Dienstregeling 2013, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
15-12-2011 13:00:58
zugführer
zugführer
Arriva zegt toch dat ze 4 treinen per uur denken te kunnen laten rijden? Daaruit maak ik op 2x snelle ic + 2x stoptrein naar Zwolle, vanaf Meppel gecombineerd met 9100...  

15-12-2011 13:04:14
reisthijs
reisthijs
Quote
daniel81 (do 15 dec 2011 11:53:04 https://somda.nl/forum/11041/p369736/): En wel héél toevallig dat dit proefballonnetje tegelijkertijd opduikt met de plannen voor CXX op Ed-Ah; hebben ze soms een pact gesloten?
Sluit de plannen van Veolia voor Wt-Rm er op aan en het pact is compleet.
Het is dus geen toeval, dit zijn gewoon allemaal ideeën uit "Het Nieuwe Spoorplan" dat de regionale spoorvervoerders samen hebben opgesteld.
 

15-12-2011 13:15:58
yappa
yappa
Die timing zou ook niet bijzonder toevallig zijn: de minister heeft op 18 november een concept-beleidsvoornemen naar de Tweede Kamer gestuurd, waarin zij het hoofdrailnet voor 2015-2025 aan NS gunt, minus enkele regionale lijntjes waaronder in elk geval Rm-Mtr en Hrl-Std.
Op de nominatie staan volgens de minister verder Ehv-Wt, Zl-Gn en Apd-Es. Logisch dus dat Veolia en Arriva nu proberen om indirect via de Tweede Kamer wat extra lijntjes aan dat lijstje toe te voegen.

Alleen zie ik (via google) alleen maar berichten van de vervoerders hierover uit januari en februari 2011, en niets recenters.
 

15-12-2011 13:20:17
waalkade
waalkade
Mag Ht - Zl daar ook bij?  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

15-12-2011 13:52:35
Klaasje
Klaasje
Quote
yappa (do 15 dec 2011 13:15:58 https://somda.nl/forum/11041/p369755/): Die timing zou ook niet bijzonder toevallig zijn: de minister heeft op 18 november een concept-beleidsvoornemen naar de Tweede Kamer gestuurd, waarin zij het hoofdrailnet voor 2015-2025 aan NS gunt, minus enkele regionale lijntjes waaronder in elk geval Rm-Mtr en Hrl-Std.
Op de nominatie staan volgens de minister verder Ehv-Wt, Zl-Gn en Apd-Es. Logisch dus dat Veolia en Arriva nu proberen om indirect via de Tweede Kamer wat extra lijntjes aan dat lijstje toe te voegen.

Alleen zie ik (via google) alleen maar berichten van de vervoerders hierover uit januari en februari 2011, en niets recenters.

Op www.mobiliteitnederland.nl kun je nog wat vinden uit juni (Het is alleen wel offtopic voor de DRGL 2013)

Laatst bewerkt door Klaasje op 15-12-2011 13:58
 

15-12-2011 15:38:04
ZJ37
ZJ37
Quote
waalkade (do 15 dec 2011 13:20:17 https://somda.nl/forum/11041/p369757/): Mag Ht - Zl daar ook bij?
Want...?
 

15-12-2011 18:20:26
fugazi
fugazi
Quote
daniel81 (wo 14 dec 2011 23:41:57 https://somda.nl/forum/11041/p369671/): Neen, want in de nieuwe opzet wordt de 1600 een kwartier verschoven dus heeft dan 'niets' meer met de treinen naar Zl van doen.
Serieus? Dus niet meer oldskool (en perfect op collegetijden aansluitend) om *.07/37 uit Hvs naar Dvd en om *.04/34 uit Dvd naar Hvs? %09%
 

15-12-2011 20:22:48
Klaasje
Klaasje
Neen, de 1500/berlijntrein komt op Gpda-Amf in dat pad te liggen.  

16-12-2011 00:39:54
daniel
daniel
Quote
waalkade (do 15 dec 2011 13:20:17 https://somda.nl/forum/11041/p369757/): Mag Ht - Zl daar ook bij?
Nee, dat mag niet.
 

16-12-2011 11:41:05
berkel73
berkel73
Quote
Jurre (do 15 dec 2011 18:20:26 https://somda.nl/forum/11041/p369798/):
Quote
daniel81 (wo 14 dec 2011 23:41:57 https://somda.nl/forum/11041/p369671/): Neen, want in de nieuwe opzet wordt de 1600 een kwartier verschoven dus heeft dan 'niets' meer met de treinen naar Zl van doen.
Serieus? Dus niet meer oldskool (en perfect op collegetijden aansluitend) om *.07/37 uit Hvs naar Dvd en om *.04/34 uit Dvd naar Hvs? %09%
Tsja, er is sinds een paar jaar eindelijk een mooie (en volgens mij best veel gemaakte) overstap tussen de 4000 uit Asa en de Noordoost (v.v.) op Duivendrecht, maar dat wordt dus beperkt tot de spitsuren (ervan uitgaande dat de 7400 niet verandert).

Laatst bewerkt door berkel73 op 16-12-2011 11:42
 

16-12-2011 13:41:05
fugazi
fugazi
Overstap 4000 op NoordOost en andersom wordt door het grootste aantal van de uitstappende reizigers gemaakt in beide treinen.  

16-12-2011 15:54:12
Klaasje
Klaasje
Daarentegen is de metro een heel behoorlijk alternatief. (In de spits 16x per uur!) Er zijn grotere achteruitgangen te bedenken.  

16-12-2011 16:32:30
fugazi
fugazi
16x per uur? Nee hoor. Naar Asa gaat enkel de 54 en die rijdt 6x per uur op onregelmatige tijden.  

16-12-2011 16:36:33
Klaasje
Klaasje
In de daluren rijdt die 6x per uur maar je kan ook 6 x per uur in de daluren met de 50 en overstappen op van der madeweg op de 53 waar ze op elkaar wachten. In de spits gaat dat grapje 8x per uur op en rijdt de 54 ook 8x per uur.  

16-12-2011 17:03:54
fugazi
fugazi
50 en 53 wachten lang niet altijd op elkaar. Maargoed, back on topic.  

17-12-2011 11:11:14
abcde
abcde
Quote
zugführer (do 15 dec 2011 13:00:58 https://somda.nl/forum/11041/p369753/): Arriva zegt toch dat ze 4 treinen per uur denken te kunnen laten rijden? Daaruit maak ik op 2x snelle ic + 2x stoptrein naar Zwolle, vanaf Meppel gecombineerd met 9100...


