Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad_8_april_2013
RailWiki.nl
Wijzigingsblad 8 april 2013
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
11-04-2013 01:03:23
scooter
scooter
Wat de 3563 betreft,klopt dat.Van de 3561 is in ieder geval vandaag het achterste stel van de 3120 afkomstig.

Laatst bewerkt door scooter op 11-04-2013 01:16
 

13-04-2013 11:23:40
michaben
michaben
Terwijl in de 500/12500 in de spits met dit wijzigingsblad diverse treinen ingekort zijn, lijken deze series op zaterdagochtend nog onveranderd op oorlogssterkte te rijden. De 524 reed met 11 bakken ICM, de 12534 met 9 bakken, en de 528 en 12530 beide met 12 bakken ICM.  

13-04-2013 15:37:34
bart84
Moderator
bart84
Uit het OD van 8 april 2013:
Quote
robbertc (ma 08 apr 2013 21:53:33 https://somda.nl/forum/13283/p444218/): Klopt, de DDAR + loc van trein 5624 is vervangen door 2x DDZ.
Quote
HanB (ma 08 apr 2013 21:48:15 https://somda.nl/forum/13283/p444214/): In Ut werd de sprinter DDZ 7527 op de rit 5663 gekoppeld aan nog een DDZ. Van de voorste DDZ heb ik helaas geen nummer.
Twee DDZ's is wel vrij bijzonder, ik vermoed dat deze actie nodig is om voldoende DDZ's op de juiste plaatsen te krijgen en morgen volgens planning te gaan rijden.
Treinen 5620, 5622, 5625, 5656, 5661 en 5663 staan in ieder geval sinds februari al gepland met 2x DDZ. Regelmatig al zo zien rijden ook de afgelopen maanden.

Welke treinen in de 5600 rijden er nu (vanaf WB 8 april) met dubbele stellen DDZ? Voorheen waren dit (met MDDM) geloof ik de 5615, 5622 en 5661, maar de 5615 zie ik niet meer terug.

Laatst bewerkt door bart84 op 13-04-2013 15:37


Mvg. Bart
 

13-04-2013 15:46:43
guuglurg
guuglurg
De 5612, 5615, 5617, 5620, 5622, 5624, 5625, 5656, 5659, 5661 en 5663.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-04-2013 16:07:59
bart84
Moderator
bart84
Thanks.


Mvg. Bart
 

13-04-2013 22:39:24
j.jager
j.jager
Quote
michaben (za 13 apr 2013 11:23:40 https://somda.nl/forum/13092/p445106/): Terwijl in de 500/12500 in de spits met dit wijzigingsblad diverse treinen ingekort zijn, lijken deze series op zaterdagochtend nog onveranderd op oorlogssterkte te rijden. De 524 reed met 11 bakken ICM, de 12534 met 9 bakken, en de 528 en 12530 beide met 12 bakken ICM.
Daarintegen zag ik de kerende 535 en 548 in Gn met 7 bak i.p.v. 8. Kennelijk dus de SMS veranderd.
 

14-04-2013 00:18:47
guuglurg
guuglurg
Een nieuw lijstje voor de treinlengte: http://www.mediafire.com/?j4s9173s1xmcmy4  

14-04-2013 00:26:03
DingeZ
DingeZ
Geen idee hoe het wel had moeten zijn, maar dat document is voor mij volledig onleesbaar. Staan alleen maar willekeurige leestekens in, waarschijnlijk een coderingsfout.  

14-04-2013 00:37:17
guuglurg
guuglurg
Vreemd, bij mij werkt ie (ook als ik m op mn mobiel download) gewoon, als je geen excel hebt kan je ook de online weergave proberen: http://www.mediafire.com/view/?j4s9173s1xmcmy4  

14-04-2013 08:59:38
279
279
Quote
montrose (di 09 apr 2013 22:07:31 https://somda.nl/forum/13092/p444449/): De 140 omloop heeft volgens mij een 1700 extra ( nu dus 5), welke overstaat in de Zaanstraat , waardoor er daar niet meteen omgelopen hoeft te worden.


net als toen de 140-serie naar Hfdo reed. lok wordt vrijwel altijd
gewoon omgereden. 5e lok is voor het opvangen van defecten en vertragingen.
 

14-04-2013 09:32:24
Daeleatana
Daeleatana
Quote
guuglurg (zo 14 apr 2013 00:18:47 https://somda.nl/forum/13092/p445215/): Een nieuw lijstje voor de treinlengte: http://www.mediafire.com/?j4s9173s1xmcmy4


Het valt me op dat sommige slagen (bijvoorbeeld de 3119, 3127, 3131, 3137) niet meer met een 'ongeveer aantal' bakken (4-6, 3-7, 8-12) gepland staat, maar met een vast aantal (4 of 6). Is dit een nieuwe poging om VIRM-IV en VIRM-VI uit elkaar te houden, of een andere manier van registeren van jou/NS?
 

14-04-2013 10:09:41
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
guuglurg (zo 14 apr 2013 00:18:47 https://somda.nl/forum/13092/p445215/): Een nieuw lijstje voor de treinlengte: http://www.mediafire.com/?j4s9173s1xmcmy4
Hmm, de praktijk blijkt ook af en toe behoorlijk anders dan de theorie.
Dat lijstje was toch op het aantal HCs gebaseerd? Want dan valt het wel op dat bv. de 1718 afgelopen week op di-wo met de voor ma geplande inzet reed. Of er moet net een grens zitten tussen 9 en 10 bakken ICM voor wat betreft de personeelsinzet?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

14-04-2013 12:03:28
guuglurg
guuglurg
Quote
Daeleatana (zo 14 apr 2013 09:32:24 https://somda.nl/forum/13092/p445232/):
Quote
guuglurg (zo 14 apr 2013 00:18:47 https://somda.nl/forum/13092/p445215/): Een nieuw lijstje voor de treinlengte: http://www.mediafire.com/?j4s9173s1xmcmy4


Het valt me op dat sommige slagen (bijvoorbeeld de 3119, 3127, 3131, 3137) niet meer met een 'ongeveer aantal' bakken (4-6, 3-7, 8-12) gepland staat, maar met een vast aantal (4 of 6). Is dit een nieuwe poging om VIRM-IV en VIRM-VI uit elkaar te houden, of een andere manier van registeren van jou/NS?
Klopt, ook gebaseerd op de vertrekstaten dit keer. De perronfase van waar een trein vertrekt laat zien of de trein met bijvoorbeeld 4 of 6 bakken rijdt.

Als ik de vertrekstaten van Amf en Ut bekijk, valt te zien dat deze gepland staat op ma met 8-9 bakken, di-vr met 7 bakken en za 6 bakken.

Wijzigingen die worden bedacht na het bedenken van het wijzigingsblad (28-02 voor wijz.blad 8 april) worden verwerkt in het dagplan (voorbeeld: 856, met 10 ipv 6 bakken in dagplan). Ik heb geen beeld van hoeveel er daadwerkelijk in het dagplan wordt aangepast qua lengte.
 

14-04-2013 12:44:21
fred67nl
fred67nl
Quote
DingeZ (zo 14 apr 2013 00:26:03 https://somda.nl/forum/13092/p445217/): Geen idee hoe het wel had moeten zijn, maar dat document is voor mij volledig onleesbaar. Staan alleen maar willekeurige leestekens in, waarschijnlijk een coderingsfout.


Misschien omdat het lijstje met een moderne Excel is aangemaakt en dus problemen geeft bij een oudere versie van Excel.
Dit is op te lossen;
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3

Groeten,
Fred
 

14-04-2013 13:08:14
guuglurg
guuglurg
Quote
daniël_ddr (zo 14 apr 2013 10:09:41 https://somda.nl/forum/13092/p445238/):
Quote
guuglurg (zo 14 apr 2013 00:18:47 https://somda.nl/forum/13092/p445215/): Een nieuw lijstje voor de treinlengte: http://www.mediafire.com/?j4s9173s1xmcmy4
Hmm, de praktijk blijkt ook af en toe behoorlijk anders dan de theorie.
Dat lijstje was toch op het aantal HCs gebaseerd? Want dan valt het wel op dat bv. de 1718 afgelopen week op di-wo met de voor ma geplande inzet reed. Of er moet net een grens zitten tussen 9 en 10 bakken ICM voor wat betreft de personeelsinzet?
In de reisplanner/hafas zijn deze dagplan-wijzigingen overigens wel verwerkt, dit geeft voor ma en vr 7-9 bakken, di-do 10-12 bak en za deze week 7-9 bak, volgende week 6 voor de 1718.
 

14-04-2013 18:01:30
anton_
anton_
Quote
fred67nl (zo 14 apr 2013 12:44:21 https://somda.nl/forum/13092/p445256/):
Quote
DingeZ (zo 14 apr 2013 00:26:03 https://somda.nl/forum/13092/p445217/): Geen idee hoe het wel had moeten zijn, maar dat document is voor mij volledig onleesbaar. Staan alleen maar willekeurige leestekens in, waarschijnlijk een coderingsfout.


Misschien omdat het lijstje met een moderne Excel is aangemaakt en dus problemen geeft bij een oudere versie van Excel.
Dit is op te lossen;
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3

Groeten,
Fred

of open office instaleren dan heb je helemaal geen MS meer nodig http://www.openoffice.org/
 

14-04-2013 21:01:01
michaben
michaben
Ik heb even de aankomst en vertreksporen van Rtd vergeleken met de treinlengtes volgens de HC inzet. Op spoor 14 (standaardspoor voor de 500/12500) worden de treinen met slechts een enkele HC standaard op een half perron ingepland, dus 14a of 14b. Treinen met tweede HC staan meestal op geheel spoor 14 gepland, met enkele uitzonderingen. Mogelijk dat bij de indeling van perronfasen naar aantal treinstellen gekeken wordt, in plaats van aantal bakken zoals bij HC. Dan zou je dus kunnen concluderen dat een trein van spoor 14b met twee HCs 8 bakken is, en spoor 14 met twee HCs 9 tot 12 bakken.

Ik moet de theorie nog bevestigen, maar het is mogelijk een optie om de automatisch gegenereerde lijsten nog nauwkeuriger te maken. Waar ik nog niet helemaal uit ben zijn vertrekkende treinen die gepland staan op spoor 14a. Het lijkt alsof dit treinen zijn die gesplitst zijn en het deel op 14b afgerangeerd wordt. Bij binnenkomst op 14b en vertrek (van de kerende trein) van 14a zou je dus uitkomen op maximaal 4 bakken. Het klopt in ieder geval wel met de melding dat de 535 op vrijdag met een solo drietje rijdt, deze komt als 524 binnen op 14b en vertrekt als 535 van 14a.
 

15-04-2013 00:18:41
DingeZ
DingeZ
Quote
fred67nl (zo 14 apr 2013 12:44:21 https://somda.nl/forum/13092/p445256/):
Quote
DingeZ (zo 14 apr 2013 00:26:03 https://somda.nl/forum/13092/p445217/): Geen idee hoe het wel had moeten zijn, maar dat document is voor mij volledig onleesbaar. Staan alleen maar willekeurige leestekens in, waarschijnlijk een coderingsfout.


Misschien omdat het lijstje met een moderne Excel is aangemaakt en dus problemen geeft bij een oudere versie van Excel.
Dit is op te lossen;
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3

Groeten,
Fred


Niet erg on topic meer, maar om het even mee af te maken.
Om een of andere reden had het bestand de extensei .xlsx.xls gekregen waardoor getracht werd het uit te lezen als .xls. Verandering naar .xlsx loste het probleem op.
Overigens gebruik ik geen Excel maar Numbers.

Om iets terug on topic te komen.
Het valt me op dat voor sommige materieelsoorten er vrijwel niks zinnigs in staat. Zo is SLT altijd 4-10 en SGMm altijd 2-7 (één tot drie stellen!).
Overigens wordt het snel duidelijk dat de 3026 beduidend kleiner is dan de rest van de 3000 rond die tijd. Gelukkig rijdt deze in DRGL 2013 vrijwel altijd met een zesje en geen viertje. Dan nog is de kans op een zitplek (te) laag.
 

15-04-2013 00:25:42
guuglurg
guuglurg
Ik doe het dan ook vooral voor de IC's, bij de sprinters is het meestal makkelijk genoeg uit te vinden met hoeveel stellen deze rijdt, maar voor mij toch een hoop werk omdat het veel series zijn.  

15-04-2013 15:45:57
mvd
mvd
De treinen 820 t/m 828 rijden standaard met 10 bakken vanuit Mt, zesje voorop en viertje achterop. Dit geldt voor treinen waar in Asd of Amr een stel wordt afgehaald.  

15-04-2013 22:31:43
Pim530
Pim530
Echt gezellig geworden, die ingekorte 500s en 700s op zaterdag  

16-04-2013 08:10:38
daniel_ddr
daniel_ddr
Hij blijft toch merkwaardig... de 1718 op dinsdag met 10 en maandag met 8 bakken terwijl de maandag juist iets drukker is dan de dinsdag. Maandag iets meer trein zou hier geen overbodige luxe zijn.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

16-04-2013 17:22:22
abcde
abcde
Quote
Pim530 (ma 15 apr 2013 22:31:43 https://somda.nl/forum/13092/p445519/): Echt gezellig geworden, die ingekorte 500s en 700s op zaterdag

Welke 500s zijn ingekort op zaterdag ? Geldt dit ook voor de 527 ?
 

16-04-2013 18:29:04
guuglurg
guuglurg
527 is nu max. 6 bakken (weet niet wat het eerst was). 12525, 12529 ook naar deze lengte.  

16-04-2013 18:44:19
martijn24
martijn24
Was ook gewoon 6 bakken.

Op zondag is trein 552 en 556 versterkt. Was eerst 6 tot 7 bakken ICM, nu is dat 9 tot 10 bakken vanaf Gn.

Laatst bewerkt door martijn24 op 16-04-2013 18:48
 

16-04-2013 23:16:27
j.jager
j.jager
Quote
abcde (di 16 apr 2013 17:22:22 https://somda.nl/forum/13092/p445653/):
Quote
Pim530 (ma 15 apr 2013 22:31:43 https://somda.nl/forum/13092/p445519/): Echt gezellig geworden, die ingekorte 500s en 700s op zaterdag

Welke 500s zijn ingekort op zaterdag ? Geldt dit ook voor de 527 ?
De omloop van de 535(vanaf Zl) 548 559 zag ik zowiezo met 7 bak rijden afgelopen zaterdag terwijl dit daarvoor 8 bak was.
 

17-04-2013 12:34:56
abcde
abcde
Quote
guuglurg (di 16 apr 2013 18:29:04 https://somda.nl/forum/13092/p445667/): 527 is nu max. 6 bakken (weet niet wat het eerst was). 12525, 12529 ook naar deze lengte.

12525 ook op zaterdag naar 6 bakken %02% ? Toch zie ik zat. 13 april nog 1 stelletje gespot in Ut.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad_8_april_2013
RailWiki.nl