Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): V250 - Treinstellen V250 |
![]() |
17-02-2018 12:34:41 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De plaats Firenze kennen wij als Florence. |
25-02-2018 17:17:33 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Inmiddels heeft men volgens het Italiaanse forum nieuwe cijfertjes geplakt: de 4816 heet nu ETR700-016. En men vraagt zich af wat er eerder gaat gebeuren: een vrouwelijke paus of de indienststelling van de V250.. ![]() http://forum.ferrovie.it/viewtopic.php?f=3&t=42185&start=45 |
04-06-2018 21:41:25 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En de trein met het rugnummer no. 16 heeft inmiddels al op eigen kracht gereden. Op de video passeert hij op een regulier spoor de plaats Monterotondo. https://www.youtube.com/watch?v=h4w7VlDfB30 De toelating is in volle gang zo te zien. Laatst bewerkt door aarclay op 04-06-2018 21:42 Choo choo..... |
18-06-2018 20:18:01 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Volgens : http://www.ferrovie.it/portale/articoli/7541 . wordt er nu ook overdag getest ( SCMT is een van de Italiaanse beveiligings systemen). Verder wordt verwacht dat per dienstregeling December dit jaar er stellen gaan rijden als Freccia Rossa, dat is het hoogste kwaliteits niveau , dus hoger dan de eerst aangedachte Freccia Argento. Mocht je binnenkort in Toscane op vakantie zijn zou je stel nr 16 kunnen spotten lijkt het. |
![]() |
advertentie |
19-06-2018 09:58:52 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Een stuk mooier zo, in dat zilvergrijs. (Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die t op zich best mooie treinen vindt.) Hopelijk wordt de nieuwe kleur een beetje toonbaar. Ik ben benieuwd.. |
19-06-2018 17:30:25 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Mooi is een kwestie van smaak,en smaken verschillen nou eenmaal. Buiten het feit om dat ik ze nooit mooi heb gevonden is t belangrijker dat ze nou niet weer uit elkaar vallen ![]() Wel moet ik toegeven dat dat grijze jasje die dingen beter staat dan dat zuurstok patroon wat ze hier hadden,maar dat geheel terzijde %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-06-2018 17:40:15 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Ik moest ook wennen.. Hoe werden de eerste hondekoppen eigenlijk ontvangen trouwens? Maar inderdaad: hoe gaan ze t doen.. |
25-06-2018 15:38:36 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
De kleurstelling zoals- ie wellicht wordt: http://www.ferrovie.info/index.php/it/42-primo-piano/5295-ferrovie-ecco-come-potrebbe-essere-la-livrea-frecciarossa-degli-etr-700 Zilvergrijs is wel mooier.. |
10-08-2018 23:23:38 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
oei. Moeizaam. http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic.php?f=47&t=19549&start=2040 |
11-08-2018 13:09:00 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Met alle respect voor de aanrader, maar ik pak liever de cryptogram in mijn dagblad.![]() |
11-08-2018 16:05:44 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Met google translate kan je de hoofdlijn van de discussie wel volgen, maar wat er nu zo moeizaam gaat kan ik niet ontdekken, behalve een hoop gedoe over de kleurstelling. |
11-08-2018 23:07:59 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Misschien kun je de volgende keer (in grote lijnen) even vertellen waar het over gaat. Nu moet iedereen dezelfde tientallen posts door de vertaler halen.... |
16-08-2018 17:11:10 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Het wordt duidelijk waar de ex V250 stellen met de nieuwe dienst van a.s. December als ETR 700 zullen gaan rijden. De verbinding Milaan- Venetie , met uitlopers in het westen tot Turijn en Genua en in het Oosten tot Udine en Triest. Ook denken ze nog na over een slag langs de Adriatische zee tussen Venetie en Lecce Gestart wordt met twee omlopen en dan komt er elke paar weken een stel bij. Bron: http://www.ferrovie.it/portale/articoli/7730 Laatst bewerkt door cuneo56 op 16-08-2018 17:39 |
16-08-2018 19:36:40 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Mooi Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
17-08-2018 00:30:44 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Hoe oud zijn die stellen inmiddels? Een jaar of 10? |
17-08-2018 01:03:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ruim zelfs rekenende vanaf het eerste stel, ik denk dat de eerste al 12 jaar zal zijn. De bouw van het eerste treinstel duurt altijd wat langer dan de volgende. Laatst bewerkt door aarclay op 17-08-2018 01:08 Choo choo..... |
30-08-2018 21:24:25 | ||
---|---|---|
RudiL
![]() |
De nieuwe beschildering: http://www.ferrovie.info/index.php/it/42-primo-piano/6084-ferrovie-l-etr-700-in-livrea-definitiva-trasferito-a-firenze |
17-11-2018 18:22:20 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
En hier een beter beeld: https://www.flickr.com/photos/stellini/30985674397/in/contacts/ En deze mag er ook zijn: https://www.flickr.com/photos/elmeon/30986099887/in/contacts/ Laatst bewerkt door icetha op 17-11-2018 18:36 |
18-11-2018 09:09:22 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Gelden in Italie heen regels voor contrasterende deuren?? |
18-11-2018 09:47:18 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Jawel, want het is opgelegd vanuit de EU. Echter de precieze invulling van de regel is nogal subjectief omdat de wet niet nauwkeurig is omschreven. Daarom intepreteert elk land de regels op zijn eigen manier. |
19-11-2018 10:31:17 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Go Fyra go! http://iltirreno.gelocal.it/pistoia/cronaca/2018/11/18/news/etr700-il-primo-treno-e-in-prova-1.17476040 Google Translate brouwt er dit van: Gistermorgen begonnen de tests voor de operatie met de transfer van Pistoia naar Milaan, de eerste Etr-trein vanuit de Hitachi-fabriek in Via Ciliegiole en bestemd voor Trenitalia. De Etr700 voor Trenitalia zijn ontwikkeld door Ansaldo Breda in samenwerking met Hitachi Rail. De twee bedrijven hebben een tijdelijke groepering van bedrijven gevormd voor het beheer van het contract. De pre-oefening gaat verder op de lijnen Milaan-Bologna-Ancona-Pescara. |
19-11-2018 21:34:35 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Er zit een dun zilverkleurig lijntje rond de deuren ![]() https://www.youtube.com/watch?v=U8aVlSL8P-I |
02-02-2019 11:24:06 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Het schiet allemaal nog niet erg op.![]() t Wordt nu Frecciargento ipv Frecciarossa. Want het ding kan geen 300, en dat vond iemand toch niet leuk. Of zoiets. Echt zin hebben ze er niet in, blijkbaar.. http://www.ferrovie.it/portale/articoli/8173 |
07-02-2019 11:09:32 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Ik heb mij laten vertellen dat de vertraging niet alleen met een kleurwijziging te maken heeft. De Italianen vonden een week voor aanvang van de indienststelling 1 toilet op 100 reizigers wat weinig bij ritten van 6-8 uur, dus er worden nu voor 31 maart nog extra toiletten ingebouwd. |
07-02-2019 12:11:41 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Dat klinkt als een optimistische planning, vergeleken met hoe lang het toevoegen van een toilet aan de SLT heeft gekost... |
07-02-2019 13:26:12 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Het zijn Italianen hé![]() |
07-02-2019 13:46:51 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Gewoon wat gaten in de bodem maken, pot monteren met spoelbakje, wandje en deur zetten. Eerst nog even een paar stoelen verwijderen en nog een waterbak tegen het plafond schroeven en een paar leidingen erin freubelen. Oh ja bij het volgende stel kan het wel wat anders gemonteerd worden er is toch geen enkel stel wat gelijk is. Tekeningen waar hebben we het over %02% Laatst bewerkt door maarten83 op 07-02-2019 13:47 |
07-02-2019 15:34:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een open toilet met 250 km/u? Nee Dankje ![]() |
07-02-2019 15:54:04 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
dan hangen we er nog ff een opvangbak onder, met wat beugeltjes! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-02-2019 17:37:02 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Was er in het verleden hier in Nederland al niet eens een afscheidsrit van een SGM-II waarbij ze een chemische toilet hadden neergezet? |
07-02-2019 18:46:47 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ja, dat was de rit van Spoorforum op 20 september 2008. Ik meen dat een deel van het balkon afgesloten was en het toilet voor de deur naar de bakovergang stond. Laatst bewerkt door AlbertP op 07-02-2019 18:47 |
02-03-2019 11:26:01 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Er lijkt schot in te komen! De eerste serieuze langeafstandsrit ooit. Met een trein die in 2009 had moeten rijden.. Milaan-Bari http://www.ferrovie.it/portale/articoli/8251 En ik vind t afgezien van die snor een mooie trein. *wegduikt* |
15-04-2019 16:07:10 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Niet goed, geld terug. NS krijgt een 'refund' %01% https://nos.nl/artikel/2280569-fyra-meevaller-ns-krijgt-nog-eens-21-miljoen-euro-van-italianen.html Frequent flyer van Apn - Ut v.v. | OBIS Heavy User |
15-04-2019 19:06:18 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Kan de Fyra soap eindelijk afgesloten worden. En kan NS zich volledig richten op de Coradia. |
15-04-2019 19:11:44 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Zou een goeie mop zijn als die trein daar zonder problemen kan rijden. |
15-04-2019 19:46:03 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ik zou dit topic eens doorlezen. Zo’n grote mop is dat niet. NS heeft een goede keus gemaakt. |
17-04-2019 06:59:09 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Nou, veel last van sneeuw zullen ze daar niet hebben. Verder zijn ze ook nog niet verder dan proefritten zonder reizigers, met 3 stellen. De rest is of in ombouw, of staat nog te wachten op die ombouw. Dus veel snelheid zit er ook niet in. De ombouw houdt ook meer in dan even een nieuw likje verf. De bouwkwaliteit was niet zo geweldig. Dus als NS er mee was gaan rijden dan had je daar waarschijnlijk ook wel problemen mee gehad. |
03-05-2019 17:07:25 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
https://twitter.com/CapotrenoEd/status/1124062591498825728 Klein kiekje van de binnenkant. |
14-05-2019 11:21:37 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
We zijn benieuwd: Vanaf 9 juni gaat er een slagje in reizigersdienst komen voor de ETR700. Milano Ancona 8825/8829 Ancona Milano 8802/8804 Laatst bewerkt door lex_t op 14-05-2019 11:22 |
14-05-2019 14:39:55 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Vooral ook benieuwd hoeveel stellen ze voor die treindienst inzetbaar / op warme reserve hebben. |
26-05-2019 13:37:22 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
We tellen af.. Er zijn nu volgens mij 3 stellen opgeknapt. Zoals ik her en der lees, zijn er de nodige verbeteringen doorgevoerd. Ook de Italianen zijn benieuwd.. Met filmje en dienstregeling: https://www.ferrovie.info/index.php/it/42-primo-piano/9642-ferrovie-etr-700-tra-ancona-e-milano-notizie-e-considerazioni-video Laatst bewerkt door lex_t op 26-05-2019 13:38 |
03-06-2019 19:58:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Beetje laat bericht, maar RTL Nieuws meldt dat de V250 (ETR 700) weer rijdt. Vermoedelijk was er recentelijk een persbijeenkomst waar RTL 4 bij was. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4733681/fyra-rijdt-weer-italie-en-dat-levert-de-ns-miljoenen-op In het RTL Nieuws van 19:30 van vandaag was een interview te zien, en een klein kijkje in de trein. Opvallend is dat er nu schermen aan het plafond hangen, en natuurlijk een ander interieur. Komende tijd gaan we vast wel meer van deze trein zien. Laatst bewerkt door aarclay op 03-06-2019 19:59 Choo choo..... |
04-06-2019 09:50:48 | ||
---|---|---|
derdeklas
![]() |
Mooie kleurstelling in die ETR700 uitvoering! Smaken verschillen maar ik vond de trein zoals hij bij ons rondreed er altijd wat dommig uitzien vanwege het spierwit uitvoeren van de wat aparte kopvorm, en met die grote zwarte bek rondom de koppeling. Juist die kopvorm komt in de nieuwe kleuren goed tot zijn recht. |
04-06-2019 09:54:53 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Een zeer lange ontwikkeling heeft deze trein meegemaakt. En dan rijdt het nog niet eens op de Italiaanse HSL. Maar op klassieke spoor. NS heeft er goed aan gedaan om de Fyra terug te sturen naar Italië. Trenitalia laat deze trein om politieke reden van de Italiaanse overheid op het spoor rijden. En de ontwikkelingen zijn veranderd. Ze begonnen met het idee van 2 HST per uur tussen Amsterdam - Brussel. Maar de geschiedenis van de HSL heeft geleerd dat voor 2 HST p/u tussen Amsterdam - Brussel te weinig vervoersaanbod is. Naast de HST willen treinreizigers ook graag flexibele goedkopere treinen. NMBS heeft gelijk gekregen dat naast de Thalys een gewone Beneluxtrein moet rijden. Alleen wordt de Beneluxtrein zodanig vertraagd dat een Flixbus mee kan concurreren. Op de HSL is het belangrijker gebleken de snelle lijn te gebruiken voor binnenlandse verbindingen. Jammer genoeg kan de huidige ICD alleen nog tussen Amsterdam - Breda/Brussel en Den Haag - Breda - Eindhoven/Brussel rijden vanwege te weinig treinmaterieel.. Met de ICNG zal dat veranderen. En wordt de HSL meer in het hoofdrailnet geïntegreerd. Het Fyra project was niet alleen technisch een flop. Maar het concept is ook niet van deze tijd meer. |
04-06-2019 12:53:21 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Het andere interieur is volgens mij vooral een ander stofje op de stoelen. Een ander verfje aan de buitenkant doet wonderen inderdaad. En waarschijnlijk zijn nu alle schroeven wél ordentlijk aangedraaid. De Fyra was een ongewenst kind, dat lag niet alleen aan de stellen. En met 250 door een dik pak sneeuw razen is nooit aan te raden. Dan verlies je wat plastic.. |
04-06-2019 13:40:05 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteDit is flauwe kul. Als het echt een ongewenst kind zou zijn geweest, had NS die dingen allang afgestoten. Er is toch nog aardig wat tijd en geld ingestoken om ze op de baan te krijgen en te houden. QuoteDeuren waren niet van plastic. Evenmin de accubakken. 250 km/h door een dik pak sneeuw? ![]() ![]() |
04-06-2019 14:35:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
We gaan toch niet de gehele Fyra-enquete weer oprakelen? En dan alleen van die dingen waar zelfs nu nog mee te scoren valt? Dit topic gaat over de inzet in Italië; laten we het alstublieft daarbij houden. |
04-06-2019 15:52:28 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Nee hoor. Reageerde alleen op de beweringen van lex_t, welke feitelijk onjuist zijn. Als dat soort onjuistheden hier , in dit topic, niet gezegd worden, kan er gerust on topic gebleven worden. ![]() Laatst bewerkt door Oldskool op 04-06-2019 15:53 |
04-06-2019 18:07:16 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Overigens wel opmerkelijk dat in het interview bij RTL Nieuws wordt gemeld dat de problemen in Nederland vooral "kleine probleempjes" betroffen die snel opgelost konden worden. Daar heb ik dan zo m´n twijfels over, zeker gezien hoelang ze in Italië bezig zijn om ze op de baan te krijgen. %03% |
04-06-2019 18:11:03 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ze zullen eens zeggen dat ze grote problemen hadden in de trein.. |
04-06-2019 22:36:01 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Maar degene die ze bij RTL Nieuws interviewden werkte 6 jaar geleden niet eens bij AnsaldoBreda... die heeft alles van 'horen zeggen' gekregen. En hij werkt voor AB/Hitachi, natuurlijk ga je dan niet zeggen dat het een kwalitatief uitermate teleurstellend product is. Anders kan hij morgen op zoek naar een nieuwe baan... |
05-06-2019 22:13:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Een beetje persvoorlichter / woordvoerder had gewoon gezegd "dat de trein betrouwbaar rijdt*" en geen sneer naar Nederland zou maken. En als de verslaggever door zou gaan, "dat dat tijdperk afgesloten is." * = Ikzelf kan hier niet over beoordelen totdat ikzelf met de trein gereisd heb. ![]() We zullen het wel horen, hoe het rijdt. Hitachi zal vast een hoop Japanse techniek in de trein hebben gebouwd, dus van de ondermaatse kwaliteit zal weinig meer overgebleven zijn, hoop ik. Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel er van de overige 14 treinen die nog te gaan zijn, al opgeknapt zijn. Of zijn er nog aparte treinen die nog testritten rijden? Laatst bewerkt door aarclay op 05-06-2019 22:14 Choo choo..... |
02-07-2019 10:22:15 | ||
---|---|---|
Cfbielok
![]() |
ex NS 4804 gespot in Milano Centrale op 1 juli 2019. In dienst tussen Milaan en Ancona. |
19-09-2019 20:39:39 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Nu hebben ze wél Wifi! (Ik las ergens dat er voor miljoenen per treinstel wordt verspijkerd. Aanschaf NS was 15 miljoen per stuk, FS zou 6 miljoen per treinstel kwijt zijn.) Het vijfde treinstel (ex 4881) is inmiddels aan de praat: https://www.ferrovie.info/index.php/it/42-primo-piano/10952-ferrovie-presentati-a-bari-l-etr-700-e-i-collegamenti-frecciargento http://www.ferrovie.it/portale/articoli/8838 Laatst bewerkt door lex_t op 19-09-2019 20:44 |
![]() |
advertentie |
19-09-2019 21:46:47 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Bericht in het Engels: https://www.railwaygazette.com/passenger/frecciargento-700-to-serve-bari-from-september-29/54609.article |
19-09-2019 22:33:16 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Ferrovie.info heeft een tabje waar je de taal kunt veranderen. Wordt dan soort Nederlands.![]() |
28-12-2019 00:00:58 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Staat op Ferrovie.info niet zo heel positief bericht over dat de treinen nogal met kinderziektes kampen, terwijl een trein na 15 jaar redelijk betrouwbaar zou moeten zijn. https://ferrovie.info/index.php/it/13-treni-reali/12339-ferrovie-gli-etr-700-e-i-problemi-di-gioventu-da-risolvere-in-fretta-video |
28-12-2019 00:11:31 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Goh, wat gek %08% |
28-12-2019 10:12:03 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
Nou ja, 15 jaar oud, maar strikt genomen rijdt hij pas een jaartje of zo. %08% |
28-12-2019 19:18:34 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote De treinstellen worden voor de helft van de nieuwwaarde gerenoveerd, dus losliggende kabels e.d. zullen wel verholpen zijn. ![]() |
28-12-2019 20:45:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is maar de vraag, dat zou je bij de bouw al verwacht hebben, die de volledige nieuwaarde gekost heeft![]() |
29-12-2019 23:01:37 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Maar nu is t voor hun eigen TI, niet voor die gierige Nederlanders![]() |
01-04-2020 16:42:01 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Bij toeval nog 2 stukken V-250 gevonden op youtube op het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=3jXEamiRAII Het begint ter hoogte van 5:15. Locatie ongeveer 50 km ten zuiden van Milaan. Laatst bewerkt door alle46 op 01-04-2020 22:42 |
01-04-2020 18:14:17 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Leuk, maar traject Voghera - Piacenza ligt een stukje onder Milaan, 50km klopt dan weer wel.![]() |
01-04-2020 22:44:39 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Gecorrigeerd! Ik moet beter lezen %04% |
02-04-2020 12:13:40 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Hier staat hij. Laatst bewerkt door moderator op 13-03-2022 15:16 |
02-04-2020 23:40:23 | ||
---|---|---|
treinfreak
![]() |
Als je trouwens in google maps naar de fabriek van Hitachi (ex AB) in Pistoia gaat zie je de V250/ETR700 ook volop staan als geheel als in onderdelen. Sommige rijtuigen staan nog steeds in de folie met de zuurstok kleurstelling. https://www.google.com/maps/@43.9200659,10.9028579,179a,35y,39.48t/data=!3m1!1e3 https://www.google.com/maps/@43.9207661,10.9024136,3a,22.3y,339.32h,90.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sduxauT14_svoIjbBb3mXkA!2e0!7i16384!8i8192 wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
03-04-2020 09:34:41 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Sitav is een van de bedrijven die zich bezighoudt met de renovatie van de V250/ETR700 Quote Laatst bewerkt door moderator op 13-03-2022 15:17 |
14-01-2021 22:12:11 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Een youtube filmpje van een rit met de V250/ETR700 in Italië, afgelopen zomer. https://www.youtube.com/watch?v=RXmiAxkflps |
11-03-2022 17:38:25 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
In de Italiaanse spoor media weer een berichtje over de ex V 250 stellen. Naast een melding dat sommige treinen paren door Corona wel gepland waren maar niet altijd of slechts tijdelijk echt reden, de melding dat van de 17 in dienst te stellen stellen er nog steeds eentje ontbreekt ( trein 03) Verder de melding ( maar nog een gerucht) dat er plannen zijn om de ETR 700 zoals ze nu heten naar het Freccia Rossa segment over te hevelen. Dat was ooit ook het eerste idee want de eerst geroveerde V250 werd ook in het rood afgeleverd , de rest volgde in het zilver van de Freccia Argento waarin ze nu dienst doen Laatst bewerkt door cuneo56 op 11-03-2022 17:41 |
11-03-2022 21:03:02 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Voldoen die dingen eigenlijk een beetje? Heeft FS een miskoop gedaan of heeft NS/NMBS ze te vroeg afgeschreven? |
12-03-2022 01:02:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het huidige functioneren zegt eigenlijk weinig over het functioneren in de tijd van NS, nadat ze naar Italië gegaan heeft het nog een aantal jaar geduurd voor de stellen op de baan kwamen en zijn ze ook voor een groot deel nogeens compleet uit elkaar geweest. De tijd dit dat nog gekost heeft, daar kon NS natuurlijk niet meer op blijven wachten als je het optelt bij de tijd die de stellen al te laat geleverd waren en de jaren die ze nog aan het aanmodderen zijn geweest in Nederland in de poging er nog wat van te maken. |
12-03-2022 01:03:40 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Het is niet alsof ze in Italië meteen zijn gaan rijden. In augustus 2017 werd bekend dat Trenitalia de V250s heeft gekocht, de eerste betalende reizigers stapten in juni 2019 in. TI heeft dus bijna 2 jaar nodig gehad om de treinstellen geschikt te krijgen om er reizigers mee te vervoeren. Ten tijde van het Fyra-fiasco, na uitdienstname van de treinen, werd een termijn genoemd van 18-24 maanden om de treinen in z'n geheel te fixen. Het vertrouwen in de leverancier was geheel weg. Ga je dan nog zo lang door met een project als je niet zeker weet of je leverancier, die je al niet vertrouwt, kan leveren? |
12-03-2022 06:24:41 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Als ze in Italië voldoen betekent dat nog niet volautomatisch dat ze dat in Nederland ook gedaan zouden hebben. Er zijn wel meer factoren die daar een rol in spelen. Laatst bewerkt door BVisser op 12-03-2022 08:45 |
12-03-2022 08:35:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Wat ik er zelf van gezien heb rijdt het netjes en op tijd.( maar da's uiterst subjectief). Maar heb ook wel eens iets gelezen over gestrande treinen. Bedenk wel dat in Italie ( net als ook in andere zuidelijke landen) de reserves altijd veel hoger zijn dan in Nederland en al helemaal in schril contrast staan met de heel hoge inzet die NS Hispeed voor ogen had. Laatst bewerkt door cuneo56 op 12-03-2022 09:12 |
12-03-2022 10:51:07 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Nee dan ga je 7 jaar zitten wachten op de eerste ICNG. Vervolgens heeft 22 maanden nadat daarvan de eerste treinstel het land in is gekomen nog geen enkel stel reizigers vervoerd en is de kans 0.00000% dat dat binnen 24 maanden wel het geval zal zijn. Bij de afhandeling van het Fyra drama werd ook beweerd dat de HSL concessie niet aan een andere partij gegund kon worden omdat NSR als enige in staat zou zijn om op afzienbare termijn het probleem zou kunnen oplossen. In de tussentijd is bij talloze aanbestedingen wel aangetoond dat andere vervoerders geen 9 jaar nodig hebben om materieel te bestellen en een volledige organisatie op te zetten die met succes een treindienst rijdt. |
12-03-2022 11:09:27 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zijn die tallose aanbestedingen dan vergelijkbaar? Volgens mij zijn dat voornamelijk allemaal 10 uit een dozijn stoptreinen met andere eisen en waar veelal de truc van is dat het al bij een ander rond rijdt. Lijkt mij wel overduidelijk dat er bij ICNG ook wel degelijk een vertraging ontstaan is door corona, en ik benieuwd ben waar je me eonderbouwt dat er de komende 2 jaar nog geen reiziger mee vervoerd zal worden? |
12-03-2022 11:36:35 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Geheel fair is het natuurlijk niet zoals het hier gesteld word. DE stellling dat een andere partij niet in staat zou zijn om het fiasco binnen afzienbare tijd te kunnen veranderen in een werkend product,dat betwijfel ik ook. |
12-03-2022 12:17:15 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Letterlijk al het materieel dat bij aanbesteede treindiensten wordt gebruikt is door de nieuwe toetreders in ons land geintroduceerd. Maar je slaat de spijker wel op zijn kop, de truc is gewoon materieel van de plank kopen zonder het zelf eerst proberen te gaan herontwerpen. Ook bij NSR is dat verschil zichtbaar. De NSR Flirts zijn jaren later besteld dan SNG en jaren eerder geleverd en dan ook nog eens zonder langdurige kinderziektes.
Dat ga ik niet onderbouwen want ik heb ook geen glazen bol waarin je kunt zien hoe de wereld er over twee jaar uit gaat zien. Ik heb ook niet gezegd dat 46 maanden nadat het eerste ICNG stel de grens over is gekomen ze nog steeds niet gebruikt gaan worden. Maar over 2 maanden zijn de eerste 2 jaar al voorbij en ik durf er best een kratje bier op te zetten dat er half mei geen enkel stel structureel in de reguliere dienst wordt ingezet. Laat corona eens 6 maanden vertraging hebben opgeleverd (wat al extreem hoog is aangezien het in de rest van de economie niet zo uit de hand gelopen is) dan heeft het netto dus nog steeds even lang geduurd als het oplappen van die Ansaldo rommel. Dat lijkt me niet iets om trots op te zijn. |
12-03-2022 12:39:11 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Die emoties hebben in ieder geval niet gespeeld bij Stadler want dat had zich ook ingeschreven voor de tender van SNG. De Flirt order is van na het moment dat ze al niet meer in de race waren. |
12-03-2022 12:41:30 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Flirt kende ook diverse kinderziektes, maar dat valt minder op als minder mensen zich ermee bezighouden. ICNG is inderdaad ruim vertraagd geraakt om verschillende redenen en het zal zeker meerdere maanden duren voordat reizigers ermee zullen kunnen reizen. Qua betrouwbaarheid verwacht ik wel dat deze trein stukken beter gaat scoren dan de V250 destijds en ook beter dan de V250 nu in Italië. |
13-03-2022 03:21:18 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Heeft iemand een foto hoe de V250 nu eruit ziet? |
13-03-2022 08:01:08 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Kijk daarvoor eens op de Facebook groep over Beneluxtrein, Fyra, IC Brussel :
|
13-03-2022 09:33:22 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Waarbij je nu links naar een facebook pagina waarbij je alleen toegang hebt als je lid bent... |
13-03-2022 10:05:36 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
over smaak valt niet te twisten, zullen we maar zeggen 😊 |
11-11-2023 16:30:37 1 | ||
---|---|---|
DuLoc
![]() |
De 4805 is (net als de 4803 en 4882) een plukstel geworden en staat hier weg te roesten in San Nicolò, Italië: |
11-11-2023 17:27:37 1 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Quote Kijk eens voor de aardigheid op http://www.railfaneurope.net/pix/it/electric/emu/ETR700/pix.html, hier staan wat foto's. |
11-11-2023 18:28:42 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote |
11-11-2023 21:46:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik hoop dat Seinhuis 1,5 jaar na dato daar zelf aleens een keer op gegoogled heeft ;) Laatst bewerkt door thom op 11-11-2023 21:51 |
11-11-2023 22:18:41 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Oeps, had niet in de gaten waar de grens van nieuwe berichten was 😊 |
11-11-2023 22:40:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Haha, zo'n vermoeden had ik al ;) |
11-11-2023 23:02:52 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Even aan de binnenkant mijn mijn ogen kijken: Die trein ziet er van binnen nog best wel goed uit. Geen tot weinig gesloopt interieur, hoewel ik wel wat mis. Laatst bewerkt door aarclay op 11-11-2023 23:04 |
12-11-2023 11:48:32 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Laat dat maar zitten. |
12-11-2023 13:52:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Inderdaad, en liever het model wat in hun tuin staat even opknappen en een prominentere plek geven. |
12-11-2023 13:55:16 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Met een roestende Fiat er naast wel een bevestiging van een mogelijk vooroordeel. 🙂 |
12-11-2023 23:36:38 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Noum, ik denk dat je het hele V250 gebeuren geen prominente rol wilt geven gezien de successen daarvan ;) |
14-12-2023 10:31:28 1 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Op X/Twitter wordt gemeld dat de V250 is in Slovenië gespot voor testritten: Link naar tweet |
14-12-2023 19:08:36 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Volgens deze site gaat deze vanaf april treinen rijden van Milaan naar Ljubljana v.v. als Eurocity 137 |
29-03-2024 20:30:13 | ||
---|---|---|
DuLoc
![]() |
Weet iemand eigenlijk of de verbouwde V250 (a.k.a. ETR 700) nog steeds onder 1,5 kV kan rijden? |
29-03-2024 22:04:15 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Vagonweb.cz meld de inzet in EC137 vanaf 9 juni |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): V250 - Treinstellen V250 |
![]() |