10-03-2014 06:52:29 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik weeet niet wie wakker schrikt, maar al vanaf de eerste dag ageerden de reizigersorganisaties tegen het sluiten van de poortjes en de bijbehorende problematiek met kaartjes (dubbel opstaptarief, degressie). Het was puur en alleen NS die mooi weer speelde en geen enkel bezwaar zag. Waar geen enkele informatie kwam over wat er nu gedaan zou worden met mensen met een papieren kaartje uit het buitenland. En als je in het buitenland woont dan kun je nog niet eens een OV-Chipkaart aanvragen (of is dat inmiddels ook opgelost?) Waarom denk je dat de sluiting van de poortjes keer op keer is uitgesteld? Als het aan NS lag waren die al minstens 5 jaar geleden dicht gegaan. |
10-03-2014 07:37:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, dat zeg ik ook niet. Ik doel erop dat de Tweede Kamer jaren geleden voor het afsluiten stemde en nu ineens wakker geschrokken is en precies het omgekeerde wil. |
10-03-2014 09:50:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
En intussen is er al een bak met geld tegenaan gegooid... |
10-03-2014 19:33:27 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat is trending de laatste jaren. Men flikkert 1st een bak geld over de balk voor een idee en daarna nog een bak geld voor het discusseren over het feit dat het niet handig is geweest dat idee te laten uitvoeren, en dan daarna mikt men(in een gelukkig geval) er nog een bak geld tegenaan om alles weer ongedaan te maken %03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
![]() |
advertentie |
10-03-2014 19:55:14 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Wellicht goed opgemerkt. Gelukkig gebeurt dat in de rest van bedrijvig Nederland nooit...![]() |
12-03-2014 06:55:08 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Heb je daar ergens een besluit van dat de tweede kamer ooit voor sluiting was? Volgens mij was het alleen maar NS (en in hun kielzog de minister) die voor sluiting was. |
12-03-2014 14:48:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voorshands citeerde ik de Volkskrant van jl vrijdag (als ik mij goed herinner), die er uitgebreid over berichtte. |
20-03-2015 19:52:26 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Mansveld en Leiden straks met elkaar in de clinch? http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/03/mansveld-roept-gemeenten-op-tot-sluiten-ns-poortjes Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur en Milieu) roept gemeenten op mee te werken aan de snelle sluiting van toegangspoortjes op NS-stations om het geweld op stations en in treinen terug te dringen. Ze doet de oproep woensdag in een brief aan de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/leidenenregio/article27343141.ece/Leiden-hoge-boete-NS-bij-dichte-poortjes?lref=r_regionaal De Nederlandse Spoorwegen (NS) krijgen een boete van 1000 euro per dag, met een maximum van een kwart miljoen, als ze de ov-chipkaartpoortjes op Leiden Centraal sluiten. En mocht dat niet helpen, dan verwijdert de gemeente de poortjes op kosten van de NS. Shqiperise-lopers? |
20-03-2015 20:42:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tja, als men zo'n stationstunnel (of brug) als interwijkelijke verbinding heeft gebouwd ten tijden van openheid komt men nu met de problemen en moet er paralleltunnels (of bruggen) worden aangelegd, zal op neerkomen dat Leiden er aan mee moet betalen. |
20-03-2015 23:12:28 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Mijn idee. Lokale en provinciale overheden werken ook niet bepaald mee bij het verkrijgen van zelfs maar het recht om een spoorweg te gebruiken waar deze voor is aangelegd. Dus dan mogen van mij de doorgangen waar de gemeenten (en hun burgers) van meeprofiteren wel meteen op slot. Gemeenten vergeten daarnaast gemakshalve dat zij zelf zowat op de spoorweg hebben gebouwd, waardoor zij hun burgers zelf hebben opgescheept met de hinder die de spoorweg nu eenmaal geeft. Geen meelij mee; dat betekent voor gemeenten: zelf dokken voor openbare doorgangen zonder toegang tot de perrons. |
20-03-2015 23:59:20 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Heeft NS Leiden al niet laten meebetalen aan het station juist omdat het zo'n belangrijke verbinding vormt? |
21-03-2015 09:38:49 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Als het er en ander contractmatig is vastgelegd dan heeft NS inderdaad een probleem. |
21-03-2015 10:55:31 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Hetzelfde speelt in Den Bosch. De gemeente heeft bij betaald aan (of is zelfs eigenaar van) de passarelle. Dat schept dus verplichtingen. Hoewel het weinig met zinloos geweld te maken heeft, kunnen poortjes wel al het frustratieniveau laten stijgen. Zeker als ze niet open gaan, terwijl je wel een geldig vervoersbewijs hebt. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
21-03-2015 11:00:49 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als een reiziger bijvoorbeeld wegens familie omstandigheden met spoed ergens naar toe moet en word door een x reden opgehouden in zijn reis dan zal dit zeker een frustratieniveau hebben. |
21-03-2015 15:14:02 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Alsnog, het probleem met poortjes is er alleen voor mensen die geen OVC hebben. Mijn oplossing zou zijn, omwonenden een gratis persoonlijke OVC met de mogelijkheid het station te passeren zonder saldo. |
21-03-2015 15:34:52 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Dat worden boel veel omwonenden dan. In Deventer maken hele volksstammen de hele dag gebruik van de tunnel, mede omdat de alternatieven (Brinkgeverweg, Stationsstraat, ver weg liggen en niet attractief zijn (druk). In Leiden wordt hij gebruikt voor verkeer van/naar het ziekenhuis en zo kun je bij elke tunnel wel een verhaal houden. In Zwolle heb je hetzelfde probleem. De Van Karnebeektunnel en de Hoge Brug liggen te ver weg en aan de andere kant is er helemaal geen alternatief, Koggepad/Koggetunnel is veel te ver weg. Nee, omwonenden is veel te krap bedacht. In Deventer is momenteel het college en de gemeenteraad samen unaniem tegen afsluiting met poortjes. Ik weet niet of Almelo poortjes krijgt, maar als die in de tunnel komen, is daar ook een probleem en net zo goed in Meppel. Daar hebben scholieren met fiets een liftverbod. Laatst bewerkt door dvdhoven op 21-03-2015 15:41 Dick van den Hoven |
21-03-2015 15:38:52 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dat is waar. Rest alleen waarom Leiden zo aan het klagen is: daar liggen twee tunnels op nog geen 100 meter afstand van de stationsdoorgang... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
21-03-2015 16:27:58 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Mij lijkt dat het klagen van mensen uit pure gemakzucht is, vanwege niet omwille lopen van 100 meter. |
21-03-2015 16:50:25 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
100 meter lopen in een regenbui is nog best een eind. Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
21-03-2015 17:10:51 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ik neem aan dat die mensen niet de hoofdingang van het station als startpunt hebben en de achteringang als eindpunt ![]() |
21-03-2015 17:14:22 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
In het geval van Ledn wel heel goed mogelijk, van busstation naar LUMC v.v. Laatst bewerkt door sfj op 21-03-2015 17:14, reden: Dikke vingers Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-03-2015 17:15:33 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Als de tunnel een doorgangsfunctie zouden moeten hebben voor niet reizigers, dan moet je de tunnel ook s'nachts open houden en dat zie je eigenlijk nergens. Of is het s'nachts minder erg als je moet omlopen ![]() Dus wat s'nachts kan, kan overdag ook. Lekker omlopen. |
21-03-2015 17:26:50 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Het LUMC zit toch juist bij een van de andere tunneltjes onder het spoor? Vanaf het busstation is het juist een omweg om via de stationshal naar het LUMC te gaan. Het is vooral de uitstraling van de reizigerspassage die beter is, deze tunnels zijn overdag een stuk levendiger en zijn netter aangekleed. Laatst bewerkt door michaben op 21-03-2015 17:27 |
21-03-2015 17:30:48 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt, via de volgende tunnel moet je over een helling en kom je aan de achterkant van het LUMC uit waar geen ingang is. Met rolstoel, infuus/O2-houder, rollator enzo is het wel zo prettig om geheel gelijkvloers te kunnen. Laatst bewerkt door sfj op 21-03-2015 17:31, reden: Vingers moeten op dieet Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-03-2015 20:00:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ach, als je in Leiden niet om wilt lopen is het zelfs mogelijk om een bus naar de LUMC-zijde van het station te nemen![]() In Amersfoort gaan er overigens medio dit jaar passagepassen aan omwonenden verstrekt worden vanwege het voorzien van het station van poortjes en het wat ver weg liggen van een alternatieve tunnel. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-03-2015 21:48:59 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
Indien er poortjes in Arnhem worden geplaatst, hoe gaat men dit dan doen met de Arriva-palen? Arriva gebruikt een ander (vreselijk sloom) incheckpaaltje, is deze ook in een poortje te integreren? |
21-03-2015 21:56:59 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Geen enkel probleem, er zijn prototypes geweest. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-03-2015 22:23:21 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Hoe doet men dat op stations waar meerdere vervoerders komen en waar al poortjes staan? |
21-03-2015 22:28:19 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat kon wel eens een flinke klap geven bij de horeca bij de 'achterkant' van het station zoals dat lekkere Indonesische restaurant. Om nog maar te zwijgen van Tollius op 't perron. Moet ik zeker elk halfuur op staan om opnieuw uit/in te checken? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-03-2015 22:31:37 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteJe bedoelt op Asa? Kom eens kijken zou ik zeggen ![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
21-03-2015 23:07:05 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Wordt op Asa wel een rommeltje als de boel dicht gaat. Er zijn ook een hoop busreizigers die via het station naar de kantoren en school moeten. In/Uitchecken lijkt me verre van ideaal, al helemaal omdat er op Asa niet echt duidelijk scheiding tussen metro en trein is. |
21-03-2015 23:39:04 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteTollius kan natuurlijk ook een poortje voor de ingang plaatsen zodat je uitcheckt op het moment dat je daar naar binnen gaat %08% |
22-03-2015 00:35:02 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Mijn voorstel is een apart Tollius-poortje waar de hele rekening van een avond tafelen van je OV-chipkaart afgeboekt wordt %08% Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
22-03-2015 10:06:00 | ||
---|---|---|
IC2000
![]() |
Past dat qua bedrag wel op één kaart? Maar mijn ervaringen met de poortjes (Met name Es) zijn niet echt goed, het duurt vaak lang voordat ze open gaan, en het is niet te zien of je bent in/uitgecheckt als de persoon voor je met hetzelfde product reist. Als het op een 'simpel' station als Es al een rommeltje wordt, hoe gaat het dan op een station als Amf, Zp of Ah? |
22-03-2015 10:11:39 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
Vooral de files voor de poortjes en uitchecken snel achter elkaar vind ik vervelend. Maar met palen had je soms ook al files in es. Busreizigers die naar de andere kant moeten zoals in amf lijkt mij het probleem niet, die hebben toch al een ov chipkaart. Ze staan dan helaas wel 2x in de file met kans op niet goed uitchecken. Oplossing is 1 kant van de passage de trappen afsluiten en de brugl in tweeën splitsen. Ene kant met poortjes, andere kant zonder. Laatst bewerkt door Roy op 22-03-2015 10:12 |
22-03-2015 10:12:04 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteIn de stationstunnel staan aparte poortjes voor trein en metro. Daarachter sta je weer gewoon op dezelfde plek. Op het perron aparte paaltjes. Gemakkelijk he, die ov-chipkaart? Je hoeft echt nergens meer aan te denken..... Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
22-03-2015 10:12:49 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteHuh? Ik ben ook geen voorstander van het snel sluiten van poortjes, maar je bent nu toch problemen aan het maken die er niet zijn. Busreizigers (GVB) hebben bijna per definitie een OV-chipkaart, en zouden dus gemakkelijk via de GVB-poortjes door de tunnel kunnen lopen. Anderszijds is er nog een tunnel 100 meter verder. Daarnaast is in de tunnel een overduidelijke tweedeling gemaakt die volgens mij met "METRO" en "TREIN" (incl. pictogrammen) toch duidelijk uit elkaar te houden is ![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
22-03-2015 11:29:56 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDat is dus precies wat de bedoeling is ja... er komt een paaltje bij de ingang van restaurant perron 4/5 te staan. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-03-2015 12:03:00 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote DingeZ, bedoel je een soort dienstkaart die ook door OV vervoermedewerkers gebruik kunnen worden om door de toegangspoortjes te kunnen? Dit lijkt me dan een uitstekend idee om zo'n kaart dan te gebruiken als een voetgangerstunnel te gebruiken als doorgang/verbindingsroute. Dit zou dan een persoonlijke kaart moeten zijn om niet jan en alleman door zo'n tunnel te laten sjezen. |
22-03-2015 12:23:25 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Morgen, 23 maart 2015 sluiten de poortjes op de stations Dmn en Asdl. |
22-03-2015 13:06:37 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ware het niet dat het verzorgingsgebied van een universitair medisch centrum zo'n beetje landelijk is ipv regionaal. En zelf dat is al veel meer dan enkele omwonenden. |
22-03-2015 13:18:00 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Domme, even niet aan het ziekenhuis gedacht. |
24-03-2015 22:29:42 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Vanaf morgen (25 maart 2015) sluiten de OV-Chipkaartpoortjes van station Dt. |
26-03-2015 19:19:13 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Reeds gesloten OV-Chipkaartpoortjes: Es, Lls, Almo, Almb, Almp, Alm, Almm, Ampo, Cl, Zbm, Bet, Bdpb, Zwd, Brd, Rlb, Rtz, Rta, Cps, Dt, Ztmo, Wd, Vst, Nvp, Hfd, Asdl, Ashd, Dmn, Assp, Sptn, Bv, Hlo, Hn, Hnk, Hdr Laatst bewerkt door ToH op 27-03-2015 00:05 |
26-03-2015 20:40:16 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Psst, de afko voor Woerden is Wd, niet Wdn![]() Dick van den Hoven |
26-03-2015 22:05:50 | ||
---|---|---|
JuliandeB
![]() |
Ik dacht al, waren niet echt poortjes te noemen op Wdn. |
26-03-2015 22:11:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteJammer dat hiervoor eerst weer wat spoorcollega's in elkaar moeten worden gehengst om de poortjes versneld dicht te krijgen, maar goed, het is een begin. |
26-03-2015 22:16:37 | ||
---|---|---|
Arjan73
![]() |
Inmiddels zijn te Hfd de OV-chipkaart poortjes nu een week gesloten maar zijn de liften van en naar de perrons nog vrij toegankelijk. De zwartrijders maken daar dankbaar gebruik van. |
27-03-2015 00:06:18 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Precies... Hetzelfde kan in Almo nog. Niet zo handig van de NS. |
27-03-2015 00:09:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik geloof dat op het metrostation van Spijkenisse dat de lift pas komt zodra je beneden incheckt, en dat er dus geen hekjes staan. Kan iemand dit bevestigen? Scheelt weer een hoop lelijke 'security-fences' en poortjes op de stations als ze dit zouden toepassen op de liften. Kan technisch niet moeilijk zijn, lijkt me. Niet dat ik me er extreem druk over maak, maar het oogt in ieder geval in sommige situaties een stuk minder rommeliger op het station met poortjes en hekjes. Is er al wat zeker over Schiphol, of daar nog poortjes komen? Want het is daar behoorlijk een stoelendans met de paaltjes. Dan stonden ze beneden, dan weer boven, dan zijn er boven weer een paar weggehaald en verplaatst.... Laatst bewerkt door aarclay op 27-03-2015 00:12 Choo choo..... |
27-03-2015 00:17:00 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Wat er met Schiphol gaat gebeuren heb ik geen idee van. In de Stationshal van Rotterdam CS is het ook zo'n gepruts met de poortjes en de lift. Middenin de hal staat opeens een lift die is afgesloten met poortjes eromheen. |
27-03-2015 06:50:43 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Over welke incidenten spreek je dan? Gisteren twee in het nieuws: een vrouw op het station van Deventer die een mobiel pinapparaat naar een NS-medewerker had gegooid. Ik kan het mis hebben, maar je bent nog niet ingecheckt c.q. bent nog voor de poortjes als je een kaartje wil kopen. Een ander was iemand die aangesproken werd dat hij met zijn voeten op de bank zat. Hij zat in de trein en er wordt niet gesproken over een zwartrijder. Hoe hadden poortjes hier geholpen? Laatst bewerkt door mdeen op 27-03-2015 08:55 |
27-03-2015 08:05:03 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Dat is de lift naar de hal van de metro, en daar staan inderdaad poortjes omheen. |
27-03-2015 10:13:08 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteNatuurlijk niet. Ze kunnen nog zoveel maatregelen treffen, zo lang de volksmentaliteit in Nederland te wensen overlaat blijft geweld op stations en in treinen bestaan. |
![]() |
advertentie |
02-04-2015 15:15:41 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Vanaf gisteren (1 april 2015) zijn de poortjes op station Hm gesloten. |
03-04-2015 23:52:56 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Een aantal nieuwe data van de sluitingen van de poortjes: 22 april: Wp 30 april: Dvd 1 mei: Rtd 8 mei: Asdm 11 mei: Rtb 13 mei: Uto 26 mei: Rsd 3 juni: Dmnz 3 juni: Std 10 juni: Asdz 17 juni: Hvs 22 juni: Ztm 24 juni: Gd |
04-04-2015 00:37:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Schiphol Plaza zal een compleet andere indeling krijgen, dat is momenteel ook al aardig goed te zien aan de vele steigers en schuttingen rondom de mangaten. Ik meende dat je op een van de spandoeken aldaar het nieuwe plaza kan zien. Daarop zie je onderandere dat treinreizigers duidelijk gescheiden worden van het overige "verkeer". Als ik het goed heb gezien komen er aan weerzijden van de lift, trap en/of rolbanen poortjes komen te staan en zal plaza een ruimere indeling krijgen. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-04-2015 11:28:08 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
AlexH meld in zijn bericht dat onder andere op station Sittard de OV chippoortjes gesloten zullen worden. In een wand in de stationshal waar de poortjes staan zit een brede deur. Deze deur zal wel voor bijzondere gelegenheden zijn , dat die geopend kan worden. Aan de kant van het Limbrichterveld, onder andere richting parkeer garage, weet ik niet of hier een deur is. Aan deze kant kom ik niet. Weet niet of een deur op elk station is waar de poortjes gesloten zijn of worden. In Sittard zijn er ook bredere poortjes voor rolstoelers/kinderwagens. |
04-04-2015 11:48:06 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Dat laatste is natuurlijk overal waar poortjes staan. |
04-04-2015 19:54:35 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote Limbrichterveld zijde staan in de tunnel poortjes, waaronder één brede poort voor kinderwagens e.d. De brede deur die in de hal is dient als nooddeur in geval van calamiteiten. Alleen jammer dat die deur op slot zit en bij calamiteiten een sleutel natuurlijk veel te laat is. Verder is het voor doorlaten van schoonmaak machines e.d. |
04-04-2015 21:18:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteToevallig was ik vanmiddag nog op Shl: aannemelijk vooruitlopend op de plaatsing van poortjes zijn de paaltjes daar inmiddels anders neergezet. Deze vormen nu een rechthoek rondom de toegangen naar de perrons. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-04-2015 11:25:50 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote In geval van een calamiteit is het natuurlijk jammer dat een sleutel veel te laat aanwezig, dit is dan het enigste nadeel. Hier tegenover staat als de deur niet afgesloten is, dat notoire zwartrijders kunnen smokkelen en zodoende weer als last zijn. Een oplossing dat een sleutel direct bij de hand is, is een afgesloten kastje met code met een sleutel erin. Moet dan wel een stevig kastje zijn wat tegen vandalisme bestand is. |
05-04-2015 11:41:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
In geval van een calamiteit zijn alle poortjes open te zetten, dus in hoeverre is dat hek dan echt bedoeld voor calamiteiten? Laatst bewerkt door thom op 05-04-2015 11:42 |
05-04-2015 12:17:39 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Misschien als de poortjes niet opengemaakt kunnen worden als gevolg van een stroomstoring? |
05-04-2015 12:38:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die dingen hebben allemaal een backup batterij ![]() |
05-04-2015 13:10:03 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
... of als er dingen het station in moeten die niet door de poortjes passen? Denk aan hoogwerkers, bevoorradingscontainers, hulpdiensten etc. |
05-04-2015 13:11:57 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Dat heeft @bert al gezegd. |
05-04-2015 13:13:38 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Niet expliciet.![]() |
06-04-2015 14:38:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote |
13-04-2015 10:43:51 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Wethouder Deventer: Poortjes OV buiten stationshal. In artikel staat dat de betreffende wethouder zegt de poortjes op het perron. http://www.destentor.nl/regio/deventer/wethouder-deventer-poortjes-ov-buiten-stationshal-1.4851860 Een optie voor de stationstunnel vrij te houden voor voetgangers is de OV poortjes onderaan de trappen en bij de liften te plaatsen in de voetgangerstunnel. Op zo'n manier dat er nog een metertje of wat plaats is tussen trappen en liften. |
13-04-2015 10:48:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, dat hoor je in al dit soort gevallen. NS zou dat ook liever doen en sluit niet voor het plezier de passages af. De paar meter die je overhoudt, is echter niet genoeg voor de veiligheidsnormen, vooral bij roltrappen. Zet je de poortjes wel op de juiste minimumafstand, dan wordt de doorstroming door de tunnel teveel gehinderd. |
13-04-2015 10:48:49 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
En wat als je over moet stappen naar het andere perron? Hetzelfde als in Hilversum (dus verplicht uit- en inchecken)? Lijkt me ook geen prettige oplossing. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-04-2015 10:55:53 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En als je nu al de drukte bij de trap ziet zodra er een drukke trein is aangekomen, laat staan 2 treinen in het geval van spoor 3/4, moet ik er niet aan denken om eerst door een fuik te moeten. |
13-04-2015 13:48:50 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Plus dat de reden waarom de poortjes nu versneld worden gesloten deels teniet wordt gedaan door delen van het station buiten de afsluitbare zone te houden. Ik hoop niet dat het wachten is tot personeel in een open passage (op een station met gesloten poortjes) mishandeld wordt.... Shqiperise-lopers? |
13-04-2015 15:37:50 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Personeel buiten de poortjes zal je toch altijd houden, ´tis immers wat onhandig om de loketten binnen het afgesloten gebied te hebben zitten![]() Sowieso, wat is er anders aan een personeelslid dat buiten de poortjes loopt op een volledig afgesloten station of een personeelslid dat dat doet op een station met poortvrije passage? Je kunt ze ook niet verplichten om in uniform uitsluitend binnen de poortjes pauze te houden toch ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-04-2015 15:53:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Buiten de poortjes zal de reden om contact te hebben als reiziger met een Hc veel kleiner zijn. En een geweldspleging heeft meestal wel een aanleiding van bv een kaartcontrole oid. |
13-04-2015 16:35:44 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Personeel van NS en andere trein vervoerders zal ook van en naar hun huis adres met uniform gaan. Ik neem niet aan dat er op standplaatsen omkleed ruimtes zijn met kasten. Dan zou er een aparte Dames en Heren ruimte moeten zijn voor om te kleden. |
13-04-2015 16:43:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er is toch geen oorlog aan de gang waarin men zich in de onderduik moet begeven buiten het eigen beschermde (?) territorium? Laten we wel de wal een beetje bij het schuurtje houden. |
13-04-2015 16:56:14 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Alhoewel er zeker dergelijke incidenten en dreigingen voorkomen, lijkt het me niet verstandig om dat met poortjes op te gaan lossen![]() Los daarvan worden aggresievelingen die de poortjes niet in komen ook boos (ja, dat gebeurt), en dus is de "oplossing" weer een nieuw probleem... |
13-04-2015 17:32:02 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Bewaking voor de poortjes zetten? |
13-04-2015 17:40:09 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Als dat de oplossing wordt, hadden ze de poortjes ook weg kunnen laten en die extra mensen gewoon inzetten in de trein. Zolang als ze in Den Haag niets doen om zwartrijders aan te pakken en zwaarder te straffen zodat het niet meer aantrekkelijk is, zal er weinig veranderen. Die poortjes kun je ook met zn 2- of 3en passeren, op 1 gescande kaart. |
13-04-2015 17:44:58 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Een stations agent op de grotere stations is te weinig. Zij of hij kan onmogelijk op alle perrons tegelijkertijd zijn. En bij een calamiteit is 1 persoon ook te weinig. |
13-04-2015 20:35:46 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Een situatie zoals het in Asdm is, lijkt me geen optie voor Dv. Dat wordt chaos op de perrons. Daarnaast is er nog een tunnel naast de stationstunnel waar voetgangers gebruik van kunnen maken. |
14-04-2015 11:27:09 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
NS: OV-poortjes perrons Deventer niet mogelijk. Bron de Stentor. http://www.destentor.nl/regio/deventer/ns-ov-poortjes-perrons-deventer-niet-mogelijk-1.4856345 Door opstoppingen komt de veiligheid in geding. Dacht dat dit ook al in dit topic is aangehaald. Laatst bewerkt door john2 op 14-04-2015 11:28, reden: typfout herstelt |
14-04-2015 18:46:29 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Het zal wel niet meevallen een model te vinden dat een ieder gerecht doet. En doorgaans is het toch meestal altijd weer NS die aan het langste eind trekt. Nu de Gemeente Deventer zo graag de doorgang beschikbaar wil houden voor de traverse tussen de wijken en de stad: Onderstaande optie heb ik voor Dv nog niet langs zien komen: - Plaats aan beide kanten een aparte chip paal/poortje voor diegenen die de tunnel als doorgang willen gebruiken. - Dit is dan een gemeente chip paal/poortje. Deze wordt geëxploiteerd door de gemeente - De gemeente vraagt vergunning aan voor het plaatsen, onderhouden en exploiteren van deze beide palen aan bij NS en/of treft een zakelijke overeenkomst voor....enz. - De gemeente betaalt een gebruiksvergoeding aan NS voor deze palen; - De gemeente treft een financiële verhouding met NS over de kosten van gebruik enz. - De gemeente stelt transitkaarten beschikbaar aan de bevolking als abonnement of los. Voordeel is geen drukte bij de automaten voor losse transitkaartjes door NS af te geven. De automaten zijn dan alleen bestemd voor OV reizigers. - Het tarief van de transitkaartjes wordt bepaald door de kosten van exploitatie en kan kostendekkend zijn, neergelegd in het tarief, of men vraagt aan de kaarthouder een bijdrage in de kosten van exploitatie. - Om vervelende lieden buiten de deur te houden, vooral 's avonds laat en 's nachts, kunnen die gemeente chip palen/poortjes gesloten blijven bijvoorbeeld van 's avonds tien tot 's ochtends zes. Na/voor die tijd omlopen via de Brinkgreverweg of de Hoge Hondstraat. - De OV poortjes kunnen gewoon gesloten blijven en alleen gebruikt worden voor OV reizigers. - De OV chip palen blijven dan permanent gewoon in gebruik waarvoor zij zijn bestemd. Al met al: gescheiden exploitatie/beheer. Wellicht stelt de gemeente op het standpunt dat de doorgang ten alle tijde gratis moet zijn, maar een bijdrage kan een drempel zijn om vervelende lieden buiten de deur te houden en er op deze wijze toch faciliteiten voor de bevolking beschikbaar te stellen. NS doet concessie door deze optie in te willigen en de gemeente doet een concessie door de exploitatie van de chip paal/poortje op zich te nemen Waar een wil is, is een weg, de gemeente wil dat en betaalt er dan maar voor. |
14-04-2015 18:55:58 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
Quote Sterker nog, omkleedruimtes kastruimtes douches gebedsruimtes, alles is aanwezig. Zelfs een toilet...%02% |
14-04-2015 19:08:04 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Het zou al schelen als niet iedere reiziger als potentiële zwartrijder wordt gezien. Ik maak in Dv nogal eens de overstap Es-Dv-Ht om extra in/uitchecken bij Syntus te ontlopen (zeker als me dat door dalvrijtariefgrens extra gaat kosten) en verlaat dan vaak het station om bij de Plus wat te halen (vers sap). Dat zou in dit model weer een potentiële tariefgrens kunnen zijn om me op het station vast te houden. Overstappen van/naar spoor 1 via een poortjesmuur zoals op Hvs is dan ook volslagen ongewenst omdat je dan bij overschrijding tariefgrens extra moet dokken voor de zelfde reis. |
14-04-2015 19:31:18 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
De tunnel is ook niet zo breed dat je hem kan opsplitsen. Je zit met poortjes boven sowieso met de lift, die moet dan ook aangepast worden. De tunnel is sowieso te smal. 'S ochtends sta ik regelmatig in de file, ook op de trap en de poortjes. Perron 3/4 is breed genoeg om die reizigers op te vangen, rechts en links van de trap. Vanaf de trap opgang tot aan de kiosk. Perron 1 is wel smal en poortjes zouden hier lastig passen, wel zou je eventueel zoveel mogelijk ic's op 3/4 kunnen plannen. Anders kan je poortjes plaatsen beneden voor de Ako, het zou dan wel wenselijk zijn om die gang iets breder te maken. Ako terug verhuizen naar perron 3/4. Laatst bewerkt door Roy op 14-04-2015 19:33 |
14-04-2015 21:07:34 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
@mren, als je binnen bepaalde tijd weer incheckt zou dat als overstap gezien moeten worden, en als door gaan de reis. Anders moet je bij bijv Hvs ook 2x opstaptarief betalen. Overigens wat is het nut van speciale gemeentelijke transit poortjes zoals hier boven voorgesteld, de ovchip heeft deze mogelijkheid al je incheck te annuleren. Je zou een door gemeente verstrekte passage pas net zo goed op ns poortjes laten werken. |
14-04-2015 21:47:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote En je vind dat het er dan makkelijker op wordt? Ik denk dat de gemeente over zoiets ingewikkelds geen moment nadenkt, en dat is naar mijn idee nogwel terecht ook... |
14-04-2015 21:47:43 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Volgens mij klopt dit niet. Stel, ik check met DalVrij in Enschede in om 15:40, neem de IC van 15:45, stap om 16:30 in Dv over. Uitchecken OK, gratis reis. Als ik vervolgens weer incheck -als is het binnen een minuut- om naar een ander perron te gaan, begin ik volgens mij toch écht tegen vol tarief te reizen. |
14-04-2015 22:00:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Het klopt wel, maar alleen als je binnen dezelfde tariefsperiode blijft![]() (Zelf gehad met Amf-Asd-Zl-Wdn-Apd-Amf: met inchecken zie je steeds een overstap, maar in de backoffice werd het verwerkt als reis Amf-Wdn via Asd/Zl + een reis Wdn-Amf waardoor je voor dat laatste stukje meer betaald) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-04-2015 16:10:00 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Waarbij ook nog eens het recht om de treinreis op een logische plaats te onderbreken geschonden wordt. Of is dat recht ook al stilletjes geschrapt......? Het zijn nogal draconische maatregelen voor ongeveer 3% van de reizigers. Alleen om de NS in potentie die conducteur af te kunnen schaffen. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
15-04-2015 16:14:36 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dat laatste heb ik wel eens gehoord, maar dat is voorlopig niet aan de orde, lijkt mij. Of gaan we net zo redeneren als bij wissels: wat er niet is, kan ook niet stuk? Zullen we ter zake blijven? |
15-04-2015 16:58:04 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Voor het geval van om checken van vol tarief naar dal tarief moet er toch op een station met gesloten poortjes, poortjes op de perrons staan voor om te checken, ook van de NS naar een regionaal vervoerder en omgekeerd. |
15-04-2015 17:13:04 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Overstapmeubels (de paaltjes op het perron) zijn voor wisselen van vervoerder, niet voor wisselen van tarief. |
15-04-2015 21:42:42 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Haha, ik heb het NS-paaltje van het overstapmeubel op station Apd vaak genoeg gebruikt om te wisselen van VDU-abo naar WeekendVrij (met 2 verschillende chipkaarten), zelfs door even de IC uit te wandelen en daarna gelijk weer in te stappen. Zolang het systeem zo dom is dat je reizigers verplicht om in- en uit te checken bij het wisselen van vervoerder, kunnen we ook profiteren van de voordelen ervan ![]() Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-04-2015 11:07:03 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Met 2 verschillende OV chipkaarten zal het wel lukken, maar het gaat om dit te doen met 1 OV chipkaart. Denkelijk is het systeem hier even dom mee. |
16-04-2015 14:34:06 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Het systeem gaat er vanuit dat je de hele rit hetzelfde tarief betaalt. Onderweg omchecken is in principe niet nodig zolang je met 1 vervoerder reist. Dat het soms voordelig is om het toch te doen is wat anders. Laatst bewerkt door reisthijs op 16-04-2015 14:35 |
16-04-2015 18:11:57 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Het systeem kijkt bij inchecken naar welk product van toepassing is, op basis van een prioriteitenlijstje. Ik heb Dal Vrij, maar ik heb ook nog een voordeelurenabonnement. Toen ik m'n OVC kwijt was heb ik een tijdelijk vervangend product aangevraagd, en dat op m'n kaart gezet waar ook al Dal Vrij op staat. Checkte ik in tijdens de daluren, dan reisde ik gratis. In de ochtendspits betaalde ik vol tarief, in de avondspits reisde ik vrolijk met 40% korting. ![]() |