Nog even, en dan wordt in Meppel de stopper van Arriva gekoppeld aan de stoptrein van NS .
 

17-12-2011 11:22:51
daniel81
daniel81
Onderdeel van de HSL-deal is dat NS toe moet staan dat er sprinterdiensten op het HRN aanbesteed gaan worden, waarbij uitdrukkelijk de 9100 als kandidaat is genoemd. Arriva gaat er gemakshalve vanuit (of beter: stuurt er bewust op aan) dat de '2900' en de 9100 als één pakket aanbesteed gaan worden.  

17-12-2011 13:52:23
ZJ37
ZJ37
Is geen deal, maar eerder een gift aan NS om de stoptreinen niet meer te hoeven rijden. Maar daar is de overheid nog niet helemaal achter geloof ik.  

28-12-2011 19:10:57
Harold27
Harold27
Een vreemd interview op RTV Drenthe met een vertegenwoordiger van de vakbond voor machinsten en conducteurs over de overname door Arriva van Zl- Emn http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/70592/ns-personeel-emmen-zwolle-wil-niet-naar-arriva
Veel van wat hij zegt over de andere (lees slechtere) arbeidsvoorwaarden bij Arriva kan ik volgen.
Maar als het over de gevolgen voor de reizigers gaat schiet hij wat uit de bocht denk ik.
Hij verwacht dat het overstappen in Zl problematischer wordt (??), en...... op een vraag over het in te zetten materieel zegt hij: hetzelfde als in het Noorden. Dieseltreinen vraagt de journalist? Ik denk het wel, antwoordt deze deskundige.
Mijn bescheiden conclusie: Afbreken maar die bovenleiding dus.................

Laatst bewerkt door Harold27 op 28-12-2011 19:13
 

28-12-2011 19:14:15
martijn
martijn
Dat is zijn conclusie misschien, maar het is allang bekend dat de treinen van Arriva de bovenleiding net zo hard nodig hebben.  

28-12-2011 19:15:32
Harold27
Harold27
Mijn conclusie was sarcastisch bedoeld hoor.

Laatst bewerkt door Harold27 op 28-12-2011 19:16
 

28-12-2011 19:16:48
martijn
martijn
Ja, daarom zette ik voor de zekerheid ook 'zijn conclusie' neer  

29-12-2011 00:22:30
maurits
maurits
Het gaat hier om een vakbondsvertegenwoordiger, de opmerking over de verslechterde aansluiting is puur vakbondsonderbuikgevoel, er is nog niks bekend over de nieuwe dienstregeling voor Zl-Emn.

De spoorwegvakbonden leven wat dat betreft nog een beetje in de jaren 50. En dat NS zo zorgzaam op haar reizigers wacht gaat er bij mij niet in. Daarvoor worden iets te vaak de deuren voor reizigers die aan komen rennen dichtgeknald, Arriva zal het in dat opzicht zeker niet slechter doen.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

29-12-2011 00:44:51
Pim530
Pim530
Feit is wel dat de 9100 alvast in het pad van de 3800/8000 is gelegd.  

29-12-2011 10:46:26
ZJ37
ZJ37
Quote
maurits (do 29 dec 2011 00:22:30 https://somda.nl/forum/11041/p371421/): De spoorwegvakbonden leven wat dat betreft nog een beetje in de jaren 50. En dat NS zo zorgzaam op haar reizigers wacht gaat er bij mij niet in. Daarvoor worden iets te vaak de deuren voor reizigers die aan komen rennen dichtgeknald, Arriva zal het in dat opzicht zeker niet slechter doen.
Precies, Arriva zal vast op Jan en alleman blijven wachten als er straks een kritische kwartiersdienst ligt tussen het gedeeltelijk enkelsporige traject van Zl naar Co...
 

29-12-2011 10:47:30
broek53
broek53
Conclusie: heeft dus niets met de vervoerder te maken.  

29-12-2011 12:31:28
ZJ37
ZJ37
Quote
Pim530 (do 29 dec 2011 00:44:51 https://somda.nl/forum/11041/p371422/): Feit is wel dat de 9100 alvast in het pad van de 3800/8000 is gelegd.
En ook dat de 3800/8000 (die zullen nog wel andere nummers krijgen) ook een andere opzet krijgt.

Naar alle waarschijnlijkheid:
2x per uur Zl-Emn
2x per uur Zl-Co

De Zl-Co treinen zullen dan Mrb en Gbg overslaan en voor een deel van de Zl-Emn treinen staat ook iets op de rol met het overslaan van stations, maar die details laat ik verder maar even achterwege.
 

29-12-2011 12:34:55
abcde
abcde
Die extra treinen 2x p/uur Zl - Co gaan toch alleen in de spits rijden ?  

29-12-2011 12:37:34
ZJ37
ZJ37
Volgens mij is dat wel de bedoeling. Maar hoe de hele zaak gepland gaat worden tussen Hea en Zl inclusief een Zl dat op zijn gat ligt, dat wordt nog een leuke puzzel.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


29-12-2011 12:41:42
abcde
abcde
Wanneer Zl - Emn in het huidige pad blijft rijden, en die extra spitstrein ongeveer een kwartier eerder en later rijden, dan zou dit toch nog net mogelijk zijn tussen Zl en Hea ? (vertragingen daargelaten)

Welliswaar krijgt die extra spitstrein dan beroerde aansluitingen in Zl. Hij vertrekt net voor de aankomst van de IC's, en komt aan net na vertrek van de IC's. Maar goed, daar zijn het extra treinen voor.
 

29-12-2011 12:41:46
raymond16
raymond16
De keringen zijn wel dusdanig dat Zl-Emn op Zl maar 1 spoor in beslag neemt. 2 of 4x per uur maakt daarvoor dus niks uit.

Overigens zouden die spitstreinen als het goed is Mrb niet overslaan, dit om de overstaptijd van/naar Omn-Vhp te verkorten. Het overslaan van die stations is in ieder geval niet nodig om met minder materieel uit de voeten te kunnen in de spitstreinen.

Laatst bewerkt door raymond16 op 29-12-2011 12:45
 

29-12-2011 13:25:27
ZJ37
ZJ37
@abcde: met een overkruistijd van minimaal 3 minuten is het bijzonder lastig om te Hea de treinen uit Emn/Co daar te laten oversteken én in een vrij pad met de stroom uit Mp mee te krijgen naar Zl.

Verder moeten vertrekkende treinen naar Emn ook elk kwartier bij vertrek uit Zl de hele stroom uit Mp kruisen én mee kunnen gaan met de stroom treinen naar Mp.

M.a.w. er zitten een heleboel afhankelijkheden in deze puzzel dat het behoorlijk complex maakt. Het zou me ook niet verbazen als er hier ook een DVM achtige constructie op los wordt gelaten, danwel Zl-Hea geschikt gemaakt wordt voor kort volgen.
 

29-12-2011 14:02:28
maurits
maurits
Quote
broek53 (do 29 dec 2011 10:47:30 https://somda.nl/forum/11041/p371445/): Conclusie: heeft dus niets met de vervoerder te maken.


Inderdaad, voor de contractsectorlijnen heeft vooral de aanbestedende overheid (in dit geval de provincies Overijssel en Drenthe) een vinger in de pap. De beschuldigingen van de vakbondsbestuurder slaan dus nergens op.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

29-12-2011 14:41:55
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (do 29 dec 2011 13:25:27 https://somda.nl/forum/11041/p371480/): @abcde: met een overkruistijd van minimaal 3 minuten is het bijzonder lastig om te Hea de treinen uit Emn/Co daar te laten oversteken én in een vrij pad met de stroom uit Mp mee te krijgen naar Zl.

Verder moeten vertrekkende treinen naar Emn ook elk kwartier bij vertrek uit Zl de hele stroom uit Mp kruisen én mee kunnen gaan met de stroom treinen naar Mp.

M.a.w. er zitten een heleboel afhankelijkheden in deze puzzel dat het behoorlijk complex maakt. Het zou me ook niet verbazen als er hier ook een DVM achtige constructie op los wordt gelaten, danwel Zl-Hea geschikt gemaakt wordt voor kort volgen.
Dat laatste zit bepaald nog niet in de pijplijn, dus zal het de eerste jaren wel behelpen worden.
 

29-12-2011 14:45:53
broek53
broek53
Quote
maurits (do 29 dec 2011 14:02:28 https://somda.nl/forum/11041/p371492/):
Quote
broek53 (do 29 dec 2011 10:47:30 https://somda.nl/forum/11041/p371445/): Conclusie: heeft dus niets met de vervoerder te maken.


Inderdaad, voor de contractsectorlijnen heeft vooral de aanbestedende overheid (in dit geval de provincies Overijssel en Drenthe) een vinger in de pap. De beschuldigingen van de vakbondsbestuurder slaan dus nergens op.
Daar maak je nu weer een gevaarlijke bocht. De aanbestedende overheid kan van alles willen, maar niets dicteren over de aansluitimgen op de rest van het net (wel vragen of wensen), aangezien uiteindelijk ProRail over de capaciteitsverdeling en de dienstregeling gaat. Het grote verschil, dat juist niet opgemerkt wordt in de buitendwereld, is dat NS dit soort dilemma's opgelost heeft voordat het met de capaciteitsvraag komt.
 

30-12-2011 12:51:48
Harold27
Harold27
De reactie van Arriva op het interview met de vakbondsbestuurder: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/70592/ns-personeel-emmen-zwolle-wil-niet-naar-arriva (aangepast)
Volgens Wim Eilert van de vakbond voor machinisten en conducteurs gaat Arriva op de lijn Emmen - Zwolle zonder conducteurs werken en met dezelfde dieseltreinen rijden als op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Volgens Arriva is dit onjuist: er komen in iedere trein stewards die tegelijk als conducteur en servicemedewerker dienst doen. Ook komen er 14 nieuwe elektrische treinen die momenteel in aanbouw zijn. "Behalve een balie voor de treinsteward heeft iedere trein een toilet, een stilte/werk-gedeelte en veiligheidscamera's" aldus Zevenboom. Tussen Coevorden en Zwolle komt er in de spits een kwartierdienst en op de hele lijn komen extra ritten in de avonduren.

Laatst bewerkt door Harold27 op 30-12-2011 12:52
 

30-12-2011 18:42:42
noof
noof
Quote
ZJ37
De Zl-Co treinen zullen dan Mrb en Gbg overslaan en voor een deel van de Zl-Emn treinen staat ook iets op de rol met het overslaan van stations, maar die details laat ik verder maar even achterwege.


Je maakt me toch heel benieuwd, sorry.
 

30-12-2011 19:42:31
raymond16
raymond16
Arriva houdt het in ieder geval nog op het volgende:
http://www.arriva.nl/goedemorgenvechtdal/dienstregeling

Laatst bewerkt door raymond16 op 30-12-2011 19:42
 

09-01-2012 21:24:54
woepje
woepje
ProRail heeft alvast een treinnummerlijst drgl 2013 klaargezet, zie http://prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling2013/Pages/DocumentenDienstregeling2013.aspx. Uiteraard gewoon nog een kopie van de lijst van drgl 2012 en zwaar in conceptvorm, dus er zal vast nog wat aan gesleuteld gaan worden. Wel vallen mij een paar dingen op, maar goed het is dus te betwijfelen wat hiervan definitief is en wat hiervan weer snel vergeten mag worden:

- De 2400 komt in aanmerking voor als spitstoevoeger op Lls-Asdz-Shl.
- De nummering van de huidige voortreinen van/naar Lw lijken ook doorgezet te worden: 12500 Lw-Zl-Amf-Ut-Rtd (500 serie voor Gn) en 12700 Lw-Zl-Lls-Shl-Gvc (700 serie voor Gn).
- Bij de 4500 serie wordt er vanuit gegaan dat ie doorrijdt naar Dv (in spits).
- De 2800 rijdt alleen Rtd-Ut.
- De 2600 wordt Lls-Asd-Shl en
- De 5800 wordt Shl-Asd-Amf.
- De 2900/9000 als spitstoevoeger op Lw-Wf: kies maar welke
- De 11600 serie wordt Shl-Hvs-Amfs
- De 11700 wordt Gvc-Ut-Amfs.

Zeer creatieve nummering hoor, het zal mij benieuwen later. Net als het BUP-je wat eind januari/februari in beeld moet komen.
 

09-01-2012 21:27:08
train85
train85
Vervoerders kunnen tot half April al hun ideeen nog bij Prorail kwijt. Daarna gaat prorail kijken of de capaciteit goed verdeeld kan gaan worden. En dan rond de zomer kunnen er nog diverse zaken bijgeschaafd gaan worden.  

09-01-2012 21:28:55
woepje
woepje
Oh maar dat had ik ook wel verwacht. Maar goed, dit is de huidige stand dus. Morgen weer totaal ander plaatje, bij wijze van.  

09-01-2012 21:33:11
train85
train85
Ja je zou het zo voorzichtig kunnen omschrijven  

09-01-2012 21:43:41
ZJ37
ZJ37
Quote
woepje (ma 09 jan 2012 21:24:54 https://somda.nl/forum/11041/p372974/):
- De nummering van de huidige voortreinen van/naar Lw lijken ook doorgezet te worden: 12500 Lw-Zl-Amf-Ut-Rtd (500 serie voor Gn) en 12700 Lw-Zl-Lls-Shl-Gvc (700 serie voor Gn).
- Bij de 4500 serie wordt er vanuit gegaan dat ie doorrijdt naar Dv (in spits).
Op dit moment staat de IC Lw-Gvc erin als IC 600, IC Gn-Gvc als 400 en is de 4500 voor de verandering weer 1500 gedoopt.

Maar e.e.a. kan uiteraard nog veranderen. Zeker omdat de 400 conflicteert met vier hele treintjes die de grens over gaan.
 

09-01-2012 22:09:11
b2py
b2py
Ik begrijp de keuze niet helemaal om de huidige 2000 om te nummeren naar 11700 en naar Amfs te sturen, en de 2800 maar tot Ut. Ik zou dan zeggen dat je beter de 2800 door kan laten gaan, dan verandert er in theorie niet veel maar is voor de reiziger wel een stuk duidelijker. Als de treinen naar Gvc overigens voor die van Rtd blijven uitrijden op Ut -> Gd dan is dit positief. 4x per uur Amf - Gvc direct en 4x per uur Amf - Rtd met overstap op Ut / Gd.  

09-01-2012 22:11:55
woepje
woepje
Die 2000 staat er ook gewoon nog in voor Gvc-Ut. Maar goed, lijkt mij dat eea dubbel nog in het bestandje staan. Dus afwachten maar  

09-01-2012 22:12:40
b2py
b2py
Nu raak ik helemaal in de war maar goed
2x per uur het noorden/oosten en 2x per uur 2000 en 2x per uur 11700 ..
Maar het zal wel een foutje zijn, case closed

Laatst bewerkt door b2py op 09-01-2012 22:13
 

09-01-2012 22:16:05
daniel_ddr
daniel_ddr
Als je de 2800 door zou laten rijden kom je 1x/uur in conflict met de 1700 die een kwartier verschoven wordt

Je zou op Amf - Rtd/Gvc dus iets als dit gaan krijgen (even met fictieve vertrektijden):
- :00 IC 500 Gn - Amf - Rtd, in Ut aansluiting op IC 2000 naar Gvc
- :15 IC 1700 Es - Amf - Gvc, in Ut aansluiting op IC 2800 naar Rtd
- :30 IC 12500 Lw - Amf - Rtd, in Ut aansluiting op IC 2000 naar Gvc
- :45 IC 11700 Amfs - Amf - Gvc, in Ut aansluiting op IC 2800 naar Rtd

Dan heb je op dus zoals je al schrijft een kwartiersdienst naar zowel Rtd als Gvc vanaf Amf en beide verbindingen zijn 2x/uur rechtstreeks en 2x/uur met overstap.
Denk trouwens dat de reizigers op Amfs ook heel erg blij worden met het terugkrijgen van een IC-verbinding met Ut als ik zie hoeveel overstappers er zijn van de 5800 op de 2800 in de huidige situatie.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-01-2012 22:26:30
b2py
b2py
Maar moeten de treinen naar het noorden en oosten niet met elkaar kruisen te Amf? Dan liggen de 1700/500+12500 toch verkeerd? Die moeten toch in 1 tijdspad lig voor een crossplatform overstap in Amersfoort?  

09-01-2012 22:29:53
DingeZ
DingeZ
Quote
woepje (ma 09 jan 2012 21:24:54 https://somda.nl/forum/11041/p372974/):
- De 2900/9000 als spitstoevoeger op Lw-Wf: kies maar welke


Ik denk dat Wv bedoeld. Een directe trein Lw-Wf lijkt me... heel apart.
Quote

- De 11600 serie wordt Shl-Hvs-Amfs


Klinkt als, kwartierdienst Shl-Amf. Dus de NO wordt iets completer.
Quote

- De 11700 wordt Gvc-Ut-Amfs.


En op welke tijd willen ze dat doen? Er is al een kwartiersdienst Gv-Ut-Amf. Of krijgt de 1700 een voortrein en wordt de 1700 zelf vanaf Rtd ipv Gvc?

Quote
woepje (ma 09 jan 2012 21:24:54 https://somda.nl/forum/11041/p372974/): Maar e.e.a. kan uiteraard nog veranderen. Zeker omdat de 400 conflicteert met vier hele treintjes die de grens over gaan.

Maak daar dan 130-139 van, daar is nog ruimte

Laatst bewerkt door DingeZ op 09-01-2012 22:31
 

09-01-2012 22:31:24
daniel_ddr
daniel_ddr
@b2py: Je krijgt in Amf een cross-platform overstap tussen de 1600 Es-Shl / 11700 Amfs-Gvc op het ene halfuur en 1700 Es-Gvc / 11600 Amfs-Shl op het andere halfuur.
Reizigers Zl-Shl gaan voortaan via de Hanzelijn, daar heb je dus geen overstap meer voor nodig. Wel lijkt het erop dat je dan een overstap gaat krijgen van de IC Gn/Lw-Zl-Rtd op de IC Amf-Asd.

@DingeZ: zie m'n eerdere bericht

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 09-01-2012 22:32


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-01-2012 22:41:13
noof
noof
Indien de treinen Lw/Gn-Zl-Hanzelijn-Shl-Gvc ook in Dvd of Alm stoppen, is het niet logischer om daar over te stappen naar Asd ipv via de Veluwelijn en Amf?  

09-01-2012 22:44:08
b2py
b2py
Quote
daniël_ddr (ma 09 jan 2012 22:31:24 https://somda.nl/forum/11041/p372987/): @b2py: Je krijgt in Amf een cross-platform overstap tussen de 1600 Es-Shl / 11700 Amfs-Gvc op het ene halfuur en 1700 Es-Gvc / 11600 Amfs-Shl op het andere halfuur.
Reizigers Zl-Shl gaan voortaan via de Hanzelijn, daar heb je dus geen overstap meer voor nodig. Wel lijkt het erop dat je dan een overstap gaat krijgen van de IC Gn/Lw-Zl-Rtd op de IC Amf-Asd.

Daar heb je helemaal gelijk
 

09-01-2012 23:04:13
DingeZ
DingeZ
Quote
daniël_ddr (ma 09 jan 2012 22:31:24 https://somda.nl/forum/11041/p372987/): @b2py: Je krijgt in Amf een cross-platform overstap tussen de 1600 Es-Shl / 11700 Amfs-Gvc op het ene halfuur en 1700 Es-Gvc / 11600 Amfs-Shl op het andere halfuur.
Reizigers Zl-Shl gaan voortaan via de Hanzelijn, daar heb je dus geen overstap meer voor nodig. Wel lijkt het erop dat je dan een overstap gaat krijgen van de IC Gn/Lw-Zl-Rtd op de IC Amf-Asd.

@DingeZ: zie m'n eerdere bericht


Sorry op het moment dat ik mijn bericht typte had ik de pagina al een half uur open staan, dus ik jou bericht nog niet gelezen.

Maar zo klopt het plaatje weer. Het is wel een beetje 'jammer' dat het niet echt een 'volledige' cross-platform overstap wordt. Tenminste, zo dringend zal een overstap Amfs-Amf / Amf-Ut niet zijn. Dat zou logischer zijn als dat Zl werd (Al lijkt me Zl-Amf-Hvs-Shl niet heel logisch als het ook via Lls kan). Anders hou je nog maar een halfuurs(IC)dienst tussen Amf en Zl over.
 

09-01-2012 23:10:49
Pim530
Pim530
Je wil zeggen dat er nu een kwartiersdienst Amf-Zl rijdt?  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-01-2012 23:30:07
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Als de 2800 -zoals ik hier ergens tussen zag staan- straks Rtd-Ut gaat rijden, is dan een koppeling met de 8800 (en/of 2000?) denkbaar?


Met vriendelijke groet, Robin
 

09-01-2012 23:55:00
mdj
mdj
Je hebt straks:
*12500 (Lw-Zl-Amf-Ut-Rtd), 700 (Gn-Zl-Lls-Shl-Gvc), 2000 (Ut-Gd-Gvc) en 4500 ((Dv-)Amf-Asd-Ekz.)
Kwartier later:
*1600 (Es-Amf-Shl), 11700 (Amfs-Ut-Gvc) en 2800 (Ut-Rtd)
weer een kwartier later:
*12700 (Lw-Zl-Lls-Shl-Gvc), 500 (Gn-Zl-Amf-Ut-Gvc), 2000 (Ut-Gd-Gvc) en 4500 ((Dv-)Amf-Asd-Ekz)
Weer een kwartier lateR:
*1700 (Es-Amf-Ut-Gd-Gvc), 11600 (Amfs-Amf-Shl) en 2800 (Ut-Gd-Rtd)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

10-01-2012 00:00:17
superboer
superboer
Grappig dat de treinnummers in de Achterhoek hetzelfde blijven. Arriva: SPR17800 Zp-Apd, ST30800 Ww-Zp, ST30900 Ah-Ww, ST31100 Ah-Tl. Connexxion/Hermes krijgt ST30700 Ah-Dtc.


Garantie tot aan de voordeur.
 

10-01-2012 05:05:38
bart84
Moderator
bart84
Het is nog een concept, kan en zal nog wel veranderen.


Mvg. Bart
 

10-01-2012 06:06:59
ZJ37
ZJ37
De treinnummerlijst lijkt inderdaad een beetje achterhaalddoor al het geschuif met vervoerders. Maar volgens mij lijkt het me niet al te moeilijk om telkens de 'ranges' van de nummers voor elke vervoerder gewoon naar behoefte aan te passen.  

10-01-2012 10:55:27
ZJ37
ZJ37
Quote
woepje (ma 09 jan 2012 21:24:54 https://somda.nl/forum/11041/p372974/): ProRail heeft alvast een treinnummerlijst drgl 2013 klaargezet, zie http://prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling2013/Pages/DocumentenDienstregeling2013.aspx. - De 2900/9000 als spitstoevoeger op Lw-Wf: kies maar welke

Wordt 9000.
 

10-01-2012 12:26:00
mren
mren
Hanzelijn en kwartiersdienst Amf-Shl lijkt me qua infrabezetting een leuke puzzel op de Gooilijn en rond Weesp.  

10-01-2012 13:20:03
daniel81
daniel81
Er komt geen kwartierdienst Amf-Shl. De 1600 blijft qua routre en frequentie wat het nu is en de 11600 rijdt Amf-Shl in plaats van de 700.
Wat mij opvalt is dat over de Hanzelijn Shl overduidelijk de favoriete bestemming schijnt te worden: maar liefst 4 IC-series zijn hiervoor gereserveerd, tegenover slechts 1 naar Asd. Wat is daar de logica achter?
Is het verder nog de bedoeling dat de 4500 een kwartier opschuift zodra er wel in Alm aansluiting komt vanuit Zl naar Asd?
 

10-01-2012 16:05:59
RoelZ1
RoelZ1
Deze lijst is nog lang niet definitief en zit ook nog vol onvolkomenheden. Zo heb je de serie 500 Rtd - Gn en de serie 20500 als vleugeltrein die Rtd - Ut zou moeten rijden. Er staan dus ook nog gewoon oude treinseries in die niet noodzakelijk ook zullen bestaan.

Dat Shl zo'n populaire bestemming is zal waarschijnlijk ook niet kloppen. Sowieso komt de 2600 volgens de lijst ook door Asd. Die staat er als Lls - Asd - Shl in, maar zal hoogstwaarschijnlijk gewoon doorrijden naar Gvc. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat NS de frequentie tussen Shl en Gvc zou willen verlagen tot 2x per uur, of al 6x per uur Shl - Lls rijden. De 3700 van dit jaar staat er namelijk nog gewoon in tussen Lls en Gvc, waarmee, samen met de 2400 (Lls - Shl) en de 700 (Gn - Shl - Gvc) dus 6 treinen per uur zouden rijden van Lls naar Shl, dat lijkt me niet. Overigens rijden er volgens deze lijst ook geen sprinters tussen Zl en Lls.

In andere woorden: Het klopt gewoon nog niet. De brief van de minister geeft waarschijnlijk een beter beeld dat deze lijst.

Wat er overigens ook tussen staat, maar waarvan ik geen idee heb of het klopt: Het nachtnet zou weer via Gvc gaan rijden.

Laatst bewerkt door RoelZ1 op 10-01-2012 16:06
 

11-01-2012 18:25:37
noof
noof
Terugkomende op de Emmerlijn;

Vandaag vertelde een conducteur mij dat er nog niet heel lang geleden 's nachts proefritten zijn geweest met E-GTW's (die normaal Ddr-Gdm) rijden, op de Emmerlijn.

De rijtijden zouden hierbij totaal niet gehaald zijn.. iemand die meer weet toevallig? (kan het Emmerlijn-topic even niet vinden).
 

11-01-2012 18:45:41
raymond16
raymond16
Betreffende topic: https://somda.nl/forum/6195/  

11-01-2012 19:04:26
noof
noof
Daar even hetzelfde bericht geplaatst, dank. Lijkt me meer daarvoor.  

14-01-2012 09:55:47
abcde
abcde
Quote
mdj (ma 09 jan 2012 23:55:00 https://somda.nl/forum/11041/p373001/): Je hebt straks:
*12500 (Lw-Zl-Amf-Ut-Rtd), 700 (Gn-Zl-Lls-Shl-Gvc), 2000 (Ut-Gd-Gvc) en 4500 ((Dv-)Amf-Asd-Ekz.)
Kwartier later:
*1600 (Es-Amf-Shl), 11700 (Amfs-Ut-Gvc) en 2800 (Ut-Rtd)
weer een kwartier later:
*12700 (Lw-Zl-Lls-Shl-Gvc), 500 (Gn-Zl-Amf-Ut-Rtd), 2000 (Ut-Gd-Gvc) en 4500 ((Dv-)Amf-Asd-Ekz)
Weer een kwartier later:
*1700 (Es-Amf-Ut-Gd-Gvc), 11600 (Amfs-Amf-Shl) en 2800 (Ut-Gd-Rtd)



Krijgen we weer een soort knoop van Weesp, zoals deze werd ingevoerd in 1995 ? Toen gingen de treinen rond Weesp ook ieder kwartier een andere richting uit. %07%
Vanwege de ondoorzichtelijkheid is dit in 1998 afgeschaft. Ieder half uur dezelfde richting is duidelijker.

Laatst bewerkt door abcde op 14-01-2012 11:17
 

14-01-2012 11:14:26
BGM104
BGM104
Biedt NS zoveel mogelijk overstapvrije verbingen aan, is het weer niet goed %03%  

14-01-2012 11:40:47
broek53
broek53
Het is niet helemaal vergelijkbaar, omdat het om twee knopen gaat: Zwolle en Amersfoort. In beide knopen wordt alternerend gereden, maar dat is voor elke knoop niet veel anders dan nu.
Qua besturing en bijsturing (en waarschijnlijk ook qua materieelomloop, als de series op de eindpunten ook nog eens per ongeluk op elkaar zouden keren) is het een draak, dat wel.
 

14-01-2012 12:59:40
DingeZ
DingeZ
Zou het niet gewoon logischer zijn om elk half uur een IC Gn-Zl-Lls-Alm-Shl-Gvc en een IC Lw-Zl-Amf-Ut-Rtd te rijden die een Cross-plaform overstap in Zl vormen? Dus geen vleugeltreinen meer, dat is ook praktischer.  

14-01-2012 13:26:34
broek53
broek53
Logischer wel - en er is lange tijd ook sprake van geweest het zo te doen. Ook de knoop Amersfoort zou dan worden rechtgetrokken. Richtingvast rijden, dus. Maar kennelijk hebben de zoveel-mogelijk-rechtstreekse-verbindingen het pleit gewonnen. Richtingvast is wel logischer, maar niet klantvriendelijker natuurlijk. In niet geringe mate zal wel hebben meegspeeld dat zowel Groningen als Friesland rechtstreeks met Schiphol wilden worden verbonden.  

14-01-2012 14:21:25
jeanpierre
jeanpierre
Klopt, vooral vanuit Twente wil men een verbinding naar Utrecht en Rotterdam of Den Haag houden. Dat kan alleen als deze serie een kwartier wordt verschoven. De volgende keuze was 2x naar Den Haag of, net als nu, 1x Den Haag en 1x Amsterdam. De NS-directie heeft voor het laatste gekozen onder het motto: "Behouden van bestaande reizigers".  

14-01-2012 14:43:49
ZJ37
ZJ37
Voordeel van het draaien van de IC's van/naar Es is dat INT een eigen poot krijgt en dat vertragingen dus minder invloed hebben op het binnenlandse IC-netwerk.

Daarnaast draait de 7000 een kwartier met de IC's mee en ook de 7900 Es-Zl, zodat deze laatste in de knoop Zl komt te liggen. Dat de boel bij Nvd (en ook Zl) niet tijdig af is is dan weer een andere kwestie.
 

14-01-2012 15:49:28
jeanpierre
jeanpierre
De INT wordt opgenomen in de IC Deventer/Amersfoort - Amsterdam. Evt. vertraging blijft dus wel invloed houden op het IC-netwerk.  

14-01-2012 17:53:05
ZJ37
ZJ37
Je corrigeert me goed. Vanaf Dv rijdt de INT in een halfuursdienst met de binnenlandse IC.

Tussen Dv en Hgl is het wel een soort van bonustrein geworden, naast de 2 IC's van/naar Es.
 

14-01-2012 18:12:12
dennistd
dennistd
Blijft de stop in Aml wel gehandhaafd dan? Aangezien vroeger ook niet in Apd en Aml gestopt werd. Overigens zal de 7000 dan wel in Rsn aan de kant genomen worden lijkt me? Heb er een tijdje terug al mee zitten rekenen, en ook een strakke kwartiersdienst tussen de stoppers is dan volgens mij mogelijk op Wdn-Es.  

14-01-2012 19:10:01
abcde
abcde
Quote
jeanpierre (za 14 jan 2012 15:49:28 https://somda.nl/forum/11041/p373693/): De INT wordt opgenomen in de IC Deventer/Amersfoort - Amsterdam. Evt. vertraging blijft dus wel invloed houden op het IC-netwerk.


Gaat deze INT dan ook door naar Enkhuizen ?
 

14-01-2012 19:15:43
dvdhoven
dvdhoven
Ik vraag me dan wel af hoe dit zich verhoudt tot de wens van de DB om - zodra voldoende materieel beschikbaar is - de INT met ICE treinstellen te gaan rijden.


Dick van den Hoven
 

14-01-2012 19:52:46
ZJ37
ZJ37
Oorspronkelijk zou de INT Aml overslaan en kon daar tevens de 7000 inhalen. Nu de INT er toch weer moet stoppen is een constructie bedacht met inhalen te Rsn of de 7000 tegenover elkaar te laten halteren te Aml zodat de INT aan het gehele andere perron kan staan. Welke variant dit in de 24-uurs uitwerking wordt, staat me even niet bij.

Als de INT naar Asd rijdt, eindigt deze daar gewoon en start er op zo'n moment een 1500 naar Ekz op.
 

15-01-2012 11:54:02
maurits
maurits
Quote
dvdhoven (za 14 jan 2012 19:15:43 https://somda.nl/forum/11041/p373708/): Ik vraag me dan wel af hoe dit zich verhoudt tot de wens van de DB om - zodra voldoende materieel beschikbaar is - de INT met ICE treinstellen te gaan rijden.


Als je met ICE-treinstellen de ICE-3 of de nieuwe Velaro-D bedoelt, dat zal zeer waarschijnlijk niet gaan gebeuren. DB heeft de bestaande ICE-3's en de Velaro D's hard nodig om het ICE-park op peil te houden, oa vanwege de verhoogde controle-interval van de assen. En als er ruimte in het park vrijkomt, zullen de Velaro D's gebruikt gaan worden om de dienst Amsterdam/Frankfurt-London te gaan rijden.

Het nieuwe materieel voor de Berlijn-IC zal na 2016 instromen en bestaat uit zevendelige ICX-treinstellen. Van deze stellen zullen er 12 geschikt gemaakt worden voor inzet naar Nederland.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

15-01-2012 13:14:53
yappa
yappa
En het staat me bij dat de president van DB bij de bekendmaking van de bestelling inderdaad aangaf dat die treinstellen als eerste op de verbinding Amsterdam - Berlijn (in zijn ogen natuurlijk andersom%02%) ingezet zouden gaan worden.

Klein detail is dat daar vijf jaar overheen gaat, en dat er een heeeeeleboel kan veranderen in die tijd. We zullen zien.
 

15-01-2012 13:55:46
Nelis
Nelis
Als je kijkt bij de specificatie van ICx op deze site http://railomotive.com/2011/05/lobet-die-herren-der-icx-vertrag-ist-endlich-unterzeichnet/ staat er inderdaad bij de 7-delige serie dat hij voor Nederlandse bovenleiding spanning geschikt is. Alleen vind ik het apart dat ze maar 230 km/h als snelheidsmaximum heeft, gaat hij soms niet over de neubaustreckes rijden?  

15-01-2012 15:21:24
idolaat
idolaat
Quote
woepje (ma 09 jan 2012 21:24:54 https://somda.nl/forum/11041/p372974/):

- De 2400 komt in aanmerking voor als spitstoevoeger op Lls-Asdz-Shl.
- De nummering van de huidige voortreinen van/naar Lw lijken ook doorgezet te worden: 12500 Lw-Zl-Amf-Ut-Rtd (500 serie voor Gn) en 12700 Lw-Zl-Lls-Shl-Gvc (700 serie voor Gn).
- Bij de 4500 serie wordt er vanuit gegaan dat ie doorrijdt naar Dv (in spits).
- De 2800 rijdt alleen Rtd-Ut.
- De 2600 wordt Lls-Asd-Shl en
- De 5800 wordt Shl-Asd-Amf.
- De 2900/9000 als spitstoevoeger op Lw-Wf: kies maar welke
- De 11600 serie wordt Shl-Hvs-Amfs
- De 11700 wordt Gvc-Ut-Amfs.
Begrijp ik uit bovenstaande goed dat Avat de rechtstreekste sprinter met amsterdam overdag verliest?

Laatst bewerkt door spiketrain op 15-01-2012 18:54, reden: Quoot hersteld.
 

15-01-2012 15:57:28
dvdhoven
dvdhoven
Quote
Nelis (zo 15 jan 2012 13:55:46 https://somda.nl/forum/11041/p373783/): Als je kijkt bij de specificatie van ICx op deze site http://railomotive.com/2011/05/lobet-die-herren-der-icx-vertrag-ist-endlich-unterzeichnet/ staat er inderdaad bij de 7-delige serie dat hij voor Nederlandse bovenleiding spanning geschikt is. Alleen vind ik het apart dat ze maar 230 km/h als snelheidsmaximum heeft, gaat hij soms niet over de neubaustreckes rijden?
Die 230 voor ICx is al door vakpers bekritiseerd. De DB geeft aan dat daarvoor gekozen is, omdat voor 250 km/h en meer er strengere veiligheidseisen gelden en de kosten dus navenant hoger worden en gebleken is dat aan 250 km/h of hoger niet echt behoefte is. Kostenverhaal dus.


Dick van den Hoven
 

16-01-2012 08:08:54
mdeen
mdeen
Het is eerder de 249 km/h waar je over praat. Die is specifiek gekozen om bepaalde eisen voor materieel dat 250 haalt te vermijden. Een erg doorzichtige (maar juridisch natuurlijk legale) truuk. Want of je nu 250 of 249 rijdt zal voor de rijtijden 0,0 uitmaken en voor de constructie ook niet. De ICx-treinen met een maximumsnelhed van 249 km/h zijn de vervanger voor de ICE1 en ICE2, dus ICE's op trajecten waar maximaal 250 km/h gereden wordt.

230 is gewoon een evolutie van de IC-snelheid van 200. Er zijn meer en meer nieuwe NBS waar een IC die 200 gaat net iets meer in de weg zit dan eentje die 230 rijdt en waar een IC met 230 ook net een paar minuten extra speling of kortere rijtijd kan krijgen. Dit zijn dan ook de vervangers van de huidige getrokken IC-treinen en zullen als eerste besteld worden (omdat het wagenmaterieel van die IC's toch wel aan vervanging en vooral uitbreiding toe is).
Zie ook de Railjet treinen bij de ÖBB.

Laatst bewerkt door mdeen op 16-01-2012 11:36
 

16-01-2012 12:38:05
abcde
abcde
Blijft in 2013 de 2800 / 4500 (of hoe deze dan ook heten mag) alleen in de spits rijden tussen Amf en Dv, of overdag de gehele dag ?
Als hij de gehele dag gaat rijden, behoudt Apd zijn snelle verbinding met Zl.
 

16-01-2012 12:39:46
jeanpierre
jeanpierre
Alleen spits.  

16-01-2012 15:21:00
kniesoor
kniesoor
Quote
abcde (ma 16 jan 2012 12:38:05 https://somda.nl/forum/11041/p373867/): Blijft in 2013 de 2800 / 4500 (of hoe deze dan ook heten mag) alleen in de spits rijden tussen Amf en Dv, of overdag de gehele dag ?
Als hij de gehele dag gaat rijden, behoudt Apd zijn snelle verbinding met Zl.
Ik denk dat er weinig reizigers zijn die van APd naar Zl met de trein gaan, eerlijk gezegd.
 

16-01-2012 15:46:40
Harold27
Harold27
Dat zou nog wel eens kunnen meevallen de reizigers in die relatie. Zeker sinds er andere buslijnen zijn gaan rijden tussen Apd en Zl en de strippenkaart is afgeschaft.
Op maandag t/m vrijdag overdag rijdt er een snelbus over de A50 die er 57 minuten over doet. De trein rijdt je in 37 minuten over die afstand, de overstap in Dv gaat aardig goed.
Buiten die maandag t/m vrijdag overdag is de bus helemaal huilen met de pet op. Dorpenlijn 90 doet er 1 uur en 18 minuten over! In het weekeinde enkele minuten korter, maar toch.

Laatst bewerkt door spiketrain op 16-01-2012 17:48, reden: Quoot verwijderd wegens verw. tussenbericht
 

16-01-2012 18:02:24
martijn
martijn
Quote
kniesoor (ma 16 jan 2012 15:21:00 https://somda.nl/forum/11041/p373886/):
Quote
abcde (ma 16 jan 2012 12:38:05 https://somda.nl/forum/11041/p373867/): Blijft in 2013 de 2800 / 4500 (of hoe deze dan ook heten mag) alleen in de spits rijden tussen Amf en Dv, of overdag de gehele dag ?
Als hij de gehele dag gaat rijden, behoudt Apd zijn snelle verbinding met Zl.
Ik denk dat er weinig reizigers zijn die van APd naar Zl met de trein gaan, eerlijk gezegd.


Ben benieuwd wat jouw bron is. Ik zie in dagelijks Dv complete volksstammen de overstap maken. Misschien is het handig als je een keer hier komt spotten? Tussen de twee plaatsen met 100.000+ inwoners wordt behoorlijk heen en weer gereisd, ook met de trein (en dus in Deventer overgestapt).
 

16-01-2012 18:05:07
mdj
mdj
Apd-Zl valt nog wel mee. Maar Zl/Wh/Ost-Aml/Hgl/Es zal het eerste jaar nog vrij belangrijk zijn wegens ontbreken van het stuk spoor tussen Nvdw-Nvd.

Voorbeelden: zie het aantal mensen wat cross-platform overstapt te Dv...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

16-01-2012 19:56:57
mren
mren
Dat is dan mooi klote voor de cross-platform overstappende mensen, dan komen ze van Zl in Apd terecht ipv Aml en vanuit Es komen ze in Zp ipv Dv

Maar inderdaad, erg veel overstappers altijd in Dv, die nu goed de klos zijn. Ik bedoel: die nu de zekerheid van een robuuste overstappen en daardoor met minder stress op reis kunnen
 

16-01-2012 20:13:39
mdj
mdj
uuh (ik heb hem door idd)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

16-01-2012 20:18:50
Pim530
Pim530
Ik denk dat die overstappers voor een groot deel ook via Zl kunnen reizen, naar Wh en Ost dan.  

21-01-2012 22:59:06
daniel81
daniel81
Quote
ZJ37 (za 14 jan 2012 14:43:49 https://somda.nl/forum/11041/p373686/): Voordeel van het draaien van de IC's van/naar Es is dat INT een eigen poot krijgt en dat vertragingen dus minder invloed hebben op het binnenlandse IC-netwerk.

Daarnaast draait de 7000 een kwartier met de IC's mee en ook de 7900 Es-Zl, zodat deze laatste in de knoop Zl komt te liggen. Dat de boel bij Nvd (en ook Zl) niet tijdig af is is dan weer een andere kwestie.

Is er dan ook al iets bekend van wat Arriva met de 17800 wil gaan doen? Verhuist-ie ook mee of blijft-ie rijden zoals nu?
Als de 16/1700 een kwartier later gaat rijden dan nu en ook de 7000 een kwartier verschuift, krijg je in Apd een capaciteitsprobleem: je kunt de 17800 uit Zp niet meer ontvangen.
De 17800 meeverhuizen lijkt mij echter nogal klantonvriendelijk omdat je dan allemaal achterlichtaansluitingen in Zp krijgt.
De 17800 houden zoals u betekent dat in Apd in de brede spitsen de aansluiting behouden blijft, en daarbuiten de aansluiting robuuster wordt (wat op zich ook niet zo verkeerd is, de aansluiting gaat nu behoorlijk vaak de mist in%09%
 

24-01-2012 22:13:07
mren
mren
Over het kwartier omleggen van de 1600 en 1700: Gaat alles een kwartier eerder of een kwartier later rijden? Of komt er een trein bij zodat de eerste IC vanaf Es ma-vr voortaan om 4:40 vertrekt en de laatste om 22:40?  

24-01-2012 22:14:39
Klaasje
Klaasje
Dat zijn detailuitwerkingen die over het algemeen pas op het laatste moment bekend worden. Ik ben bang dat je nog even zult moeten wachten  

24-01-2012 22:29:42
mren
mren
Het is met het plannen van avondactiviteiten (tot een jaar van tevoren, zaalhuur enzo) wel van enig belang of we om 22:00 of 22:30 moeten stoppen om de bezoekers nog naar huis te kunnen krijgen...
Ik mag toch aannemen dat dat een dergelijke grote wijziging niet half november een keer in de reisplanner verschijnt.

Laatst bewerkt door mren op 24-01-2012 22:30
 

25-01-2012 00:37:51
maurits
maurits
In Zwitserland kun je de conceptdienstregeling al een half jaar van tevoren bekijken op internet en kunnen regionale/lokale overheden en maatschappelijke instellingen nog invloed uitoefenen op de uiteindelijke dienstregeling. Dat is wat anders dan NS die de nieuwe dienstregeling een keer half november online gooit en waarin je moet zien dat bepaalde treinen geschrapt zijn.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

25-01-2012 09:47:20
RoelZ1
RoelZ1
Er gaat elk jaar in februari gewoon een concept-dienstregeling naar het LOCOV en overheden. Het LOCOV zette die altijd helemaal online met 7x24uursuitwerkingen, maar tegenwoordig posten ze alleen nog maar de tekstuele veranderingen. Ze krijgen echter nog wel gewoon de hele concept-dienstregeling.