Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
06-04-2011 08:45:47 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Vandaag in het Dagblad v/h Noorden een uitgebreide reportage over Simmeren, dat ze maarliefst 600 (!!) treinstellen mogen slopen van het type HONDEKOP, Mat'54, en dat de laatste stellen in 1996 buiten dienst gingen, en weer terug zijn op hun oude plek omdat ze altijd in de IC-diensten naar de randstad hadden gereden vanuit Groningen. %08% |
06-04-2011 09:21:05 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
Het gaat om 600 bakken. http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6713648.ece/Hondekoppen-vinden-hun-Waterloo-in-Groningen |
06-04-2011 09:24:50 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ja, maar in het begin meldt men 600 treinstellen![]() |
06-04-2011 10:19:12 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Het bezorgt mij altijd, dat alle krantenartikelen over onderwerpen waar we geen verstand van hebben ook veelvuldig fouten moeten bevatten, alleen, daar kunnen we niet over oordelen. Enig specialisme is bij de meeste couranten niet meer aanwezig. Men kan zich voorstellen dat de directeur van het sloopbedrijf zelf melding gemaakt heeft van de benaming hondekop, maar in dat geval zou dat niet zonder controle moeten worden aangenomen. Zo had men ook kunnen achterhalen of er nog wel zeshonderd bakken bestaan. Nog een meevaller dat de afdeling vormgeving er niet op aangeven van de afdeling marketing en communicatie een foto van een bouvier bij heeft gezet. ![]() |
![]() |
advertentie |
06-04-2011 10:26:30 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
De benaming Hondekop voor Mat´64 is in het algemeen voor iedereen duidelijk, waarom zou je dan moelijk gaan doen? Er worden veel onjuistheden in kranten geschreven, maar dit lijkt me nou niet een van de ergste soort. Misschien dat de journalist zelfs wel weet dat de bijnaam Hondekop ´officieel´ niet toebehoort aan Mat´64, maar heeft hij het gebruikt voor de duidelijkheid van zijn lezers. Het overgrote deel van de lezers weet nu om welke treinen het gaat en dus is het doel van het artikel bereikt. Of er daadwerkelijk nog 600 bakken zijn weet ik niet? Waarschijnlijk gaat het contract om de volledige sloop van al het Mat´64. Die aantallen zullen door de sloper aan de journalist zijn gegeven en daar mag je dan als journalist écht wel van uitgaan. Dat is niet iets wat je gaat controleren. Laatst bewerkt door Kars op 06-04-2011 10:27 |
06-04-2011 10:35:17 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Natuurlijk ga je dat controleren. Daarvoor ben je journalist. Het Dagblad van het Noorden is toch een krant van enige statuur en geen weekblaadje voor ditjes en datjes? Ik snap dat het gebruiken van de naam hondekop niet de meest ernstige gevolgen zal hebben voor de toestand in de wereld, maar mijn punt was: het kan niet anders of er worden ook onjuistheden verteld over dingen die er wél toe doen. Ga maar na, uit de meeste krantenberichten die je leest en waar je zelf verstand van hebt, kun je wel een fout halen. De onderwerpen waar je echter geen specialisatie in hebt, kun je eigenlijk alleen maar aannemen. En daarbij, wil niemand meer iets leren tegenwoordig? Als je de naam hondekop gebruikt "omdat iedereen dan tenminste weet waar het over gaat" doe je als journaille niet bijzonder je best misverstanden uit de wereld te helpen of mensen iets bij te leren. Overigens, er zijn 245 Plan V's gebouwd en 31 Plan T's. Dat zijn 614 bakken. Die bestaan echter al jaren niet meer allemaal. Van de eerste 38 V's zijn al minstens 73 bakken gesloopt. Sindsdien is nog een en ander aan andere bakken T en V in stukjes geholpen, en diverse ongevalbakken zijn in de jaren '60-2000 al verwerkt. Zelfs als ik het resterende Plan U zou meetellen (welja), dan lijkt het me een sterk aantal. Laatst bewerkt door jorgo op 06-04-2011 10:42 |
06-04-2011 11:22:53 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Om het overzicht compleet te houden plaats ik het bericht hier nogmaals: In Mt staan op spoor 74 (aan de Meerssenerweg) de 884, 853 en een onbekende V terzijde. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
06-04-2011 11:41:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
884 is nog in dienst (reed vanmorgen 5116/5131). |
06-04-2011 11:42:52 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Dan heb ik scheef gekeken. Ik zal morgen nog eens kijken. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
06-04-2011 12:01:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Wakker gemaakt door het bericht van Stefanvdw in het OD-topic van 5/4: de 873 (uit Ehv) en de 851 (uit Ut/Amf) combineerden te Zl voor de laatste kilometers naar On. |
06-04-2011 12:11:52 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Blijkbaar is dat eerste het geval, ze zijn er toch achter gekomen en hebben een corrigerend artikel erover opgesteld: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6713772.ece/Gesloopte-treinstellen-zijn-geen-hondekoppen . Laatst bewerkt door treintim op 06-04-2011 12:12 |
06-04-2011 12:38:20 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Voor de liefhebbers, op de 1e foto zien we v.l.n.r Bk 823, ABk 828, Bk 828 en ABk 839, de 2e foto de sloop van ABk 832 (stond daar sinds 9-9-10) met rechts deels ABk 823 en de derde foto toont de sloop van Bk 839. Laatst bewerkt door rob46 op 06-04-2011 15:20 57 jaar OV-fotografie. |
06-04-2011 13:06:33 | ||
---|---|---|
verschuyl
![]() |
De andere 2 bakken zijn dus al gesloopt?? Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
06-04-2011 16:30:36 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Reed er net toevallig langs: het zijn de 864, 853 en 877. |
06-04-2011 18:47:20 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Weet iemand of dit terrein (uiteraard met toestemming van de beheerder o.i.d.) te betreden is zoals de foto's op de vermeldde site? Of kan iemand vertellen dat dit bij voorbaat kansloos is voor een 'passant'? Het lijkt me namelijk uiterst interessant om daar een paar kiekjes te maken:D (al is het op een afstandje). Laatst bewerkt door Jannn2009 op 06-04-2011 18:47 |
06-04-2011 19:17:43 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteWanneer heeft deze sloop plaats gevonden? En zijn de andere bakken (Bk 832 en Bk 840) ook al gesloopt en zo ja, wanneer? |
06-04-2011 19:23:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVan de overkant van het kanaal waaraan deze sloper zit (en dat niet al te breed is) is het goed en ruim fotograferen (weet zelfs deze niet-fotograaf n.a.v. een foto in Op de Rails). |
06-04-2011 19:26:20 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
En vanaf Gn enkele keren per dag te bereiken met bus 73 vertrekkend van halte Z. Laatst bewerkt door nielsie600 op 06-04-2011 19:26 |
06-04-2011 19:33:10 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
nielsie600 en broek53: heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik hou de ontwikkelingen in de gaten, er proberen heen te gaan, en foto's te delen voor de geïnteresseerden!;) |
06-04-2011 19:38:10 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Maar voor tijd wel even uitzoeken op Qbuzz.nl welke! het is de Duinkerkenstraat. |
06-04-2011 19:52:29 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Ik heb nog even wat nagekeken, bus 73 richting Emmen komt dicht in de buurt en rijdt frequent. Het is dan nog een klein stukje lopen naar het kanaal tegenover de sloper (als ik de goede heb gevonden). Zie http://img163.imageshack.us/img163/6868/knipselo.jpg voor de geïnteresseerden. En dan nu weer terug naar de ontwikkelingen! ![]() |
07-04-2011 11:43:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Voor de 850 was het gisteren na 4874 einde oefening te Asd en ging vannacht naar Ehv. Vanmorgen ging het stel door naar Mt. Voor de 859+897+879 hield de inzet gisteren op na respectievelijk 12154v te Rsd, 5155a te Ddr en aansluitend leeg naar Rsd en 12122v te Rsd. Rond 19.10 uur vertrok het drietal naar Mt. Uit de reeks 841-920 zijn nu alleen nog actief (stand vanmorgen): 884, 906, 908, 909, 910, 912, 913, 914, 917, 918 en 920. Laatst bewerkt door ZJ37 op 07-04-2011 11:47 |
07-04-2011 11:59:36 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Daar wil ik graag de 940 en 905 aantoevoegen tenzij deze gistere avond ook buitendienst zijn gegaan gisteren nog om 21.45u richiting nijmegen zien vertrekken als sprinter Laatst bewerkt door Dead_Devil op 07-04-2011 12:00 |
07-04-2011 12:05:13 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Zullen we het op bus 76 houden Niels? |
07-04-2011 12:33:55 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDe 905 en 940 rijden nu gewoon rond. Bovendien zit de 940 niet in de reeks 841-920. ![]() |
07-04-2011 12:41:12 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteUiteraard zijn de Bk 832 en Bk 840 al gesloopt, dat was namelijk de proefsloop in week 38/2010. De recente sloop vond deze week plaats. 57 jaar OV-fotografie. |
07-04-2011 12:43:57 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Quote en natuurlijk hoort de 867 van Connexxion er ook nog bij ![]() Laatst bewerkt door bossie186 op 07-04-2011 12:44 |
07-04-2011 12:46:47 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
905+901+864 zijn 3-4 naar Mt gereden vanuit Ut, maar de 905 is blijkbaar toch weer ingezet, de rest staat terzijde. Ook opvallend, de 900 is op 4-4 toch naar On verhuisd samen met de 911 en 915 Laatst bewerkt door stefanvdw op 07-04-2011 13:02 |
07-04-2011 13:09:33 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 900 kwam op 1/4 terug uit On naar Zl, heeft een paar dagen dienst gedaan op Zl-Emn en vervolgens inderdaad op 4/4 weer retour On gegaan. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-04-2011 17:51:55 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Quote Lijn 76 en 73 Pim! |
07-04-2011 18:07:26 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
73 enkel tijdens de schoolvakanties, wanneer 76 niet rijdt, ja![]() ![]() |
07-04-2011 20:58:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Blijft interessant, die ontwikkelingen... |
07-04-2011 21:37:01 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Zijn hier toevallig mensen die fotomateriaal van de revisie tussen 1999 en 2002 van plan t beschikken? |
07-04-2011 21:45:25 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Hier staan er een paar http://members.multimania.nl/timtrein/t-hlmwph01.htm |
07-04-2011 22:02:31 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Bedankt tim dit is wat ik zoek!..Hoop dat er nog meer foto's zijn. |
07-04-2011 22:11:56 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
leuke foto's, die mat 64 glommen echt toen ze nieuw waren Zoomzoomzoom |
07-04-2011 22:17:43 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Er zijn maar weinigen hier op Somda die erbij waren toen ze nieuw waren...![]() |
08-04-2011 08:36:56 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Er lezen er nog genoeg mee hoor maar die liepen in die jaren niet allemaal met een fototoestel rond. 57 jaar OV-fotografie. |
08-04-2011 21:45:10 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Voor diegene die willen gaan kijken bij Simmeren. Op zaterdagochtenden is het mogelijk om op het terrein van Simmeren te kijken na de sloop, aldus RTV Noord.![]() |
08-04-2011 22:17:20 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dat wordt dan de OV-fiets huren![]() |
08-04-2011 22:57:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zijn ze weer bezig met nieuwe stellen gereed te maken voor hun laatste rit? Ik zag dat er bij Zwolle op het rangeerterrein weer wat materieel stond zonder apparatenkasten..... Choo choo..... |
08-04-2011 23:26:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij beantwoord je dan je eigen vraag toch? Ze zullen die kasten er niet onder vandaan halen ivm met herindienstelling... ![]() |
08-04-2011 23:44:30 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Hij zal wel het ritje op de dieplader naar de sloper bedoelen...![]() Youri |
09-04-2011 01:41:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daar doelde ik ook, ze zullen die kasten er niet voor jan joker onder vandaan halen... ![]() |
09-04-2011 07:59:56 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteVergeet het maar, het is geen excursieterrein. Er zijn veiligheidsnormen zoals verplicht een helm, veiligheidsschoenen e.d. Men zit op bezoekers helemaal niet te wachten. De sloop kun je prima vanaf de overzijde van het water bekijken, had Broek53 ook al gemeld. Het terrein is dus verboden toegang en stoelen/banken worden ook niet verkocht. Laatst bewerkt door rob46 op 13-05-2011 13:34 57 jaar OV-fotografie. |
09-04-2011 11:50:09 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Interessant filmpje over Simmeren in ieder geval. Wel merkwaardig dat je zo'n man in asbestpak aan het werk ziet in de stofwolk, met een aantal meters ernaast de cameraman+ geinterviewde.. (http://www.rtvnoord.nl/home/pagina.asp?pid=99772) Laatst bewerkt door Bob1991 op 09-04-2011 22:07 |
09-04-2011 20:40:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Klopt, maar het grote verschil hier is de tijd van de bloodstelling aan Asbest. Asbest is voor een korte periode, in beperkte hoeveelheden, amper schadelijk (een uurtje in de smok van New York rondhangen is 20x schadelijker). @ Rob46: ongetwijfeld zal hier aan gedacht zijn, ze zullen echt niet zoiets zomaar zeggen ![]() Laatst bewerkt door dlm4yjp op 09-04-2011 20:41 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-04-2011 21:00:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Er is weer wat verhuisd: De 841 vertrok zonder daar iets gedaan te hebben, op 7/4 weer uit Zl naar Ht en vervolgde zijn reis op 9/4 naar Mt en nam daarbij ook de 905, 463, 925 en 904 mee. De 890 en 917 kwamen vanuit ook via Ah naar Ehv en gingen later op 9/4 naar Mt. In de nacht van 8/4 op 9/4 kwam vanuit Rsd de 884 naar Hrl om de 918 op te halen en via Std kwamen ook deze naar Mt. Laatst bewerkt door ZJ37 op 10-04-2011 21:03 |
10-04-2011 21:15:25 | ||
---|---|---|
Lenny
![]() |
Worden de stellen die recent terzijde zijn gegaan/gaan in Mt appart gehouden voor het geval ze nog nodig zijn ofzo? Of is het gewoon een kwestie van waar ruimte is worden ze gestald tot ze gesloopt kunnen worden. The idea is to die young as late as possible. |
10-04-2011 22:46:44 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Het zou me niets verbazen. Eerlijk gezegd hoop ik het. Mensen geïnteresseerd in een nieuwe Stichting Plan V? %02% |
10-04-2011 22:47:31 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
%08% |
10-04-2011 22:55:59 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Nee, Plan V hebben we al![]() |
11-04-2011 09:42:08 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
nu dus nog 8 stellen in dienst? (hoger dan 800 en lager dan 920) toch weer n weekje rek voor die stellen:p als ik het opmaak uit vorige berichten zouden dat nog zijn de: 906, 908, 909, 910, 912, 913, 914 en 920 Laatst bewerkt door lw-o op 11-04-2011 09:44 |
11-04-2011 09:49:41 | ||
---|---|---|
Lenny
![]() |
De 920 is in Ehv bij de terzijde staande 461 en 870 gezet. Het stel stond wel nog tegen de draad. |
![]() |
advertentie |
11-04-2011 10:54:10 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Quote Momenteel: 906: 12100 908+910: 8000/3800 909: GDST Rsd 912+914: 5200/6400 913: 6900 920: inderdaad aan de kant te Ehv. Toevallig rijden de 908+910 en 912+914 als duo's rond nu. |
11-04-2011 11:24:23 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Waarom staat de 461 eigenlijk Tz? |
11-04-2011 11:47:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat staat ie al jaren. |
11-04-2011 12:27:16 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ah![]() |
11-04-2011 13:12:24 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
Quote zou dat duorijden misschien wijzen op, einde dienst als duo aan de kant? of zie ik spoken?:p |
11-04-2011 13:28:24 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Het gaat nu heel snel met het terzijde stellen van de MAT64. Wanneer gaan de Emmr-V's aan de kant? Als de E-GTW van Arriva er is? Laatst bewerkt door klaass16 op 11-04-2011 13:28 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
11-04-2011 14:12:41 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Als de NS-consessie daar afloopt, december 2012. Laatst bewerkt door Bob1991 op 11-04-2011 14:14 |
11-04-2011 14:29:53 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
mja nu is het dus zover dat de allereerste serie 400's een tijd geleden is gesloopt, het 2e deel (op 3 na) is gerenoveerd, nu de 800-920 (op 7 na) terzijde/gesloopt en vanaf 920 in dienst. wat is de planning voor de 921-949 (vanaf 950 is emmerlijn toch?) en voor de gerenoveerde 400's? |
11-04-2011 17:51:02 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Jij hebt het over Stichting Mat '64, ik bedoel een nieuwe Stichting Plan V ![]() |
11-04-2011 18:16:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hopelijk gaan we ook niet weer in dit topic (en dat ten derden male) de hele strijd uitvechten over museaal materieel, de uitvoering daarvan en ook niet over het zo populaire "iedere club zijn eigen treinstel". Dat mag wat mij betreft (en wat ik voorstel en vurig hoop) in een apart topic. De rest van de stellen behalve die van Zwolle - Emmen gaan vrijwel zeker aan de kant onder invloed van de instroming van SLT komende maanden. |
11-04-2011 18:55:07 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Wordt wellicht nog spanndend of de proto-Protos dan weer terug is, zodat we eind dit jaar wellicht ergens een enkele laatst rijdende V in dienst hebben ipv een hele serie. |
11-04-2011 19:05:31 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Ik denk dat de Protos die nu voor Connexxion wordt verbouwd sneller in dienst is dan december 2012 (de afloopdatum van de concessie Zl-Emn van de NS)![]() |
11-04-2011 21:22:56 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Quote Dat zou leuk zijn als er een extra stichting kwam. kwam er maar 1 om ICM Koploper 4240 te redden voor 1 juli , maar dat zal niet lukken helaas. Maar hopelijk is stichting mat'64 druk bezig met onderhandelen met de NS welke Plan V de opvolger wordt voor de 419 . Hopelijk naar wens met bagageruimte. Ein 800en of begin 900en V . |
11-04-2011 21:47:43 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Het NSM heeft al een exemplaar met bagageruimte, waarom zou je dan niet juist één zonder nemen? |
11-04-2011 22:02:03 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Er is toch al een plan V naar het spoorwegmuseum? Waarom zouden er dan nog meer stellen bewaard moeten blijven? |
11-04-2011 22:03:26 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Quote Ik wil dit een beetje ontkrachten. Asbest kan twee dingen veroorzaken, ten eerste verbindweefseling van de longen (asbestose), dit is inderdaad afhankelijk van de hoeveelheid blootstelling aan asbest. Maar het kan ook longkanker veroorzaken (pleuraal mesothelioom), dit is echter niet afhankelijk van de hoeveelheid blootstelling aan asbest. De kans op kanker is bij één asbestdeeltje even groot als bij een hele grote hoeveelheid asbest. Dus wat dat betreft is het zeker iets om in je achterhoofd te houden. ![]() |
11-04-2011 22:03:34 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
@ Mark: Tsjah, er is tenslotte ook maar één rode duivel, één hondekop, één 1200 over... Niet dus, van bijna alles is er wel meer dan 1 te vinden ![]() Laatst bewerkt door dlm4yjp op 11-04-2011 22:04 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
11-04-2011 22:04:33 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote1 voor NSM en 1 voor de Stichting Mat'64, een mooi aantal 2 stuks bewaard blijven. |
11-04-2011 22:28:39 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Terug naar de ontwikkelingen: Vandaag zijn de 845 en de 502 naar de sloper gebracht, zo blijkt uit het OD. Youri |
11-04-2011 23:02:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Tip, reis eens met een museumtrein mee, en werp ens een blik in de bagage ![]() Dan weet jij waarom dat ding handig is ![]() |
11-04-2011 23:22:35 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ja, je kan ook een paar banken op een andere plek in de trein verwijderen en daar een barretje maken toch? En bewaar je toch niet twee keer hetzelfde. |
11-04-2011 23:38:01 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? %03% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
11-04-2011 23:42:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteJa sloop het halve museumstel maar, dat is pas historisch verantwoord... Overigens wordt dit topic weer een fantasierijk gebeuren zo. |
11-04-2011 23:45:27 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: Zullen we de speculatie tot een minimum beperken en het hier weer over de ontwikkelingen hebben? |
12-04-2011 20:25:43 | ||
---|---|---|
HigQ
![]() |
hier dan een nieuwe (?) ontwikkeling ![]() Ht, 10/4/11, 19:22, spoor 8, 2611 + 467 http://home.online.nl/rrdaale (doorklikken op de jpg) Laatst bewerkt door HigQ op 12-04-2011 20:27 |
12-04-2011 20:41:14 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Nou hoop ik van harte (tegen beter weten in) dat die plan V de SLT sleept.![]() Vrees alleen dat het technisch te veel van het goede is.%03% (voor de plan v dan.) jaapfan. |
12-04-2011 21:22:38 | ||
---|---|---|
Rinse
![]() |
Een Plan V kan ook best een VIRM wegslepen (http://www.youtube.com/watch?v=4ecS_7G08dc), dus waarom niet een SLT? |
12-04-2011 21:28:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDe link werkt niet. |
12-04-2011 21:32:12 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Bij mij wel, je ziet: Index of /rrdaale Parent Directory 467en2611.jpg Je moet dan die 467en2611.jpg aanklikken, directe link = http://home.online.nl/rrdaale/467en2611.jpg Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
12-04-2011 22:01:10 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Dat dat Veetje die VIRM weg kan halen en naar de werkplaats sleept (is pak en beet 500 meter verder) is wel leuk om te zien, maar over grotere afstanden (dus als LM en niet als RG zal je deze combinatie (Plan V als tractie) nooit tegenkomen, omdat het gewoonweg niet is toegestaan. Mvg. Bart |
12-04-2011 22:39:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Met die optreksnelheid en de snelheid die je maximaal haalt (in Mt zal ie niet verder gegaan zijn dan 30km/u) rij je natuurlijk finaal de dienstregeling aan puin en dat zal ook niet gewaardeerd worden ![]() En verder vinden de tractiemotoren van die Victor dat zo wel prima, maar ga jij op de vrije baan proberen een veel hogere snelheid te halen fikken die vanzelf af door de interne warmteontwikkeling ![]() |
12-04-2011 23:29:42 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Quote Ik wilde hier nog even op reageren, gisteren en vandaag kwam ik langs Eindhoven, en ik dacht toch echt dat er "861" op de zijkant van het betreffende stel stond. Youri |
12-04-2011 23:48:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Klopt ook de 861 staat Terzijde in Ehv ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 12-04-2011 23:52 MCN ASD |
13-04-2011 08:22:58 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
461 bestaat nog wel maar is niet meer als reizigerstrein actief. Stel staat sinds 2007 bij het Brandweeroefencentrum te Vs, zie : http://www.flickr.com/photos/rob46/4484578396/ 57 jaar OV-fotografie. |
13-04-2011 10:16:18 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Nog niet gemeld: De 914+909+908+910+907 aan de kant te Mt nadat ze in de nacht van ma/di daarheen zijn gebracht. De 908+910 op 11/4 vanuit Zl (samen met de 965) naar Ehv. De 914 en 907 waren op 11/4 nog actief rondom Ehv en de 909 vertrok op 11/4 na een ochtend Zeeland vanuit Rsd naar Ehv. Aan het begin van de nacht is het vijftal uit Ehv vertrokken naar Mt. |
13-04-2011 10:24:36 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
En de 920 is 12-4 naar Mt gekomen en aldaar terzijde gesteld, alleen de 906, 912 en 913 zijn op dit moment nog inzetbaar (913 staat GDST te Hrl maar nog niet terzijde). Laatst bewerkt door stefanvdw op 13-04-2011 10:24 |
13-04-2011 10:42:40 | ||
---|---|---|
ralph521
![]() |
De 906 reed afgelopen maandag 11-4 nog in de 12100 serie, als enige uit die deelreeks. Verder alleen maar 400-tjes en hoog in de 900 gezien, dus hoger dan 920. |
13-04-2011 10:55:45 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Je bedoelt dat dat de enige uit die deelreeks was die in de 12100 reed? Of de enige die je daar of elders hebt gezien? Anders spreek je de mededeling van stefanvdw tegen t.a.v. de 912 en 913. |
13-04-2011 11:29:34 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
906 vandaag wederom actief in de 12100, reed net de 12134. De 912 reed vanochtend nog rond Ehv maar staat daar nu GDST. De 913 staat sinds 11-4 GDST te Hrl (maar nog niet terzijde). Laatst bewerkt door stefanvdw op 13-04-2011 11:30 |
13-04-2011 13:27:21 | ||
---|---|---|
ralph521
![]() |
QuoteDe 912 en 913 heb ik afgelopen maandag niet in de 12100 gezien. Om de volledige 12100-serie te rijden, heb je drie formaties van twee Victors nodig. Elk setje had een 4xx en een 9xx, waarbij 1 setje de 906 had. Ik heb het net even teruggekeken, en ik heb de volgende setjes gezien te Rsd: (de rijrichting bij alle stellen is Rsd naar Vs, en het eerste nr zit voorop): Maandag 11 april 2011: Setje 1: 475+906, Setje 2: 452+931, Setje 3: 929+450. Laatst bewerkt door ralph521 op 13-04-2011 13:28 |
13-04-2011 17:28:45 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Gelukkig is de 12100 niet de enige serie waar Plan V in rijdt. In de spits trouwens niet 3x V? |
13-04-2011 18:01:11 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
heeft iemand eigenlijk een overzicht van wat er nu nog rijdt in de series 441-473 en 921-965 want neem aan dat hier ook al het een en ander gesloopt/terzijde is door schade, brand etc? buiten die series zijn alleen de bovengenoemde 3 stellen (906, 912 en 913) nog in dienst zover ik begrijp |
13-04-2011 18:20:43 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
950-965 allen voor de Emmerlijn, muv 959 (al lang geleden gesloopt) en de 960 (brandschade Hde januari 2009). |
13-04-2011 20:43:21 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
921 staat ook al een tijdje in stukken dacht ik. |
13-04-2011 21:07:00 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Je kunt natuurlijk ook gewoon even in het overzicht reizigersmaterieel kijken! %06% https://somda.nl/nieuws/165/ |
13-04-2011 21:25:03 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
thx, had ik laatst om gezocht maar kon het niet vinden |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |