Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
12-11-2013 10:56:31 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Gisterenmiddag stond er nog steeds een V op Utctw, aannemelijk de 928. En dat zal wel zo blijven tot nader order, de herinstructie voor Ut'se mcn'n vlot niet echt. |
14-11-2013 15:03:27 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDe uit deze carrousel nog overgebleven stellen 466 en 955 zijn vandaag vanuit Mt naar het Rb Haarlem gegaan en komen op korte termijn weer in dienst. 57 jaar OV-fotografie. |
14-11-2013 15:53:07 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Stel 965 staat al ruim een week aan de kant bij de werkplaats in ehv, panto's omlaag. Weet iemand wanneer daar de revisietermijn van af loopt (of is er ergens een lijst hiervan)? |
14-11-2013 16:05:11 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Voorlopig nog niet. Revisietermijn eindigt 31 juli 2014, daarna verlengingsbeurten mogelijk tot uiterlijk 31 januari 2016. Althans volgens de huidige Nedtrainnormeringen. Laatst bewerkt door bnv op 14-11-2013 16:05 |
![]() |
advertentie |
14-11-2013 16:30:13 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Quote Wat mankeerde er dan aan de stellen? |
14-11-2013 20:28:33 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Miss waren er mankementen aan de stellen,of wil men gewoon de stellen allemaal in goede conditie houden. Dus dan wissel je wat actieve stellen voor wat stilstaande stellen om te zorgen dat alles in een zo'n goed mogelijke conditie blijft. (daar is die carroussel tenslotte volgens mij voor ontworpen) ![]() (ik gok overigens op t laatste %02% ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-11-2013 20:33:44 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Maar je houdt nou juist zoiets aan om te voorkomen dat stellen eerst langs een RB moeten voordat ze de baan weer op gaan... |
14-11-2013 21:30:13 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Kennelijk was het meer een soort terzijdestelling dan en carrousel, drie maanden stilstand is ook wel een beetje lang. |
14-11-2013 22:55:38 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Het instructiestel wat in Ht stond is vanmiddag overgebracht naar Rsd, kwam het stel net voor Rsd tegen met trein 3662 |
14-11-2013 23:57:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVoor de duidelijkheid: de carrousel bestaat al een hele tijd niet meer. Toen de stellen die destijds in de carrousel stonden, de baan op werden gestuurd, stonden daar de 466 en 955 tussen die niet zomaar weer in dienst konden, maar wat ernstiger defecten hadden. Blijkbaar was de verhouding tussen dat defect en de revisiedata zodanig dat niet besloten is ze terzijde te stellen (zoals met een paar andere 'jonge' stellen wel gebeurd is, en ze horen dan ook tot de 50 stellen die sindsdien "het park" vormen. Ik denk dat ze nu hersteld worden met het oog op de reeds beroerde materieelstand en met het oog op de naderende winter. |
22-11-2013 21:49:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
466 + 955 hersteld en wel vanavond van Haarlem naar Maastricht. |
23-11-2013 10:48:13 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Begin november of al eerder kwam instructiestel 929 van Hrl naar Mt. Laatst bewerkt door rob46 op 23-11-2013 12:18 57 jaar OV-fotografie. |
28-11-2013 15:37:35 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanmiddag sleepte VR 203-3 negen PlanV's van de Dgr naar Aswpl. Opslag aldaar van 841,849,850,853,859,864,877,884 en 890. 57 jaar OV-fotografie. |
28-11-2013 18:22:41 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Uiterst rechtse spoor lang het hek zeker? Die was gisteren helemaal leeg. Spoor ernaast staan nog een aantal DD-AR rijtuigen. Gr Joop mcn Lls |
28-11-2013 18:49:08 | ||
---|---|---|
Mat644
![]() |
Vanuit IC Mt zag ik Volkerrail bezig met 3 stellen Plan V Aswpl naar binnen te duwen. Verder heb ik er niks zien staan dus waar die andere stellen heen zijn? |
28-11-2013 20:05:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat definieer je als binnen, binnen de werkplaats in, of binnen alsin het terrein Asdwpl ? Verder zullen ze niet 9 stellen in 1x vervoerd hebben dus misschien heb je maar 1 van de transporten gezien? |
28-11-2013 20:17:29 | ||
---|---|---|
Mat644
![]() |
Ik defineer binnen de werkplaats in, mijn broer is er net nog langs gereden met de 858 maar heeft niks zien staan verder. |
29-11-2013 09:16:06 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteKlopt, ik was te voorbarig want het restant staat nog op de Dgr.Het betreft de stellen 877+841+849 Laatst bewerkt door rob46 op 06-12-2013 14:22 57 jaar OV-fotografie. |
30-11-2013 17:45:08 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag keerde instructiestel Hfdo 953 weer terug naar de Dgr. Laatst bewerkt door rob46 op 30-11-2013 17:48 57 jaar OV-fotografie. |
30-11-2013 18:43:55 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Weet iemand waar stel 471 zich bevind? Deze is begin september voor het laatst gespot. |
19-12-2013 18:32:16 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag haalde VR de 859+884 van de Dgr naar de Wgm. Ivm een manco aan draaistellen werden de beide stellen en de op de Wgm verblijvende 860 mbv een autokraan van hun draaistellen getakeld. De zes bakken zijn op de Wgm in het zand geplaatst. De draaistellen zijn per diepladers naar het Ob Mt getransporteerd. Laatst bewerkt door rob46 op 19-12-2013 19:54 57 jaar OV-fotografie. |
19-12-2013 19:54:20 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Betekent dit het einde van deze stellen ? Kan aan mij liggen maar het lijkt me niet gezond voor een treinstel/bak om in t zand gemikt te worden om ze dan naderhand nog op een draaistel terug te planten en weer zomaar te gebruiken in dienst. Of kan dat zonder problemen ? Laatst bewerkt door phantom op 19-12-2013 19:55 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-12-2013 20:00:21 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Ff scrollen zou ik zeggen......dit zijn al maanden en maanden terzijdegestelde stellen met oogmerk, sloop. 57 jaar OV-fotografie. |
19-12-2013 20:30:43 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
De 859 en 884 staan al sinds 6 en 8 april 2011 terzijde en zijn ook ruimschoots door de revisietermijn. De terzijde-datum van de 860 kan ik niet vinden, maar dat zal denk ik niet veel eerder of later zijn geweest. Bovendien: ik meen dat van deze stellen alle apparatuur onder de bak al verwijderd is. Dan zijn ze verre van compleet. Groetjes, Emiel |
19-12-2013 20:34:28 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Nee hoor, 859 en 884 zijn compleet, 860 is onttakeld net als 855 die oa nog op de Dgr staat. 57 jaar OV-fotografie. |
19-12-2013 20:40:13 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Lijkt me toch logisch dat je geen stellen in dienstvaardige staat van zijn wieltjes gaat ontdoen! Uiteraard betreft het hier sloopstellen. |
19-12-2013 21:16:28 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteDe 860 is op 10 september 2011 terzijde gesteld. |
19-12-2013 21:24:47 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
* 10 september 2010 |
20-12-2013 07:37:31 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ok bedankt voor de bevestigende info. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-12-2013 01:57:59 | ||
---|---|---|
tripleklep
![]() |
Vandaag zag ik dat de 953 buiten de hekken van de Dgr staat op een kopspoortje aan de Muiderpoort zijde. De neus die al beschadigd was, is door het juk heen gedrukt, althans de biels is versplinterd, dus ik denk dat er iets fout gegaan is met rangeren.. Iemand die hier iets meer over kan vertellen ? Laatst bewerkt door tripleklep op 21-12-2013 01:58 |
21-12-2013 07:26:00 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Is al eerder in dit topic over gesproken. |
21-12-2013 09:16:22 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Zijn nu verder eigenlijk alle Plan V's voorzien van UIC nummers? Want de 939 en 940 rijden volgensmij nog steeds zonder deze nummers. Laatst bewerkt door bossie186 op 21-12-2013 09:16 |
21-12-2013 10:26:22 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote Dat was dinsdag 17/12 al het geval en ik kan een eerdere melding daarover op deze pagina niet vinden. |
24-12-2013 21:56:55 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
![]() |
Sinds de nieuw dienstregeling rijd er nog steeds SLT in de 28300 ipv Mat '64. Heeft dit een reden? |
24-12-2013 22:54:38 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Gisteren reed de 475 in de 28300. Groetjes, Emiel |
24-12-2013 23:03:11 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
![]() |
Oke! Bedankt, heb ik het aldoor over het hoofd gezien. |
24-12-2013 23:14:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Lijkt me ook typisch een serie van "we rijden met wat er nog staat". |
25-12-2013 00:52:39 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Die 475 reed gisteren ook in de 7400 ... Ik heb SGM zien staan op 4b ri. Utm een paar keer toen ik op Ut was gedurende de dag. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-12-2013 12:26:33 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Enkele van de meldingen hierboven zijn beter geschikt voor een OD-topic, willen jullie daar een beetje op letten? Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
25-12-2013 19:20:12 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Planmatig hoort er mat'64 te rijden. Maar dat kan door omstandigheden nog wel eens wijzigen. Groetjes, Emiel |
28-12-2013 17:11:16 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
QuoteInmiddels heb ik hem zelf gespot. Het stel stond vandaag om 16.40 uur GDST in Mt op hetzelfde spoor waar de DDAR loc's en Plan V 929 staan met panto's naar beneden. Betekent dit terzijde? Laatst bewerkt door SGMm2137 op 28-12-2013 17:12 |
28-12-2013 17:21:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De 929 is al terzijde maar fungeert als instructiestel NSR-mcn........ff scrollen.!! 57 jaar OV-fotografie. |
28-12-2013 17:33:20 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Goed lezen.... Ik bedoel de 471. |
28-12-2013 17:45:10 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Je zou het ook wat duidelijker kunnen melden. Gr Joop mcn Lls |
28-12-2013 17:49:32 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Het staat er toch duidelijk? ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
28-12-2013 23:38:11 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote inmiddels is de 475 gedegradeerd tot instructiestel te Asd OZ en "zijn de accu's weer leeg"..... |
29-12-2013 00:16:22 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Da's wel spoorlogica ten top: een stel gebruiken voor instructie (machinisten vertellen "hoe het moet") en dan vervolgens het stel verkeerd wegzetten dat de batterij leeg is. Vast vergeten de ATB uit te drukken... Groetjes, Emiel |
29-12-2013 10:46:40 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Of dat "moet", omdat iemand ter plaatse dat heeft bepaald, zoals in de bkh bijvoorbeeld![]() |
29-12-2013 11:30:00 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dan moet je het nog steeds goed doen. |
29-12-2013 18:11:03 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Goed hield dus in, niet in de P-stand, maar gewoon stroomafnemers op het dak |
29-12-2013 21:38:08 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Dus wel in de parkeerstand, anders moet je noodgereedmaken om het stel weer op te bouwen. Parkeerstand houdt gewoon in dat de stroomafnemer tegen de draad staat en de compressor houdt de lucht bij. Motorgenerator draait niet, dus de batterijspanning wordt niet op pijl gehouden. Dat betekend dat alle verdere verbruikers uit moeten staan (de ATB en de verlichting). Parkeren met de stoomafnemer neer gebeurt alleen bij onbewaakt parkeren. Dat is als er geen bevoegd personeel aanwezig is. Groetjes, Emiel |
29-12-2013 21:47:41 | ||
---|---|---|
bertwiegel
![]() |
Klopt Emiel, zo zou het ook moeten. Maar blijkbaar is er iemand van hogerhand daar die perse wil dat het stel helemaal plat wordt weggezet. Kortom zo heb je niets aan een instructiestel zoals iedereen wel begrijpt.;-) |
29-12-2013 21:54:16 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Hoogstwaarschijnlijk is men toch vergeten een van de verbruikers uit te zetten. |
29-12-2013 21:56:50 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Tja... Weer een stukje spoorlogica. Je bedenkt een landelijke EZO-norm ( parkeren, tenzij anders gevraagd word met uitzondering van BDs en DDZ) en vervolgens moet het lokaal weer "anders". Nu is mat'64 gelukkig niet zo heel moeilijk noodgereed te maken, maar het is een afwijking van wat normaal gebeurd en dat werkt dan ook weer een mogelijke bedieningsfout in de hand. Groetjes, Emiel |
![]() |
advertentie |
29-12-2013 22:18:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Kun je wel mooi de instructie noodgereedmaken geven![]() |
29-12-2013 22:23:28 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
EZO, Energie Zuinige Ongein? %08% Dat laatste zal wel niet correct zijn vrees ik, dus iemand die mij kan vertellen waar EZO-norm dan wel voor staat? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
29-12-2013 22:34:26 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Ik zou wel willen voorstellen je eerste gok te hanteren, maar het behelst dus Energie Zuinig Opstellen. Feitelijk het vervolg op EZR, ook wel bekend als Energie Zuinig Rijden. Groetjes, Emiel |
29-12-2013 22:37:44 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ja, EZR was ik reeds mee bekend maar EZO hoorde ik voor het eerst dus zodoende. Hartelijk dank voor de uitleg! 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
07-01-2014 12:46:25 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De opleidings-v 937 is vandaag verkast van Den Helder naar Zwolle (zou eerst naar Leeuwarden gaan). Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
08-01-2014 08:45:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, is in Zl defect gegaan. Vandaag wordt hij door een VIRM naar Amf gesleept voor mogelijk herstel. |
08-01-2014 11:00:22 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Een bericht is verwijderd. V.w.b. de 937: zie mijn bericht in het topic OD. Groet, Spiketrain |
08-01-2014 12:09:27 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteKoningsVIRM 9520 sleepte de defecte PlanV 937 (instructiestel) als trein 89006 van Zl naar Bkd. Stel wordt in de loods hersteld. Zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/11835145066/ Laatst bewerkt door rob46 op 08-01-2014 15:23 57 jaar OV-fotografie. |
11-01-2014 17:43:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De vijf stellen die voor opslag naar HKS Metals waren gebracht, zijn volgens de spreekwoordelijke betrouwbare bron inmiddels toch aldaar gesloopt. |
12-01-2014 20:47:18 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Service van de zaak? Welke waren dat ook alweer (heb effe teruggekeken,maar kon het zo snel niet vinden), zaten 861,862 & 868 erbij? Laatst bewerkt door M-BASS op 12-01-2014 20:47 |
12-01-2014 21:09:50 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
volgensmij iig de 842 en 879. |
12-01-2014 21:42:50 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
nieuwe sloper gevonden ? |
12-01-2014 22:01:41 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Dat zouden geweest moeten zijn de 842, 861, 862, 868 en de 879. Mogelijk stellen zonder anti dreun?? Zo ja, kan sloop geen probleem (meer) geweest zijn. Beelen heeft dan opdracht verstrekt voor die vijf stellen aan HKS. |
12-01-2014 22:13:33 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dan zou sloop van de rest ook probleemloos moeten kunnen, m.a.w. waarom duurt het nog zo lang met de rest? |
13-01-2014 08:45:05 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDat is correct, ze zijn in wk 50, 51 en 1 gesloopt. Laatst bewerkt door rob46 op 13-01-2014 09:13 57 jaar OV-fotografie. |
13-01-2014 15:20:15 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Laatst bewerkt door rob46 op 13-01-2014 15:23 57 jaar OV-fotografie. |
16-01-2014 09:59:02 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Gisteren sleepte VR de terzijdegestelde 858 vanuit de opslag in On naar Gnl, het stel is op de Vagron-locatie geplaatst en staat tijdelijk als calamiteiten oefenstel ter beschikking van de Groningse Brandweer. 57 jaar OV-fotografie. |
19-01-2014 12:54:09 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Op 26-10-2013 ben ik naar de Bkh geweest en zag 4 gekoppelde V'tjes. http://www.flickr.com/photos/100410768@N08/10515557853/ Gisteren ging ik weer en zag ze er nog steeds staan, ook staat er als je de A12 afrijd vooraan een V'tje dat nummer is 924 Ik vraag mij af wat die V'tjes daar doen en welke nummers zijn het. Alvast bedankt! |
19-01-2014 13:14:32 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
Ter behoeve van Oxidatie, grondige reiniging. Word op de Bkh gedaan. |
19-01-2014 13:26:43 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
924 is een terzijdegesteld stel en staat als instructiestel op de Bkh, ff scrollen voor info. 57 jaar OV-fotografie. |
19-01-2014 13:33:38 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Quote Dat vermoeden had ik al wel over de 924 Is er ook bekend welke 4 V'tjes het zijn? Ik denk wel iets uit serie 400 want ze glimmen behoorlijk! |
19-01-2014 13:54:59 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En die stellen die gereinigd worden wisselen natuurlijk elke week. Dus knap dat je de nummers niet weet, maar wel weet dat het dezelfde als in oktober zijn![]() |
19-01-2014 14:02:34 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Quote %09% Ik dacht echter dat het de zelfde waren, tenminste leken wel veel op elkaar (lak/glimmend) Maar in ieder geval bedankt! |
19-01-2014 14:28:03 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
QuoteJe bedoelt waarschijnlijk het Oxaal wassen, oxidatie is een gehéél ander proces ![]() |
19-01-2014 15:10:25 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Oxaal is vanwege milieueisen niet meer toegestaan. |
19-01-2014 15:20:55 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
In elk geval worden ze er dus gewassen. |
19-01-2014 15:51:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Oxaalzuur of zuringzuur is een carbonzuur (in dit geval een organisch zuur met een koolstofketen van twee atomen), en is chemisch net iets ingewikkelder dan azijnzuur. Het zuur is sterk roestoplossend en daarom vindt men het ook in huishoudelijke poetsmiddelen. Het dient voorts als stollingsremmer voor bloed, als bestrijdingsmiddel tegen mijten en als anti-houtverkleuringsmiddel. Het bevordert helaas ook niersteenvorming en is schadelijk voor de huid en in het bijzonder voor natte delen zoals neusslijmvlies en ogen. Laatst bewerkt door sjoerd op 19-01-2014 16:14 |
19-01-2014 17:42:04 | ||
---|---|---|
Tukrail
![]() |
Quote |
19-01-2014 17:44:09 | ||
---|---|---|
Tukrail
![]() |
De 904 heeft zijn tijdelijke plek op Zlr verlaten en staat weer te Zlge. |
19-01-2014 20:29:59 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Machinisten uit Lw rijden ook op Plan V (kennelijk), niet op Lw-Zl maar elders in het land. |
19-01-2014 21:43:15 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Dat is al enige tijd geleden al gebeurd. Groetjes, Emiel |
19-01-2014 22:40:00 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Dit bericht is alweer anderhalve maand oud. OdR van januari zegt nu dat deze (mogelijk) voor onderdelen worden gebruikt. Blijkbaar is dit dan een andere reden dan dat deze stellen moesten wijken voor de Fyra 's V 250 die op de Dgr moesten komen te staan. Vraag mij af waarom deze, mocht dat inderdaad de reden zijn, die dan niet in Mt zijn/worden neergezet waar Plan V in onderhoud is. Doet Aswpl überhaupt wat aan die stellen? Verder zijn er draaistellen nodig nu men ze blijkbaar niet meer allemaal in onderhoud/revisie wil nemen. (OdR januari). Dat lezende zouden we kunnen veronderstellen dat de technische staat van de in dienst zijnde 50 stellen toch zo langzamerhand aardig achteruit gaat en dat het intussen al zover gekomen is dat men draaistellen van terzijde staande stellen plukt die al bijna drie jaar aan de kant staan. Die worden er toch ook niet beter op? Ben benieuwd of ze het nog zeker een jaar kunnen/willen volhouden met die 50 stellen. Vervanging is er niet tenzij er van de op te knappen DDAR voldoende zijn om behalve ICR daarnaast ook nog Plan V te vervangen. Of dat men speelt op de bekende kraptepolitiek. Van nieuw stoptreinmaterieel is immers nog steeds geen sprake. |
19-01-2014 22:59:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zoals eerder gezegd: de draaistellen lopen in een ander revisie- en herstellingsregime dan de bakken en andere hoofddelen. Blijkbaar geeft men er de voorkeur aan om draaistellen van terzijde gestelde plan V's die nog lang niet aan hun kilometers zaten, te gebruiken boven het reviseren van draaistellen onder de in dienst zijnde stellen. Zo vreemd is dat niet - en het zegt niets over de staat waarin de stellen verkeren. |
20-01-2014 04:53:27 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Dit is dus een puur financiele reden die hieraan ten grondslag ligt? Laatst bewerkt door M-BASS op 20-01-2014 04:54 |
20-01-2014 07:07:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Daar komt het op neer, ja. |
20-01-2014 13:48:51 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Hetgeen niet echt verbazingwekkend is ! Ander onderwerp: Komt er nog iets van een Jubileumrit t.b.v. het (op papier) 50-jarig bestaan van Mat '64 ? |
20-01-2014 14:32:34 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Treinstel Toekomst (de 501) was van 1961... |
20-01-2014 14:35:27 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Dat was dan ook een prototype![]() |
20-01-2014 14:42:16 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Maar in 1963 begonnen ze al met de serie ... Feit is wel dat plan TT inderdaad van '61 is en daarmee het eerste stel. Al leek dat prototype nog wel anders, lage scharfenbergkoppeling zoals toen gebruikelijk was itt de hoger geplaatste die in de seriebouw en daarna gangbaar werd. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
20-01-2014 23:49:02 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Wat let je om het zelf te organiseren? Shqiperise-lopers? |
21-01-2014 09:28:38 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Zullen we het in dit topic even bij de ontwikkelingen houden? |
26-01-2014 17:49:44 | ||
---|---|---|
Tukrail
![]() |
Het viel mij van de week op dat de rechter rij Plan-V's te Onnen (vanaf zuidzijde gezien) met een stellengte naar het noorden is verschoven. |
26-01-2014 20:02:33 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zie het bericht van 16-1 |
28-01-2014 17:45:51 | ||
---|---|---|
Mat644
![]() |
Weet iemand wat er met Plan V gaande is rond Aswpl? Lijkt wel of ik daar steeds meer stellen zie verschijnen? |
28-01-2014 17:59:21 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Aswplz? Daar is geen Mat '64 te vinden. Misschien bedoel je de Dgr, maar volgens mij is daar 1700/1800 verdwenen, waardoor al het terzijde staande spul ineens zichtbaar is geworden![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
28-01-2014 18:32:00 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
waar zyn die loc's dan gebleven ? Laatst bewerkt door spiketrain op 28-01-2014 19:02, reden: Quoot laatste bericht ... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |