Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
11-04-2009 19:56:37 | ||
---|---|---|
nickn5
![]() |
Quote Bedankt spoorhaas voor de informatie ![]() Broek53: ook bedankt voor Plan T informatie, hoop ik wanneer ik heb mijn volgende vakantie in NL in april 2009 er is nog een paar Plan T in dienst ![]() |
11-04-2009 23:02:12 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteEr staat een deel van de 852 in Amf bij de wadlopers. Ik meende dat dit het Bk deel van de trein was, aleen weet niet hoe de belettering heet van de Vtjes. |
11-04-2009 23:33:22 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Dat is de Bk bak van de 852 ja. |
11-04-2009 23:42:03 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteVolgens mij hebben de 400's die nog rijden als laatste een volledige revisie gehad; deze zouden in theorie dan ook het langste mee moeten kunnen. Veel hangt natuurlijk nog af van de materieelbehoefte de komende jaren en de aanbesteding van Zwolle-Emmen (lees: hoe snel daar nieuw materieel kan worden ingezet). |
![]() |
advertentie |
12-04-2009 10:06:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is zo. De gereviseerde 400-en kunnen technisch mee tot 2014/15, en met de bekende remcontrolebeurten etc. tot 2016/17. De hoogst plan V's (nu de turbo-V's) zitten op 2013/14 en met verlenging in 2015/16. Dat is dus puur op revisietermijnen. Vergeet daarbij niet dat de 400-en een revisie méér hebben gehad dan de rest. Theoretisch zou je de 900-en zo'n zelfde revisie kunnen geven en dan kunnen ze met gemak tot 2023 mee ![]() |
12-04-2009 11:31:32 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Biedt dus mooi ruimte om een enkele trein iets ruimer te plannen, her en der een reservestel neer te zetten, DDM-1/2/3 flink in revisie te nemen etc. Mag ik nog een suggestie doen? Plan T versneld aan de kant zetten ![]() |
12-04-2009 13:54:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote De 481 is in april 2004 terzijde gesteld met brandschade in de ABk, heeft de Bk gewisseld met de Bk 459 (botsschade) en is in december 2004 gesloopt (tussen de lage 400-en die destijds in de Beatrixhaven zijn gesloopt) De 459 (toen al met de Bk ex-481) kreeg brand in de tractie-installatie in januar 2005 en is in september 2005 gesloopt bij Vlasman (Alphen a/d Rijn) De 846 is eind 2001 als plukstel buiten dienst gegaan, in februari 2002 terzijde gesteld en na een zwerftocht via Zutphen, Haarlem en Arnhem uiteindelijk in november 2004 naar de Beatrixhaven gegaan. De 523 is in november 2008 gesloopt (bij Vlasman). In oktober 2005 is het met brandschade aan de kant gegaan - en er zijn wat bakken gewisseld. De Bk 852 staat met brandschade en al in Amersfoort. De 871 is in november 2008 gesloopt bij Vlasman. De 468 is in december 2005 met zware brandschade in de ABk in Haarlem aangekomen. De Bk is gewisseld met de 466 (lichte botsschade) en zover ik weet staat die combinatie nog steeds in Haarlem op sloop te wachten. |
13-04-2009 00:17:07 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Wie weet wat er met de 960 gaat gebeuren? Die staat ook al een hele tijd te Hlmwph. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
17-04-2009 09:24:08 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het lijkt erop dat het laatste uur van de 510, 511 en 513 al vannacht heeft geslagen: alle stellen staan sinds vannacht aan de kant in Rtd. De 510 reed zijn laatste trein (samen met de 891) als 5073 van Ledn naar Ddr en ging om 1.15 uur leeg van Ddr naar Rtd. Voor de 511 was trein 9886 Gd-Gvc de laatste klus. Het stel verliet om 2.22 uur Gvc om ook naar Rtd te gaan. Tenslotte heeft de 513 zijn omloop van gisteren niet afgemaakt: het stel werd in Rtd uit 5075 gehaald, waarna de 804 solo de rit naar Ddr mocht afmaken. |
18-04-2009 14:36:39 | ||
---|---|---|
Krezieee
![]() |
Ik heb zowel vanochtend als vanmiddag de 510 + 511 gekoppeld GDST zien staan ca. 2 km voor station Leiden Centraal (noord kant) Het lijkt mij inderdaad het einde van deze twee stellen (helaas). |
18-04-2009 15:26:17 | ||
---|---|---|
nickn5
![]() |
Broek53: Hartelijk bedankt voor de informatie, ik heb (denk ik) de database helemaal klaar gemaakt - maar nu moet ik de 510, 511 en 513 terzijde datum invoeren. Hoe komt sloop stellen bij Vlasman - ik ben benieuwd omdat op Google Map ik zie geen spoorlijn van de Leiden-Alphen lijn naar Vlasman? Beatrixhaven (Maastricht?) heeft wel een spoorlijn denk ik, maar welke maatschappij daar heeft de sloopwerk gedaan? N. Laatst bewerkt door nickn5 op 18-04-2009 15:34 |
18-04-2009 15:48:16 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Het transport naar Vlasman ging met dieplader (truck/vrachtwagen) ![]() |
18-04-2009 18:10:57 | ||
---|---|---|
HJ.
![]() |
Ter info, Er rijd veel Plan T rond Drd en Ut en Gvc![]() |
18-04-2009 20:48:26 | ||
---|---|---|
massamsee
![]() |
vanmiddag stond de 444 op het emplacement in Emmen, normaal komen er alleen maar de 951-965,het was deze week wel anders nl: de 4224 en de nagel nieuwe 9561 kwamen ook al naar Emmen, ps kon de spot niet invoeren (te lang geleden)en weet niet meer hoe ik dit doen moet. Laatst bewerkt door massamsee op 20-04-2009 16:30 |
19-04-2009 03:44:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Dat komt waarschijnlijk omdat er afgelopen donderdag nacht 3 stellen daarvan zijn overgebracht naar Aswpl defect en gesleept door een Virm dus missen ze er dan aardig wat![]() |
19-04-2009 11:54:34 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Kijk maar eens in de spots, de serie 951-965 is bedoeld voor Zl-Emn. Het komt echter regelmatig voor dat er andere stellen naar Emn rijden. Recentelijk zijn dat de 444, 805, 837, 857 en 876. VIRM-IV's rijden er momenteel ook met enige regelmaat. Weet niet hoe 't trouwens met de 'vreemde V'tjes' op Zl-Emn gaat verlopen. Het materieel uit de 7000 ging immers vaak via Zl naar Aswplz. Daardoor werden ze ook nog wel eens naar Emn ingezet. Dat hoef je met die SGMm'etjes natuurlijk niet te verwachten. Dat gaan echt niet via Zl. |
19-04-2009 13:48:44 | ||
---|---|---|
Railtender
![]() |
Quote jammer ik heb vorige week nog met 2 fietsen in de 513 gezeten tussen Ledn en Hlm.. Ga even uitzoeken wat er momenteel op Ekz opstel staat. Zag gisteren ook een T-tje. |
19-04-2009 14:05:52 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De Plan T die daar staat zou de 521 moeten zijn, die morgen de 3317 in gaat. Verder staan ook de loc's 1836 en 1840 er met DDM-1. |
19-04-2009 22:18:24 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteMaastricht heeft inderdaad een spoorlijn. Houben B.V. Hasselt heeft daar het sloopwerk gedaan op het terrein van Dotremont. |
20-04-2009 15:20:37 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteWaar bevinden deze stellen zich nu, en komen deze op de Dijksgracht te staan? |
20-04-2009 15:51:10 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
De 805 bevindt zich in Hgl. |
20-04-2009 16:20:49 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Gezien de ICK-leegruimactie (>Nm) denk ik dat er best weleens een hoop mat'64 op de Dijksgracht kan komen te staan. |
21-04-2009 10:07:49 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Voor wie het interesseert hierbij de laatste stuiptrekkingen van de terzijde gestelde tweetjes: 801: Deze had de laatste dag al op 17/4 en hield het voor gezien na 5782 te Ledn. Vervolgens kwam het stel met 75782 naar Bkh. 803: Dit stel is nog gewoon in dienst! Rijdt momenteel in de 5200. 805: Reed de laatste dag afgelopen zondag in de 7000: reed na 7079 niet als 7092 terug naar Apd, maar mocht meteen naar Apd als 7088. Vervolgens reed het nog 7087 en 77087 naar Hgl, waar het stel nog altijd staat. 810: Had zondag een waardig afscheid door samen met de 921 en 942 in de 1900 te mogen rijden. Het begon met 1928 vanaf Ehv naar Gvc en na ook nog 1939 en 1950 gereden te hebben, was het feest te Ehv voorbij toen het daar aankwam als 1961. Maandagochtend om 7.40 uur verliet het stel Ehv om vervolgens aan de zuidzijde van Ht geparkeerd te worden. 829: Staat bij de 810 te Ht en had op zondagavond zijn laatste dienst in de 4400. Tot 4457 nog vergezeld van de 845, ging het vanaf 4462 solo t/m 4491. De 510 en 511 zijn vrijdagavond 17-04 samen van Rtd overgebracht naar Ledn en daar aan de kant gezet. De 513 is ook weg uit Rtd en staat nu te Gv. Laatst bewerkt door keesje op 21-04-2009 10:22 |
21-04-2009 10:59:25 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote In het OD-topic van vandaag wordt melding gemaakt van 2x Plan V in de 7030, 1+1=2 in dit geval? |
21-04-2009 16:13:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De planning van de terzijde te stellen stellen (plan V) is aanzienlijk gewijzigd, heb ik gemerkt. Per 20/4 is de lease beéindigd van de 801, 810, 829, 833 en 835. De overige eerder genoemde stellen blijven in dienst tot medio juni. |
21-04-2009 16:46:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Voor de mensen die dus niet meer op nltrein.nl het Plan-V overzicht kunnen vinden... http://web.archive.org/web/20070726134612/www.nltrein.net/site/maatschappijen/nsr/plan_v/revisieR6index.htm Laatst bewerkt door aarclay op 21-04-2009 16:50 Choo choo..... |
21-04-2009 17:45:32 | ||
---|---|---|
Buffel1450
![]() |
Er rijdt volgens mij nog 1x Mat 64 in de 7000 |
21-04-2009 20:03:14 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De 444 is blijkbaar ergens tegenaan gereden, gezien de deuken in de neus. Weet iemand waarmee de 444 in aanraking is gekomen? Shqiperise-lopers? |
21-04-2009 20:25:25 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Met de overkapping van het busstation in Zwolle. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-04-2009 21:16:45 | ||
---|---|---|
massamsee
![]() |
wanneer is dat gebeurt ik heb de 444 nog de 18de vorige week in Emmen nog ongeschonden gefotografeerd. mvgr Evert Masselink. Laatst bewerkt door admin op 23-04-2009 09:20, reden: Onnodige quote verwijderd |
21-04-2009 21:20:04 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vandaag, zie ook opvallende dingen topic van vandaag. |
21-04-2009 21:20:16 | ||
---|---|---|
gerard4653
![]() |
Als je verder dit forum leest , bij de opvallende dingen van vandaag word je UITGEBREID ingelicht! https://somda.nl/www/forum/6744/ |
21-04-2009 21:37:09 | ||
---|---|---|
massamsee
![]() |
dankjewel ben weer op de hoogte, zag vanavond een planV met een doorgetrokken bies bij de eerste klas weet iemand van hier welk treinstel dit is. Ps ook op beneluxspoor gevraagd maar dan met foto, kijk bij grootbedrijf en welk treinstel. mvgr evert Masselink. Laatst bewerkt door admin op 23-04-2009 09:20, reden: Onnodige quote verwijderd |
21-04-2009 22:58:00 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Voor de luie lezers: trein 8030 vandaag met de 444+951 te Zl tegen een binnen profiel geraakte wachtruimte gebotst. Laatst bewerkt door keesje op 22-04-2009 08:20 |
22-04-2009 00:08:24 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Als ik mag corrigeren, het was volgens mij toch 8030? Maar goed, 444 dus beschadigd en zal wel hersteld worden. |
22-04-2009 00:26:55 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik zag enkele deuken in de neus. Het stel kwam om 18:15 door Amersfoort, richting Watergraafsmeer of Zaanstraat of Haarlem. Shqiperise-lopers? |
22-04-2009 08:20:32 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Inderdaad, 8030 was het. ![]() |
22-04-2009 08:38:38 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Quotevandaar dat de 835 al een paar dagen stond GDST stond te Utoz... |
22-04-2009 08:52:56 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Laatste klus van de 835 was als 5783a (445 in 5783v) op zondag 19/4. Dat van de 833 al op vrijdag 17/4 toen het in de daarop volgende nacht te Lls aankwam als 4988 en toen nog als 74988 de laatste kilometers naar Llso aflegde. |
24-04-2009 09:05:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De verwachting voor vandaag![]() |
24-04-2009 14:30:48 | ||
---|---|---|
pytoyo
![]() |
Mat'64 doet nog hun werk elke dag in de 7000! Pyt0yo TREiNF&n |
27-04-2009 12:53:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteUitwisseling is niet doorgegaan (op vrijdag jl.). Stellen staan wel klaar op de Dijksgracht en in Eindhoven, dus het kan wel binnenkort gebeuren. |
27-04-2009 14:43:32 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Uit dit draadje: https://somda.nl/www/forum/6029/6/ Quote Geldt dit ook voor Plan T, dat zit toch ook te Zaanstraat? Als er geen maatregelen volgen voor versnelde afvoer kan dit het nog uithouden tot 2012 (blijkens Broek53 in dit draadje)... Hoop niet dat een verplaatsing naar Mt reden vormt voor een versneld afvoeren. Als ze wel naar Mt gaan, wordt het nog interessant in het zuiden. Mat '46 werd in 1982/83 voor de resterende tijd ook ingezet rondom Mt, behoudens de stellen voor de Noord-Hollandse spits. Ze reden spits- en vervangende diensten in de Zuid-Limburgse driehoek. L'histoire se répète, als dat nu weer het scenario is zie ik ze het langst rondrijden in Limburg en Brabant? |
27-04-2009 15:49:33 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 6900 en en 6800 zouden nog weleens de laatste loodjes (en in mindere maten de Brabantse stoptreinseries 5200, 9600, 4400) voor Mat'64 kunnen worden, gezien het onderhoud in Mt. |
27-04-2009 16:33:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In ieder geval gaat het restant plan T en gaan de turbo-V's van de Emmerlijn ook echt naar Maastricht in onderhoud. Dat staat overigens een beetje los van wat NSR doet met de stellen: de sluiting van de Zaanstraat is primair een NedTrain-zaak. |
27-04-2009 16:36:15 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Het zou in het kader van besparing (...) toch wel efficient zijn het inzetgebied van Mat'64 zo veel mogelijk in de buurt van Maastricht te hebben. Het zou zeker schelen in LM-ritten. |
27-04-2009 17:18:15 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Het viel me vandaag bij stel 950 op dat hij onder bij de motordraaistellen meters had zitten. Ik vermoed dat dit de luchtdruk in de remleiding aangeeft, maar weet dit niet zeker. Wie weet meer? Ik heb het nog nooit eerder bij een Plan V gezien. |
27-04-2009 17:51:14 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Bedoel je zoiets als dit? http://img14.imageshack.us/img14/8250/meterson.jpg Viel mij een paar jaar geleden ook al op, maar dan onder stel 964. Weet bijna wel zeker dat het bepaalde waarden aangeeft betreffende de remmen, maar hoe dat exact allemaal zit weet ik niet. |
27-04-2009 18:30:26 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
hehe dat is de luchtdruk die op de remmen staat en dat is alleen bij de stellen vanaf 940 of 950 geloof ik omdat die over schijfremmen beschikken![]() |
27-04-2009 18:43:42 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Vanaf 936 beschikken ze over schijfremmen, dacht ik. |
27-04-2009 18:44:04 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Quote Ja zo, ik zat ook al aan iets van de remmen te denken maar waar het goed voor is ![]() Laatst bewerkt door MarkJB op 27-04-2009 18:44 |
27-04-2009 20:22:21 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Die monometers zitten bij alle stellen serie 936 en 951 [ook wel Plan V 12 en V 13 genoemd; inderdaad die met schijfremmen op de loopdraaistellen] en die zitten zowel op (of moet je zeggen: onder) de ABk en Bk. Het zal mij niet verbazen dat het iets met de schijfgeremde loopdraaistellen te maken heeft; het produceert ook een hoorbaar ander geluid bij het lossen van de remmen dan de blokgeremde stellen. Wel opvallend is dat die meters in de buurt van de motordraaistellen zitten! |
27-04-2009 21:38:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Bij een schijfrem geremd stelletje kun je natuurlijk amper zien dat de remblokken aan zijn, bij een blokken geremd stelletje zie je dat gewoon aan de blokken zelf... |
27-04-2009 23:57:03 | ||
---|---|---|
lache
![]() |
Zag vandaag een TV combo tot 2 maa toe langskomen in Castricum. Eerst naar Alkmaar, vervolgens ook terug. |
![]() |
advertentie |
28-04-2009 00:07:07 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Een watte ??? ik neem aan dat je bedoeld een Plan T+V die tot 2x toe langs kwam in Castricum Laatst bewerkt door admin op 28-04-2009 09:04, reden: Onnodige quote verwijderd |
28-04-2009 09:12:34 | ||
---|---|---|
damart
![]() |
De 801 en 513 zag ik vanochtend ook te Leiden staan, in het verlengde van de 510 en 511. |
28-04-2009 11:49:27 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Deze meter is voor het testen van de hogedruk-rem. In de cabine heb je namelijk alleen remcilinderdruk-aanwijzing van het loopdraaistel onder de cabine, waar de hogedrukrem niet op werkt. Voor de test kun je met de draaiknop de rode wijzer tegen de zwarte wijzer aan draaien. Vervolgens druk je in de cabine (met een treinleidingdruk van 3,5 bar of minder) op de knop HD-rem. De hogedrukrem komt dan in werking en de zwarte wijzer moet dan naar 5 bar gaan en neemt de rode wijzer mee. Deze rode wijzer blijft dan staan op 5 bar, zodat je de goede werking van de hogedrukrem kunt controleren. Groetjes, Emiel |
29-04-2009 18:27:07 | ||
---|---|---|
nickn5
![]() |
De Plan T informatie is nu op mijn helemaal nieuwe webpagina (in Engels, mijn Nederlands is niet zo goed denk ik!), Plan V nog niet. Als iemand een foute (of twee) kunnen zien dan is mogelijk de informatie zelf te invoeren (dezelfde als Wikipedia) of kunnen ook email en dan ik zal doen. Ik zal elke dag of zo hier kijken voor verder nieuws over Mat'64, natuurlijk, en dan mijn webpaginas zijn altijd 'up-to-date'. http://www.nicspics.adsl24.co.uk/Plan_T UPDATE 30 april: Plan V database Wiki ook klaar... http://www.nicspics.adsl24.co.uk/Plan_V UPDATE 01 mei: Eerste pagina in Nederlands is klaar... vertaling nog nodig voor de andere paginas. Bedankt %02% N. Laatst bewerkt door nickn5 op 01-05-2009 20:59 |
07-05-2009 07:27:32 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Bij het draadje Reizigersmaterieel staat dat de 803 en 805 terzijde zijn ? vreemd want ze rijden nog steeds namelijk de 805 heeft net onderhoud gehad%06% |
08-05-2009 09:10:49 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Bij de stellen 874, 887 en 918 kun je ook nog toevoegen dat ze LED-verlichting hebben, dit is alleen bij de frontseinen, zie : http://images.carpento.net/ohih/11122008gdm.jpg Laatst bewerkt door MarkJB op 08-05-2009 09:11 |
08-05-2009 16:29:52 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
918 heeft ze ook bij de sluitseinen |
09-05-2009 00:50:21 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Even heel iets anders; Vandaag viel me op V'tje (ik dacht) 905 op, dat de Ddr-Gdm stickers er weer afgehaald zijn, of in ieder geval, ze zijn niet meer geel. Toevallig bij dit stel, of is uiteindelijk actie ondernomen tot het weghalen van deze al jaren nutteloze stickers? ![]() Youri |
09-05-2009 00:56:40 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Per 20 juni neemt het aantal diensten voor Plan T weer verder af: van 16 nu naar 13. Betekent dit ook weer het einde van enkele stellen rond die tijd? |
09-05-2009 07:17:26 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Nou, niet meteen. Een eerder bericht uit dit topic van broek53: De eerstvolgende nominatie is nu voor de 517 op 4 juli, dan de 529 op 30 augustus, 521 op 26 september, 524 op 20 november en de 512 op 20 december. 'Okeh' |
09-05-2009 08:34:24 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
De 509 staat trouwens al maanden bij de HIJSM in de driehoek bij Hlm. |
09-05-2009 08:56:08 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteEhhhh, alle stellen met LED-frontseinen hebben ook LED-sluitseinen ![]() |
09-05-2009 10:39:12 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Dat is niet waar. Minstens 1 V heeft dat niet en wat ik zo gezien heb de afgelopen tijd de andere led-V's ook niet. Laatst bewerkt door rolandrail op 09-05-2009 10:40 |
09-05-2009 14:04:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote QuoteDe vermindering van diensten per 20 juni is nog de verwerking van de afvoer van de 510, 511 en 513. Daartoe werd plotseling besloten (die een stuk terug in dit topic) op een moment dat de omloop per 20 april al zowat rond was. Die afvoer heeft nu dus geleid tot de vermindering met drie diensten. En omgekeerd kun je zeggen dat er nu te weinig plan T in dienst is om de omloop van het wijzigingsblad 20 april te kunnen rijden. Dat is betrekkelijk: de laatste jaren is er op papier een technische reserve van 2 stuks en een schade-reserve van 1 plan T. Er zouden nu dus 16 + 2 + 1 = 19 stellen in dienst moeten zijn, en er zijn er nog maar 16. Per 20 juni zijn er nog steeds 16 stellen, maar dan voor 13 + 2 + 1 = nog steeds 16 stellen. Het wordt dan weer wat krapper als de buitendienststellingen hierboven genoemd aan de orde zijn, althans: tot 7 september, als het volgende wijzigingsblad ingaat en het aantal diensten wel weer zal verminderen. QuoteDie is met een defect vorig jaar aan de kant gezet en viel eerst een tijd onder de schadereserve, maar inmiddels is hij afgevoerd (en doet dus niet meer mee in de tellingen). Laatst bewerkt door broek53 op 09-05-2009 14:06 |
10-05-2009 00:08:23 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Hetzelfde vanmorgen (za 9/5) aan de zijkant van de 910: het leek erop dat de oorspronkelijke gele letters waren weggekrabt. Toevallig was het stel gecombineerd met de 905 (waarop ik het niet heb opgemerkt). Laatst bewerkt door keesje op 10-05-2009 00:09 |
10-05-2009 14:47:48 | ||
---|---|---|
nickn5
![]() |
Quote Info nu op mijn site, bedankt. Zijn meer stellen met LED-verlichting in de toekomst of niet...? Ik ben benieuwd hoe veel beter (of slechter) het is voor de machinist. N. ![]() Laatst bewerkt door nickn5 op 10-05-2009 14:48 Mat '64 Database/Wiki: http://www.nicspics.adsl24.co.uk |
10-05-2009 15:34:31 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteEven snel een foto gevonden van de 887 waaraan goed te zien is dat het weldegelijk LED-sluitlichten zijn (zo rood kan je een gloeilamp niet krijgen): http://www.flickr.com/photos/arthur-a/3150122383/ ![]() |
10-05-2009 16:03:46 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Sluitseinen zijn inderdaad ook ledjes. Hetzelfde geldt voor DD-AR. Het is moeilijk te zien, maar hoe Treinfan het liet zien op Hvsn klopte het wel degelijk. %08% |
10-05-2009 16:40:19 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
laten we het op die foto houden op Tb![]() |
13-05-2009 08:41:58 | ||
---|---|---|
Krezieee
![]() |
Leuke sites, Alleen volgens mij is de V3 serie mat '64 al geel toen ze uit de fabriek kwamen. En dus alleen V1 en V2 groen. gr. Jan |
13-05-2009 10:38:27 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Inderdaad. Hoewel de 431 nog groen is geweest, echter voor indienststelling al geel is geschilderd (bron: het 419 topic). |
13-05-2009 12:58:03 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Dat geld/gold ook voor de 432 en 433; deze waren reeds groen geschilderd in de fabriek en voor aflevering geel gemaakt. In later jaren werd dit zichtbaar (tot de eerste revisie) toen de gele verf afgesleten raakte. Bron: Op de Rails 1986-4 blz. 102 |
13-05-2009 16:48:25 | ||
---|---|---|
treinfreak
![]() |
Er staat trouwens ten zuiden van Leiden een plan T al een week of 2. Welke plan T is dit? Kan het zelf niet lezen vanwege de bebossing en nieuwe kleuren die het stel heeft gekregen. wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
13-05-2009 17:07:01 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
513. Aan de noordzijde staan de 510 en de 511. |
13-05-2009 17:13:14 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
Naast de 510 en de 511 staat ook nog een 8xx |
13-05-2009 17:17:57 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 801. |
13-05-2009 17:58:12 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Ik reed vandaag langs de Dijksgracht. Het viel mij op dat bij een aantal T's delen van de wielstellen waren afgedekt met blauwe vuilniszakken. Zijn er onderdelen verwijderd en moet er iets beschermd worden? Al enige tijd staan er terzijde gesteld materieel in (oa) Ledn en Ut. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat over te brengen naar de Dijksgracht voor het niet meer van z'n plek te krijgen is. Waar is het wachten op? Laatst bewerkt door mark op 13-05-2009 19:22, reden: van 2 berichten 1 gemaakt |
13-05-2009 22:47:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat klinkt alsof de asgever ervan gedemonteerd zijn, en om regen inslag te voorkomen die blauwe vuilniszak. |
14-05-2009 07:34:49 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Bedankt voor je antwoord. Wat is een asgever eigenlijk en wat doet ie? |
14-05-2009 11:58:37 | ||
---|---|---|
ATBvv
![]() |
Alle asgevers worden bij Mat 64 verwijderd. Zelfs de 419 heeft deze niet meer, en dus ook plastic zakken om de aspotten om instuiven van zand en vuil en regenwater te voorkomen. |
14-05-2009 12:31:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Een asgever is op het einde van de as gemonteerd en geeft per omwenteling van de as een puls af. Dat signaal word samen met een ingestelde wieldiameter gebruikt in de ATB of ARR om de snelheid te bepalen. Ook ABI´s (Antiblokkeerinstallatie) gebruiken asgevers om te kijken of het wiel slipt. |
14-05-2009 15:16:30 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Ben 4 maanden in de Harz geweest dus dat was even spitten in het wel en wee van Mat'64. Vraag....heeft deze uitwisseling al plaatsgevonden ?? |
14-05-2009 16:27:12 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
ja, deze uitwisseling heeft plaatsgevonden en wel op 29 april jl.![]() |
15-05-2009 21:07:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Uit de OD: 510, 511, 513 en 801 vandaag van Leiden naar Weert. |
16-05-2009 00:07:09 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Omdat de stellen (3xT4 en 2xT2) in Ledn in de weg stonden (i.v.m. geplande werkzaamheden) zijn deze naar Wt versleept. Laatst bewerkt door trdl85 op 16-05-2009 00:07 |
16-05-2009 00:17:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Welke tweede T2 is dat (naast de 801)? |
17-05-2009 00:50:44 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
In Wt staat nu vanaf Rm gezien 510, 513, 801, 511. http://img43.imageshack.us/img43/2804/img3378.jpg Laatst bewerkt door kevinevers op 17-05-2009 00:51 |
17-05-2009 12:33:01 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Met bewaking? 'Okeh' |
17-05-2009 12:42:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als de ICK's er nog staan, is er ook bewaking. |
17-05-2009 12:52:50 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Die tweede T2 was zeker het vooroplopende stel i.v.m. ATB enzo? |
17-05-2009 12:54:42 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ze werden overgebracht door middel van een loc. |
17-05-2009 16:05:55 | ||
---|---|---|
MarkJB
![]() |
Quote Bij de 874 heb ik het wel eens goed bekeken en dat leek toch meer op een gewone lamp en datzelfde geld ook voor een detailfoto van de 918. Quote Aangezien Plan V niet zo heel lang meer zal rijden zal niet worden overgegaan tot algehele vervanging door LED's. Laatst bewerkt door MarkJB op 17-05-2009 16:14 |
17-05-2009 17:12:07 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Proef is ten einde. Vorige week is al één stel terug gebouwd naar normale front/sluitseinen. Weet alleen even niet meer wel stel dat was. De rest zal binnen kort ook wel weer volgen![]() |
17-05-2009 18:14:51 | ||
---|---|---|
Modelspoor
![]() |
Vandaag tijdens dienst langs Wt gekomen,en buiten de al eerder terzijde gestelde ICK,zijn nu ook toegevoegd,voor afvoer,op ook een bovenleidingloos spoor,lang de ICK 510 511 513 801, in Ehv staat gereed voor afvoer de 504 |
17-05-2009 18:38:58 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Daaruit kunnen we concluderen dat de proef niet succesvol was? |
17-05-2009 18:44:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat hoeft natuurlijk niet persé, maar kennelijk is niet de intentie er direct een uitrol mee te doen. Mat´64 zal er toch niet meer van voorzien worden lijkt me, en dan is het onderhoudsvriendelijker om alle stellen gewoon weer gelijk te houden. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |