Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
10-11-2010 17:29:48 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanuit het Rb Hlm ging het restant PlanT 522 tw. AB+Bk2 achter VR naar de Dgr. |
11-11-2010 00:47:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDe 482 behoorde tot het roulerende parkje dat vanaf juli op de Dijksgracht stond. Die stellen waren nadrukkelijk niet terzijde, want ze gingen op onderhoudstermijn naar Maastricht, krgen onderhoud en dan weer de dienst in. De 482 hoorde bij de eerste vier stellen die dat overkwam, en die op 20 juli naar Mt gingen. Niet terzijde geweest dus. |
12-11-2010 00:35:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Opmerkelijk: in Haarlem RB worden de 941 en 961 hersteld van botsschade (met de giek van een kraan) en de 887 komt van Mt naar Hlm om iets van brandschade te laten herstellen. De 961 begrijp ik nog wel, de andere stellen vallen duidelijk in de categorie: we mogen wel opppassen wat we met mat '64 doen, want voor je 't weet heb je 't weer nodig. |
12-11-2010 15:38:20 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Rijd plan V 826 ook nog rond?? Die toen die aanrijding met de ACTS 513-9 in Ah had gehad? Laatst bewerkt door klaass16 op 12-11-2010 16:14 |
![]() |
advertentie |
12-11-2010 15:40:24 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Volgens mij is die destijds op een dieplader afgevoerd naar de sloper. En her-edit... altijd leuk als mensen hun originele bericht veranderen zodat jouw antwoord nergens meer op slaat ![]() Laatst bewerkt door bjornl op 12-11-2010 16:22 |
12-11-2010 15:46:14 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Plan V 826 GDST 12:30 met enorme schade za 25 nov 2006 dh3201 Ahb ... Ja dus. ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
12-11-2010 15:49:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Samen met de 531 overigens en daar weten we het lot ook van. |
12-11-2010 16:15:40 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteOp 21-11-2006 vond de fatale botsing plaats in Ah plaats, op 21-2-2007 werden beide bakken vanaf Ahb per dieplader naar sloperij Vlasman te Apn afgevoerd en gesloopt. Laatst bewerkt door rob46 op 12-11-2010 16:16 |
12-11-2010 16:49:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Daarnaast mag het toch geen nieuws zijn dat alle lage 800'en sowieso al een hele tijd aan de kant staan? |
12-11-2010 17:16:25 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Is er ook bekend of er nog meer mat'64 herindienst wordt gesteld naast de brandschade-stellen? Zijn er überhaupt nog veel meer V'tjes over die nog in dienst KUNNEN, of zou men ook naar ander materieel moeten gaan zoeken ( Zonder direct te denken dat het ook werkelijk komt ), als DM'90, Plan T of DDM? ICK lijkt me wel erg onwaarschijnlijk, maar dacht dat ook al ergens tegen te zijn gekomen op het grote net. Voor mijn gevoel begint de materieelnood toch wel redelijk groot te worden Alvast bedankt! Laatst bewerkt door Pim530 op 12-11-2010 17:17 |
12-11-2010 17:39:05 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
ICK zit met de draaistelrevisietermijn, en gaat hem sowieso niet worden. Ook naderen de laatste stellen Plan T de uiterste termijn qua veiligheidsbeurten.. Dus deze 2 materieeltypen zullen het in ieder geval niet worden (helaas) |
12-11-2010 17:45:49 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Bijvoorbeeld Plan T 530 kon ( MET veiligheidsbeurten ) dacht ik nog mee tot 2012, uit mijn hoofd. |
12-11-2010 17:51:17 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Oke, dat zou kunnen, maar het zou dan in ieder geval maar om 2 a 3 stellen gaan die dat nog tot zolang redden. |
12-11-2010 19:03:14 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zonder grote inspanningen wordt de spoeling langzamerhand wel redelijk dun. Maar ja, het is net hoeveel geld en tijd je er tegenaan wil gooien. Maar veel zin zal dat allemaal niet hebben, SLT komt heus wel gewoon. |
12-11-2010 19:04:30 | ||
---|---|---|
bart
![]() |
Doet stilstand trouwens nog iets af aan revisietermijnen? |
12-11-2010 19:16:57 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
die blijven hetzelfde natuurlijk, de stellen worden in de dagelijkse dienst ook wel eens een tijdje weggezet als ze niet nodig zijn![]() |
12-11-2010 21:05:55 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
531 kon in ieder geval ook nog even mee dacht ik. Bovendien zijn ze na de winter dan weer overbodig. Heb even teruggebladerd, en Durk had een mooi overzichtje, maar da's helaas offline. |
12-11-2010 21:15:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Plan T kun je gevoegelijk vergeten, daar wordt zeker geen energie en geld meer in gestoken. Alle stellen plan V die per 4 september aan de kant zijn gegaan (met uitzondering van de schadegevallen die toen formeel zijn afgevoerd), kunnen met een onderhoudsbeurt, sommige een veiligheidsbeurt en allemaal met een reinigingsbeurt weer in dienst. In concreto: de 849, 854, 855, 857, 861, 862, 863 en 868. Daar zitten er ook tussen met defecten, maar ze zijn allemaal zó de dienst uit gekomen, dus ernstig kunnen die niet zijn. Laatst bewerkt door broek53 op 14-11-2010 11:42 |
12-11-2010 21:15:39 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Klopt, staat offline. Dat document bewerkte ik niet meer, ben nu bezig met een Access-database. T 518 kan tot 12-1-2011 T 528 kan tot 5-3-2011 T 531 kan tot 28-4-2011 Maar Pim, de kans dat de T'tjes nog op de baan komen is zó klein. Ze zullen eerder wat meer V'tjes pakken ![]() Laatst bewerkt door TheKnitter op 12-11-2010 21:16 |
12-11-2010 21:19:41 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Nee dat begrijp ik, het ging me er meer om of de mogelijkheid er in uiterste noodgevallen nog was %02%. Bedankt voor het lijstje![]() |
12-11-2010 22:03:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Meeste plan T's zijn ook ter plekke wel gebruikt als plukstel en ook daar worden ze niet beter van ![]() |
14-11-2010 18:54:15 | ||
---|---|---|
tripleklep
![]() |
Afgelopen zaterdag zag ik het rijtje plan V's in Nijmegen er nog steeds staan. De 849 was te lezen. En wat is er met de 471 aan de hand, zullen grote defecten zijn waarschijnlijk? Laatst bewerkt door spiketrain op 14-11-2010 18:58, reden: Verboden deel uit dit bericht verwijderd. |
14-11-2010 19:07:28 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
had te Tl brandschade opgelopen op 30 mei van dit jaar. Laatst bewerkt door bossie186 op 14-11-2010 19:22 |
14-11-2010 19:17:15 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
En de eerder genoemde 887 heeft in Heerlen staan roken: http://www.youtube.com/watch?v=Rj4ihnZgprU. Garantie tot aan de voordeur. |
14-11-2010 19:44:28 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Ook deze gaat naar Haarlem. Altans dat is de planning. Schijnen wat kabels verbrand te zijn onder het rijtuig. |
17-11-2010 17:40:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat? Gaan ze deze nog repareren? Choo choo..... |
17-11-2010 17:47:53 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Gisteren is de 887 gesleept door twee andere V's vertrokken vanuit Mt richting Hlm. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
17-11-2010 21:43:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Waarom niet? Als dat redelijk simpel te vervangen is waarom zou je dat niet doen? Dan kun je elke Victor met een versleten ruitenwisser wel aan de kant zetten... |
17-11-2010 23:09:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als de materieelstand niet zo benauwd was, zou men vast en zeker verbrande kabels niet meer gaan herstellen, zeker niet ven een stel dat eigenlijk in december aan de beurt zou zijn om afgevoerd te worden. De details ken ik niet, maar ik maak mij sterk dat de 921 in januari jl. om iets dergelijks terzijde is gesteld, bijvoorbeeld. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-11-2010 17:47:46 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Informatie over het gebeuren met de 921 valt hier te lezen: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/225550 Schakelkast in de trein dus, dus het brand(je) heeft binnen gewoedt ipv onder de trein.. Misschien dat daardoor de schade groter is, en deze wel terzijde gesteld werd? (wat ik soms onlogisch vind, aangezien de serie vanaf stel 921 een, in mijn ogen, stuk eigentijdser interieur heeft) |
18-11-2010 19:36:12 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Voor een halfjaar of een jaar speelt zoiets geen rol natuurlijk. |
18-11-2010 21:43:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Van de 921 was de snelschakelaarkast geflambeerd en aardig ook ![]() Ik heb geen idee precies wat er met die 887 is, maar ik zou me zoiets voor kunnen stellen dat er wat motorkabels van de draiastellen zijn verbrand. Dan zou het grotendeels al opgelost zijn met trucken wisselen en dan is het wel een ander verhaal. Laatst bewerkt door thom op 18-11-2010 21:44 |
23-11-2010 20:04:23 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Quote Voor de geïnteresseerden een aantal foto's van de T's die op de losweg staan te zwolle. http://s1228.photobucket.com/albums/ee447/Jannn2009/Mat%2064%20Buiten%20Dienst/ |
23-11-2010 20:34:41 | ||
---|---|---|
adeon
![]() |
Wat wordt er precies mee gebeurt?? Johan. Laatst bewerkt door adeon op 23-11-2010 20:35 |
23-11-2010 21:33:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Er is dus hetzelfde mee gebeurt als de rest en ze staan eral weer even ![]() |
23-11-2010 21:47:42 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
beste mensen, even iets heel anders, ik kom elke dag met de bus langs Nm opstel en daar zie ik al een tijdje een super V staan kan het nr. niet lezen maar kan wel zien aan het overijssel logo ik meen dat het de 951 is zou dat kunnen? gr. Jens |
23-11-2010 21:52:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens de spots stond die de 18e nog in Ehv, dus ik weet niet wat jij een tijdje vind![]() |
23-11-2010 21:53:45 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
ik meen al een wel sowieso een week dus het zal wel een andere zijn gr. Jens |
24-11-2010 07:45:17 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteDe 958 is voor het laatst gespot op 15-11 in Nm! Wellicht deze dus. Verder zijn de andere stellen allemaal nog gespot tussen 15-11 en 22-11 op de 961 na, maar die staat meen ik in Hlm na aanrijdingsschade. Laatst bewerkt door admin op 03-12-2010 20:45, reden: Quote ingekort |
24-11-2010 13:34:16 | ||
---|---|---|
simon8648
![]() |
de 961 rijdt inmiddels alweer was al op 12 nov al bericht van gedaan dat hij weer op de baan is en 958 staat nog staat nog steeds te Nm Laatst bewerkt door admin op 03-12-2010 20:45, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten |
24-11-2010 13:56:04 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Klopt. Blijft ook nog even staan. Stel heeft problemen met de remkraan. |
24-11-2010 16:05:05 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
ja precies dat was hem heb vandaag het nummer kunnen zien! ![]() gr. Jens |
02-12-2010 00:19:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 887, die hier ter sprake geweest is vanwege rookvorming en herstel van dat defect in Haarlem, is vandaag daadwerkelijk afgeleverd. |
02-12-2010 11:07:52 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Bedankt voor de melding! Prachtig dat nu nog 800'en worden hersteld!%02% |
02-12-2010 15:29:18 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote Het stel reed maandag de 5628(aannemelijk)-5633(M)-8045(A), dus blijkbaar weer herstelt ![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
02-12-2010 15:44:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJa, als ik zo door de oogharen kijk naar de komende maanden, dan zullen er niet veel stellen uit gaan binnenkort. Zoals in het topic over de drgl 2011 gemeld, stelt NSR een kleine vloot aan mat '64 ter beschikking (van zichzelf en NedTrain) om nu eens van die voortdurende tekorten en bijna-tekorten in de rijdende dienst af te komen. Zover ik begrepen heb, gaat het daarbij om 20 stellen extra. Laatst bewerkt door broek53 op 02-12-2010 15:45 |
04-12-2010 08:59:21 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In de avonduren van 2-12 is PlanV 829 door VR van Ehv naar Dgr overgebracht. |
10-12-2010 00:21:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag, o neen: gisteren is de 829 binnen de hekken van de dijksgracht geparkeerd. |
11-12-2010 11:51:22 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Uit het 'toilettentopic': Quote Ik heb in een paar topics zitten zoeken waar het dan uitgelegd zou kunnen zijn maar kan het helaas niet vinden, daarom stel ik de vraag maar even hier: wat is dan wel de reden om mat'64 langer in dienst te houden? Laatst bewerkt door daniel81 op 11-12-2010 11:51 |
11-12-2010 17:57:09 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Het annuleren van een bestelling SLT omdat die geen toilet hebben wordt daar gezegd. In dit topic valt te lezen dat het is om van de bijna-tekorten in de rijdende dienst af te komen. Laatst bewerkt door AlbertP op 11-12-2010 17:58 |
13-12-2010 15:56:28 | ||
---|---|---|
Lenny
![]() |
Gaan de 3 sloop V's in Ehv binnenkort op transport? Ze vandaag om half 2 gekoppeld voor de KWB, uit de kop aan de stationskant kwam een dikke leiding, zoals bij eerdere slooptransporten ook te zien was (voor de remmen?). The idea is to die young as late as possible. |
13-12-2010 16:10:35 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Zoals jij het beschrijft ziet dat er wel naar uit ja, ik hoorde er laatst ook een spoorwegmedewerker over praten te Ehv, maar dat was vrij onduidelijk, nu echter niet meer!;) |
13-12-2010 17:04:32 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteEentje stond al in de planning om op 2-12 samen met de 829 naar de Dgr te gaan maar moest toen wegens luchtlekkage afhaken. 2e poging dus met de doorgaande luchtleidingen(slangen). Laatst bewerkt door rob46 op 13-12-2010 17:05 |
14-12-2010 16:20:53 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Voor morgen (woensdag 15 dec) is er een trein ingelegd vanuit Ehv naar de Dgr. De trein gaat na Ut via Hvs en Wp naar de Dgr. De tractie wordt geleverd door een Strukton loc en is +- 300m lang. Tijdstip onbekend. Ik zeg een transportje V's. |
![]() |
advertentie |
14-12-2010 22:42:18 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Iets zegt me dat dit 1+1=2 is. ![]() Quote Garantie tot aan de voordeur. |
15-12-2010 19:29:16 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Even voor de update: In de namiddag bracht VR 203-2 de PlanV's 810 + 860 + 842 van Ehv naar de Dgr. |
15-12-2010 20:35:32 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Waarvan de laatste 2 genoemde uit de dienst zijn gehaald vanwege botsschade die was opgelopen te Ehv(?)! Edit: ik heb zojuist het OD-topic van vandaag gelezen, en daar stond het antwoord in!;) Laatst bewerkt door Jannn2009 op 15-12-2010 21:00 |
15-12-2010 22:24:47 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Zijn die 842 en 860 nog een beetje toonbaar na die botsing? Alleen toonbare stellen gingen toch 'de kooi' in op Dgr?![]() |
15-12-2010 22:41:47 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Achterste stel dat in Ehv stond had een behoorlijke deuk in de neus incl. kapotte lampjes etc. Laatst bewerkt door spiketrain op 15-12-2010 23:11, reden: Verwijzing naar verboden zaak verwijderd. |
15-12-2010 22:50:17 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Ze kunnen de stellen ook ergens in het midden parkeren zodat ze niet te zien zijn. |
15-12-2010 22:54:38 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Lijkt me ook wel nodig ja, want toonbaar waren ze zeker niet bij vertrek uit Gdm. 'Okeh' |
15-12-2010 22:57:50 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
De 860: http://kevinevers.nl/IMG_1313.JPG De 842: http://kevinevers.nl/IMG_1318.JPG |
16-12-2010 08:53:08 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDat beleid is met de komst van het brandstel 509 al losgelaten, nu is het gewoon opslag. |
19-12-2010 16:15:30 | ||
---|---|---|
tripleklep
![]() |
Ik heb het lijstje met mat'64 nu aardig compleet kunnen maken maar 'mis' nog twee stellen de 844 en 847. Weet iemand waar deze staan, als ze überhaupt nog bestaan? Ik heb een heleboel bladzijden van het topic teruggekeken maar het niet echt kunnen vinden. Alvast bedankt! |
19-12-2010 16:22:45 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Volgens mij al gesloopt, gezien de laatste spots van september 2009 zijn. Toen reden ze volgens mij ook nog bij Connexxion |
19-12-2010 16:33:45 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Zowel 844 als 847 staan, volgens mijn opgave, sinds 16-6-2009 op Bkd. En zoals bekend mag worden geacht is er van reguliere sloop van PlanV in 2009 en 2010 geen sprake geweest. Slechts de bekende proefslopen van een paar bakken vielen onder de slopershamer. Laatst bewerkt door rob46 op 19-12-2010 16:38 |
19-12-2010 16:35:46 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Er is al tijden niks meer gesloopt, dus die optie had zowieso niet gekunt... Laatst bewerkt door thom op 19-12-2010 16:36 |
19-12-2010 16:55:33 | ||
---|---|---|
tripleklep
![]() |
oke, bedankt! |
22-12-2010 03:08:24 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
![]() ![]() Laatst bewerkt door spiketrain op 22-12-2010 05:37, reden: Interpunctie |
22-12-2010 12:07:51 | ||
---|---|---|
279
![]() |
er schijnen ongeveer 4 SLT's te staan voor nawerk. |
22-12-2010 16:36:58 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote%08% Die goede oude werkplaats ![]() ![]() |
22-12-2010 18:17:41 | ||
---|---|---|
nedtrain25
![]() |
dit is niet gedaan voor mat 64 maar voor de vele herstellingen aan de SLT's. |
22-12-2010 18:32:21 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
nope bombardier leent geen spullen zoals buro`s en heftruck van nedtrain en de mensen daar zeggen dat er mat64 bij komt![]() Laatst bewerkt door spiketrain op 22-12-2010 18:41, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
22-12-2010 21:25:43 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
het bericht is ook bevestigd door Broek53 op OVL: http://finance.groups.yahoo.com/group/OVL/message/249108. Aangezien de NSR halsstarrig weigert om het DDM-1+1800 park te activeren worden er her en der V'tjes bij elkaar gesleept en met extra rem- en controlebeurten worden ze op de baan gebracht. Laatst bewerkt door SleutelMan op 22-12-2010 21:40 |
22-12-2010 21:27:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nou, wat dachten jullie er nou van als die hal ens groter is dan 1 spoor, en ze gewoon beide hun ding gaan doen daar... ![]() Daarnaast is er nog geen materieel verhuisd uit de Zaanstraat, het aardwind spoor was zowieso leeg, en niet alle sporen waren bezet. Laatst bewerkt door thom op 22-12-2010 21:31 |
23-12-2010 02:49:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Klopt op Sp6(aardwind) staat nu een rijtuig van het NSM en op sp7 staan 2 slt`s en sp8 is inmiddels leeg![]() |
23-12-2010 09:55:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag en morgen vertrekt het museummaterieel uit de Zaanstraat naar Blerick en naar de HTMU. Ik meld dat maar hier omdat het (tot nu toe) gaat om beurten die aan mat '64 gegeven gaan worden. Laatst bewerkt door broek53 op 23-12-2010 10:02 |
23-12-2010 11:25:01 | ||
---|---|---|
ns1300
![]() |
Om wat voor museummaterieel gaat het hier? |
23-12-2010 11:33:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De elocs, mP, 273, 386 - zo uit het hoofd. |
23-12-2010 12:07:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Hecht niet teveel waarde aan die planning, die is alweer bijgesteld en onder voorbehoud... |
23-12-2010 12:59:30 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
De 876 staat ook in de Zaanstraat, als ik het goed heb! Youri |
23-12-2010 13:11:29 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteZoals ik in het OD schreef, zijn 386+273 inmiddels in Ut Dick van den Hoven |
23-12-2010 13:38:44 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Als het tegen zit blijft het zo want het is schijnbaar verboden om met extra treinen naar `t zuiden te rijden dus ziet er slecht uit voor overbrenging van de 1312 en mP. |
23-12-2010 21:32:10 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nogwel meer dan alleen de 876, oa nu nog de DEIII 27, plan K, Slaaprijtuig Mu, Hbbkkss, 1302, 2 Bakken DDM-1, de 28.101, de 3031 en de 1856 zo ff uit het hoofd. Maar dat is verder offtopic hier eigenlijk. Laatst bewerkt door thom op 23-12-2010 21:32 |
24-12-2010 11:00:16 | ||
---|---|---|
WTW
![]() |
Het "Soester lijntje" word ook weer door losse Vtjes bevolkt %02% |
24-12-2010 22:11:47 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Wanneer zijn die eigenlijk van Aswplz naar Blerick verhuisd? |
24-12-2010 23:17:13 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Die zijn nog niet vanaf Aswplz verkast als je de transporten in de gaten hield. Bij mijn weten alleen transport van vandaag en gister de 386+273 naar HTMU Hij meld alleen dat die nog bij Aswplz staan Laatst bewerkt door TheKnitter op 24-12-2010 23:20 |
24-12-2010 23:32:01 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Oeps, verkeerd gelezen, dacht dat het over Blerick ging.![]() |
24-12-2010 23:36:44 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: terug naar mat. '64 a.u.b.. Groet, Spiketrain |
25-12-2010 16:39:34 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Quote Om welke V'tjes gaat het hier dan? Series die al terzijde staan? Aangezien er staat dat ze weer op de baan gebracht worden, of bedoeld men op de baan gehouden? |
25-12-2010 18:38:51 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
nee, gebracht. bij het voormalige OB Zaanstraat worden de stellen die eerder aan de kant gezet waren weer klaar gemaakt voor de dienst (ik neem aan dat het de stellen zijn die in het remcontrolebeurten-circuit zaten voordat ze voortijdig aan de kant gingen). |
25-12-2010 22:30:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Stellen die al op de baan zijn, dat houden, levert weinig extra's op natuurlijk ![]() |
26-12-2010 10:31:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, maar daar moet ook wel inspanning voor geleverd worden. Hoe de verdeling wordt, weet ik niet (en ik betwijfel of NS dat al helemaal scherp heeft), maar in de basis gaat het erom dat om de zoveel weken stellen over de grens van de revisietermijn gaan en een soortement veiligheidsbeurt nodig hebben. Stellen die al in de verlenging zitten, moeten na iets van driekwart jaar (meen ik) weer zo'n beurt hebben, en daar komen er inmiddels geleidelijk ook weer meer van. En dan zijn er de stellen die terzijde staan en nog niet voor het einde van de revisetermijn zitten (al zijn die er op het moment niet meer, geloof ik) en terzijde staande stellen die niet langer dan anderhalf jaar over de revisietermijn heen zijn. Die kunnen opgepept worden en een veiligheidsbeurt krijgen, en dat zijn de meest interessante![]() Overigens is het qua rendement natuurlijk een veel beter besluit dat DDM-1/1800 in de vaart gebracht wordt. Daar speelt niets van overschreden revisietermijnen, dus hoeft er alleen gewoon onderhoud gegeven te worden en met een vergelijkbare inspanning heb je (schat ik) vijf keer zoveel zitplaatsen op de baan. Als ik NSR was, zou ik de hele vloot DDM-1 weer op de baan brengen en mat '64 onderhouden zoals het er nu bij loopt. Mocht men er rekening mee houden dat de facto AL het SLT voorlopig vervangen moet worden, dan moet zowel DDM-1 als mat '64 weer maximaal de baan op... Laatst bewerkt door admin op 31-12-2010 18:42, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten |
29-12-2010 16:46:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voorlopig komt er geen mat '64 terug op de baan dat al aan de kant stond. De inspanningen in de Zaanstraat zijn bedoeld om alle stellen die nu nog in dienst zijn, in dienst te houden. Volgens de oorspronkelijke plannen zouden nu de stellen tot en met de 905 buiten dienst moeten staan, dus het zijn toch er heel wat extra. Zo zie je wat toeval kan doen: voor de stellen die begin september buiten dienst gingen en voor een deel eind september weer terug waren, geldt dat het er meestal maar net aan gelegen heeft op welke locatie ze buiten dienst waren gesteld of ze nu nog in dienst zijn of niet... |
29-12-2010 17:11:26 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
uit het OD toppic van vandaag (29-12-2010)Quote mogelijk voor onderhoud naar Mt? |
30-12-2010 00:06:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee hoor, er komt geen terzijde staand stel meer op de baan - en zeker de 820 niet, die is al vele jaren over zijn revisietermijn heen en heeft al tweemaal levensduurverlenging gehad vordat hij terzijde ging. Ik betwijfel ook nogal of hij naar Mt moet - daar heeft het niks te zoeken. Bokkeduinen bij de daar terzijde staande stellen lijkt mij ver genoeg. |
03-01-2011 10:42:32 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In maart 2009 zijn de 831 en 836 bij de Aswpl terzijde gezet, heeft iemand enig idee of beide stellen daar nog staan of zijn ze verhuisd naar.... ?? |
03-01-2011 13:15:46 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die staan daar nog immer, opgesloten naast de werkplaats achter de 507. Laatst bewerkt door thom op 03-01-2011 13:15 |
03-01-2011 13:49:07 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Dank je. |
03-01-2011 13:53:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Bedenk me nu net wel dat die waarneming ansich van 2 weken geleden is, maar volgens mij staan ze daar nog steeds. Zolang ze daar niemand in de weg staan, zullen ze daar samen met de 507 nogwel even staan... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |