Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
19-10-2009 16:40:13 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote dat was goed te merken toen ik het stel afgelopen zaterdag naar Rtd bracht vanuit Ddr. de Bk was steenkoud en de ABk was lekker warm. ![]() Mcn NS International Rtd |
19-10-2009 16:52:23 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Er stond een onbekende T te Amfva (in ieder geval dat opstelterrein tussen Amf en Dld), tezamen met een halve 507 vanmiddag.. Laatst bewerkt door noof op 19-10-2009 16:52 |
19-10-2009 17:29:27 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDat bedoel ik juist met 'geen enkel termijn'. |
19-10-2009 18:49:57 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote In het OD-topic van 19/10 werd de 508 al gemeld. |
![]() |
advertentie |
19-10-2009 19:25:03 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag is de 508 vanaf Amfv per diepladers afgevoerd naar een sloperij in Vlaardingen. Maar hoezo een halve 507, bij mijn weten stond naast de 508 alleen de 503 op Amfv. De 507 zou op Aswpl moeten staan. Laatst bewerkt door rob46 op 19-10-2009 19:36 |
19-10-2009 19:37:52 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Is correct. Vanmiddag om 16:00 stond deze er nog in zijn geheel.![]() |
19-10-2009 19:51:54 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Excuus, typfoutje gemaakt in m'n telefoon.![]() |
19-10-2009 22:34:45 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Weet iemand naar welke sloperij in Vlaardingen de 508 is gegaan? Laatst bewerkt door kevinevers op 19-10-2009 22:35 |
20-10-2009 08:51:16 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Opvallend als het gaat om de inzet van de laatste viertjes per 14 december 2009: Er blijven 6 diensten over en die gaan naar een opvallend afwijkend gebied: 2 diensten in de 6800, 1 in de 6900, 2 in de 5200/6400 en 1 reserve te Mt. Dit betekent dus dat op zaterdag 12 december de laatste Plan T's nog rijdend te zien zijn in hun vertrouwde inzetgebied. |
20-10-2009 10:18:16 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Dat is opvallend. Leuk dat ze in de 5200/6400 komen. Dan kan ik nog even van T'tjes genieten%08% Betekenen T'tjes in deze serie dat hun laatste onderhoud dan ook in Mt plaats vindt? En de zaanstraat dan echt dicht gaat? |
20-10-2009 10:28:16 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ze hebben in ieder geval geen onderhoud meer in de Zaanstraat. De Emmer-Plan V's gaan ook naar Mt en leggen voor een enkeltje eventjes 270 km af voor hun onderhoudsbeurt. De onderhoudsslagen gaan via Nm-Ht overigens. Het aantal diensten voor de tweetjes dendert trouwens ook naar beneden: van 118 nu, naar 75. Ook deze stellen gaan naar Mt voor onderhoud. Laatst bewerkt door keesje op 20-10-2009 10:35 |
20-10-2009 10:56:17 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zo, dat gaat inderdaad aardig naar beneden, van 118 naar 75. Ik neem aan dat een deel wel gewoon reserve blijft en voor invalbeurten gebruikt kan/gaat worden? |
20-10-2009 11:04:12 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
@maxje het lijkt me wel voor de hand liggend dat het onderhoud in Mt plaatsvindt, anders is deze wisseling van inzetgebied buitengewoon apart te noemen. Momenteel is er in de 6800 (en 6900 al helemaal niet) geen enkele dienst die de hele dag met 4 bakken rijdt, dus dit leidt geheid tot overcapaciteit in de daluren; praktische omloopredenen (dicht bij de werkplaats, het lijkt mat '46 wel in 1983) lijken me dus leidend voor deze inzet. |
20-10-2009 11:10:55 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Voor de 6 viertjes inderdaad wel, maar de 12 Emmer Plan V's juist niet. Die moeten nu vanuit Zl naar Mt i.p.v. Aswplz. Je kunt je ook afvragen of de inzet van de viertjes in Limburg dan wel zo rendabel is als het in treinen rijdt die ook met tweetjes afkunnen. Maar ik denk dat dit eerder bijsturingstechnisch makkelijker is te regelen, dan dat die laatste 6 viertjes het hele land doorzwerven en dan naar Mt geregeld moeten worden. |
20-10-2009 19:39:00 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Het scheelt natuurlijk ook personeel, wat tussen de spitsen niet meer nodig is om stellen bij te plaatsen en af te koppelen. |
21-10-2009 09:14:59 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteOp 20-10 gevolgd door stel 503. |
21-10-2009 09:58:31 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
De 503 en 508 zijn verwijderd uit rijtje van het terzijde gesteld materieel. |
21-10-2009 13:37:44 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Blijft er ook nog een parkje Materieel'64 behouden om de SLT-diensten op te vangen? Ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat de series 9800, 7400, 17400, 4000 en 14700 vanaf september met SLT zullen rijden... Laatst bewerkt door ruysdael op 21-10-2009 13:38 |
21-10-2009 13:39:08 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Één troost: september is reeds voorbij en het is goed gegaan!![]() |
21-10-2009 13:43:08 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Oei oei, december bedoelde ik natuurlijk ![]() |
21-10-2009 13:47:48 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ik weet niet wat er aan Mat.'64 buiten dienst gaat, maar het aantal diensten voor de tweetjes loopt met 38 terug. En dat van de vieren met 2 diensten. Je zou zeggen dat dit meer dan voldoende is om de SLT diensten op te vangen. Overigens: het aantal diensten voor SLT is opgeschroefd van 25 naar 42 per december (21 IV en 21 VI). |
21-10-2009 13:53:38 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
42, dat klinkt als redelijk veel! Is daarmee de hele 4000/7400/9700/9800/14700/17400/19800 voorzien? %02%. In elk geval moeten er dan nog wel enkele stellen uit Duitsland komen. |
21-10-2009 14:26:56 | ||
---|---|---|
bart
![]() |
Hoeveel SLT-stellen zijn er nu in Nederland? En hoeveel heeft NS(R) er besteld? Laatst bewerkt door bart op 21-10-2009 14:27 |
21-10-2009 14:49:29 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Zoals al een aantal keer gemeld is (en ook in het materieeloverzicht) er zijn nu 18 stellen in Nederland. |
21-10-2009 19:13:06 | ||
---|---|---|
Eames
![]() |
De 503 en 508 die op Amersfoort Vlasakker stonden zijn deze week al naar een sloper (per vrachtwagen) overgebracht. |
21-10-2009 19:16:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat was om 9.14 uur ook al gemeld.![]() |
21-10-2009 19:29:49 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Welke sloper is dat nu precies (voor mijn archief)? |
21-10-2009 19:58:05 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Vandaag nog in de (1)7400 in Bkl gezien rond 16.20 komend uit Ut (ging om de 446). |
21-10-2009 20:24:53 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Volgens mij is er niks aan de hand met dat ding, was gewoon in dienst vandaag. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-10-2009 20:46:35 | ||
---|---|---|
mantaray
![]() |
kijk dan hebben ze in het onderhouds bedrijf goed hun best gedaan !!! ff nagevraagd maar beide verwarmings elementen waren stuk ( wet van murphy ) Laatst bewerkt door mantaray op 21-10-2009 20:59 |
22-10-2009 00:39:12 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Idd een zogenoemde verwarmingskoffer ![]() |
22-10-2009 23:06:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet dat ik ook maar enigszins ga prtenderen er ook maar iets van te begrijpen, maar ja. Vrijdag gaat de 820 terzijde, en zondag - jawel, de 516. Komt zeker omdat het zo fantastisch goed gaat met het materieel %03% |
22-10-2009 23:12:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat was een groot alarm over de 446 met een klein defectje en dan wordt direct aangenomen dat ie eruit gaat.![]() Laatste zin met de sarcastische modus aan, Michiel? ![]() |
23-10-2009 00:00:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als je wat langer meeloopt, kijk je van weinig meer op. Maar dat een bedrijf ZO in staat is zich blindelings in bezuiningingsdrift te storten, daarbij ZO collectief de lessen van de vorige herfsten wenst te vergeten en zichzelf ZO met een dubbelloops jachtgeweer in twee eigen voeten tegelijk wenst te schieten, daar staat echt mijn verstand bij stil. Het zal wel kenmerkend zijn voor een bedrijf waar niemand meer inhoudelijk en overall de baas is, vrees ik. Maar de concessie voor na 2015 is zo goed als binnen, dus de klanten hoeven niet meer tevreden gehouden te worden en wat praatjes over het verkeerde soort bladeren op het verkeerde moment doen het straks vast wel goed, naast enige semi-heroïek over op volle toeren draaiende kuilwielenbanken en zo... %03% En nu maar weer terug naar mat '64... |
23-10-2009 07:50:41 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Er zit wat in, maar of je reizigers en opdrachtgever óók tevreden houdt met treinstellen á la 516 of 820, valt ook te betwisten... De 820 heeft donderdag 22/10 al weinig meer uitgevreten, behalve dat het rond 21.40 uur van Ut naar Wgm is gegaan. Voor de 516 gaan zijn laatste twee dagen bestaan uit het rijden van slagen in de 6300 tussen Hlm en Gvc, waarbij de laatste trein morgen trein 6380 zou moeten zijn. Uiteraard als er geen verstoringen optreden. Laatst bewerkt door keesje op 23-10-2009 07:56 |
23-10-2009 10:57:46 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Sorry hoor,maar dit slaat helemaal nergens op. Gr Joop mcn Lls |
23-10-2009 11:01:44 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Google even op hoofdrailnet, en ik zie al tig artikelen waarin staat dat het nadelig is het hoofdrailnet openbaar aan te besteden. Veder denk ik ook niet dat je >100 nieuwe treinen gaat kopen, wanneer je ze over 5 jaar kwijt kunt zijn. Dan is er toch wel ergens een enige zekerheid. |
23-10-2009 11:12:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Als de politiek niet zo met het OV zou gaan, was er wellicht wél al eerder geïnvesteerd in nieuw materieel en was Plan T alláng foetsie. NS zou gek zijn om nieuw spul te kopen en dat bij wijze van spreken later te mogen inleveren bij de concurrent. Dit debacle hebben we ook al gehad op de Maaslijn, dus we mogen blij zijn dat hier enigzins van geleerd is (voor zolang het duurt). Hoe dan ook: Ik ben benieuwd wat er per december qua afvoer gaat gebeuren, gezien de enorme afname van het aantal diensten Mat.'64. Zoals gezegd: 38 tweetjes en 2 viertjes. Gaan er minstens zoveel stellen ook buiten dienst? Of wordt toch even in de smiezen gehouden hoe het met SLT gaat... |
23-10-2009 11:48:36 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Er wordt nu gesuggereerd dat de consessie bijna binnen is (waar nog helemaal niks over bekend is,behalve dat het grootste deel van de 2e kamer die wens heeft uitgesproken) DUS de reizigers hoeven niet meer tevreden gehouden te worden ,dat slaat gewoon nergens op.De 99 SLT's zullen als de kinderziektes er uit zijn gehaald,een fantastische aanvulling zijn op het reeds bestaande materieel park.Mat '64 kan dan mooi de mottenballen of de hoogovens in. Gr Joop mcn Lls |
23-10-2009 22:08:39 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote Je wilde toch niet beweren dat een SLT (of een mDDm...) voor de reiziger prettiger is dan een mat '64...? Neem de 1e klasse: die mensen betalen wel ff 50% meer voor hun kaartje. De enige kwaliteit van 1e klas is een beetje ruimte en meer kans in de roulette op een zitplaats in de spits. Verder dan dit is het klantverachtende NS helaas nooit gekomen. Juist de 1e klas is in SLT er maar bekaaid vanaf gekomen. Zelfs in dit nieuwe materieel dikke raamstijl, net als bij de SGM2 bij de vis á vis zitplaatsen. Bizar. Vanaf het verhoogde deel zitten de reizigers achter je ook nog op je laptopscherm mee te kijken of je tijdschrift/boek mee te lezen. Enz enz. Laat mat '64 nog maar ff doorkachelen. Blijft de klanttevredenheid misschien nog een beetje op peil. En dan, de kinderziekten in mat 64 zijn er nog maar net uit... |
24-10-2009 14:19:38 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
516 = enkele uren geleden naar de Wgm gereden vanuit Den Haag. Eén dag te vroeg dus aan de kant. naschrift: Wgm moet Zaanstraat zijn. Laatst bewerkt door bert op 28-10-2009 18:39 |
24-10-2009 16:20:29 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
De 514 heb ik nog te amf gezien. |
24-10-2009 21:14:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is jammer dat ik een paar dagen niet online was na mijn uitval over de afvoer van de 820 en de 516. Die is niet goed begrepen, merk ik. Ik houd GEEN pleidooi voor het aanhouden van veel extra materieel in het algemeen en van mat '64 in het bijzonder. Ik had het uitsluitend over de in mijn ogen buitengewone domme actie om rijvaardig materieel aan de kant te gaan zetten terwijl er 1. al nauwelijks genoeg / al te weinig materieel op de baan is voor de reguliere omloop (manco's SLT) 2. de ervaring van de laatste acht jaar minimaal zou moeten zijn dat er op het dieptepunt van de herfst zo'n 35 tot 50 bakken te weinig in dienst zijn door vlakke plaatsen en ander malheur. Al toen de eerste keer stammen ICK op de Dijksgracht gestald waren, konden er in oktober bijna per ommegaande een aantal weer afgehaald worden om de tekorten aan te vullen. Het ware in mijn ogen dus meer dan zeer wenselijk geweest eventjes niet toe te geven aan wilde bezuinigingsdriften die door het NS-bedrijf gieren en heel eventjes na te denken over de herfst in het algemeen en het materieel in het bijzonder - en nog eventjes een paar centen uit te geven aan het in dienst houden van wat mat '64 tot de blaadjes gevallen zijn en hopelijk het SLT de voorgeschreven omloop kan rijden. Dat is waar ik mij zo kwaad over maakte - niet meer en niet minder. |
24-10-2009 21:55:17 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Gelukkig wordt er op de NS-manier bezuinigd, dus eerst de op het oog lijkende bezuinigingen door rijdvaardig materieel aan de kant te zetten die later dit jaar ongetwijfeld weer van stal worden gehaald. De opknapbeurten komen dan vast weer uit een ander geldpotje... |
24-10-2009 22:42:30 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
En zijn de kosten voor het in dienst stellen dan uiteindelijk weer groter als wanneer men gewoon was blijven doorrijden met de stellen? Laatst bewerkt door raymond16 op 24-10-2009 22:42 |
24-10-2009 22:45:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNee hoor. |
24-10-2009 22:51:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNee, niet per se, als je stellen netjes wegzet en opbergt. De stellen gaan meestal aan de kant aan de vooravond van een veiligheidsbeurt, en die moet dan alsnog uitgevoerd worden. Let wel: ik heb het niet over stellen die aan het eind van de volledige revisietermijnen zijn. De 516 en eerder de 527 zijn dat bijvoorbeeld niet. |
25-10-2009 18:39:57 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Er is an sich weinig mis mee om het hoofdrailnet in zijn geheel in de markt te zetten hoor. Zeker als dat eens zou gebeuren met fatsoenlijk termijnen tussen gunning en ingangsdatum. Nieuwe NS-materieel gaat vrijwel zeker door naar de nieuwe vervoerder omdat het maatschappelijke kapitaalsvernietiging is om de hele NS-vloot weg te mikken. |
25-10-2009 20:11:53 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ja en dus wat voor zin heeft het dan om een ander logo op die treinen te plakken? |
25-10-2009 20:17:14 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Over het algemeen denk ik dat je de voordelen vooral kan omschreven als het (opnieuw) vastleggen van de wederzijdse verplichtingen. Personeel moet verplicht mee, materieel niet echt. Die wederzijdse verplichtingen leiden meestal tot (al dan niet zinvolle) verbeteringen voor de klant. Bij ons in Twente is het aantal reizigers sinds de switch CXX naar Twents met zo´n 60% toegenomen. Over het algemeen is er een trend waar te nemen in mate van liberalisatie en klantattractiviteit, Nederland kan nu alleen nog maar slecht worden, zal eens kijken of ik dat ding nog ergens kan vinden, al heeft dat niet veel meer met mat´64 te maken. Gevonden... zie http://foto-uploaden.nl/img/3/05ka9sv.jpg Laatst bewerkt door mren op 25-10-2009 20:21 |
25-10-2009 20:17:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
In elk geval zal Mat'64 dat wel niet meer meemaken... |
25-10-2009 20:20:02 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat is de vraag. Het minst oude spul dateert van 1976 dus wie weet...![]() |
25-10-2009 20:49:49 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote De aanbesteding van het hoofdrailnet niet, maar de aanbesteding bij Veolia zit nog vers in m'n geheugen. Dat vond ik wel leuk, en die Plan V's bij Connexxion ook wel. Nu nog een paar Koplopers bij een hoofdrailnet-aanbesteding, als die er ooit nog komt dan, in Connexxion-lichtblauw. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 25-10-2009 20:50 |
25-10-2009 21:03:11 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteWat er nu rijdt wordt ook gereden i.o.v. CXX. |
![]() |
advertentie |
25-10-2009 21:16:57 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Dat hebben we gezien op de Maaslijn ja... DM'90 staat te niksen en er wordt een vloot oude Wadlopers uit een of andere loods gehaald om vervolgens de hele dienstverlening om zeep te helpen. Over kapitaalvernietiging gesproken. ![]() Hoe dan ook: Het zou me niet verwonderen als Mat.'64 nog eens een eventuele nieuwe vervoerder uit de brand gaat helpen op een lijn als Zl-Emn zodra een nieuwe consessie ingaat. |
25-10-2009 21:17:03 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Er zal dan wel gewoon bedoeld worden dat nieuw materieel wonderen doet.. Zoals die Twents Lint i.v.m. de Veenexpress enzo. Laatst bewerkt door treintim op 25-10-2009 21:18 |
25-10-2009 21:45:29 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Nee, Twents is gewoon CXX (met beetje Syntus). Maar zo´n regionale huisstijl valt altijd goed bij de bestuurders van het kaderwetgebied. Voor de klant telt natuurlijk gewoon de frequentieverhoging. Een verhoging van 4x per uur naar 6x leidt namelijk tot een toename van reizigers van 14%. Imagoeffecten zijn ruwweg 8%, zoals betere dienstregeling en uitstraling enzo. In het hele Twentsgebied ging het trouwens over een stijging van 40%, in de steden was dit hoger wegens bijvoorbeeld flankerend parkeerbeleid en nieuwe busbanen, met name in Enschede. Wellicht dat we deze discussie trouwens beter hier https://somda.nl/forum/1709/OV+en+aanbestedingen/ voort kunnen zetten omdat het nu niet veel met met met´64 van doen heeft. Laatst bewerkt door mren op 25-10-2009 21:51 |
28-10-2009 08:04:38 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Klein overzichtje terzijde gesteld mat '64 in Wt voor de geïnteresseerden van wat ik anno 27 okt 2009 gezien heb: Plan V: 803, 804, 805, 808, 816, 833, 835, 837, 839 en 960. Plan T: 504, 510, 511, 513 (2 bakken), 517, 521, 527, 529. Laatst bewerkt door Jannn2009 op 28-10-2009 08:05 |
28-10-2009 14:26:56 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
is er wat weg dan? Want anders klopt jou overzicht niet.. van rm naar ehv gezien: Spoor 9 : 839, 837, 804, 808, 805 Spoor 10b: 511, 801, 510 Spoor 11 : 517, 828, 838, 527, 835, 816 Spoor 12 : 803, 840, 521, 833, 845, 960 Spoor 14 : 504, 513AB 513Bk2, 529 |
28-10-2009 16:49:58 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
De 828 en 838 zijn dan buiten mijn zicht geweest en de 840 is dan de V waar ik geen nummer van kon lezen.. maar van de 513 heb ik naar eigen weten echt maar 2 bakken gezien. Het is ook niet de bedoeling geweest om verwarring te veroorzaken, meer even laten weten wat ik heb kunnen zien! Want bijvoorbeeld 828 + 838 heb ik echt niet kunnen lezen! Laatst bewerkt door admin op 28-10-2009 21:49, reden: Onnodige quote verwijderd |
28-10-2009 16:52:31 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat staat ook in Kevin zijn overzicht, dat de 513 nog maar twee bakken heeft. Laatst bewerkt door salieri op 28-10-2009 16:53 |
28-10-2009 17:08:34 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
En laat dat nou ook en Jannn2009 zijn eigen bericht staan die hij eerder plaatste.Quote Gr Joop mcn Lls |
28-10-2009 17:13:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteJe kan het dan ook op twee manieren interpreteren. |
28-10-2009 18:43:49 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Ja sorry ik had het even verkeerd gelezen, jullie hebben gelijk. Ik las even veel te snel over de tekst heen en zag daarom in 513AB twee bakken los, en 513Bk2 2 bakken los.![]() ![]() Laatst bewerkt door admin op 28-10-2009 21:49, reden: Onnodige quote verwijderd |
28-10-2009 18:55:54 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
De 531 stond gepland voor eind oktober afvoer konden we hier eerder lezen. Het stel is op 26 oktober 's morgens de Zaanstraat binnengelopen en niet meer op de baan verschenen. Ik neem aan dat het stel geen onderhoud nu krijgt of een ingewikkeld herstel van een defect als ie voor eind oktober toch op de rol staat voor afvoer? Wie weet meer? Laatst bewerkt door bert op 28-10-2009 18:57, reden: typfouten |
28-10-2009 18:59:20 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Uit het opvallende dingen topic:Quote |
28-10-2009 19:35:33 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
De 516 is net 2 dagen buiten dienst en staat 'ie nu al klaar voor de sloop? Moet die niet eerst uitgebreid geplukt worden ofzo?![]() Laatst bewerkt door WesselE op 28-10-2009 21:09, reden: typfoutje 'Okeh' |
28-10-2009 20:50:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is de kreet die de Zaanstraat erbij zet. Het stel stond gisteren nota bene nog tegen de draad (en het is nog niet eens aan onderhoud toe; het blijft een raadsel waarom iemand vindt dat dit stel eruit moet.... |
28-10-2009 21:02:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
... terwijl de 531 nog maar eens nieuwe draaistellen krijgt (zijn die gratis of zo?), slechts enkele dagen voor zijn geplande buitendienststelling. |
28-10-2009 21:14:31 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
![]() |
Ik ga denk ik een boek schrijven... ![]() ![]() |
28-10-2009 21:22:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteGeen misverstand: ik weet niet of de 531 buiten dienst gaat, sterker nog: ik geloof van niet. De 531 komt wel aan het eind van zijn revisietermijn, waarna er remcontrolebeurten en later veiligheidsbeurten nodig zijn om 'm nog maximaal anderhalf jaar langer mee te laten gaan. In het licht van de afvoer van andere stellen die dat stadium bereiken, heb ik aangegeven dat 28/10 voor de 531 een datum is om in de gaten te houden. Zo te merken is besloten dit 'm in ieder geval nog een aantal maanden in dienst te houden. |
28-10-2009 21:30:51 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Hmm, het lijkt wel een soort lotto waarbij er gewoon een nummer wordt getrokken van het eerstvolgende stel dat van het toneel moet verdwijnen. Ik kan er geen lijn in ontdekken in ieder geval.![]() |
28-10-2009 21:49:41 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nieuwe zullen het zowieso niet meer zijn... ![]() Maar als dat ding dunne wielbanden of scherpe wielflenzen heeft, dan mag ie daar gewoon de baan niet meer mee op en moeten er andere onder. Dat zouden bijvoorbeeld draaistellen kunnen zijn die onder sloopbakken vandaan komen, die zelf nog niet aan hun revisie termijn toewaren... Laatst bewerkt door thom op 28-10-2009 21:50 |
29-10-2009 00:12:35 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote 28 oktober om 11:00 uur stond ie plat. |
29-10-2009 10:13:15 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote 531 is vannacht naar Ehv gelopen. Die zal dus wel een paar onderdelen ophalen/krijgen die men van sloopstellen heeft afgehaald. Laatst bewerkt door bert op 29-10-2009 10:22 |
29-10-2009 10:23:41 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Zoals je in het OD-topic kunt lezen, rijdt dit stel gewoon in de rijdende dienst en heeft vanmorgen trein 3519 naar Ehv gereden. |
29-10-2009 22:09:34 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Welke kopbak van een T zal op de A50 gesignaleerd kunnen zijn op 28 oktober? Zie foto op http://www.destentor.nl/regio/veluwenoord/5730418/Lezersfoto-Spoorloos.ece |
29-10-2009 23:30:32 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Wel heel vreemd! Ik dacht gelijk aan de 503 of 508, maar dat was al weer enkele dagen geleden, en de A50 is ook wel een vreemde plaats! Gokje: 515? (gekeken naar locatie op A50) Laatst bewerkt door Jannn2009 op 29-10-2009 23:43 |
30-10-2009 08:24:19 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
De 515 is het sowieso niet, want die zag ik gisteren nog in zijn geheel te Zwolle staan gisteren. |
30-10-2009 09:33:06 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Als ik zo de beschildering bekijk kom ik tot de conclusie dat het de Bk2 513 uit Wt moet zijn maar waarheen is mij een raadsel. |
30-10-2009 10:08:43 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Hasselt wellicht? ---- Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl |
30-10-2009 22:03:53 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote Het lijkt inderdaad een 'Weerts' stel. De letters komen ook voor op de Weertse 839 : http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=fi&q1=\+d014107&o2=&f2=&q2=&o3=&f3=&q3=&start=&imgn=1 |
30-10-2009 22:27:44 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Gezien de beschilderingen lijkt het verdacht veel op die 513 Bk2 http://www.kevinevers.nl/IMG_4732.JPG . |
30-10-2009 22:33:41 | ||
---|---|---|
marotrans
![]() |
Kan bijna niet missen: er ligt ook iets voor de middelste frontruit op beide foto's. |
30-10-2009 23:29:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De twee bakken van de 513 zijn destijds vervoerd naar een onbekende plaats, ten behoeve van een sloper die gevestigd zou zijn in Echt. Het is speculatie, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat deze sloper besloten heeft toch maar geen treinstellen te gaan slopen en de bak of bakken heeft doorgesluisd naar een andere sloper. Andere mogelijkheid is dat hij naar een andere locatie van diezelfde firma is vervoerd - maar dat lijkt mij dan wel wat ver weg. |
31-10-2009 00:47:08 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Het word interessant%08%..Maar ik zou me alleen zo 123 niet in kunnen denken waar die naartoe zijn gegaan hier in Echt. Die bak op de oplegger dat moet de 513 Bk2 zijn welke tot voorkort nog in Weert stond. Ik zal een dezer dagen even een kijkje nemen in Weert...Wordt vervolgd.... Laatst bewerkt door kevinevers op 31-10-2009 00:48 |
01-11-2009 18:58:08 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Er staat nog 1 bak van de 513 in wt als ik het goed heb gezien en dat is de AB bak. Als ik morgen even tijd heb ga ik een plaatje maken. |
02-11-2009 02:33:30 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Batterijen zijn beetje weg gesmolten nadat iemand probeerde een DDM-1 bvk van Batterijspanning probeerde te voorzien met behulp van de 516 ![]() |
02-11-2009 12:37:01 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Met de stroomafnemer omlaag ofzo? Anders zou de batterij niet zo leeg zijn geworden. Laatst bewerkt door AlbertP op 02-11-2009 12:37 |
02-11-2009 14:09:33 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Van de 513 is alleen de AB nog over getuige deze foto die ik net heb gemaakt: http://www.kevinevers.nl/diverse/123.JPG |
02-11-2009 14:13:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Is er iets met de 530 aan de hand? Ik berichtte vorige week (30/10) al over een sleepgevalletje met de 530 en 2946 van Llso naar Aswplz, maar geen idee over het hoe en waarom. |
02-11-2009 21:44:05 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Met de 530 was niets aan de hand. Die sleepte de 2946 naar Aswplz. Ik heb het setje zelf naar de Aswplz gebracht. Groet, Mcn ASD. Laatst bewerkt door admin op 02-11-2009 22:13, reden: Onnodige quote verwijderd |
03-11-2009 10:06:21 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Wat mij opvalt aan die twee foto's van de 513 Bk2 is dat bij de foto van Sik214 gepost in dit topic de bak wel nog alle ramen heeft en in het topic de foto's van Stefanuzzz in het Opvallende Dingen topic van 2-11 de bak een aantal kapotte ramen heeft. |
03-11-2009 14:05:59 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Eveneens is het krantje uit de cabine en is het verkeersbord op de achterzijde van de trein (of voorzijde, het is net mar net hoe je het bekijkt) ineens verdwenen.. Bij twijfel: gebruik beton. |
03-11-2009 15:36:27 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Lijkt wel alsof er in de periode van 28 oktober-->nu een brandje gewoedt heeft in die bak van de 513, zwarte sporen(mogelijk roet?) op het balkon achter de cabine en een hoop ingeslagen ruiten. Op de foto van 28 oktober is dat niet te zien en zitten alle ramen er nog in, maar op de foto van 2 november ziet het er allemaal een stuk slechter uit. |
03-11-2009 15:51:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Lijkt op/klinkt als de bak is ergens geweest voor een oefening, dus. |
03-11-2009 21:27:46 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Op deze link http://www.nsfsc.com/news/default.asp?NCID=13&NID=&NewsID=139 blijkt NSFS inderdaad (al) haar mat '64 verkocht te hebben in april 2009. Laatst bewerkt door sik214 op 03-11-2009 21:28 |
03-11-2009 21:56:06 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Ik ben wel benieuwd aan wie of wat Mat '64 danwel niet verkocht is.... |
03-11-2009 22:01:29 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Quote Laatst bewerkt door bjornl op 03-11-2009 22:03 |
03-11-2009 22:05:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Aan NSR. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |