Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |
24-05-2018 10:29:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
We zijn scherp![]() Choo choo..... |
24-05-2018 19:07:27 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik dacht, ik schrijf gewoon over wat hier staat, dan klopt het wel %08% helaas... |
10-06-2018 00:22:13 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
904 van stichting mat'64 heeft vrijdag op eigen kracht gereden tussen Amersfoort en Utrecht en terug. Daarna is hij gesleept door de 9901 en 2454 naar Blerick voor het multi event. Bron: https://nl-nl.facebook.com/pg/Stichtingmat64/posts/ |
10-06-2018 08:31:51 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Op het multi event wordt aangegeven dat de 904 te huren is via railexperts |
![]() |
advertentie |
21-06-2018 11:57:33 | ||
---|---|---|
dennismunn
![]() |
Op vrijdag 22 juni wordt de 466 overgebracht naar Blerick. Hier zal het stel worden voorbereid op zijn nieuwe leven als uithangbord voor het KWF. Tijdtafel is bekend. Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit het makkelijkste kenbaar kan maken? |
21-06-2018 12:19:39 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Je kan een bericht naar de webmaster sturen, via het contactformulier/Feedback ( https://www.somda.nl/feedback/ ) op de website. Die zorgt er wel voor dat het hier op de website komt. Laatst bewerkt door train85 op 21-06-2018 12:20 |
21-06-2018 12:34:03 | ||
---|---|---|
dennismunn
![]() |
OK, dank voor de tip. Ik heb een bericht gestuurd. Alvast in het kort: HLM 9:43 GDM 10:56 BTL 11:28 EHV 11:50 BR 12:36 Transport wordt verzorgd door Volker. |
21-06-2018 17:03:18 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteCheck, dat geven ze nu ook aan op hun site: https://railexperts.nl/wordpress/?page_id=388 Laatst bewerkt door HZwoferink op 21-06-2018 17:04 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
22-06-2018 08:18:43 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De Plan V NS 466 stond op donderdagochtend 21-06-2018 in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem NS geparkeerd juist naast de DE II 180. Ik denk dat het stel daar jl. woensdag is neergezet. |
22-06-2018 09:12:53 | ||
---|---|---|
dennismunn
![]() |
Dat klopt inderdaad. Helaas moest dit gebeuren in verband met plaatsgebrek in de werkplaats. Gedurende de nacht liep er bewaking met hond, want het is niet de beste plaats om een museumstel neer te zetten... Door fantastische medewerking van veel mensen bij NS hebben we toestemming gekregen om het stel snel naar Blerick over te brengen, waar we veilig binnen kunnen staan. Samen met veel ander historisch treinmaterieel. Via stichting Store hebben we daar ruim 80 meter spoor kunnen huren, waardoor er ook plaats is voor ander materieel wat onder ons attest gaat rijden. |
22-06-2018 12:15:10 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Je kunt er inderdaad op wachten daar. Je materieel wordt voor je het weet onder gekladderd daar. Goed dat er bewaking was. Ik heb de 466 vanmorgen gefotografeerd bij vertrek vanaf Haarlem NS. Getrokken werd de 466 door de Volkerrail 203-5 Tyke. Foto's zijn te zien op de Facebookpagina Mat.64 Plan V en op OV Vrienden. |
24-06-2018 20:37:26 | ||
---|---|---|
dennismunn
![]() |
Foto's en filmpje van het transport van de 466 zijn te vinden op de Facebook pagina: https://www.facebook.com/karelrocks Laatst bewerkt door dennismunn op 25-06-2018 12:39 |
21-11-2018 13:42:22 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
De mat'64 466 (Karel) heeft sinds kort een officele website: www.karel.rocks Hier staat o.a. de eerstvolgende ritten en hier kan je zien wat de nieuwe kleurenstelling wordt. Laatst bewerkt door mat64Hidde op 21-11-2018 13:56, reden: Link aangepast |
21-11-2018 13:52:41 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Kan je de link aanpassen? |
21-11-2018 15:32:15 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
De link werkt prima, wordt alleen door Somda niet als link herkend |
21-11-2018 16:05:18 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Handmatig .nl achter gezet, en dan kom ik uit bij een rockpodium. De link is geen link. |
21-11-2018 16:07:28 | ||
---|---|---|
dennismunn
![]() |
De link is correct. Geen .nl er achter zetten. https://www.karel.rocks Dus met een 's' aan het eind maar Somda haalt die S in de link er vanaf. Blijkbaar kan de code nog niet overweg met de nieuwe lange domein extensies. Laatst bewerkt door dennismunn op 22-11-2018 12:04 |
21-11-2018 16:19:53 | ||
---|---|---|
dennismunn
![]() |
Deze werkt overigens ook: http://www.apekop.nl Laatst bewerkt door moderator op 23-11-2018 09:35, reden: Aanklikbaar gemaakt |
25-08-2019 23:13:25 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Mat64 904 heeft inmiddels ongeloofelijk veel ritten gereden en vandaag heeft Karel's facebookpagina bekend gemaakt dat de 466 weer rijvaardig is! %02% |
26-08-2019 07:55:17 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dan donderdag en vrijdag onderhoud. Als dat allemaal lukt mag die de baan op. Ja de 904 heeft 18 slagen Ehv-Dn v.v. gemaakt in het hele weekend. |
26-08-2019 09:18:41 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Quote ... maar stond vanochtend gekoppeld met de werkende/walmende 2454 in Amersfoort. Toch iets aan de hand dat deze niet op eigen kracht kan rangeren? |
26-08-2019 09:22:56 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
mss naar bovenleidingloos spoor? |
27-08-2019 10:14:10 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Rijdt inderdaad zo lastig naar de werkplaats voor onderhoud zonder bovenleiding ![]() |
31-08-2019 17:32:53 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Via https://www.facebook.com/pg/karelrocks/posts/ heeft de stichting van de 466 bekend gemaakt dat er donderdag 5 september een uitgebreide proefrit met de 466 zal worden gereden. 'Details volgen spoedig.' |
06-10-2019 15:23:48 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Quote Kort samengevat: De ABk 461 uit Vlissingen en Bk 460 uit Dordrecht zijn gesloopt%04% en de onderdelen zullen worden gebruikt in de 904. Er is ook nog goed nieuws van de stichting: De eerstvolgende rit met passagiers zal 13 december plaatsvinden tussen Amf en Mt. Laatst bewerkt door mat64Hidde op 07-10-2019 00:21, reden: De afkorting van Maastricht verbeterd. |
06-10-2019 16:06:12 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Mt![]() |
06-10-2019 17:29:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De post op facebook is van 3 oktober, dus e.e.a. heeft zich kennelijk op 2 oktober afgespeeld. |
07-10-2019 00:37:35 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Was op 1-10 een plan V bak gesignaleerd op een dieplader op de snelweg, dus nog wel eerder denk ik. ![]() |
07-10-2019 20:02:00 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Op 2 oktober kwamen de bakken aan bij Hoeben, dus in elk geval de eerste bak zal wel op 1 oktober zijn opgeladen en vertrokken. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-11-2019 20:20:56 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Op 24 november gaat Karel 466 via een flinke omweg, deels toegankelijk voor publiek, terug van Zutphen naar Blerick. https://www.facebook.com/karelrocks/ |
14-11-2019 22:31:39 | ||
---|---|---|
dennismunn
![]() |
De rit zit vol. Aanmelden is niet meer mogelijk. Hou Facebook in de gaten voor nieuwe ritten.Quote |
20-11-2019 22:58:00 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
09:10 Zutphen 10:00 Zwolle 10:40 Almere 10:58 Bussum zuid 11:03 Hilversum 11:31 Utrecht 12:16 Den Bosch 12:48 Breda 13:08 Roosendaal 13:59 Rotterdam 14:26 Gouda 15:18 Amsterdam 15:48 Breukelen 15:55 Utrecht 16:46 Den Bosch 17:13 Eindhoven 17:50 Blerick |
26-11-2019 14:50:26 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
De eerder aangekondigde rit van de 904 naar Maastricht gaat volgens https://www.facebook.com/events/516195908958019/ helaas niet door. 'This event was canceled' |
26-11-2019 16:01:53 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Als je verder leest, blijkt dat de oorspronkelijke organisator het niet meer organiseert maar de Stichting Mat'64 zelf. We moeten verder Facebook zelf in de gaten houden |
25-03-2020 16:12:50 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De eerste beelden van De Karel - 466 - in de nieuwe outfit. https://www.facebook.com/142174509738649/posts/555476961741733/ 57 jaar OV-fotografie. |
25-03-2020 16:53:24 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Smaken verschillen, maar naar mijn bescheiden mening is dit jasje echt niet fraai %03% |
25-03-2020 17:17:06 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Ik wilde niet de eerste zijn met die opmerking... |
25-03-2020 17:21:50 | ||
---|---|---|
Spw
![]() |
Heel strak![]() |
25-03-2020 17:34:44 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Quote Een herhaling van zetten uit 1995 toen Railhobby treinstel 374 van een eigen "RailHobby" kleurenschema voorzag. Ook toen gold: "zo veel smaken, zo veel meningen". Al was de meerderheid niet echt enthousiast! De tijd zal het leren of de (meeste) meningen ook die kant op gaan of toch meer positieve reacties oplevert. |
25-03-2020 17:43:46 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Als er geen stellen bewaard zouden blijven hadden we daarover kunnen klagen. Nu blijven er een paar stellen bewaard en steken mensen daar tijd, moeite en geld in en dan is het weer niet goed. %03% |
25-03-2020 17:45:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat hier niet om het bewaren van een plan V, maar om een actietrein of zo. |
25-03-2020 18:06:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Och, hobbyisten zijn eigenlijk nooit tevreden, alsin, zoveel mensen zoveel meningen. Altijd wel iemand dus die het niks vind dus als eigenaar/museum moet je daar wel gewoon een beetje doorheen prikken vind ik. |
25-03-2020 18:58:55 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteEn daarom moet ik dan mijn mening over het nieuwe jasje maar voor me houden? %03% Dacht het niet. %08% |
25-03-2020 19:08:23 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Ook mijn reactie is als mening bedoeld. %08% Verder vindt ik zelf dat wanneer het je lukt om een stel van NS te verkrijgen, je er qua uiterlijk mee mag doen wat je wilt zolang die rijvaardig blijft. Hoogstwaarschijnlijk is de kans klein dat er in de toekomst nog veel van die initiatieven zullen worden opgezet als nieuwere materieelsoorten terzijde zullen gaan. Ik zie niet iemand even een compleet ICM of DDZ-stel in eigen beheer nemen. Al zijn uiteraard de wonderen de wereld nog niet uit. ![]() |
25-03-2020 19:38:09 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het is dat het veel werk is, anders zou je aan een 1 april grap denken. |
25-03-2020 20:37:22 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
In aanvulling daarop: ik bedoel het niet als kritiek. Ten slotte zijn heel wat materieeltypes in andere kleuren geschilderd in de loop van hun leven. En van de kleinere goederenboeren is vrijwel geen loc gelijk aan een andere, en dat vinden we dan weer boeiend...![]() |
11-05-2021 21:45:24 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Hallo mede hobbisten/spotters, Ik vroeg mij iets af op het gebied van de mat 64. Naar mijn weten zijn er drie treinstellen bewaard de: 466, 876 en de 904, nu zit het zo dat er twee bakken Bk zijn overgebleven, weet iemand wat hun sitautie is? En dan nog een vraag bij spoorwegen tv was ook een mat 64 te zien bij de volgende aflevering weet iemand welke dat is en hoe haar sitautie is? https://www.youtube.com/watch?v=DBFIFd57VJc&t=103s op 0:30 seconden. |
11-05-2021 22:34:44 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Die 2 bakken die je daar zag in Haarlem zijn paar jaar geleden gesloopt. |
11-05-2021 23:31:27 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En dat zijn de Bk1 en B rijtuig van de 522. Die hebben in het najaar van 2010 nog dienst gedaan als (halve) meettrein voor in het het Siemens testcentrum in Wildenrath voor het meten van stoorstromen bij NS materieel. Op 10 mei 2017 zijn deze twee bakken gesloopt. Op 20 september 2011 werden de Bk2 en AB al gesloopt. Hiermee is er een eind gekomen aan de Plan-T serie. Laatst bewerkt door aarclay op 11-05-2021 23:33 |
12-05-2021 07:19:30 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Bedoel je de Bk 962, Bk 964 die ook een tijdje naast station Lelylaan hebben gestaan? Die zijn sinds februari 2018 in Enschede in gebruik als oefenobject bij Trainingscentrum Oost-Nederland (Troned). (Ook de ABk 460, Bk 461, 472, 477 hebben een dergelijke bestemming gekregen overigens) Laatst bewerkt door martijn op 12-05-2021 07:20 |
12-05-2021 13:22:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En dit is duidelijk de Plan T 522 |
12-05-2021 14:24:56 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ja klopt, ik reageerde op de 1e vraag. Die beide Bk's hebben trouwens ook nog 2 maanden als 'treinstel' in Haarlem gestaan. Onder andere voor de overplaatsing van een stroomafnemer van de 522. |
12-05-2021 21:43:48 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote De 477 is destijds naar Weeze (D) gegaan,. Staat die daar nog steeds? |
13-05-2021 08:04:24 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Volgens Railwiki wel. En op Google Maps is het stel ook nog te zien. |
![]() |
advertentie |
13-05-2021 18:06:04 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Waar dan precies? Straat, wijk ect. En de 472? Laatst bewerkt door Jasper-N op 13-05-2021 18:06 |
13-05-2021 18:27:10 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote https://www.google.nl/maps/@51.5933234,6.1592021,144m/data=!3m1!1e3 |
13-05-2021 18:36:29 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
En nu als klikbare link: Maps |
21-12-2021 23:05:11 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Zoals te lezen in de nieuwsberichten gaat stel 904 begin volgend jaar over naar de Stichting 2454 CREW. De Stichting mat '64 heft zichzelf dan op. De 2454 CREW begint zo een aardige verzameling te krijgen |
02-01-2022 02:30:34 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ik zit wat onderzoek te doen naar de bakwisselingen van de Mat'64 op de Somda Railwiki en ik zie dat bij een hoop treinstellen staat dat ze hun bak hebben gewisseld ivm "bouwschade"? |
02-01-2022 09:17:17 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Weinig. Bij Talbot in Aken echter is er brand geweest tijdens de bouw van Plan V |
02-01-2022 13:35:30 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Oh ja. Ik ging er vanuit dat alles voor de 841 door Werkspoor was gemaakt maar dat is niet zo. |
18-01-2022 10:32:01 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Quote Hai, ik was nog erg benieuwd van de situatie van de 472, weet iemand die? |
18-01-2022 10:36:46 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Met het bestaan van Treinposities is dat niet moeilijk te vinden: Treinposities |
18-01-2022 13:17:02 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nog steeds oefenobject in Wijster. |
18-01-2022 13:29:28 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Danku |
18-01-2022 14:52:56 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat zelfde lot heeft een andere plan V ook maar dan in Dordrecht,al ben ik daar het nr van vergeten. |
18-01-2022 15:30:04 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
460. |
18-01-2022 16:10:29 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Hieronder staat een handige link naar de Railwiki, daar zijn alle bewaarde Plan V-bakken terug te vinden 😉 |
18-01-2022 18:05:05 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote ABk 460 staat nu nog in Ddr, de Bk is bij Hoeben gesloopt. |
19-01-2022 14:36:02 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Bedankt voor dat nummer. |
19-01-2022 14:53:51 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ik ben in oktober nog geweest bij de 460 in Dordrecht en d'r staat nog maar 1 bak. De andere bak is gesloopt door Stichting Mat'64. |
19-01-2022 15:27:26 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Je bedoelt 'gestript door Stichting Mat'64 en door een slopersbedrijf gesloopt'? Laatst bewerkt door aarclay op 19-01-2022 15:28 |
19-01-2022 15:35:41 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Meer info is te vinden op de Facebookpagina van Stichting Mat64. Zoek dan naar de berichtgeving van 3 Oktober 2019. Daar staat de hele uitleg. |
19-01-2022 22:06:27 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Misschien nog een opvallend detail om erbij te vermelden dat hun min of meer illegaal gestalde goederenwagen type Gs te Almelo compleet met een enorme voorraad Mat 64 onderdelen is gesloopt. Deze wagen stond eerst jarenlang te Depot Hengelo. |
19-01-2022 22:31:04 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote |
20-01-2022 13:21:07 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Van die kant heb ik het niet kunnen bekijken,dan heb ik me dus blijkbaar vergist in het voorbij rijden 😊 |
20-01-2022 19:32:23 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Dat is ook bijzonder, hij stond destijds bij de vernieuwing in Hengelo al in de weg maar is toen nog gered. Kennelijk was nu het geld op? |
21-01-2022 20:59:00 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Zat vol met bruikbare onderdelen van Mat 64. Ik hoorde dat de eigenaren van de wagen, en vooral de inhoud "onbekend" waren. Het geld op lijkt me wat vreemd, immers er waren verzekeringsgelden genoeg, of was dat allemaal al uitgegeven aan ? ? . |
03-10-2023 14:21:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zojuist heb ik in RailMagazine gelezen dat één van de koppen van de 951 die al jaren op de Houtrakpolder staat naar het Spoorwegmuseum gaat. Maar eerst zal die kop opnieuw gestraald en geschilderd worden bij NS Techniek in Haarlem. Laatst bewerkt door aarclay op 03-10-2023 14:22 |
10-10-2023 12:51:16 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
ABk 951 is vandaag neergezet in Het Spoorwegmuseum. Deze heeft inmiddels zijn 1e klas coupés verloren en staat grotendeels in de grondverf. Bk 951 staat nog in Amsterdam. |
10-10-2023 15:00:17 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ehhh alleen de cabines waren toch nog over van de 951 of mis ik iets ? |
10-10-2023 15:32:27 1 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ja. |
10-10-2023 15:35:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Klopt, maar 1 van de koppen die was doorgebrand achter de erachter liggende 1e klas coupe :) |
10-10-2023 15:51:49 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Wat moet het nsm dan met een schijnbaar half verrot mat64 stel ? |
10-10-2023 16:06:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat om een cabine, niet meer. |
10-10-2023 16:37:48 2 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Quote Van de 951 waren van beide bakken de koppen tot aan het eerste balkon afgesneden van de rest van de bakken. |
10-10-2023 21:42:31 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ah check dan is het duidelijk, danku ;) |
11-10-2023 16:02:14 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Ah duidelijk,merci voor de info. |
11-10-2023 16:15:54 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
En hier een foto van de inmiddels in Utm aangekomen kop. |
11-03-2025 22:15:53 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
De 876 (Spoorwegmuseum) en 466 (Karel Foundation) gaan op Koningsdag samen op pad: nvbs.com Laatst bewerkt door mren op 11-03-2025 22:16 |
12-03-2025 14:45:47 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ze willem wel veel: Quote "groot rondje om Amsterdam" Moet prorail nog snel even een spoorlijn over de afsluitdijk aanleggen. 😀 |
16-03-2025 20:35:43 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
De eerste beelden van de 904 in haar nieuwe jasje lijken uitgelekt te zijn. In hoeverre iets echt is weet je natuurlijk nooit, maar gezien de kwaliteit van de foto denk ik dat het wel echt is. |
17-03-2025 07:13:12 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Gemiste kans dat ie toch Valleilijn-kleur en -kenmerken krijgt, terwijl er ruim een jaar geleden afscheid van dat merk is genomen. Bij de andere stellen die daar rijden is de naam al zoveel mogelijk verwijderd en op de OV-paaltjes e.d. staat al RRReis. |
17-03-2025 08:27:23 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Op het treinstel staat ook RRReis |
17-03-2025 08:44:38 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Vermoedelijk willen ze de nieuwe luxe-uitstraling van Rrreis niet laten besmetten door een oude trein. Daar zijn marketing mensen nogal gevoelig voor. Net als dat bij de NS in het begin de SGMm niet gecombineerd mocht rijden met een SGM, omdat dat afbreuk deed aan de vernieuwde Sprinter. Ondanks dat het technisch gewoon mogelijk was. |
17-03-2025 08:55:06 9 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hier dreigt de geschiedenis herschreven te worden. SGM had veel last van olievervuiling in de remleidingen en bij de renovatie waren die leidingen grondig gereinigd. Om besmetting te voorkomen, mochten oude en gerenoveerde stellen niet gecombineerd rijden. |
17-03-2025 13:48:55 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Dat was ook mijn reactie naar een vriend van mij toen hij de foto door stuurde. Op de bussen is de valleilijn huisstijl ook geheel verdwenen en hier in Arnhem heeft de nieuwste serie trolleys ook alvast de rrreis ipv breng huisstijl gekregen dus ik vind het nogal vreemd dat je een trein die bestikkerd moet worden gaat voorzien van een bestikkering van een product formule die niet meer actueel is en juist wil laten verdwijnen. Ik dacht eerst( wat kleuren betreft) aan een 1 April grap maar dat duurt nog 2,5 week.
|
17-03-2025 14:09:32 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ik denk dat treinhobby de spijker op z'n kop slaat, het eerste treinstel in de nieuwe kleuren moet het paradepaardje zijn zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. En de meeste treinreizigers zullen Plan V niet als het paradepaardje zien... |
17-03-2025 14:34:09 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Maar dan zijn er nog tig andere kleurencombinaties dan de oude Valleilijn-huisstijl te verzinnen natuurlijk ;) |
17-03-2025 14:51:54 3 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het hoeft geen marketing keuze te zijn. De 904 is als tijdelijke trein juist onderdeel van de hele transitie waarbij de Valleilijn-blauwe kleur geleidelijk zal verdwijnen. De tekst 'Valleilijn wordt RRReis' sluit mooi aan op het hele project wat een paar jaar zal duren. Ik vind het idee van het oude blauw zo gek nog niet. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
![]() |