Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
04-12-2016 12:27:17
ZJ37
ZJ37
Waarom eigenlijk op zo'n vandalismegevoelige plek?  

04-12-2016 12:36:01
train85
train85
Leidschendam moest leeg. En we konden op zo'n korte termijn geen andere plek regelen.  

04-12-2016 19:07:28
timtrein
timtrein
Gelukkig was Zlr niet zo vandalisme gevoelig... %03%
Gewoon van andermans spullen afblijven, maarja.
 

04-12-2016 20:13:49
broek53
broek53
Dijksgracht geen optie?  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

04-12-2016 21:20:36
Oldskool
Oldskool
Dan kunnen de leden van stichting niet bij het stel, mochten ze het willen.  

04-12-2016 21:31:38
AJT
AJT
Een kenmerk van een stichting is dat het geen leden heeft

Laatst bewerkt door moderator op 04-12-2016 22:04, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

04-12-2016 21:56:51
Oldskool
Oldskool
Dan noemen we ze vrijwilligers %08%  

04-12-2016 22:29:49
train85
train85
Quote
AJT (zo 04 dec 2016 21:31:38 https://somda.nl/forum/12856/p600250/): Een kenmerk van een stichting is dat het geen leden heeft
Wij hebben genoeg vrijwilligers die het stel een warm hart toedragen. Daarom kunnen wij in Haarlem lekker ons gang gaan aan de 904.
 

05-12-2016 00:51:25
aarclay
aarclay
Het is dus een nieuwe en vaste plek, als ik goed begrijp?
En is daar wel een waslijn voor de prik in het midden? Op Google Maps zie ik wel een paar sporen voor rangeer- en schoonmaak werkzaamheden, maar die zullen wel niet gebruikt worden voor de stalling van het stel?

Laatst bewerkt door aarclay op 05-12-2016 00:54


Choo choo.....
 

05-12-2016 10:01:03
KvdLee
KvdLee
Spoor 125 (inrijder) en 23 (putspoor naast de loods) is voorzien van bovenleiding (net als opstelsporen 17, 19 en 21 maar die worden indd door NS gebruikt).


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

05-12-2016 17:03:11
Jan-Mark
Jan-Mark
Is spoor 23 pas recentelijk van een waslijntje voorzien? Op sporenplan.nl staan 22-27 namelijk nog gewoon als dieselsporen vermeld.  

05-12-2016 17:10:47
train85
train85
Nee dat is al jaren zo. Dan moet sporenplan.nl dit aanpassen.  

05-12-2016 20:21:26
ZJ37
ZJ37
De sporen 17, 19, 21 en 23 zijn inderdaad geëlektrificeerd. Spoor 22 geeft toegang tot de loods en 23 is het spoor met werkput en hoogwerker. NedTrain gebruikt dat spoor niet meer.  

20-12-2016 10:38:31
Spoorzaken
Spoorzaken
Zojuist reed in Amsterdam (Basisweg) een oplegger met 1 bak V naar sloper HKS.  

20-12-2016 11:29:54
thom
thom
Naar HKS, of naar de houtrakpolder?  

20-12-2016 12:07:55
Jan-Mark
Jan-Mark
Alles naar de Hrp gaat per spoor door VolkerRail, alles per vrachtwagen gaat naar HKS (al dan niet vanaf de Hrp).  

20-12-2016 12:21:09
thom
thom
Ik kan me zo voortellen dat die bak onvervoerbaar was en daarom misschien per dieplader afgevoerd is, er staan wel meer bakken op de Hrp dacht ik opgebokt.

Meestal sloopt men niet in de Winter namelijk.
 

20-12-2016 13:06:21
sik214
sik214
Misschien één van de bakken van de botsstellen die in Mt stonden op het kopspoortje bij het onderstation aan de Kasteel Liebeekstraat?
Daar zaten volgens mijn niet veel koppelingen meer aan.
 

20-12-2016 13:19:39
2296
2296
Stel van vandaag beterft de 464.  

20-12-2016 15:03:02
nohab
nohab
Quote
thom (di 20 dec 2016 12:21:09 https://somda.nl/forum/12856/p602377/): Ik kan me zo voortellen dat die bak onvervoerbaar was en daarom misschien per dieplader afgevoerd is, er staan wel meer bakken op de Hrp dacht ik opgebokt.

Meestal sloopt men niet in de winter namelijk.
HKS is niet (meer) per spoor bereikbaar.

Laatst bewerkt door nohab op 20-12-2016 15:03


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

20-12-2016 15:13:12
broek53
broek53
Quote
2296 (di 20 dec 2016 13:19:39 https://somda.nl/forum/12856/p602384/): Stel van vandaag beterft de 464.
Zeg je daarmee dat de bakken van de 464 van de Containerterminal over de weg naar HKS vervoerd zijn?
 

20-12-2016 15:40:17
2296
2296
Ik weet niet of de bakken zijn opgeladen bij de containerterminal. Wel dat er over de weg vervoer is geweest vandaag. Ben er niet bij geweest. Kreeg het door van een nfl.

Laatst bewerkt door 2296 op 20-12-2016 15:50
 

20-12-2016 15:41:52
martijn
martijn
RailMagazine heeft het op Facebook zelfs over 3 stellen die vandaag van de Houtrakpolder naar HKS zijn gebracht!  

20-12-2016 15:54:51
rob46
rob46
Quote
2296 (di 20 dec 2016 15:40:17 https://somda.nl/forum/12856/p602406/): Ik weet niet of de bakken zijn opgeladen bij de containerterminal. Wel dat er over de weg vervoer is geweest vandaag. Ben er niet bij geweest. Kreeg het door van een nfl.
De bakken worden m.b.v. een mobiele containerkraan (reachstacker) op het terrein van de HCT op diepladers geplaatst en afgevoerd naar HKS.

Laatst bewerkt door rob46 op 20-12-2016 16:23


57 jaar OV-fotografie.
 

20-12-2016 16:04:34
broek53
broek53
Doen die containerkranen toch nog eens wat 😆. Logisch is het wel. Het ritme lijkt nog hetzelfde te worden als op de vorige ronde: dinsdags zes bakken. Neem ik aan.  

20-12-2016 16:53:40
sfj
sfj
De 465 ook, en idd op de HCT opgeladen. Derde stel mij niet bekend.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

20-12-2016 19:50:01
timtrein
timtrein
Ik zag een foto van de 457 langskomen.  

21-12-2016 17:19:15
jor[D]1
jor[D]1
Vanmorgen stond er ook een nedtrain lokje gekoppeld aan een mat64 voor de werkplaats bij zaanstraat  

21-12-2016 17:34:25
bossie186
bossie186
Waarschijnlijk is dat de 449.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


21-12-2016 19:22:11
Rolffiej19
Rolffiej19
Nope was een ander stel


MCN ASD
 

21-12-2016 19:42:37
martijn
martijn
Maar goed, betreft het ook een ontwikkeling?  

22-12-2016 16:11:53
rob46
rob46
Quote
timtrein (di 20 dec 2016 19:50:01 https://somda.nl/forum/12856/p602448/): Ik zag een foto van de 457 langskomen.
De 457 is niet correct, staat vandaag in de rij op spoor AA in de Hrp.

Laatst bewerkt door rob46 op 28-12-2016 11:38


57 jaar OV-fotografie.
 

25-12-2016 22:03:18
bnv
bnv
Blijkbaar is het sloopcircus weer op gang gekomen, voor zover we dat kunnen overzien. Betrouwbare informatie heeft dat hier op Somda nog niet opgeleverd.
Welk(e) stel(len) zijn er dan vorige week gegaan naar HKS behalve de 464 en de 465 zoals hierboven vermeld?
Kan mij voorstellen dat het lastig is om die gegevens boven water te krijgen. Vervoer gaat via dieplader en er zijn geen treinritten waar we eventueel zicht op kunnen hebben.
Wie is in de gelegenheid om als spotter op te treden zodat we zicht houden op hetgeen daar allemaal gebeurt? Wellicht zijn er ook andere mogelijkheden?
 

25-12-2016 22:08:21
sfj
sfj
Als iemand nou een seintje geeft wanneer er exact ritten plaats vinden kan ik er binnen een uur zijn, ik was afgelopen dinsdag te laat, omdat ik het pas te laat hoorde....

Afgelopen dinsdag zouden gezien wat ik weet van de volgordes op de HCT de 464 465 467 geweest moeten zijn, maar hoor daar graag nog even een bevestiging van, als iemand er was...


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

26-12-2016 15:55:41
Jan-Mark
Jan-Mark
Momenteel sta ik in de Hrp, en hierbij mijn waarnemingen:
- Intussen staan alle drie de sporen weer vol met Victors.
- Alleen de voorste Victor op het rechterspoor (956) en de voorste op het linkerspoor (950) zitten onder de graffiti, voor zover ik kan zien althans. De voorste op het middenspoor betreft overigens de 963.
- Op het linkerspoor staan acht bakken, de achterste twee betreffen wellicht twee bakken T (zijraampje bij cabine is grijs).
- Eerste drie nummers op rechterspoor: 956, 480, 452.
 

26-12-2016 16:01:04
rob46
rob46
Dat is allemaal wel bekend, de bakken van PlanT 526 zijn van het spoor gehaald.
De opstelling op de sporen 1 t/m 3 waren ook bekend maar zijn in november allemaal weer omgerangeerd. Nu dus graag nog de huidige opstelling.

Laatst bewerkt door rob46 op 26-12-2016 16:05


57 jaar OV-fotografie.
 

26-12-2016 16:06:57
Jan-Mark
Jan-Mark
De 526 is dus gesplitst als ik het goed begrijp?  

26-12-2016 16:12:33
sfj
sfj
Jep van de draaistellen gehaald en staat als vier losse bakken op het terrein. Zie je vanaf de hekken overigens niet hoor.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

26-12-2016 16:21:37
Jan-Mark
Jan-Mark
Zijn die twee bakken dan dus uit Haarlem, als de 526 achteraan staat?  

26-12-2016 16:23:24
sfj
sfj
Nee de halve 522 staat nog in de driehoek Haarlem.
Je ziet aannemelijk de bakken van de 962/964 die bij Lelylaan stonden, en mogelijk een tweetal opgebokte BDs'en.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

26-12-2016 17:37:22
martijnham
martijnham
[offtopic]Voor zover ik weet staan er drie ICR-bakken opgebokt. In ieder geval een bak met stamnummer 16507 op de kopzijde.[/offtopic]  

26-12-2016 20:58:14
Jan-Mark
Jan-Mark
Nu ik weer op de computer kan typen, even een overzicht van de losse bakken. Wat ik zag, was het volgende: op het linkerspoor naast de drie stellen dus twee bakken, die waarschijnlijk de helft van de 526 vormen. Rechts op het terrein stonden vooraan drie losse bakken, de voorste met een donkergrijze deur bij de bakovergang, dan een kopbak V en vervolgens nog een losse bak. Achteraan op het terrein stond nog één losse bak, die een paarse deur bij de bakovergang heeft. In totaal dus zes losse bakken op de Hrp. Waarschijnlijk dus een gesplitste 526 en de twee bakken van de 962/964.

Tevens staan er vooraan het terrein nog achttien draaistellen (verdeeld in twee keer negen).

Laatst bewerkt door Jan-Mark op 26-12-2016 21:06
 

27-12-2016 20:33:51
thom
thom
De 526 staat met 4 bakken naast elkaar, helemaal achteraan op de terminal.  

28-12-2016 13:33:04
rob46
rob46
Quote
rob46 (di 20 dec 2016 15:54:51 https://somda.nl/forum/12856/p602409/):
Quote
2296 (di 20 dec 2016 15:40:17 https://somda.nl/forum/12856/p602406/): Ik weet niet of de bakken zijn opgeladen bij de containerterminal. Wel dat er over de weg vervoer is geweest vandaag. Ben er niet bij geweest. Kreeg het door van een nfl.
De bakken worden m.b.v. een mobiele containerkraan (reachstacker) op het terrein van de HCT op diepladers geplaatst en afgevoerd naar HKS.
In volgorde afgevoerd: 471, 464 en 465.


57 jaar OV-fotografie.
 

04-01-2017 17:50:14
aarclay
aarclay
En er is weer nieuws over de 449, ik vrees alleen geen rooskleurig nieuws:

Quote

Tot onze verbazing heeft de Stichting Stadsbus Museum Maastricht in een reactie laten weten zich terug te trekken uit de activiteiten voor overname van het treinstel. Hierdoor moet opnieuw gekeken worden naar een standplaats of locatie voor het treinstel.

Verdere informatie over de plannen en de situatie over het treinstel is niet in ons bezit, maar verloopt via de Provincie Limburg. De provincie laat weten nog in gesprek te zijn met de Nederlandse Spoorwegen, maar geeft verder geen informatie meer.


Bron: https://www.facebook.com/treinstel449/posts/1178734302213856


Choo choo.....
 

11-01-2017 16:05:53
marciekemp
marciekemp
De stellen MAT'64 die nog op de Dgr stonden zijn ook weggehaald of verplaatst, ze stonden in ieder geval niet meer op de sporen naast de 2 stellen DM'90 waar ze eerst stonden.  

11-01-2017 16:10:07
ToH
ToH
Het stel met de doeken over het dak stond vanmiddag op de Zaanstraat.  

11-01-2017 16:32:01
sfj
sfj
855, 890 en 958 zijn vandaag door Volkerrail naar de Zaanstraat gebracht. Enige plan V wat nog op de Dijksgracht staat is de ABk 887.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

11-01-2017 18:00:57
broek53
broek53
De BPK 887 (en de 1714) zullen eerstdaags ook wel uit Amf naar het Amsterdamse gaan. Ze worden dit jaar niet gebruikt om koppelen te oefenen zoals in 2016.  

12-01-2017 09:32:55
jochem
jochem
Ze zijn op het moment dat ik dit post bezig te Amf om dat spul weg te halen van sporen 11 en 12.

EDIT: naar ik begreep gaat de losse bak Mat'64 in de loods te Amf worden gestald.

Laatst bewerkt door jochem op 12-01-2017 10:35
 

18-01-2017 08:33:25
rob46
rob46
Sinds gisteravond 22:00 uur grote brand bij HKS Awhv : http://m.telegraaf.nl/article/27452680/grote-brand-in-westelijk-havengebied

Laatst bewerkt door rob46 op 18-01-2017 09:01


57 jaar OV-fotografie.
 

24-01-2017 11:48:58
KvdLee
KvdLee
Vanmorgen is weer eea vanaf de Hrp afgevoerd naar HKS Metals in Awhv. Heb ten minste twee bakken gezien, en wat draaistellen, maar dat alles vanuit de auto dus allicht weet iemand anders nog het/de stelnummer(s).  

25-01-2017 01:32:01
vrijgezel
vrijgezel
In ieder geval de ABk 463, deze zag ik bij vertrek uit Hrp en in de wachtrij voor de poort van HKS (hier ook het nummer kunnen vaststellen), wachtend voor de weegbrug. Ook werden veel draaistellen overgebracht naar HKS.

Omdat ik naar mijn werk moest heb ik niet kunnen wachten op verdere transporten.
 

25-01-2017 20:51:03
tonnie12
tonnie12
Hoelaat was dat dan
Quote
vrijgezel (wo 25 jan 2017 01:32:01 https://somda.nl/forum/12856/p605879/): In ieder geval de ABk 463, deze zag ik bij vertrek uit Hrp en in de wachtrij voor de poort van HKS (hier ook het nummer kunnen vaststellen), wachtend voor de weegbrug. Ook werden veel draaistellen overgebracht naar HKS.

Omdat ik naar mijn werk moest heb ik niet kunnen wachten op verdere transporten.
, hoelaat was dat dan ?
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

31-01-2017 18:52:56
sfj
sfj
Vandaag zijn achtereenvolgens de 965, 961 en 954 afgevoerd naar sloperij HKS.
https://www.flickr.com/photos/sanfranjake/32511231041

Laatst bewerkt door sfj op 31-01-2017 20:46


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

31-01-2017 19:21:43
Rob...
Rob...
Waaronder dus de jongste Mat64. Iemand enig idee welke stellen vorige week afgevoerd zijn?  

31-01-2017 20:49:23
rolandrail
rolandrail
Jongste = oudste denk ik?  

31-01-2017 21:02:35
Jan-Mark
Jan-Mark
965 is toch echt de jongste hoor.  

31-01-2017 22:40:28
thom
thom
Vooralsnog gaan eerst de stellen zonder een bepaald isolatiemateriaal  

31-01-2017 22:47:59
AJT
AJT
Asbest  

31-01-2017 22:55:09
thom
thom
Joh ... %08%  

01-02-2017 12:46:19
bnv
bnv
Bljijkbaar is dus het sloopcircus op gang gekomen. Vorige keren kwamen er in dit topic keurig meldingen langs van wat naar HKS ging.
Nu niet meer, of incidenteel.
Wi heeft greep op de informatiestroom omtrent dit zodat we de mutates kunnen bijhouden?
di.31.1 dus nu bekend, di.24.1? behalve dan dat er een bak van de 463 gespot is?
Geen meldingen over di.15.1 maar het kan natuurlijk zijn dat dit het is, maar dan nog moet er di.24.1 ook wat gegaan zijn.
 

01-02-2017 13:48:34
broek53
broek53
Mij werd toegefluisterd dat de ABk 463 de enige bak zou zijn geweest op 24/1 omdat de kraan stuk ging.  

01-02-2017 19:33:38
KvdLee
KvdLee
Die plus nog een andere bak dan, heb er twee zien gaan  

01-02-2017 21:55:22
tonnie12
tonnie12
Is het slopen van deze treinen nog te zien dan op een plek rond het bedrijf van HKS sloperij vanaf de weg ?

Laatst bewerkt door tonnie12 op 03-02-2017 04:13
 

02-02-2017 22:36:50
thom
thom
Grote dikke muren daar, dat gaat je niet lukken.

Quote
broek53 (wo 01 feb 2017 13:48:34 https://somda.nl/forum/12856/p606520/): Mij werd toegefluisterd dat de ABk 463 de enige bak zou zijn geweest op 24/1 omdat de kraan stuk ging.

Op de Hrp werd altijd gebruik gemaakt van een reachtruck voor het opladen.

Laatst bewerkt door thom op 02-02-2017 22:37
 

02-02-2017 23:20:10
alle46
alle46
Heeft er niemand een drone?  

03-02-2017 00:36:25
thom
thom
Dat zal vast gewaardeerd worden als je lekker boven een bedrijventerrein rond gaat dwarrelen met zo'n ding.
Zeker omdat er nogwel wat meer gebeurd op dat terrein.
 

03-02-2017 00:40:22
sfj
sfj
Het terrein is in het geheel prive-terrein, dat wordt ook duidelijk aangegeven met bordjes 'verboden toegang'. Je kan daar vanaf het hek beperkt wat zien.

Oneigenlijke manieren om toch toegang te krijgen (al is het via de lucht) gaan we hier niet bespreken.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

03-02-2017 01:16:44
thom
thom
Sterker nog, heel Amsterdam en omgeving is een No-Fly zone  

03-02-2017 09:29:50
rob46
rob46
Quote
tonnie12 (wo 01 feb 2017 21:55:22 https://somda.nl/forum/12856/p606565/): Is het slopen van deze treinen nog te zien dan op een plek rond het bedrijf van HKS sloperij vanaf de weg ?
Nee,in tegenstelling tot vroeger geschiedt het slopen tegenwoordig geheel buiten beeld op het achterterrein.


57 jaar OV-fotografie.
 

03-02-2017 16:16:37
tonnie12
tonnie12
kon zijn dat dat van over het water te zien zou zijn !  

03-02-2017 23:45:49
bnv
bnv
Wat willen we hier nou eigenlijk mee? Wat daar achter de hekken gebeurt is voor ons toch niet zo interessant.
Mijn inziens volstaat het met het doen van meldingen om de statistiek bij te houden wat er definitief verdwijnt.
 

04-02-2017 00:49:13
aarclay
aarclay
Sommige mensen willen nou eenmaal de levensloop van treinen in beeld brengen. Maar het is en blijft een werkplek in de open lucht, en bovendien ook niet geheel zonder gevaar (veiligheidsschoenen, helm) en mogelijk soms zelfs asbestverwerkings-plekken waar je niet zomaar wat te zoeken hebt.

Vragen om er te kijken zal niet gewaardeerd worden, of je moet een verdraaid goede reden hebbem. Dus de enige manier om legaal een kijkje te nemen is gebruik te maken van je eigen voorstellingsvermogen . Voor diegenen die er ooit een foto hebben gemaakt, die zullen er vast wel een goede reden voor hebben gehad om het sloopbedrijf te bezoeken.

Laatst bewerkt door aarclay op 04-02-2017 00:49


Choo choo.....
 

04-02-2017 06:54:23
broek53
broek53
Zo te lezen is de tijd van de firma Koek wel definitief voorbij  

04-02-2017 14:30:21
jor[D]1
jor[D]1
Zelfs vanaf het water is er niks te zien. (buiten dat je ook niet zomaar de haven in mag varen)
Dit was in 2014 het enigste wat er van de CXX840 te zien was:
http://i.imgur.com/rRAkY9R.jpg
 

06-02-2017 20:58:46
rob46
rob46
In de Zaanstraat zijn recentelijk alle PlanV's per 2 stuks voor een plukbeurt binnengenomen. Er werden onderdelen verwijderd zoals ATB kasten die nog in ander materieel gebruikt kunnen worden. Ook batterijen en mcn-stoelen werden eruit gehaald.Vorige week waren de 449(!) en 949 als laatsten aan de beurt, op 3-2 werden ze weer buitengezet.


57 jaar OV-fotografie.
 

07-02-2017 20:23:58
Jan-Mark
Jan-Mark
Vandaag is (o.a.?) de 467 naar HKS vervoerd.  

08-02-2017 01:30:39
vrijgezel
vrijgezel
Ik was afgelopen dag [dinsdag 07 02 2017] getuige van de afvoer van stel 963. Heb daar enkele foto's van en ook een filmpje gemaakt van het plaatsen van de ABk op de dieplader in Hrp. Indien het plaatsen hiervan lukt zal ik hierop terug komen (vermoedelijk op mijn FB pagina en als het werkt ook op de FB-pagina van "Op de Rails").

Edit: YouTube filmpje geplaatst > het takelen van de ABk 963 op de dieplader in Hrp https://www.youtube.com/watch?v=MpwTBMuxJOo

Laatst bewerkt door vrijgezel op 08-02-2017 17:24
 

18-02-2017 21:52:24
Jan-Mark
Jan-Mark
Het was hier nog niet gepost, dus dan doe ik het maar even. Op dinsdag 14 februari is de o.a. de Bk 452 naar HKS gebracht. Wie weet de overige nummers?  

18-02-2017 22:42:30
KvdLee
KvdLee
Iets beter factchecken, Bk 452 is op donderdag 16 februari afgevoerd, samen met nog een aantal andere bakken (wel gezien in de verte, niet genoteerd).


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

18-02-2017 22:50:43
Jan-Mark
Jan-Mark
Hm ja, had niet goed naar de datum gekeken en ging er toen maar vanuit dat het op een dinsdag was  

19-02-2017 01:00:06
thom
thom
"assumption is the mother of all fuck ups" %08%  

20-02-2017 22:55:05
broek53
broek53
Blijft nog even de vraag of iemand weet welke bakken wanneer naar HKS zijn getransporteerd, de laatste tijd.  

21-02-2017 01:19:53
bert
bert
--dan maar dubbel - het is niet anders - maar dit hoort ook hier!--

Quote
broek53 (ma 20 feb 2017 11:17:00 www.somda.nl): Te Amf was om 9.30 een VR 203 aan het rangeren op het omheinde gebied en er zou een trein zijn ingelegd naar Aswpl. Klinkt alsof de plan V's uit Amf gaan vertrekken.


Rob46:
Correct, Amf 11:10 VR vertrekgereed met 469+BPk 887 naar Aswplz.
 

27-02-2017 11:12:39
bnv
bnv
Quote
broek53 (ma 20 feb 2017 22:55:05 https://somda.nl/forum/12856/p608402/): Blijft nog even de vraag of iemand weet welke bakken wanneer naar HKS zijn getransporteerd, de laatste tijd.


Na een week is hierin zo te zien op Somda nog geen duidelijkheid gekomen. Opvallend is dat wel, blijkbaar is het sloopwerk voor de Kerst begonnen met drie stellen dat Somda gehaald heeft en ook OdR. Sindsdien is het stil.
In deze tijd van massa informatie is dat in tegenstelling met hetgeen tot nu toe gebruikelijk was. Tientallen jaren is het netjes bijgehouden wat er definitief wegging, ook in het Koek/Mijdrecht tijdperk.
Is het dan zo geheimzinnig geworden? Of zijn de kanalen geblokkeerd waar informatie uit te verkrijgen is behalve dan wat spotmeldingen die hier langs gekomen zijn.
 

27-02-2017 11:47:11
rolandrail
rolandrail
.

Laatst bewerkt door rolandrail op 02-03-2017 11:12
 

27-02-2017 11:55:04
rob46
rob46
Tja, het is té makkelijk om info van derden vanachter een laptop te beheren. Ik heb jaren afvoerinfo doorgeven. Tip....morgen vanaf 7.30 bij de HCT ff de afvoer checken zou ik zeggen.


57 jaar OV-fotografie.
 

27-02-2017 12:07:25
ZJ37
ZJ37
En een extra gratis tip: neem een windbestendige paraplu mee. %08%  

27-02-2017 12:08:39
Rolffiej19
Rolffiej19
En wat te eten en drinken en een tent kan je de hele dag en nacht kijken%08%

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 27-02-2017 12:08


MCN ASD
 

27-02-2017 12:31:30
broek53
broek53
Wat minder kan ook wel.
In het verleden waren NS-ers in allerlei posities en banen bereid om informatie te geven, maar bijvoorbeeld van de transporten van Nieuwersluis naar Mijdrecht (of Uithoorn) was ik uiteindelijk ook (in de tijd dat ik het spoornieuws in het blad HOV deed) afhankelijk van spotmeldingen c.q. eigen waarnemingen.
Die situstie doet zich nu ook min of meer voor, nu de bakken over de weg het laatste stukje verplaatst worden en er daarom niemand meer gealarmeerd wordt doordat zich een loc gaat verplaatsen naar de HCT of zo.
Jammer is het wel.
 

27-02-2017 12:52:29
thom
thom
En op het moment dat het transport bij de HCT de poort uit rijdt, staat het al voor jij ter plaatse kan zijn bij HSK binnen de poort  

27-02-2017 14:34:11
AgentX
AgentX
Quote
rob46 (ma 27 feb 2017 11:55:04 https://somda.nl/forum/12856/p609123/): Tja, het is té makkelijk om info van derden vanachter een laptop te beheren. Ik heb jaren afvoerinfo doorgeven. Tip....morgen vanaf 7.30 bij de HCT ff de afvoer checken zou ik zeggen.


Naja dit dus, nu kun je erop rekenen. Elke dinsdagochtend voeren ze die rommel af. Lekker gaan kijken.
 

27-02-2017 14:38:16
thom
thom
Onderlaatst ook op een donderdag ipv een dinsdag, dus dat word toch wat vaker posten daar  

27-02-2017 15:22:09
bnv
bnv
Niet gedacht dat jullie zo heftig zouden reageren.
Mij ging het er slechts om te constateren dat de informatiestroom was opgedroogd zonder dat ik een beeld had, en ook niet hier of elders gevonden heb, hoe die informatiestroom steeds door de jaren heen tot stand kwam.
Dat laatste krijg ik (en anderen) nu meer of minder duidelijk. Dat heeft het tenminste in ieder geval opgeleverd.
Mochten we de statistiek niet (meer) op orde krijgen, het zij zo.

Met alle respect overigens voor en dank aan diegenen die dat alles met spotten enz. boven water hebben weten te krijgen.
Kan er zelf helaas niet aan meedoen, ik ga/kan niet kijken.
 

27-02-2017 22:09:31
dennisk
dennisk
Quote
thom (ma 27 feb 2017 12:52:29 https://somda.nl/forum/12856/p609129/): En op het moment dat het transport bij de HCT de poort uit rijdt, staat het al voor jij ter plaatse kan zijn bij HSK binnen de poort
Thom, ik zou bijna zeggen, wat zetten we erop
 

27-02-2017 22:16:16
thom
thom
%08%

Je snapt wat ik bedoel
 

28-02-2017 08:14:55
dennisk
dennisk
Het was een koude, winderige en vooral natte nacht, maar vanuit mijn tent zie ik geen beweging op het HCT terrein. Dat wordt even doorbijten  

28-02-2017 20:22:51
webber567
webber567
Het vreemde is dat bij de afvoer van de 467 naar HSK alle baknummers afgeplakt waren.
Dit treinstel had in principe na de laatste R7 revisie tot oktober 2017 in dienst kunnen blijven...
Het lijkt erop dat dit gedaan is om te verdoezelen dat bij het huidige materieel te kort,treinstellen naar de sloop worden gebracht die in principe nog ingezet konden worden!
Een andere reden voor het afplakken van alle bak nummers kan ik niet verzinnen...
 

28-02-2017 21:16:35
thom
thom
Daar zal men zich vast en zeker wel druk om maken voor die paar honderd meter...

Als je de revisie datum van een stel kunt vinden, kun je dat sowieso wel bedenken ongeacht welk stel je gezien hebt...

Laatst bewerkt door thom op 28-02-2017 21:16
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl