Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
13-02-2015 15:15:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Euhm, reken maar even dat revisie van plan V wel méér kost dan die 2,75 miljoen![]() Buiten dat heeft NSR plannen genoeg materieel plannen Voor de toekomst... |
13-02-2015 15:40:35 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Jammer dat je in die toekomstige plannen komende september niet kunt zitten. |
13-02-2015 15:44:56 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Citaat uit de media: De boete over 2014 is overigens nog niet definitief. Als de prestaties in 2015 verbeteren, komt de boete over 2014 alsnog te vervallen. Groetjes, Emiel |
13-02-2015 16:21:06 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ja, maar ze moeten toch 2,75mln over 2013 betalen en als ze niks aan de volle treinen doen deze 2,75mln ook. Vandaar de opmerking... |
![]() |
advertentie |
13-02-2015 16:44:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het staat hier verder los van, maar ik vraag mij in relatie hiermee bij voortduring af wat er onder volle en overvolle treinen verstaan wordt en als men dat al helder heeft, hoe dat dan vastgesteld wordt. Ik heb sterk de indruk dat zolang de reizigers maar klagen over (te) volle treinen, NS het nooit goed zal doen, omdat het alleen beoordeeld wordt op basis van de klanttevredenheid. Maar goed - dat staat los van plan V. Laatst bewerkt door broek53 op 23-03-2015 22:41 |
15-02-2015 20:19:24 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
De 443 stond vandaag rond 1800 met kraakheldere ramen te pronken te Mt. Typischerwijze was de rest van de buitenkant van dat stel gewoon smerig. |
15-02-2015 20:56:11 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Is er ergens een overzicht waarin de revisietermijnen staan voor de stellen van plan v? |
15-02-2015 21:23:36 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Wat dacht je van de Railwiki? Zie de link hier direct onder. |
15-02-2015 21:37:10 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Quote Ik heb daar ook zelf een lijst van gemaakt, die kan ik per somda-mail naar je sturen. |
15-02-2015 22:06:10 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Wanneer lopen ze eigenlijk af? Na hoeveel jaar dus? Ik wordt daar niet echt wijs van. |
15-02-2015 22:24:54 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Als ik me niet vergis: bij plan V na 7 3/4 jaar met optie op maximaal 18 maanden verlenging (in meerdere etappes), althans zo houdt Nedtrain dat aan. Totaal dus ongeveer 9 1/4 jaar, maar het is niet op de dag precies te zeggen als je de data van de beurten en de exacte regelgeving niet hebt. |
16-02-2015 13:22:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is nog niet eens regelgeving, maar wat er bepaald is in het onderhoudssysteem voor Mat'64. |
16-02-2015 18:24:23 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De interne regelgeving daaromtrent, bedoelde ik ook. Dus ook te lezen als onderhoudssysteem![]() |
16-02-2015 18:31:52 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Quote Inderdaad, maar wat is 'vol en ten dele overvol' , zonder op politiek glad ijs te komen...........?? |
16-02-2015 18:49:22 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Ik voel dat het tijd wordt voor een prestaties/boetetopic, want dit staat volgens mij wel enigszins los van mat64 an sich, iedereen het er mee eens ? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-02-2015 18:56:50 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Nee. Ik zou er een algemeen topic over de bedrijfsvoering van de NS van maken ![]() Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
16-02-2015 20:16:45 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
En dat heeft veel nut? Probeer je hier het kaf van het koren te scheiden krijg je er rogge bij ... Iets constructiever aub ... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-02-2015 20:34:54 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Nou, ik ben bang dat dat toch het onvermijdelijke gevolg gaat zijn als je zo'n topic maakt, dus ik volg de gedachtegang van @Duitje wel om het dan maar direct onderwerp van het topic te maken. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-02-2015 21:35:16 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Onderwerp van het topic prima, leek me alleen iets te algemeen. Daarom de suggestie. Je kent me goed genoeg, ben niemand's vijand. Doe eens een goede suggestie met z'n allen ? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-02-2015 22:18:26 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Bij deze: gewoon niets doen, zodra er wat noemenswaardigs te melden valt komt de boel vanzelf wel weer on-topic. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-02-2015 00:08:31 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Quote Waarom heeft dat geen nut? Zo hou je alles mbt de bedrijfsvoering van de NS bijelkaar. Dat is veel overzichtelijker dan 10 topics die na 5 reacties doodbloeden. Daarom hebben we ook een algemeen topic over Plan V ![]() Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
17-02-2015 23:08:44 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
On topic x2 : Ik zag vandaag ergens in een internetkrant een foto van de afvoer van een V-bak richting HKS Metals, maar er was geen duidelijke vermelding of dat een oude of zeer recente foto is. Is de V-afvoer weer begonnen ? En waar is de 958 gebleven die zaterdag 14 feb nog op HLM Opstel stond ? Laatst bewerkt door moderator op 18-02-2015 06:28, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
17-02-2015 23:42:42 | ||
---|---|---|
279
![]() |
958 is volgens OD van ma 16/2 gezien in Db richting Ah. |
17-02-2015 23:55:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Vandaag (17/2) actief geweest in de 7500. |
18-02-2015 07:28:54 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Die foto leek mij meer om een grap mee te maken dan om een actualiteit te duiden, volgens mij heb ik hem ook al eerder gezien. Nog geen afvoer zou ik zeggen. |
18-02-2015 22:16:52 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote Weet iemand of de 937 naar Dgr of Aswpl is gegaan? |
18-02-2015 22:43:31 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
![]() |
De 937 is gelijk vanuit Lw naar Aswplz vervoerd toch? Laatst bewerkt door Mat64Rens op 18-02-2015 22:45 |
01-03-2015 13:23:44 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
937 is op de Dgr geplaatst, geen Aswplz. 57 jaar OV-fotografie. |
03-03-2015 22:00:17 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
![]() |
Op Facebook kwam ik een bericht tegen dat de 955 terzijde is gesteld. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-03-2015 22:20:17 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Check, 955 vandaag terzijde, maar ergens dus al mosterd na de maaltijd ... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
03-03-2015 22:56:37 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
Jep, 955 is samen met de 950 terzijde gesteld |
03-03-2015 23:04:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij rijdt de 950 nog gewoon rond op dit moment. |
03-03-2015 23:55:07 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
De 950 rijd nog gewoon rond, vanmiddag nog mee gehad naar Ede |
04-03-2015 09:01:03 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
OvZoeker meldt de 955 in de 7000 serie. |
04-03-2015 09:16:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dan heeft ovzoeker dat verkeerd want de 955 staat te niksen te Ehv (gisteren met de 454 uit Hgl gekomen) en de 950 rijdt op het moment in de 7500. |
04-03-2015 10:05:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De melding van de terzijdestelling van de 950 is niet juist; die is nog niet aan de beurt. De 955 wel, zoals blijkt uit het feit dat hij in Ehv gestald is. |
04-03-2015 10:27:49 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
Quote Dat leert mij weer een lesje om niet op dat soort sites te vertrouwen! OvZoeker blijft het overigens volhouden: 455 nu in Twello richting Es (en OvRadar bevestigt dat, maar die zullen wel dezelfde data gebruiken), wat dus niet waar blijkt te zijn. Laatst bewerkt door V64 op 04-03-2015 10:32 |
04-03-2015 10:34:00 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Volgens mij verwar je de 455 met de 955 (die hij terecht niet kan vinden). He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-03-2015 10:55:12 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
De eerstvolgende die aan de kant moet na de 955 is de 941. Maar daarmee kan de verwarring ook niet ontstaan zijn, want die zit vandaag nog gewoon in de 7000. Deadline voor de 941 is 22 maart. |
04-03-2015 11:58:03 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
![]() |
Heel leuk al die sites enzo, maar ik hoop niet dat mensen straks treinstelnummers gaan invoeren op Somda omdat ze dat gezien hebben op zo'n site als OVradar...![]() |
04-03-2015 16:27:23 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
Quote ![]() ![]() |
04-03-2015 16:49:58 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote En dat is nou zoiets waar ik al een paar dagen aandenk,straks brengt men geen spots meer die men zelf heeft gezien,maar die men op het scherm heeft zien "rijden" op een site als ovradar. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
04-03-2015 17:08:51 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Mensen, daar is elders juist een discussie over gevoerd (thread t&t, shout) en bovendien staat in de spelregels dat het niet mag. |
04-03-2015 17:48:21 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Vanmiddag stond 962, 964 en 955 gekoppeld, met witte stickers en rode letters op de machinistdeur. Ik ben niet dichtbij genoeg geweest om te lezen wat erop stond, maar ze zien eruit als de stickers waarop staat dat ze niet verplaatst mogen worden. Vraag die eigenlijk overblijft is wanneer ze weggaan, 964 en 962 staan al even achter sb in ehv met genoemde stickers. En weet iemand toevallig of het de bedoeling is om de ter zijde te stellen stellen allemaal in ehv te verzamelen? |
04-03-2015 18:03:56 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Op de stickers staat "Materieel niet inzetbaar", waarschijnlijk gaan ze weg zodra het sloopcircus in de Amsterdamse Westhaven weer op gang komt. |
05-03-2015 14:39:18 | ||
---|---|---|
RK
![]() |
De 961 is vanochtend uit de dienstregeling genomen vanwege defect materieel. Geen idee of deze nog weer terugkomt. |
05-03-2015 16:37:08 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Terug in zijn dienst of bedoel je terzijdestelling? |
05-03-2015 16:50:07 | ||
---|---|---|
RK
![]() |
Deze reed vanochtend niet meer vanwege defect materieel. Heeft zijn rit slechts tot Deventer volbracht en is daarna gestopt met rijden. Wat er daarna gebeurd is weet ik ook niet. |
05-03-2015 17:03:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Elk defect betekent nog geen terzijdestelling, zeker niet in de huidige tijd. Laten we daarom niet elk defect hier gaan noemen. Wel in het OD, dan kunnen we eventueel later voor dit topic achterhalen wat er met een stel aan de hand is/was. |
11-03-2015 11:29:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om de continuÃteit in het topic niet kwijt te raken: bij de botsing van trein 5258 met een goederentrein op 6 maart waren de 957 en 467 betrokken. Stellen zijn naar Ehv geslept (was althans de laatste melding). De voorop lopende 957 is redelijk fors beschadigd en zal waarschijnlijk niet meer hersteld worden, gezien de aflopende houdbaarheidsdatum van oktober 2015. Laatst bewerkt door broek53 op 23-03-2015 22:42 |
11-03-2015 11:37:00 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Als ze m niet meer herstellen, kan 957 gelijk in de rij met 962,964 en 955 afgevoerd worden. Is er iets bekend wanneer die stellen naar A'dam gaan? |
11-03-2015 11:53:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, dat soort transporten heeft een hoog roulette-gehalte. Of de 957 mee kan en mee zal gaan, betwijfel ik gezien de koppelingen en de vraag is verder in welke mate hij normaal loopbaar is. |
11-03-2015 12:43:14 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Welke is het nou? De 467? In het andere topic over het ongeval is steeds sprake vn de 476. |
11-03-2015 12:59:49 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Om 12:57 uur kwamen te Ut 3 Plan V stellen die te Ehv terzijde stonden overgebracht naar Asd en verder. Gesleept door een V100 van Volkerrail. Achterste Plan V was de 962. |
![]() |
advertentie |
11-03-2015 13:01:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteIk ben een piqueur in het omdraaien van cijfers, dus houd het maar op de 476 ![]() |
11-03-2015 14:09:48 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteAfvoer terzijdegestelde 955+964+962 van Ehv naar Dgr. 57 jaar OV-fotografie. |
11-03-2015 14:15:44 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Inderdaad, ze waren om 12 uur vanmiddag weg toen ik erlangs kwam. |
12-03-2015 07:57:24 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Enkele niets toevoegende berichten verwijderd. Groet, Spiketrain |
14-03-2015 22:51:35 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
QuotePlan V 957 & 476 staan thv SB Nedtrain. Beeld %01% https://www.flickr.com/photos/100430980@N06/16814338292/ |
20-03-2015 08:44:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op de dag nauwkeurig is of wordt vandaag de 941 terzijde gesteld bij gelegenheid van het bereiken van de alleruiterste revisietermijn. |
20-03-2015 09:33:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Stel 941 is vandaag is inderdaad niet ingezet, gisteren met de 451 als laatste trein 6874 gereden en vervolgens leeg naar Ehv waar het nu staat. |
21-03-2015 00:35:11 | ||
---|---|---|
Dave1988
![]() |
Kan het kloppen dat er treinstellen missen op de 6800 lijn en daarom nu (wellicht tijdelijk) DDAR-3 ingezet wordt? Kan iemand mij een link oid geven waar ik kan zien wat de revisietermijnen zijn van de treinen Mat'64? Worden deze treinen eigenlijk nog wel eens schoongemaakt/gewassen? Vandaag de 444 (als ik me niet vergis) gezien en deze zag me er toch uit.... dat er door de ramen bijna niet naar buiten gekeken kan worden is bij Mat'64 bijna standaard, maar de trein zelf was ook heel vies. Staat er geen wasstraat in Maastricht voor dit materieel? Zijn er al plannen welk materieel er komt ter vervanging van Mat'64? Misschien heeft iemand wat meer info. Bedankt! Laatst bewerkt door Dave1988 op 21-03-2015 01:10 |
21-03-2015 01:17:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Met de recente terzijdestellingen van diverse stellen plus de botsing van de 957 + 476 wordt de spoeling aan mat '64 wel dunner, ja. Dat er dan een DDAR-3 in de 6800 terechtkomt, is niet zo gek omdat deze ook in de werkplaats Maastricht in onderhoud zijn. Dat is op zichzelf handiger om manco's aan mat '64 aan te vullen in de 6800 dan om dat ergens anders in het land te doen. Met het wijzigingsblad van april gaat het aantal diensten mat '64 flink omlaag en zal vervanging "uit de losse hand" zoals nu in de 6800 waarschijnlijk weer minder voorkomen. In groter verband worden de plan V's vervangen door een deel van de DDAR3-en die nog steeds bezig zijn in dienst te komen; in april worden ook twee DDZ4-en meer ingezet dan nu, die rechtstreeks mat '64 gaan vervangen in de serie 5200 (is de bedoeling). Daarna is het over en worden de buiten dienst gaande plan V's niet vervangen, omdat er domweg geen materieel meer is. dat is dan ook een van de redenen om DDM-1 te gaan opknappen en weer in te zetten (al komt dat wel erg laat). Niet reinigen van mat '64 is onzin, pardon: onjuist. Daarmee zeg ik niet dat je niet een intens smerige plan V kunt tegenkomen, maar dat kom ik ook wel eens tegen in de vorm van een VIRM die een nacht niet schoongemaakt is. Inwendig schoonmaken gebeurt altijd en zonder te kijken naar wat voor materieel het is, Uitwendig reinigen is net zoiets; wat wel voorkomt bij kleine materieelseries is dat zij toevallig in series worden ingezet die zelden of nooit in de buurt van een wasmachine komen. Door de kleine omvang van de omloop komen zij ook niet in andere series die wel geregeld bij een wasmachine komen. Ik weet niet of dat met mat '64 het geval is, maar het kan een verklaring zijn als er veel erg vuil zijn. Over de ramen moet je maar eens naar boven scrollen, daar wordt erover gediscussieerd (en ook gemeld dat er stellen worden waargenomen waarbij de ramen opgeschuurd en gepoetst zijn). Laatst bewerkt door broek53 op 21-03-2015 09:22 |
21-03-2015 07:42:18 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Maar dat betekent toch niet dat de NS massaal de 9 Plan V's uit dienst haalt terwijl sommige nog een lopende revisietermijn hebben. |
21-03-2015 08:54:17 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Hoeveel Plan V resteert er nu nog eigenlijk? Via het traceersysteem zijn er afgelopen weken 43 stellen te volgen geweest te zijn, op 40 diensten MAT in het huidige wijzigingsblad is dat vrij krap. |
21-03-2015 09:28:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNeen, maar in het aantal diensten in de omloop loopt het wel schoksgewijs terug. Idealiter wordt het aantal stellen gebruikt dat tegen het eind van de looptijd van een wijzigingsblad nog in dienst is en dat betekent dat er aan het begin van het wijzigingsblad nog een paar stellen meer in dienst zijn dan eigenlijk nodig. En omdat het in het materieelbestand (van al het materieel dus) in de praktijk erg krap is, wordt elk individueel stel pas afgevoerd op exact de dag waarop de revisietermijn afloopt. Dat is overigens niet altijd zo: in tijden dat men ruimer in het materieel zat (en dat is nog niet lang geleden) werden stellen vaak afgevoerd bij de start van een wijzigingsblad of als ze aan gewoon onderhoud toe waren een paar weken voor de uiterste datum. Maar daar is nu geen sprake van. Laatst bewerkt door broek53 op 23-03-2015 22:43 |
21-03-2015 09:34:47 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Volgens mij zijn deze 45 V's nog actief per heden: 441, 443-447, 449-458, 463-467, 469, 471, 474, 475, 478-480, 482, 942-945, 947-952, 954, 956, 958, 961, 963, 965. De 942 bevind zich nu zeker in de onzekerste positie? |
21-03-2015 09:37:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet bestand is na het afvoeren van de 941 nog 44 stellen, waarvan we weten dat de 957 en 476 met botsschade in ieder geval niet inzetbaar zijn. Met 42 potentieel rijdbare stellen is het bestand inderdaad (te) krap voor 40 diensten (en uiteindelijk verklaart dat dus wel aardig de vervangingen in de 6800). In het wbl april zakt het aantal diensten naar 31 en dan zit het met aantal stellen t.o.v. het aantal diensten voorlopig wel weer snor. |
21-03-2015 09:45:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Haha, die 445 weet wat - die is hier al een paar keer voorbij gekomen. Die staat al een hele tijd te wachten op sloop in de Zaanstraat - afgevoerd in een tijd dat NS nog ruim in het mat zat en de afvoer van heel mat '64 nog per 2014 gepland was ![]() Ik heb geen exact datumschema, maar aan de vroegere revisiedata gemeten zijn de 942, 943 en 944 in april aan de beurt. De revisievolgorde is voorlopig weer dezelfde als de nummervolgorde, nu stellen die destijds vervroegd zijn gereviseerd (955, 962 en 964) eruit zijn. ter indicatie: de 961 en 965 zouden nog net 2016 moeten kunnen halen (en dan is er een pauze van een paar maanden en gaat het door met de 400-en). |
21-03-2015 09:52:55 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Dat de 445 niet meer in dienst is kan ik bevestigen. Ik heb namelijk een stelnummerbordje van de 445 op mn kamer hangen. (Zo'n bordje dat boven de coupédeuren hing) |
21-03-2015 09:53:48 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
Quote 948 en 952 horen volgens mij niet meer in dit rijtje thuis. |
21-03-2015 09:55:33 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Even hier op aanhaken. Weet iemand welke Plan V-stellen er met het aankomende wijzigingsblad uitgaan? Zijn dit aannemelijk de stellen uit de 900-serie die het eerst eruit moeten, of vervangt NS lukraak stellen die nu in de 5200 rijden? |
21-03-2015 09:58:52 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Van deze lijst zijn de 445, 948 en 952 onzichtbaar op de railradar, de overige 42 hebben zich de afgelopen week nog gemeld. |
21-03-2015 10:04:14 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
@Jan-Mark: Dat heeft broek53 nu net haarfijn uitgelegd![]() |
21-03-2015 10:09:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
957 wordt niet hersteld, de 476 wel. |
21-03-2015 10:14:27 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDat de 948 en 952 niet zichtbaar zijn begrijp ik tenzij railradar ook stukjes staal bij de Hoogovens ziet. De 445 staat sinds 30-5-2014 geplukt bij Aswplz in afwachting van sloop. Volgens mij hebben we dit allemaal vorig jaar al in detail behandeld. 57 jaar OV-fotografie. |
21-03-2015 10:21:36 | ||
---|---|---|
DutchFL
![]() |
@Jan-mark Die stellen die vrijkomen door 2x DDZ4 in de 5200 zullen ongetwijfeld verder ingezet worden op series waar MAT rijdt. Laatst bewerkt door DutchFL op 21-03-2015 10:22 |
21-03-2015 14:31:18 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Diegene die nog een lijst willen over de revisietermijnen van het Plan V, die kunnen mij mailen (via somda mail) dan kan ik de lijst sturen. |
21-03-2015 22:23:49 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Dat kun je toch ook gewoon op Railwiki vinden bij Plan V. Daar staan alle revisiedata vermeld. En dan zie je bijvoorbeeld dat de eerstvolgende afvoer kandidaat is de 942 en wel over drie weken (12 april). Gemiddeld gesproken gaan er twee 900'en per maand terzijde. Als laatste de 965 in januari. |
21-03-2015 22:47:06 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
![]() |
Dan doe jij dat.![]() |
21-03-2015 23:06:13 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Prachtig. Hoef ik het niet te doen. Met dank. |
22-03-2015 10:59:44 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Inmiddels heeft de 958 zich vandaag (Teuge) zo te zien ook afgemeld![]() |
22-03-2015 11:52:17 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Als we zo doorgaan staat over een half jaar alles terzijde. Dat ze sneller ontsporen dan ander materieel was al bekend, dus eigenlijk bij iedere botsing is het raak. DDM1 kan langzamerhand weer terugkeren.%08% |
22-03-2015 12:01:06 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Ja, maar dat de laatste tijd 2 keer Plan V's zijn gebotst en toevallig zijn ontspoord betekend nog niet dat gelijk alle botsingen gepaard gaan met ontsporingen. |
22-03-2015 12:20:30 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Volgens een nfl werkend bij Nedtrain worden de bijde beschadigde plan v stellen niet hersteld. ze zouden teveel schade hebben, we zullen zien of ze hersteld worden http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-03-2015 12:28:02 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Welke beide treinstellen? We hebben het hier toch alleen over de 958? |
22-03-2015 12:29:14 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Ik denk dat hij het heeft over zowel Teuge als Tb. |
22-03-2015 12:31:55 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik bedoelde inderdaad Tb en Teuge. sorry voor de verwarring. Aan de foto's te zien lijkt de schade mee te vallen van Teuge. We zullen zien wat ze achteraf vinden aan schade. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-03-2015 12:34:24 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteJa, worden ze nu wel hersteld of niet hersteld? En hoe kan die persoon bij NedTrain dat nu al weten? We hebben toch weinig aan zo'n bericht? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
22-03-2015 12:45:13 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Aan de hand van de foto's kan iedereen oordelen over schade aan de betrokken stellen in Tb en Teuge. De 958 en het stel bij Tb (nummer vergeten) weet ik dat hun revisie termijn afloopt en toch aan de kant gaan. Ik zal verdere informatie vragen aan de betreffende persoon http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-03-2015 13:09:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Je moet zaken wel in hun verband zien: aanrijdingen in bogen kennen nu eenmaal een grotere kans op ontsporing. Dat is dan ook één van de argumenten die aan wordt gevoerd om in Borne ongelijkvloerse kruisingen weg-spoor te maken. |
22-03-2015 13:52:57 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Interesse voor infra blijkt spoorhobbyisten wat minder te zijn gezien de meldingen van alleen materieelschade![]() Gezien de foto's zullen de paar beschadigde typische twentse betonnen portalen vervangen moeten worden door moderne stalen exemplaren en niet zoals bij Hilversum Sportpark door nabouw exemplaren. |
22-03-2015 14:24:13 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Quote De schade valt weldegelijk niet mee. Ik heb het zelf allemaal waargenomen en wat ik kon zien is: * Het dak is beschadigd, met name in het midden zit er een behoorlijke deuk. * Lakschade aan de zijkant. * Koppeling kapot. * 2 draaistellen uit de rails. * Front ingedeukt (o.a. baanruimer en hoekruit zijn kapot). * Stroomafnemers zijn defect (1 van de 2 zit vrijwel los). * Zit een knik in de voorste bak. https://www.flickr.com/photos/bossie441/16271010314/ , https://www.flickr.com/photos/bossie441/16273392773/in/photostream/ , https://www.flickr.com/photos/bossie441/16705758708/in/photostream/ Laatst bewerkt door bossie186 op 22-03-2015 14:35 |
22-03-2015 15:47:39 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
En niet te vergeten alle schade aan de leidingen en machinewerk aan de onderkant. Dat zal vast niet ongeschonden zijn na zo'n ontsporing![]() |
22-03-2015 16:59:55 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Wel weer genoeg gespeculeerd denk ik. Ik heb een bericht verwijderd. Het dringende verzoek om terug te gaan naar de feiten. Een wat lossere discussie mag altijd in ditjes en datjes geopend worden. |
22-03-2015 18:03:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nu een paar uur nadat het ongeluk in Teuge gebeurd is, heeft er echt nog niemand van Nedtrain dat stel geschouwd om te kijken wat de schade is en wat eventueel het herstelbedrag daarvan is. Daar denken ze nog zeker nog niet over na nu men nog druk bezig is met hersporen en afvoeren, dat is iets belangrijker ![]() Natuurlijk kun je met gezond verstand wel bedenken dat de kans groot is dat het stel niet hersteld zal worden, maar niks is zeker tot men daar daadwerkelijk een oordeel over gemaakt heeft, zeker binnen het spoor niet ![]() Laatst bewerkt door thom op 22-03-2015 18:03 |
22-03-2015 18:17:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Jep, per 14/11/2015 is de revisie termijn ten einde. Choo choo..... |
22-03-2015 18:45:55 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
En van 957 is het 18-10-2015 klaar qua revisietermijn, maar of ze hem nog herstellen (en die heeft een stuk minder schade dan 958) voor dat half jaar moet ik nog maar zien. Ik denk dat beiden hun laatste dienst wel gereden hebben. Van 476 zou het nog kunnen dat die wel hersteld wordt, die heeft een revisietermijn tot 26-1-2017. |
22-03-2015 20:22:21 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Zijn bij beide ongevallen (Tb en teuge) de zelfdd voor op lopende bakken beschadigd? Anders zou ik kiezen voor een bakwisseling, maar omdat het einde nadert voor de stellen zie ik daar het nut niet meer van in. Dan zijn er volgens mij niet veel rijdende ex emmer-v stellen meer. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-03-2015 20:34:18 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Speculatie doen we hier niet Klaass16, laatste waarschuwing. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |