Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
10-07-2010 16:05:28
limbotrein
limbotrein
de 518 en de 528 staan nu in heerlen gekoppeld  

10-07-2010 16:21:32
himym
himym
Dus ook einde 518?  

10-07-2010 16:25:24
Totreintje
Totreintje
Quote
abbm: Roermond heeft nog wel genoeg ruimte

Den Helder heeft ook ruimte!! Zetten ze daar toch wat neer. Ze staan hier veilig.
 

10-07-2010 18:10:42
keesje
keesje
Quote
himym: Dus ook einde 518?

Waarom zou een Plan T dat in Hrl staat buiten dienst moeten staan? De 518 staat de laatste week/weken al elke nacht in Hrl na de spitsdiensten in de 6900.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

10-07-2010 18:18:11
john2
john2
Het verhaal van Keesje kan ik bevestigingen. Omdat ik zelf in de spitsdiensten van de 6900 in de 518 heb gezeten. Met de aanvulling op keesje dat de 518 elke nacht in Heerlen op het emplacement staat, maar ook overdag. Heb ik hem zelf zien staan, als ik buiten de spits naar Heerlen ging of terug.

Laatst bewerkt door john2 op 10-07-2010 18:18, reden: type fout hersteld.
 

10-07-2010 19:11:34
keesje
keesje
Voor het scheiden van de markt reed stel 528 vandaag 20864 Hrl-Std en staat nu nog steeds in Std.  

10-07-2010 19:54:35
bart84
Moderator
bart84
Dat is dan weer leuk voor de spotters daarzo. Enkel de Veetjes is ook zo saai.


Mvg. Bart
 

10-07-2010 20:29:12
spoorwegen
spoorwegen
Op zaanstraat staan twee Plan Tjes en weet iemand welke nummers dat zijn  

10-07-2010 23:12:40
salieri
salieri
507 en 516  

10-07-2010 23:42:26
martin168
martin168
Stel 518 heeft vandaag vanaf 18.03 als vervanger gereden van treinstel 885. ( Heerlen-Sittard vv)Mocht het per toeval meemaken.
Monteur vertelde dat stel 518 vanaf a.s. maandag ter zijde wordt gesteld.
Quote
keesje:
Quote
himym: Dus ook einde 518?

Waarom zou een Plan T dat in Hrl staat buiten dienst moeten staan? De 518 staat de laatste week/weken al elke nacht in Hrl na de spitsdiensten in de 6900.
 

11-07-2010 00:26:01
keesje
keesje
De 518 is nog altijd aan het pendelen tussen Std en Hrl. De 528 is om 22.20 uur vanuit Std in Mt aangekomen.  

11-07-2010 01:23:51
treintim
treintim
In de nieuwe Op de Rails van deze maand staat nog dit te lezen: "De afvoer van de laatste stellen Plan T wordt begin september verwacht". Dat was toch ook eerst het plan? Persoonlijk rekende ik vorige maand nog op maanden lang Plan T in Limburg (heel juli, augustus). Waarom nu opeens zo snel?

Laatst bewerkt door treintim op 11-07-2010 01:40
 

11-07-2010 03:30:29
lekbrug
lekbrug
euh, nu met de zomerdienstregeling waarin minder materieel nodig is kan het 46jarige totaal versleten plan T aan de kant. Kijk s goed naar de technische staat van plan T en V: heel veel bakken staan cm's scheluw. Onderdelen worden ook niet meer geleverd.
Het gaat net zo als met MAT46 en de Hondekoppen: het kan aan de kant en dan gaat het aan de kant.

wat anders: vinden jullie het niet tijd worden voor een NVBS-afscheidsrit met een plan T en/of V? Ik kan daar wel wat in sturen (hoop ik als m'n pa luistert, dus ik doe dat vanavond tijdens het WK %08% ).
als ik daar meer van weet dan post ik dat uiteraard.

Laatst bewerkt door spiketrain op 11-07-2010 05:03, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.


SGdm!
 

11-07-2010 06:18:11
dh3201
dh3201
Spoorforum heeft vorig jaar al een afscheidsrit met plan T georganiseerd.


Shqiperise-lopers?
 

11-07-2010 15:53:50
timtrein
timtrein
Dus hoog tijd om het nu met een tweetje te regelen. Ik zal de SNE eens polsen.  

11-07-2010 16:46:59
klaass16
klaass16
gister stonden er plan V's te Zl klaar voor vervoer naar de sloper?

foto
http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/4780933980/
kwaliteit is wat minder..foto genomen uit de trein 9126

Laatst bewerkt door klaass16 op 11-07-2010 16:47
 

11-07-2010 17:57:36
Tonspoor
Tonspoor
Is het nog mogelijk om 1 stel plan-T te gaan bewaren,
zou toch zonde zijn om alles van die mooie T-serie te slopen ,niet.
Volgens laatste info word er van de V-serie 1 stel bewaard.

Laatst bewerkt door Tonspoor op 11-07-2010 18:07
 

11-07-2010 18:01:40
salieri
salieri
528 staat bij de werkplaats te Mt met de panto omhoog en rangeerlicht aan.  

11-07-2010 18:07:44
Erikvd12
Erikvd12
Quote
lekbrug: euh, nu met de zomerdienstregeling waarin minder materieel nodig is kan het 46jarige totaal versleten plan T aan de kant. Kijk s goed naar de technische staat van plan T en V: heel veel bakken staan cm's scheluw. Onderdelen worden ook niet meer geleverd.
Het gaat net zo als met MAT46 en de Hondekoppen: het kan aan de kant en dan gaat het aan de kant.

wat anders: vinden jullie het niet tijd worden voor een NVBS-afscheidsrit met een plan T en/of V? Ik kan daar wel wat in sturen (hoop ik als m'n pa luistert, dus ik doe dat vanavond tijdens het WK %08% ).
als ik daar meer van weet dan post ik dat uiteraard.


Dan meteen even groen schilderen!%02%
 

11-07-2010 20:25:00
timtrein
timtrein
Plan T bewaren is zinloos: het is 2x zo groot als een V'tje en dus ook 2x zo duur in behoud, het is zeer grondig verbouwd, na ruwweg 45 jaar zijn ze behoorlijk afgereden, en het zit ook nog eens veel te krap...

Kijk om je heen: de 766 weet amper te overleven, de Stichting Klassieke Locs zoekt dringend extra mensen om de 1122, 1201, 1255, 1315 en 1501 te kunnen bewaren... wil je iets, help dan een bestaande club!

Laatst bewerkt door timtrein op 11-07-2010 20:26
 

11-07-2010 23:46:59
thom
thom
De inhoud van dit nieuwsbulletin zegt genoeg denk ik... %04%

http://www.klassieke-locs.nl/info-048.pdf
 

12-07-2010 01:13:15
Pim530
Pim530
Wat dachten jullie van de V bak van de 528 nemen, een andere bak van een V, wat kunststof beplating uit de 419 en er samengevoegd een serie 1-3 van maken?

518 in Hrl... Op hoop van zege dat ie morgen zn omloop voor het laatst rijdt.
 

12-07-2010 01:20:06
thom
thom
Wie bedoel je daar zo met "jullie" ?

Je hebt zeker de vorige twee berichten niet gelezen, of je wilt ze gewoon niet lezen...

Laatst bewerkt door thom op 12-07-2010 01:20
 

12-07-2010 07:56:19
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Daarnaast is de reden dat treinstel 419 niet meer kon worden aangevuld, dat de ABDk-bak zwaar beschadigd was. De 528 heeft alleen maar een Bk-bak van een V'tje overgenomen. Je krijgt het dus helemaal nooit voor elkaar om nog een serie 1-3 te maken, zonder een replica van een ABDk. Kost A heel veel geld, en B wat is er dan nog origineel aan?  

12-07-2010 09:20:38
Pim530
Pim530
@ thom, we hebben het hier over een tweetje, geen viertje...

Bestaat er in dat geval geen mogelijkheid om de beplating in een Bk over te zetten? Of was die indeling ook anders dan een Bk van de latere series? Heb de serie 1-3 nooit echt bewust meegemaakt, vandaar
 

12-07-2010 10:41:55
salieri
salieri
Quote
Pim530: Wat dachten jullie van de V bak van de 528 nemen, een andere bak van een V, wat kunststof beplating uit de 419 en er samengevoegd een serie 1-3 van maken?
Ik denk dat je beter kan stoppen met deze zinloze reacties...
 

12-07-2010 11:12:35
Pim530
Pim530
Wat is er zinloos aan? Ik heb bepaalde ideeën over evt. museummaterieel in mijn hoofd, en omdat ik er niet zeker van ben of en hoe dat past vraag ik het even na.  

12-07-2010 11:20:08
salieri
salieri
Er wordt al een Plan V bewaard, dus waarom zou je er nog een bewaren? Sowieso, waar wil jij dat stel neerzetten en hoe denk je aan geld te komen voor onderhoud, huur van het spoor (eventueel), etc...  

12-07-2010 11:20:14
WesselE
WesselE
Quote
Pim530: Wat is er zinloos aan? Ik heb bepaalde ideeën over evt. museummaterieel in mijn hoofd, en omdat ik er niet zeker van ben of en hoe dat past vraag ik het even na.
Nou prima joh, begin maar met bouwen!

Laatst bewerkt door WesselE op 12-07-2010 11:20


'Okeh'
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-07-2010 11:25:02
Pim530
Pim530
Zucht... Dat stel moet dan dus het vervangende stel voor de 419 gaan vormen..  

12-07-2010 11:26:55
mdj
mdj
Wil je gewoon iets niet lezen, of...?

Als de 766-stichting zelf al amper boven water kan komen, hoe moet dat met een T die grondig verbouwd moet worden? Daarnaast is een T behoorlijk afgeleefd, etcetc. Zie ook het bericht van Thom.

Toen de 419 beschadigd raakte, waren deze ideeen ook al verspreid. Het ging gewoon niet. Je kunt zelf wel ideeen hebben, maar ik denk dat "inkopers" van musea grondig zullen kijken of iets wel of niet "bewaardbaar" is.

Musea werken met vrijwilligers. Die hoeven niet elke dag/week te komen, die komen als ze zin hebben, en terecht. Je kunt niet van mensen iets verlangen, terwijl je ze hard nodig hebt. Je moet ze dus goed te vriend houden, anders gaan ze weg.

Dat sommige materieelseries "over?"vertegenwoordigd zijn, heeft voornamelijk iets te maken met de handigheid. Dat er 11 2200'den bewaard zijn, is omdat ze zo veel historische waarde hebben (tuurlijk hebben ze die wel, maar zo veel om er 11 te bewaren?), maar ook vanwege de handigheid. Je kunt er veel mee trekken, vrij hoge snelheid en kun je multiple schakelen, zodat je nog meer kunt trekken. Ook sikken (hoeveel zijn er daar wel niet van bewaard) heeft ook te maken met de handigheid, het is heel handig om mee te rangeren en werktreinen mee te rijden.

Terugkomend op het MAT: in vergelijking met locs kun je er vrij weinig mee. Alleen reizigers mee vervoeren. Daarnaast heb je er een bovenleiding voor nodig en hoeveel grote museumclubs hebben die tot hun beschikking? Vrij weinig. Je kan ze nieteens op de (evt aanwezige) museumlijn rijden, alleen op de hoofdlijn. En hoeveel je dat kost aan infraheffing, personeel en dergelijke... 75 euro per persoon is redelijk. Maar dagjesmensen gaat dat niet betalen.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

12-07-2010 11:27:31
ralf036
ralf036
Naast de genoemde stellen 848,856,857,868,891,893,910,935,936 zijn de 469,479,939,855,876,930 ook op Dgr aangekomen.

Laatst bewerkt door ralf036 op 12-07-2010 11:34
 

12-07-2010 11:31:34
Pim530
Pim530
Waarom hebben we het nu ineens weer over een T?

Er vanuitgaande dat de 2e alinea over de vorming van een V 1-3 gaat, bedankt, dát was dus mijn vraag, en meer niet.
 

12-07-2010 11:31:50
salieri
salieri
Quote
Pim530: Zucht... Dat stel moet dan dus het vervangende stel voor de 419 gaan vormen..
Zucht... volgens mij wil je het niet begrijpen of kán je het niet begrijpen...
 

12-07-2010 11:34:27
mdj
mdj
Quote
Pim530: Waarom hebben we het nu ineens weer over een T?
Als je ook even de rest leest en niet bij de letter "T" afhaakt?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

12-07-2010 11:35:41
Pim530
Pim530
Daar haak ik niet af, dat blijkt wel uit het 2e deel van mijn reactie  

12-07-2010 11:37:42
nielsie600
nielsie600
Nee,inderdaad het is te veel werk en het kost teveel om een treinstel in je eentje gaan te bewaren als je er geen ervaring of geen mensen met kennis van het materiaal hebt lijkt mij het helemaal onmogelijk.

Maar volgens mij gaat het hier in het topic aardig off-topic,volgens mij kun je dit beter uitvechten in een topic wat moet er worden bewaard?
 

12-07-2010 11:39:44
broek53
broek53
Hear, hear.  

12-07-2010 11:53:31
Arjen-V
Arjen-V
Quote
klaass16: gister stonden er plan V's te Zl klaar voor vervoer naar de sloper?

foto
http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/4780933980/
kwaliteit is wat minder..foto genomen uit de trein 9126

Idd gaan per vrachtwagen naar de sloper beter plaat van zelfde locatie http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/4783783937/
 

12-07-2010 11:55:33
salieri
salieri
Huh? De stellen worden toch nog niet op slooptransport gezet, maar de tractiemotoren worden toch veiliggesteld?

Wie kan een duidelijker antwoord geven?
 

12-07-2010 16:58:33
broek53
broek53
Het voordeel van een warme reserve (die nu een warmte-reserve blijkt te zijn): 15 van de 16 stellen op de Dijksgracht komen op (zeer) korte termijn weer in dienst vanwege het opgelopen tekort aan ander materieel. De stellen hebben alleen een gewone 24-uurscontrole nodig en kunnen dan zo de dienst weer in.  

12-07-2010 18:13:02
aarclay
aarclay
Wordt er niet de Oranje-dienst voor morgen mee bedoeld?
En welk materieel heeft nu tekort?

Laatst bewerkt door aarclay op 12-07-2010 18:14


Choo choo.....
 

12-07-2010 18:16:13
mdj
mdj
VIRM, problemen met de airco...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

12-07-2010 19:04:50
dlm4yjp
dlm4yjp
Die denkt ook, ik had afgelopen winter de mensen in de kou laten zitten, laat ik het is eens warm maken %08%

Maargoed, ontopic: hoelang duurt die warme reserve van mat'64? Zou handig zijn als er de komende jaren her en der wat bleef staan voor reserve, zoals het geval is bij de oosterburen?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

12-07-2010 19:26:47
timtrein
timtrein
Reken er niet op dat het "jaren" is, want dan verlopen de revisietermijnen ook. Als SLT eenmaal goed functioneert dan is het enkele reis sloper. Ik zet in op hooguit een jaar (vanaf een paar weken geleden dus). Maar ik denk dat het nog korter wordt, want na een paar weken stilstand zijn de stellen ook eerst weer aan onderhoud toe... etc

Laatst bewerkt door timtrein op 12-07-2010 19:27
 

12-07-2010 20:00:37
kleine_man
kleine_man
Quote
Pim530: Wat is er zinloos aan? Ik heb bepaalde ideeën over evt. museummaterieel in mijn hoofd, en omdat ik er niet zeker van ben of en hoe dat past vraag ik het even na.


Het grootste probleem is dat de ABDk van de Plan V de Stra's bevatten, de Bk niet. Inwendig ombouwen zou in theorie nog een optie kunnen zijn, maar uitwendig kost je al wat meer. Dan wordt het echt onbetaalbaar. Kijk maar even naar de renovatie kosten van de Mat'36. Dan hebben we het alleen maar over een casco revisie.
 

12-07-2010 20:17:30
timtrein
timtrein
Met andere woorden, als we met z'n allen een realistisch deel van het Nederlandse museummaterieel op de baan willen houden, dan gaat dat alleen met veel "handjes". Alle clubs zoeken mensen, dus kijk wat je leuk vindt, hoe ver je wilt reizen en hoeveel tijd je hebt, en help! Voor mat'64 kun je terecht bij het Spoorwegmuseum en de bekende Stichting.  

12-07-2010 20:31:34
thom
thom
Quote
Pim530: Waarom hebben we het nu ineens weer over een T?

Er vanuitgaande dat de 2e alinea over de vorming van een V 1-3 gaat, bedankt, dát was dus mijn vraag, en meer niet.

Niemand heeft het over een T specifiek, het dubbel bewaen van een plan V is net zo onzinnig als dat je een plan T zou bewaren.

Zoals ik zei, het huidige museummaterieel staat her en der al letterlijk en figuurlijk weg te rotten, en dan bedenk jij omslachtige manieren plan V dubbel te gaan bewaren met een bak werk eraan waar je U tegen zegt...
 

12-07-2010 21:26:23
ruysdael
ruysdael
Bovendien snap ik niet waarom nou per sé die serie 1-3 bewaart zou moeten worden, alsof het over 30 jaar nog boeit uit welke serie die V kwam. Er rijden er nog genoeg in de rondte, dus zoek een mooie kandidaat uit die er technisch goed voor staat zou ik zeggen.  

12-07-2010 23:11:00
broek53
broek53
Kunnen we over wat-iedereen-vindt-van-bewaren alsjeblieft een ander topic gebruiken? Dit type discussie voegt 0,0 toe aan het topic.  

12-07-2010 23:45:13
mren
mren
En we hebben de discussie over de juiste kleuren en snorren nog niet eens gehad

Laatst bewerkt door mren op 12-07-2010 23:45
 

12-07-2010 23:47:19
dh3201
dh3201
Daar kunnen we heel makkelijk in zijn: vaalgeel met postzegeltjes %08%


Shqiperise-lopers?
 

13-07-2010 00:31:48
broek53
broek53
Quote
timtrein: Reken er niet op dat het "jaren" is, want dan verlopen de revisietermijnen ook. Als SLT eenmaal goed functioneert dan is het enkele reis sloper. Ik zet in op hooguit een jaar (vanaf een paar weken geleden dus). Maar ik denk dat het nog korter wordt, want na een paar weken stilstand zijn de stellen ook eerst weer aan onderhoud toe... etc
Voor de duidelijkheid: de "warme" reserve op de Dijksgracht bestaat eigenlijk bij gratie van het feit dat er nog geen stellen plan V terzijde worden gesteld (kennelijk in afwachting of het bij het SLT wel goed blijft gaan) en er om die reden een stel of 20 "over" zijn, die op de in dienst zijnde opstelterreinen nogal in de weg kwamen te staan (teveel exploitatie-reserve is ook niet goed). Daarom zijn er dus voor de vuist weg een paar sleepjes overstaand plan V op de Dijksgracht verzameld, en het enige verschil met opstellen elders is dat ze geen dagelijkse controle meer krijgen. In de tussentijd verloopt wel hun onderhoudstermijn (bij de 482 is dat nu het geval) en daarvan is aanvankelijk gemeld dat de stellen nog wel onderhoud krijgen. Een volgende fase zal logischerwijs zijn (is mijn privé-verwachting) dat er stellen echt aan de kant gezet gaan worden, m.a.w. stellen die in inmiddels in de levensduurverlenging zitten en/of daaraan te komen. Het zou mij niet verbazen als dat in september of oktober gaat gebeuren, als er nog meer stellen overtollig worden en/of de proef ETMET is afgelopen. Je hebt dan immers weer stellen die nog (lang) niet aan levensduurverlenging toe zijn en dus als "strategische reserve" kunnen dienen; stellen dus die na een onderhoudsbeurt weer in dienst kunnen komen. In ultimo zou ik dan voor volgend jaar denken aan de stellen van de serie 441-483 die er nog zijn; die kunnen nog jaren mee na hun extra revisie van een paar jaar geleden.
 

13-07-2010 08:29:09
jorgo
jorgo
Quote
broek53: Belangrijker nieuws - en uit zo'n beetje de meest betrouwbare bron - is dat de op dit moment van kracht zijnde inzetplannen van het materieel luiden dat - bij een ongestoorde instroming van SLT - in februari 2011 aan mat '64 alleen nog de stellen van Zwolle - Emmen in actieve dienst zullen zijn !


Doet dat nog iets af aan deze overweging?
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-07-2010 08:50:40
broek53
broek53
Nee, dat lijkt mij juist het beeld: in de loop van 2011 zou het zo kunnen zijn dat snelle V's nog op Zwolle - Emmen rijden (die hebben ook nog een paar jaar te gaan zonder revisie, tot in 2014 zelfs) en bijvoorbeeld de 441-483 op strategische reserve staan, terwijl de rest naar de sloop begint te verdwijnen.
Maar ik benadruk wel dat dat een inschattinkje van mij is & zeker geen concreet beleid van NSR.
 

13-07-2010 16:42:15
servé
servé
Ik was nog niks op youtube tegengekomen, dus heb ik maar een filmpje gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=2vUp_3QYr00
Alles gemaakt op 9 juli 2010. Meeste te Std, 1 foto in Mt, en 1 tussen Std en Mt.
 

13-07-2010 22:49:09
Pim530
Pim530
Mooi filmpje %04%  

14-07-2010 15:38:00
keesje
keesje
Vandaag einde 518? Uit de dienst gehaald te Mt toen het als 6827 onderweg was.  

14-07-2010 17:01:32
Pim530
Pim530
Ach, dan hebben we het in ieder geval gehad.

Weet iemand waar de 528 vertoeft? Stond maandag niet meer voor de werkplaats Maastricht, en heb hem ook niet in het terzijde staande rijtje gezien. Wellicht toch nog onderhoud? ( zou mooi maar zeer onwaarschijnlijk zijn )
 

14-07-2010 18:07:26
kevinevers
kevinevers
Stond naast de werkplaats en niet zichtbaar vanaf het station.  

14-07-2010 18:10:03
Pim530
Pim530
Bedankt, dan zal het toch wel einde zijn.  

14-07-2010 18:25:00
train85
train85
Er zou de 24e juli nog een T een rit moeten gaan maken voor roestrijden tussen Rm-Hln. Dus ik hoop nog niet definitieve einde.

Laatst bewerkt door train85 op 14-07-2010 18:34, reden: Datum veranderd
 

14-07-2010 18:30:07
Pim530
Pim530
2011? of juli?  

14-07-2010 18:34:10
Jannn2009
Jannn2009
Dat lijkt me een typfoutje, het lijkt me sterk dat er over 11 maanden al roestrijden met een bepaald soort materieel gepland staat!;)  

14-07-2010 19:16:10
AlbertP
AlbertP
Gebeurt ook niet: het roestrijden is om het ene spoor van de brug (na de buitendienststelling daarvan) weer berijdbaar te maken. Het zijspoor te Hln mag overigens ook wel een keer ontroest worden.  

14-07-2010 19:58:45
broek53
broek53
Ik vrees dat er geredeneerd wordt vanuit de omloopplanning - en die is sowieso niet geldig meer als alle plan T's in de praktijk aan de kant staan.  

14-07-2010 20:08:16
spiketrain
Moderator
spiketrain
Quote
keesje: Vandaag einde 518? Uit de dienst gehaald te Mt toen het als 6827 onderweg was.
Het stel werd net door Salieri gezien bij de terzijde gestelde 1600'en op Mt, dus mogelijk ja.


Groet, Spiketrain
 

14-07-2010 20:14:09
spoorwegen
spoorwegen
Bedankt!! Sander voor de in info%02%

Laatst bewerkt door spoorwegen op 14-07-2010 20:15
 

14-07-2010 21:08:52
Pim530
Pim530
Bedankt Sander.  

14-07-2010 22:17:30
salieri
salieri
Hier een foto van de 518 bij de 1610 (3,2 mb groot, kon hem op dit moment niet verkleinen):
http://img193.imageshack.us/img193/5351/img9197p.jpg
 

14-07-2010 22:22:55
Pim530
Pim530
Mooie plaat. Weet je ook of de andere pantograaf tevens in de stand 'NEER' staat?  

14-07-2010 22:24:52
marotrans
marotrans
Hangt er wel een draad boven dan?  

14-07-2010 22:25:41
salieri
salieri
Die staat ook NEER, want het is een bovenleidingsloos spoor

De 519 staat wel op met de panto. Daartussen staat de 512, die 'dood' is. De 528 staat daar weer voor met panto omhoog en frontseinen aan. De 519 heeft de sluitseinen aan. De 528-512-519 staan aan elkaar, en zijn weer van de 531 en 471 losgekoppeld.

De 531 staat ook tegen de draad en heeft de compressor ook instaan als ik het goed hoorde

Laatst bewerkt door salieri op 14-07-2010 22:26
 

14-07-2010 22:28:36
Pim530
Pim530
Oh nee, ships, dat is erg jammer

Dan ben ik wel benieuwd wat er met die panto's omhoog gaat gebeuren, vooral met de 528. Daarvan heb ik altijd nog stiekem hoop gehad ( zeer kleine hoop ) dat hij, omdat ie voor de werkplaats stond toch nog onderhoud zou krijgen. Maar als ie daar nu niet binnen staat wordt die kans stukken kleiner. Frontseinen maken het wel weer interessant.

In ieder geval hartelijk dank voor de info Sander
 

14-07-2010 22:34:04
thom
thom
Ach typisch voor uitgelopen materieel ergens, as usual wordt het in de parkeerstand weggezet zoals elk einde dienst en niemand die bedenkt dat dat stel niet meer ingezet mag worden.

Op de zaanstraat heeft de 516 die daar staat opgestaan tot ergens in mei, terwijl de werkplaats in december gesloten is

Uiteindelijk is het stel eens platgegooid nadat de buurt klaagde over het sissende geluid van een al 3 a 4 weken stuk zijnde waterafscheider....
 

14-07-2010 23:00:43
Pim530
Pim530
Mja, maar deze stellen zijn natuurlijk nog niet over de revisietermijn heen, ik heb persoonlijk geen idee hoe het daarmee zit...  

15-07-2010 09:40:41
broek53
broek53
De wederinzet van de plan V's van de Dgr is afgeblazen, de stroomafnemers zijn weer gestreken. Kennelijk is de materieelstand weer zo'n beetje onder controle.
Daarentegen wordt een sleep terzijde staande stellen (aannemelijk: plan T)vandaag overgebracht van Mt naar Dgr.
 

15-07-2010 11:46:19
keesje
keesje
Dat is dus al gaande, rond deze tijd passeren de 530+512+519 het station van Ut vanuit zuidelijke richting.  

15-07-2010 13:38:33
broek53
broek53
De overige plan T's uit Mt gaan ook, maar pas in de loop van volgende week.  

15-07-2010 13:44:49
broek53
broek53
O ja, wellicht overbodig te zeggen, maar de 518 is vandaag officieel terzijde gesteld, nadat hij gisteren met defecte cabine-airco uit de dienst was gehaald.  

15-07-2010 14:14:13
Pim530
Pim530
Ai, want zonde, vooral om die reden  

15-07-2010 14:15:33
himym
himym
Mag het Somda nieuws ook wel aangepast worden, daar staat dat de 528 en 518 nog in dienst zijn.  

15-07-2010 14:19:54
Pim530
Pim530
Mja, dat viel me gisteren ook al op.  

15-07-2010 14:22:16
MDDM
MDDM
Quote
himym: Mag het Somda nieuws ook wel aangepast worden, daar staat dat de 528 en 518 nog in dienst zijn.

Een mailtje naar een moderator doet vaak wonderen. Ene, vergeet niet dat het vrijwilligers zijn, en ook nog vakantie tijd is.

Laatst bewerkt door MDDM op 15-07-2010 14:31


Gr Joop mcn Lls
 

15-07-2010 14:22:42
broek53
broek53
Van de 518 is nu minder dan een uur bekend dat hij terzijde staat. Ik neem niet aan dat de moderatoren elke 5 minuten kijken of er niet iets veranderd is. Daarnaast is er voor aanwijzingen op dit gebied een aparte rubriek-met-link.  

15-07-2010 14:45:25
himym
himym
Bedoelde het ook niet als ''pff, dat het nu nog steeds niet aangepast is'', maar eerder als dat het tijdperk plan T afgelopen is en er een mooi nieuw tekstje in het reizigersmaterieel gedeelte kan worden gezet. Om de boel up-to-date te houden!  

15-07-2010 14:47:22
treintim
treintim
Quote
broek53: De overige plan T's uit Mt gaan ook, maar pas in de loop van volgende week.


Welke Plan T's staan er nu verder nog in Mt? Hopelijk gaan die ook verder als triootje over zo'n grote afstand. In elk geval zijn het leuke ritten, fijn dat je ons op de hoogte houdt.

Laatst bewerkt door treintim op 15-07-2010 14:47
 

15-07-2010 14:47:48
Pim530
Pim530
Oh ja, ICM heeft ( dacht ik ) ook geen cabineairco.. of wel? Hoor mcn'en iig altijd klagen over 'Geen airco'. Wat dan hier het probleem zou zijn, of zoeken ze gewoon naar een mooie reden?  

15-07-2010 14:48:39
treintim
treintim
Elk materieel van NSR heeft cabine-airco, ook ICM. Als die stuk is, is het probleem dat het nogal warm wordt in zo'n treincabine en dan zal men wel met de ARBO-regels te maken krijgen voor een goede, veilige en aangename werkplek (voor de MCN). Men zoekt echt niet naar een goede reden om de laatste Plan T zo snel mogelijk buiten dienst te krijgen, hoor.%08% Als ze echt wilden, hadden ze 'm ook buiten dienst kunnen stellen zonder dat er ook maar iets defect aan was.

Laatst bewerkt door treintim op 15-07-2010 14:51
 

15-07-2010 14:50:31
molenaar12
molenaar12
Quote
Pim530: Oh ja, ICM heeft ( dacht ik ) ook geen cabineairco.. of wel? Hoor mcn'en iig altijd klagen over 'Geen airco'. Wat dan hier het probleem zou zijn, of zoeken ze gewoon naar een mooie reden?

De ICM heeft wel airco (gelukkig). Zonder dat ding zou het bloedheet worden in de cabine. En niemand vind het prettig om in een sauna rond te rijden. (Het kan namelijk echt heel warm worden )

Edit: treintim was me net voor.

Laatst bewerkt door molenaar12 op 15-07-2010 14:52
 

15-07-2010 15:10:08
limbotrein
limbotrein
Quote
treintim:
Quote
broek53: De overige plan T's uit Mt gaan ook, maar pas in de loop van volgende week.


Welke Plan T's staan er nu verder nog in Mt? Hopelijk gaan die ook verder als triootje over zo'n grote afstand. In elk geval zijn het leuke ritten, fijn dat je ons op de hoogte houdt.
.

de 514,518,522 ,528 en de 531 staan nog in mt net gezien.
 

15-07-2010 16:00:03
treintim
treintim
Dat wordt volgende week dus één rit met 3 x T en één rit met 2 x T als ik het zo goed gok.  

15-07-2010 16:01:41
broek53
broek53
Gok daarbij ook maar op dinsdag en donderdag (onder alle voorbehoud natuurlijk).  

15-07-2010 16:04:27
treintim
treintim
Zelfde tijd, zelfde zender. Dank voor je meedenken, we zullen het in de gaten houden.

Laatst bewerkt door treintim op 15-07-2010 16:05
 

15-07-2010 16:23:30
Pim530
Pim530
Dat wist ik dus niet, dat alles cabine-aico heeft. Bedankt voor de info.  

15-07-2010 16:28:35
treintim
treintim
Ja, dat weten de meeste reizigers ook niet, nee, dat als zij op een tropische dag in een Plan V of DM'90 zitten te zweten van de sauna-warmte in de trein, de machinist het wel heerlijk koel heeft.  

15-07-2010 16:30:29
Pim530
Pim530
Nee, maar ik vang wel eens het e.e.a. op van machinisten  

15-07-2010 17:29:11
taigagaai
Moderator
taigagaai
Welk stel is nu het oudst geworden van Plan T? De 514 of de 518? Zoals eerder al aangegeven zijn de stellen in oktober en november 1964 (zeg ik zo uit mijn hoofd) in dienst gesteld en in juni en juli 2010 eruit gehaald, dus zal het om een paar dagen hangen welke het langst in dienst is geweest.  

15-07-2010 18:03:21
timtrein
timtrein
Quote
Pim530: Mja, maar deze stellen zijn natuurlijk nog niet over de revisietermijn heen, ik heb persoonlijk geen idee hoe het daarmee zit...
Zo'n beetje elke Plan T is over de revisietermijn heen; ze werden merendeels op de baan gehouden middels veiligheids- en controlebeurten. En ook die termijnen zaten bij de meeste stellen al op het eind.
 

15-07-2010 21:23:50
broek53
broek53
De 530 is de enige die nog niet aan einde revisietermijn zit (sept. 2010).
De 514 en 518 maken een close finish. Ik weet niet op welke exacte datum ze in dienst zijn gekomen, alleen de maanden. Nu is de 514 de eerste van drie stellen die in oktober 1964 in dienst is gekomen en de 518 de laatste van de drie exemplaren van november 1964. Op basis daarvan denk ik dat de 514 een tot drie weken langer in dienst is geweest.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl