31-01-2014 20:39:15 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zo'n belletje kan ook het tegenovergestelde effect hebben, dadelijk herinner je ProRail eraan dat daar nog wissels liggen die ze weg kunnen halen. |
01-02-2014 10:23:37 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Alle belletjes van de Verkeersleiding worden afgetapt door de wissel-KGB? Dan weet ik nog wel een bezuinigingspost bij ProRail. |
01-02-2014 11:51:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Muiderpoort is een paar jaar geleden verbouwd en de verbinding van spoor 4 naar de 'lage baan' is er heel bewust in gebleven, destijds overigens voornamelijk als mogelijkheid om de lage baan als een wachtspoor voor goederentreinen te kunnen gebruiken. |
01-02-2014 15:38:56 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Ooit van een grapje gehoord toevallig ? ![]() MCN ASD |
![]() |
advertentie |
19-02-2014 12:44:51 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
(Als reactie op de discussie over de afhandeling van 5200 - 800 - 1900 in november 2013 op Boxtel - Eindhoven) Zowel in mijn eigen praktijkervaring als op de data van ovtijden.com blijkt dat in afwijking van de reisplanner alle richting zuid rijdende 800 treinen op spoor 4 en alle 1900 op spoor 3 worden afgehandeld. Gisteren had mijn 800 nagenoeg een paralleleinfahrt met de 1900. De kruising lijkt dus (in dagplan bijgestuurd ?) nu dan toch na het stationnement te liggen. Toch blijft het jammer dat de aansluiting in Boxtel niet als volledige vork is uitgevoerd. Grtz, Noud Laatst bewerkt door nougo op 19-02-2014 12:46 |
19-02-2014 13:59:11 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat moet dan iets van de laatste dagen zijn want daarvóór gingen de 800/3500 wekenlang van 3 en de 1900 van 4. |
19-02-2014 14:46:16 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
Dat kan best. En de cyclus begint ook niet met de eerste trein. Vandaag pas vanaf 7:32. Zie http://ovtijden.com/avtdag/EHV/20140219 |
19-02-2014 23:10:52 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Als vollledige vork uitvoeren heeft juist nu weinig meerwaarde. Als de vanaf spoor 4 vertrek van Eindhoven naar Venlo moet je OF via wissel 115 (conflict met de 800 oneven) OF via spoor 65 (mogelijk conflict met de 800 oneven). Volledige vork heeft meer meerwaarde als je kunt vertrekken van spoor 2 naar Venlo. |
19-02-2014 23:19:11 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Officieel gepland gaat de 1900 nog steeds van 4 en de 800 van 3.In de praktijk echter,sinds een paar weken zoals hier al gemeld,omgekeerd. Lijkt dus meer op een dagelijkse aansturing. En zoals hier ook al werd gemeld,is het niet altijd consequent. |
20-02-2014 11:25:00 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
Quote Nu tijdens de werkzaamheden heb je daar gelijk in. Ik doelde op de ombouw midden jaren 90. Paralleleinfahrt *en* de 1900 en 800 op het juiste perron richting zuidzijde krijgen (zoals tot nog toe 1 voor zuid-limburg en 2 voor Venlo) zodat ze ook weer tegelijkertijd met parallelausfahrt kunnen vertrekken is er niet mee mogelijk gemaakt. Ja, ik heb weet van de vroegere plannen uit rail 21 van de ongelijkvloerse kruising aan de oostzijde van Eindhoven waardoor je dat weer had kunnen oplossen maar toch. Hetzelfde geldt nu voor de noordzijde van 's hertogenbosch. Het is onmogelijk een paralleleinfahrt en ausfahrt van 3600 met 800 te realiseren. Ofwel: je verhindert ook hier een potentiele reistijdverkorting voor de overstappers als je er dienstregelingstechnisch een knoop van wilt maken. groeten, |
20-02-2014 15:32:29 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote De planning in omgekeerde richting is ook niet echt handig: in Dv staat de trein lang te wachten, om vervolgens in Apd vaak te laat te vertrekken waardoor de toch al krappe aansluiting in Amf (die zelfs niet eens meer zo heet) nog kwestsbaarder wordt. Die vertrektijd uit Dv lijkt een erfenis uit de oorspronkelijke drgl 2013, toen de 16/1700 in Apd nog op spoor 1 afgehandeld werd na wegrijden van de 7000. Nu de 16/1700 op spoor 3 afgehandeld wordt kan-ie rustig 1 minuut eerder ingelegd worden. Dv-Apd in 11 minuten inclusief haltering in Apd is echt te krap. Daar komt bij dat de trein in Apd met rood binnenkomt, dus de trein moet aan het remcriterium voldoen en sukkelt daardoor het station binnen. Mijn suggestie: vertrek 1 minuut eerder uit Dv en 1 minuut eerder uit Apd. Dan is er in Amf weer een officiële aansluiting die op de OBIS verschijnt en omgeroepen wordt, en is er in Amf een extra minuut speling. |
20-02-2014 16:06:51 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Dan is er in Dv een stop over van 2 minuten. Er is 3 minuten nodig om te combineren, wat in Dv nogal eens gebeurt.. |
20-02-2014 16:36:38 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Het blijft steeds maar hetzelfde liedje: zolang de theorie maar klopt, is het goed %03% Gratis tip: haal dan in elk geval de status 'haltering' in Apd eruit, dat de rijweg al vooraf is ingesteld. Dan kan de trein met hogere snelheid binnenrijden en daardoor toch wat beter op tijd weg. Laatst bewerkt door daniel81 op 20-02-2014 16:39 |
20-02-2014 16:45:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, dan krijg je de merkwaardige figuur dat de trein in Apeldoorn een "korte stop" moet krijgen (om in het vervolgtraject Procesleiding ertoe te verleiden een doorgaande rijweg in te stellen), terwijl volgens De Norm een IC op een IC-station geen korte stop kan of mag maken (qua halteringstijd dus). Jaja, de spoorsector met Prorail voorop, is zijn eigen grootste probleem, za'k maar zeggen. |
20-02-2014 17:55:48 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Jaren geleden las ik een stripverhaal over twee pubers die geld wilden verdienen. Eentje ging op z'n brommer door de straat crossen, en de tweede ging oude dametjes helpen de gevaarlijke straat over te steken. Beide pubers schijnen inmiddels bij Prorail te werken %08% |