Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 9 juni 2013 |
![]() |
01-06-2013 15:23:02 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Over de heuvellandlijn: Wat zijn die wijzigingen dan? Op de heuvellandlijn is Veolia consessiehouder, dus waarom zou NS deze info moeten geven? Mvg. Bart |
01-06-2013 16:28:45 | ||
---|---|---|
AlmereOV
![]() |
Quote Alstu! Staat op pagina 2 van dit topic ![]() |
01-06-2013 17:52:11 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Oh, dat. Ik had iets uitgebreiders verwacht. Mvg. Bart |
01-06-2013 20:12:06 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Wijzigingen staan soort van op de schermen in de E-GTW's. ![]() |
![]() |
advertentie |
02-06-2013 15:17:10 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
Ik heb gelezen dat de 9691 met IRM gaat rijden op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en zondag! Laatst bewerkt door luuk1997 op 23-07-2013 23:53 |
02-06-2013 15:46:17 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat lijkt nu ook al het geval te zijn, zo te zien de 889 die vanaf Ht doorgaat als 9691. Dat gebeurd op meerdere trajecten dat late treinen met ander materieel gereden worden door logistieke redenen. Waarschijnlijk om dezelfde reden rijdt de 9689 met SLT (behalve op zaterdag). |
02-06-2013 16:30:09 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Klopt, die omloop (Ma-Do) eindigt met 2274, 889, 9691. SLT in de 9689 komt uit 13684, wordt 71313 volgende dag (Za: 80222/5222) |
02-06-2013 16:35:48 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
@ Na de 80222 rijdt het SLT 13622, niet de 5222. Wat door de 9691 met IRM te laten rijden weer een extra LM oplevert. De aankomende 4489 en de 9686 reden voorheen samen als 9691 Ht-Ehv, maar omdat de IRM uit de 889 dat nu doet, gaan ze samen als LM terug naar Ehv (Zo tm Do). Wat wel jammer is, want dit was net de enige trein in de 4400/9600 die met twee keer MDDM reed ![]() Laatst bewerkt door bart84 op 02-06-2013 16:40 Mvg. Bart |
02-06-2013 17:56:59 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Ik bedoel dat 13684 (vrijdag) op zaterdag de 80222 (SLT6) en 5222 (SLT4) wordt. |
02-06-2013 18:01:36 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Op die manier kan dat natuurlijk wel. Mvg. Bart |
05-06-2013 18:30:58 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Hoorde vanmiddag via de stations omroep te Nuth dat vanaf zondag 9 juni de treinen in de 6900 serie vanaf Heerlen richting Sittard 2 minuten eerder vertrekken. Ik kan 2 reden verzinnen waarom dit is. Ten eerste. De sprinter in Heerlen moest telkens wachten op een binnen komende IC vanaf Sittard en hier door 1 tot 2 minuten vertraging heeft. Tweede mogelijkheid. Dat er in Sittard meer tijd is om over te stappen. Had terwijl ik deze tekst invoerde een medewerkster van de NS op mijn mobiel n.a.v. een mail vraag van mij. Heb ik gelijk na de 2 minuten gevraagd. De betreffende mevrouw kon me hier niks zinnigs over zeggen. Laatst bewerkt door john2 op 10-06-2013 11:05, reden: type fout hersteld. |
05-06-2013 19:26:56 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote Je kunt altijd een bericht achteraf nog bewerken, ik heb voor je de quote erbij gezet (ik neem aan dat je dat bericht bedoelde ![]() |
09-06-2013 22:45:18 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
De 1556 was DDZ en wordt mDDM! |
10-06-2013 15:31:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Opmerkelijk is de verdeling van de samenstellingen van de treinen die in de middagspits van Ut naar Rtd rijden. Narmate de spitsdrukte toeneemt, worden de treinen van de Noordoost steeds korter: 548: 11 ICM 12550: 8 VIRM 552: 7 ICM 12554: 6 VIRM 556: 6 ICM 12558: 7 ICM Voor 556 lijkt me dat echt veel te weinig. |
10-06-2013 16:23:02 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Maar uiteraard geldt ook voor de kerende van de eerste treinen dat ze precies in de spits Rtd > Ut e.v. vallen. |
10-06-2013 18:59:51 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote Staat misschien zo in het wijzigingsblad, maar in de praktijk rijden DDZ en mDDM wat door elkaar, omdat door de voortschrijdende revisie van het materieel er steeds minder mDDM beschikbaar is en steeds meer DDZ - en de wijzigingsbladen worden maar iedere 1 à 2 maanden aan de huidige stand van zaken aangepast. |
10-06-2013 20:04:38 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dat zou vervelend zijn, aangezien de 14554 en 14560 die avond gecombineerd worden om de volgende dag de 14523(25) te gaan rijden, het zou dus beter wel mDDM zijn. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
10-06-2013 20:10:20 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote De 556 rijdt al sinds het wijzigingsblad van april met 6 bakken op maandag en met 7 bakken op dinsdag tot donderdag. In december waren dit nog wel 8 á 10 bakken VIRM en in februari 3 stellen ICM, deze wordt dus telkens korter gemaakt. |
10-06-2013 21:48:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Vanmiddag had ik 552 met 7 bakken ICM. Dat gaat dan nog wel, maar een uur later zal het echt behelpen zijn met een bak minder. |
25-06-2013 19:01:52 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ik heb de nieuwe GTFS data gedownload vandaag, het lijkt alsof de 548/559 in het dagplan verlengd zijn, deze stonden eerst op di-wo-do met 8 bakken maar zijn nu t/m 5 juli verlengd met een derde stel. Vanaf 15 juli staat er (voorlopig?) weer 8 bakken op di-wo-do in de 548/559 in de reisdata. In de week van 8 juli zijn er werkzaamheden in de noordoost en zal alles via een speciaal plan rijden. |
25-06-2013 19:46:19 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Ik had inderdaad vorige week woensdag als HC de 559, daarbij had ik 11 bakken mee (4+4+3) Welliswaar nog steeds goed gevuld! Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
25-06-2013 20:36:42 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Klopt, trein 559 zou met 8 bakken ICM gaan rijden in Wbl juni. Daar is op tijd een stokje voor gestoken en verlengd met een ICM-III. |
25-06-2013 20:46:33 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Trein 1555 ging vorig Wbl naar Dv en kwam daarom in Amf op spoor 1, trein 555 op 2, waardoor ze kruisten aan de Bkd-zijde. Dit Wbl gaat trein 1555 niet meer naar Dv, maar wordt omgereden via Amfs. De vertreksporen in Amf zijn echter niet omgedraaid, waardoor treinen 1555 en 555 nu kruisen aan de Bkd-zijde én aan de Ama-zijde. Omslachtig.. |
25-06-2013 22:14:21 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Idem met de 1563 en 1565 trouwens, op de tijd dat die binnenkomen staat de IC naar Zwolle ook op spoor 2. Nog even geduld, er ligt al rails in de dive-under zag ik vandaag. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-06-2013 22:28:06 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Maar die 2 gaan nu wel naar Dv, dan is een vertrek van spoor 1 (en IC Zl op spoor 2) wel te verklaren.. |
25-06-2013 22:41:33 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Hmm inderdaad ja, maar in Somda gaan ze nog niet naar Dv![]() Maar in hoeverre is dit in de praktijk een probleem? De kruising aan de westzijde komt momenteel geregeld voor, dat geeft niet zo heel veel problemen. En aan de oostzijde kan de 1500 natuurlijk gewoon achter de 500 aan. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
26-06-2013 05:27:17 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ja klopt, gaat ook wel goed, maar is erg onlogisch.. |
26-06-2013 08:17:48 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Sowieso krijg ik afgezien van de grote knopen het idee dat men gewoon maar wat doet als het op spoorgebruik aankomt. |
26-06-2013 09:42:09 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteKnoop Amf lijkt gewoon heel erg afgestemd op de dive-under die nog niet af is. Al zit er ook als die wel klaar is nog altijd een rare krappe overkruising in van de 5800 die vlak voor de 5600 langs gaat. Vooralsnog is die er alleen doordeweeks, als naar Avat gereden wordt, uitgehaald middels omwisselen van de vertreksporen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-06-2013 09:51:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, want de dienstregeling 2013 is opgezet mèt dive-under, die dan ook gereed zou zijn. Dat dat project een jaartje achterloopt, is de oorzaak van veel wachten met o.a. de 1500 voor het inrijsein van Amf. |
26-06-2013 12:29:17 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
In welk van de databestanden staan het aantal bakken vermeld? Edit Sorry, vinkje vergeten. Ik reageer op de post van Michaben. Laatst bewerkt door fred67nl op 26-06-2013 12:31 |
26-06-2013 12:57:50 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Niet. Is te berekenen op basis van vertrek/aankomstsporen van de trein, die wordt automatisch ingedeeld op 1 perronfase als de trein korter is dan een bepaald aantal bakken. |
26-06-2013 15:38:16 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Op basis van de dienstkaarten kun je ook nog het eea "gokken" door te kijken naar de hoeveelheid personeel die wordt ingezet versus de bakkennorm. Daarnaast inderdaad spoorkeuze, die o.a. in de IFF te vinden is. IFF is helaas niet altijd optimaal, waardoor sommige mensen bijvoorbeeld de GTFS gebruiken, maar uiteindelijk blijft de IFF bron. Laatst bewerkt door Amazonous op 26-06-2013 15:40 |
26-06-2013 17:35:45 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Quote "Vroeger" leerden we dat je bij binnenkomst de treinenloop zo veel mogelijk onafhankelijk moet afwikkelen, omdat er bij aankomst te veel spreiding in zit. Bij vertrek heb je de zaak beter in de hand. Van dat principe is men afgestapt. Dat de treinen elkaar dan vertragen (o.a. in Amf) neemt men voor lief. |
02-07-2013 20:18:08 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er lijkt dit jaar geen officieel wijzigingsblad voor juli te zijn zoals afgelopen jaren, maar er lijken wel op dagplan nog de nodige hoogzomer treininkortingen aan te komen. Ik zie vanaf volgende week onder andere de 12525, 520/531, 12522/12533, 548/559, 560 en 564 een gewijzigd vertrekspoor krijgen, om precies te zijn een perronhalvering (van 14 naar 14a te Rtd en van 11 naar 11a te Ut) wat in de praktijk neerkomt op een kortere trein. |
02-07-2013 21:32:56 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ow help, ze gaan het weer proberen om treinen van 11A te laten vertrekken op Ut. Hopelijk denkt men er dit jaar wel aan om het sein tussen A en B op rood te zetten in zo'n geval, anders wordt het vast weer feest (want een kortere trein past dan dus ook volledig op de B-fase) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-07-2013 21:37:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteEcht niet meer dan een kwestie van de planning goed doen. Binnenkomstspoor 11A invullen, dus. Laatst bewerkt door broek53 op 02-07-2013 21:37 |
11-07-2013 07:59:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
In dit wijzigingsblad staat vanaf 22 juli nog wat leuks te wachten voor de gemiddelde liefhebber: * 14523/1556 met 3x Plan V. * 14525 met 4x Plan V, waarvan er elk 2x Plan V terugkeren in 14554 resp. 14560. * 14527/14458 is met VIRM VI. |
11-07-2013 13:00:46 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Zijn er vanaf 22 juli dan geen diensten voor MDDM meer gepland? |
11-07-2013 13:24:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Klopt helemaal! Vrijdag 19 juli maken ze nog de spitsslagen Ekz-Asd (en v.v.) en eentje komt donderdag nog speciaal van Ldd naar Nm om op 19 juli t.b.v. de Vierdaagse te gaan pendelen tussen O en Nm. Vanaf zaterdag staat er geen MDDM meer ingepland. |
11-07-2013 13:32:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ldd staat er alleen omdat het een extra dienst is. Ldd heeft inmiddels al weken geen mDDAR meer en zal ze niet meer krijgen ook. |
11-07-2013 13:35:09 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
DDZ wordt toch wel te Ldd onderhouden? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
11-07-2013 13:47:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, maar het gaat hier over een mDDM-stam blijkbaar. Plan is duidelijk uit de tijd dat men nog dacht dat er meer dan vier stammen in actieve dienst zouden zijn. Daarna is de beslissing genomen ze aan de kant te zetten bij het minste of geringste, en nu dan om de laatste per 22/7 te vervangen. Op 19/7 zijn er ueberhaupt nog maar maximaal vier stammen in dienst (dat is namelijk nu al zo), m.a.w. dat vierdaagseplannetje in de planning is achterhaald. Een oplossing ligt wel voor de hand: plan V op donderdagavond al inschuiven in een van de 14500-diensten en je hebt mDDM over voor de Vierdaagse. Laatst bewerkt door broek53 op 11-07-2013 13:54 |
11-07-2013 14:08:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Op papier is het de MDDM die op maandag 15/7 na 14525 als 80223/80244 naar Ldd komt voor onderhoud. Vervolgens donderdag 18/7 van Ldd als 812345 (mooi nummer trouwens) naar Nm om daarna op vrijdag te gaan pendelen. |
11-07-2013 14:27:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel: zoals gezegd, de werkelijkheid heeft de planning inmiddels ingehaald. |
07-08-2013 22:39:39 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Quote Weet iemand hoe het op de zaterdag zit? In eerste instantie zou ik verwachten dat de 4489 dan gewoon naar Ehv doorgaat als trein 9691, maar als ik in de reisplanner kijk komt de 4489 te Ht aan op spoor 4a en vertrekt de 9691 acht minuten later van spoor 3a. Foutje, of loopt de 4489 inderdaad uit in Ht? En waar komt de 9691 dan vandaan? Reiziger met hoofdletter R...... |
07-08-2013 23:00:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als ik me niet heel erg vergis gaat 889 door op 9691. |
07-08-2013 23:06:43 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Eerder dit wijzigingsblad stonden de 4489 en 9691 wel nog op zaterdag beide op spoor 3a gepland![]() |
08-08-2013 01:10:06 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote Alleen rijdt 889 op vr en za niet tussen Ut en Ht vanwege het nachtnet Laatst bewerkt door scooter op 08-08-2013 01:10 |
08-08-2013 12:33:00 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Al weer een tijdje geleden, maar vandaag schoot het bovenstaande weer te binnen. Als iets kunnen maken? ![]() Groeten, FRed |
08-08-2013 13:06:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuotePrecies, dan komt 9691 af van 4489. |
08-08-2013 13:37:14 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteIk heb even een dump gemaakt, bedoel je iets als http://treinfan.waarisdetrein.nl/temp/lengtes.txt ? |
08-08-2013 21:50:12 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Bedankt allemaal voor de reacties! Reiziger met hoofdletter R...... |
10-08-2013 13:06:21 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Niet helemaal de vorm wat ik in mijn hoofd heb, maar dit is ook uitstekend te gebruiken. ![]() Nogmaals bedankt. Groeten, Fred |
![]() |
advertentie |
10-08-2013 13:18:35 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Nee inderdaad, ik ben er niet meer aan toegekomen. Heb er nog wel even naar gekeken, maar kon jouw overzicht zo snel niet namaken. Zo te zien ben je nu even voorzien door treinfan. Mocht ik t.z.t. nog iets bedenken wat eruit ziet als jouw oude overzicht, dan zal ik het even melden. |
10-08-2013 14:54:16 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Hallo Ik verwacht niet dat het er zo precies uit ziet als de door mij gemaakte overzichten. ![]() Het enige wat ik nodig heb zijn 3 gegevens; station, treinnummer en aankomst- of vertrekspoor. Het geheel hoeft ook niet op station, treinnummer of spoor gesorteerd te staan staan, zolang de drie gegevens maar achter elkaar staan. Dat het een grote database wordt van heel Nederland is geen probleem. Het gaat er alleen om dat heel snel alle gegevens op te vragen zijn uit de wirwar van gegevens op http://gtfs.ovapi.nl/ns/, en dus meer tijd heb om de omlopen te vinden. %08% Met vriendelijke groet, Fred |
10-08-2013 15:34:50 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Het is nogal wat rommelen, maar ik zal nog eens een poging wagen. Pin me er niet op vast ![]() |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 9 juni 2013 |
![]() |