Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
24-11-2012 21:14:58 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Dat hoef je me niet te vertellen, ik woon er praktisch naast. ![]() |
24-11-2012 21:29:19 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Nogmaals....er staan 16 stuks in Mt terzijde, het restant moet uit On komen. 57 jaar OV-fotografie. |
24-11-2012 21:56:04 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Eerst lezen, dan de betweter uithangen svp. ICMm4250 (die ook niet had gelezen) wees me terecht over een oude opmerking. Dat je het precieze aantal inmiddels hebt genoemd is bekend, waarvoor dank. |
25-11-2012 00:28:32 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Die 16 stellen, dat zijn allemaal stellen uit de groep 896-920 die in Mt staan (volgens mijn statistiek). Die komen vooralsnog niet voor sloop in aanmerking. Daarnaast zjn er dan nog zes uit deze groep die in Onnen moeten staan. (lees in dit topic de berichten eind maart en je weet meer). |
![]() |
advertentie |
26-11-2012 20:48:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Eén van de "extra" stellen die gesloopt zullen worden, is gedetecteerd: de 953 op de Dijksgracht zal ook sneuvelen. |
26-11-2012 23:12:38 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
was dat een schadestel? of een kwestie van wrong place wrong time? |
26-11-2012 23:27:09 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De 953 heeft ergens in juni/juli inderdaad schade opgelopen bij een ongeval en is niet lang daarna overgebracht naar Dgr waar het sindsdien staat te wachten op wat komen gaat (en in het geval van Mat '64 zou het wel spectaculair worden als dat iets anders dan sloop is ...). Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
27-11-2012 09:04:31 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
953 is op 20-7 op de Dgr toegevoegd als 16e sloopstel. 57 jaar OV-fotografie. |
27-11-2012 09:52:09 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Gaat de 946 ook mee als sloopstel vanuit Mt? Volgens OdR ook op 20-7 ter zijde gesteld vanwege een defecte draaikom en de daarbij komende hoge vervangingskosten. |
27-11-2012 15:42:46 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Nou "mee" niet, als je bedoelt "mee met andere stellen"...........in Mt staat geen plan V uit de groep 841-895 die naar de Wgm zouden moeten volgens mijn statistiek. Zou dus kunnen dat ze die 946 nog een tijdje laten staan als die al voor sloop bestemd is geworden. Wie weet overigens hoe het staat met de 870 (Ehv)? Gaat die er nu wel of niet bijhoren. Eind maart vooralsnog niet aldus berichten in dit topic rond die tijd. |
27-11-2012 16:10:34 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Eerst wordt de Dgr en Wgm geschoond, totaal 22 stuks. Volgend jaar komen de resterende 16 stuks uit Mt naar Dgr/Wgm en op termijn aanvullende stellen uit On. Alles zal worden gesleept. 57 jaar OV-fotografie. |
27-11-2012 17:45:58 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
870 wordt als het goed is niet gesloopt. |
28-11-2012 00:40:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Uit de carrousel op 27-11: 444, 445, 466, 923, 940 en 947. Er staan nu nog maar twaalf stellen tijdelijk aan de kant. |
28-11-2012 08:50:32 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Deze week is Beelen op de Wgm gestart met het afbranden van uitstekende delen onder de sloopstellen. De 862 beet het spits af en is inmiddels "kaal", vandaag volgt 855. 57 jaar OV-fotografie. |
28-11-2012 10:25:39 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Is er ook een sloopplanning wanneer alle mat64 gesloopt moeten zijn? |
28-11-2012 10:32:19 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Tsja wat is het nut daarvan? Als je daar nu een planning van zou maken weet je één ding zeker, en dat is dat die planning niet nageleefd gaat worden. |
28-11-2012 10:47:01 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Precies, om wat te noemen...afvoer is momenteel niet mogelijk ivm wegwerkzaamheden op de afvoerroute. De toerit Schellingwouderbrug is in renovatie, zou 5-12 klaar moeten zijn. Dat is althans de planning. Laatst bewerkt door rob46 op 28-11-2012 10:50 57 jaar OV-fotografie. |
28-11-2012 11:45:28 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dus samengevat, als ik de reacties goed begrijp. Als er een sloopplanning gemaakt wordt, dan wordt het alla Marc Rutte van de VVD. Iedere keer weer veranderen. |
28-11-2012 13:37:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als ik het goed interpreteer, bedoel je niet zozeer een sloopplanning, alswel een planning waarop het mat '64 allemaal uit dienst moet zijn. Daar is een antwoord op: ja, die is er al zeker sinds 2008. Het probleem is alleen dat hij elke paar maanden wordt bijgesteld. Eerst was hij gebaseerd op de instroming van SLT, daarna op zo lang mogelijk in dienst houden, op het moment op zo lang mogelijk in dienst houden maar niet tegen elke prijs (zwaardere schades worden niet meer hersteld) en als het een beetje wil met het inzakken van het reizigersvervoer, gaan ze ongetwijfeld straks alsnog zo snel mogelijk en vervroegd aan de kant. Het is uiteindelijk de regelkraan voor pieken en dalen in het materieelpark. |
28-11-2012 13:44:20 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Broek53, je heb het goed. Ik bedoelde ook feitelijk de buitendienst stelling met daar aanvast een sloopplan. Laatst bewerkt door john2 op 28-11-2012 13:44, reden: type fout hersteld. |
28-11-2012 14:10:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, en de sloop is dan nog vers twee. Hoe vroeger mat '64 buiten dienst wordt gesteld, hoe langer je het op reserve kunt houden omdat de revisietermijnen nog niet afgelopen zijn. Niet voor niets wordt de sloop op het moment in tranches gedaan; men sloopt alles waarvan die termijnen inmiddels volledig verlopen is. Als dat zou blijft, dan wordt het laatste mat '64 ergens achterin 2015 en in 2016 gesloopt. |
28-11-2012 23:06:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Is er ook een reden dat de carrousel nu leegstroomt? Over twee weken komt er een hele zwik stellen vrij van Zl-Emn, is er nu toch ergens een 'gat'? |
28-11-2012 23:48:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Mijn onbevestigde idee is dat het met de materieelstand in het algemeen niet zo goed gaat, getuige ook de meldingen op Somda. Dat is overigens een vertrouwd fenomeen in de loop van de herfst. Als er dus sprake van het leeglopen van de carrousel is, dan zal dat de oorzaak wel zijn. Het aantal actieve diensten van mat '64 gaat in de nieuwe dienst van 35 (+4 voor de Hanzelijn) naar 26, exclusief onderhoud en reserve. |
29-11-2012 01:39:49 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Van de week kwam ik er nog achter dat er in 2013 weer een herinstructie van mat'64 zal zijn tijdens de LHM-dagen in Amfersfoort. Er was wel uitstel gevraagd om ook nog in 2014 te kunnen rijden met de huidige instructie, maar dat is afgewezen. Groetjes, Emiel |
29-11-2012 08:53:49 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag worden op de Wgm de onder de bak uitstekende delen van 855 resp. 868 (nog 1 bak) afgebrand. Laatst bewerkt door rob46 op 29-11-2012 09:44 57 jaar OV-fotografie. |
29-11-2012 09:13:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Afbranden deden ze toch niet meer, dacht ik? |
29-11-2012 09:46:11 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Het in brand steken is allang verleden tijd, dit betreft afbranden van de uitstekende delen onder de bak zodat ze waterpas op de dieplader kunnen worden geplaatst. 57 jaar OV-fotografie. |
29-11-2012 10:41:47 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Net als bij het kappen van een boom waar eerst de uitstekende takken worden afgezaagd. |
29-11-2012 16:00:53 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
En dat doen ze met de snijbrander, vandaar "afbranden"? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-11-2012 16:11:21 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Jazeker. |
29-11-2012 16:14:04 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Op die manier dus, ik dacht dat dat 'losbranden' of 'afsnijden' werd genoemd. Afbranden heeft in deze context voor mij een andere betekenis![]() Choo choo..... |
29-11-2012 16:59:18 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Na 6 nutteloze posts kan ik nu voorstellen om Aarclay af te branden %08% Grapje, inkopper, kon het niet laten - niet gewenst, gooi het weg ..... |
29-11-2012 17:02:10 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Da's uitbranden wat je bedoeld ![]() |
29-11-2012 18:01:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het is me nu duidelijk wat er wordt bedoeld.... Choo choo..... |
30-11-2012 10:06:19 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Toch zie ik in de OD nauwelijks meldingen van extra Plan V-inzet. |
30-11-2012 11:56:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag uit de carrousel: 479, 928 en 942. Het zou kunnen zijn dat de hele carrousel met het naderen van de winter preventief op de baan gebracht wordt, net als vorige winter. Maar zeker weten doe ik dat niet. Laatst bewerkt door broek53 op 30-11-2012 11:56 |
30-11-2012 14:10:15 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Kan iemand mij vertellen welke straatnaam ik in moet voeren op mijn tom tom om in de nabijheid te komen waar de af te voeren bakken mat 64 van de watergraafsmeer op diepladers worden geladen? ik wil zelf volgende week even een kijkje gaan nemen. En vanaf hoelaat worden de bakken meestal getakeld/geplaatst? ook niet geheel onbelangrijk.... |
30-11-2012 14:16:51 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Als dat bekend was, zou het al wel gemeld zijn hier. Dat is op dit moment dus nog onbekend. Laatst bewerkt door treintim op 30-11-2012 14:17 |
30-11-2012 14:35:04 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
De ingang van de Watergraafsmeer bevindt zich aan de Carolina MacGillavrylaan (http://goo.gl/maps/dsRfV), ik zou sowieso Google Maps even van tevoren checken en ik weet even niet hoe het met parkeren in de buurt zit. Het terrein zelf is absoluut alleen toegankelijk voor personeel, wellicht heb je vanaf het perron van Amsterdam Science Park nog wat zicht op de werkzaamheden. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
30-11-2012 15:05:27 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Als je wilt fotograferen moet je niet op Science Park gaan staan, vanwege de hekken. Als je plaatjes wilt maken kan dat alleen op de openbare weg. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
30-11-2012 15:18:59 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dat kan ik bevestigen![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
30-11-2012 16:04:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het hijsen van de bakken gebeurt op het bestrate terrein aan de oostkant van de HSA-loods. Als het gebeurt, zie ik meestal om 8 uur 's morgens dat men bezig is de kraan op te stellen. Als eerste datum is 5 december genoemd, maar dat is meer omdat dan de wegwerkzaamheden klaar zijn; anderzijds staan er tegen die tijd wel al een hoop bakken klaar voor afvoer. |
01-12-2012 01:45:19 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
bedankt voor de info hier kan ik zeker iets mee BEDANKT allen!! Plaatjes zal ik wel weer linken |
01-12-2012 08:59:04 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Worden er dan weer bakken afgevoerd naar Groningen? |
01-12-2012 09:51:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Reken daar maar op![]() Choo choo..... |
01-12-2012 09:55:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteStukje naar boven scrollen in dit topic en je weet alles wat er de komende weken en maanden gaat gebeuren! |
01-12-2012 11:35:47 | ||
---|---|---|
Mearten279
![]() |
Zal de (ex-)CXX 867 nu ook meegaan met de sloopsessie aangezien daarvan de revisietermijnen zijn verstreken? |
01-12-2012 12:05:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Die is eigendom van Connexxion geworden en plukstel. Het is dus een zaak van Cxx om 'm (en de 919) te laten slopen. Tenzij er met NSR bij de verkoop al afspraken over gemaakt zijn dat ze alsnog mee kunnen binnen het raamcontract dat NSR met de firma Beelen heeft. |
01-12-2012 13:45:04 | ||
---|---|---|
niels25
![]() |
Ik zag de 870 vanmorgen nog op het rangeerterrein in Eindhoven staan. Wat mij opviel is dat van een bak een dubbele deur dichtgeplakt was met zwart plastic. Het zag er in ieder geval niet rijwaardig uit. Ik weet niet wat er precies met de 870 gebeurd daar in Eimdhoven? Ik meen iets met training voor Nedtrain of zoiets. |
01-12-2012 13:47:44 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Quote Het betreft toch de firma van Simmeren? |
01-12-2012 13:54:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, daar worden ze gesloopt, maar het contract van NSR is met de firma Beelen. Die is aan het begin behoorlijk lang op zoek geweest naar een sloper in of buiten zijn concern om de stellen met hun asbestvervuiling daadwerkelijk te slopen. |
01-12-2012 22:50:39 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote De 870 is allang niet meer rijvaardig. De deur is gebruikt voor de techniek fabriek in zwolle meen ik. |
03-12-2012 19:44:18 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Slopen loopt misschien nog vertraging op: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/treinstellen_tegen_de_regels_in_gesloopt_1_696295?localLinksEnabled=false |
03-12-2012 20:29:55 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
600 treinstellen? Dat zijn er best veel. |
![]() |
advertentie |
03-12-2012 20:40:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Lees: Bakken. |
03-12-2012 20:42:12 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Oké dat klopt beter ja. |
03-12-2012 20:52:13 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Het bekende misverstand, ze bedoelen 600 bakken als totaalplaatje. Overigens zijn in 2011 totaal 204 bakken mat'64 afgevoerd, alsmede rest. rtgn zoals Bs, DD-AR en DDM1. 57 jaar OV-fotografie. |
03-12-2012 21:04:08 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
He he, het tipje van de sluier is opgelicht. Eerder in dit topic is gemeld dat de kwestie ging over het aanleveren van de bakken. Nu kon ik mij dat een beetje voorstellen nu ik de vorig jaar toegepaste methode (Wgm naar Simmeren over de weg) wel erg omslachtig en ingewikkeld vond, maar goed. Dat zou veel efficienter kunnen volgens mij, maar ja, voorschriften......... Dus toch een beetje mijn vermoeden dat het wel weer eens aan de asbestproblematiek kon liggen. En ja hoor. Maar blijkbaar zijn de problemen opgelost want als het goed is start een dezer dagen de volgende tranche plan V vanaf de Wgm. Overigens: 600 bakken: inderdaad het oorspronkelijke aantal (bij benadering) T/V. Daarvan rijden nog zo'n 130 regelmatig hun baantjes bij NS. |
03-12-2012 21:07:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
As ik het bericht zo lees, lijkt de kans mij groter dat het hele gebeuren net zo snel weer stilgelegd wordt als het nu lijkt te gaan beginnen. Als het bij Simmeren vol ligt met metaal dat ze niet kunnen afvoeren, is het gauw over. Laatst bewerkt door broek53 op 03-12-2012 21:08 |
03-12-2012 22:51:31 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Is er nog ergens een ontasbestloods over in Roosendaal/Westhaven/Haarlem/ Watergraafsmeer? |
03-12-2012 22:56:59 | ||
---|---|---|
279
![]() |
heeft er iets op dat gebied in Hlm dan wel Wgm gestaan dan? |
03-12-2012 22:59:55 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
In Rsd en Hlm heeft zo'n loods gestaan ja. Alleen is dit een ander soort asbest dan de Hondekoppen e.d. hadden, dit is asbesthoudende antidreuncoating (als ik het goed heb) en dat is vrijwel niet fatsoenlijk te verwijderen. |
03-12-2012 23:55:04 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Zou maar zo kunnen. Maar ze hebben toch acht maanden de tijd gehad om alles op orde te krijgen qua vergunningen enz. Vaak gaat het dan zo dat er gewoon (in dit geval weer) gestart wordt en de milieuinspectie kort daarop komt kijken en de boel stil legt mocht een en ander toch niet volgens protocol verlopen. Beelen/Simmeren zal zijn winst wel een beetje kwijt zijn met deze klus als het zo door gaat. |
04-12-2012 08:49:58 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDe tent in Rsd was tijdelijk, de loods in Hlm is afgebrand nadat de 1762 in de loods was gaan smeulen en die bij HKS Metals is onttakeld. Overigens in alle gevallen niet geschikt om antidreun te verwerken en dat is de hamvraag. Van slooptransporten naar SimmereN is na het asbestdebacle geen sprake geweest,die was naar ik begrepen heb afgehaakt. Niettemin gaat het "afbranden" op de Wgm door en zijn de schadestellen 860+861 gisteren bij de wasstraat gereed gezet. Afbranden geldt alleen voor stellen zonder antidreun. Laatst bewerkt door rob46 op 05-12-2012 10:15 57 jaar OV-fotografie. |
04-12-2012 11:34:54 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Op maandag 3 december 2012 heeft staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur en Milieu) het eindrapport “De Casus Otapan” in ontvangst genomen van Pieter Zevenbergen, voorzitter van de commissie Otapan. Naar aanleiding van het Otapan rapport is er ook naar de gang van zaken rond het huidige treinen sloopcontract gekeken en is er fact sheet slooptreinen te downloaden op de volgende http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/richtlijnen/2012/12/03/fact-sheet-slooptreinen/fact-sheet-slooptreinen.pdf. |
04-12-2012 11:59:53 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Het voornaamste probleem is dus dat er onvoldoende de procedures zijn gevolgd, praktisch gezien is er niets misgegaan. Maar weer wachten waar en wanneer de volgende serie gesloopt gaat worden. |
04-12-2012 15:04:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de caroussel-watchers; vanaf vandaag staan er weer 12 stellen in, te weten 443 447 453 455 463 474 475 478 922 927 934 943. |
04-12-2012 15:56:15 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag kwam 879 van de Dgr naar de Wgm, de 860 (antidreun) is niet behandeld, 879 heeft geen antidreun en kan worden behandeld. 57 jaar OV-fotografie. |
04-12-2012 16:02:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zijn ze na plan V zoveel (de 870) opgehouden met de antidreun, althans die waar iets asbesterigs in verwerkt zit? Laatst bewerkt door broek53 op 04-12-2012 16:02 |
04-12-2012 16:31:08 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Alle stellen hebben asbestplaten in de kasten van de snelschakelaar, maar ik heb geen idee waar de "antidreungrens" ligt. De 855,861,862,868,879 blijken onbehandeld te zijn maar de 860 heeft weer wel een coating. Alle niet met antidreun behandelde stellen zouden dus in principe gesloopt kunnen worden. Laatst bewerkt door rob46 op 04-12-2012 16:36 57 jaar OV-fotografie. |
04-12-2012 19:37:04 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Rob46: dit leest niet heel erg makkelijk en wordt en beetje onduidelijk. Ik begrijp er uit dat er geen werkplaats o.i.d is waar antidreun kan worden behandeld. De regel: van slooptransporten...............t/m afgehaakt. Dat heeft wellicht te maken met het feit dat de boel zo'n acht maanden stil heeft gelegen vanwege de asbestproblematiek. Verwerking in Groningen mogelijk niet helemaal conform regelgeving gebeurd of er zijn stellen in 2011 met antidreunbehandeling gesloopt bij Simmeren. Wat is nu waar? Sloop zal verdere vertraging ondervinden als eerst in de behandeling van antidreun moet worden voorzien. |
04-12-2012 20:48:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zowat alle in 2011 gesloopte stellen hadden antidreuncoating, hierbij is alle papieren regelgeving kennelijk onvoldoende nauwgezet gevolgd zodat ze nu een probleem hebben voor de rest. De antidreuncoating verwijderen is uiteraard mogelijk maar daartoe moet het gehele treinstel van binnen leeggehaald worden, dat gaat dus niet gebeuren. De oplossing om de boel in de oven te mieteren zodat de asbest verglaast was prima en zoiets zal uiteindelijk dus wel weer gebeuren. |
04-12-2012 21:06:32 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat asbest, als dat smelt, raakt dan het metaal niet vervuild? Dus in andere woorden: dat metaal kan daarna de kliko in? |
04-12-2012 21:24:13 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Ik heb niet de indruk dat asbest en metaal mengbaar zijn zoals bij een legering van twee metaalsoorten. Ik ben er dus niet zo bang voor dar het metaal "vervuild" raakt. Groetjes, Emiel |
04-12-2012 22:47:19 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Asbest bestaat uit verschillende silicaten in vezelvorm. Silicium is het voornaamste bestanddeel van zand. Zoals al is opgemerkt kunnen asbestdeeltjes verglazen bij grote verhitting maar zeker is dat niet. Mengen met metalen, in dit geval (gesmolten) ijzer gebeurt niet; eenmaal gestold ijzer (of welk ander metaal ook) bevat naar gelang de zuiverheid slakken, waartussen zich ook (verglaasd) asbest kan bevinden. Het is lastig om er echt van af te geraken. Antidreun wordt (werd) toegepast op metalen plaatmateriaal om te verhinderen dat de constructie een grote klankkast wordt (werd). Er zijn uitstekende vervangers. |
05-12-2012 11:56:34 | ||
---|---|---|
Bob1991
![]() |
Waar een beetje asbest wel allemaal niet voor kan zorgen. Als het nou de zeer gevaarlijke niet-hechtgebonden blauwe asbest was zoals in de Hondekoppen, dan was het wel even een groter probleem. De antidreuncoating zou voor maar enkele procenten uit asbest bestaan.. |
05-12-2012 12:26:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En blijft desondanks nog steeds gevaarlijk bij verwerking... Vooral voor mensen die daar veelvuldig mee te maken hebben, zoals dus bv de sloper... |
05-12-2012 23:05:09 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
In het Dagblad van het Noorden vandaag een uitgebreid artikel over de vermeende problematiek. Simmeren meldt dat de concentratie asbest ruim binnen de wettelijke normen viel en dat het schroot ook nog eens schoon naar Duitsland verscheept is. Ze overwegen een klacht tegen het ministerie in te dienen omdat ze publiekelijk worden neergezet als bedrijf dat de regels zou overtreden terwijl dat naar hun mening dus niet zo is. Vrij vertaald: dit gaat nog wel even duren. Kan het artikel helaas niet op de site vinden. |
05-12-2012 23:47:23 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Hierbij http://www.dvhn.nl/nieuws/economie/article9599221.ece/Treinsloper-Groningen-op-de-korrel - Treinsloper Groningen op de korrel, bron Dagblad van het Noorden , verkorte versie van het artikel, meer in de papieren uitgave![]() Laatst bewerkt door snowie op 05-12-2012 23:48 |
07-12-2012 18:53:51 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
Toe ik gisreren langs Dijksgracht reed lag ik een locje van nedtrain staan bij voor een mat 64. Later bij Wgm zag ik verschillende V´s staan waarvan de stroomafnemers waren verwijdert. Zoomzoomzoom |
07-12-2012 19:07:33 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Als je even omhoog scrollt zie je hoe en wat... |
07-12-2012 22:47:43 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Betekent dat nu, gezien de publicaties in de media van deze week over de asbestproblematiek bij plan V, dat het sloopprogramma inderdaad weer gestopt is. Eerder in dit topic was namelijk aangekondigd dat dit nog deze week zou starten en er al een aantal stellen klaargemaakt waren voor transport. Sinds dinsdag niets meer vernomen (alhoewel ik ook wel weer begrijp dat niet iedereen er boven op kan zitten om het te volgen). |
08-12-2012 01:00:54 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Sinds dinsdag staan er weliswaar een hoop kranen rond de Wgm, maar die zijn meer geschikt om gebouwen te bouwen, dan om Mat '64 stellen op diepladers te zetten. Daar nog geen spoor van kunnen zien. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
08-12-2012 08:57:00 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Er vinden voorlopig ook geen transporten vanuit de Wgm plaats. Er staan nu 6 "behandelde" sloopstellen in principe gereed voor afvoer naar een sloper. 57 jaar OV-fotografie. |
16-12-2012 11:35:08 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
De afgelopen maanden heeft Plan V 946 niet meer in de reizigersdienst gereden volgens de spots. Mij lijkt het dat het treinstel terzijde staat in Mt want het staat ook afzonderlijk van het carrousel. |
16-12-2012 11:58:48 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Lees de berichten in dit topic op 27 november nog eens. ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
18-12-2012 09:23:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Rond de caroussel is het de afgelopen week tamelijk druk met in- en uitgaande stellen. De stand van heden is 18 stellen, te weten: 449, 451, 453, 455, 458, 467, 471, 474, 478, 922, 924, 927, 931, 932, 934, 935, 941, 943. |
20-12-2012 08:11:39 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Gisteren in de driehoek in Hlm: plan V 937,veel graffiti er op. Komt van Hlmwpl, of gaat deze in een treinserie rond Hlm rijden? |
20-12-2012 22:46:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Die staat er al langer dan een week (kwam 10/12 uit Ehv), maar wat het er staat te doen weet ik niet. |
27-12-2012 10:22:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Update van de carrousel: sinds de kerst staan een tijdje in de wachtkamer de 449, 451, 453, 454, 455, 458, 467, 471, 474, 478, 480, 922, 924, 925, 927, 931, 932, 934, 935, 941, 943 en 950. Laatst bewerkt door broek53 op 27-12-2012 22:25 |
29-12-2012 16:56:40 | ||
---|---|---|
lucf
![]() |
Hoi Ik was afgelopen weekend in Heerlen en zag dat daar plan V nog gewoon ingezet wordt. Op welke baanvakken rijdt dit materieel nog meer in 2013? Nog steeds in Zeeland, hrl-std en wt-tbu? En is al bekend wanneer het "definitieve" einde is.......? Groet Luc |
29-12-2012 17:01:25 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Heerlen - Sittard is zeker. Hoeft geen vraagteken achter. Weert - Tilburg is ook nog zeker. En plan V rijdt ook nog slagen tussen Roermond en Maastricht Randwyck. Vermoedelijk rijdt plan V ook nog tussen Venlo en Eindhoven. Als ik het hier mis heb, die meld het maar. |
29-12-2012 17:05:28 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Toevallig nog een lijstje gemaakt vorige week: Treinseries met Plan V: - stoptrein Nijmegen-Deurne (gedeeltelijk) - stoptrein Weert-Tilburg Universiteit - stoptrein Utrecht-Baarn - stoptrein Heerlen-Sittard - intercity Heerlen-Sittard (superdal, als IC Heerlen-Schiphol niet rijdt) (gedeeltelijk) - stoppercity Enschede-Deventer-Zwolle (3x per dag in spits) (gedeeltelijk) En verder natuurlijk waar het verder maar opduikt, dat weet je met Plan V maar nooit. |
29-12-2012 17:06:08 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Op http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2013-1/mat.txt staan alle geplande ritten per dag met Plan V gemeld (Mat '64, genoteerd als "MAT"), en hier - https://somda.nl/dienstregeling/ - kun je dan weer kijken welke trein dat is. @john2: Er zitten een paar slagjes in de Sprinter Ht - Dn, maar in Venlo komen ze niet meer planmatig (alhoewel ze vaak verdwalen de afgelopen tijd). He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
29-12-2012 17:17:40 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Ik heb opgevangen dat met het wijzigingsblad van april 48 stellen vrijgemaakt zullen worden voor de IJssellijn/3600. Als dat zo is, zal het elders gedaan zijn met de planmatige inzet, zoals in de 5500 Ut-Brn, die nu volledig mat'64 is. Groetjes, Emiel |
29-12-2012 17:48:16 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dat zou wel gaaf zijn! Laatst bewerkt door spiketrain op 29-12-2012 18:55, reden: Topics samengevoegd |
29-12-2012 17:49:22 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Dan maken ze, met alle respect naar die prachtige stelletjes, de naam schrootlijn wel weer waar voor de reiziger. Dat betekend dus ook de aftocht van de TD-7 neem ik aan? |
29-12-2012 18:01:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voordat we op elk gerucht er bovenop springen, zou ik maar even wachten of er enige waarheid in schuilt. Ik zeg beslist niet dat het niet zo is, maar ik kan het mij heel erg slecht voorstellen. NS heeft een steeds stijgend overschot aan IC-materieel en een tekort aan stoptrein, pardon: sprintermaterieel. Dan lijkt mij het allervreemdste dat je zou kunnen doen, stoptreinmat in IC's gaan inzetten. Om vervolgens ICM en vooral TD's over te houden die je vrijwel nergens meer kwijt kunt. Kortom: niets is uitgesloten, maar de eventuele logica ontgaat mij heel erg. |
29-12-2012 18:25:36 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Dus samengevat rijdt Plan V alleen nog onder de grote rivieren. Op Utrecht - Baarn na. |
29-12-2012 18:30:00 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Als je de Vecht ziet als grote rivier wel ja, maar ik vind Enschede-Deventer-Zwolle toch echt boven de grote rivieren ![]() |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |