Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
03-04-2013 20:51:05 | ||
---|---|---|
Planv1994
![]() |
Inmiddels is bekend dat de 870 en de 445 op Arnhem Goederen staan. De 870 heeft al die tijd in Eindhoven gestaan als opleidingsstel voor nieuwe medewerkers van NedTrain. Dit was formeel besloten omdat de 870 toch korte tijd later buiten dienst ging wegens het verstrijken van zijn revisiedatum. Wegens de verbouwing van het emplacement van Eindhoven en de verbouwing van NedTrain Eindhoven moesten deze stellen weg. Ook de 445 is op formele wijze (zoals eerder al aangegeven was) aan de kant gezet maar dan speciaal om de 870 weer te herstellen en als opleidingstrein en promotiedoeleinden te gebruiken. De 870 miste nog al wat onderdelen waaronder de deuren die op de techniek fabriek in Zwolle staan. Helaas gaan de plannen om de 870 te herstellen niet meer door zowel de 870 als de 445 worden gesloopt. Deze zijn al reeds aan de sloper verkocht. |
03-04-2013 23:27:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Geen reden om aan de juistheid van het verhaal te twijfelen. Toch twee kanttekeningen: 1. als Nedtrain in Eindhoven nog/weer een opleidingsstel zou willen hebben, kan men beter een ander stel daar neer laten zetten dan pogen de 870 weer te completeren. 2. NSR verkoopt de stellen niet, maar betaalt om ze te laten slopen. Dat is een van de redenen waarom NS er ook wel op een andere manier vanaf wil. NedTrain zou dus zo een stel kunnen overnemen. (Je kunt je wel afvragen of het nog enige zin heeft nieuw personeel op mat '64 op te leiden, overigens.) |
03-04-2013 23:56:56 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Het opleiden is niet specifiek op mat '64 gericht maar meer op de basiszaken. Hoe werkt een deur, automatische koppeling, stroomafnemer enz. |
04-04-2013 00:07:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Okay, dan blijft: zet er een vers stel neer en ga niet maar aan de 870 knoeien. By the way: uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er voor 2014 geen mat '64 meer in de planning zit. Tot nu althans... |
![]() |
advertentie |
04-04-2013 09:55:57 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Verse stellen Mat'64 bestaan niet, of ik moet iets gemist hebben. ![]() Bedoel je 'in de planning' in de zin van 'er rijdt er geeneen meer rond' of in de zin van 'er wordt er geeneen meer buiten dienst gesteld danwel gesloopt'? |
04-04-2013 10:22:44 | ||
---|---|---|
279
![]() |
ik denk dat hij bedoeld dat er geen mat '64 in de omlopen gepland zit. rondrijden zal wellicht nog wel en slopen ook vast wel. |
04-04-2013 12:45:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tot nu toe worden er geen diensten voorzien voor mat '64 in 2014. Dat zou betekenen dat ze allemaal aan de kant kunnen. Dan zijn er in de wereld buiten de planning twee mogelijkheden: ze gaan echt buiten dienst (terzijde) of ze komen op strategische reserve te staan. Overigens alle voorbehoud: ik denk dat als het tempo van de verbouwingen naar DDZ nog meer gaat tegenvallen, er uiteindelijk nog wel een poosje wat mat '64 in de planning kan komen. Maar als ik het goed inschat, is de voltooiing van het DDZ-project het einde van mat '64. |
04-04-2013 13:35:39 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Punt 2 vind ik vreemd. Als je ijzer aanbied aan een oud ijzer handelaar, dan krijg je hier toch geld voor. Dan hoef je toch niet voor eventueel sloopwerk tebetalen. Dan is dit voor rekening van de oud ijzer handelaar. Als NS moet betalen voor het slopen, dan neem ik aan dat de NS toch geld terug krijgt voor de kilo's oud ijzer die het sloopwerk opbrengt. Of NS betaald voor het transport van het teslopen materiaal naar de sloperij. Laatst bewerkt door john2 op 04-04-2013 13:36, reden: type fout hersteld. |
04-04-2013 13:43:57 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Tegenwoordig moeten slopers veel kosten maken om "milieu-vriendelijk" te slopen en die kosten zijn hoger dan de opbrengsten van oud ijzer [details over welke bedragen het gaat weet ik overigens niet]. Laatst bewerkt door vrijgezel op 04-04-2013 15:09 |
04-04-2013 14:11:06 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Met name de stellen waar asbesthoudend antidreun aan de binnenkant zit. |
04-04-2013 15:50:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het idee dat oud ijzer geld oplevert is wel logisch, maar daar bestaat een trein natuurlijk niet alleen uit. Het merendeel is hout en kunststoffen van het interieur en dat zijn gewoon afvalstoffen waarvan het verwerken alleen maar geld kost en ook in het scheiden daarvan gaat tijdzitten. Wat tim ookal zegt, komt er asbest in het spel worden dat soort zaken ineens chemischafval en dat kost nog veel meer. Verder moet ook transportkosten betaald worden en de medewerkers van de sloper zijn et ook niet voor niets. Feitelijk levert een simpel stalen goederenwagen nogwel wat centen op, maar als het iets meer dan dat is gaat het al snel geld kosten. |
04-04-2013 16:08:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De mat '64-watchers hiero krijgen volkomen gelijk: vandaag rijdt de 933 voor het laatst in actieve reizigersdienst (, morgen mag het opeens niet meer). |
09-04-2013 16:15:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag in Heerlen terzijde gesteld (bij de 933): 922 en 927. |
09-04-2013 16:25:34 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Quote %08% Was t maar waar dat bombadiers nieuwe Vtjes ging bouwen. Anyway gelukkig krijgen we de 904 in dienst als rijdend museumtreintje. |
09-04-2013 16:30:53 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
En vergeet de 876 van het NSM niet ![]() Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
09-04-2013 16:31:15 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
De NSM heeft de 876![]() Dus we hebben er twee straks ![]() |
09-04-2013 16:38:31 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Daar hebben jullie gelijk in!! Gelukkig. %02% |
17-04-2013 13:19:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag terzijde: 923, 934 en 935, vers uit de rijdende dienst. Gaan ook vandaag al naar Arnhem Goederen, samen met de reeds terzijde gestelde 922, 927 en 933. |
17-04-2013 14:44:32 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Klopt, zaterdag reed de 923 nog in de 7640. |
17-04-2013 15:10:53 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Het lijkt wel of sommige stellen die hun revisietermijn bereiken uitlopen in de 7600 en vervolgens een paar dagen later terzijde worden gesteld. |
17-04-2013 15:24:38 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Dat is niets meer dan toeval. De 7600 staat gepland met SGM. Als er dan Plan V voor moet invallen maakt het de bijsturing helemaal niets uit of dat dan een stel is die nog een paar dagen of een jaar mee mag draaien. ![]() Ik heb nog een vraag over stellen als de 922 en de 923. Deze hebben allebei in oktober nog een verlengingsbeurt gehad, en 'moeten' nu dus wel definitief terzijde. Dit in tegenstelling tot de stellen in de 93x serie, die zo'n beetje nu tegen hun 'normale' termijn aanlopen. Deze zouden - in theorie - ook nog zo'n verlening kunnen krijgen, klopt die aanname? Met andere woorden, stel dat er om wat voor reden dan ook ineens (nog meer) extra Plan V nodig is, is het dan makkelijker/goedkoper om 93x stellen terug in dienst te halen, i.t.t. 92x stellen? Youri |
17-04-2013 21:41:44 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag werden de terzijdegestelde 922,923,927,933,934 en 935 op Ahg toegevoegd. Tevens werden in totaal 10 stellen door VR 203-5 omgerangeerd en staan nu op 1 spoor. BPk 887 werd uit het zicht gehaald en naar de zuidelijke sporen verplaatst. Laatst bewerkt door rob46 op 18-04-2013 07:26 57 jaar OV-fotografie. |
17-04-2013 22:16:49 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Geen 927 naar Arnhem die ook door Broek 53 werd aangekondigd? Laatst bewerkt door spiketrain op 18-04-2013 05:36, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
17-04-2013 22:22:52 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Dat laatste heeft geen zin nu (blijkbaar) besloten is de stellen uit de groep 922-940 geen verlengingsbeurten meer te geven. Lezen we de statistiek van de revisiedata dan zijn de stellen in de groep 930-940 allemaal aan de beurt voor een verlenging vanaf maart (waardoor de 930-932 reeds gesneuveld zijn) t/m juni. Natuurlijk is verlenging in theorie mogelijk, ze kunnen dan nog maximaal 18 maanden mee tot uiterlijk negen en een kwart jaar na laatste revisie. (voor die data kijk in Railwiki). Maar besloten is dit dan niet meer te doen. Evenals de stellen 922-929. Uiterlijk eind juni blijven er dan, volgens deze plannen, nog 50 stellen over. (+1 = 919). |
17-04-2013 22:37:58 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Bedankt voor de beantwoording. Dat het geen zin heeft, dat begrijp ik. Het ging me even om de theorie en de bijbehorende getalletjes. Ik ben weer wat wijzer geworden! Youri |
18-04-2013 01:07:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDat is het beeld van dit moment, en of daarna de afvoer zachtjes doorgaat, weet ik nog niet. Merk wel op dat de 934 en 935 nu terzijde zijn gesteld voordat de revisietermijn helemaal is afgelopen, al gaat dat dan maar om weken. Maar inderdaad is alles in theorie nog mogelijk: veiligheidsbeurten / remcontrolebeurten moeten eens in de zoveel maanden gegeven worden na overschrijding van de termijnen, en het maakt niet veel uit welke stellen je daarvoor neem - al is het slim om de jongste te pakken, natuurlijk ![]() |
18-04-2013 07:27:24 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quoteyep, tikfout en inmiddels aangepast...thx.zie ook:http://www.flickr.com/photos/rob46/8657566621/ Laatst bewerkt door rob46 op 18-04-2013 08:03 57 jaar OV-fotografie. |
18-04-2013 14:27:28 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Quote Dit begrijp ik niet. De ombouw van DDAR naar DDZ zorgt niet voor een toename van aantal zitplaatsen, integendeel zelfs. Hooguit kun je zeggen dat gedurende deze ombouw capaciteit wordt onttrokken aan het materieelpark, die dus moet worden opgevangen door Mat’64. Maar na de voltooiing van DDZ komt de revisie van het oudste VIRM, en dan heb je dus een nieuwe reden om Mat’64 in dienst te houden. |
18-04-2013 14:52:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat ik wil zeggen, is dat er op het ogenblik een planning is zonder DDAR en met aan onttrekking van bijna alle mDDM-stammen voor revisie (in juni zijn er op papier nog vier). Als alle mDDM's in revisie zijn, komen er vanaf dat moment elleen maar DDZ-stammen bij, zonder dat er nog ander materieel onttrokken hoeft te worden. Vervolgens komen er nog 40 DDZ-rijtuigen bij om de DDZ's dte verlengen en ook daarvoor hoef je geen ander materieel meer te onttrekken. Dat gebetkent, ruwweg gezegd, dat je in ruil voor de 40 DDZ-rijtuigen mat '64 aan de kant kan zetten. Of dat rekenkundig precies uitkomt, weet ik niet, maar je komt een heel eind in de richting. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-04-2013 09:48:02 | ||
---|---|---|
Maertus
![]() |
Ik zal wel weer iets doms zeggen: maar is er al zicht op een afscheidsrit van de Mat'64? Ik zou er graag blij willen zijn namelijk! Wordt er in dit forum bekend gemaakt waar/hoe/wanneer de afscheidsrit plaatsvindt? Ik heb hier namelijk geen ervaring mee, maar wil er toch graag bij zijn! |
19-04-2013 11:26:43 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Dan ben je toch wel behoorlijk te laat, volgens mij is er jaren geleden een afscheidsrit geweest met een Plan V. De nummerfanaten zullen ongetwijfeld weten welke. Deze Plan V was groen en is in Hlm beschadigd geraakt na een aanrijding op de werkplaats. |
19-04-2013 11:32:34 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Dat zal de 419 dan zijn geweest. Maar laten we het hier verder over de feiten rondom mat64 houden ... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
19-04-2013 11:35:03 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
Dan moet ik toch even corrigeren. Die plan v die jij bedoeld is de 419. Deze is door fanaten in blerick groen geschilderd en is daarna wegleer ritten gaan maken. Toen overgedragen aan de stichting plan v en na de laatste open dag in ldd beschadigd na een aanrijding met een ddar en daarna geruild bij ns voor een ander stel. Hiermee is geen afscheidsrit gereden. Alleen met plan-T is een afscheidsrit gereden. |
19-04-2013 12:45:53 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
De fanaten die jij bedoelT waren leden van de NVBS die de 419 groen mochten schilderen t.b.v. een fotowedstrijd in het kader van het zoveel jarig bestaan van de NVBS. In de weken daarna reed het stel wegleerritten in een groot deel van het land. Toen die fotowedstrijd was afgelopen reed de 419 gewoon door in wegleerritten maar toen werd er met plakstroken een wit vlak van een vierkante meter op de voorkant gemaakt. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
19-04-2013 14:38:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat klopt ongeveer wel. De ontstaansvolgorde was iets anders, maar het resultaat als geschetst. Het rayon Amsterdam (thans "Productieeenheid") wilde vanwege een heel hoge opleidingsbehoefte in het wegleren graag een stel beschikbaar hebben waarmee dag en nacht gereden kon worden, en niet een beschikbaar stel in de gewone omloop dat de ene keer wel en de andere keer niet werkelijk ter beschikking staat. In voorgaande jaren was daarvoor al eens gebruik gemaakt van de 766, bijvoorbeeld. Begin 2004 kwamen toen toevallig op stel en sprong een aantal plan V's van de eerste serie beschikbaar die aan de kant gezet gingen worden, maar waarvan sommige net herstelling en/of onderhoud gehad hadden. Waaronder de 419. Die mocht voor het wegleren gebruikt worden tot einde onderhoudstermijn. Aanvankelijk was het idee er een paar grote L 's op te schilderen (lesvoertuig) om te voorkomen dat de 419 toch weer per ongeluk in de gewone dienst zou verdwijnen. Daaruit ontstond het idee de 419 zijn oude uiterlijk te geven - dan zou niemand zich kunnen vergissen. Dat werd gesponsord door de NVBS, die er bij wijze van reclame ook een fotowedstrijd aan gekoppeld heeft. De witte stroken moesten erop toen IVW zich persoonlijk ermee ging bemoeien dat er een niet-museumstel rondreed met volgens de ideeën van dat moment onvoldoende zichtbaarheid. De stroken waren van magnetisch folie, zodat ze er weer af konden als er met het stel een gezelschapsrit gereden werd - dat kwam ook voor. Laatst bewerkt door broek53 op 19-04-2013 14:40 |
19-04-2013 15:47:03 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Nu ben ik geen nummerfanaat, maat wel een van de organisatoren van de genoemde afscheidsrit. Die rit was de Spoorforum Afscheidsrit Plan T, gereden met de 531. Daar is de 419 in het geheel niet bij betrokken geweest, voornamelijk omdat de botsing toen al had plaatsgevonden. De botsing was namelijk op 10 januari 2009 te Leidschendam (dus niet te Haarlem) en de Afscheidsrit Plan T was op 19 september 2009. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 19-04-2013 15:47 |
19-04-2013 15:52:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat alles laat onverlet dat afscheid van plan V en dus van mat '64 nog wel eventjes geregeld moet worden![]() Mijn voorstel is wel om speculaties, wensen en ideeën over zo'n afscheid NIET in dit topic te doen (ik ken somda een beetje, inmiddels), omdat dat het zicht op de feitelijke Ontwikkelingen bij mat '64 overwoekert. Laatst bewerkt door broek53 op 21-04-2013 20:57 |
19-04-2013 16:34:36 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
@maigoda: Alsgezegd ik wist het niet zeker. De uitleg van Broek en Nohab (en van jou, uiteraard) klopt. ![]() Laatst bewerkt door Hoera63 op 19-04-2013 16:34 |
19-04-2013 17:06:05 | ||
---|---|---|
ludotje2
![]() |
Weet iemand hoe het er op Arnhem goederen uitzag zaterdag 13 april? De 905 stond voorop een lange rij plan V's en er waren nog drie rijen, waarvan ik geen nummers kon zien. Groeten .... Ludo |
19-04-2013 21:37:53 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
905+917+913+920+914 en 908+901+910+909+946 , sinds 17-4 zijn beide slepen gekoppeld en op 1 spoor gezet. 57 jaar OV-fotografie. |
21-04-2013 21:34:37 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
QuoteBen vandaag even naar Ahg geweest en heb deze stellen ook gezien, maar volgens mij in een andere volgorde zoals deze op de foto te zien is: Ik heb ze in deze volgorde: 933, 934, 927, 935, onbekende Plan V & 923. Volgorde van de stellen is in richting vanuit Velperpoort ri Ahg. Kan deze volgorde kloppen? Mijn andere is welke nummers de Plan V's hebben die op het zuidelijke spoor staan? |
22-04-2013 08:18:40 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDe samenstelling is 923,934,935,927,922 (graffiti) en 933. Laatst bewerkt door rob46 op 22-04-2013 16:41 57 jaar OV-fotografie. |
22-04-2013 14:25:25 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
van oost naar west staan naast het postperron spoor 1 te Ahg op volgorde: 933+922 (met zeer veel graffiti)+927+935+934+923. Aan de zuidzijde van het emplacement op spoor 36 staan de beide bakken van Plan V 887, daarachter staan de wat recentere terzijde gestelde Plan V's namelijk van oost naar west de 932+930+931. De 932 heeft kapotte stra's, de een staat half omhoog en de bovenkant van die stra's zijn foetsie. Laatst bewerkt door bossie186 op 22-04-2013 14:26 |
22-04-2013 16:02:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Door het missen van de bovenkant van de stra wordt het geheel lichter waardoor de opveer het wint van de neerveer met dit als resultaat![]() |
22-04-2013 16:54:36 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
@bossie186 Volgens mij was het toch de 934 die onder de graffiti zat. Ook heb jij de treinstellen in een andere volgorde dan mij gezien. Welke klopt? |
22-04-2013 16:59:32 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Ik ben morgen in Arnhem en wil gebruik maken van de gelegenheid om even naar de Plan V's te lopen op Ahg. Kan iemand aangeven waar de victors ongeveer staan en wellicht ook de ICM 4001? Het mag ook via een priveberichtje. Alvast enorm bedankt voor de reactie(s). |
22-04-2013 17:13:26 | ||
---|---|---|
michael123
![]() |
ICM 4001 staat hier: https://maps.google.nl/maps?q=arnhem&hl=nl&ll=51.966673,5.939945&spn=0.004469,0.012392&hnear=Arnhem,+Gelderland&t=h&z=17 Echter stond deze de laatste keer dat ik hem zag staan, begin januari 2013, verscholen op een plek waar deze niet te fotograferen valt. |
22-04-2013 17:22:15 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Quote van oost naar west staan de Plan V's naast het postperron 1: treinstel 1: Plan V 933 treinstel 2: Plan V 922 met veel graffiti, deze was op sommige delen opnieuw beplakt met lak treinstel 3: Plan V 927 treinstel 4: Plan V 935 treinstel 5: De smerige Plan V 934 treinstel 6: Plan V 923 met lichte ramen, deze staat voor het stootblok. Ik kan ook nog wat foto's toesturen van mijn naamgenoten als bewijs.%02% Dus de samenstelling 933+922+927+935+934+923. Laatst bewerkt door bossie186 op 22-04-2013 17:26 |
22-04-2013 17:27:55 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
De laatste keer dat ik de V'tjes op Ahg zag staan, kon ik er niet op legale wijze bijkomen om alle nummertjes te zien. Misschien is een ritje er naar toe dus zinloos als je het legaal wilt doen. In de spoorbezettingstekening op de site van ProRail (verdeelde capaciteit) zag ik overigens ook dat NSR diverse sporen op Ahg gereserveerd heeft. O.a. de sporen tussen de Kleyngeld-loods en Corus en het spoor bij het voormalige postsorteercentrum. Edit: Zie: http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteitsverdeling/Dienstregeling2013/Pages/Emplacementen.aspx Laatst bewerkt door sik214 op 22-04-2013 17:32, reden: toevoegen link |
22-04-2013 18:00:45 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De stellen die aan de zuidzijde staan kun je vanaf de openbare weg niet zien, de rij van 10 stuks en de recentelijk geplaatse stellen zijn in dit topic al eindeloos genoemd. Op de stellen staan camera's gericht en ook bij de gesloten poort staat ook een camera. Kortom, als je niet voor dienst ter plaatse moet zijn kun je je inderdaad de moeite besparen. 57 jaar OV-fotografie. |
22-04-2013 18:18:38 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
QuoteIk geloof je ![]() |
22-04-2013 20:33:28 | ||
---|---|---|
marotrans
![]() |
Quote Aan het eind van de Snelliusstraat (openbare weg op een bedrijventerrein) sta je zo ongeveer aan de rand van het emplacement; de 887 staat eerste rang daar op spoor 36, beide bakken een paar meter uit elkaar. Verder ben ik niet op het terrein zelf gaan kijken, maar op zich heb je daar 'n redelijk overzicht. Niet voor de nummers, wél 'n beetje sfeer zeg maar. Deed mij denken aan de tijd dat er een stel Beneluxen op de Rietlanden stond, ooit... |
22-04-2013 21:02:53 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Nou dan heb je het wel over nostalgie in het kwadraat ... Meeste mensen van mijn generatie (1981) hebben dat niet eens meegemaakt ... (Amsterdam de Rietlanden bedoel ik dan.) Laatst bewerkt door sfj op 22-04-2013 21:07 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
22-04-2013 21:45:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, zo gaat dat... Waar nu de ingang van de Piet Heintunnel ligt, stonden stellen mat '36 en '40 op de sloop te wachten toen ik als jongmaatje daar rondwandelde %08%. Maar ook toen al was het voor een goederenemplacement geen goed teken als er sloopmaterieel opgesteld kon worden. |
![]() |
advertentie |
22-04-2013 22:09:46 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteJe loopt een beetje achter, vorige week heb ik al gemeld dat de BPk 887 uit het zicht is gezet. 57 jaar OV-fotografie. |
22-04-2013 22:25:27 | ||
---|---|---|
marotrans
![]() |
Ehm... hedenmiddag rond 15.00 uur praat ik nu over! |
23-04-2013 08:18:22 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Dan heb ik je verkeerd begrepen, de BPk 887 stond dominant langs het hek en was door spuitgasten aangepakt, nu staat hij verderop(zo'n 50 meter teruggeplaatst) bij de andere stellen op sp.36. 57 jaar OV-fotografie. |
23-04-2013 08:37:15 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag wordt het sloopcircus opgestart met het transport van zeven op de Wgm aanwezige sloopbakken PlanV. De kranen en diepladers zijn reeds op de Wgm gearriveerd. Laatst bewerkt door rob46 op 23-04-2013 12:48 57 jaar OV-fotografie. |
23-04-2013 11:44:01 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Het eerste stel voor vandaag is de 879. Daarna volgt de 842. Laatst bewerkt door 2296 op 23-04-2013 13:27 |
23-04-2013 11:46:03 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En waar gaat de laatste rit naar toe? Is het weer Simmeren, of is er nu een andere gekozen? Choo choo..... |
23-04-2013 13:53:40 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik heb begrepen HKS in de Westhaven... ![]() |
23-04-2013 14:05:01 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Op de Rails meldt op Facebook ook dat ze naar HKS in de Westhaven gaan: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=354133078020666&set=a.265725840194724.44993.252094568224518&type=1 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-04-2013 14:18:16 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
![]() |
En op dezelfde facebook-pagina (http://www.facebook.com/OpdeRails) een foto van een plan V bij HKS: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=354138108020163&set=a.265725840194724.44993.252094568224518&type=1&theater Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
23-04-2013 15:06:02 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Toch een beetje merkwaardig dat ook nu weer het transport over de weg gaat. Simmeren was per spoor niet direct bereikbaar, dus begrijpelijk ondanks het ingewikkelde van de logistiek. Maar HKS heeft toch wel gewoon spooraansluiting? Of intussen niet meer. |
23-04-2013 15:08:23 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Die is al enige tijd opgebroken helaas bnv. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-04-2013 15:29:49 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Zeg maar gerust al enige jaren. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
23-04-2013 19:32:26 | ||
---|---|---|
Mat644
![]() |
Als alle stellen van de Wgm afgevoerd zijn beginnen ze met de stellen op Ahg neem ik aan? deze zullen dan ook wel eerst kaal gemaakt worden om de Wgm vermoed ik. |
23-04-2013 19:35:05 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Ik denk dat nog eerder de Plan V's die in On terzijde staan eerder gesloopt worden. |
23-04-2013 19:40:07 | ||
---|---|---|
Mat644
![]() |
Als alle mat64 fans nou de handen ineen slaan. Misschien dat het dan mogelijk is om nog één Plan V te behouden. (het liefst nog een 400tje) zodat er straks een uit de 400 een uit de 800 en een uit de 900 over zijn. %02% Laatst bewerkt door Mat644 op 23-04-2013 19:41 |
23-04-2013 19:43:17 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Er zijn al 2 plan V's die worden bewaard: 876 van het NSM en de 904 van Stiching Mat'64. |
23-04-2013 19:47:31 | ||
---|---|---|
Mat644
![]() |
Ja daarom ook de reden van een 400 stel. Dan is er van elke serie 1. |
23-04-2013 19:57:57 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
De 876 en 904 zijn zowat gelijk hoor. |
23-04-2013 20:13:28 | ||
---|---|---|
Mat644
![]() |
Ja dat weet ik , maar het gaat om het idee. En voor de mat64 fans misschien nog een kans om samen een stel te onderhouden en dan is er toch nog een 400tje wat bewaard wordt. Als iemand wat in het idee ziet en het er mee eens is reageer maar![]() |
23-04-2013 20:16:40 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Vergeet ook niet dat de 401-438 en 441-483 ook weer andere series zijn met andere specificaties. Je zou er een stuk of acht moeten bewaren om Plan V in alle uitvoeringen te bewaren. Wie ergens een miljard of drie heeft liggen kan dat voor een jaar of dertig garanderen, anders: wees blij dat in Nederland zo ontzettend veel moeite wordt gedaan om treinen voor het museum te bewaren. In andere landen is dat een zeldzaamheid. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-04-2013 20:21:00 | ||
---|---|---|
Planv1994
![]() |
Ik vind het wel een leuk plan en zeker met de achterliggende gedachten van de serie's , ik zou dan Plan V 482 nemen deze heeft nog het mooiste uiterlijk van allemaal![]() |
23-04-2013 20:25:53 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Oh, toch niet weer deze discussie...? Deze is de afgelopen 5800 posts al meerdere malen gevoerd. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
23-04-2013 21:01:29 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Ik was enigszins verbaasd toen ik vanmiddag vanuit de 3554 net voor Asra naar rechts keek en bak plan V op de A10 zag. Maar toen herinnerde ik de sloopactie. Laatst bewerkt door DingeZ op 23-04-2013 21:01 |
23-04-2013 21:04:39 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Ik heb ook het gevoel dat hij op een zekere ongeïnformeerdheid over de verschillende deelseries gebaseerd is. Niet erg, er is leerzame literatuur beschikbaar. En voor wie zich niet laat afleiden door de wat merkwaardige opbouw en een enkel foutje, op de railwiki over Plan V staat ook een en ander. |
23-04-2013 21:13:54 | ||
---|---|---|
Railmouse
![]() |
Ik ben ook wel geïnteresseerd in het idee , lijkt me leuk om ook zo'n treinstel te ondehouden , En dat ze later bijelkaar kunnen komen net als de 1200 locomotieven maar dan met b.v. 904-876-482 ![]() |
23-04-2013 21:24:06 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Hier is men al meerdere malen over begonnen en we leren het nooit af.. ik begin er een beetje moe van te worden. Kom eerst eens met een enorm startkapitaal een een vaste stalling etc. en kom dan pas mensen werven. Anders is het totaal kansloos en vervuild het dit topic. Laatst bewerkt door Jannn2009 op 23-04-2013 21:25 |
23-04-2013 21:29:00 | ||
---|---|---|
Planv1994
![]() |
even wat getallen he , de serie 1200 bestond uit 25 loks. daarvan zijn er zeker 6 bewaard. de serie 1100 bestond uit 60 loks en daarvan zijn er zeker 5 van bewaard. hiervan is enkel de 1501 in NL bewaard en 1 in UK in NS kleurstelling. de serie 1000 was met 10 stuks en daarvan is er 1 bewaard. maar van de mat 64 2 wagenstellen zijn er maar liefst 246 stellen gemaakt en komen ze aan met een miezierige 2 bewaard?! @Jannn2009 startkapitaal moet bijelkaar gesprokkeld worden door mensen die willen helpen. verblijfplaats heb ik al iets voor in gedachte , maar er moeten eerst mensen zijn die daadwerkelijk willen helpen! om dit plan zowiezo op te kunnen starten. |
23-04-2013 21:32:29 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Locomotieven zijn heel wat anders dan normale treinstellen... Zoiets als appels met peren vergelijken denk ik dan Laatst bewerkt door treintim op 23-04-2013 21:33 |
23-04-2013 21:35:56 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteNog een club die een plan V wil bewaren...... Ga samenwerken met de reeds bestaande stichting(en). Kom je waarschijnlijk veel verder mee dan een eigen initiatief. Gr Joop mcn Lls |
23-04-2013 21:37:02 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Helaas ben ik niet technisch om mee te helpen met onderhoud. Anders zou ik graag mee willen helpen om een plan v te onderhouden. Maar ik steun dit plan zeker als t doorgaat. De 482 is indd hardstikke leuk . Ik ben in '82 geboren. Maar ik zou enorm blij zijn als de 444 bewaard blijft. Daar heb ik mijn speciale reden voor. |
23-04-2013 21:38:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Mensen die zeggen dat er nóg een stel bewaard moet worden hebben werkelijk waar géén énkel idee waar ze het over hebben. Mag dat afgesplitst worden en dat we hier gewoon de feiten kunnen lezen? Danku! |
23-04-2013 21:42:56 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Om een stel van NS over te kunnen nemen, moet je een door NS erkende stichting zijn. Daarom kon de Stichting Mat'64 ( een door NS erkende stichting) zaken doen met NSR in zake vervanging van de gesneuvelde 419. Naast dat je een erkende stichting moet zijn, komt er een pietepeuterig probleempje om de hoek kijken ten aanzien van die erkenning: dat doet NS niet meer. Wil je dus een 400 kunnen bewaren, zul je zaken moeten doen met bestaande én erkende stichtingen. Stichting Mat'64 doet dat in elk geval niet. We hebben al genoeg werk aan de 904 en het "papierwerk" wat er aan vast zit. Groetjes, Emiel (die ten tijde van het verwerven van de 904 iets bestuurlijks deed bij de Stichting Mat'64) Laatst bewerkt door maigoda op 23-04-2013 21:46 |
23-04-2013 21:44:56 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Niet handig om een treinstel te beoordelen op de verflaag. Ik zou dan gewoon degene nemen die technisch het beste is. Schilderen is tenslotte makkelijker dan wielbanden vervangen. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 23-04-2013 21:45 |
23-04-2013 22:23:34 | ||
---|---|---|
Railmouse
![]() |
Na wat navragen vanavond bij contactpersonen is het vooralsnog mogelijk een stichting te beginnen mits er vrijwilligers zijn die de handen ineen willen steken. @Emiel daar geef ik je zeker gelijk in. |
23-04-2013 22:35:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je kunt gerust een stichting beginnen, maar wat Emiel net al zei, NS zal geen zaken met je doen en je echt geen stel geven, dat is een gepasseerd station want de tijd dat ze materieel zomaar weggeeft is voorbij. Desondanks, als je wat met museum materieel hebt sluit je aan bij een bestaande club zoals hier de mat'64 club of het Spoorwegmuseum en je bent daar echt welkom en je nuttig zonder dubbel werk Wil je voor jezelf beginnen, doe je dat naar mij idee echt alleen maar voor jezelf, want met een 3e Victor voeg je niets unieks meer toe aan de collectie museummaterieel die we hebben in Nederland. Verder hoop ik dan dat je een grote achtertuin hebt, spoorruimte is schaars en kostbaar en wens ik toch liever toe aan iets unieks. Maar de discussie is vaker gevoerd en lijkt me hier totale topic vervuiling, dus beter dat we er hier iig mee stoppen. Laatst bewerkt door thom op 23-04-2013 22:38 |
23-04-2013 22:38:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tussen de geweldige, hier volledig of-topic dicussies over het al dan niet bewaren van 20 plan V's, zou ik het leuk vinden als de feiten ook nog een plekje zouden kunnen krijgen. Leuk voor later en zo. Als ik het allemaal goed gevolgd heb, zijn vandaag de vier bakken van de 842 en 879 van de Watergraafsmeer naar HKS in de Westhaven vervoerd. Klopt dat? |
23-04-2013 22:41:35 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Aan de foto's te zien, ja. |
23-04-2013 22:49:08 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Die vier bakken in ieder geval, en verder stond er om 16.10 geen Plan V meer op het "takel-op-dieplader"-terrein, dus ik neem aan dat het bij die vier gebleven is. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
23-04-2013 22:50:09 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote ik denk dat je nog wat moet studeren op de lokseries die er waren! je maakt één verhaal van 1100'en en 1500'en..... |
23-04-2013 22:51:57 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: genoeg nu. Terug naar de realiteit over mat. '64. Groet, Spiketrain |
23-04-2013 23:47:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe zit het met asbest? In de Mat'64 zit nog asbest? Of wordt dat er vakkundig bij HKS eruit gesloopt op verantwoorde wijze? Of is dat al vooraf gegaan op de Wgm in een afgeschermde zone? Choo choo..... |
24-04-2013 00:12:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vragen, vragen. Of er asbest in mat '64 zit, is een kwestie van opvatting. Een heel eind terug in dit topic is daarover uitgebreid gesproken; het gaat om antidreuningsmiddel op de binnenkant van de wanden. Bij HKS is men ongetwijfeld zeer vakkundig en verantwoord - dat lijkt mij verder een onzinnige vraag, met permissie. Op de Watergraafsmeer is er aan de stellen niets meer gebeurd sinds het transportgereed maken in novenber/december jl. Laatst bewerkt door broek53 op 24-04-2013 00:13 |
24-04-2013 00:21:22 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Is het spoor naar HKS inmiddels ook daadwerkelijk verwijderd dan? Want in zowel Google streetview als op sporenplan.nl is het spoor nog te zien, of lopen beiden achter de feiten aan? |
24-04-2013 00:35:45 | ||
---|---|---|
midniight
![]() |
Als jij met een railvoertuig over een asfalt wegdek kan, houd ik je niet tegen. Het spoor is echt al een aantal jaren weg. Twello, mooi gat op de Veluwe! |
24-04-2013 00:47:08 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Oké, daarom vroeg ik het ook even voor de zekerheid, aangezien in streetview nog duidelijk een wissel, spoorwegovergang en een stukje spoor tot het terrein van HKS zichtbaar is, maar die beelden zijn dus gedateerd inmiddels. |
24-04-2013 09:21:22 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteYep, de 842 en 879 en dat was het weer even. 57 jaar OV-fotografie. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |