Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
21-07-2015 22:05:04 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Wordt er nog weleens geoefend in die treinstellen (460, 461, 472, 477)? Laatst bewerkt door bossie186 op 21-07-2015 22:06 |
21-07-2015 22:12:29 | ||
---|---|---|
Rick99
![]() |
Quote De 950 staat hier (EDIT) Link weggehaald Laatst bewerkt door Rick99 op 22-07-2015 23:26 |
21-07-2015 22:20:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is naast de werkplaats, niet bepaald een plek voor terzijde gestelde stellen... |
21-07-2015 22:52:47 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote Klein vraagje tussendoor, maar hoe heet die app waar je de treinstelnummers op kunt zien? Laatst bewerkt door moderator op 21-08-2015 09:33 |
![]() |
advertentie |
21-07-2015 22:54:46 | ||
---|---|---|
Rick99
![]() |
Geen idee, ik heb het van een vriend en die heeft het ook weer van een vriend heeft. Ik zal het eens navragen. Laatst bewerkt door moderator op 22-07-2015 05:56, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
21-07-2015 23:19:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is een interne NS/Nedtrain app volgens mij. |
22-07-2015 00:55:57 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Correct, die is eigenlijk helemaal niet bestemd voor niet-NSers, dus ik weet niet via wie je hem verkregen hebt, maar je kan er beter maar mee uitkijken. |
22-07-2015 05:20:39 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Hier kan inderdaad beter mee worden uitgekeken, heb de app zelf ook als mcn, maar ook gekregen met de mededeling dat ik deze voor mezelf moet houden en niet door mag sturen naar "buitenstaanders" |
25-07-2015 11:58:14 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Quote Ook nog aanwezig: treinstel 526 in Amf en van treinstel 522 de Bk1+B (Wph Hlm) Laatst bewerkt door vrijgezel op 25-07-2015 12:01, reden: Quoten ging niet helemaal goed |
25-07-2015 17:04:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Vorig weekend zag ik in een oogflits de Bk1+B van de 522, die al behoorlijk gestript leek te zijn. In dat geval zou het een spoedig begin van de afvoer zijn. Choo choo..... |
25-07-2015 17:38:02 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Waneer je een jaar geleded had geķeken had je wss ook een redelijk gestript stel gezien![]() |
08-08-2015 07:46:13 | ||
---|---|---|
Railmouse
![]() |
Als het goed is, is onlangs de 951 terzijde gesteld te Ehv. |
08-08-2015 13:52:30 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Is op 7/8 in Ehv rond 11:00 aangekomen vanuit Mt Laatst bewerkt door moderator op 08-08-2015 15:10, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
14-08-2015 12:50:13 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
De 949, 950 en 951 resp. terzijde 16 juli, 21 juli en 7 augustus zijn vandaag achter VR 203-3 van Ehv naar Aswplz vertrokken om te worden ontdaan van bruikbare onderdelen. Voor de liefhebbers: 954 gaat terzijde eind september als de revisietermijn is verstreken, de 956 volgt pas begin november. Daarna zal het nog tot in januari 2016 duren voordat de laatste 3 900'en aan hun revisietermijn zitten en als de inzet van Mat '64 nog even blijft volgen de eerste 400'en volgend voorjaar. Laatst bewerkt door bossie186 op 14-08-2015 12:55 |
14-08-2015 13:30:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de zekerheid: plan V is in ieder geval uit de jaardienstplanning, oftewel het wijzigingsblad van december. Of er nog over blijven als strategische of operationele reserve, daar ben ik ook erg benieuwd naar, mede gezien het materieelgat waarin NS zich zachtjes aan het storten is. |
14-08-2015 13:35:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Misschien wel goed om hier ook even te melden: het aantal diensten voor plan V loopt per 7 september terug naar 24. Ze blijven op papier alleen in de 5200 (3x3), de 7500 (2) en Zuid-Limburg (12). In oktober blijft dat zo, en dus tot eind van het jaar. |
14-08-2015 17:47:58 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
De diensten uit de 7000 en de 4400/9600 gaan er per 7/9 dus uit. Zie ik dan nog diensten die vervallen over het hoofd? |
14-08-2015 17:52:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, met dien verstande dat er nu ook al geen diensten in de 7000 meer zijn. |
14-08-2015 17:58:43 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
Vandaag in elk geval nog wel. |
14-08-2015 18:00:36 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En volgens http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015-4/mat.txt ook![]() |
14-08-2015 18:14:47 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Wellicht op dagplanniveau dan, in ieder geval doordeweeks telkens 2x3 stellen in treinen 7018, 7020 e.v. (maar dan met 1 stel). In het weekend rijden er wat meer losse stellen t.o.v. het SGM. |
14-08-2015 18:34:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Excuus, ik keek lichtelijk scheel. Inderdaad zitten er nu zes diensten in en die verdwijnen per 7/9. |
14-08-2015 18:49:13 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Bedankt voor de informatie! Laatst bewerkt door plant op 19-08-2015 20:35 |
19-08-2015 12:23:00 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Om het materieelgat niet te groot te laten zijn zou het eigenlijk wel moeten. En als dat zo is: Jubileum: 50 jaar Plan V De 401 kwam als eerste V'tje op de baan begin 1966. Nu is de 401 er natuurlijk al lang niet meer, maar in totaal is er dan toch een halve eeuw Plan V op de baan geweest. |
19-08-2015 18:08:13 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Over hoeveel stellen van Plan V praten we dan in 50 jaar tijd? Als ik hier weer ergens over heen heb gelezen of niet heb zien staan, dan mijn excuus. Mijn gewoonte is om niet een heel topic af te struinen of ik iets gemist heb. Laatst bewerkt door john2 op 19-08-2015 18:08, reden: typfout herstelt |
19-08-2015 18:15:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
246 om precies te zijn. 246 1/2 om helemaal precies te zijn (nieuw gebouwde bak voor stel 802)![]() |
19-08-2015 20:38:32 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Dat betrof de BPk-bak. In 1974 al botste het stel op een containertrein. Wat er dan zo uit zag: http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1970-1980/155557 De nieuwe bak werd in 1976 geleverd met baknummer 358.001. Er kon aansluitend op de V12 of V13 nog wel een extra bak gebouwd worden. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 19-08-2015 20:40 |
19-08-2015 23:30:53 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Moet het dan niet 247 1/2 zijn? In 1972 zijn bij Talbot 2 nog niet geleverde BPk's uitgebrand en die werden vervangen door nieuwe. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
19-08-2015 23:36:56 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Als ze niet zijn geleverd, hebben ze nooit bestaan en tellen dus niet mee! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-08-2015 13:04:54 | ||
---|---|---|
ns1300
![]() |
Treinstel 441 werd afgeleverd in augustus 1969 en kwam op 4 september dat jaar in dienst. http://www.railwiki.nl/index.php/V_-_Treinstellen_Plan_V Binnenkort dus 46 jaar in dienst. Uit mijn hoofd hebben enkele treinstellen Plan T de 45 jaar + paar maanden gehaald. Zou de 441 dus het langst actieve treinstel Mat '64 worden? |
20-08-2015 14:09:01 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteVolgens mij was het de nagenoeg complete 855 die uitgebrand was. En een bak van de 856. Heb HOV van mei 1972 zo niet ff bij de hand om het op te zoeken. Dus in totaal 248 bakken gebouwd? Laatst bewerkt door taigagaai op 20-08-2015 14:10 |
20-08-2015 14:24:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Persoonlijk hanteer ik het aantal bakken dat overgenomen is van de fabricant en daadwerkelijk dienst heeft gedaan,maar het staat iedereen vrij om het anders te doen natuurlijk. |
20-08-2015 15:45:44 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Ik heb een lijst met baknummers en daar blijkt niet uit dat er naast de vervangende bak voor de 802 nog meer bakken zijn bijgebouwd. Daaruit zou je kunnen concluderen dat er dus "slechts" 246,5 stellen zijn gebouwd en dat alles wat rond die tijd beschadigd raakte, dus hersteld is. Ook uit het overzicht in het boek "Spoor en tram" uit 1982 is op te maken dat alles wat tot 1982 beschadigd is geraakt, hersteld is, behalve de BPk van de 802. Groetjes, Emiel |
20-08-2015 15:49:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, dat klopt. Voor de bakken die verloren zijn gegaan bij Talbot zijn nieuwe bakken gebouwd, maar daarbij de "oude", reeds uitgedeelde bakcodenummers gebruikt. Een reden temeer om ze niet mee te tellen. |
20-08-2015 17:07:25 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Ik heb de lijsten nog eens doorgeworsteld, maar ik kan tot op heden slechts één bak vinden die valt onder "vervangende nieuwbouw" en dat is die 802-bak. Verder kan ik 8 bakken* uit de lijst filteren die zijn afgevoerd zonder dat ze door nieuwbouw zijn vervangen: 1976: BPk 878 [356.038] na een brand 1976: ABk 878 [357.038] na een brand 1978: Bk 420 [336.020] na een ongeluk te Heeze 1978: ABDk 420 [337.020] na een ongeluk te Heeze 1983: ABk 938 [357.098] (de BPk 356.098 ging naar de 904) 1983: ABk 959 [357.119] 1987: Bpk 959 [356.119] sloop na vier jaar op reserve te hebben gestaan 1989: BPk 904 [356.064] na botsing te Rilland-Bath De 878 is als stel geheel afgevoerd en de rest is afgevoerd nadat er uberhaubt geen mat'64-bakken meer gebouwd werden. Het enige wat nog gebouwd werd, waren reserve-koppen mat'64. De hele serie Plan V is ook nooit compleet geweest. Op 5 augustus 1975 sneuvelde de 878 al terwijl de laatste hoge 900den nog gebouwd moesten worden. Groetjes, Emiel * lijst aangepast na aanvulling Laatst bewerkt door maigoda op 20-08-2015 18:26 |
20-08-2015 17:53:34 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Wat voor lijsten zijn dat? Als dat NS-lijsten zijn is het verklaarbaar dat ze er niet op staan. Zie boven. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
20-08-2015 18:10:56 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
ABk 959 is ter plaatse bij het spoorwegongeval op 28-12-1982 door Koek gesloopt, BPk 959 is 4 jaar op reserve in Hlm gebleven maar op 13-5-1987 door 2413 naar HKS gesleept. Ik heb daarvan nog ergens een prent gepubliceerd. 57 jaar OV-fotografie. |
20-08-2015 21:42:54 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
"Ergens" is in dit geval Op de Rails 1987-6, pagina 194 ![]() Op 13 mei vond het transport plaats van de BPk 959 van Haarlem naar sloper Koek in de Westhaven. Deze zwaar beschadigde rijtuigbak had vanaf 6 januari 1983 bij de hoofdwerkplaats gestaan, nadat bij een botsing met de 1220 bij de Delfshavense Schie in Rotterdam op 27 december 1982 de ABk 959 verongelukt was. De BPk was tot nu toe bewaard als een soort reserve. Laatst bewerkt door mren op 20-08-2015 21:44 |
21-08-2015 00:05:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteAls hij niet voor december afhaakt, wordt hij dat. Het is overigens niet alleen het langst actieve mat '64, maar het langst actieve van alle NS-treinstellen tot nu toe. |
21-08-2015 01:22:57 | ||
---|---|---|
Huider
![]() |
De DE2's 178 en 179 zijn in dienst geweest tussen 1952 en oktober 1998, dus ook zo'n 46 jaar actief geweest. Zijn zij nu niet de langstgedienden? Huider Modeltreinen www.huider.nl |
21-08-2015 09:11:01 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Nee, want beide DE-2'en hebben officieel gereden tussen december 1953 en augustus 1998. Maar verder denk ik dat het weinig te maken heeft met het Mat'64-topic. |
21-08-2015 10:35:58 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De 441 en verder hebben al die jaren ook steeds dezelfde kleurstelling behouden. Dat lijkt mij ook al bijzonder in tijden dat kleuren van spoorwegmaterieel (internationaal gezien, dus niet alleen NS) nogal eens wijzigden. Shqiperise-lopers? |
21-08-2015 10:44:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Da's ook wel een leuke idd, enige is het vervallen van de reclames, het geel worden van het hoedje en de gele zijruitjes, maar dan heb je zo ongeveer ook alles wel gehad![]() |
21-08-2015 13:41:23 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Bedenk ook dat in de grote 'R4' revisie van de 400'en tussen 1989 en 1991 de stellen zo'n beetje de meeste transformatie hebben gehad van hun hele loopbaan en dat de meeste stellen uit die serie die nog rijden vrijwel nog gelijk zijn als 25 jaar geleden. Daarna hebben zich alleen nog kleine veranderingen opgetreden (zoals idd de hoekruitjes en koppelhoedjes) en vanaf 2013 de UIC-nummers. Bij de overige deelseries van Plan V zijn tijdens grote revisies meer veranderingen opgetreden. De 401-438 bijv. hebben halverwege/eind jaren '90 hun bagagedeling afgestaan en ook de rode bankjes werden vervangen door die lila/paarse bankjes. De 801 - 920 kregen tussen 1991 en 1995 ook een interieurwijziging waarbij de treinstellen (net als de 400'en destijds) tijdens hun revisie Sprinterramen kregen en het interieur veranderde van rood naar blauw/groen. Zo rond 2000 kregen de 801 - 920 nogmaals een revisie waarbij de 801 - 870 en 882 werden ontdaan van hun bagageafdeling en vervangen door 16 zitplaatsen coupe's 2de klasse in het B(P)k gedeelte. De treinstellen 871 - 920 behielden hun bagageafdeling tot aan hun buitendienststelling omdat de kosten nogal hoog opliepen om het interieur te verbouwen. De 921 - 965 kregen pas tussen 1996 en 1998 de R4 revisie en moesten zowel hun rode interieur als de bagageafdeling afstaan. Wel bleven de 'Sprinterramen' die ze al sinds hun indienststelling hadden. Je zou dus eigenlijk zeggen dat de 441'ers die nu nog rijden het meest origineelst zijn van alle V'tjes die ooit hebben gereden. |
21-08-2015 18:05:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Opvallend trouwens, de 455 die nu in Hlm staat, heeft flink wat brandschade in de tractie installatie opgelopen recent. Er zou al sprake zijn van sloop, maar men heeft toch voor herstel gekozen. Ze zijn dus nog hard nodig, de V'tjes. |
21-08-2015 18:14:59 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Het hard nodig zijn voor d V'tjes, voor het mooie zuid Limburg %02% tot de concessie van Arriva aan de beurt is. |
21-08-2015 19:14:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Of de schade valt toch wel mee, en is met wat componenten wisselen te verhelpen? |
21-08-2015 19:48:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dan zou hij niet naar Haarlem hoeven. Maar ik denk dat NSR de druk op NedTrain een beetje aan het opvoeren is om mat '64 in de vaart te houden - en dan moet je natuurlijk niet stellen vroegtijdig gaan afvoeren. |
21-08-2015 19:57:53 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Er is toch al enige ervaring uit het verleden met de tractiemotoren van Mat '64 qua warmlopen en vastlopen... En genoeg reservedelen te vinden op de Dgr. Alleen al als maar een deel van het interieur verwisseld moet worden wordt dat nog steeds niet in een OB gedaan. Die zijn daar niet op ingericht |
21-08-2015 20:12:56 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
naja, voor de 'kenners', de remweerstanden zijn verbrand (zitten onder de bak), met dus ook brandschade aan de bak zelf. Dat zijn klussen die het OB niet kan herstellen. dus zeker geen eenvoudige herstelling. Sloop was in dit geval de goedkoopste uitweg, maar blijkbaar is men dus inderdaad de druk aan het opvoeren om die apparaten gewoon rijdend te houden. |
21-08-2015 20:23:01 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Bij Mat 64 zijn geen remweerstanden geplaatst onder de bak maar rijweerstanden ![]() |
21-08-2015 20:54:04 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Los van het feit dat het rijweerstanden zijn, zoals al is opgemerkt, wil ik er nog even aan toevoegen dat verbrande rijweerstanden niet per definitie ook betekent dat de bak brandschade heeft. Ze hangen welliswaar onder de bak, maar er niet tegenaan. Er zit nogal wat ruimte tussen de weerstanden en de vloer. Groetjes, Emiel |
22-08-2015 02:35:31 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Excuses voor de typfouten, uiteraard bedoel ik rijweerstanden. Inderdaad is dat niet per definitie het geval, maar in dit geval wel. ![]() |
22-08-2015 08:55:43 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Aha. Okee, duidelijk. Ja, dan zullen ze er wel wat werk meer aan hebben dan alleen even een rekje weerstanden uitwisselen. Groetjes, Emiel |
![]() |
advertentie |
22-08-2015 09:08:53 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
Quote Gelet op de komende spannende eindsprint van de 441: is het een idee groen licht te geven om de verrichtingen van dit treinstel in het OD topic te gaan vermelden? |
22-08-2015 09:14:14 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dat is er al. Net als de 900 serie. |
31-08-2015 13:24:23 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Ingaande dienstregeling 2016 (feitelijk ingaand op 13 december 2015) zal geen Mat'64 meer worden ingezet, ook niet als strategische reserve! Dit staat in het "Quick-scan-ontsporingsrisico's-materieel-zonder-baanschuivers. Heel kort samengevat: alleen Mat'64 en SGM hebben geen baanschuivers en omdat SGM voorop motordraaistellen heeft is bij SGM het risico op ontsporingen na een overwegbotsing met (lichte) wegvoertuigen geringer dan bij Mat'64 die lichte loopdraaistellen voorop heeft. Omdat Mat'64 feitelijk al afgeschreven is, wordt het door NSR niet zinvol geacht nog te investeren in baanschuivers. bron: http://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=51d01011-dae7-434f-a9a2-213bcaacc7dc&title=Quick%20Scan%20ontsporingrisico%E2%80%99s%20materieel%20zonder%20baanschuivers.pdf Edit: andere link Laatst bewerkt door vrijgezel op 31-08-2015 14:38, reden: andere link |
31-08-2015 15:11:47 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Quote Die werkt wel. Ben toch wel benieuwd hoe ze dat gat gaan opvullen, want SNG is er nog niet, en DDM-1 is er ook nog niet. |
31-08-2015 15:12:42 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Dat is hier al eerder aan de orde geweest: namelijk met ICRm dat terugkeert in de 1900 |
31-08-2015 16:35:18 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
En daarmee DDZ vervangt dat weer meer sprinterdiensten (lees 5200, 5600) gaat rijden. Het DDAR dat uit de 5600 gaat, zou in de 7000 gaan rijden. |
31-08-2015 16:40:02 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Hier gaarne over mat '64, jullie weten best dat daar andere topics voor zijn. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
31-08-2015 16:43:02 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Ik kijk misschien zo snel niet goed in het rapport, maar is het ook zo dat mat '64 relatief vaker betrokken is bij overwegbotsingen met ontsporing? Het rapport zelf vermeldt namelijk (p. 10): Quote Oftewel: de grote vertegenwoordiging van Mat in bijlage (93 incidenten waarvan 32 met mat 64 -- itt de in de tekst op p. 8 vermelde 34 incidenten overigens) heeft ook (of vooral) met het grote aandeel in de loop der jaren door mat 64 gereden treinen te maken. Dan zou er met dik 30 resterende stellen op oorspronkelijk zo'n 275 stellen nauwelijks nog een probleem moeten zijn. Overigens bovenstaand citaat is ook weer mank. Want in totaal zien we sinds 1981 34% (32/93) van de incidenten met mat 64. In de periode van seriematige afvoer mat 64 (2004-2015) betreft het aandeel 38% (5/13). Met andere woorden: de afname is weer alleen absoluut (frequentie). Relatief is het aandeel voor mat 64, ondanks het enorm teruggelopen aantal stellen, gestegen. Ik vind het rapport kortom niet tot de beste behoren. Ik denk dat NSR mat 64 vooral maar terugtrekt om van de discussie af te zijn. |
31-08-2015 16:54:43 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Leuk stukje wat me opviel: Nadat in 1988 een ICM ontspoorde na een aanrijding met een wegvoertuig is een onderzoek gestart met de aanbeveling om baanschuivers aan te brengen. De baanschuiver moest voorkomen dat wegverkeer na een botsing onder de trein raakte. NS heeft hierna besloten om al haar materieel van een baanschuiver te voorzien met uitzondering van materieel ‘64. Dit materieel was aan het einde van de levensduur en NS vond het om die reden niet noodzakelijk dit materieel aan te passen. Ruim een kwart eeuw verder, en het rijdt nog steeds in de rondte. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
31-08-2015 17:21:56 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
@vrijgezel eerst zien dan geloven.... de materieel inzet voor de DRGL 2016 is nog langs niet rond en ja nood breekt wet is dan meestal de uitkomst![]() |
31-08-2015 19:31:28 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dan zal NSR wel met een goed verhaal moeten komen - en een geloofwaardige prognose wanneer het dan wél uit dienst gaat. Ik denk niet dat ze die moeite nemen. ILT gaat boven plek 1, 2 en 3 van de reizigers![]() En Frontier, het besluit om mat'64 niet van baanruimers te voorzien kwam pas vele jaren later, in 1988 is het onderzoek gestart, ICM kreeg pas ergens medio jaren '90 baanruimers, en daarna volgde nog meer mat. Was eerder zo rond het jaar 2000 en toen stond de afvoer inderdaad op het punt van beginnen. En ja, dat heeft 15 jaar geduurd ![]() |
31-08-2015 23:58:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
En de Sprinters kregen rustig een complete renovatie zonder baanschuivers. Als je het dan over enigszins hypocriet wilt hebben, moet je daar beginnen en niet bij mat '64. |
01-09-2015 00:56:12 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Inderdaad. Als ik het goed gelezen heb, is er door ILT geen verbod op inzet uitgevaardigd. NSR heeft zelf aangegeven het niet (meer) in te zetten. Voortschrijdend inzicht tot december kan nog van alles opleveren en de deadline bijvoorbeeld een aantal maanden later te stellen (totdat bijvoorbeeld wat DDM 1 beschikbaar is en de winter voorbij is). |
01-09-2015 09:20:16 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Feitelijk werd de discussie rondom de baanschuivers in combinatie met geduwde eenheden al na de ontsporing van Bvk 26 103 (6903)opgestart. Op 1 mei 1986 botste trein 2769 (DDM-1 geduwd door 1616) op een zich op een overweg in Limmen bevindende auto. Deze ogenschijnlijk lichte botsing resulteerde in de ontsporing van het complete Bvk-rijtuig doordat de auto het stuurstandrijtuig uit het spoor wipte. Laatst bewerkt door rob46 op 01-09-2015 09:21 57 jaar OV-fotografie. |
01-09-2015 09:32:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote ILT zou wel heel sterke argumenten moeten hebben om op een schijnbaar willekeurig moment ineens de toelating van een materieelsoort in te trekken, dus dat zal ook vast niet gebeuren. Blijft over dat het uitermate verstandig zou zijn mat '64 nog even door te laten lopen tot het DDM-1 goed en wel op de baan komt - en in ieder geval geen gat te laten vallen midden in de winter. Ik zou het ook volkomend logisch vinden om de 12 diensten in Zuid-Limburg in 2016 te laten zoals ze zijn; in december 2016 neemt Arriva dat immers over en kan het oude materieel meteen aan de kant. Mooier kun je het niet hebben. Laatst bewerkt door broek53 op 01-09-2015 09:32 |
01-09-2015 10:14:02 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Tsja er valt statistisch werkelijk niks zinnigs van te zeggen. Sowieso zijn de aantallen ongevallen over de laatste jaren zo laag dat je daar geen statistiek op mag loslaten; de factor 'toeval' is veel te groot. Verder moet je ook in ogenschouw nemen dat Mat'64 veel -en tegenwoordig nog uitsluitend- rijdt op trajecten met veel (landelijke) overwegen. Mat'64 in de 7000 vergelijken met SLT dat z'n rondjes draait op de overwegloze Flevo- en Hanzelijn is niet eerlijk. Enz enz. Laatst bewerkt door daniel81 op 01-09-2015 10:14 |
01-09-2015 12:46:29 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote ILT kan wettelijk gezien een toelating van materieel van voor de huidige spoorwegwet niet intrekken. Dat is in de huidige spoorwegwet namelijk zo geregeld. Zie ook de gewonnen rechtzaak om de inzet van 600den die Locon aanspande. ILT dacht van de locs af te kunnen komen door de toelating te schrappen. De rechter dacht er anders over. Groetjes, Emiel |
01-09-2015 18:38:10 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Vergeet ook niet, we gaan trouwens redelijk off-topic nu, dat de afname van het aantal overwegbotsingen ook zit in het verdwijnen van AKI's. |
01-09-2015 19:58:37 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In de namiddag sleepte VR 203-4 de combi Bk 962+Bk 964 van Aswplz via Dgr naar het Rb Hlm. 57 jaar OV-fotografie. |
01-09-2015 20:51:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Is de combi met 2 ABk's op de Dgr achtergebleven? Of Zaanstraat? |
01-09-2015 22:11:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Is de rede bekend van dit transport naar Rb hlm? |
01-09-2015 22:14:51 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Onderdelen voor de 455? ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-09-2015 00:04:06 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Ontwikkelingen hier, speculaties ditjes&datjes, verplaatsingen in het OD. Thanks! Met vriendelijke groet, Het moderator team |
02-09-2015 08:12:10 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
De eerder defecte en afgesleepte 456 is inmiddels weer na herstelling in dienst. |
02-09-2015 09:23:51 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteStaat in de Zaanstraat. 57 jaar OV-fotografie. |
04-09-2015 09:39:56 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Quote Slightly off-topic: Sinds gisteren is de halve plan T op NedTrain HLM verdwenen ! Waarheen en hangt dit samen met de V-combi 962 + 964 ?? |
05-09-2015 00:49:15 | ||
---|---|---|
meestertje
![]() |
de 455 staat in Hlm aan de westkant van het station geparkeerd, dus niet meer in het revisiebedrijf. meestertje |
07-09-2015 16:12:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteZe zijn alleen van het buitenterrein verdwenen, omdat ze binnen staan (alle vier bakken). En het een heeft vast met het ander te maken ![]() |
07-09-2015 17:08:18 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote 455 is zondag 7/9 overgebracht van Hlm naar Mt (zie OD 7/9). |
07-09-2015 18:08:24 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
De halve Plan T stond vandaag weer gewoon buiten, op dezelfde plek als waar hij al vele maanden stond/staat. Verder is dat ding al jaren zo toegetakeld dat daar echt niets fatsoenlijks meer van te maken valt als men dat al zou willen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
07-09-2015 18:15:39 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Er zat toch een kopbak bij die halve Plan T? Of ben ik abuis? |
07-09-2015 18:22:33 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Aantal offtopic berichten verwijderd. Dergelijke zaken kun je in Ditjes&datjes bespreken. Hier houden we het bij de ontwikkelingen. En nog een paar berichten verwijderd, 0:48 uur. Hier ontopic, moeite nemen om je even in te lezen. Ontwikkelingen. Laatst bewerkt door moderator op 08-09-2015 00:50 Met vriendelijke groet, Het moderator team |
09-09-2015 15:45:46 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Quote Vanmorgen zat die T-kopbak er gewoon nog ! |
09-09-2015 16:24:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als ik het goed beluister in het Haarlemse, zouden de stroomafnemers van de BD-bak van de 522 er nu af moeten zijn... |
11-09-2015 10:55:08 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Inderdaad zag ik vanmorgen die bak zonder beide stroomafnemers: waar zouden die voor hergebruikt worden ? Laatst bewerkt door moderator op 11-09-2015 11:51, reden: Lastste bericht gekwoot. |
11-09-2015 13:11:40 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
Op de virm6 wagenstellen zitten ook veel stroomafnemers afkomstig van plan T. Herkenbaar aan meegebogen onderframe ipv hoekig onderframe. Voor virm is er wel een extra demper geplaatst ivm de zwaardere schuiten. |
25-09-2015 12:20:42 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Misschien al gevraagd of vermeld, maar is er ergens een lijstje met einde revisietermijn? |
25-09-2015 12:55:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Er was inderdaad iemand hier die een lijstje bijhield, ik weet niet of diegene het nog bijhoudt, maar in mijn mailbox heb ik nog lijstje van diegene liggen van een jaar geleden. Niet dat die termijnen veranderen, maar terzijde gestelde treinen werden wel uit het lijstje steeds geschrapt. ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 25-09-2015 12:55 Choo choo..... |
25-09-2015 16:08:04 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Ik was diegene, ik stuur je per somda-mail die mail wel als je wil.![]() Laatst bewerkt door bossie186 op 25-09-2015 16:09 |
25-09-2015 18:18:57 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Dankjewel |
28-09-2015 10:33:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Was het eigenlijk al opgevallen dat de 954 in Ehv staat? Op 18 september officieel terzijde gesteld. Laatst bewerkt door broek53 op 28-09-2015 10:33 |
28-09-2015 12:55:44 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Is volgens de spots het laatste ingezet op 17/9 (in de 6800) en is op 19/9 GDST gespot te Ehv, beide door @jg64 |
28-09-2015 13:17:20 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Stond zaterdag nog tegen de draad op spoor 47, was me niet direct gaan dagen dat deze ter zijde stond ... Meestal staan die stellen bij de werkplaats "plat". Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
29-09-2015 21:17:33 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Quote Vanmiddag (rond 13.35 u)zag ik een complete V staan op Hlm NedTrain (buiten), kon het nr. niet geheel lezen maar was wel een 9xx. Wellicht dit stel ?? |
29-09-2015 21:24:35 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Dat is de Bk 962 + Bk 964 |
30-09-2015 08:40:26 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Is de halve 522 de afgelopen twee weken nog bij het Rb gespot.? 57 jaar OV-fotografie. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |