voorop, binnenin, en aan de zijkant. Kan je nou zelf bepalen wat er tegelijkertijd op alle koersborden aan tekst wordt gezet? En normaal gesproken vult de mcn het treinnummer in, waarmee wordt bepaald waar de trein naar toe gaat, en dat is dus te overrulen begrijp ik op het beheerpaneel? Als ik die foto van je zo zie is het invullen een hels karwij met die cijfertjes. Ik gok op een SMS-achtige manier? Laatst bewerkt door aarclay op 16-11-2012 18:58 Choo choo..... |
16-11-2012 19:47:03 | ||
---|---|---|
mantaray
![]() |
vrije tekst invoer gaat met een draaiknop waarmee je letter voor letter kan kiezen , wanneer de juiste letter gekozen is even de draaiknop indrukken en dan de volgende letter kiezen gaat vrij makkelijk als je het een aantal keren gedaan hebt http://www.manta400.nl/mijn%20trein.jpg ![]() |
16-11-2012 20:21:31 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Je kunt kiezen uit de binnen zij of voor displays. Alle drie instellen kost dus even tijd met die draaiknop. Ook kun je nog in verschillende stellen verschillende texten invoeren vanuit de voorste cabine, zoals achterin "dit stel rijdt tot Venlo" om vervolgens in venlo alle reizigers eruit te kunnen halen omdat alleen treinliefhebbers die borden lezen...![]() |
23-11-2012 20:49:27 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Naast de testritten tussen Amf en Zl rijden er t/m 6 december ook dagelijks testritten tussen Zutphen en Winterswijk. Vertrekt van de eerste rit Zp-Ww is rond 19:30. A.s zondag vinden er ook overdag testritten plaats tussen Zp-Ww. Garantie tot aan de voordeur. |
27-11-2012 06:49:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er zit in mijn administratie een gat, namelijk de aankomst van de stellen 519-524 in Nederland. Kan iemand mij daaraan helpen? |
27-11-2012 09:17:25 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
519 kwam 6 november de grens over, de 521 13 november. Van de overige stellen heb ik nog geen data kunnen vinden. Garantie tot aan de voordeur. |
27-11-2012 09:23:34 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
522, 523 en 524 kwamen op 20 november. |
27-11-2012 09:28:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vriendelijk bedankt allebei! Nu de 520 nog![]() Laatst bewerkt door broek53 op 27-11-2012 09:28 |
27-11-2012 09:45:58 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Gevonden! De 520 is 8 november in Duitsland gezien. Arriva meldde die dag ook dat er D en E-GTW's de grens over kwamen. ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
27-11-2012 12:23:08 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
als ik de beschrijving bij deze foto (http://www.flickr.com/photos/djgerrits/8169498541/) mag geloven is het inderdaad 8 november geweest. |
27-11-2012 19:25:35 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
De Namen voor de Vechtdaltreinen zijn ook bekend geworden tijdens de radioshow van Edwin Evers http://eversstaatop.538.nl/fragmenten/hoe-heten-de-nieuwe-treinen-van-arriva-2/: Willem Jan baron van Dedem Relis Ter beek Thorbecke Roef zegering Hadders Mien Ruis Christa Murti Ilse de Lange Jaap en Aleid Rensen Herman Brood Harry muskee Jeroen Krabbe Daniël Lohues jannes |
27-11-2012 22:29:31 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Het lijkt er op dat Arriva toch eigen incheckpalen gaat plaatsen op de lijnen in de Achterhoek. Op de meeste stations hebben ze een betonnen voet ingegraven voor een incheckpaal en op enkele stations staat er al een Arriva paal (Dtc, Did en Atn). |
27-11-2012 22:44:43 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Ook in Emn is dit het geval. Voor het eerst 2 in/uitcheckpalen op spoor 2. Voorjaar 2011 berichtte ik NS over het ontbreken van deze palen. Heeft niets geholpen. Reuze irritant als je met de late stopper op spoor 2 aankwam. |
27-11-2012 23:35:29 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De stoptrein komt straks planmatig elk uur aan op spoor 2 en de stoptrein (waar die sneltrein op keert) vertrekt er ook weer. |
27-11-2012 23:51:12 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ik hoop dat ze op tijd inzien dat de beste man Relus heet ![]() |
28-11-2012 06:33:45 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Heette want hij leeft niet meer. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
28-11-2012 09:36:15 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Te Zl zijn inmiddels rond het begin van het perron voor sporen 15 en 16 enkele Arriva-OVC-palen geplaatst. |
28-11-2012 12:32:07 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
OVC paaltje van de Vechtdallijnen zag ik afgelopen zaterdag ook al in Dalen staan. Zelfde ontwerp als de Syntus paaltjes zo ongeveer. http://www.flickr.com/photos/stefanvdw/8226977554/in/photostream/ . Geen idee of dit model ook gebruikt wordt op Ddr-Gdm want daar kom ik nooit. Laatst bewerkt door stefanvdw op 28-11-2012 12:32 |
28-11-2012 14:54:17 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Quote Ik zag dat de OVC-Arrivapaaltjes inmiddels ook in Voorst-Empe, Klarenbeek en Apeldoorn de Maten zijn geplaatst. |
28-11-2012 15:31:22 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDdr-Gdm heeft ook dat model ja, maar dan met een rode Arriva-kap erop. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-11-2012 16:27:34 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote In Apeldoorn (Centraal) stonden maandag alleen nog de voorbereidende palen, evenals een overstapmeubel op sporen 3/4. Bij twijfel: gebruik beton. |
28-11-2012 18:08:37 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele berichten over graffiti verwijderd. Groet, Spiketrain |
29-11-2012 00:07:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik wil in dit bericht (en hierna) niet op de aard van de bovenstaande dikgedrukte situatie in gaan, je zou immers ook kunnen spreken van een ander defect. Het lijkt het me nu dus dat dit 'defecte' stel voor 9 december weer klaar moet worden gezet om in dienst te gaan. Als dit niet lukt, zou Arriva dan e.v.t een D-GTW naar de Vechtendallijn kunnen verhuizen? Ik begrijp dat gekoppeld rijden niet mogelijk zal zijn. Maar als stand-alone moet dit toch wel kunnen? Beter dan een omloop in de nieuwe dienst van Arriva uit laten vallen, niet echt represenatief. Alle 9 stellen zijn hiervoor nodig heb ik gehoord. Laatst bewerkt door aarclay op 29-11-2012 00:16 Choo choo..... |
29-11-2012 00:10:10 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Quote Volgns mij kun je het ook via de website doen hoor www.arriva.nl ruud.h |
29-11-2012 00:31:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteIk kan mij slecht voorstellen dat Arriva hier ineens wèl over een fatsoenlijke reserve zou beschikken, ja%03%. Met diesel op Zwolle - Emmen rijden lijkt mij echter niet mogelijk. Rijtijden zijn daar veel te krap voor en de dienstregeling te kwetsbaar. |
29-11-2012 01:08:09 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Het 'defecte' stel is vandaag al helemaal weer opgelapt, dus zorgen hierover hoeven niet gemaakt te worden. Laatst bewerkt door treintim op 29-11-2012 01:08 |
29-11-2012 06:57:23 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote E-GTW's en D-GTW's kunnen prima gecombineerd rijden. Alleen of je dan nog de rijtijden haalt, dat weet ik niet. Ik heb de nieuwe dienstregeling op Zl-Emn niet bestudeerd. Groetjes, Emiel |
29-11-2012 08:17:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Kan dat ook bij Arriva dan? Weet dat het bij Veolia mogelijk is, maar die hebben ook een knop om de stroomafnemer te bedienen in de diesels zitten en Arriva niet. Vooral met de diesel voorop is dat bij een stroomloze brug wat onhandig, of je moet een extra machinist in de E-GTW zetten die op die knop kan drukken wanneer dat nodig is. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-11-2012 09:22:31 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Bij Arriva kan E- en D-GTW niet in de reguliere dienst gecombineerd rijden (wegslepen natuurlijk wel). |
29-11-2012 09:25:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
En ook kunnen de stellen uit het noorden niet samen rijden met de achterhoek-stellen (andere motoren). |
29-11-2012 12:52:59 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
QuoteInmiddelds zijn de 2 Syntus incheckpalen in Aalten rood geworden. Die zullen dus ook gewoon blijven staan. Garantie tot aan de voordeur. |
29-11-2012 15:45:47 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Inderdaad, inmiddels zijn de meeste palen voorzien. Atn wist ik niet zeker of er daar eentje was bijgeplaatst, maar in Did is wel een nieuwe paal geplaatst. Dan lijkt het erop dat er op de ingegraven voeten iets anders komt, 3 palen voor Wl en Gdr lijkt me een beetje overdreven. |
29-11-2012 16:02:07 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Im Tiel zijn de Syntuspalen ook Arrivarood gemaakt. |
29-11-2012 20:55:46 | ||
---|---|---|
ATBTJE
![]() |
Er is een 2/6 en een 2/8 op reserve. De overige 12 stellen zijn bedoeld voor de rijdende dienst als het goed is. |
29-11-2012 21:38:33 | ||
---|---|---|
robert001
![]() |
Als ik de dienstregeling bekijk dan zijn er 3 omlopen voor de spitstoevoegers Zl - Co v.v.nodig, en 5 omlopen voor de doorgaande treinen Zl - Emn v.v. Dat de spitstoevoegers met losse stellen gaan rijden lijkt me wel logisch maar voor de treinen die van en naar Emn gaan lijkt me dat erg krap. Destemeer omdat dat ook de treinen zijn die in Zl aansluiting geven op de NS treinen en logischerwijs dus drukker zullen zijn. Het lijkt mij dat je er op werkdagen zeker 13 nodig hebt. 5 maal 2 stellen voor de doorgaande dienst en 3 stellen voor de spitstoevoegers. Maar daar krijgen we op maandag 10 december wel antwoord op. Laatst bewerkt door robert001 op 29-11-2012 21:40 |
29-11-2012 21:46:30 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Die 5 omlopen van/naar Emmen, zijn natuurlijk niet allemaal even druk. Dat je de omlopen die Zl a 7.40, 8.10, 8.40 met 2 stellen wilt rijden, lijkt me logisch, maar misschien kunnen die andere twee wel met een losse 3 (zeker met de spitstoevoegers daarnaast). |
29-11-2012 22:03:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En vergeet ook de onderhoudsreserve niet, er zal altijd wel een stelletje aan de kant staan daarvoor. |
29-11-2012 23:06:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet heeft hier niet direct mee te maken, maar bij een brug zonder bovenleiding worden de stroomafnemers niet neergelaten. |
29-11-2012 23:13:54 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Toch wel. Die bij Apn moet met neergelaten stroomafnemers bereden worden. (Dit terzijde) Gr Joop mcn Lls |
30-11-2012 00:48:39 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Broek bedoelt dat je de snelschakelaar uit moet doen en niet de stroomafnemer naar beneden(uitzondering Apn dan). Beide kan wel vanaf Veolia D-GTW en niet vanuit Arriva D-GTW waarmee het gekoppeld rijden vanuit de Arriva D-GTW met een E-GTW niet mogelijk is. Overigens maakt een verschillende dieselmotor niet uit, wel verschillende software. En dan nog functioneerd het vaak min of meer wel, uit ervaring. Laatst bewerkt door mich op 30-11-2012 00:50 |
30-11-2012 09:22:02 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Maar aangezien er tussen Zl en Emn voor zover ik weet geen bovenleidingloze bruggen liggen, zal dát het probleem niet zijn. |
30-11-2012 09:25:06 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
GTW 10517 is volgens een niet-lid voorzien van de naam: Willem Jan Baron van Dedem. Tevens heeft hij ook witte deuren gekregen. Dit alles gezien in Gn. Laatst bewerkt door nielsie600 op 30-11-2012 09:25 |
30-11-2012 09:44:56 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik heb begrepen dat alle GTW's om wille van nieuwe veiligheidseisen witte deuren moeten krijgen. Weet iemand hier meer van? |
30-11-2012 10:01:27 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Voor info over witte deuren even naarboven scrollen op deze pagina (bijna bovenaan![]() |
30-11-2012 13:38:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Jawel, je moet altijd de snelschakelaar en stroomafnemer kunnen bedienen. Bv. bij een ongeval. |
30-11-2012 13:49:44 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteDaar staat geen antwoord op de vraag of het verplicht is. Het lijkt er niet op als je de Vechtdal-GTW's ziet: blauwe trein met blauwe deuren. |
30-11-2012 13:55:31 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De deuren zijn wel lichtblauw waar het gedeelte er omheen donkerblauw is. Overigens hoorde ik woensdag dat alle deuren alsnog wit moeten worden. Laatst bewerkt door dennistd op 30-11-2012 13:56 |
30-11-2012 14:59:11 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Te Zlr staan inmiddels diverse E-GTW's met lelijke witte deuren. |
30-11-2012 22:31:58 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote We draven weer lekker door dus... |
01-12-2012 00:01:44 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dat weet ik dus niet. Ik heb het ook alleen maar van horen zeggen. |
01-12-2012 00:57:03 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Zie mijn post, het blijkt dus te kloppen hoor... |
01-12-2012 00:59:31 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Je moet bij een brug zonder bovenleiding de tractie uitschakelen. De snelschakelaar uitzetten is niet verplicht (maar soms wel raadzaam). Maar het andere belangrijke punt qau stroomafnemers is dat er een verplichting geldt dat vanuit de bediende cabine ten alle tijde alle opgezette stroomafnemers neergelaten moeten kunnen worden. Groetjes, Emiel |
01-12-2012 05:45:06 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
QuoteHet is niet de 10517 maar volgens mij staat de 10518 of de 10519 kan het nog niet goed zien in het donker nu in Gn met die naam. Het is de 10518 die nu in Gn staat met witte deuren en met die naam. Laatst bewerkt door martijn24 op 01-12-2012 13:55 |
01-12-2012 15:50:42 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Hier een foto van de 518 met witte deuren http://www.flickr.com/photos/hielkeoud/8235224946/in/photostream Laatst bewerkt door admin op 01-12-2012 17:56, reden: Link naar photostream vervangen door link naar spe Hielkeb |
02-12-2012 13:57:32 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Vandaag worden weer praktijk examens afgenomen, wat oa de 520 Ilse de Lange in Emn brengt. http://www.flickr.com/photos/albertus46/8236924763/in/photostream en http://www.flickr.com/photos/albertus46/8237992770/in/photostream/ |
02-12-2012 18:01:33 | ||
---|---|---|
3222
![]() |
Sinds kort zijn in www.treinviewer.nl ook te zien welke stellen er onderweg zijn. Ook zijn de MLL, de VDL en de Achterhoek toegevoegd. |
05-12-2012 01:27:35 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Weet iemand het nummer van het gele stel? |
05-12-2012 08:54:47 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Het stel is alweer blauw![]() |
05-12-2012 09:23:41 | ||
---|---|---|
thijss
![]() |
Stel 10413 Jannes. |
05-12-2012 09:33:00 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Zeker weten? Zat hij afgelopen 28 november alweer glimmend in de lak dan? (Foto: http://flic.kr/p/dxRdmn) En twee dagen terug in de werkplaats waar de verf pas verwijderd werd... https://pbs.twimg.com/media/A9RVYnVCIAAcBuz.jpg:large Laatst bewerkt door AgentX op 05-12-2012 09:34 |
05-12-2012 09:42:13 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja, de avond dat jij 'm op 28 november zag, was die nèt weer schoon. Overigens heb jij de 'verkeerde' zijde van de trein op de foto, dus die foto uit Amersfoort zegt niet zoveel.![]() Laatst bewerkt door treintim op 05-12-2012 09:43 |
05-12-2012 09:49:58 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Oh.![]() |
05-12-2012 10:39:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik lees nu zojuist dit bericht, dat PvdA toch liever interesse krijgt in ge-electrificeerde spoorlijnen: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=115921 Nu is dit iets wat niet zomaar eventjes te realiseren is, maar ik vraag me af tot hoeverre Arriva de treinen kan laten ombouwen? Het lijkt me toch een kwestie van nieuwe powerpack in het midden, en nieuwe software en gaan met die banaan, als het om de treinstellen zelf gaat? Neemt niet weg dat Arriva ook een hoop extra treinstellen moet hebben als buffer natuurlijk, maar het gaat om de vraag of een trein makkelijk van diesel -> electrisch is om te bouwen. Laatst bewerkt door aarclay op 05-12-2012 12:44 Choo choo..... |