Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
16-10-2010 01:12:36 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Het stel gaat niet meer gebruikt worden voor de brandweer dat is nu afgelopen. Rest nog sloop. |
16-10-2010 17:53:29 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Ik heb de 950 afgelopen woensdag nog gezien ( met stickers )![]() ![]() Laatst bewerkt door bossie186 op 16-10-2010 18:15 |
16-10-2010 18:22:43 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
De 520 staat terzijde op Utctw inderdaad. |
16-10-2010 18:22:58 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
5 min geleden stond ie nog op Utctw![]() |
![]() |
advertentie |
16-10-2010 19:59:33 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Ik denk dat je ook mat '64 zult gaan missen%03%%04%. Laatst bewerkt door bossie186 op 16-10-2010 20:00 |
16-10-2010 22:39:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hopen dat hij ooit nog naast de 419 komt te liggen op de sloop. Dan valt er valt nog een mooie foto van te maken aan de overkant van het water bij SimmereN![]() Choo choo..... |
17-10-2010 08:06:30 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Was het maar waar, maar de 520 is veel te lang. Er kunnen bij Gn op de boot max. 3 bakken. Ergens in september ging plan V 832 naar Simmeren ( vanaf de boot bij Katwolde ) samen met een bak van de 840. De andere bak werd weer teruggestuurd naar Zlge, het past dus niet. De treinstellen die nu op Zlge staan die zijn in januari 2011 waarschijnlijk allemaal naar de sloop. Als het lukt, zou het perfect zijn, dat de 520 naast de 419 mag tonen.%02% Helemaal als de 520 misschien weer hersteld wordt, en in een museum terecht komt ![]() maar zover is het nog niet ![]() Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 09:45 |
17-10-2010 09:30:18 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Rijdt trouwens de 475 nog rond met de blauwe deur van de 520%08%? |
17-10-2010 09:55:23 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Sorry, vergissing.%08% Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 09:59 |
17-10-2010 12:25:27 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
2 vragen: - staan de 524 en 526 nogsteeds in Nijmegen%08%. - bij welke sloperij kun je het beste fotograferen ![]() ik ben namelijk ook een lijstje aan het publiceren voor mat '64 materieel. Laatst bewerkt door mark op 17-10-2010 12:30, reden: even de vette tekst weggehaald. |
17-10-2010 12:30:56 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
De 524 en 526 staan nog steeds terzijde in Nm. |
17-10-2010 12:33:07 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
- Waar staan de 524 en 526 precies. kun je er ook bij.![]() Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 12:38 |
17-10-2010 12:37:58 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Nee. De stellen staan op een van de opstelsporen bij het station aan de kant van Nmd. |
17-10-2010 17:20:35 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Bedankt Ik zal het proberen%02%. |
17-10-2010 17:33:16 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Probeer naar die aldi of albert heijn of whatever te gaan, de parkeerplaats bij het spoor, en van daaruit bij het viaduct naar onder. wijst zich vanzelf |
17-10-2010 18:05:18 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Dan krijg je zon foto: http://kevinevers.nl/IMG_6661.JPG |
17-10-2010 18:31:07 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Ja en daar rechts in beeld, of nouja, net buiten beeld is een doodlopende straat waar je in kan lopen tot aan die grijze kast die je nog net op de foto ziet. |
17-10-2010 18:57:55 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Interessante ontwikkelingen!![]() |
17-10-2010 19:21:35 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Kevinevers : Dan krijg je zon foto: http://kevinevers.nl/IMG_6661.JPG ik neem aan dat de plan T stellen op het rechtse spoor staan, de 2 linkse sporen zijn van de NS en zijn bestemd voor trein-verkeer. Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 19:22 |
17-10-2010 19:29:29 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Mvd: Terug naar het onderwerp! Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
18-10-2010 10:39:37 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Ik heb gehoord en gelezen dat de 842 en 860 ( Ehv ) en de 520 ( Utctw ) naar Amsterdam Dijksgracht gaan.![]() Laatst bewerkt door bossie186 op 18-10-2010 10:40 |
18-10-2010 10:55:36 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Het blijkt daar af te wisselen met de plan V's omdat de winterdienst al gaat beginnen.![]() |
18-10-2010 11:02:57 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Vind je het erg als ik je bericht niet begrijp? |
18-10-2010 11:17:07 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Sorry, iets te entiousiast%02%. |
18-10-2010 16:21:49 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Maar ik zag wel de plan V's 909, 881 en 924 in de 3653 vanuit Zl, dit is wel zeldzaam voor Zp, en helemaal als deze een intercity is.![]() Laatst bewerkt door bossie186 op 18-10-2010 17:34 |
18-10-2010 17:14:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Heeft alleen niks met de ontwikkelingen van Mat'64 te maken... ![]() |
18-10-2010 17:24:33 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Dat klopt, maar ook even melden dat deze trein hier vandaag reed.![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-10-2010 17:28:34 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: dat mag in het topic Opvallende Dingen van betreffende dag. |
18-10-2010 22:12:19 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
De 841 is ook weer in dienst. Het stel reet vanmorgen in de 6824 en vanmiddag in de 6857. |
24-10-2010 10:59:10 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Ik vraag me af of de twee stellen die op de kippenlijn rijden, ook nog wel langer kunnen doorgaan.%03% protosstel 5036 is al op de baan geweest. Laatst bewerkt door bossie186 op 24-10-2010 10:59 |
24-10-2010 11:05:07 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Alleen de 867 rijdt daar nog. Lijkt me logisch dat die gewoon tzt wordt vervangen door de 5036. |
25-10-2010 18:40:43 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Afgelopen zondag hebben we foto's gemaakt op Nm, wie weet trouwens de nummers van de plan V's op het rangeerterrein tegenover spoor 4.%03% Laatst bewerkt door bossie186 op 25-10-2010 18:40 |
25-10-2010 18:56:13 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Wellicht de 819 en 827 aan de spots te zien. Anders kunnen het nog de 865 en 854 zijn. Wellicht heeft iemand toevoegingen? De info die ik geef komt namelijk direct uit de spots. |
25-10-2010 19:08:38 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
zeer bedankt, weet iemand ook het stel gekoppeld aan de 865, en het stel tussen de 854 en 849? Laatst bewerkt door spiketrain op 25-10-2010 19:10, reden: Verboden zaak verwijderd. |
25-10-2010 22:31:15 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteWaar is protosstel op de baan geweest dan? bron? |
25-10-2010 22:41:13 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Als FTD-01![]() ![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
25-10-2010 22:47:35 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ja als FTD-01..., ik bedoel nu natuurlijk juist als CXX5036. Proefrit uit de fabriek oid...![]() |
25-10-2010 23:13:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Kan dit niet verder gaan in het topic over de Valleilijn? Choo choo..... |
26-10-2010 12:17:20 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
welk stel staat gekoppeld aan de 865? Ook te Nm staat de 854 met daartussen ook nog een plan V met daarachter gekoppeld de 849.? Edit door Spiketrain: verboden deel uit dit bericht verwijderd. Lees s.v.p. de forumregels. Laatst bewerkt door spiketrain op 26-10-2010 15:40 |
27-10-2010 17:37:33 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
In Nm staan nu vanaf de Ah kant gezien de 849, 863 en de 854. Daarachter staan de 865 en de 471. |
27-10-2010 18:57:15 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
bedankt voor het antwoord Kevinevers.%02% |
27-10-2010 21:24:50 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
beste mensen, is er al iets bekend over wanneer de mat'64 gaat verdwijnen op de 4400 (Nijmegen- 's-Hertogenbosch), ik vermoedt voorlopig nog niet aangezien het onderhoudsbedrijf niet ver is van 's-Hertogenbosch (ik meen Maastricht) groetjes Jens |
27-10-2010 21:28:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om het eens ingewikkeld te zeggen: wanneer het gaat verdwijnen, weet ik niet. Wel dat het voorlopig niet verdwijnt; in het wijzingsblad van februari staat de 4400 tot nu toe nog volledig met mat '64 (en dan blijft het tot minimaal april erin zitten). |
27-10-2010 21:59:51 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Dan is men alweer terug gekomen van het plan om in februari al het Mat '64 (behalve op Emn-Zl) aan de kant te hebben, of heb ik wat gemist? |
27-10-2010 22:21:34 | ||
---|---|---|
bart
![]() |
Volgens mij is dat nog nooit het plan geweest... ? Dan moet er nog heel veel materieel '64 aan de kant en heel wat ander materieel voor terugkomen, kan me niet voorstellen dat dat in februari al gedaan kan zijn. |
27-10-2010 22:24:57 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
In mei was dat nog wel het plan. Maar je weet hoe de combinatie van NSR en plannen zich houden... ![]() Quote Shqiperise-lopers? |
27-10-2010 23:12:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik heb daar wel een oplossing voor: ik meld nooit meer plannen op de langere termijn, dat voorkomt het borrelgeleuter dat "NS zich nooit aan zijn plannen houdt". Weet wel dat je dat soort dingen nooit zou weten en dat er ueberhaupt plannen en planningen aangepast worden als je van het bestaan niet afweet. Een van de redenen waarom mat '64 er nog zal zijn buiten Zwolle - Emmen is het afstaan van meer ICR aan Hispeed, een andere dat er kennelijk rekening wordt gehouden met een langzamere instroom / inzet van SLT. Vanaf februari rijden ze (in de zich ontwikkelende planning, stand van deze week) nog in de series 4400, 5200, 9600, 6800, 6900 en 12100, met een kleine 50 diensten. Laatst bewerkt door broek53 op 27-10-2010 23:13 |
27-10-2010 23:18:33 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Tsja, sommige mensen snappen kennelijk niet hoe de wereld werkt. Planningen zijn altijd een concept, een idee hoe het zou kunnen/moeten gaan. Wordt altijd door de werkelijkheid ingehaald, en daar is niks mis mee! |
28-10-2010 00:07:02 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Precies, planningen zijn er voor overzicht, en om ze aan te passen als dat nodig is; doe je dat niet, dan heb je er immers niks meer aan. Op zich wel leuk dat het mat'64 dan eerst weer even verdwijnt uit Zeeland, en vervolgens, mits de huidige planning gehandhaafd blijft, weer terugkeert. Hartelijk dank voor je informatie! |
28-10-2010 00:07:57 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Ik snap het idee van een planning ook heus wel, vind het nog altijd interessant om van het soort plannen te kennen waar broek53 wel van op de hoogte is en ik als buitenstaander niet. Ik geef ook niks af op "NS die zich niet aan plannen houdt", ik stel slechts dat er in het plan wat gewijzigd is en waar ik dan nieuwsgierig naar ben is de oorzaak en dat is in dit geval dus het schuiven van ICR naar NSHispeed. Dus bedankt voor het heldere antwoord! |
28-10-2010 23:13:08 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Quotebij laatste opendag zaanstraat is het stel zelfstandig van amersfoort naar zaanstraat v.v. gereden. |
29-10-2010 00:41:47 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Dat was nog als FTD-01, hij wordt nu aangepast aan de seriestellen ![]() |
![]() |
advertentie |
30-10-2010 10:05:50 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteIs de ABk 832 ook inmiddels bij SimmereN gesloopt ? |
30-10-2010 10:13:24 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
broek53: QuoteIn de nacht van 27-10 zou VR dit konvooi naar de Dgr brengen maar strandde op het WE Asd ivm buitendienststelling bij de Dgr, daags erna ging het spul alsnog naar de Dgr. Laatst bewerkt door rob46 op 30-10-2010 10:14 |
01-11-2010 16:26:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
In Zl is ook weer geschoven met Mat '64 materieel. Zo zijn de stellen die naast de werkplaats stonden verhuisd naar het opstelterrein welke gelegen is in de richting van Meppel. De opstelsporen naast de werkplaats zijn inmiddels ook al verwijderd. En op Zl-goederen is ook e.e.a. verhuisd geloof ik vanwege de werkzaamheden aan de Hanzelijn. En heb ik goed gezien dat de 520 op de Utctw nu ook weg is? Volgens mij stond er nu een SLT op zijn plaats..? Choo choo..... |
01-11-2010 16:31:20 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Nou vorige week stond het stel+2x plan V er nog. Alleen staat er wel een SLT voor gezien vanuit de trein dan. ![]() |
01-11-2010 16:43:18 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Op Zlge staan nu 2x Plan T stellen te wachten op sloop, staat een Plan T bak compleet en een 3delige Plan T, welke 2 stellen zijn dit? Deze stellen zijn afkomsting van Zlr Laatst bewerkt door klaass16 op 03-11-2010 15:47 |
01-11-2010 17:07:37 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
Quote 520 staat er nog gewoon, STL staat op het spoortje ervoor |
01-11-2010 20:37:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik neem niet aan dat ze nu op het station staan eigenlijk ![]() |
01-11-2010 20:49:14 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ze staan op Zlge. Op de sporen het dichtst bij het centrum. |
02-11-2010 18:05:34 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Op de losweg te Zlge staan drie complete stellen Plan T. Eentje is de 529, eentje is dusdanig beschilderd dat er niets meer leesbaar is en eentje staat achter de andere twee stellen. Dit zijn volgens mij de stellen die eerder op Zlr stonden t.h.v. de Windesheim hogeschool. De stellen staan sinds de recente werkzaamheden aan Zlr op de losweg. |
02-11-2010 19:50:01 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Dat T'tje is de 506. |
02-11-2010 20:20:32 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
staat er ook al sinds 2008, dus rijp voor sloop. |
02-11-2010 20:47:32 | ||
---|---|---|
bart
![]() |
Ik vind het opvallend dat er de laatste weken weer zoveel Mat'64 in de 3400-serie rijdt, bijna dagelijks en steeds andere stellen. Ik zou bijna denken dat het volgens plan is op het moment...? Misschien een wijziging binnen het laatste wijzigingsblad? Is er misschien een tekort aan DD-AR en IRM op het moment, zodat er op Mat'64 (waar er op het moment volgens mij genoeg van over is?) teruggegrepen wordt? Wie weet meer? |
02-11-2010 21:15:58 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Misschien komt dat door de herfst? |
02-11-2010 22:17:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja gek hé, dat geldt voor alle Tinussen hoor ![]() |
02-11-2010 23:50:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe staat het met de afvoer van Mat '64? Ik hoor laatste tijd weinig over afvaarten met Mat '64 aan boord van de boot? Er zouden toch iets van drie vaarten per week zijn? Choo choo..... |
03-11-2010 00:22:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, er is weinig nieuws, dus er gebeurt ook gewoon weinig... ![]() |
03-11-2010 00:35:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En uiteraard zijn we ook benieuwd naar een reden. Of zit SimmereN tot de nok toe vol met sloopmaterieel dat er niks meer bij kan? Choo choo..... |
03-11-2010 08:06:45 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Na de aanvoer van de 3 bakken en proefsloop van 2 bakken PlanV (is de ABk 832 = derde bak, trouwens al gesloopt ?) is het doodstil bij SimmereN. Er is momenteel dus weer sprake van een soort patstelling. Hoe je erbij komt dat het in Gn "vol" zou kunnen zijn is mij een raadsel. Er zijn domweg helemaal géén slooptransporten, noch over de weg noch over het water. |
03-11-2010 12:15:22 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Quote ook de 527 staat er. ![]() Laatst bewerkt door mvd op 03-11-2010 12:22, reden: Quote hersteld, let hierop |
03-11-2010 12:28:37 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteEr zijn tekorten in meerdere treintypes. Ligt niet eens zozeer aan de herfst. Onder andere daarom zijn er recent ongeveer 20 plan V weer extra voor de rijdende dienst beschikbaar gekomen (dat is hier ook wel gemeld). Die zet de bijsturing dan ook in, om de tekorten op te vangen. De 3400 lijkt voor de bijsturing een geschikte serie. |
03-11-2010 12:32:35 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Pssst niet verder vertellen maar er staat nog prima DDM materieel op de Dgr![]() |
03-11-2010 12:54:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als je in koude donkere rijtuigen vervoerd wilt worden, dan kan dat. Althans: als de deuren opengaan, en dat doen ze ook niet. Anders gezegd: DDM-1 betrekt zijn hele laagspanningsvoorziening uit de Bvk, het enige rijtuig met een statische omzetter. |
03-11-2010 14:06:27 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
.. En hoezo zou je het DDM willen heractiveren? Mat'64 voldoet zo toch prima? |
03-11-2010 14:06:59 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Quote Was zondag nog steeds niet gesloopt... |
03-11-2010 15:49:05 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Welk plan T stel staat op Zlge met 3bakken?? |
03-11-2010 17:13:51 | ||
---|---|---|
frankj
![]() |
QuoteDat wil ik best geloven, maar als je als NSR zijnde de reiziger wilt plezieren heractiveer je DDM1 en laat je die V'tjes lekker staan. Een gevalletje 20 jaar oud versus 40 jaar oud. Nu snap ik ook wel dat het NSR vrij weinig kan schelen (een zitplaats is een zitplaats) maar waarom is er gekozen om V terug op de baan te brengen en niet DDM1? De hierboven voorgestelde combinatie van DDM1 tussen 1700'en in lijkt me niet eens zo'n gek idee. |
03-11-2010 17:20:50 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Dat NSR materieelproblemen heeft door blaadjes, sneeuw etc. en dat er daardoor minder materieel beschikbaar is moet de reiziger niets van hoeven te merken. Dat is een intern probleem en voorkomen moet worden dat de klant(=de reiziger) daar iets van te merken krijgt. Overigens is dit een jaarlijks terugkerend fenomeen(ik noem het geen probleem, NSR maakt er een probleem van!) dat niet getuigt van een strategische langetermijnvisie. Materieel is er genoeg(DDM1 dat niet over de revisietermijn heen is en loc 1700 alsmede 'mottenballen mat '64') dus dat zou geen probleem moeten zijn. Overigens, loc1700+4 bakken DDM1+Bvk+loc1700 moet dan wel werken vermoed ik zo en is snel weer in het rijdende circuit te brengen. Laatst bewerkt door stefanvdw op 03-11-2010 17:22 |
03-11-2010 18:16:09 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
De meest fantastische combinaties worden uit de hoed getoverd. De ene nog exotischer dan de ander.![]() ![]() Gr Joop mcn Lls |
03-11-2010 18:37:58 | ||
---|---|---|
frankj
![]() |
Dat gaat dus niet, want dan moeten er weer locomotieven terug geleasd gaan worden etc. Over fantasiecombinaties gesproken![]() |
03-11-2010 18:54:24 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Jammer dat het hoofdrailnet per 2015 aan NSR is gegund, anders hadden we een hoop nieuwe spoorwegbedrijven kunnen begroeten gezien het grote aantal reacties die het beter schijnen weten te kunnen.... ![]() Shqiperise-lopers? |
03-11-2010 18:56:07 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Waar een wil is is een weg. En die lease toko is ook nog eens van NS dus er zal vast wel een mauw aan vast te spelden zijn. En zo fantasievol is het niet. heeft namelijk altijd in die samenstelling gereden. En dat was fantastisch om mee te rijden. Maar volgens mij wijken we kilometers af van waar deze topic over hoort te gaan ![]() Gr Joop mcn Lls |
03-11-2010 20:55:57 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
Quote is het al zeker dan dat NSR het hoofdrailnet krijgt? ![]() groetjes Jens |
03-11-2010 20:57:23 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: on-topic a.u.b.. Groet, Spiketrain |
03-11-2010 20:59:39 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteIk mis iets. Er zijn nu toch geen (naja, vooruit, 'nauwelijks') problemen voor de reizigers? Mede doordat er Mat'64 achter de hand was, en nu is ingezet.. |
03-11-2010 21:13:43 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Maar dat komt omdat precies in dit jaar SLT in dienst is gekomen. Het Mat'64 dat nog in gebruik was toen SLT nog niet goed werkte, was daardoor nog te gebruiken tijdens de herfst. Ik zie al aankomen dat volgende herfst, als SLT goed werkt (als dat ooit gaat gebeuren), er een hele serie 800'en en mogelijk nog ander Plan V buiten dienst is, en NS te weinig materieel achter de hand heeft voor de herfst en het jaarlijkse fenomeen terugkeert. |
03-11-2010 21:13:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Krijg toch echt het idee dat dat Mat'64 vooral gaten bij de stoptreinen opvult en in veel mindere mate bij de IC's waar de laatste tijd toch echt de nodige bakken missen. Hoewel, er is niet echt een peil op te trekken wat de materieelinzet nu hoort te zijn. Komt in ieder geval niet logisch over dat ik treinen heb getroffen die op de drukke maandagochtend korter waren dan op de relatief rustiger dinsdagochtend om maar wat te noemen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-11-2010 22:23:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nogmaals zoals Michiel al zei... DDM-1 tussen 1700'en kan niet en werkt niet want het zijn géén standalone werkende rijtuigen zoals bv ICR maar altijd afhankelijk van de stuurwagen. Anders heb je gewoon geen licht, verwarming en werkende deuren bv... Daarnaast is mat'64 veel soepeler in te zetten ipv het afwijkende DDM-1 omdat mat'64 nog immer in dienst is. DDM-1 is weer een materieelsoort op zich zelf staand en vereist nu eenmaal een andere aanpak met onderhoud, opleiding, inzet en daarmee dusook duurder in inzet... Verder, wat is het in een geval van materieeltekort nou de prioriteit van de leeftijd of uitstraling van het materieel ? Gezien het tijdelijk karakter van inzet is snelheid van inzetbaarheid en capaciteit daarin véél intressanter en belangrijker. Ik denk toch echt dat er maar weinig voordelen zijn bij inzet van DDM-1 ipv mat'64 anders dan dat de hobbyist dat er leuk uit vind zien... ![]() Laatst bewerkt door thom op 03-11-2010 22:26 |
03-11-2010 22:40:18 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Naast dat, lijkt DDM-1 me op de plekken waar Mat'64 nu als vervanging ingezet wordt niet echt bevorderlijk voor de rijtijden (en dus klanttevredenheid). Tevens zijn er maar een handjevol stammen DDM's (dus moeten die stammen toevallig op de juiste plek voor bijsturing zijn), en staat er een hele vloot Mat'64, dat overal in NL te vinden is, paraat.. Laatst bewerkt door Bob1991 op 03-11-2010 22:40 |
03-11-2010 22:56:36 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Of DDM-1 nu zoveel moderner werkt voor de reiziger wil ik ook ernstig betwijfelen ![]() |
03-11-2010 23:30:42 | ||
---|---|---|
Noodrem
![]() |
Achjah, ik hoor de reizigers tegenwoordig ook al klagen als er een Darretje komt aanrijden. "Heb je die oude meuk weer". Maar ik denk dat de keuze voor Mat'64 eenvoudiger is dan die voor DDM-1. Het park '64 is nu nog redelijk groot, wat onderhoud, instructie etc... vergemakkelijkt. Verder heeft Mat'64 dacht ik toch zo andere aanzetsnelheden als een 1800 met 6 rijtuigen erachter. Wat veroorzaakt nu eigenlijk de defecten? Zijn het de 'vierkante' wielen of heeft het andere technische oorzaken? |
04-11-2010 00:30:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zouden we het hier gewoon bij de ontwikkelingen van mat '64 kunnen houden en er niet wéér zo'n topic van maken waar het wéér gaat over de materieelinzet in het algemeen en de afvoer in het bijzonder en zo? Iets waar we het gewoon bij de feiten houden? Houdt zo'n topic ook later nog een beetje leesbaar. Laatst bewerkt door broek53 op 04-11-2010 00:30 |
04-11-2010 14:41:54 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
QuoteGeen enkele, er staan 3 complete stellen Plan T op de losweg te Zlge. |
04-11-2010 16:51:48 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Op Zlr staat volgens mij een T met 2 'eigen' tussenbakken + een tussenbak van de 513 meen ik en zonder kopbak aan de andere kant dus. Laatst bewerkt door spiketrain op 04-11-2010 17:42, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
05-11-2010 09:38:39 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Dat is ongetwijfeld de afwijkende combinatie van PlanT 504+AB513 die daar op 19 jan. 's avonds arriveerde. |
10-11-2010 14:45:12 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Ik zie in het Somda overzicht reizigermat. (treinstellen) dat de 482 in dienst zou zijn, volgens mijn gegevens staat de 482 terzijde en sinds 20-7 in Mt. Heb ik een indienststelling gemist ? |
10-11-2010 14:51:33 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Waar zouden we zijn zonder spots.![]() Garantie tot aan de voordeur. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |