05-12-2012 12:00:37 | ||
---|---|---|
spekmj
![]() |
Ehhh....waar zie jij Arriva staan in dat bericht? Het is de regionale overheid die probeert om een consequentie van het beleid van de landelijke overheid te compenseren. En als je dan de kosten van electrificatie van de Noordelijke lijnen op een rijtje zet dan kun je je afvragen of je de rode diesel eigenlijk wel af moet schaffen... |
05-12-2012 12:29:31 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteEn om de vraag of dat economisch verantwoord is. En ik denk dat ik het antwoord al weet. Laatst bewerkt door nohab op 05-12-2012 12:31 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
05-12-2012 12:32:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, dûh. Een vervoerder die voorkeur heeft voor elektrisch rijden, wat een verrassing. Vooral als je geen cent in de elektrificatie hoeft te investeren... |
05-12-2012 12:44:48 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Oeps, typo.. Nu nergens meer ![]() PvdA moest dat natuurlijk zijn. Maar stel al zoiets dan ooit zou gebeuren? Is het zinvoller om een D-GTW om te bouwen naar een E-GTW, gezien deze trein nog niet afgeschreven is. Of gewoon een compleet nieuwe trein aanschaffen? Laatst bewerkt door aarclay op 05-12-2012 12:46 Choo choo..... |
05-12-2012 13:34:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tegen de tijd dat de noordelijke lijnen geëlektrificeerd zijn, zijn de GTW's afgeschreven, vermoed ik. Het zal overigens wel van de rest-levensduur afhangen of het loont om de diesels om te bouwen of niet. |
05-12-2012 15:08:26 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De huidige concessie loopt tot eind 2020, dus ik denk dat als je bij een nieuwe concessie elektrisch wilt gaan rijden dan je inmiddels wel mag beginnen met plannen maken... |
05-12-2012 16:04:43 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ze zijn zo'n beetje bezig. Met vriendelijke groet, |
05-12-2012 18:56:46 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Waarmee? Relevanter op korte(re) termijn lijkt mij Zwolle-Wierden-(Enschede). Daar rijdt DM 90 voor bijna de helft onder de draad. |
05-12-2012 21:09:13 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ze zijn bezig met erover te praten. Ja Zwolle wierden is wel makkelijker. Ik weet niet hoe lang de DM'90 nog mee moet, maar een revisie lijkt me binnenkort wel nodig. Als dan Zl - wierden elektrisch wordt hebben ze alweer wat stellen minder nodig. Met vriendelijke groet, |
05-12-2012 21:12:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zwolle - Wierden - Enschede wordt aanbesteed en de kans dat NS daar dan blijft rijden, lijkt mij vrijwel nihil. |
05-12-2012 22:37:10 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Ook al vanwege het feit dat DM 90 dan allen voor Zl-Es moet worden aangehouden wat mij uiterst inefficient lijkt. Het zullen dan wel Stadlers (GTW) worden, of van Arriva of van een ander. Resteert dan alleen Zwolle-Kampen nog met DM 90 en als dat ook overgaat (Arriva?) blijft er voor DM 90 niets meer over. |
10-12-2012 17:38:17 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Over de nieuwe treinen op baanvak Zutphen/Winterswijk. Ik dacht dat hier stopcontacten in zaten? Ik kan ze niet vinden?![]() |
10-12-2012 18:16:49 | ||
---|---|---|
Masjinist
![]() |
Die zou ik ook wel eens willen vinden. Zodat ik kan zeggen: Kijk Arriva zo gaat de stekker eruit!%08%%08%%08% Laatst bewerkt door Masjinist op 10-12-2012 18:17 |
10-12-2012 18:18:15 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Quote Op de gok: is dat niet alleen bij de Vechtdallijn zo? De eisen voor die concessie waren wat strenger vergeleken met de Achterhoek. |
10-12-2012 19:35:18 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Geen stopcontacten in de Achterhoek. Op de Vechtdallijnen ook in de 2de klas alleen in de stiltezones. (tip: bij de cabine, met de zwart/grijze (niet geheel grijs!) is stiltezone 2de klas, met stopcontact;)) Laatst bewerkt door mdj op 10-12-2012 19:35 Bij twijfel: gebruik beton. |
10-12-2012 21:44:40 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
Bij de arriva treinen op de noordelijke nevenlijnen zit op de balkons ook een stopcontact ''verstopt'' deze zal wel zijn voor schoonmakers. Trouwens, Arriva wil zeer binnenkort in ALLE treinen wifi hebben ![]() |
10-12-2012 21:51:20 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote De lijnen zijn dan wel toegevoegd, het live kunnen volgen is tot op heden nog niet actief (uitgezonderd MLL). |
10-12-2012 21:51:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Op zondagochtend plm. 8.30 heeft Arriva directeur Hettinga in Ah het startsein gegeven voor de eerste vertrekkende Arrivatreinen. Verder schijnen er geen openingsactiviteiten zijn geweest. Vanmorgen werd in Tl door Prorail/Arriva kerstkransjes uitgedeeld....ook aan niet treinreizigers. |
10-12-2012 22:13:51 | ||
---|---|---|
robert001
![]() |
Ik kreeg vanmorgen in de trein van Emn naar Zl een (koffie-)beker van Arriva. Deze zijn gisteren ook al uigedeeld. Hierop staat: mogen wij u een goede reis wensen en de tekst Vechtdallijnen.Ook staat het Arriva logo erop en een afbeelding van een gtw 2/6. Deze kun je in de achterhoek natuurlijk niet uitdelen ![]() |
10-12-2012 23:07:02 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteZaterdagavond in Ruurlo heeft de officiele openingshandeling voor genodigden plaatsgevonden. |
11-12-2012 09:20:27 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
QuoteVreemd, volgens Arriva zouden er in de Achterhoekse GTW's ook stopcontacten komen, zie: http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/materieel/ Garantie tot aan de voordeur. |
11-12-2012 11:27:04 | ||
---|---|---|
Masjinist
![]() |
Zitten ze dan niet in de 1e klas ONDER het tafeltje naast de prullebak? |
11-12-2012 12:11:02 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
uit die pagina van superboer haal ik het volgende:Quote Dus ook 2e klas, volgens Arriva ![]() |
11-12-2012 12:23:42 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
In de 252 (Een D-GTW 2/6) heb ik in de bak met de eerste klasse in het grote reizigerscompartiment in de 2de klas geen stopcontacten gevonden. In de 517 (Een E-GTW 2/8) heb ik ze gevonden in de stiltecoupes tussen de twee stoelen (ala VIRM4-IV in de eerste klas) Laatst bewerkt door mdj op 11-12-2012 12:24 Bij twijfel: gebruik beton. |
11-12-2012 14:41:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
In de Achterhoek rijdt alles weer zo'n beetje de hele dag met +15. Arriva in de paden van Breng en Breng in de paden van Arriva. Zie hier de 'flexibiliteit' van 2 vervoerders, want Breng mag/kan niet doorrijden naar Ww... |
11-12-2012 23:31:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als het consequent + 15 rijdt, werkt het patroon dus wel en moet iemand alleen de klok een kwartiertje verzetten![]() |
12-12-2012 09:33:34 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
De vraag is dan alleen wíe. De snelste oplossing is op een gegeven moment alle treinen een kwartier stilzetten, maar wie gaat dat uitleggen .... Tweede optie is om bij de kering in Ah een kwartier extra te wachten. |
12-12-2012 09:35:44 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ja maar dan gaat Arriva op Breng keren en andersom. En dan komen de verkeerde kleur treintjes in de verkeerde paden. En dat moet natuurlijk niet, want dan worden de reizigers veel te goed geholpen... %03% Laatst bewerkt door ZJ37 op 12-12-2012 09:35 |
12-12-2012 09:46:09 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Ik denk dat het niet heel onverstandig is om eerst de oorzaak van al die vertragingen op te lossen. ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-12-2012 09:55:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Je meent het ! Inmiddels gezien dat de vertragingen rustig verder opliepen tot een half uur, dus het patroon rijden kan men ook nog niet. |
12-12-2012 09:58:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
En vandaag zet Arriva bussen in vanwege de drukte: http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/drukte-in-trein-arriva-zet-snelbussen-in-1.3556754 Dick van den Hoven |
12-12-2012 09:59:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Staat er misschien ook op het moment ook teveel materieel defect? Momenteel vallen er twee treinen achter elkaar uit (30732 en 30932). Trein 30930 rijdt daar weer tussendoor met +20. |
12-12-2012 10:15:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet wordt maar weer eens bewezen: je hebt overdrijven, je hebt liegen en je hebt de (pers)voorlichting. |
12-12-2012 10:20:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als treinen niet rijden wordt het vanzelf druk!![]() |
12-12-2012 10:51:51 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Als ik het nu zo bekijk rijdt het allemaal redelijk op tijd (lees: bijna alles minder dan 10 minuten vertraging). Zo langzamerhand lijkt het weer iets beter te gaan dus. |
12-12-2012 11:06:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
We hebben het inderdaad wel erger gezien. Al denk ik dat schijn soms bedriegt: tussen Did en Dtc zijn nog vertraagde treinen onderweg richting Dtc en Ww (30731 +15 en 30931 +7). De te kruisen treinen staan nu nog als op tijd rijdend genoteerd, maar er moet nog op een of andere manier gekruist worden. Onder andere hierdoor heeft 30934 ook +12 opgelopen. En dat betekent weer iets voor de kering te Ah (etc etc). En zolang men niet op het ingenieuze idee zal komen om als gevolg van andere keringen te Ah de treinen van Breng ook naar Ww te mogen laten doorrijden, blijf je de hele dag met die doorwerking van vertragingen zitten. Trein 30940 is trouwens opgeheven. |
12-12-2012 11:08:04 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Bij verstoring van de treindienst (vertraging op enkel spoor is zeker verstoring treindienst) mocht Breng toch wel naar Ww? |
12-12-2012 11:10:18 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ik ben benieuwd of iemand dat al heeft zien gebeuren. Dat zou in ieder geval mooi zijn. |
12-12-2012 11:42:15 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
QuoteTrein is op de heenweg als 30929 al gestopt in Zevenaar. De slag 30735/30742 rijdt ook niet. |
12-12-2012 11:44:50 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Je hebt om 1 Dm'90 te vervangen ook 3 bakken GTW nodig. Daar is vast onvoldoende rekening mee gehouden... |
12-12-2012 12:01:29 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat geldt maar binnen bepaalde grenzen. Als er maar genoeg treinen uitvallen, neemt de drukte vanzelf af ![]() |
12-12-2012 13:20:11 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
QuoteIk heb ze hier in Atn nog niet voorbij zien schuiven. ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
12-12-2012 14:12:09 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Sinds vandaag worden de sneltreinen naar Zl die in Na oorspronkelijk op spoor 1 stonden gepland; steevast gewijzigd naar 2, zoals het 'vroeger bij NS' ook was. Blijkbaar te veel klachten gehad van reizigers? Voor het uitvoeren van de dienstregeling maakt het niet te veel uit. Alleen de stoptreinen kruisen elkander daar nog. |
12-12-2012 14:33:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Rijden via spoor 2 te Na kost anders wel veel meer tijd dan via spoor 1. En volgens mij is het daar waar het aan ontbreekt op de Emmerlijn: tijd! |
12-12-2012 15:58:18 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Alhoewel het volgens de AV nu redelijk gaat... (Enkele treintjes +2, maar geen +15 zoals maandag) Bij twijfel: gebruik beton. |
12-12-2012 16:15:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Tussen Mrb en Dl is het cruciaal dat je op tijd rijdt. Bij 2 of 3 minuten vertraging is de rek er al helemaal uit en tuimelt zonder ingrijpen (opheffen of 13800 tot Gbg) de rest van de spitsdienstregeling helemaal om. Daarom begrijp ik die actie in Na niet, behalve dat late reizigers voor een gesloten overpad komen te staan als de trein naar Zl wilt vertrekken. Laatst bewerkt door ZJ37 op 12-12-2012 16:15 |
12-12-2012 18:26:27 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Welk overpad? Spoor 2 is prima te bereiken als de 3800 richting Zl wil vertrekken. Spoor 1 wordt dan niet gebruikt (enkel de 8000 kruist nog in Na). Maar inderdaad, het kost wat extra tijd. Meer servicegericht dan praktisch qua tijd. |
12-12-2012 18:41:44 | ||
---|---|---|
Temlin
![]() |
Ze bakken er vooralsnog weinig van tussen Arnhem en Winterswijk elke dag vertragingen. |
12-12-2012 18:46:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Hettinga heeft gezegd dat de problemen binnen twee weken voorbij zijn, dus daar gaan we maar vanuit he.![]() |
12-12-2012 18:50:43 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Die hebben op hun eigen website gezet dat ze streven naar een zo spoedig mogelijke oplossing. Uiteraard dan weer geen prognose |
12-12-2012 18:55:10 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Mij lijkt het onverstandig om de treinen binnen 5 min elke keer weer te laten keren. Dat heeft volgensmij nooit gewerkt voor dat lijntje. Had Syntus dat niet destijds eens gefixt? Kering van 20 min ipv van 5 min? o.i.d |
12-12-2012 19:53:05 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Het heeft altijd gewerkt. Tot de dienstregeling van 2007. Syntus heeft het aangepast omdat het door ProRail gedwongen werd om "ruimte" voor de ICE te creeren. Hierdoor werd de aankomsttijd tevens de vertrektijd en werd het makkelijker om de stellen lang te laten keren in Arhem. Bijkomend voordeel was dat de omlopen gescheiden konden worden voor de 2 concessiehouders. Terug naar Arriva. Vandaag had ik weinig last van de verstoringen. De trein van 1729 vertrok met 5 minuten vertraging waardoor ik de overstap gewoon kon halen. "Elk nadeel, heb z'n voordeel", so to speak %08% Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
12-12-2012 22:58:59 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteJa nogal wiedes, dan is het kerstvakantie ![]() |
12-12-2012 23:20:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Is dat die Hettinga die NS de les pleegt te lezen over hoeveel beter de "andere vervoerders" het doen, trouwens? Hoogmoed komt misschien niet ten val, maar het struikelt wel stevig. |
13-12-2012 10:46:55 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Dat is die Hettinga, ja! Dick van den Hoven |
13-12-2012 17:04:13 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Arriva mag ook wel wat aan reisinfo doen. Treinen tussen zutphen en winterswijk kruisen elkaar telkens met +8/+9,maar geen enkele vertraging terug te vinden op internet. Of een omroep op het station... Laatst bewerkt door Coryza op 13-12-2012 17:05 |
13-12-2012 17:16:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Denk dat ze daar al begonnen zijn met Spoorboekloos rijden. %08% |
13-12-2012 18:48:52 | ||
---|---|---|
Temlin
![]() |
Denk dat hij inmiddels wel een toontje lager zingt, want het is echt een zooitje. |
13-12-2012 21:18:43 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
Ach opstart problemen moeten kunnen. Alles is nieuw en moeilijk in het begin. Maar laten we wel hopen dat het na de kerstvakantie grotendeels opgelost is. In noord Nederland zijn de laatste tijd op de lijn Leer/Veendam/Groningen ook veel vertragingen/uitval. Arriva krijgt hier wel altijd de schuld van, maar het komt bijna altijd door problemen van prorail of anders %09% |
13-12-2012 21:22:04 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Tsja, dat was op Ah-Ww toch niet anders: daar was Syntus de gebeten hond, hoewel het voornamelijk infrastoringen waren die voor vertragingen en uitval van treinen zorgden. Ergens vind ik het wel aardig dat mensen zien dat het toch niet allemaal aan Syntus lag. |
13-12-2012 21:46:49 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
nee, maar het mooie is dat er nu nog geen enkele storing aan de infrastructuur is geweest, en dat beide vervoerders er een zootje van maken %07% |
13-12-2012 22:04:26 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteVandaag stond er een reden op de TB7: Wegens een defecte spoorbrug. Ik vind dat wel beter, dat ze nu een reden erbij zetten. @Nickyboy: Nee, maar ik vind 4 dagen nog te vroeg om alle stront over Arriva te gooien. Toen de GTW's hier kwamen, waren de DH's ook veel betrouwbaarder dan de GTW's op 'mijn' lijn (Gn - Nsch). En daar reden ze toen in gemengd bedrijf, omdat er nog niet genoeg GTW's waren. Het materieel is nieuw, wellicht is er ook personeel nieuw en het personeel moet wennen aan het materieel. Ik denk dat ook de bijsturing van Arriva er nog aan moet wennen dat zij zo groot zijn geworden. In eerste instantie hadden zij alleen de Noordelijke lijnen en Gdm - Drd. Nu komen daar in een klap veel meer lijnen bij. Dus 4 dagen zijn echt nog veel te vroeg om nú al zo boos te zijn. Laatst bewerkt door salieri op 13-12-2012 22:08 |
13-12-2012 22:19:51 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Ik heb op dit moment 10 ritten gemaakt op Ah - Dtc reed er precies EEN op tijd en dat was er nota bene een van BRENG. Probeer het eens in de spits. 5 bakken in de avondspits bij Arriva. Bij 4 bakken DM'90 zaten ze al net niet op het dak, maar 5 bakken GTW is gewoon TE WEINIG en als je dagelijks als een sardientje in de trein hangt bij vertrek op het beginstation dan is de lol er heel snel vanaf kan ik je vertellen |
13-12-2012 22:21:42 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Als ik mij goed herinner, waren de materieelsamenstellingen in het begin hier ook bagger met de GTW. Daarom nam ik ook nog een trein die met DH reed. Later ging het veel beter en nu is de materieelinzet voldoende. Geef het gewoon wat tijd... EDIT: Heb je nou uit protest je avatar veranderd naar een Syntus DM'90? %03% Laatst bewerkt door salieri op 13-12-2012 22:22 |
13-12-2012 22:25:25 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
klein statement ja, nooit gedacht ik Syntus nog eens zou gaan missen![]() |
13-12-2012 22:26:09 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hmm, oke %03% Ieder zo zijn ding, zeg ik dan maar. |
13-12-2012 22:30:11 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Het mooie was overigens ook dat de directeur zelf op een bijeenkomst van De Gelderlander in het OV museum vertelde dat alle problemen op Ah - Dtc per 9 december voorbij zouden zijn. Vervolgens keihard op je bek gaan op 10 december (vond ik persoonlijk toen heel grappig) en dan vervolgens het geduld vragen van je reizigers... Dat al een jaar of 5 op was.... |
13-12-2012 22:34:18 | ||
---|---|---|
Temlin
![]() |
Klopt helemaal, hij heeft erg hoog van de toren geblazen dat Arriva wel even zou laten zien dat het probleemloos zou gaan lopen en heeft dus vrij hoge verwachtingen gewekt. Als je dit vervolgens niet waar maakt kun je zulke reacties verwachten. |
14-12-2012 23:13:11 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: Aantal "onvriendelijke" bijdragen verwijderd. Houden we het hier wel gezellig? |
14-12-2012 23:23:01 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Zijn er in de afgelopen week eigenlijk ook storingen aan de infra geweest op Ah-Ww? Of moet het traject nog aan GTW's "aangepast" worden? (Gezien de 01.10 van de SSN niet meer is toegelaten, de BR23 eerst ook storingen in het baanvak reden en net nadat er nieuwe assentellers waren geinstalleerd de linten zover mogelijk geweerd moesten worden) Bij twijfel: gebruik beton. |
14-12-2012 23:32:52 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Exact vorige week een sein en wisselstoring, maar toen reed Syntus nog ![]() Sinds afgelopen zondag is er alleen een storing aan de brug in Dtc geweest (geheel uit het hoofd) Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
14-12-2012 23:39:35 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Daarnaast hebben de GTW al diverse proefritten in de achterhoek gereden vóór 9 december. |
15-12-2012 11:36:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Gelukkig lijkt een GTW erg op een 01 ![]() Probleem van de 01 is een schuivende as met een kleinere wielflens, dat is bij een GTW natuurlijk niet van toepassing en verder is een GTW niets unieks dus moet wel goed gaan. |
15-12-2012 12:36:23 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Nu zijn de drijfwielen van een 01 wel een pietsie groter dan die van een GTW. Ondanks de kleinere wielflens zal er veel meer staal langs de opnemer komen. Zijn het geen andere uitstekende delen die de opnemers/assentellers voor de gek houden. |
15-12-2012 14:04:14 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Heeft iemand al de benamingen van het nieuwe materieel aan een nummertje kunnen koppelen? |
15-12-2012 14:16:44 | ||
---|---|---|
treinnl
![]() |
Op Treinpunt.nl ben ik tot op heden met behulp van enkele forumleden op de volgende nummertjes en namen gekomen: 10368 Arne Jansen 10375 Clemens Cornielje 10258 Frans Godard van Lynden van Hemmen 10369 Gijs Scholten van Aschat 10372 Hannes 10255 Harm Edens 10257 Harry Sacksioni 10253 Herman Hulshof 10371 Mary Dresselhuys 10252 O.G. Heldring 10518 Willem Jan baron van Dedem 10520 Ilse deLange 10521 Relus ter Beek Lijst is nog niet compleet, dus wijzigingen of aanvullingen zijn uiteraard welkom ![]() |
15-12-2012 14:27:52 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
Hannes = Jannes neem ik aan? of is er zowel een hannes als een jannes? Zoomzoomzoom |
15-12-2012 14:37:24 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Hannes was de zeehond die een paar jaar geleden in de Vecht rondzwom. Een beeldje van hem staat bij de stuw Vechterweerd, halfweg Dl en Hea... ![]() Maar desondanks zal het wel Jannes moeten zijn... |
15-12-2012 14:46:06 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
mja, wordt met Hannes wel de zeehond bedoelt vraag ik me af, want de Achterhoek heeft weinig met het Vechtdal te maken. Het slaat volgens mij op Hans van den Hatert http://www.tweestromenlandinbeeldengeluid.nl/article.php?id=203 |
15-12-2012 15:14:51 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Jannes rijdt tussen Zwolle en Emmen, Hannes hier in de Achterhoek. Nummertje: * 10262 Dames Jolink. Laatst bewerkt door superboer op 15-12-2012 15:20, reden: toch niet helemaal zeker van de 517 Garantie tot aan de voordeur. |
15-12-2012 15:17:52 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Namen Vechtdal: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spurt#Namenlijst_3 Namen Achterhoek:http://nl.wikipedia.org/wiki/Spurt#Namenlijst_4 (Ook nog niet helemaal compleet) |
15-12-2012 16:11:09 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Jannes Hannes wat een gehannes al die namen... Nou ja... samengevat. Die Hannes kan dus ook prima in het Vechtdal rijden. Da's lekker flexibel voor Arriva. |
15-12-2012 18:01:11 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Gisteren reed de Spr Apd-Zp van 17:35 met een los 2/6je dus ik dacht: 'dat zal wel erg gezellig zijn daarbinnen'. Tot mijn stomme verbazing viel dat heel erg mee en hij vertrok met redelijk volle gangpaden, maar bij lange na geen sardientjesvervoer. Terwijl NS dezelfde rit met gekoppelde buffels reed die bijna zitvol waren. Waar zijn al die reizigers gebleven![]() ![]() |
15-12-2012 19:37:05 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Dat was inderdaad ook iets dat mij de afgelopen week opviel. Veel minder reizigers leken aanwezig te zijn in de Arriva-treinen dan eerst. Wellicht hebben de mensen het de eerste dag geprobeerd, en daarna gedacht: 'Ik neem wel de auto'. Arriva heeft in mijn ogen in ieder geval geen goede eerste indruk gemaakt; ik hoop wel (zowel voor de reizigers als voor Arriva zelf) dat het over niet al te lange tijd gewoon weer goed loopt allemaal. |
16-12-2012 11:51:33 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Gister even in Ah gekeken, het perron stond rond 17.20 erg vol. Waardoor ik me meteen afvraag wie er nu zo geweest is en heeft bepaald dat de kwartiersdienst tussen Ah en Dtc werd afgeschaft. Afijn trein 30960 kwam met +2 Ah binnen rijden, met slechts een solo drietje! En dat terwijl Syntus vrijwel alles met dubbele stellen reed in de zaterdagmiddagspits. Trein was vrijwel zitvol dus voor deze geen probleem maar het in en uitstappen duurde door het volle perron erg lang. Zo vertrok de 30959 met +5 en als je alle staanders bij elkaar had gezet stond er absoluut een bak stampevol! Jammer. Over trein 31153/31168 heb ik niet veel te vertellen, geen vertraging en het GTW 2/6je kun het aantal reizigers goed aan. |
16-12-2012 12:02:33 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dat is de Stadsregio Arnhem Nijmegen geweest, die vonden dat het aantal reizigers geen kwartiersdienst rechtvaardigde. Ik zat gisteren trouwens op Zl-Emn in een stel waarvan geen enkel stopcontact het deed: zelfs die in de cabine bij de machinist niet... |
17-12-2012 23:07:52 | ||
---|---|---|
spekmj
![]() |
Vanmiddag vanuit Ws naar Leer geweest. In Ws wordt tegenwoordig het voorste treinstel afgekoppeld wat dan door rijdt richting Nsch. De rest blijft op spoor 2 achter... De omroep was hier overigens nog niet op ingericht: voor Nsch werd nog gemeld dat de trein zou worden gesplitst, wat verbaasde blikken opleverde in de solo GTW 2/6... |
18-12-2012 00:19:00 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteHebben Breng mcn's eigenlijk wegbekendheid naar Ww? |
18-12-2012 05:04:57 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Ze komen van Syntus af, dus je mag aannemen van wel, groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
21-12-2012 15:33:36 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Volgens Hettinga worden de problemen tussen Ah en Ww veroorzaakt door personeel dat nog aan het materiaal moet wennen, technische storingen en de 'kwetsbaarheid'. http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/arriva-compensatie-en-excuses-1.3573661 Daarnaast heb ik gehoord dat het personeel 5 minuten de tijd heeft om van de kantine op Ahb naar Ah te komen en de trein om te bouwen. Wat natuurlijk veel te krap is. Laatst bewerkt door Geerrritt op 21-12-2012 15:34 |
21-12-2012 16:16:04 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Dat wennen is ook op Apd - Zp duidelijk te merken. Ik ben op die lijn al op de meest onwaarschijnlijke plaatsen tot stilstand gekomen. Maar iedereen moet ervaring krijgen, dus we wachten rustig af. |
21-12-2012 17:33:50 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Nu heb ik vanmiddag in Ah het schouwspel mogen aanschouwen, genaamd ' vertrek Arriva-trein'. Dat was de trein van .18, ik zal geen bijzonderheden vermelden. Die trein kwam om .13 langs het perron. Echter: hij reed zover door ri oosten dat reizigers beter naar Velperpoort konden lopen. Resultaat: iedereen op het perron holde achter de trein aan, probeerde zich door de laatste deur te persen (terwijl voorin ruimte zat was) en de Arriva-stewards/HC's/geelgejasten stonden er schaapachtig bij te kijken. Resultaat: vertrek met +6 met alle gevolgen voor de kruisingen onderweg weer van dien. Zucht... /edit Vervang Arriva door Breng en het verhaal klopt %08% Laatst bewerkt door R1-2010 op 21-12-2012 19:13 |
21-12-2012 18:13:36 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Apart verhaal, Breng hoort namelijk te vertrekken om .18![]() |
21-12-2012 19:12:13 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Naja, dan was het Breng, je hebt gelijk ja. Ik moet nog even wennen. Het was in ieder geval om .18 %08% |
21-12-2012 19:27:21 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteHeeft Arriva ook bruto pauzes of is looptijd ook pauzetijd? In dit laatste geval zou ik wel begrijpen waarom personeel te laat is bij de trein... |
21-12-2012 20:56:11 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Ook in Zl zit het Arriva-personeel vrij ver van de treinen; namelijk aan de Zuidzijde van het station, naast de Primera. In Emn is men verhuisd naar de achterkant van het servicepunt, dus ook een tikje verder dan eerst. |
22-12-2012 10:27:54 | ||
---|---|---|
landzaad
![]() |
We kunnen het nu wel onthullen : nu ETMET wellicht op de lange baan is geschoven draaien we hier tussen Arnhem en Winterswijk nu proef met EKMET : Elk Kwartier Misschien Een Trein ![]() |
22-12-2012 12:33:02 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ik zou het eerder een vorm van spoorboekloos rijden willen noemen![]() |
22-12-2012 13:03:35 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Dan zal eerstdaags naast het spoorboekje daar de OV-Chip ook wel verdwijnen%08% |
22-12-2012 13:22:47 | ||
---|---|---|
muhle
![]() |
Daar ben ik voorstander van, weg met die OV-chipkaart. |