Spoorzone Delft
Forum: Algemeen - Algemeen
29-07-2024 11:19:09
evangoor
evangoor

Op Utrecht Lunetten is het al jaren gebruikelijk dat je je kosten voor de stadsbus naar Utrecht Centraal (en terug), als vaste klant van NS en zonder dat NS trein vervangend vervoer organiseert (of NS-kaartcontrole in de bus organiseert), zelf weer moet terughalen bij de klantenservice. Dus ja, ander tarief maar komt wel in aanmerking voor vergoeding. Ik heb hier overigens geen zin (meer) in en pak de fiets naar CS.

 

29-07-2024 11:38:23 1
mtlx
mtlx

Update | 29-07

De werkzaamheden aan het spoor tussen Den Haag HS en Schiedam Centrum lopen verder uit.

De prognose van in dienst geven is onbekend.

www.prorail.nl

 

29-07-2024 13:05:36
Marco
Marco

Op deze algemene pagina staat een stukje over "omreizen via een andere vervoerder". Het staat er niet heel expliciet, maar ik haal er uit dat NS een omreisadvies via een andere vervoerder geven, dat ze dit dan ook vergoeden.

Er staat ook:

We vergoeden alleen de kosten voor het omreizen met andere vervoerders als wij je geadviseerd hebben om met deze vervoerder(s) om te reizen.

Het is niet allemaal heel duidelijk, maar ik dit geval neem ik aan dat ze de meerkosten voor de tram vergoeden.

 

29-07-2024 13:22:05
MaxBB
MaxBB

Quote
mtlx (29-07-2024 11:38:23):


Update | 29-07

De werkzaamheden aan het spoor tussen Den Haag HS en Schiedam Centrum lopen verder uit.

De prognose van in dienst geven is onbekend.

www.prorail.nl



Dat het zo ver kan escaleren belooft veel voor toekomstige werkzaamheden :(

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

29-07-2024 13:30:54
Oldskool
Oldskool

Kan, maar hoeft natuurlijk niet.

 

29-07-2024 13:33:32
AlexNL
AlexNL

Het is nu hartje zomer en het EK is voorbij, dat zal ongetwijfeld een rol spelen m.b.t. de beschikbaarheid van technisch personeel.

 

29-07-2024 13:39:54
mren
mren

Het is natuurlijk niet zo dat die planning pas een weekje van tevoren wordt gemaakt.

Als buitenstaander lijkt het erop dat Strukton wat te krap heeft gepland. Bijvoorbeeld te weinig medewerkers met bepaalde kennis ingezet. Of geen rekening gehouden met uitloop waardoor deze medewerkers nu elders aan de slag zijn of met hun familie op vakantie zijn vetrokken.

De interessante vraag is dan hoe ProRail en Strukton dit contractueel hebben geregeld. RWS hanteert flinke malusregels bij onbeschikbaarheid van kritieke infrastructuur.

 

29-07-2024 16:49:26 1
broek53
broek53

Het gaat om de "seinwezenmonteurs" voor het buitenwerk van de beveiliging. Civiel en bovenleiding zijn al lang klaar en de beveiligingsinstallatie als zodanig is vorige week al getest.

 

31-07-2024 13:26:11
michaben
michaben

ProRail verwacht dat de treinen vanaf vrijdagochtend weer kunnen rijden.

 

31-07-2024 16:14:47
rogierdegr
rogierdegr

Zou eens tijd worden, want deze vertraging is natuurlijk niet de bedoeling en bij dit soort buitendienststelling moet de boel, inclusief personeelsplanning perfect op orde zijn.

Juist om dit soort onacceptabele situaties te voorkomen. De reden is dat dit structureel reizigers kan kosten.

 

01-08-2024 08:57:48
thom
thom

De planning zal ook ongetwijfeld wel op orde zijn geweest, soms is de praktijk toch echter weerbarstiger.

 

01-08-2024 12:55:49
sjoerd
sjoerd

Zeer begrijpelijk. Hang thuis maar eens een lampje op. Je had toch alles in huis? Tien tegen een dat dat langer duurt omdat...

Er wordt vaak gedacht dat als de planning met uitloop maar goed is, dat er dan niets meer tussen kan komen. Echt wel.

 

01-08-2024 14:28:32
DeadDevil1
DeadDevil1

Quote
rogierdegr (31-07-2024 16:14:47):


Zou eens tijd worden, want deze vertraging is natuurlijk niet de bedoeling en bij dit soort buitendienststelling moet de boel, inclusief personeelsplanning perfect op orde zijn.

Juist om dit soort onacceptabele situaties te voorkomen. De reden is dat dit structureel reizigers kan kosten.


Ik vind dit wel heel recht toe recht aan van je, Prorail is hierbij de dupe van zijn eigen aannemer die specialisten tekort komt. Neem hierbij ook de zomervakantie (genoeg bouwvakkers die met vakantie willen met kids dus niet in de bouwvak vakantie willen) en dus ook de bouwvak vakantie die in delen van het land al begonnen is. Ik snap je frustratie heel goed ik ben zelf OV afhankelijk en het is super frustreren als je traject er compleet uitlicht en ook nog langer dan gepland. (en je moet 5 dagen naar kantoor). Maar denk wel even aan deze factoren

1. Door een tekort bij Strukton in specialisme heeft Prorail (opdrachtgever) een probleem en kan NS en alle spoorse vervoer niet over een tracject.
2. je kunt plannen wat je wilt maar op zulke grote projecten kan er nu eenmaal van alles mis gaan, Als ICT-er weet ik dat je nooit op techniek mag vertouwen als het nieuw/vernieuwd is er worden zoveel honderden kabels vervangen maar uit eindelijk krijg je er wel vanalles voor terug.
3. Denk ook is aan al die werkzaamheden buiten vakanties. Deze gaan vaak volgens planning, en kijk ook even naar hoeveel er gedaan word aan spoor onderhoud/uitbreiding/vernieuwing in ons land. In andere landen ga je echt huilen van frequenties/betrouwbaarheid tov het aantal treinen. We doen het zo slecht nog niet hier in NL.

en als je even terug gaat kijken naar de geschiedenis van nederland en grote projecten HSL/Betuweroute dan is dit zo erg nog niet.

 

01-08-2024 14:40:05 1
mren
mren

Voor de beeldvorming het wint van de feiten: de Betuweroute is keurig binnen planning opgeleverd.

 

01-08-2024 18:18:10
Oldskool
Oldskool

Hanzelijn ook, en ook nog eens ruim binnen het budget. 👌🏻

 

01-08-2024 18:23:21
broek53
broek53

Nieuwbouwprojecten van een nieuwe lijn zijn van een heel andere orde dan een verbouwing in een paar dagen op een beperkt gebied.

 

01-08-2024 18:59:25
michaben
michaben

Quote
mren (01-08-2024 14:40:05):


Voor de beeldvorming het wint van de feiten: de Betuweroute is keurig binnen planning opgeleverd.


Als de planning continu aanpast kom je altijd op tijd. Maar toen men begon met de aanleg van de BetuweRoute was de planning 2005, dat werd al vrij snel uitgesteld tot 2006 en weer later werd dat 2007.

 

02-08-2024 15:52:16
phantom
phantom

Dat is een kwestie van hoe je er naar kijkt,zouden sommige mensen zeggen ;-)
Overigens is het gehele project BR alles behalve af,als je naar het totale trace kijkt ( wat dus verder loopt dan de grens)
En dat loopt nog steeds "risico" op wederom een gewijzigde afleverdatum,al is ook dat weer net hoe je dr naar wilt kijken ;-)

 

23-08-2024 15:06:42
Dionysusnu
Dionysusnu

Door tekorten zullen de werkzaamheden rond Schiedam ook nog in 2025 doorlopen: www.prorail.nl

ProRail kondigt alvast aan dat er later dit jaar 2 keer werkzaamheden zijn tussen Dtcp en Rtd: 11 t/m 14 oktober, en 22 - t/m 3 november