16-04-2024 13:54:47 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Gisteravond stond de 8652 in ruste bij station Hlm. |
16-04-2024 14:27:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
|
16-04-2024 21:28:59 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt voor de info :-)
Laatst bewerkt door M-BASS op 07-11-2024 17:45 |
19-04-2024 18:10:51 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 VI 8652 werd na z'n kabelrevisie op maandag 15-04-2024 op Haarlem NS geplaatst. De 8652 ging op woensdag 17-04-2024 richting de NS lijnwerkplaats Onnen. Er stonden nog orders open die men in Onnen afwikkelt (waaronder Periodiek onderhoud). Daarna zal de 8652 weer terugkeren in de reizigersdienst. Vandaag, vrijdag 19-04-2024, werd de NS VIRMm1 IV 9420 afgeleverd na zijn kabelrevisie. Gisteren, op donderdag 18-04-2024, maakte de 9420 een proefrit. Het stel werd zojuist afgeleverd op Haarlem NS en zal binnenkort weer terugkeren in de reizigersdienst. Tenslotte werd ook op vrijdag 19-04-2024 de NS VIRMm1 IV 9427 binnengenomen in het NS Revisiebedrijf. Men zal eerst een test gaan doen met het afpompen van de biobak. Aansluitend gaat de 9427 als 8e stam in revisie voor de vervanging van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak. Het eerstvolgende stel dat binnen zal komen voor deze revisie, zal weer een VIRMm1 VI stel zijn. Dit zal zijn op vrijdag 26-04-2024 of maandag 29-04-2024. Momenteel is mij nog niet bekend welk stel dit zal zijn. Laatst bewerkt door wyke2207 op 19-04-2024 18:59 |
![]() |
advertentie |
20-04-2024 18:31:38 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt voor de info weer, ik verwerk die weer in de lijst. |
21-04-2024 11:19:38 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 VI 8633 is sinds 08-04-2024 ook al binnen voor zijn kabelrevisie Bas. |
22-04-2024 04:13:29 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Dan zet ik die er ook in, thnx |
29-04-2024 06:43:14 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op maandag 29-04-2024 komt de NS VIRMm1 VI 8653 näar het NS Revisiebedrijf voor het ondergaan van de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 en mBv7 bakken van het stel. De 8653 stond vanmorgen al op Haarlem NS. De 8653 is het 9e stel dat deze revisie ondergaat. |
08-05-2024 17:57:16 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 IV 9423 stond op woensdag 08-05-2024 op Haarlem NS. Het stel heeft de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak inmiddels achter de rug en zal spoedig weer in de reizigersdienst terugkeren. |
09-05-2024 08:56:51 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Je hebt helemaal gelijk Wijnand, 9423 is alweer in dienst genomen vandaag als trein 2916. Ik werk hem weer bij, bedankt! Edit: ik zie dat 8637 sinds 05-05-2024 weer terug in dienst is, kan het kloppen dat die op 03-05 afgeleverd is? Laatst bewerkt door M-BASS op 09-05-2024 09:20 |
10-05-2024 07:44:49 1 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
|
13-05-2024 21:51:17 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 IV 9434 is op maandag 13-05-2024 in het NS Revisiebedrijf aangekomen voor de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak. Dit is inmiddels het 10e stel dat deze revisie zal ondergaan. |
24-05-2024 15:01:20 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op woensdag 22-05-2024 werd de NS VIRMm1 VI 8633 afgeleverd na z'n kabelrevisie aan de ABv6 en mBv7 bakken. De 8633 vertrok naar de NS Lijnwerkplaats Onnen omdat er nog orders open stonden die men daar verder oppakt. Hieronder is onder andere het periodiek onderhoud. Aansluitend zal de 8633 weer terugkeren in de reizigersdienst. Laatst bewerkt door wyke2207 op 25-05-2024 09:15 |
24-05-2024 15:04:34 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 VI 8655 is op dinsdag 21-05-2024 binnengekomen bij het NS Revisiebedrijf om als 11e stel in revisie te worden genomen voor de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 en mBv7 bakken. Dit is het 11e stel dat in revisie wordt genomen. |
24-05-2024 15:36:20 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt voor de updates, ik verwerk ze in de lijst. |
26-05-2024 10:01:34 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
|
26-05-2024 10:34:47 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
De 8633 is gisteren als 89404 om 18:47 aangekomen in Haarlem |
03-06-2024 10:56:26 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 IV 9478 werd op vrijdag 31-05-2024 binnengenomen bij het NS Revisiebedrijf om als 12e stel in revisie te worden genomen voor de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak. |
07-06-2024 07:55:23 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 VI 8644 wordt/werd op vrijdag 07-06-2024 in revisie genomen voor aanpassingen aan de laagspanningsbekabeling van de Abv6 en mBv7 bak. De 8644 is daarmee het 13e stel dat hiertoe in revisie wordt/werd genomen. |
07-06-2024 08:06:15 1 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op vrijdag 07-06-2024 wordt/werd de NS VIRMm1 VI 8653 afgeleverd na z'n kabelrevisie aan de ABv6 en mBv7 bakken. De 8653 keert spoedig weer terug in de reizigersdienst. |
12-06-2024 07:09:53 1 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Het staat er weer in, thnx! |
15-06-2024 10:45:59 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 IV 9434 reed op donderdag 13-06-2024 z'n proefrit nadat de revisie van de laagspanningsbekabeling werd afgerond. De 9434 keerde op vrijdag 14-06-2024 terug in de reizigersdienst. De 9434 was stam 10.
Het zal sommigen misschien zijn opgevallen dat stam 8, de 9427, nog steeds niet is afgeleverd. Dat klopt. Men heeft bemerkt dat de bedrading en de constructie erom heen van dit stel in een dusdanige toestand verkeert, dat dit een probleem vormt om het stel op de gangbare wijze te behandelen. Daarom is dit stel voorlopig 'on hold' gezet tot waarschijnlijk eind september.
Rond donderdag 20-06-2024 zal het eerstvolgende (14e) stel worden binnen genomen voor deze revisie. Dit zal de NS VIRMm1 IV 9401 zijn. Laatst bewerkt door wyke2207 op 15-06-2024 17:45 |
21-06-2024 10:01:41 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Wederom bedankt voor het delen van de info! Het was me inderdaad opgevallen dat het lang duurde dat 9427 weer terug in dienst kwam. Jammer dat die voorlopig aan de kant staat; kan dit een gevolg zijn van zo lang wachten met het vervangen van de bekabeling? |
21-06-2024 11:04:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
|
28-06-2024 16:49:13 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 VI 8655 maakte op vrijdag 28-06-2024 z'n afleveringsproefrit na afloop van de revisie aan de laagspanningsbekabeling en werd aansluitend door het NS Revisiebedrijf afgeleverd. De 8655 werd nabij Haarlem NS geplaatst. De 8655 was het 11e gereviseerde stel en kreeg tevens gele fronten. |
29-06-2024 15:19:05 | ||
---|---|---|
Leo
![]() |
8655 vandaag meteen in dienst, was getuige van eerste inzet na revisie trein 2145 in Vst. Laatst bewerkt door Leo op 30-06-2024 08:54 |
30-06-2024 07:53:38 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Met het afleveren van 8655 is er weer een plekje vrij; is er een ander stel binnengenomen of wachten ze daarmee tot na de zomervakantie?
|
30-06-2024 09:41:40 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Van de 9427 staan 3 bakken 'gekoppeld' buiten op het terrein van de NS Werkplaats. Alleen de ABv6 bak is 'binnen'. Er is volgens mij geen sprake van een 'zomervakantie 'stop', Ik kan hier binnenkort meer over zeggen. |
07-07-2024 15:24:45 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 IV 9450 zal als 15e stel op (of rond) dinsdag 09-07-2024 binnenkomen in het NS Revisiebedrijf voor het ondergaan van de revisie aan de laagspanningsbekabeling van de ABv6 bak. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-07-2024 15:01:53 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Ik zet 9450 alvast erin, thnx! Geen zomerstop dus, aangezien 9450 binnengenomen wordt. Overigens is stel 9478 aan het begin van de avond op 4 juli weer terug in dienst gekomen. Ps. Ik vraag me af of stel 8681 binnengenomen is toen 8655 klaar was; die is sinds 20 juni al niet meer ingezet. Laatst bewerkt door M-BASS op 08-07-2024 15:05 |
08-07-2024 17:13:23 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
8681 staat sowieso in Haarlem. Heb ik vorige week zien staan. |
12-07-2024 18:50:27 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Door mij ontbrekende informatie, maakte ik eerder melding van het in revisie nemen van de NS VIRMm1 IV 9450 als 15e stel in de laagspanningsrevisie cyclus. Dit had op 26-06-2024 de NS VIRMm1 VI 8681 moeten zijn. De NS VIRMm1 IV 9450 volgde als 16e stel op 08-07-2024. Excuses voor dit ongemak. |
13-07-2024 08:14:40 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Ah, dus toch 8681 die het vrijgekomen plekje ingenomen heeft van 8655. Ik pas de lijst even aan. |
13-07-2024 10:11:56 1 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Nu ze druk bezig zijn met laagspanningsrevisie hoe zit het met de revisie van de VIRM-4(9547-9597). Staat die onhold of op een heel laag pitje. Er was wel al een PTO stel toch? |
13-07-2024 10:22:55 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Er is een PTO-stel in de maak (9594). Modernisering start pas over ongeveer twee jaar. |
13-07-2024 10:30:43 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Tnx had verwacht dat ze een moeite door zouden gaan, maar blijkbaar dus niet. De meeste VIRM-4 stellen zijn natuurlijk nu pas 15 jaar oud en VIRM-1 was in 2016 natuurlijk al 20 jaar oud. |
14-07-2024 11:38:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De serie-modernisering dus van de reeks 9547-9597 (minus 9594) |
14-07-2024 11:50:51 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ja dat is precies wat er in het bericht erboven staat toch ;) |
15-07-2024 17:12:58 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op vrijdag 12-07-2024 arriveerde de NS VIRMm1 VI 8615 bij het NS Revisiebedrijf om als 17e stam in revisie te worden genomen t.b.v. de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 en mBv7 bakken van het stel. Het eerstvolgende NS VIRMm1 IV stel dat als 18e stam voor deze revisie naar Haarlem zal komen, is de NS VIRMm1 IV 9473. Dit stel zal op of rond woensdag 24 juli arriveren bij het NS Revisiebedrijf. Laatst bewerkt door wyke2207 op 15-07-2024 17:13 |
18-07-2024 23:07:07 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Vraag me af wanneer de 9556 wordt gereviseerd, t is niet ernstig maar er zijn wel wat beschadigingen aan de livery (vooral de zwarte tekst/ns logo's), graffiti op een van de fronten en beschadigingen bij aan dezelfde kant bij de deur rechts. is ook een van de laatste virm 4 zonder nog gele fronten gezien de 9594 nu nogsteeds in revisie is Laatst bewerkt door Ryanprogam op 18-07-2024 23:08 |
22-07-2024 10:04:48 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
|
23-07-2024 18:55:23 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Stel 9401 is vanmorgen weer in dienst gekomen na kabelrevisie, als trein 702425 |
28-07-2024 13:03:11 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Morgen, maandag 29-07-2024, maakt de NS VIRMm1 VI 8681 (15e revisie) z'n afleveringsproefrit (na revisie van de laagspanningsbekabeling aan ABv6 en mBV7 bakken) waarna het stel direct zal worden afgeleverd. Aansluitend zal de NS VIRMm1 VI 8640 (als 19e stel) worden opgehaald om deze revisie te gaan ondergaan. Laatst bewerkt door wyke2207 op 28-07-2024 13:03 |
28-07-2024 13:11:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe moet ik mij dat kabelrevisieproces precies voorstellen? Worden de coupe's helemaal gestript, of deels, en enkel de plafondplaten? Wel weet ik inmiddels dat er een afdekplaat wordt geplaatst op het balkon, wat de wanden bij sleutelkastjes een opmerkelijk aanzien geeft. |
30-07-2024 09:31:30 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Goede vraag, Aarclay. Wellicht weet iemand hier dat? Stel 8681 is vanmorgen weer in dienst gekomen, en 8644 afgelopen weekend. De wijzigingen staan weer in de lijst. |
02-08-2024 09:31:33 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Vandaag, vrijdag 2 augustus 2024, wordt de NS VIRMm1 IV 9427 door het NS Revisiebedrijf afgeleverd na de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak van het stel. De 9427 was het aanvankelijk 8e stel dat deze revisie zou gaan ondergaan en kwam hiertoe al op 19-04-2024 binnen bij het Revisiebedrijf. Toen bleek dat revisie van dit stel/deze bak, niet op de reguliere wijze kon worden aangepakt, werd de 9427 voorlopig 'terzijde' gesteld. Eerder werd vermeld tot eind september. Blijkbaar heeft men nu toch kans gezien om het stel eerder ter hand te nemen. De 9427 zal vandaag eerst nog een proefrit maken en wordt dan aansluitend gelijk afgeleverd. Het stel kreeg nadien nog onderhoud. Laatst bewerkt door wyke2207 op 07-08-2024 10:24 |
07-08-2024 10:36:48 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Vandaag, woensdag 7 augustus 2024, wordt de NS VIRMm1 IV 9450 afgeleverd door het NS Revisiebedrijf na eerst nog te hebben proefgereden. De 9450 was het 16e stel dat de revisie aan de laagspanningsbekabeling van de ABv6 bak onderging. Vrijdag 9 augustus 2024 komt dan de NS VIRMm1 IV 9480 naar Haarlem om als 20e stel deze revisie te gaan ondergaan. Ook de binnenkomst van het 21e stel is al bekend. Dit zal de NS VIRMm1 VI 8608 zijn. Dit stel zal op vrijdag 16 augustus 2024 naar Haarlem komen om z'n revisie te ondergaan van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 en mBv7 bakken. De NS VIRMm1 VI 8615 zal als 17e stel op of omstreeks maandag 19 augustus 2024 worden afgeleverd na z'n revisie door het NS Revisiebedrijf. |
07-08-2024 14:05:24 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt voor de informatie weer, Wijnand, ik heb het weer in de lijst verwerkt; met de ontwikkelingen in de toekomst nog met een vraagteken erachter (die ik tegen die tijd weer zo weg kan halen). Laatst bewerkt door M-BASS op 07-08-2024 14:05 |
09-08-2024 09:40:16 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
I.p.v. de NS VIRMm1 IV 9480 ging vanmorgen de NS VIRMm1 IV 9413 het laagspanningstraject in. De 9413 stond nl al in Haarlem met schade. De 9413 is daarmee nu het 20e stel dat deze revisie ondergaat. Laatst bewerkt door wyke2207 op 09-08-2024 09:49 |
10-08-2024 08:58:34 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Ik pas de lijst even aan, thnx. |
12-08-2024 09:10:15 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 IV 9427 keerde per vandaag, maandag 12 augustus 2024, weer terug in de reizigersdienst. Het stel reed trein 3919 tussen Eindhoven en Heerlen. De 9427 reed voor het laatst op donderdag 18 april 2024. Zoals bekend vergde de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak van dit stel een aparte aanpak. |
12-08-2024 21:13:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover mijn inlichtingen strekken, bleek de ABv3/4 (380 8027) ook uitgevoerd met het 'slechte' kabelwerk en moest hiervoor ook nieuwe bekabeling ontworpen en uiteraard aangebracht worden. Reconstructie: deze bak is eind 2014 na vier jaar stilstand hersteld van forse brandschade en zeeer waarschijnlijk toen nieuw bekabeld. |
21-08-2024 10:35:13 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Stel 8615 is op 18-8 's nachts weer terug in dienst gekomen als trein 1406, iets eerder dan de verwachting van 19-8. Ik kan zien dat stel 8608 na 14-8 niet meer ingezet is, wss is die dan naar hlmwph zoals eerder aangekondigd. Stel 9450 is nog niet terug in dienst; is die eerst naar Mt gegaan voor andere werkzaamheden? |
23-08-2024 07:51:48 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Ook de NS VIRMm1 IV 9450 is dan uiteindelijk per vandaag, vrijdag 23-08-2024, weer in dienst gekomen. Er zal inderdaad nog onderhoud zijn uitgevoerd op het stel. De 9450 reed vanmorgen als eerste trein 3513 tussen Eindhoven en Venlo. Tussen aflevering en in dienst stelling zaten dus nog 16 dagen. De 9450 was het 16e stel dat de revisie aan de laagspanningsbekabeling onderging. Laatst bewerkt door wyke2207 op 23-08-2024 08:13 |
![]() |
advertentie |
28-08-2024 10:00:48 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
9422 is vanochtend 28-8 gearriveerd te Hlmwph aannemelijk de volgende voor de bekabeling actie. Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 28-08-2024 10:00 |
28-08-2024 13:06:14 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 IV 9422 is inderdaad op woensdag 28-08-2024 als 22e stel binnen gekomen bij het NS Revisiebedrijf voor de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak. De NS VIRMm1 IV 9473 werd op maandag 26-08-2024 door het NS Revisiebedrijf afgeleverd na de ondergane revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak. Mogelijk dat de 9473 eerst nog regulier onderhoud krijgt alvorens weer in de reizigersdienst terug te keren. De 9473 was het 18e stel dat deze revisie onderging. Laatst bewerkt door wyke2207 op 28-08-2024 13:39 |
30-08-2024 12:52:32 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Ik heb de lijst weer bijgewerkt, bedankt voor de info. Klopt het dat 8608 op 16-8 binnengenomen is? Behalve de verwachting vooraf zie ik er niks meer over. Laatste dienst was op 13-8 (trein 3680). Laatst bewerkt door M-BASS op 30-08-2024 12:52 |
31-08-2024 08:23:55 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Excuses Bas. Ja, dat klopt. De 8608 is op 16-08-2024 in revisie gegaan. |
31-08-2024 10:34:35 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt Wijnand, dan gaat het vraagteken uit de lijst :-D |
02-09-2024 07:51:05 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 IV 9473 keerde op zondag 01-09-2024 terug in de reizigersdienst. Dit na de revisie van de laagspanningsbekabeling aan het stel. De 9473 reed trein 3622 tussen Tilburg en Zwolle. |
02-09-2024 15:14:49 | ||
---|---|---|
JOver
![]() |
Zal vast wel een keer beantwoord zijn in dit onderwerp (indien het geval, is een paginanummer/datum voldoende), maar waarom wordt de laagspanningsbekabelingrevisie een paar jaar na de grote revisie uitgevoerd? Die kabels zitten bij die revisie toch al tegen hun levensduur aan te hikken. Lijkt mij dan handiger om het gelijk met die revisie te doen, want dan is zo'n bak toch al grotendeels gestript. |
02-09-2024 21:34:12 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, de bekabeling zit normaliter juist niet tegen einde levensduur aan te hangen bij de revisie. Bij de revisie van VIRM-2 en -3 ontdekte men dat de bekabeling vervroegd aan het degraderen was en daarom is bij die deelseries de complete bekabeling vervangen. Bij VIRM-1 wordt nu de bekabeling van de bakken type ABv6 en mBv7 vervangen, die van dezelfde slechtere kwaliteit is. Met deze bakken zijn destijds de stellen DDIRM verlengd tot VIRM-1.De oude DDIRM-bakken hebben nog ouderwets-degelijke kabels, die niet vervangen zijn en ook nu gewoon blijven zitten. |
03-09-2024 16:01:15 | ||
---|---|---|
JOver
![]() |
Duidelijk, bedankt. Gevalletje van dat men het niet wist dat de kabels in de desbetreffende bakken sneller degradeerden dan verwacht ten tijde van de VIRM-1-revisie. |
04-09-2024 07:39:40 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 VI 8624 kwam op dinsdag 03-09-2024 binnen in het NS Revisiebedrijf te Haarlem voor de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 en mBv7 bakken van het stel. De 8624 is daarmee het 23e stel dat hiertoe in revisie werd genomen. Laatst bewerkt door wyke2207 op 04-09-2024 07:41 |
04-09-2024 10:23:30 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
8624 staat in de lijst, 8640 zal dan wel (zo goed als) klaar zijn. Ik weet alleen niet of die gelijk weer in dienst kan, of nog langs Onnen moet voor onderhoud. |
05-09-2024 07:22:43 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 VI 8640 zou vandaag, donderdag 5 september moeten gaan proefrijden en moeten worden afgeleverd. Helaas heb ik geen zicht op het feit of een stel dan eerst nog onderhoud moet krijgen. Soms hoor ik daar wat van, meestal niet. |
05-09-2024 16:14:03 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De 8640 is ook per donderdag 5 september weer teruggekeerd in de reizigersdienst. De 8640 reed trein 2146 tussen Den Haag Centraal en Amsterdam Centraal. |
06-09-2024 10:39:34 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Top, dan zet ik die ook weer in de lijst als zijnde klaar. Laatst bewerkt door M-BASS op 06-09-2024 10:39 |
10-09-2024 07:54:27 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 VI 8614 reed op 08-08-2024 als trein 2278 voorlopig voor het laatst om aansluitend naar het NS Revisiebedrijf te komen voor het wisselen van de Airco-installatie. Inmiddels zijn de werkzaamheden hieromtrent gerealiseerd en stond de 8614 afgelopen weekend nabij Station Haarlem NS. Van hieruit zou de 8614 richting Onnen vertrekken om daar naar verwachting onderhoud te krijgen. Zal nadien weer in de reizigersdienst terugkeren. |
10-09-2024 09:07:13 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
Heeft dit stel bij deze vervanging van de airco-installatie ook al gele fronten gekregen, of gebeurt dit pas bij de revisie van de bekabeling? Laatst bewerkt door Talbot op 10-09-2024 09:07 |
12-09-2024 07:28:50 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Had nog geen gele fronten. |
14-09-2024 09:01:25 1 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op donderdag 12-09-2024 vond het transport plaats van de ABv3/4 bak 380 8005 van het NS Revisiebedrijf te Haarlem naar HKS Metals in de Amsterdamse Westhavens. De bak zal hier worden gesloopt. Zoals bekend heeft men getracht de bak te repareren van de opgelopen schade tijdens de ontsporing van de NS VIRMm1 IV 9405 te Voorschoten op 4 april 2023. Helaas was de schade aan de bak te groot en bleek herstel niet meer lonend. Stel 9405 zal dus definitief niet meer terugkeren op de baan. Wellicht dat de overige 2 bakken nog eens gebruikt kunnen worden in een andere combinatie. |
14-09-2024 16:29:00 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Dat zat er helaas wel aan te komen; waarschijnlijk is de vergoeding van verzekering lager dan de kosten van herstel van een stel dat 30 jaar oud is, en dan loont het inderdaad niet om voor een paar jaar te herstellen. Ik neem aan dat mbvk 1/2 8549 al gesloopt is, die was er nog een stuk slechter aan toe dan mbvk3/4 8005. Ik kan alleen niet echt vinden wanneer en waar die gesloopt is, weet iemand dat? |
14-09-2024 16:56:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als hij niet heeeel onopvallend is weggesmokkeld, dat staat die bak nog steeds in de wagenwerkplaats Amersfoort, net als de andere twee bakken van de 9405. |
17-09-2024 13:53:37 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 IV 9480 ging (nu echt) op maandag 16 september 2024 het laagspanningstraject in. De 9480 is daarmee het 24e stel dat deze revisie ondergaat. De NS VIRMm1 VI 8667 arriveert op of rond vrijdag 20 september 2024 bij het NS Revisiebedrijf voor de revisie aan de ABv6 en mBv7 bakken van het stel. E.e.a. t.b.v. de laagspanningsbekabeling. De 8667 is daarmee het 25e stel dat deze revisie zal ondergaan. Laatst bewerkt door wyke2207 op 17-09-2024 14:01 |
17-09-2024 17:22:51 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt voor de info heren. De wijzigingen gaan gelijk in de lijst. Overigens is 9413 een week na proefrit nog niet terug in dienst. Laatst bewerkt door M-BASS op 17-09-2024 17:23 |
19-09-2024 09:04:37 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 IV 9413 is aansluitend aan z'n kabelrevisie, voor onderhoud naar de NS onderhoudswerkplaats te Maastricht overgebracht. Van daaruit zal ie weer in de reizigersdienst terugkeren. |
20-09-2024 07:58:11 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 VI 8608 werd op donderdag 19-09-2024 afgeleverd door het NS Revisiebedrijf na de revisie aan de laagspanningsbekabeling. De 8608 keerde ook op donderdag 19-09-2024 weer terug in de reizigersdienst. Laatst bewerkt door wyke2207 op 20-09-2024 08:03 |
22-09-2024 10:29:10 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op vrijdag 20-09-2024 keerde de NS VIRMm1 IV 9413 weer terug in de reizigersdienst na eerst nog onderhoud te hebben gehad in het NS onderhoudsbedrijf Maastricht. |
27-09-2024 08:18:07 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 IV 9422 keerde op donderdag 26-09-2024 terug in de reizigersdienst na op woensdag 25-09-2024 te zijn afgeleverd door het NS Revisiebedrijf. E.e.a. na afloop van het ondergaan van de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak van het stel. De 9422 was het 22e stel welke deze revisie onderging. Laatst bewerkt door wyke2207 op 27-09-2024 08:22 |
29-09-2024 08:47:05 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
De lijst is weer bijgewerkt. Overigens vraag ik me af welk 4tje nu naar binnen is; 9412 zou gezien laatste inzet van ruim 5 dagen geleden kunnen, maar omdat die in Mt uitgelopen is kan die ook net zo goed daar in de werkplaats staan. Laatst bewerkt door M-BASS op 29-09-2024 08:47 |
29-09-2024 11:29:33 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Het volgende 4tje komt a.s. dinsdag (01-10) of woensdag (02-10) pas naar Haarlem. |
04-10-2024 08:01:38 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 IV 9425 kwam op woensdag 02-10-2024 binnen in het NS Revisiebedrijf te Haarlem voor de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak van het stel. De 9425 is daarmee het 26e stel dat hiertoe in revisie werd genomen. Laatst bewerkt door wyke2207 op 04-10-2024 08:04 |
04-10-2024 08:31:12 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 VI 8624 werd op donderdag 03-10-2024 afgeleverd door het NS Revisiebedrijf na de revisie aan de laagspanningsbekabeling. De 8624 keerde ook op donderdag 03-10-2024 weer terug in de reizigersdienst. De 8624 was het 23e stel dat deze revisie onderging. |
04-10-2024 15:35:45 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Thanks, het staat weer in de lijst. |
11-10-2024 11:50:13 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 IV 9480 werd op woensdag 09-10-2024 afgeleverd door het NS Revisiebedrijf na de revisie van de laagspanningsbekabeling. Het stel keerde tevens op woensdag 09-10-2024 weer in de reizigersdienst terug. De 9480 was het 24e stel dat deze revisie onderging. |
12-10-2024 10:08:17 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
9480 is weer bijgewerkt, weet je toevallig ook welke stellen er deze maand naar binnen gegaan zijn (als nummer 27 en 28)? Ik zie dat 8658 en 8662 al een week niet ingezet zijn, wellicht is een van deze 2 als nummer 27? |
12-10-2024 21:17:49 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
8662 zou nu in Hlmwph moeten zijn, 8658 heeft alleen een defecte tractie installatie. |
13-10-2024 12:16:20 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op dinsdag 08-10-2024 kwam de NS VIRMm1 VI 8662 aan bij het NS Revisiebedrijf voor het ondergaan van de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 en mBv7 bak van het stel. De 8662 is daarmee het 27e stel dat deze revisie ondergaat. Het 28e stel komt a.s. donderdag 17-10 of vrijdag 18-10 binnen bij het Revisiebedrijf. Welk stel dit is weet ik (nog) niet. Misschien dat Roffiej19 dit weet. Door tijdelijke afwezigheid van mijn 'bron' kan ik hier niet veel over mededelen. De 8658 stond gisteren inderdaad in z'n totaal helemaal achteraan (of vooraan als je met de auto over de Amsterdamsevaart reed) buiten. Kan dus goed kloppen dat dit stel voor 'iets anders' naar Haarlem is gekomen dan voor de laagspanningsbekabeling. Laatst bewerkt door wyke2207 op 13-10-2024 12:17 |
15-10-2024 13:52:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Over het 28e stel kan ik niets zeggen omdat ik het ook niet weet ;-0 , behave dat het inderdaad een viertje zou moeten worden. De 8658 is daarna als stel 29 aan de beurt. @edit: de 8658 staat al in Haarlem omdat het stel gestrand is juist door de gedegradeerde bedrading in een van de bakken. Vervangeing van de draden komt dus niets te vroeg blijkbaar. Laatst bewerkt door broek53 op 17-10-2024 16:14, reden: aanvulling 8658 |
17-10-2024 15:51:12 1 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op vrijdag 18 oktober komt de NS VIRMm1 IV 9469 naar Haarlem om als 28e stel in revisie te worden genomen voor de aanpaasingen van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 bak van het stel. |
18-10-2024 12:38:26 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt voor de info. Dat de 8658 gestrand is juist door de kabels laat inderdaad wel de noodzaak zien van het vervangen van de bekabeling. Gelet op de duur van de reeds behandelde stellen, zal stel 8667 bijna klaar zijn, waarmee er komende week ruimte is om 8658 binnen te nemen. Laatst bewerkt door M-BASS op 18-10-2024 12:39 |
18-10-2024 22:38:30 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS VIRMm1 VI 8667 stond vanmiddag, vrijdag 18-10-2024, al met gele neuzen nabij Haarlem NS. Dit stel is dus ook al klaar en werd vandaag afgeleverd. Dit is ruim binnen de planning. Eerder was sprake dat de 8667 pas a.s. donderdag 24-10-2024 zou worden afgeleverd door het NS Revisiebedrijf. Men krijgt klaarblijkelijk 'routine' in het reviseren van de laagspanningsbekabeling. De 8667 was het 25e stel dat deze revisie onderging |
19-10-2024 21:00:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens mij heeft de 8726 een koersdisplay van de SNG aan de zijkant. Ik zag de bestemming in een heel ander lettertype en uitlijning. Het was duidelijk anders dan de normale led-displays. |
25-10-2024 08:07:44 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op donderdag 24-10-2024 ging de NS VIRMm1 VI 8658 in revisie bij het NS Revisiebedrijf voor het ondergaan van de revisie van de laagspanningsbekabeling aan de ABv6 en mBv7 bakken van het stel. De 8658 is daarmee het 29e stel dat deze revisie ondergaat. |
28-10-2024 08:01:23 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
NS VIRMm1 VI 8667 kwam op zondag 27-10-2024 weer terug in de reizigersdienst. E.e.a. na afloop van de revisie aan de laagspanningsbekabeling van de ABv6 en mBv7 bakken. |
01-11-2024 09:18:46 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Op donderdag 31-10-2024 keerde de NS VIRMm1 IV 9425 terug in de reizigersdienst na afloop van de revisie aan de laagspanningsbekabeling van het stel. De 9425 was het 26e stel dat deze revisie onderging. |
01-11-2024 15:30:05 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Ik werk de lijst weer bij met 9425. Is er al een ander 4tje naar binnen, of wordt dat pas komende week? |
02-11-2024 08:35:32 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Dat wordt inderdaad komende week. Welk stel het is, weet ik nu nog niet. Deze zou dan als 30e stel (4tje) op dinsdag 5 november moeten binnenkomen. Het 31e stel is al wel bekend (kan natuurlijk nog wel veranderen) maar zou dat gaan om 6je 8661. Deze komt dan op maandag 11 november binnen bij het NS Revisiebedrijf. Laatst bewerkt door wyke2207 op 02-11-2024 08:41 |
03-11-2024 07:20:48 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Bedankt, ik zal 8661 er alvast "met potlood" in zetten ;-) |