07-01-2013 13:00:41 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Standaard vertrekken de treinen > Wp vanaf Hvs een te verwaarlozen 40 seconde te laat. Op tijd van vertrek wordt de overweg geactiveerd. Gebeurd ook in Ndb > Hvs. Gr Joop mcn Lls |
07-01-2013 13:09:23 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Toch rijdt de 1500 regelmatig achterop de 5800 bij Ndb. Kennelijk zijn die 40 seconden op Hilversum toch niet te verwaarlozen. |
07-01-2013 13:35:30 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Mja, als de trdl ARI maar z'n werk last doen, en niet dynamisch mee werkt dan staat ie idd te wachten. Zie het op vele punten hoor. Ook op Asdz. Spoor 3 vrij, maar ik mag gewoon voor de inrijden blijven staan. Want ik moet van de 4 vertrekken. En zo zijn er nog wel wat punten te benoemen. Gr Joop mcn Lls |
07-01-2013 14:32:32 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Voor het treinpersoneel is dat erg frustrerend lijkt mij, en dat is nog terecht ook. Zeker op een station als Amsterdam Zuid zou het een hoop kunnen schelen als je zo nu en dan links gaat in plaats van rechts en andersom. Reizigers hoeven daar ook niet voor te gaan traplopen. |
![]() |
advertentie |
07-01-2013 18:23:45 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele berichten over werkzaamheden te Den Bosch komende zomer zijn verplaatst naar https://somda.nl/forum/11022/Werkzaamheden+station+Den+Bosch/. Groet, Spiketrain |
12-01-2013 14:20:03 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
In Deventer worden regelmatig ICM-stellen bijgeplaatst/afgetrapt van de 1600 en 1700. Gebeurt dit nu ook in Zwolle, dat er van de IC's naar Gn of Lw stellen worden afgetrapt, en ri de Hanze/Veluwelijn stellen worden bijgeplaatst ? |
12-01-2013 14:21:19 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Ja, in ieder geval van de 12500 die ik regelmatig in Ut zie. Als deze (in de spits) met 3 stellen ICM rijdt, gaat vrijwel altijd het achterste stel maar tot Zl. Martijn Laatst bewerkt door martw op 12-01-2013 14:21 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
02-02-2013 19:00:04 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Sinds de verlegging van de 7000 met een kwartier, heeft men consequent de .29/59-symmetrie aangehouden. Dat wil dus zeggen dan men dagelijks in de avond en zondag overdag men met 3 composities moet rijden Apd-Aml met in Apd 47 minuten keertijd en in Aml 40 (+ leeg omrijden via de tunnel, of het bezethouden van sporen 1 en 4). Op zaterdagoverdag rijden zelfs met 4 composities, met in Es zelfs 50 minuten keertijd. (+ook weer gerangeer van 2 naar 1 ivm de langkerende 7900). Hecht men zoveel aan de overstappers in Rsn op de bussen naar Hon/Go*(!) dat men zoveel gedoe extra op de hals haalt? (in dgrl 2012 werd er zowel kort in Aml als Apd gekeerd, waarbij er in Aml zelfs in 5-8 minuten moest doen. *: De rest rijdt buiten de knoop. Bij twijfel: gebruik beton. |
02-02-2013 19:49:52 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Ik denk dat die lange keertijd expres is ingepland. Een keertijd van een paar minuutjes is niet ideaal. Dat zie je wel bij de 6800 die nu slechts 4 minuten heeft om in Mtr te keren. Met het gevolg dat als hij met een hele kleine + in Mtr aankomt hij ook weer met vertraging weg rijdt, zodat als hij in Std aankomt en stopt de 3500 richting Shl vertrekt. |
03-02-2013 10:19:10 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
De 7000 vanuit Apd naar Aml/Es is regelmatig enkele minuten te laat doordat de 16/1700 vanuit de Randstad niet altijd even punctueel is. Werken met keringen van enkele minuten lijkt me dan niet wenselijk voor de punctualiteit, zeker ook in de knooppuntstations als Dv en Hgl. Voor wat betreft de busaansluitingen in Rsn (maar ook in Hon), de 7000 is een integraal onderdeel van het vervoersnetwerk in West Twente. Die busaansluitingen zijn niet voor niets zo op de trein afgestemd, en worden ook veelvuldig zo gebruikt (zeker door studenten). Wat dat betreft is het een goede zaak dat NS kiest voor betrouwbaarheid en niet voor besparing in de materieelinzet. Daarbij zijn de lange keringen alleen in het weekend/avond, het materieel is dan toch al in Twente aanwezig voor de spitsdiensten. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
03-02-2013 13:58:56 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Vergeet niet dat er (als ik me niet vergis) door de provincie geld bijgelegd wordt voor deze serie, die eist waarschijnlijk gewoon goede overstappen. Laatst bewerkt door SchuurB op 03-02-2013 13:59 |
06-02-2013 19:43:42 | ||
---|---|---|
Totreintje
![]() |
Ik weet dat dit niet het goede topic is, maar ik krijg het juiste niet geopend. Ik zie namelijk dat de 4095 niet in de dienstregeling van Somda staat. Terwijl die wel bestaat, hij rijd namelijk van Hdr naar Asd. |
06-02-2013 19:58:34 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Daar hebben we dit topic voor: https://somda.nl/forum/12850/Invoerenaanpassen+van+dienstregeling+2013/ Btw de 4095 stond er in drgl 2012 wel in. Als de trein niet heel erg is veranderd, kan die zo overgenomen worden. (A.u.b. niet hier reageren, maar in dat andere topic) |
06-02-2013 21:43:53 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Quote Dat afgetrapte stel zou dus prima de 9100 kunnen rijden en omgekeerd zou die 9100 aan de Veluwe IC geknoopt kunnen worden. Heel Drente tevreden. |
06-02-2013 22:56:56 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Idee is simpel, maar ik mag aannemen dat dit ook wel in de hysterie omtrent het opheffen van de IC status destijds is besproken. Alleen probeert NS het combineren van treinen (met reizigers) zoveel mogelijk te voorkomen. Het gebeurd nu alleen nog maar in het weekend op station Gd, maar dat is meer vanwege de capaciteit op Ut, meen ik. En stel dat de 9124 wel 7 bakken ICM nodig heeft, maar de 524 heeft er ook 10 nodig, dan wordt de trein zelfs op het stuk Zl-Ut nogal aan de lange kant. |
04-03-2013 15:32:45 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Even een late reactie op Broek (ik zie het namelijk nu pas) plaatselijke regelgeving Asd volgens handboek mcn: geduwd rijden altijd 25 km/h en aanzetkracht beperken tot max 2500A. Dus zelfs met 1 rijtuig Broek !! |
04-03-2013 16:49:58 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Maar opgesteld in een tijd dat er alleen maar TD-12's bestonden. Dat is net zoals het verhaaltje van die vrouw die altijd een deel van de kip afsneed alvorens de kip te braden. Haar dochter vraagt waarom. 'Omdat grootmoeder dat ook deed'. Dus ze vraagt het aan haar grootmoeder en krijgt als antwoord: 'm'n braadpan was te klein' ![]() |
04-03-2013 17:37:42 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dan zou ik zeggen een grotere braadpan kopen of kleinere kippen kopen. |
04-03-2013 17:50:39 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Punt is dus dat we nu alleen nog kleinere kippen hebben![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-03-2013 18:28:29 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Ik hoop dat jij op professioneel gebied niet met veiligheid te maken hebt. |
04-03-2013 18:30:02 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Vorige week eens opgelet wat de reisinfo via Wifi aangaf en bij de 563 gaf deze aan dat het voorste stel (van de drie) in Zwolle zou achterblijven. |
04-03-2013 18:50:34 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Maar feitelijk is er niet veel anders aan een TD-4 dan aan een ICM-III met de Mbfk achterop. Dat mag kennelijk wel met 40 km/h door de wissels. Er klopt dus iets niet aan de regelgeving. |
04-03-2013 18:59:54 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Afgezien dat een TD-4 het viervoudige aan vermogen erachter heeft hangen. |
04-03-2013 19:16:15 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Het wordt pas helemaal lachen als je een inhuur machist eropzet en die ter goeder trouw zijn handboek volgt, waar niks instaat over ICR... |
04-03-2013 19:17:08 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Bedoel je de loc? Je kan toch gewoon 25% tractie geven, waar je bij ICM 100% geeft? ![]() |
04-03-2013 20:31:57 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja maar dat moet je dan wel doen cq weten... |
04-03-2013 21:03:49 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Nou, bij dezen![]() |
05-03-2013 08:17:07 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Nou, dat heb ik wel ![]() |
05-03-2013 08:58:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Yep, en vanwege het pure simplisme dat voor de lettertjes nodig gevonden lijkt te worden, worden geduwde treinen van meer dan tien rijtuigen als bij toversalg alle geduwde treinen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-03-2013 09:09:06 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ach, wat maakt het uit? Met 25 door die krappe wisseltjes is wel net even iets meer comfortabeler dan met 40 er doorheen knallen.![]() Gr Joop mcn Lls |
05-03-2013 09:22:59 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Wel over dienstregeling 2013: De 6800 rijdt in het avonduur ma-za, als de halfuursfrequentie teruggaat naar een uurdienst, op het andere halve uur dan in de dienstregeling 2012. Daarbij is stiekum ook de halfuurdienst een half uur eerder, dus rond 19:30, voorbij: de treinen 6867 en 6878 bestaan niet meer... %03% |
05-03-2013 17:14:12 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Dat wordt dan zeker lachen want dan heeft hij zn handboek mcn niet gelezen. Het staat er toch echt in, bij plaatselijke regelgeving. O nee je hebt gelijk, machinisten van een uitzendbureau hebben natuurlijk geen handboek ![]() |
05-03-2013 17:21:49 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Ben blij voor je dat in jou sector motivatie boven veiligheid gaat. Ik kan je vertellen dat ik heel gemotiveerd met 25 km/h geduwd door de wissels ga, net als mijn collega's. Ik weet niet of jij ooit bent afgekeurd als machinist? Mocht dat zo zijn dan weet ik waarom. |
05-03-2013 17:22:59 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Wat zijn we weer aardig voor elkaar. |
05-03-2013 17:31:20 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: en daarom gaan we dat vanaf nu wel weer zijn Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
05-03-2013 17:58:31 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
QuoteNee ik heb nooit gestreefd naar het machinstschap - hooguit in de leeftijd dat iedereen brandweerman of piloot wil worden ![]() Begrijp me goed, ik wil geen enkele machinist uitdagen om de regels te overtreden en daar sneller dan 25 km/h te rijden. Wel zou ik áls mcn zou zijn de waarom-vraag willen stellen aan degenen die daarover gaan, zodat de regels er niet zijn om de regels maar er een gedegen onderbouwing aan ten grondslag ligt. Zolang de regel er is houd je je eraan, maar wel streven naar afschaffing van zinloze regels. En dan zijn we het volgens mij weer eens %02% Laatst bewerkt door daniel81 op 05-03-2013 17:58 |
05-03-2013 18:22:26 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik kan niets terugvinden over ICE127 (Asd V 14:34) in de planners. Is deze ICE verdwenen? |
05-03-2013 18:34:19 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
De 127 rijdt van 22 maart tot en met 19 juli en van 2 september tot en met 3 november (uitzondering uiteraard niet meegenomen). En als dit voor de 127 geldt, geldt dit over het algemeen ook voor de 126. Mvg. Bart |
05-03-2013 19:49:40 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Aah, zit het zo. Dan is er niets aan de hand. Dank voor de opheldering. ![]() |
05-03-2013 20:06:04 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En met Daniel81 ben ik het eens dat regels die weg kunnen ook weg moeten. Zoals de snelheidsbeperking te Amsterdam die is ingesteld (hier al een keer of drie behandeld) omdat er toen nog 1 : 8 wissels op het emplacement lagen. De 1 : 9 exemplaren, ook de engelse, zijn qua veiligheid in het gehele land geschikt voor 40 km/h. Dat het comfort is gediend met minder, klopt, en aangezien er nog steeds reizigers zijn die zich niet vasthouden op de balkons bij het naderen van de perrons, ook al zijn ze een keer gevallen, is er nog wel iets voor te zeggen om het rustig aan te doen. Ik meen dat er aan de westzijde geen 1 : 8 wissels meer zijn, maar nog wel enkele aan de oostzijde van Amsterdam CS. Om ze te laten verdwijnen kost de gehele lay-out ongeveer 30 m meer lengte en die is er niet zonder meer. |
06-03-2013 12:28:23 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Bedankt voor het nagaan. Het verbaast me niet. Station Zwolle staat rond .15 en .45 uur helemaal vol; 10 min. later is Zl zo goed als leeg. Voldoende ruimte dan om een stelletje weg te rangeren en/of gereed te zetten om daarna weer te combineren. |
14-04-2013 17:33:18 | ||
---|---|---|
mhlvdijk
![]() |
Gisteren op Almere Centrum eens de nieuwe vertrekstaten bekeken... Wat mij opviel is dat Almere Buiten nu geen IC station meer is en er dus niet meer bij alle Intercity's vermeld staat "stopt niet in Almere Buiten". Dat is een verbetering, maar hier hebben ze toch echt zitten slapen: http://www.ns.nl/vertrekstaten/alm2.pdf (en dan even kijken naar de treinen richting Muziekwijk en Poort) Je zal maar onbekend zijn... |
14-04-2013 18:14:11 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote erg slordig van de NS |
15-04-2013 08:25:46 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Misschien vat ik iets niet, maar wat is het probleem? |
15-04-2013 08:32:46 | ||
---|---|---|
Daeleatana
![]() |
In het rijtje van treinen richting Almm en Ampo worden ook de IC's (2600, v.02/.32 en (12)700, v.17/.47) neergezet, die weliswaar richting deze stations rijden, maar er niet bepaald stoppen... Vergelijk: http://www.ns.nl/vertrekstaten/alm1.pdf |
15-04-2013 08:35:34 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Hmmm da's inderdaad niet erg handig. Dank voor de toelichting ![]() |
15-04-2013 09:14:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Men doet op die vertrekstaat trouwens ook erg veel moeite om onderscheid te maken tussen de trein van .05 die op ma-vr van spoor 1 vertrekt en op za-zo van spoor 1 vertrekt. Dat lijkt me voor dat tabelletje met treinen ri. Almm en Ampo wat overbodig, op de volledige vertrekstaat voor die richting zit er aannemelijk wel een verschilletje ergens. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |