Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
07-03-2008 11:52:49 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Had het ook bij de opvallende zaken van 6 maart genoemd, maar hoort ook hier lijkt me: De laatste daden van de 473 waren op wo 05/03 trein 13686 Bd-Ht, 16086 Ht-Gdm en samen met stel 458 16086 Gdm-Ut. Op do 06/03 verliet de 473 rond 14.45 Ut voor de laatste keer om koers te zetten richting Asd. |
05-04-2008 15:20:27 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Wat mij sind kort opvalt, is dat de 5100 (Den Haag Centraal - Roosendaal vv) sinds een paar weken een aantal treindiensten (ook buiten de spits) met 6 bakken materieel '64 rijdt ipv 4. Voorheen werd er vooral met losse Plan T stellen gereden, maar tegenwoordig worden ze regelmatig vergezeld door een Plan V. Dit geldt in ieder geval voor: trein 5140 Roosendaal v 12.35 uur Den Haag Centraal a 14.03 uur en trein 5147 Den Haag Centraal v 12.28 uur Dordrecht a 13.28, deze keert dan te Dordrecht als trein 5142 Dordrecht v 13.37. |
05-04-2008 18:36:20 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Tja, maar omgekeerd rijden er ook losse T'tjes in de vroege spits... o.a. in de 5121 en 5127. De 5123 moet 't zelfs met een los V'tje stellen, maar die hoeft gelukkig niet in de spitsdrukte terug. De 5116 is trouwens sinds enige tijd consequent versterkt tot 8 bakken Mat'64. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-04-2008 17:31:56 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Het is nu echt gedaan met de 473+477+483. De stellen staan nu in de werkplaats om te worden ontdaan van een aantal belangrijke onderdelen voor de rest van de serie Mat 64.![]() |
![]() |
advertentie |
18-04-2008 17:37:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De werkplaats = de Zaanstraat, en daar zijn ze woensdagavond heen gebracht. Raken op zijn minst hun compressors kwijt, en de antennes van Tracking & Tracing (want zie zijn op en niet mer verkrijgbaar%03%). |
18-04-2008 18:50:25 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Dat is correct. Het is inderdaad de Zaanstraat. De antenne's is een heel groot probleem(problemen met de fabrikant). Verder zal ik het wel zien wat er nog meer vanaf gehaald moet worden. |
23-04-2008 21:20:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er is geen twijfel aan: NS heeft een aantal koersen op materieelgebied scherp ingezet en voor het mat '64 betekent dat niet veel goeds. Er worden nu formele sloopbesluiten voorbereid voor alle bekende langdurige-schade en langdurig-terzijde bakken, er worden slopers uitgevraagd voor zowel deze bakken als voor de drie plan V's in de Zaanstraat en alle plan T's die dit jaar buiten dienst gaan. Daarnaast is er een discussie gaande over het ueberhaupt nog opknappen van plan V's en dat mag dan wel snel beslecht worden, want in mei is het voor de eerste 800-en zover. Stay tuned %05% |
23-04-2008 21:24:57 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ze staan met zn 3'en treurig op een rijtje naast de Werplaats (bij de hoofdingang bij het Brediusbad)... ze zagen er inderdaad niet goed uit. |
23-04-2008 21:58:48 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Vindt ik wel meevallen. De gemiddelde lage 800 (801-850) ziet er slechter uit. |
23-04-2008 23:45:28 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteHm, laat ze wel uitkijken dat het niet te snel gaat. Zolang er nog geen nieuw spul in dienst is loop je het risico dat je jezelf weer in een groot materieelgat stort... met te korte stoptreinen maak je zeker geen vrienden! |
23-04-2008 23:50:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De discussie gaat dan ook letterlijk tussen die twee polen. De schatbewaarders voelen niets voor zo'n reserve, de uitvoering vindt sloop heel onverstandig. Sowieso is het (wederom) een zwaai van een graadje of 180 om van een "flexpark" weer te gaan naar "warm slopen". Ik ben ook wel benieuwd hoe het uiteindelijk uitpakt. |
24-04-2008 09:55:59 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Het is voor ons wel jammer als spotters en treinenliefhebbers, maarja ik geef NS groot gelijk. Als de SLT's er zijn heb je niks meer aan de meeste V's. Natuurlijk moet je ze niet allemaal slopen voor de zekerheid, en met de SLT's kan je ze ook niet allemaal slopen. Het gaat ook deels om de reputatie van de NS, vergelijk een lawaaierige vieze plan-V is met een SLT ![]() ![]() Laatst bewerkt door hvondelen op 24-04-2008 09:57 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
24-04-2008 10:25:39 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Heb je al vaak in een SLT gereden dan? Als ze enigszins gelijk zijn aan de duitse BR425 dan maakt de airco dat dit ook erg lawaaierig materieel is. Niet zozeer de piepjes en kraakjes en kreuntjes die plan V geeft maar een continue aanslag op je oren die je door het continue karakter na verloop van tijd niet meer bewust hoort maar waardoor je een zucht van verlichting slaakt als hij weg is. |
24-04-2008 10:48:33 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Gelieve de eindeloze discussies over comfort van materieel even achterwege te laten. |
24-04-2008 11:41:28 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteIk lees dit toch met een beetje verbazing. Het is nog maar een paar jaar geleden dat V1-V3 aan de kant gingen, wat vrij vlot door een materieeltekort werd gevolgd. Nu is de eerste SLT nog lang niet in dienst, en willen ze gelijk voortvarend mat'64 opruimen? Nouja, we zien wel wat het wordt, maar volgens mij is de rekensom vrij eenvoudig te maken. Maar goed, ik ben maar een simpele ziel natuurlijk ![]() |
24-04-2008 12:30:34 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Vind het ook wel opmerkelijk om mat'64 te gaan slopen dat nog een levensduurverlengende revisie kan krijgen. Mede omdat er nog heel wat huur materieel rond rijdt. Verder staan er nog rijen Wadlopers waar geen enkel zicht op emplooi voor is, dus sloop daarvan ligt meer in de rede. |
24-04-2008 12:49:57 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Vergeet niet dat er 200 bakken dubbeldeksmaterieel staan te popelen, daar kan je een aardige sloot Mat'64 mee aflossen (zoals in ditzelfde topic al vaker betoogd). De eerste VIRM-4 kwamen toch al behoorlijk snel de grens over. |
24-04-2008 14:31:58 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Instroom vanaf omstreeks augustus, zo maak ik uit de berichtgeving op. Nu weet ik niet precies in welk tempo de opknapbeurten van de 801 en verder nodig zijn, maar het zal al gauw om enkele stellen per maand gaan waarvan de termijnen aflopen. Inclusief Plan T zijn dat al gauw een bak of 30-40 die aan de kant moeten tegen de tijd dat eindelijk de eerste paar nieuwe IRM's komen. |
24-04-2008 17:32:46 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Soms is het goedkoper om spul te huren dan het nog een keer revisie te gaan geven. Hoe ouder het spul is hoe duurder her revisie programma er uit komte zien. Als je nu een stel neemt dat aan de kant staat heb je ongeveer een uur of 60 nodig voordat hij weer de baan op kan. Het lijkt niet veel maar er moet wel degelijk veel gebeuren. |
24-04-2008 23:38:17 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ja oke, logisch maar als het gaat om rem controlebeurten om een stel wat langer op de baan te houden, dan lijkt me dat wel goedkoper. Om een stel helemaal te reviseren en de bakken compleet te verven om ze na een paar maanden dienst achter een hek te zetten is idd onzinnig. Ik zou als NS vanwege ervaringen in het verleden liever op veilig spelen. Alhoewel VIRM niet zo'n groot risico is voor wat betreft kinderziektes en je dus meer risico kan nemen door alvast mat'64 terzijde te stellen. |
24-04-2008 23:46:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
We praten de laatste berichten nogal in extremen: óf complete revisie, óf direct afvoeren. Mij stond meer voor ogen datgene wat er nu met ICK wel gaat gebeuren: materieel dat aan revisie toe is, netjes wegzetten, enigszins geconserveerd. Dat was bij mijn weten de bedoeling van het "flexpark" en dat was de achtergrond van het maken van opstelgelegenheid in Amerrsfoort en op de Dijkagracht. Sterker nog: er loopt zelfs nu nog een investeringsvoorstel om de hele Dijksgracht te omheinen. Dan heb je geen exploitatiereserve staan, maar wel iets dat je bij gebleken vervoergroei binnen een paar maanden op de baan kunt hebben. |
25-04-2008 00:08:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Klinkt een beetje als Strategische Reserve, of denk ik nual tever terug in de tijd ![]() |
25-04-2008 08:20:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het heet nu "flexpark", maar zoiets is het wel. |
25-04-2008 13:49:30 | ||
---|---|---|
bart
![]() |
Oftewel de goeie, ouwe "mottenballenvloot". ![]() |
25-04-2008 19:28:17 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ik snap eerlijk gezegd wat het nut is om 45 jaar oude treinen tegen torenhoge kosten in een mottenballenvloot te gaan stoppen. Als NS kennelijk te veel geld heeft heb ik liever dat ze de tarieven wat verlagen. Gezien de instroom van VIRM, nieuwe Sprinters en de grote reserve aan ICK lijkt me er de eerste paar jaar sowieso geen noodzaak aan nog meer mottenballen. En over 5 jaar is Mat64 bijna 50 jaar oud en wat moet je daar dan in hemelsnaam nog mee? |
25-04-2008 19:38:41 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Het gaat om stellen van _35_ jaar oud hoor. En het nut van 'uitgesteld slopen' is dat je dan je reizigers ook kunt laten zitten als er iets een beetje anders gaat. IRM-4 en SLT-alles zijn er ook nog niet hoor, er komen nog allerlei revisies aan, en echt veel geld kost het echt niet om het spul nog even te laten staan! |
25-04-2008 19:46:52 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteAh, kennelijk weet je wat het kost om stellen in een mottenballenvloot te stoppen. Ik ben benieuwd, hoeveel kost zoiets? |
26-04-2008 10:09:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de nuance: ik bedacht mij ook (een beetje laat, n.a.v. wat fabrier zei) dat er twee verschillende dingen spelen: plan T en plan V. De discussie over het al dan niet snel laten slopen van de plan V's wil ik wel aan, maar van plan T is al vastgesteld dat deze een echte hoofdrevisie moeten hebben om weer op de baan te kunnen. Dat is wat anders dan materieel dat een veiligheidsbeurt(je) moet hebben om voor een jaar of twee weer ingezet te kunnen worden, zoals de plan V's die nu al dan niet aan de kant gezet gaan worden. Bij het komend overschot aan materieel (ICK denkt men eind 2009 ook al grotendeels aan de kant te hebben staan) kan ik mij dus goed voorstellen dat plan T - met dank voor de bewezen diensten - zonder verdere omhaal afgedankt wordt. En, zoals gezegd: over plan V wordt nog discussie gevoerd. (Bedenk bij de V's overigens ook dat er begin volgend jaar 15 stuks terugkomen van Arriva en Veolia.) |
28-04-2008 16:19:11 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Nee, fabrier heeft liever dat het oude plan V direct gesloopt wordt zodat tarieven flink verlaagd worden zodat er nog meer mensen in de nog kortere treinen in Brabant gaan staan (van zitten zal dan geen sprake meer zijn) ![]() ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-04-2008 08:14:12 | ||
---|---|---|
dennis3
![]() |
als in december de treindienst Apd-Aml wordt doorgetrokken naar Es (2x per uur) blijven dan de plan v rijden![]() ![]() |
29-04-2008 08:39:54 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteAparte mening voor iemand die steen en been klaagt over te korte treinen in Brabant.... |
29-04-2008 09:04:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, nou weten we het wel. Essentie van de niet helemaal juiste gedachte is dat het geld zou kosten om elektrische stellen in de mottenballen te zetten. Dat is nauwelijks zo, althans: je doet er verstandig aan de batterijen af te koppelen en eens in de zoveel maanden het materieel te verrollen (ivm de lagers), maar daar blijft het dan ook wel bij. Het is uiteraard niet kostenloos, maar de kosten zijn verre van torenhoog. En laten slopen is (eenmalig) een stuk duurder. Laatst bewerkt door broek53 op 11-04-2009 15:49 |
29-04-2008 09:10:13 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Zo lang er tekort is aan materieel ga je geen materieel slopen, maar inmiddels is de situatie totaal anders. Door de instroom van nieuw materieel ontstaat er de komende jaren een flink overschot en dan is het logisch dat je niet meer investeeert in materieel van 40 jaar oud. NS is geen museumbedrijf. Laatst bewerkt door fabrierban op 29-04-2008 09:10 |
29-04-2008 09:16:08 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Het probleem is dat mat'64 nu aan het einde van de revisietermijnen komt, en SLT en VIRM-vervolgbestelling pas straks beschikbaar is. De 503 gaat vandaag of morgen buiten dienst, binnenkort gevolgd door nog enkele stelletjes, en moet je jou eens horen als er ergens in Brabant een stelletje te weinig opduikt. Het punt is dat je jezelf tegenspreekt. (En ja, mijn vorige reactie was wat overdreven, vandaar ook als die smileys ![]() |
29-04-2008 10:35:18 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En rijdt er in Brabant geen V-tje te weinig, dan zal het misschien wel eens ergens anders zijn. Feit is dat ikzelf de laatste weken/maanden het aantal treinen zie dat met één tweetje te weinig (in plaats van 4 of 6 bakken) rijdt in de 9600/6400/5200/13600 op één hand te tellen is. En om te zeggen dat ze dan direct overvol zitten is overdreven, maar oké, dat kan op een ander tijdstip eventjes anders zijn. Ik wil eerder van een overschot spreken in Brabant als je ziet hoe groot diverse series de hele dag doorrijden, zoals 6 bakken-treinen in de 5200 en 13600 (waar zelfs 8 bakken voor komt na de spits). Maar goed, dit wordt een eindeloze discussie vrees ik... Laatst bewerkt door keesje op 29-04-2008 10:35 |
29-04-2008 10:55:41 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Ik ga verder me niet inhoudelijk in de discussie mengen, maar het zou wel prettig zijn, als we ons een beetje beperken tot feiten en structurele 'problemen' in plaats van allerlei incidenten op te gaan sommen. En die argumenten over Plan V en Brabant zijn ook behoorlijk aan slijtage onderhevig. Graag eens nieuwe en frisse argumenten. Het plan V materieel is Brabant niet anders verdeelt dan elders in het land. 5200 en 9600/6400 op werkdagen meestal 2x Plan V in het weekend losse stellen. Treinen tussen Breda en Utrecht rijden over het algemeen met 3x Plan V op werkdagen en in het weekend met 2 treinstellen. Voor incidentele gevallen, zoals 1 trein in de 5200 wordt er 3x Plan V ingezet. Hetzelfde geldt ook voor een enkele trein tussen Breda en Utrecht, deze rijdt met 4x Plan V. 1 stel wordt meestal na aankomst in Utrecht afgekoppeld en afgerangeerd naar het opstelterrein. |
29-04-2008 12:06:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Je hebt gelijk: in dit topic hoort het te gaan (sprak hij streng) over de ontwikkelingen van het *park* mat '64. Over de inzet kan het m.i. ook gaan in de zin van: waar rijden ze (nog), maar niet over de treinlengtes etc. Dat is niet anders dan bij ander materieel, en daar zijn andere topics voor (de wijzigingsbladen en zo). |
29-04-2008 13:28:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om de eerste vrees (?) weg te nemen: de 801 staat op het moment voor onderhoud in Maastricht en gaat op of rond 9 mei (zijn formele revisietermijn) naar de Zaanstraat voor een levensduurverlengende beurt. |
29-04-2008 17:40:31 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ja hoor; het doorrijden naar Enschede kost helemaal niets aan extra materieel omdat dat spul na de ochtendspits vrolijk 61 minuten staat te keren in Almelo en je met 25 minuten als stoptrein in Enschede bent. |
29-04-2008 20:01:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteIk heb zo'n vermoeden dat we daar vandaag van kunnen maken... 'tis allicht opvallend dat een stel dat al 'n tijdje in de stoptreintjes vanuit Gvc rondhobbelt vandaag ineens middenin de spits naar een opstelspoortje te Gv werd afgerangeerd. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-04-2008 20:12:39 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Ik citeer even bovenstaand bericht. Dit staat op pagina 4 van dit topic. Heb ik wat gemist of heeft iemand zich in de maanden vergist? Daar staat toch duidelijk 29 mei.. En vandaag zijn we 29 april. Laatst bewerkt door lucky op 29-04-2008 20:14 |
29-04-2008 21:48:06 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Heren, dit overloze gemiep om die maand mag nu wel weer stoppen... topic opgeschoond. |
29-04-2008 22:01:10 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Als 33 jaar oud materieel (SGM-0) nu nog een volledige revisie krijgt, zou dat voor het net zo oude en zelfs nog iets jongere materieel (V12-V13) vast ook wel kunnen. Met nieuwe kekke kleurtjes staat dat vast ook een stuk moderner dan dat aftandse geel. ![]() Shqiperise-lopers? |
30-04-2008 00:48:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet vanwege het gemiep, maar uit belangstelling heb ik toevallig vandaag gespeurd naar de revisietermijnen, lees: deadlines (..) voor de plan T's dit jaar. Dat leidt tot het volgende lijstje: 503: 29 mei 504: 7 juli 506: 3 augustus 502: 11 augustus 505: 24 september 507: 21 oktober 508: 12 december 509: 16 december Wie HOV uitvlooit (en wie doet dat niet, nietwaar ![]() ![]() Dit komt overeen met een vermindering van het aantal diensten van plan T met 1 ingaande het wijzigingsblad van 7 april jl, 3 diensten in het wbl van 7 juni, 1 dienst met het wbl van 25 augustus. Met de dienstregeling 2009 zullen er dan nog eens 4 diensten af gaan (de 508+509 en de eerste stellen die in 2009 afgevoerd zullen worden). Om de echte vorsers voor te zijn: Het enige dat ik niet kan thuisbrengen, is stel 515. Dat is destijds van de ondergang gered (stond al sloopgereed met forse brandschades) en is alsnog hersteld en gereviseerd. Daarbij is het afgeleverd twee weken na de 505, maar de 515 ontbreekt dus op deze beide lijstjes. Dat blijft dus nog even een ![]() |
30-04-2008 08:53:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat de plan V's betreft: een zéér voorlopige planning geeft aan dat de eerste vijf 800-en die aan hun revisietermijn komen, tussen half mei en eind juni een beurtje voor 1 jaar krijgen, zijnde de 801, 803-805 en 810. |
30-04-2008 14:05:43 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
@Michiel, bedoel je niet de 516 in plaats van de 515? 1 van de bakken van de 516 is toen bijna geheel verloren gegaan tijdens een brand in Haarlem. In HOV heb ik dat boven staande verhaal gelezen, maar dan met de 516 in de hoofdrol. |
30-04-2008 14:40:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, plan T heeft een paar memorabele branden gehad, maar hier gaat het echt om de 515. Bk1 brandde op 3-1-1996 uit en de BD raakte beschadigd, waarna het stel terzijde ging. Op dat moment was het beeld dat plan T in 1999-2002 afgevoerd ging worden. De Bk1 is toen zelfs nog een keer moedwillig in brand gestoken voor een brandweeroefening (in Haarlem) en is daarna onttakeld in Onnen, Zwolle, de Zaanstraat en Haarlem zelf - en toen kwam het besluit dat plan T nog een revisie zou ondergaan, op een moment dat er sprake was van een groot gevoel van materieelschaarste ![]() |
30-04-2008 18:25:52 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Aha, kijk. Altijd leuk om zulke dingen te weten te komen. Ik weet dat er in 2000 ook een beslissing was om de 516 te slopen na de genoemde brand in Haarlem. |
05-05-2008 19:52:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, dat was een brand in een akelige traditie: een van de Bk's van de 516 brandde uit in een van de loodsen van Haarlem tijdens de revisie (in 2000). Dat zag er slecht uit ("zwart", zeiden sommigen ![]() |
23-05-2008 10:02:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bevestigd vanuit het Hoofdkwartier ![]() |
23-05-2008 22:40:18 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
En het leek wel toeval, maar vandaag reden de 801+802 gekoppeld tussen Breda n Utrecht. Kom je natuurlijk pas achter als je ze langs ziet rijden en geen foto hebt gemaakt, maar goed... |
24-05-2008 00:49:07 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote is kijken of ik die door een stootjuk kan jagen hahha %08%.. Nee oke ik zal hem rustig de loods binnen rijden hah%08% |
24-05-2008 13:22:13 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
%08%%08% waar ken ik dat van %08%%08% |
28-05-2008 17:18:51 | ||
---|---|---|
nickn5
![]() |
Quote Ik komt van Wales, en volgende week (02/06 - 07/06) ik heb een vacancie in Den Haag. Weet jullie waar ik 504 kan vinden voor fotos te maken, omdat ik heb 503 gemist en 504 is de volgende buiten dienst? Ik zal hier kijken op maandag morgen (moet thuis weg 10.00 uur engelse tijd). Sorry mijn Nederlands is niet zo goed! N. |
![]() |
advertentie |
28-05-2008 18:28:53 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 504 is de eerstvolgende en gaat per 7 juli aan de kant inderdaad. Waar hij de desbetreffende dag zal rijden kan enkel op de dag zelf (en met een beetje geluk de dag ervoor) voorspelt worden ![]() |
28-05-2008 18:32:48 | ||
---|---|---|
jesse_z
![]() |
En die voorspellingen staan in het Opvallende Dingen topic van de betreffende dag. |
03-06-2008 13:57:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om dit topic maar even up-to-date te brengen (anders vallen er van die gaten als je terugleest): sinds vandaag staan op de Dijksgracht de 473, 477 en 483 (weer) in licht onttakelde toestand, en de rijvaardige, maar over zijn houdbaarheidsdatum heen zijnde 503. In de Zaanstraat krijgen op dit moment de 801 en 810 een kleine opknap/veiligheidsbeurt voor een jaar. De volgende zeven 800-en die aan de revisietermijn toe zijn, krijgen in ieder geval ook nog een opknapbeurt. Volgende plan T terzijde: de 504 op uiterlijk 7 juli. |
03-06-2008 15:37:15 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
jup klopt weer als een bus![]() |
03-06-2008 15:47:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, daar kan ik mij wat bij voorstellen. Per 15 juni zitten er al minder diensten voor plan T in de omloop, dus in die zin kan er al best wel een stel gemist worden (niet van harte natuurlijk, maar op 7 juli is het toch zover en er komt niets voor in de plaats, nu niet en straks ook niet). |
03-06-2008 15:50:05 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ik heb er al naar zitten zoeken, maar heb het niet kunnen vinden: Wat is er in de plaatsgekomen voor de tot nu toe terzijde gestelde V's en T('s)? (Of hebben ze die stellen tot nog toe gewoon kunnen missen? %03%) Laatst bewerkt door ruysdael op 03-06-2008 15:51 |
03-06-2008 15:51:53 | ||
---|---|---|
visscher
![]() |
Het is hier in enkhuizen ook gelijk te merken dat de plan T eruit gaat, de eerste stoptrein, die naar schiphol en leiden, de enige 3300 uit enkhuizen. wordt sinds kort door 2xV gereden ipv een plan T. |
03-06-2008 15:56:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Er stonden wat stellen (ik meen 7xV) op strategische reserve. Die zijn nu ingezet, dus bij veel defecten krijg je tekorte treinen. |
03-06-2008 15:56:45 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Dat komt omdat de 3416 nu vaak met 2 keer V wordt gereden. Als het mat 64 uit de 3416 de hele dag in omloop blijft eindigen deze in de 3460 te Hn, en gaan dan leeg naar ekz voor de 3317 van de volgende dag. |
03-06-2008 16:01:26 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
binnekort komen de nieuwe v-irm`s in dienst de nieuwe SLT`s komen dit najaar ook in dienst en als laatste komen er nog een aantal SGM-2 terug uit denemarken . zoveel plan T is er ook nou weer niet weg het gaat nu nog maar om 2 stellen dit jaar zullen het er 10 zijn die buitendienst gaan , en dat Plan-T toevallig even niet in de omloop vanaf enkhuizen(3300) gebeurt al tijden dat er divers materieel in die serie start heb wel is DDAR-SGMm-Icm in die serie zien voorbij komen s`ochtents vroeg hehe ![]() |
03-06-2008 16:03:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteTsja, de grote lijnen en het micro-niveau, nietwaar ![]() Laatst bewerkt door broek53 op 03-06-2008 16:04 |
03-06-2008 19:48:12 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
https://somda.nl/www/forum/4944/ Hier staan de plannen die per 15 juni ingaan. |
03-06-2008 21:21:46 | ||
---|---|---|
tgvfan
![]() |
En over 10 jaar denk je.... wel jammer dat het niet meer rijd. |
03-06-2008 21:45:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zo gaat het altijd, ik heb nog nooit anders meegemaakt![]() ![]() |
03-06-2008 22:33:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Sterkte met zo'n lomp ding %08% |
03-06-2008 22:38:46 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
hehe laat me raden %08% stichting mat64 toevallig![]() |
03-06-2008 22:43:00 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Hebben ze even wat te doen. Is even iets meer dan een V die in ze in het verleden hebben groen gekwast.%08% Maar er zijn er nog genoeg die in het geel nog rond rijden.![]() |
03-06-2008 22:48:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, even een persoonlijke noot dan: de 419 is groen geschilderd op initiatief van NSR Amsterdam (dat een wegleerstel nodig had en dat wilde onderscheiden van de andere plan V's om 'm niet elke dag kwijt te zijn in de rijdende dienst) met verf betaald door de NVBS (eert die vereniging !) en door een flink aantal vrijwilligers. Toen dat schilderen gebeurde, was er van een Stichting mat '64 nog geen sprake (die werd toevallig net in die tijd opgericht) en omgekeerd: toen de 419 uiteindelijk buiten dienst moest, is hij vanwege die groene kleur uitverkoren door genoemde stichting. En gekwast (en vooral geschuurd) is er dus eigenlijk door een geheel toevallig bij elkaar gebeld stelletje mensen. |
03-06-2008 22:53:40 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Not to forget de STIBANS loods in Blerick he![]() Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
04-06-2008 08:10:24 | ||
---|---|---|
vismj
![]() |
QuoteMet mat.'54 766 is het toch ook gelukt. Bewaren ze een 2tje voor een museum en gaan ze met het 4tje rondritjes organiseren. |
04-06-2008 12:13:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is gelukt ja... Maar daar heb je het wel mee gezegd, want ding zwerft van hot naar her... ![]() |
04-06-2008 12:28:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, en? |
04-06-2008 14:20:41 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zolang hij het goed doet, zie ik er geen probleem in![]() Vind de stichting vast ook niet erg, als de 766 even ergens anders staat, omdat er toevallig ruimte voor is%02% |
04-06-2008 23:11:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Niks ergs aan opzich, maar iets wel iets waar je zeker rekening mee moet houden. En of hij van dat gesleep nou echt beter word, vraag ik me af helaas... |
04-06-2008 23:59:39 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Hoe meer beweging, hoe beter, alleen jammer dat 'ie niet droog staat, dat is op termijn funest. En jammer dat 'ie her en der wat gevoelig voor alternatieve schiderbeurten is![]() Datzelfde gevaar loop je ook met een Mat'64-stelletje zonder vaste woon- of verblijfplaats, hebben we aan de 419 ook al gezien ![]() |
05-06-2008 00:08:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je verwoord precies waar ik heenwou... ![]() |
06-06-2008 15:24:31 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
voor plan T 504 is ook het doek gevallen en is vandaag afgerangeerd naar Sp1 te Aswplz wachtent op transport naar de sloop(niet naar de dijksgracht)%05% |
11-06-2008 17:13:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de 504 is het nu in formele zin ook afgelopen. Eigenaar NSR heeft toestemming gegeven het stel niet alleen terzijde te stellen, maar ook te "plukken" van bruikbare onderdelen. Voor de 503 wordt ook een onttakelingsplan opgesteld (en voor de rest ook). |
26-06-2008 16:26:54 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Plan T 504 wordt morgen geduwd door de 707 overgebracht vanaf de Zaanstraat naar de Dijksgracht tijd van vertrek is ongv om 12uur s`middags!! ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 26-06-2008 16:27 |
26-06-2008 17:52:33 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Weet iemand overigens ook in welke volgorde de Plan V's op de Dijksgracht staan? Shqiperise-lopers? |
26-06-2008 18:12:05 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
419, 473, 477 en 483![]() 'Okeh' |
26-06-2008 20:07:43 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Die volgorde klopt niet want de 419 staat op het spoor ernaast en niet in het verlengde van die andere drie. Op het zuidelijkste spoor staat 3x plan V (in welke volgorde?) Op het volgende spoor staat 503 en 419 (503 aan Asd-zijde) Op het volgende spoor stond op 13 juni de 766 Op het volgende spoor staat de TEE (met de gele kop aan Asd-zijde) Dus mijn vraag is op het zuidelijkste spoor, welke V staat aan de Asd-zijde, welke in het midden en welke aan de Asdm-zijde. Shqiperise-lopers? |
27-06-2008 00:54:28 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
ik kom er morgen (eigenlijk vandaag al)toch dan noteer ik ze wel ffe voor je![]() EDIT: Van Links naar rechts vanaf CS gezien: Wadlopers, Wadlopers, Leeg spoor, 2 Rijtuigen, Plan T 504, TEE, Leeg spoor, Plan V 419 (Muiderpoort kant) + Plan T 503 (Amsterdam CS kant), Plan V 473(Amsterdam CS kant), 477 (Midden)en 483 (Muiderpoort kant), Plan T 504 is vandaag om kwart over 10 aangekomen op de Dijksgracht , binnekort komen er nog meerdere plan Vtjes bij die uit de lease periode komen en binnekort valt ook het doek voor de 506 die vandaag nog binnekomt voor z`n laatste onderhoudsbeurt! ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 27-06-2008 14:22 |
27-06-2008 19:54:18 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Plan V's uit de lease? Die gaan toch gewoon bij NSR de dienst in, of is dat veranderd? Of bedoel je andere lage 800'en die de levensduurverlenging van 1 jaar aan hun neus voorbij zien gaan? |
29-06-2008 19:27:42 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
plan v`s uit de lease contracten denk bij veolia en arriva die gaan rechtstreeks naar de dijksgracht ![]() |
29-06-2008 19:56:44 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Heb je enig idee waarom dat is? De revisietermijn van die stellen (84x, 86x/87x) ligt toch nog wel een eind weg? Er zijn vast nog wel wat (spits)treintjes die een extra V'tje kunnen gebruiken! Youri |
29-06-2008 20:39:59 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ik zie niet zo goed waar die Plan V's ingezet moeten worden, want alles wat versterking nodig had heeft die inmiddels wel. Wat ik me wel afvraag is of ze in de mottenballen gaan of direct door naar de sloop. |
29-06-2008 20:56:21 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Als ze direct naar de sloop zouden gaan dan zouden er nu geen stellen op de Dijksgracht staan![]() De SLT en nieuwe IRM moet nog indienst komen. ICK gaat aan de kant. Het is dan wel handig om even wat ruimer in het materieel te zitten zodat je kan inspelen op eventuele onverwachte situaties. Slopen kan altijd nog. Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt enzo. |
29-06-2008 21:43:06 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
En waarom dan een verlening van een jaar voor 801 - 810, terwijl deze stellen bijna vrijkomen, en gelijk aan de kant gaan? %03% Youri |
29-06-2008 21:52:27 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
zal wel het zlfde leidje worden als met als met wadloper, plan U enzo eerst wachten op verkoop, daarna pas gaan slopen |
29-06-2008 22:29:44 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
E-mat in de verkoop doen gaat niet werken ... wie wil er van die oude gebakjes hebben? En dan moet je ze ook nog ombouwen (1.5 kV), dat doet niemand. |
29-06-2008 22:59:17 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Misschien om het 'gat' te vullen dat ontstaat doordat er wat V's en T's uitgaan? Hoewel ze dat in de zomer natuurlijk niet nodig hebben. Naja, eerst maar eens zien hoe de wereld er op materieelgebied omstreeks medio september uitziet voor we verder gaan speculeren... |
30-06-2008 00:00:31 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
nou nog maar een plaatje van de 504 die z`n 1na laatste rit erop heeft zitten geduwd door lok 707 %04% http://img185.imageshack.us/img185/3338/15555555555hg2.jpg |
30-06-2008 09:46:13 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Het lijkt mij zinvoller om de van Arriva en Veolia terugkerende plan V's te gebruiken ter vervanging van het af te voeren plan T, of zijn die stellen bij Veolia en Arriva zo afgeragd dat NSR daar niet meer mee wil rijden? Overigens als alle geleasde stellen buiten dienst gaan, rijdt er helemaal geen plan V meer. NSR least het materieel ook! %08% Shqiperise-lopers? |
30-06-2008 12:41:35 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
hehe ik heb het idd over die van Arriva en veolia maar NS heeft die stellen niet nodig dus gaan ze aan de kant![]() |
30-06-2008 12:50:10 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Nou ja, er speelt nog wel het e.e.a., dus ik weet niet of je dat zo stellig kan zeggen... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |