Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
14-04-2011 09:41:51 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Inmiddels zijn vannacht ook de 912+906+919 overgebracht naar Mt. Stel 913 is gisteravond overgebracht van Hrl naar Mt en daarbij staan alle NSR stellen 841-920 nu terzijde. Laatst bewerkt door stefanvdw op 14-04-2011 09:42 |
14-04-2011 14:36:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
In een besloten forum op Tweakers las ik van iemand een reactie dat er een trein op een oplegger gespot is. Blijkbaar is wordt er weer wat vervoerd naar Simmeren. Geen idee welk nummer... Choo choo..... |
14-04-2011 15:21:45 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Zie OD-topic van vandaag, betreft de nummers 510 en 802 dus. |
14-04-2011 16:42:45 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag zijn de 801+510 via Zlkatw naar Gn afgevoerd, dus geen 802. Voor een kleine indruk zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5618962211/in/photostream Laatst bewerkt door rob46 op 14-04-2011 17:53 57 jaar OV-fotografie. |
![]() |
advertentie |
14-04-2011 19:59:46 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Zag net te On witte stickers (met rode rand) op de cabinedeuren zitten op de gestalde V'tjes, waar zijn deze voor of wat staat erop? |
14-04-2011 20:09:36 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
"Materieel niet inzetbaar". Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
15-04-2011 13:33:49 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Waarschijnlijk om te voorkomen dat een MCN die zijn hoofd er niet bij heeft dat ding meeneemt voor een REIZ![]() |
15-04-2011 14:45:26 | ||
---|---|---|
279
![]() |
een rit of een reis? |
15-04-2011 14:54:24 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
REIZ is een soort 'treinnummer' dat hier op somda gebruikt wordt om een rit bestemd voor reizigers aan te duiden. Youri |
15-04-2011 15:08:04 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
REIZ is vakjargon voor machinisten. |
15-04-2011 15:33:33 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
In Mt staat behalve de collectie V's ook tenminste een 1700 met dergelijke stickers. Wit met een rood randje, he? |
15-04-2011 15:39:07 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja, zie: http://www.kevinevers.nl/IMG_4484.JPG |
15-04-2011 16:45:26 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat is de betekenis van REIZ, als het een afkorting is? R.. E... In Zet(ten) :? Choo choo..... |
15-04-2011 16:49:29 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Reizigerstrein? |
15-04-2011 16:51:19 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Reizigers![]() Enz. is ook gewoon een afkorting voor 'enzovoorts'. Verder vermoed ik dat het gewoon een somdaterm is ipv vakjargon. |
15-04-2011 21:15:47 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Geen idee of het vakjargon is, ik heb geen kennis op dat gebied. Wel weet ik dat REIZ een officieel treinnummer hier op SOMDA is, die ook te gebruiken is bij het invoeren van spots wanneer je het treinnummer niet weet. Om hier even een duidelijke punt achter te zetten: REIZ is de Somda-afkorting voor Reizigerstrein. |
16-04-2011 03:19:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
REIZ bestaat in de echte spoorwereld simpelweg niet, immers rijdt er géén enkele trein zonder treinnummer ![]() En REIZ op Somda, betekend nl niks meer dan een trein waarvan het treinnummer niet bekend is. En dat is iets wat in de echte spoorwereld natuurlijk helemaal niet kan ![]() Die stickers zijn er gewoon voor om aan te duiden dat het beplakte materieel niet meer in onderhoud is en niet inzetbaar is en dus niet op eigen kracht gebruikt dient te worden. Laatst bewerkt door thom op 16-04-2011 03:23 |
19-04-2011 22:47:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het topic een paar keer nagevlooid hebbend, mis ik nog ergens de terzijde stelling van de 889 en 896, die begin april nog actief waren. Weet iemand wanneer die waar terecht zijn gekomen? Verder vroeg ik mij af of de 880 nog bij de Zaanstraat staat en de 870 in Eindhoven (die laatste is 16 april ook gespot in Maastricht). Bij voorbaat dank! |
19-04-2011 23:09:00 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Ik weet niet of het al eerder was gemeld maar de 870 had op 8 februari 2011 een botsing met stel 457 in Ehv. |
19-04-2011 23:13:52 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Quote Van de 880 weet ik zeker dat deze nog op de Zaanstraat staat (sinds 14/3). De 889 is op 6/4 van Aswplz naar On gegaan. De 896 is nog rijdend gesignaleerd op 6/4 en op 7/4 meldde ik dit stel als zijnde niet actief. Ik vermoed dus dat 6/4 de laatste dag is geweest voor dit stel. Van de 870 weet ik het niet. |
20-04-2011 20:07:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Blijft dus over de vraag waar de 896 is gebleven en of de vraag of de 870 nog in Eindhoven staat. Iemand die het weet? |
20-04-2011 20:31:06 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
En weet iemand welke 400 al een tijdje in On staat? |
20-04-2011 21:10:15 | ||
---|---|---|
spoorwegen
![]() |
Hier bij de vraag over de 870 zaterdag 16e staat in Ehv!!! Laatst bewerkt door spoorwegen op 20-04-2011 21:10 |
20-04-2011 21:24:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik zie het. Gisteren stond er ook een spot van de 870 op de 16e in Maastricht, vandaar de vraag. Maar die spot is weg, dus zo klopt het weer %02%. Voor het behoud van het overzicht is het misschien dienstig om hier ook de slooptransporten te noemen? Vandaag zijn de 511 en 835 in Katwolde opgeladen... Laatst bewerkt door SleutelMan op 21-04-2011 01:17 |
20-04-2011 22:40:13 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Lijkt me een goed idee om de slooptransporten te vermelden ja. Kan er geen twijfel meer over bestaan welke stellen voorgoed weg zijn, en welke nog niet.. |
20-04-2011 23:04:16 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Komen de stellen die naar de sloper gaan van Zlr of Zlge? |
21-04-2011 08:32:08 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Die komen vanaf GE. Meestal als er 's ochtends een transport is geweest naar Katwolde zie ik 's middags ook gelijk weer het Nedtrain locje naar Zlr rijden om een of meerdere stellen op te pikken en naar Zlge te brengen. Op Zlge worden de stellen transportgereed gemaakt en vanaf daar naar de haven gebracht. De 896 zou nog in Ehv moeten staan trouwens, nadat hij daar op 6-4 is uitgelopen na 9669a gereden te hebben is er geen activiteit meer gemeld met dat stel. De 457 is 16-4 op eigen kracht van Ehv naar Mt gereden Laatst bewerkt door stefanvdw op 21-04-2011 11:25 |
21-04-2011 09:08:36 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
![]() |
QuoteEn nu met zekerheid, gisteren (20-04) stond de 870 nog steeds in Ehv. |
21-04-2011 17:14:01 | ||
---|---|---|
spoorwegen
![]() |
Klopt dat er 25 stellen Plan V staan in Mt? Laatst bewerkt door spoorwegen op 21-04-2011 17:14 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-04-2011 17:31:08 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
De 449 stond om 17:00 op Wgm te glimmen alsof ie net gereviseerd is. Zit geen spatje op! De 812 en 817 zijn daar al van aardig wat onderdelen ontdaan. Laatst bewerkt door nohab op 21-04-2011 17:31 |
21-04-2011 17:48:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vanmorgen stonden de 516 en twee uitgebleekte tweetjes niet meer achter (aan de zijkant van) de werkplaats Zaanstraat, maar op het opstelterrein. |
21-04-2011 17:51:21 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Een van de tweetjes zal de 857 zijn. Die stond vanaf Asd gezien voor de 516 op hetzelfde spoor voordat ze nu zijn verplaatst. |
21-04-2011 17:55:38 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Klopt die worden deze week waarschijnlijk nog naar de dijksgracht gebracht 516,857,507,528 zo ie zo![]() MCN ASD |
21-04-2011 18:04:52 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Is daar dan nog wel plaats met al die 17/1800 occasions? ![]() |
21-04-2011 19:21:17 | ||
---|---|---|
6414
![]() |
QuoteWat is het idee erachter om die naar de Dgr te brengen, en niet gelijk naar Zlr? Daar zou toch weer ruimte moeten zijn met het slopen van diverse T's en V's. |
21-04-2011 20:56:50 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Volgens mij staan de 836+831 er ook nog als ik me niet vergis , en de reden voor de dijksgracht geen id waarom![]() MCN ASD |
21-04-2011 21:03:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zou het kunnen zijn dat er ruimte gemaakt wordt bij de Zaanstraat voor de ontvangst van de laatste DDM-1-stammen? In Amersfoort en op de Watergraafsmeer staan er namelijk nog twee. |
21-04-2011 21:05:05 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
hah jij mag niet meer gokken ![]() MCN ASD |
22-04-2011 17:49:40 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
QuoteIk had inderdaad een tik/kijkfout gemaakt en daarom is de spot uit Mt verwijderd ![]() QuoteTijdens het tellen ben ik inderdaad uitgekomen op 25 stellen. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
22-04-2011 22:48:44 | ||
---|---|---|
spoorwegen
![]() |
Staan deze stellen in Mt 859 897 879 925 918 910 914 909 905? |
22-04-2011 23:59:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Mijn administratie, samengesteld uit de meldingen op somda, omvat 26 stellen die in Maastricht terzijde zouden staan: 841, 850, 853, 859, 864, 877, 879, 884, 887, 890, 897, 901, 904 - 910, 912 - 914, 917 - 920. Iemand daar correcties op? |
24-04-2011 12:25:08 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Ik zag daar een paar dagen geleden meen ik ook de 450, gekoppeld aan een van je genoemde stellen, stroomafnemers omlaag. Sinds half april niet meer gespot. |
24-04-2011 14:33:53 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Ja er staat daar een 4xx. Het exacte nummer weet ik ook niet. Maar het viel mij ook gelijk op toen ik in Mt aankwam donderdag. Ik vond het al zo raar dat die tussen de buitendienstgestelde stellen stond. Laatst bewerkt door maxje op 24-04-2011 14:35 |
24-04-2011 19:05:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Staat me niet iets bij van een gevalletje schade/brandje? |
25-04-2011 15:31:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteVolgens mij is er weinig met het stel aan de hand, het kwam namelijk op 21/4 op eigen kracht van Rsd naar Mt na een inzet in de 12100. |
25-04-2011 15:50:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In Haarlem is DDAR 7870 gisteren in zijdelingse aanrijding met de 936 gekomen. Treeplanken en raamsponningen gesneuveld. Of de 936 dat zal overleven, staat nog te bezien. @edit: stel wordt in het RB binnengenomen en waarschijnlijk hersteld. Laatst bewerkt door broek53 op 25-04-2011 20:26 |
25-04-2011 19:41:21 | ||
---|---|---|
spoorwegen
![]() |
Als ik tel kom ik op 25 stellen uit welke mis ik dan???%05% Laatst bewerkt door spoorwegen op 25-04-2011 19:45 |
25-04-2011 20:38:01 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Gek, als ik de stellen die Broek53 opnoemt gaat tellen, kom ik wel op 26...: 1. 841 2. 850 3. 853 4. 859 5. 864 6. 877 7. 879 8. 884 9. 887 10. 890 11. 897 12. 901 13. 904 14. 905 15. 906 16. 907 17. 908 18. 909 19. 910 20. 912 21. 913 22. 914 23. 917 24. 918 25. 919 26. 920 Groetjes, Emiel |
25-04-2011 20:51:53 | ||
---|---|---|
spoorwegen
![]() |
Bedankt%05%%05% de 890 was de laastste die ik moest hebben |
25-04-2011 21:51:59 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Mooi om te lezen dat de 936 waarschijnlijk toch nog wordt hersteld, er zijn er al zo weinig over. De resterende stellen zijn blijkbaar de komende tijd toch nog wel even benodigd.. |
25-04-2011 22:08:08 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ik vrees eerder dat dit is omdat de 936 tot de Turbo-famillie behoort, en men die stellen wellicht wil bewaren als reserve (zowel Emn als eventueel niet-Emn) |
26-04-2011 09:42:46 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Zo ver ik weet heeft de 936 schijfremmen en is dat het eniste afwijkends aan het stel. Maar ik kan het mis hebben.![]() jaapfan. |
26-04-2011 10:30:43 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Nee, dit is gewoon (zoals gezegd) vanaf nummer 936. |
26-04-2011 10:32:06 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
De vast inzetbare stellen (met bestickering) zijn inderdaad de 950 t/m 965, maar de 936 t/m 949 hebben ook de rijstand PZ3 vrijgeschakeld, maar worden beschouwd als reserve. (In de praktijk worden die stellen willekeurig ingezet door het gehele land). |
![]() |
advertentie |
26-04-2011 12:12:45 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Kortweg gezegd: alle schijfremstellen hebben een bruikbare PZ3-stand. Hoewel bij de 897 de PZ3-stand ook bruikbaar was. Groetjes, Emiel |
26-04-2011 12:26:49 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Goed nieuws voor de 951: die stond gisteren buiten in Hlm aan de Zvt-kant, hersteld. |
26-04-2011 14:29:59 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Wat was er eigenlijk gebeurd met de 951? Kan het nergens vinden in het topic. Laatst bewerkt door Bob1991 op 26-04-2011 14:30 |
26-04-2011 14:34:57 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Zie https://somda.nl/forum/2078/p327741/ en het bericht van jochem daaronder. |
27-04-2011 09:53:43 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
De 804+515 zijn vandaag (27-4) naar Katwolde gebracht door de NT705. |
27-04-2011 10:36:31 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
hoe laat vertrekken die naar Simmeren? |
27-04-2011 10:40:28 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Dan zal die schade wel enórm meevallen, anders neem ik toch aan dat het simpeler is om PZ3 vrij te schakelen bij één van de andere stellen. |
27-04-2011 10:48:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, te meer daar de 936 ook geen lange levensvooruitzichten meer heeft, denk ik. Uiteindelijk zouden binnen afzienbare tijd alleen de 950-965 nog nodig zijn voor Zwolle - Emmen en meer niet. |
27-04-2011 10:57:14 | ||
---|---|---|
Noodrem
![]() |
Op de Zaanstraat opstelsporen staan al twee dagen een combinatie bestaande uit: 2 V'tjes en een T'tje. Als ik het goed heb gezien, is de T de 516. Wordt deze klaar gemaakt voor transport richting Zl? Laatst bewerkt door Noodrem op 27-04-2011 10:57 |
27-04-2011 12:30:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteEn bovendien duiken er al geregeld niet Emmer V-tjes op tussen Zwolle en Emmen waarmee de dienst blijkbaar ook mee te rijden valt. |
27-04-2011 12:31:34 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDaar is geen drgl van..... 57 jaar OV-fotografie. |
27-04-2011 12:35:44 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Op de zaanstraat staan klaar de : 516+831+836 op het oude wasstraat spoor 885+880 staan voor de loods 507+857 staan binnen in de loods inverband met enige luchtlekage (inmiddels opgelost) En ze staan allemaal klaar voor vertrek richting de Dijksgracht Eventueel voor de 885+880 Mt maar daar staat het ook vol dus waar die heen gaan is nog niet zeker ( kunnen wel zelfstandig rijden) ![]() MCN ASD |
27-04-2011 15:39:10 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote Dan moet dit dus de 804 zijn http://www.spionkop.nl/TV/Lichtmis.JPG (vanmorgen om half 12). Laatst bewerkt door rjybema op 27-04-2011 15:42 |
27-04-2011 16:47:40 | ||
---|---|---|
verschuyl
![]() |
Heee, Rijdt Bolk uit Almelo nu ook die ritjes? %08% Dacht dat alleen Klomp er was! Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
27-04-2011 21:55:24 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Klopt, ze voeren beide de ritjes uit. Wel knap dat je dat aan die foto kan zien trouwens... ![]() |
27-04-2011 22:06:06 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
iemand enig idee waarom ze nu per vrachtwagen gaan en niet zoals t eerste kwakje per boot? |
27-04-2011 22:06:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ik denk dat verschuyl dan wel iemand moet zijn met verstand van zaken![]() |
27-04-2011 22:29:00 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Ik vermoed een kostenkwestie. Groetjes, Emiel |
27-04-2011 22:29:59 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Quotezijn gisteren al in groningen aangekomen ABk 804 was om 17.00u alzogoed als gesloopt%04%. 515 was nog ongeschonden. |
27-04-2011 23:09:43 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
515, die waagde in 1996/1997 (!) al een poging, maar gaat nu dan uiteindelijk toch echt het loodje leggen! Naja, 1964-2011 is voor een eenvoudig treinstel ook vrij netjes! |
27-04-2011 23:21:18 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Quoteje doeld op ongeval in geffen? |
27-04-2011 23:52:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
In Geffen was met de 512 en bovendien in 1993. |
27-04-2011 23:56:37 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
De 515 heeft als eens met brandschade in Zwolle gestaan tussen andere sloopstellen. Het besluit tot renovatie eind jaren 90 heeft het stel uit de as doen herrijzen. Groetjes, Emiel |
28-04-2011 06:14:32 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
De 515 werd op 31-1-1997 door de 957+905 als trein 82197 van Aswplz naar Zlr gesleept met als bestemming sloop als gevolg van brandschade. Maar uiteindelijk ging het dus anders. |
28-04-2011 08:51:38 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De 515 heeft in mei 1996 al met brandschade in Onnen gestaan. Shqiperise-lopers? |
28-04-2011 08:53:34 | ||
---|---|---|
verschuyl
![]() |
QuoteIk werk in Almelo vlak bij de Bolk ![]() ![]() Laatst bewerkt door verschuyl op 28-04-2011 08:54 Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
28-04-2011 08:58:05 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteAlleen bij bulkafvoer(18 bakken) per schip is transport goedkoper, gezien de beperkte opslagruimte bij SimmereN (max.8/10 bakken)is dat niet haalbaar. Vandaar dat men vooralsnog voor diepladers heeft gekozen. Nogmaals.......de sloopplek is verboden toegang en wegens asbestgevaar afgesloten met hekken en beschermend zeildoek.!! Aan de overzijde van het water is er zicht op de sloopstellen. Laatst bewerkt door rob46 op 28-04-2011 09:02 57 jaar OV-fotografie. |
28-04-2011 09:13:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Behalve op Zaterdag schijnbaar... Want je kan inderdaad nog meekijken zoals hier eerder vermeld is. Er zullen vast wel voldoende veiligheidsmaatregelen genomen zijn tegen de asbest ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-04-2011 09:34:17 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Schijnbaar...?? Is dat jouw eigen ervaring of zomaar een idee ?? 57 jaar OV-fotografie. |
28-04-2011 09:34:29 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ik heb er het laatst achteraan gebeld, zaterdag tot 12 uur zijn we inderdaad welkom. |
28-04-2011 12:57:39 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Beetje jammer zo'n reactie, het antwoord staat nota bene in dit topic: Quote Bekijk de laatste 10 seconde van het filmpje maar, leek me wel duidelijk ![]() Quote Klopt ook niet, de asbesthoudende onderdelen worden elders verwerkt, echter uit voorzorgsmaatregelen word het terrein wel afgezet omdat het casco wel asbesthoudende onderdelen heeft gehad, dat is dus puur uit voorzorg gedaan. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 28-04-2011 12:58 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-04-2011 13:52:36 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Ken je plaats Yorick. 'Okeh' |
28-04-2011 14:13:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Ik snap niet wat er zo jammer aan is, een feit is dat het casco van PlanT en deels PlanT z.g. antidreun bevat (lees elders de uitleg). Dit mengsel bevat asbesthoudend vaste stof hetgeen met de sloop van een stel vrijkomt en wordt verzameld en wel binnen de hekken en achter het zeildoek. Dat het elders wordt verwerkt zijn jouw woorden, die discussie ga ik hier niet aan. De gang van zaken op het filmpje is op z'n minst merkwaardig te noemen, ook de melding dat een ieder welkom zou zijn. Het terrein is inderdaad op zaterdagmorgen toegankelijk voor aflevering van grofvuil maar dat wil niet zeggen dat men een excursie op de sloopplek krijgt. Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil, men trekke z'n eigen conclusies. 57 jaar OV-fotografie. |
28-04-2011 16:59:05 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Sorry, die ken ik niet, ik weet alleen dat hier 2 type mensen zijn: bezoekers en Beheerders, ik zou graag willen weten wat je er verder mee bedoeld ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-04-2011 17:16:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat asbesthoudende delen elders worden verwerkt is opzich niks vreemds. De koppen van de 1300'en voorzien van asbest werden door HKS ook afgevoerd naar elders, en met de eerdere sloop van Victortjes door Hoeben in Mt werd ook alleen de bak klein geknipt en afgevoerd naar elders. Dat laatste is ook de reden dat het slopen van deze treinen niets oplevert aan schroot, dat is het niet, het is een afvalproduct voorzien van asbest. En gezien het simpele feit dat als je de bak fijn knipt, je dus ook door de antidreun paste knipt wordt het een asbest-werkplek met alle veiligheidsmaatregelen van dien. Of van Simmeren zomaar mensen toelaat op die werkplek weet ik niet, maar het lijkt me erg on waarschijnlijk en ook de vraag of dat wel verstandig is... Laatst bewerkt door thom op 28-04-2011 17:17 |
28-04-2011 17:38:29 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Alles wel leuk en aardig, maar ik heb hier nergens gelezen dat het anti-dreuningsmiddel wat momenteel in mat'64 zit, daadwerkelijk asbest bevat, er zijn immers 2 types pasta gebruikt en slecht één er van bevat asbest. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-04-2011 17:41:04 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zie enkele reacties hoger, Rob schreef er vanmiddag nog over! |
28-04-2011 17:47:17 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ik zet zoiets niet voor niets neer timtrein, ik maak expres duidelijk dat er 2 types zijn en heb nog nergens documentatie gezien dat het daadwerkelijk om het type gaat wat asbest bevat, je hebt namelijk deze 2: -Anti-Rombo "B" -Schallschluck 1925 Dat houd dus in dat anti-dreun niet meteen asbest hoeft te betekenen ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-04-2011 18:21:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Antidreuningsmiddel met asbest is toegepast in Plan T en Plan V1-3, antidreun zonder asbest in alles vanaf plan V4 (de 441 en hoger). zo is het mij althans verteld toen plan V1-3 naar de sloop ging. Laatst bewerkt door broek53 op 28-04-2011 18:22 |
28-04-2011 18:22:01 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Alle PlanT-stellen hebben asbesthoudend antidreun, dat geldt ook voor het meerendeel van de PlanV 800-en, de laatst gereviseerde PlanV 400-en hebben geen asbesthoudend antidreun......was Michiel toch 1 minuut sneller ! Laatst bewerkt door rob46 op 28-04-2011 18:23 57 jaar OV-fotografie. |
28-04-2011 19:19:43 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Quote In ieder geval staat 880 op Dgr ( was gekoppeld aan een niet verder te specificeren V ; zou 885 kunnen zijn) |
28-04-2011 22:02:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, stom, had er niet aan gedacht dat men bij de bouw van mat'64 overgestapt is. Maargoed, zoals gezegd en logisch nagedacht, plan T is het oudste, en heeft het dus zowieso ![]() |
29-04-2011 11:35:45 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Heeft iemand de data van terzijde stelling van de inmiddels gesloopte 473, 815 en 826? Ik heb getracht om ze in HOV en OdR te vinden, maar niet gevonden. Het kan zijn dat ik er over heen heb gelkeken. |
29-04-2011 11:40:19 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
De 473 ging volgens mij op 6 maart 2008 terzijde. |
29-04-2011 16:07:12 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Quote Afvoer / Sloop 473 03.08 / 01.09 te Ebg 815 02.02 / 07.02 te Zp, alleen ABk, Bk -> 808 826 11.06? / 02.07 te Apn Laatst bewerkt door edward op 29-04-2011 16:09 |
29-04-2011 17:52:41 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
473 ging op 6-3-2008 Tz en kwam op 21-7-2009 naar Dusseldorp Eibergen, is overigens niet gesloopt. 826 ging op 22-11-2006 Tz en kwam op 21-2-2007 naar Vlasman Apn Complete afvoer/sloopoverzichten zijn te vinden in de boekenreeks SPOOR waarvan Editie 22 (jaarboek 2010) afgelopen week is verschenen, zie :http://www.flickr.com/photos/rob46/5664090437/ 57 jaar OV-fotografie. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |