17-11-2016 11:01:16 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Talbot Services GmbH is de naam waaronder het bedrijf tegenwoordig zijn werkzaamheden verricht! Jeanne Kok |
17-11-2016 16:12:45 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
De 7.352 is ook voorzien van Arriva-stickers. |
17-11-2016 18:50:44 | ||
---|---|---|
didam2009
![]() |
Talbot zo heten het bedrijf toch vroeger ook ? Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
17-11-2016 18:55:31 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Heel goed![]() |
17-11-2016 19:40:52 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik kan me ook voorstellen dat ze dat soort werkzaamheden in Blerick of zelfs in Zutphen doen. |
17-11-2016 21:59:52 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ligt eraan tot hoe diep je wilt gaan. Een stoel verwisselen zal wel zo gedaan zijn. Maar als je hele wanden wilt vervangen, en aan het casco moet sleutelen om bijv. de stoelbevestigingselementen te wijzigen, dan wordt het een uitgebreide werkplaats. Maar GTW is behoorlijk modulair opgezet, dus..... dat zal ook wel weer meevallen. Laatst bewerkt door aarclay op 17-11-2016 22:02 Choo choo..... |
17-11-2016 22:42:58 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Voor stoelbevestigingen hoef je echt niet aan het casco te sleutelen hoor ![]() Dat zit daar allemaal wel boven als het god is. Wanden vervangen ook niet super spannend. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-11-2016 23:28:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Mogelijkheden zat dus waar je een interieur-revisie kan uitvoeren, en benieuwd tot hoever ze gaan. We zullen het wel merken tzt. Choo choo..... |
17-11-2016 23:43:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ff met gezond verstand gedacht maar al die aanpassingen bevinden zich dus IN de trein, dus of ie nu in werkplaats A, B of in een tent in Schubbekutteveen staat, je bent overal IN de trein aan het werk en dat maakt dus geen wezenlijk verschil anders dan dat je wat anders moet instellen in de Tomtom![]() |
17-11-2016 23:50:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Lees je nou 'tot hoever ze gaan' als geometrische afstand, omdat je over TomToms begint te praten? Want ik doel echt meer tot hoever ze de trein ombouwen tot nieuw interieur en indeling. Dus of ze een stoeltje gaan verwisselen of complete wanden gaan kleuren etc... Laatst bewerkt door aarclay op 17-11-2016 23:59 Choo choo..... |
18-11-2016 00:06:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Probeer even de discussie te volgen en aan begrijpend lezen te doen als je wilt, zo moeilijk is het volgens mij niet om te ontdekken wat ik probeer te zeggen.... ![]() |
18-11-2016 00:28:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik stel niet eens een vraag, maar ik zeg alleen dat we het wel afwachten waar ze, en tot hoever ze die trein gaan verbouwen.![]() ![]() Choo choo..... |
18-11-2016 00:47:54 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Terug naar de ontwikkelingen maar weer? Met vriendelijke groet, Het moderator team |
20-11-2016 00:52:50 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
weet iemand hoeveel linten er nu zijn van arriva en hoe veel er in het totaal komen en gaan deze alleen op de Maaslijn rijden of ook op de heuvelandlijn ruud.h |
20-11-2016 06:39:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Het staat vast al een aantal keer aangegeven in dit topic, maar er zijn er 7 opgeknapt en die zijn bestemd voor de Maaslijn. De Heuvellandlijn zoals die nu bestaat, is er over 3 weken ook niet meer aangezien Arriva de treinen uit Sittard naar Kerkrade laat doorrijden ipv treinen uit Maastricht. Ze gaan sowieso met lijnnummers werken ipv bijnamen. |
20-11-2016 09:03:15 | ||
---|---|---|
DVR
![]() |
Quote Talbot Aken kan meer dan je denkt. Ze hebben recent de SLT 2424 voorzien van een schuiftrede ter plaatse van de invalideinstap. Ook in Aken worden de SLT's op termijn gelijktijdig met de schuiftrede van een invalide WC voorzien. |
20-11-2016 09:29:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
True, maar Talbot is geen Stadler. Bij een Nissan-garage kan ik in het algemeen mijn Audi ook niet onderhouden of laten 'tunen'.![]() |
20-11-2016 09:41:16 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
En RB Haarlem is ook geen Talbot, De Dietrich of Bombardier. En toch kunnen ze DD-AR tot DDZ verbouwen en VIRM onderhanden nemen. Dus waarom zou Talbot dan geen SLT of GTW onderhanden kunnen nemen? Shqiperise-lopers? |
20-11-2016 10:09:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het ligt er aan tot hoever, lijkt mij. Zie een paar posts terug. Plus eventuele contractuele regelingen met Stadler m.b.t bijv. garantie. Maar we lezen tzt wel hoe, wat en waar voordat deze discussie herhaalt. |
20-11-2016 10:50:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou, ik denk dat van de GTW's de garantie er inmiddels wel af is hoor....![]() |
20-11-2016 11:12:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Dat weet je nooit. Jarenlange garanties en onderhouds- en servicescontracten hoeven geen uitzondering te zijn. Het zou ook kunnen dat Stadler voor het gemak een werkplaats huurt op een plek dicht bij de grens. Scheelt weer een dagje overbrenging ![]() Genoeg om over te speculeren, wat niet echt zinvol is. ![]() Choo choo..... |
20-11-2016 11:20:08 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Garantie is eraf. In principe kan een werkplaats veel, u vraagt wij draaien. |
20-11-2016 11:36:22 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote De Heuvellandlijn is meer Maastricht-Heerlen en daar blijven over drie weken 4 treinen in het uur rijden. De 7 Linten zullen waarschijnlijk in de 32300 komen te rijden, waarvan de rit die uit Venray om 8:03 met 3x Lint wordt uitgevoerd (nu is dat nog 2x Breng-GTW). De 32200 acht ik ongeschikt voor Lint vanwege het ontbreken van een toilet en de Lint is minder krachtig dan een GTW, dus een Lint kan minder goed de rijtijden halen. |
20-11-2016 12:28:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDie eisen worden toch gewoon opgesteld door de provincie? De mensen daar weten immers precies wat er onder de reizigers leeft dat van die concessie gebruik maakt. |
20-11-2016 12:34:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Dan weten we dat ook weer ![]() Choo choo..... |
20-11-2016 22:35:59 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote Volgens mij laat Arriva op dit moment wat toiletten inbouwen in enkele Linten, tenminste, dat meende ik voorbij zien te komen. Sowieso worden ze opgeknapt en krijgen ze een nieuwe lik verf... |
21-11-2016 09:04:20 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Toilet is een concessie-eis. En als Lint snel genoeg is voor Nm-Vry, dan moet Vry-Rm toch geen probleem zijn. |
21-11-2016 09:29:16 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Dat zou best, maar ik zou reizigers tussen Nijmegen en Roermond (ev naar Maastricht) niet zo snel vervoeren in een Lint. Een Lint is meer geschikt voor plattelandslijntjes als bijv. Arnhem-Tiel, Apeldoorn-Zutphen, Zutphen-Winterswijk/Oldenzaal en de Noordelijke Nevenlijnen, niet voor lange lijnen als Nijmegen-Roermond. |
21-11-2016 09:44:23 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Waarom zou een Lint daar niet geschikt voor zijn en GTW wel? NWB rijdt met meestal 3x Lint41 tussen Wilhelmshaven en Osnabrück, een rit van 2:15 uur. Met WC en alles. Qua comfort is er eigenlijk geen verschil. Laatst bewerkt door manuel25 op 21-11-2016 09:45 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-11-2016 10:14:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha mooie redenatie inderdaad. Wat is de definitie van een plattelandslijntje en waarom zou Nijmegen - Roermond dat niet zijn als Apeldoorn - Zutphen dat wel is? En wat verdienen de reizigers op zo'n zogenaamd plattelandslijntje meer of minder aan treincomfort? Ze zitten daar echt niet allemaal met hun modderklompen in de trein hoor![]() |
21-11-2016 11:09:50 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Laatst nog in een Lint gezeten en ik vond het comfortabeler dan de Veolia-GTW met 3+2-stoelenopstelling. Kwestie van smaak, maar lijkt me inderdaad weinig uit te maken. Zeker comfortabeler dan de Wadlopers toen Veolia begon. ![]() Wat betreft WC's: ik zag net te Vl op een van de Arrivalinten inderdaad kleine logootjes boven de deur: een logo voor tweede klas, een logo voor eerste klas (!) en een logo met WC. |
21-11-2016 17:55:42 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Maaslijn is juist erg druk tusen Vry en Nm. Daarbij vergelijkbaar met gemiddeld drukke sprinter lijnen van NS. (drukste treinen 800 passagiers). Vry-Rm stelt niet veel voor en is een typisch plattelands lijntje. |
22-11-2016 21:43:18 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Quote In de 25 en 26 zit zeker een toilet. Is duidelijk te zien nu ze in Vl staan |
27-11-2016 20:43:12 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ik weet niet of het hier op zijn plek is, maar ik had een 'gewone' vraag over GTW's (niet echt een ontwikkeling). Hebben diesel GTW's (in het noorden) een ED-rem? Werkt deze dan met remweerstanden en een ventilator, of remt deze 'op de motor'? Dit omdat het klinkt alsof de motor meer toeren gaat maken bij het remmen, maar het zou ook een ventilator kunnen zijn. |
27-11-2016 22:53:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een GTW is Diesel-Elektrisch en daarbij kun je niet op de dieselmotor afremmen, immers is er geen mechanische overbrenging zoals bij je auto. Het enige wat je zou kunnen is een tractiemotor laten genereren en de opgewerkte spanning opstoken in een aantal remweerstanden, maar of een GTW dat ook heeft heb ik geen beeld van. De techniek bestaat ansich al jaren, de DE1/2'en waren er oorspronkelijk ook mee uitgerust, maar het bleek toen nog niet zo goed te werken en is uiteindelijk uitgebouwd. |
27-11-2016 23:00:00 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ik dacht dat een GTW energie kon opslaan tijdens het remmen maar het fijne weet ik er niet van. |
28-11-2016 10:30:55 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
goedemorgen weet niet of het hier thuishoort maar zag deze ochtend dat in Sittard de voorbereidingen voor incheck paaltjes op het perron en tevens dubbele poortjes in de toegang wegen naar de perrons. |
28-11-2016 11:05:17 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Arriva heeft inmiddels 13 flirt 2 wagen treinen binnen die volgens mij nog neit allemaal of zelfs geen van alle zijn al in eigendom van arriva. Mijn grote vraagteken kan Arriva met de 13 treintjes die er nu zijn uberhaupt al de lijnen roermond - maastricht & sittard heerlen & maastricht - heerlen goed rijden met voldoende capaciteit? of komt er 1 der deze dagen een storm vloed aan arriva flirtjes nederland binnen of hebben ze het anders opgevangen? ![]() |
28-11-2016 11:10:14 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Volgens mij rijdt er eerst zowel FLIRT als oud Veolia E-GTW Laatst bewerkt door jelmerrr op 28-11-2016 11:10 |
28-11-2016 11:13:35 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Klopt. Arriva neemt ook gewoon al het materieel van Veolia over. Die treinstellen zijn natuurlijk niet voor de lol voorzien van Arriva-logo![]() Laatst bewerkt door martijn op 28-11-2016 11:15 |
28-11-2016 11:20:43 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote Hea hea natuurlijk wat dom van mij ![]() ![]() Dan de andere brandende vraag iemand enig idee wanneer het eerste 3 delige stel van arriva komt? ik weet dat de meerstpannings variant pas in 2020 zal verschijnen |
28-11-2016 11:44:45 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
de drietjes komen pas tegen de tijd dat Nijmegen-Roermond is ge elektrificeert daar zijn ze namelijk voor bedoeld. |
28-11-2016 11:47:17 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
In 2018 komen er 8 driedelige (meerspanning) voor Maastricht-Aachen. In 2020 zouden nog 13 driedelige volgen voor de Maaslijn. |
28-11-2016 12:47:17 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Desalniettemin, NS reed de 6800 en 6900 met 12 Plan V's (nu 20 gezellige bakken SGM, meen ik). De vraag blijft of genoemde 13 (15?) FLIRT-tweetjes dat kunnen opvangen, als er ook nog reserve van af moet en er E-GTW moet worden opgeknapt. |
28-11-2016 13:07:38 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Een deel is toch al opgeknapt? dan heb je miss nog niet alles maar wel wat edit: en 11 FLIRT tweetjes is toch niet minder dan 20 bakken? Laatst bewerkt door jelmerrr op 28-11-2016 13:08 |
28-11-2016 15:52:33 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Van de Flitst die er nu zijn in Nl is er 1 volledig plukstel en missen een aantal andere onderdelen zoals remwerk en atb onderdelen. Hier wordt in Amersfoort aan gewerkt. D-GTW remt normaal ED op de motorassen, waarbij de dieselmotoren een iets hoger toerental gaan lopen voor de koeling van de tractiemotoren. |
28-11-2016 16:16:51 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Ik dacht dat de GTW's gelaest waren of zit ik er nu langs weet iemand dit ruud.h |
28-11-2016 17:44:13 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
De elektrische gtw zijn in 2009 aan railpool gegaan welke ze weer terug least aan veolia. Of dat nogsteeds zo is?? Maar arriva kan zo'n lease natuurlijk ook gewoon overnemen. |
28-11-2016 21:19:51 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
Zou het kunnen dat de GTW's in de tussentijd zijn overgenomen door Macquarie? Op hun eigen site staat namelijk "Stadler GTW railcars operating in the Netherlands" vermeld. Ook heeft railjournal.com het over 8 GTW's die Arriva over zal nemen en least van Macquarie: http://www.railjournal.com/index.php/main-line/arriva-reveals-plans-for-limburg-concession.html |
28-11-2016 21:28:45 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Quote De concessie voorwaarden geeft het antwoord mbt de GTW-D: Verwerving, beheer en toelating Treinstellen De Concessiehouder heeft de verplichting de lease van de Elektrische Treinstellen die op dit moment binnen de huidige concessie ingezet worden voor de exploitatie van de stoptreindienst Kerkrade Centrum – Maastricht Randwyck (Heuvellandlijn) over te nemen. Voor de Dieseltreinstellen die op dit moment binnen de huidige concessie ingezet worden voor de exploitatie van de stoptreindienst Nijmegen – Roermond (Maaslijn) geldt deze verplichting niet. Inschrijvers kunnen bij belangstelling voor overname / tijdelijke inzet van deze Dieseltreinstellen contact opnemen met de eigenaar van deze Dieseltreinstellen: Macquarie European Rail Limited (Luxembourg Branch) t.a.v. Rogier van den Broek 6, rue Jean Monnet 2180 Luxembourg Luxembourg Mobielnummer: +352 691 444 808 Email: rogier.vandenbroek@macquarierail.com |
28-11-2016 22:15:52 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Quote Neen, FLIRT-III is qua zitplaatsaantal gelijk aan mat'64-2. Als je eerst met 12 Vs reed, dan is 11 FLIRTS-II en ook 13 onvoldoende Laatst bewerkt door AJT op 28-11-2016 22:16 |
29-11-2016 14:33:12 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Voor Roermond-Maastricht heb je 4 omlopen nodig Voor Heerlen-Maastricht heb je 3 omlopen nodig voor de stoptrein en 2 voor de sneltrein. Voor Kerkrade-Sittard heb je 3 omlopen nodig. In totaal heb je 12 omlopen nodig. Als je alles met dubbele stellen wilt rijden heb je 24 stellen nodig. Met 8 GTW en 13 Flirt kom je uit op 21 stellen. Je kunt niet alles met dubbele stellen rijden en wellicht is dat ook niet nodig. In de huidige situatie heb je voor de stoptrein Maastricht-Kerkrade 4 omlopen nodig en voor de sneltrein Maastricht-Heerlen 2. In totaal dus 6 stellen nodig. Veolia heeft 8 stellen, dus slechts 2 omlopen kunnen rijden met dubbele stellen. Aanname dat er geen significante reizigersgroei plaatsvindt op de Heuvellandlijn kun je de treinen op de Heuvellandlijn met enkele stellen laten rijden. Je hebt dan 5 stellen nodig. Als Roermond-Maastricht en Sittard-Kerkrade met dubbele stellen moet rijden, heb je voor die twee lijnen 8+6=14 stellen nodig. Samen met de 5 stellen voor de Heuvellandlijn kom je uit op 19 stellen. De laatste twee stellen kun je inzetten als versterking op de Heuvellandlijn. Kortom, op de Heuvellandlijn blijft het aantal stellen gelijk (wel 7 in plaats van 8 aangezien de stoptreindienst verkort wordt tot Heerlen) en voor Roermond-Maastricht en Sittard-Kerkrade kan alles met dubbele stellen rijden. |
29-11-2016 14:37:29 | ||
---|---|---|
Gekko123
![]() |
En je moet ook niet vergeten dat er met een beetje mazzel een omloop bespaard kan worden door andere keringen dan nu gebruikelijk. Als ik het me goed herinner zouden de stoptrein Rm-Mtr en Mtr-Hrl op elkaar keren te Mtr, kijkend naar het spoorgebruik. |
29-11-2016 14:40:23 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik zou gezien de huidige bezetting en de verschuiving van de 800 die straks 10 minuten achter de 3500 aanhobbelt niet teveel verwachten van de verbinding Sittard - Heerlen - Kerkrade C. Gok dat hier geen dubbele stellen te zien zijn. |
29-11-2016 14:52:01 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Vergeet niet dat de huidige 6900 ook reizigers die naar Landgraaf en Kerkrade moeten ook meeneemt. Reizigers uit Landgraaf en Kerkrade kunnen kiezen voor een overstap op de 3500 van ongeveer een half uur in Heerlen of een korte overstap op de 800 in Sittard. Dan is overstappen in Sittard wel aantrekkelijker en zo vervoert de huidige 6900 niet alleen reizigers tussen Sittard en Heerlen, maar ook de reizigers naar Landgraaf en Kerkrade. |
29-11-2016 16:26:22 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Quote Nu al een plukstel Flirt en missende onderdelen? Of bedoel je de Lintjes? |
29-11-2016 16:42:07 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Pas op met verwisselen van de begrippen 'omloop' en 'diensten', één Arriva Flirt omloop kan dus 21 diensten bevatten (mits 2tjes en 3tjes door elkaar worden gehaald![]() |
29-11-2016 17:02:31 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
@marvinkok Nee een nieuwe flirt. |
29-11-2016 17:04:41 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Ik neem aan dat je niet alle stellen aan de dienst kunt toebedelen. Er is ook onderhoud nodig. Heb je dat meegerekend? Veolia rijdt nu maar 1 set dubbel, meen ik. Dus wordt er één stel niet ingezet. Daarnaast is de huidige 6800 (in principe één van de vier setjes met 5 bakken, de rest met 3) wel iets groter dan 'dubbele stellen'. FLIRT en GTW hebben zoals eerder aangegeven minder capaciteit dan vergelijkbare bakaantallen SGM of MAT. De vijf bakken SGM vervang je met 3 tweetjes FLIRT. De vijf bakken SGM zijn nu overigens al krap aan (het waren 6 bakken MAT) en de 3-tjes ook (waren 4 bakken MAT). Het kan natuurlijk wel zijn dat een deel van de vervoersfunctie van de nieuwe 6800 tussen Mt en Std vervalt, aangezien deze helaas geen aansluiting meer biedt op de 3500 en bovendien zo kort op de 800 rijdt dat hij in dat kader weinig meerwaarde biedt. Ook op de huidige Heuvellanddiensten is de capaciteit eigenlijk te beperkt, Ten eerste omdat de tweetjes en drietjes vaak niet op de goede plek rijden en in 3 van de 8 dagen een drietje minder beschikbaar is. Tussen Mes en Mt puilen spitstreinen structureel uit, vooral die met enkele stellen, en die drukte leidt ook tot vertragingen vanaf Valkenburg (dringen bij de deur). Aangezien het PvE http://www.limburg.nl/Beleid/Verkeer_en_Vervoer/Openbaar_vervoer_en_Railagenda/Openbaar_vervoer/Concessie_Aanbesteding_2016/Programma_van_Eisen_aanbesteding het volgende stelde: Quote houd ik mijn hart een beetje vast voor toestanden met solo en dubbele stelletjes. Maar we zullen zien. Laatst bewerkt door jorgo op 29-11-2016 17:10 |
29-11-2016 19:25:59 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteVergeet niet dat er nog geen reservedelen, werkplaats e.d. is ingericht dus het is nu nog even improviseren. Vanuit die optiek snap ik 'm wel. |
29-11-2016 19:58:48 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Mja, als je het zo uitlegt wel idd.. |
29-11-2016 20:09:03 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Flirts zouden toch volgens contract bij Stadler in Blerick worden onderhouden? Of heb ik wat gemist? |
29-11-2016 20:10:10 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Knap gedacht hoe wil je die daar krijgen zonder bovenleiding ruud.h |
29-11-2016 20:12:43 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Via Eindhoven |
29-11-2016 20:14:11 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Gewoon duwen/slepen met een locomotief of D-GTW of LINT41 vanaf emplacement Blerick. Ze zijn daar al vaker geweest, geen enkel probleem. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
29-11-2016 20:22:33 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Staat ook bijna altijd wel een rangeer loc van shunter in Blerick dus die krijgen ze wel binnen hoor en voor de nog te komen drietjes word de loods zelf verlengd. |
29-11-2016 20:32:37 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Leuk dat we nu een letterlijke herhaling krijgen van de berichten van 1 augustus uit het topic over de Arriva Flirts![]() |
29-11-2016 20:35:42 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Een Lint is mechanisch niet te koppelen met een GTW of een Flirt, totaal andere koppeling |
29-11-2016 21:04:02 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Maar het is niet echt handig als je met andere grootte wilt rijden op Mtr-Rm dan op Mtr-Hrl, tenzij je natuurlijk in Mtr een stel uit Rm afsplitst om dat weer met de volgende trein mee naar Rm te sturen. Laatst bewerkt door umbusko op 29-11-2016 21:04 |
30-11-2016 12:04:48 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
De andere grootte is nog wel te doen, maar extra moeilijk maak je het met mengbedrijf FLIRT/GTW. Of je isoleert de GTW's van de stoptreindienst op Sittard-Kerkrade. |
30-11-2016 12:40:29 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Voor zover ik begrepen heb zouden ST Hrl-Mtr en ST Rm-Mtr op elkaar keren en met FLIRT, wordt ST Std-Krd en S Hrl-Mtr met GTW. |
06-12-2016 09:47:25 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Waarschijnlijk rijdt er 2 GTW-3 in de Sneltrein Maastricht-Heerlen en 1 GTW-3 en 2*2 GTW-2 in de Stoptrein Sittard-Kerkrade |
08-12-2016 02:31:02 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Je kunt van af vandaag de gratis vervoerbewijs uit printen op www.arriva.nl/limburg voor zondag 11-12-2016 bron www.arriva.nl Laatst bewerkt door ruud.h op 08-12-2016 02:31 ruud.h |
12-12-2016 12:51:37 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Zojuist in een Arriva-Lint gezeten van Nijmegen naar Nijmegen Heyendaal. Stoelen zijn netjes opnieuw gestoffeerd, zit een toilet in, maar de stem van de omroepster is zo verschrikkelijk, Cuijk en Boxmeer worden erg vreemd uitgesproken, zeker allemaal met de computer gedaan. De berichtgeving is hetzelfde als die in de Achterhoek, overigens. |
12-12-2016 12:59:23 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Dat is niet alleen in de Lint, de Flirts en GTWs van Arriva in Limburg hebben diezelfde computerstem gekregen. |
12-12-2016 13:28:10 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik wil best wel voor €4 per uur de omroepberichten inspreken. "Dames en heren, Arriva wenst u welkom in de stoptrein Nijmegen-Roermond. Deze trein zou stoppen te Nijmegen Heyendaal, Mook-Molenhoek, Cuijk, Boxmeer, Vierlingsbeek, Venray, Blerick, Venlo, Tegelen, Reuver, Swalmen en heeft als eindbestemming Roermond. Reist u met de OV-chipkaart, zorg er dan voor dat u bent ingecheckt, wij wensen u een goede reis." |
12-12-2016 13:39:27 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
De GTW's die Arriva over heeft genomen van Veolia zijn ook anders genummerd, zo heeft de 360 op het zijraampje van de cabine het nummer 391 erbij gekregen |
12-12-2016 14:01:23 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
op de 7354 dit nummer vanmorgen niet gezien. Opvallend is trouwens dat de 10.37 ri Rm vanuit Tg op maandag en alleen op maandag vertrekt van spoor 2. (veel reizigers stonden op het verkeerde perron) |
12-12-2016 14:17:31 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
Quote Klopt. Dit heb ik ook gezien op stellen van de heuvellandlijn. De 7.501 is in ieder geval de 426. En de 7.651 de 530. |
12-12-2016 14:54:31 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Logischer zou de 425 zijn voor de 7.501, aangezien de 424 het laatste Vechtdallijnstel is Laatst bewerkt door moderator op 12-12-2016 15:59, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
12-12-2016 14:57:40 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
Misschien wordt er een nummer vrijgehouden voor het stel dat van de Valleilijn overkomt? |
12-12-2016 14:59:41 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Nee, dat gat (10525) is op papier al gevuld met de GTW 2/8 die Arriva overgenomen heeft van Cxx. Het stel dat op de Kippenlijn reed zou nu als het goed is in Zutphen moeten staan om omgebouwd te worden naar Vechtdaluiterlijk |
12-12-2016 16:02:34 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Dat is volgens mij hetzelfde 😉 |
12-12-2016 16:45:46 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Is het al bekend welke, en of de 5037 een naam krijgt? |
12-12-2016 19:20:22 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Hmm, dan ben ik benieuwd hoe de vernummering van de 7.501-7.505 en 7.651-7.653 dan precies verloopt. Want vanaf 7.501=426 doornummerend zou 7.505 de 430 worden... Shqiperise-lopers? |
12-12-2016 19:56:22 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
de 7.505 is inderdaad de 430 geworden. Vanmiddag check hiervan in Std. |
12-12-2016 20:10:30 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Vanmiddag meldde je nog dat de 7651 530 geworden is, maar 2 x30 lijkt onlogisch. De 7651-7653 zouden aannemelijk 531-533 geworden zijn. Laatst bewerkt door sik214 op 12-12-2016 20:12 |
12-12-2016 20:16:59 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
651 wordt 530 501 wordt 426, dus 4 erbij: 505 wordt 430. zo heb ik ze toch echt gezien |
12-12-2016 20:19:23 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Op de Maaslijn zijn de 7351-7360, 382-391 geworden en de 7201-7206, 273-278 geworden. Laatst bewerkt door hapsrail op 12-12-2016 20:19 |
12-12-2016 20:21:51 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
530 bestaat niet in de systemen van Arriva. Alleen de 276-281, 382-391, 426-430 en 531-533 als GTW mat. |
12-12-2016 20:26:00 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
dan toch blijkbaar slecht gekeken. zal het 531 zijn |
13-12-2016 10:12:39 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteAls ik de melding uit de systemen van Arriva volg dan zijn de 7201-7206 de 276-281 geworden. Of lees ik iets verkeerd..? 57 jaar OV-fotografie. |
13-12-2016 12:48:51 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik sta er niet van te kijken dat de Ex-Veolia diesels de nummers 276 t/m 281 of beter gezegd 10276 t/m 10281 krijgen. Je krijgt zo wel een aan één gesloten nummerserie. Worden de drietjes hierbij ook nog genummerd als 3xx? Laatst bewerkt door moderator op 13-12-2016 18:05, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
13-12-2016 14:11:19 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Even voor de compleetheid. per 11-12-2016 is de ex-5037 van CXX valleilijn in het bezit van Arriva. Deze wordt na omstickeren en nieuwe stoelbekleding naar verwachting vanaf begin 2017 ingezet op de Vechtdallijn Zl-Emn als (10)525 om daar weer 14 stellen beschikbaar te hebben. Het is (nog) niet ter vervanging van de verongelukte 520, want Arriva/Stadler zijn er nog niet over uit wat er met dit stel precies gaat gebeuren. |
13-12-2016 15:40:55 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ben benieuwd of die metamorfose gelijk plaatsvindt. Het stel heeft nu namelijk gewoon Arriva-logo's op de Valleilijn-bestickering gekregen. |
13-12-2016 17:24:17 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Hmmm, zo zie je dus maar weer dat informatie die je op de ene dag krijgt, de volgende dag alweer verouderd kan zijn...%03% |
13-12-2016 17:27:53 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha herkenbaar. Wellicht wachten ze met het echte werk tot een vakantieperiode. |
13-12-2016 18:36:08 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Dus de Veolia 357-360 zijn bij Arriva aansluitend aan de Veolia 351-356 vernummerd, en niet op volgnummervolgorde van de oorspronkelijke Veolia 207-210. Shqiperise-lopers? |
13-12-2016 18:37:20 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Inderdaad, daarom zat ik met ''mijn'' nummering niet goed. |
13-12-2016 23:33:08 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Zo'n beetje alles wat ik in mijn vorige bericht over de 525 getypt heb, kan gedeleted worden..... Treinstel is vandaag om 23.20 al aangekomen op Zl en gaat morgen (zoals nu gepland) de derde spitstrein rijden vanaf Zl om 07.03. Edit: treinstel verder is weinig aan veranderd. Alleen valleilijn omgewisseld voor Arriva stickers en de voertuighouder gewijzigd naar NL-AN. Zelfs de huisregels van CXX hangen nog binnenin.. Laatst bewerkt door selivio op 14-12-2016 02:00 |