Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
26-05-2011 19:13:25 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteMaak er maar 830 van. Nu nog op Zlr aanwezig : ABk 921+Bk 504+Haspelwagens VR + AB 513 + rest 504 + Bk 921 en ABk 840 en dan is Zlr leeg..... Laatst bewerkt door rob46 op 26-05-2011 19:15 57 jaar OV-fotografie. |
26-05-2011 19:25:37 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Ik zou graag een keer op katwolde foto's maken, maar ik moet daarvoor 200+ km reizen. Het is mijn vraag of iemand weet of er een 'ritme' zit in de ritten qua dagen van Zlge naar Katwolde en wellicht zelf weet of het in de ochtend of middag gebeurd. Ik kan daar best een paar uurtjes wachten, maar voor niets komen is een beetje jammer. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Een eventuele ruwe planning? En ik weet dat alles op het laatste moment kan veranderen, maar ik zou het graag nog een keer van dichtbij mee willen maken!;) Alvast heel erg bedankt! |
26-05-2011 19:27:50 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
@robbertc: 100% zeker! Stond op perron van spoor 12/13 toen het convooi voorbij kwam en wilde voor de liefhbbers op dit forum nog wel een fotootje schieten, maar precies op dat moment reed trein 760 naar Shl voorlangs... Kon nog net van het voorste stel het kleine nummertje bij de cabinedeur zien, maar niet goed genoeg te onderscheiden. Twijfelde tussen 830 en 836; het antwoord heeft Rob hierboven al gegeven! |
26-05-2011 19:30:32 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
@jannn2009: ritten naar Zlkatw zijn altijd in de ochtend en het overladen op diepladers neemt vervolgens de rest van de dag in beslag. Kijk voor ritme op welke dagen in de week even naar eerdere meldingen in dit topic en probeer daarmee een patroon te herkennen... |
![]() |
advertentie |
26-05-2011 19:30:53 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
836 zou lastig zijn want die staat op de Wgm. Momenteel rijden de slooptransporten 2x per week maar alles hangt af van de capaciteit bij SimmereN, er is dus geen drgl van deze transporten. 57 jaar OV-fotografie. |
26-05-2011 20:46:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Oud filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=eufAFfR_rls Wat mij opvalt is dat er een luchtslang tussen de cabines loopt. Was de normale luchtleiding niet toereikend ofzo? Choo choo..... |
26-05-2011 20:53:47 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Grootswaarschijnlijk zijn er onderdelen uitgehaald en/of was er een te groot lekkage, waardoor het normale remsysteem niet meer voldoende werkte, tevens moesten de remwagons ook voorzien worden van lucht (wagons zijn in dit filmpje al weggehaald). Overigens stel je op youtube zelf de vraag of er een tijdelijke buffer op zit, het antwoord is nee, Mat'64 heeft zelf altijd al buffers gehad. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 26-05-2011 20:59 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
26-05-2011 21:14:16 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Gedeeltelijk nee. Tijdens de ritten hebben ze een buffer gebruikt die over de bestaande buffer geplaatst is. http://kevinevers.nl/IMG_7745.JPG |
26-05-2011 21:28:55 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een werkplaats koppeling, naast die buffer verbredende platen is ook de bakkoppeling zelf vervangen zoals je mooi kunt zien op deze foto. Normaal zit er in het midden gewoon een spindel die de bakken naar elkander toe trekt, nu is die vervangen door een spindel met schalm zodat die aan een gewone trekhaak gekoppeld kan worden. Voor dit soort sloop materieel wat al langer stilstaan en deels ookwel geplukt is, is het gewoon eenvoudiger er een doorgaande slang doorheen te leggen en met remwagens te werken. Je weet dan zeker dat dat werkt en het scheelt je een hoop onderzoekstijd aan de sloopstellen en de kans dat je het remsysteem helemaal niet meer werkend krijgt. Laatst bewerkt door thom op 26-05-2011 21:30 |
27-05-2011 16:16:27 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
de 450 staat al zeker sinds dinsdag op spoor 8 te Gvc, weet iemand wat die daar doet? Laatst bewerkt door Dr_Thodt op 27-05-2011 16:17 Zoomzoomzoom |
27-05-2011 16:36:51 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Ik vermoed (maar dat is pure speculatie) dat dat te maken heeft met de werkzaamheden aldaar. Ter hoogte van waar de 450 staat, zijn 4 zware stalen kolommen op het perron vlak bij de perronrand geplaatst. Ik kan me voorstellen dat het niet handig is als een beladen passagierstrein (3400) daar stopt en de reizigers bij het uitstappen tegen een stalen balk op lopen. Nu de 450 daar staat, weten we vrij zeker dat dat niet gebeurt en dat de 3400 verder naar buiten stopt. (alhoewel, het blijft wel Den Haag CS natuurlijk...) %08% |
27-05-2011 17:18:50 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Moet je daarvoor een treinstel gebruiken, een afsluitbord voor het laatste stukje is voldoende, zelfs een rode vlag volstaat. Wel met een rood lampje erbij he, want het blijft donker op Oh oh Den Haag centraal. |
31-05-2011 12:26:16 | ||
---|---|---|
martin
![]() |
Vandaag bracht NT 709 plan T 517 en plan V 814 over van Zwolle GE naar Zwolle Katwolde alwaar de bakken op opleggers werden geplaatst. Zie: http://www.flickr.com/photos/wintermanm/5780022621/in/photostream |
31-05-2011 17:54:51 | ||
---|---|---|
jordy13
![]() |
Weet iemand ook wanneer er weer een transport plaats vind,van Zlge naar Zlktw? Groeten Jordy Laatst bewerkt door jordy13 op 31-05-2011 17:55 |
31-05-2011 17:59:18 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Dat is (toevallig door mij) ongeveer 10 berichten boven je ook gevraagd, dus lees eerst de antwoorden daarop (nog dichter bij) maar even.. |
31-05-2011 19:10:15 | ||
---|---|---|
adam1990
![]() |
Van de oorspronkelijke 246 treinstellen Plan V waren er medio mei 2011 nog 62 voor de dienst inzetbaar.Het betreft de stellen 441, 443-447, 449-458, 463-467, 469-471, 474-476, 478-480, 482, 867, 922-937, 939-958, 961-965. hoelang zal het nog duren voordat ze helemaal weg zijn? buiten die van de spoorlijn Zwolle-Emmen. |
31-05-2011 19:48:00 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Quotegisteren nog in groningen geweest by de sloper a. "t kanaal er stonden nog 5 bakken die nog gesloopt moesten worden om 17.30 |
31-05-2011 21:14:43 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
QuoteTopic doorlezen is tevel moeite? |
06-06-2011 16:30:03 | ||
---|---|---|
Noodrem
![]() |
De Plan T's die op de Dgr staan ontkomen ook niet aan het plukken. De 514, 530 & de T die tegen de 530 aan staat (518/531?) missen een aantal frontramen. Ook een aantal grijze zijruiten uit 'de bril' zijn verwijderd. Verder zag ik op het balkon allerlei gereedschapskisten staan en lag er allemaal elektronica omheen. Het V'tje wat vooraan de Dgr staat lijkt op zijn typhoonrooster op de neus na niet geplukt. Het typhoonrooster heb ik overigens nooit op dat V'tje op Dgr gezien; die is er dus al veel eerder afgehaald. Ook van de BDs'en stonden de balkondeuren open en stonden er mensen in. Geen idee of daar ook geplukt wordt of dat daar zaken worden nagekeken / worden onderhouden, dat kon ik niet zien. |
14-06-2011 20:18:17 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Nu de afvoer van het Mat'64 op Zlr/Zlge op z'n einde loopt is het volgende project de afvoer van 90 bakken (ex.Dgr/Wgm) die thans op de Wgm worden onttakeld (aan de onderzijde uitstekende delen afbranden). Planning is dat 6 bakken per week per diepladers naar SimmereN Gn worden afgevoerd. Plantijd 15 weken. 57 jaar OV-fotografie. |
14-06-2011 20:22:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet de OD's van veertien dagen doorgelezen hebbende ![]() |
14-06-2011 20:25:19 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Vandaag nog: Quote |
14-06-2011 20:34:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Sure, maar U begrijpt wel: nummers moeten we hebben! |
14-06-2011 22:01:10 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Vorige week dinsdag of woensdag? is in het OD ook een transport gemeld van 1 maal T en 1 maal V. Ook daar zijn nog geen nummers van bekend. |
15-06-2011 00:04:32 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Jup, ik was erbij en ik keek ernaar, maar de nummers waren overal onleesbaar (zelfde geldt voor transport van vorige week, gisteren heb ik overigens alleen de laatste Plan V weggevoerd zien worden). Laatst bewerkt door treintim op 15-06-2011 10:49 |
15-06-2011 09:12:03 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Misschien kun je ze op kleur selecteren. "Die met die groen/blauwe kopbak met zilveren letters" |
15-06-2011 10:49:43 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Heb er wel foto's van in elk geval. Maar die zijn hier niet welkom vanwege juist die kleur, dus dat lijkt me geen goede optie. |
15-06-2011 10:50:57 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
QuoteWoensdag 8 juni was dat: https://somda.nl/forum/10449/p339189/Opvallende+dingen+8+juni/. De Plan V was de flink gestripte 960, op de Plan T dacht ik 508 te lezen. |
15-06-2011 12:17:42 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Maak van 508 maar PlanT 505 want de 508 ligt al sinds 28-10-2009 op de stapel bij Overdie Zd. 57 jaar OV-fotografie. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-06-2011 12:33:19 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Heren, bedankt voor de antwoorden. Hopelijk dat iemand er nog kan achterkomen welke 3 V's dan deze week zijn afgevoerd. Kandidaten die het mogelijk geweest zouden kunnen zijn (volgens mijn incomplete lijst): 803, 830, 833, 834, 837. |
15-06-2011 12:57:07 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Eén van die V's was gisteren de 834 ontdek ik nu, die werd als laatst afgevoerd (rest niet gezien). |
15-06-2011 16:57:29 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hoeveel sloopstellen mat'64 staat er nog op die goederensporen Tim? |
15-06-2011 17:15:01 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Nu is NT loc 704 weer op Zlr bezig om mat64 te verzamelen om richting Zlge te vervoeren. Lijken nog maar 3 bakken op Zlr over te blijven.. |
15-06-2011 17:30:50 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Kunnen de beveiligers ook weer naar de volgende klus. |
15-06-2011 18:30:22 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteOp Zlr stond nog de combinatie ABk 921+Bk2 504+ AB513+Bk1+B+AB504+Bk 921 en de losse ABk 840. Koppelbakken van de 921 blijven nog even op Zlr als reserve. Laatst bewerkt door rob46 op 16-06-2011 08:57 57 jaar OV-fotografie. |
15-06-2011 22:04:20 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Zlr is dat terrein waar je vanuit Amersfoort gezien langskomt als je Zwolle binnenrijdt nietwaar? Daar stond vanavond rond een uur of half acht nog maar één V'tje. Youri |
15-06-2011 22:27:54 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Dat is Zlr idd. Laatst bewerkt door mdj op 15-06-2011 22:28 Bij twijfel: gebruik beton. |
16-06-2011 08:55:00 | ||
---|---|---|
spoorfan10
![]() |
Gisteren 15-6 reed er 3 V-tjes waaronder de 455 in de dienst Roosendaal Den Haag CS. Vertrek om 16.10 uit Zwijndrecht. Spoorfan 10 |
16-06-2011 08:58:16 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteYep, dat is koppelstel 921 beschikbaar voor sleeptransporten. 57 jaar OV-fotografie. |
16-06-2011 09:01:18 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteOp 14-6 werden de 803+833+834 naar Zlkatw overgebracht. Gesleept door NT ??, iemand ?? 57 jaar OV-fotografie. |
16-06-2011 09:14:08 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Quote Jouw berichtgeving heeft niet met de ontwikkelingen van mat '64 te maken!;) Dit soort berichten horen in de opvallende dingen topics. |
16-06-2011 10:42:59 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
QuoteAannemelijk de 709, die wordt daar doorgaans voor gebruikt. De 704 wordt eigenlijk niet gebruikt. |
16-06-2011 10:56:55 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Toch was gisteren NT 704 op Zlr bezig de sloop-mat64 bij elkaar te sprokkelen.. |
16-06-2011 11:41:13 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Zul je dat net zien...![]() |
16-06-2011 13:25:02 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteAan "aannemelijk" heb ik natuurlijk niets, voor de jaarlijkse verslaggeving graag alleen betrouwbare info. 57 jaar OV-fotografie. |
16-06-2011 19:35:03 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Hij dacht het te weten, omdat 704 amper gebruikt werd, dus is het logisch dat hij dat post. Dat het ook anders kon, bleek uit het "aannemelijk", wat later ook bevestigd werd. Waarschijnlijk zet ik op Somda ook wel eens dingen waar een ander niets aan heeft. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-06-2011 20:20:09 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Heel apart betoog, info delen op Somda waar niemand iets aan heeft ? Juist omdat de NT704 die dag in Zl werd ingezet vroeg ik mij af of de NT709 soms was vervangen, vandaar mijn concrete vraag. 57 jaar OV-fotografie. |
16-06-2011 23:05:48 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Dáár kan ik wél met zekerheid op antwoorden: nee, beiden stonden vandaag nog te Zl te wachten op de dingen die gaan komen. Enige tijd geleden is de NT705 opgehaald, korte tijd later de NT704 gebracht. Enne... dat jij er niks aan had wil nog niet zeggen dat niemand er iets aan heeft ![]() Laatst bewerkt door jochem op 16-06-2011 23:08 |
16-06-2011 23:13:17 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
In alle waarschijnlijkheid gaat men morgen (en anders overmorgen) weer afvoeren van Zlge naar Zlkatw, de mannetjes van Beelen waren vanmiddag weer druk bezig op Zlge. Wel grappig, volgend slooptransport wordt 3 bakken Plan T gekoppeld met de motorwagen van een Plan V (en dit op de voorste positie van het vierwagenset ook nog!) + nog 'n gewone V. Morgen/overmorgen dus een treinstel te zien op de baan zoals dat nog nooit heeft rondgereden.![]() Laatst bewerkt door treintim op 16-06-2011 23:15 |
16-06-2011 23:15:44 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
er heeft toch ook een plan t in de dienst rond gereden met plan v kopbak... als ik mij niet vergis 524? |
16-06-2011 23:17:27 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Die had geen panto's.![]() |
16-06-2011 23:24:52 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
De 528 met de Bk van de 424. |
17-06-2011 08:50:14 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Zojuist in Katwolde al verschenen door Nedtrain 709: Plan V 921. Het is inmiddels mij bekend geworden dat ze dit stelletje alleen maar gaan afvoeren vandaag. Het T/V-treinstel staat nu nog op Zlge en bevat i.t.t. wat ik gisteravond zei. vìjf bakken i.p.v. vier. Een heel lange T dus, haha. Volgt de volgende keer solo naar Katwolde, vandaag niet dus. |
17-06-2011 09:16:43 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Verrassend is dat het VR-koppelstel 921 toch nu al naar de sloper gaat. Dat houdt in dat er thans geen Mat'64 meer op Zlr staat.Op Zlge staat dan nog de combinatie Bk2 504+AB 513+Bk1 504+B 504+AB 504+ABk 840. Ik kom op 6 bakken in de combinatie tenzij de AB 513 los staat. Laatst bewerkt door rob46 op 17-06-2011 15:47 57 jaar OV-fotografie. |
![]() |
advertentie |
17-06-2011 09:20:43 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Gisterochtend (16 juni) in het OD-topic gemeld: Zlr is inderdaad vrij van mat64. |
17-06-2011 09:45:50 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
@Rob: ik zal straks nog even alles goed gaan bekijken, maar dat 'supertreinstel' bestaat in elk geval echt uit 5 bakken. |
17-06-2011 09:48:32 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Okay Tim, dan hebben ze de AB513 ergens onder het tapijt geschoffeld. 57 jaar OV-fotografie. |
17-06-2011 11:03:29 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Quote Zlr is is ook compleet leeg qua V&T, ze waren een uurtje terug bezig met de 709 op Zlr om de laatste rommel van de stellen op te ruimen. Alleen 3x DM-90 ter hoogte van de reinigingsperrons. |
17-06-2011 11:11:05 | ||
---|---|---|
Noodrem
![]() |
Op de Dgr is ook weer goed doorgeplukt aan de T'tjes: De meeste T'tjes missen nu meerdere voorramen. Van alle T'tjes en een aantal V'tjes zijn de koersrollen verwijderd (voor museummaterieel?) en ik zag zo snel dat er binnenin ook het een en ander loshing aan plafondplaten. |
17-06-2011 11:26:54 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteVoor de duidelijkheid: beide bakken van plan V hebben een motordraaistel, dus 'motorwagen' zegt niet zo veel. |
17-06-2011 11:42:54 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Inderdaad, men doelt in dit geval op ABk 840. 57 jaar OV-fotografie. |
17-06-2011 21:57:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Zoveel stelde die "koppelfunctie" van die 921 ook eigenlijk weer niet voor, beide bakken met de neuzen tegen elkaar, en de blindes zijdes voorzien van een werkplaatskoppeling. Dat laatst bestaat uit twee overschuif delen voor de middenbuffer om die te verbreden en een haak die ipv de bakkoppeling komt. Met een half uurtje bouw je dat op je gemak weer op een andere Victor als dat nodig is. |
18-06-2011 17:36:41 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Quote Ja, 5 bakken Bk1/2? 504+B 504+AB 504+AB 513+ABk 840. Vanwege de aanpaste verflaag op de Bk 504 waren er verder geen nummers zichtbaar, maar gezien de volgorde zal het wel de Bk1 geweest zijn. Verder geen sloopstellen aldaar gezien. |
19-06-2011 21:41:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ergens/ooit is er dus een Bk van de 504 "verdwenen". De 504 was destijds de laatste die uit Weert naar Zwolle gebracht werd, waarbij de losse AB 513 in dat stel ingerangeerd was. Zo zit die combinatie dus nog steeds in elkaar, maar de ene Bk 504 is kennelijk vervangen door de ABk 840. Blijft nog ff de vraag wat er met die Bk 504 gebeurd is. |
19-06-2011 22:38:05 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Die is toen ook op Zlr beland maar omdat men de koppeling eraf geslepen had is die toen uit de 504 gehaald en via een koppelboom? naar Zlr gegaan. http://kevinevers.nl/IMG_7813.JPG http://kevinevers.nl/IMG_7814.JPG |
19-06-2011 23:31:37 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote En verder ook nergens anders in Zwolle, het enige wat er nog staat zijn deze 5 bakken V/T dus. Laatst bewerkt door treintim op 19-06-2011 23:31 |
20-06-2011 00:26:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
D'r is ooit wel eea wazig transport geweest met twee kopbakken tegenmekaar die beide hun AK miste en met eea zelfgemaakte koppelboom aan elkaar zaten in een Volker transport, geen idee of die wat met die bak te maken hebben...? |
20-06-2011 08:33:32 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteAch vergeten te melden ivm jeweetwel Michiel, op 16-6 is de combinatie 830+837+Bk2 504 naar Zlkatw gegaan. Rest dus nog het 5-bakkenstel op Zlge. 57 jaar OV-fotografie. |
20-06-2011 11:48:14 | ||
---|---|---|
funnytrain
![]() |
Het hele weekend heeft er ook een V-tje op Zlkatw gestaan. (nr niet te lezen) Vanochtend rond 08:30 waren er nog geen tekenen dat deze weggehaald ging worden. |
20-06-2011 13:09:45 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Dat zal de 921 zijn. Die is vrijdag overgebracht. |
20-06-2011 14:55:32 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
Al dan niet gemeld, morgen vertrekt voorlopig het laatste slooptransport naar Zwolle Katwolde. Tussen 7:00 en 8:00 verwacht vertrek naar Katwolde. Verwacht is dat het tussen 8:00 en 9:00 al in Katwolde aangekomen zal zijn. Er word dan spoedig overgeladen op het vervolg. Laatst bewerkt door HansBeeker op 20-06-2011 14:58 |
20-06-2011 16:42:02 | ||
---|---|---|
adam1990
![]() |
waar vinden jullie toch al die informatie:P![]() |
20-06-2011 17:16:41 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Gewoon de gang doorlopen, 4e deur links, 6e kast van rechts in het 8e laatje van onderen. 57 jaar OV-fotografie. |
20-06-2011 21:54:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteWaar láát SimmereN al die bakken zo ineens? Op 15 juni gingen er immers ook al 6 bakken naartoe! |
21-06-2011 00:25:59 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Op een Veestapel? Shqiperise-lopers? |
21-06-2011 09:48:43 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Haha "Veestapel". ![]() Om 09.45 kwam het geheel (NT 704+ABk 840+AB 513+AB 504+B 504+Bk 504 door over spoor 2, van Zlge af (ri.?). Edit: er stond iemand in een NedTrain-hesje op de loc met een echte filmcamera hoofden op spoor 1 te filmen?! Laatst bewerkt door Bert13 op 21-06-2011 09:49 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
21-06-2011 10:05:20 | ||
---|---|---|
279
![]() |
zo houden ze al die "treinenspotters" in de gaten! |
21-06-2011 11:47:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wie zegt dat die dat vanuit Nedtrain doet? Zijn zat lui die met vestjes rondlopen, die geen ene mallemoer te maken hebben met de bedrijfsnamen die erop staan... |
21-06-2011 13:57:33 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
Volgens mijn gegevens die ik tot de beschikking heb, heeft NedTrain loc 704 de ABk 840, AB 513 en de AB+B+BK van de 504 naar Zlkatw gebracht. Wegens een klein probleem (personeel dat in file stond) is het transport later van start gegaan. Voorlopig het laatste transport vanaf Zlr / Zlge. Als het klopt wat ik terug kan vinden, zullen er binnenkort(termijn onbekend) stellen van elders naar Zl overgebracht worden voor transport naar sloper. Anderzijds zullen elders uit Nederland de stellen op dieplader geladen worden (en dus niet via Zlkatw gaan) Laatst bewerkt door HansBeeker op 21-06-2011 15:45 |
21-06-2011 14:45:00 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteVandaag zoals gezegd het laatste slooptransport vanuit Zl naar Zlkatw. Er zijn inderdaad filmopnamen door NT gemaakt. Met de afvoer van ABk 840 verdwijnt de laatste Zwolse bak naar SimmereN. Op 27-6 start de afvoer per diepladers vanuit de Wgm. De stamlijn Zlkatw gaat weer op slot, de komende maanden geen afvoer meer over de stamlijn. Voor de verslaggeving even de volgorde NT 704+ABk 840+AB 513+AB 504+B 504+Bk1 504. De Bk2 was al op 16-6 afgevoerd. Ook de op 17-6 aangeleverde 921 ging vanmorgen vanaf Katwolde naar SimmereN.Voor een plaatje van de 5-bakkencombinatie zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5856806496/in/photostream Laatst bewerkt door rob46 op 23-06-2011 20:46 57 jaar OV-fotografie. |
21-06-2011 15:15:37 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote We zullen het wel gaan zien ![]() |
21-06-2011 15:52:06 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteEn daarmee verdwijnt dan ook de laatste door werkspoor geleverde plan V. |
21-06-2011 16:12:04 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Quote Quote Het lijkt die 8717 van gisteren wel, alles wordt drie keer gemeld! Laatst bewerkt door Bert13 op 21-06-2011 16:12 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
21-06-2011 17:24:30 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Zoek de verschillen....de essentie ligt bij de baknummering. 57 jaar OV-fotografie. |
21-06-2011 20:53:53 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Quote Nope, totdat er een definitieve rechterlijke uitspraak is over het behoud van het lijntje blijft deze gewoon geopend. Of er gebruik van gemaakt wordt is een tweede... |
22-06-2011 00:09:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteOp de Watergraafsmeer is inderdaad het verwijderen van de apparatenkasten ten behoeve van het transporteren op diepladers begonnen: op 21/6 was als eerste de 822 aan de beurt. |
22-06-2011 00:11:31 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Dan zal de 822 ook wel als eerste afgevoerd worden, meestal wordt het verwijderen van de apparatenkasten vlak voor afvoer van bewuste stellen gedaan. Lijkt me zelf trouwens erg tof als die groene Plan V vanaf de Wgm naar Groningen verkast. Laatst bewerkt door treintim op 22-06-2011 00:48 |
22-06-2011 00:21:11 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Groene Plan V ipv T. |
22-06-2011 00:48:23 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Oja, dat bedoel ik.![]() |
22-06-2011 09:29:22 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
En staat die niet midden op de Dgr? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
22-06-2011 09:32:53 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Jup, tussen de andere V/T'tjes en de TEE. |
22-06-2011 12:42:22 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteYep op spoor 90 met adm.nr.852, is echter ABk 852+BPk 916. 57 jaar OV-fotografie. |
22-06-2011 15:17:13 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Maar die is toch van een particulier? Dan gaat hij toch niet gesloopt worden? |
22-06-2011 15:28:02 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Bevind de plan V 419 zich nog op het terrein van Ldd? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-06-2011 15:28:32 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteWas van de brandweer haarlem, maar nu niet meer en mag dus gesloopt worden. Laatst bewerkt door train85 op 22-06-2011 15:55 |
22-06-2011 15:43:06 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
QuoteNee, volgens mij staat tie op Dgr. |
22-06-2011 15:55:04 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nee 419 nog op Ldd, andere groene die in Hlm stond nu op Dgr. Laatst bewerkt door train85 op 22-06-2011 15:56 |
22-06-2011 15:59:12 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Aah, de bandweer. Hoe is hij groen geworden dan? Ik neem aan dat de brandweer dat niet heeft gedaan ![]() |
22-06-2011 16:08:01 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Niet de brandweer maar andere mensen. |
22-06-2011 17:08:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat stel zal danwel gewoon in bruikleen geweest zijn om te oefenen met de afspraak dar ding daarna gewoon terug gaat en mee de sloopvloot in verdwijnt... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |