29-07-2024 11:19:09 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Op Utrecht Lunetten is het al jaren gebruikelijk dat je je kosten voor de stadsbus naar Utrecht Centraal (en terug), als vaste klant van NS en zonder dat NS trein vervangend vervoer organiseert (of NS-kaartcontrole in de bus organiseert), zelf weer moet terughalen bij de klantenservice. Dus ja, ander tarief maar komt wel in aanmerking voor vergoeding. Ik heb hier overigens geen zin (meer) in en pak de fiets naar CS. |
29-07-2024 11:38:23 1 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
|
29-07-2024 13:05:36 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Op deze algemene pagina staat een stukje over "omreizen via een andere vervoerder". Het staat er niet heel expliciet, maar ik haal er uit dat NS een omreisadvies via een andere vervoerder geven, dat ze dit dan ook vergoeden. Er staat ook:
Het is niet allemaal heel duidelijk, maar ik dit geval neem ik aan dat ze de meerkosten voor de tram vergoeden. |
29-07-2024 13:22:05 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
|
![]() |
advertentie |
29-07-2024 13:30:54 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Kan, maar hoeft natuurlijk niet. |
29-07-2024 13:33:32 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het is nu hartje zomer en het EK is voorbij, dat zal ongetwijfeld een rol spelen m.b.t. de beschikbaarheid van technisch personeel. |
29-07-2024 13:39:54 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Het is natuurlijk niet zo dat die planning pas een weekje van tevoren wordt gemaakt. Als buitenstaander lijkt het erop dat Strukton wat te krap heeft gepland. Bijvoorbeeld te weinig medewerkers met bepaalde kennis ingezet. Of geen rekening gehouden met uitloop waardoor deze medewerkers nu elders aan de slag zijn of met hun familie op vakantie zijn vetrokken. De interessante vraag is dan hoe ProRail en Strukton dit contractueel hebben geregeld. RWS hanteert flinke malusregels bij onbeschikbaarheid van kritieke infrastructuur. |
29-07-2024 16:49:26 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat om de "seinwezenmonteurs" voor het buitenwerk van de beveiliging. Civiel en bovenleiding zijn al lang klaar en de beveiligingsinstallatie als zodanig is vorige week al getest. |
31-07-2024 13:26:11 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
ProRail verwacht dat de treinen vanaf vrijdagochtend weer kunnen rijden. |
31-07-2024 16:14:47 | ||
---|---|---|
rogierdegr
![]() |
Zou eens tijd worden, want deze vertraging is natuurlijk niet de bedoeling en bij dit soort buitendienststelling moet de boel, inclusief personeelsplanning perfect op orde zijn. Juist om dit soort onacceptabele situaties te voorkomen. De reden is dat dit structureel reizigers kan kosten.
|
01-08-2024 08:57:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De planning zal ook ongetwijfeld wel op orde zijn geweest, soms is de praktijk toch echter weerbarstiger. |
01-08-2024 12:55:49 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zeer begrijpelijk. Hang thuis maar eens een lampje op. Je had toch alles in huis? Tien tegen een dat dat langer duurt omdat... Er wordt vaak gedacht dat als de planning met uitloop maar goed is, dat er dan niets meer tussen kan komen. Echt wel. |
01-08-2024 14:28:32 | ||
---|---|---|
DeadDevil1
![]() |
Ik vind dit wel heel recht toe recht aan van je, Prorail is hierbij de dupe van zijn eigen aannemer die specialisten tekort komt. Neem hierbij ook de zomervakantie (genoeg bouwvakkers die met vakantie willen met kids dus niet in de bouwvak vakantie willen) en dus ook de bouwvak vakantie die in delen van het land al begonnen is. Ik snap je frustratie heel goed ik ben zelf OV afhankelijk en het is super frustreren als je traject er compleet uitlicht en ook nog langer dan gepland. (en je moet 5 dagen naar kantoor). Maar denk wel even aan deze factoren |
01-08-2024 14:40:05 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Voor de beeldvorming het wint van de feiten: de Betuweroute is keurig binnen planning opgeleverd. |
01-08-2024 18:18:10 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Hanzelijn ook, en ook nog eens ruim binnen het budget. 👌🏻 |
01-08-2024 18:23:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nieuwbouwprojecten van een nieuwe lijn zijn van een heel andere orde dan een verbouwing in een paar dagen op een beperkt gebied. |
01-08-2024 18:59:25 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Als de planning continu aanpast kom je altijd op tijd. Maar toen men begon met de aanleg van de BetuweRoute was de planning 2005, dat werd al vrij snel uitgesteld tot 2006 en weer later werd dat 2007. |
02-08-2024 15:52:16 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat is een kwestie van hoe je er naar kijkt,zouden sommige mensen zeggen ;-) |
23-08-2024 15:06:42 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Door tekorten zullen de werkzaamheden rond Schiedam ook nog in 2025 doorlopen: www.prorail.nl ProRail kondigt alvast aan dat er later dit jaar 2 keer werkzaamheden zijn tussen Dtcp en Rtd: 11 t/m 14 oktober, en 22 - t/m 3 november |