Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Baureihe 186/TRAXX
RailWiki.nl
Ontwikkelingen lease-TRAXX'en bij NS
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
14-08-2015 23:42:52
Frontier
Frontier
Met de 237 en 238 erbij komt het totaal op 39, plus 19 stuks die nog geleverd moeten worden. Iemand die weet hoe veel er uiteindelijk minimaal benodigd zijn? In het ICR topic kunnen we lezen dat er uiteindelijk 42 stammen zullen zijn:
10x ICD
7x AmRo
12x IC Gvc-Ehv
13x BNL

Is het bedoeling dat uiteindelijk alle stammen in Sandwich-bedrijf gaan rijden?

Verder gaat als het goed is de CNL vanaf december met een meerspanningsloc rijden en komt de locwissel/stop in Em te vervallen, het zou me niets verbazen als de 148 en 149 dan ook weer dezelfde software krijgen als alle andere 186'ers.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

15-08-2015 00:01:24
cuneo56
cuneo56
Nu dacht ik toch dat een 186'er ook een meerspanningslok is%02%.
Maar je kan natuurlijk ook met die doorrijden naar Frankfurt
 

15-08-2015 00:17:16
wouterder
wouterder
Quote
vrijgezel (vr 14 aug 2015 21:01:37 https://somda.nl/forum/15546/p549092/): De TRAXX-en (zowel lease als eigen) hebben een "HSL-pakket" en zijn niet toegelaten in Duitsland zelfs niet tot aan het grensstation! [uitgezonderd 186 148 + 186 149].
Daarom (al begint het hiermee enigzins af te dwalen richting het 1700 topic) zijn de 1700-en nodig.
Naast de 1700-en die met DDM2/3 [alias DD-AR] worden ingezet zijn er ook nog 1700-en die met DDM1 gaan rijden. Die zijn in tegenstelling tot de DD-AR niet exclusief voor DDM1 en kunnen dus ook de Berliner IC rijden!

Dacht toch ergens gelezen te hebben dat de 186-118 D/A/NL/BE toelating heeft.
 

15-08-2015 00:19:06
Frontier
Frontier
Quote
cuneo56 (za 15 aug 2015 00:01:24 https://somda.nl/forum/15546/p549104/): Nu dacht ik toch dat een 186'er ook een meerspanningslok is%02%.

Ja, dat is het ook, maar hier verkiest men kennelijk een softwareconfiguratie die als resultaat heeft dat ze nergens anders dan NL meer welkom zijn en het in feite weer een veredelde enkelspanningsloc is. %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

15-08-2015 00:51:55
cuneo56
cuneo56
Loks hebben voor het type toelatingen per land en daarnaast moet ook de software versie toegelaten zijn per land.
En dan moet de lok ook nog administratief toegelaten zijn per land.
Als je voor iets specifieks een andere software versie nodig hebt ( lees HSL) en normaal niet voor iets anders, dan zul je natuurlijk niet onnodig kosten gaan maken om een ruimer gebruik mogelijk te maken.
Een creatieve bijstuurder kijkt daar natuurlijk anders tegenaan%02%, zeker als het technisch gewoon kan.
 

15-08-2015 10:04:26
treinfan
treinfan
Als ik het goed begreep is het de bedoeling dat met softwareversie 8 geen aparte versies nodig gaan zijn voor Duitsland, gewone HSL-toelating en HSL-toelating met dubbeltractie. Tegen de tijd dat de toelatingen daarvoor overal rond zijn, zouden er dus minder issues moeten zijn met het inzetten van de locs.  

15-08-2015 20:05:50
gertjan
gertjan
Alleen gaat dat onder de noemer SW 9 plaatsvinden, want SW 8 slaat men over.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

16-08-2015 05:05:27
moderator
Moderator
moderator
Een spotmelding is verplaatst naar het topic opvallende dingen.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

18-08-2015 11:57:00
jeanne
jeanne
Heeft slechts indirect met de lease-Traxx'en van NS te maken, maar de Schweitzer Eisenbahnrevue (nr. 8/9 2015) meld dat de NMBS uiteindelijk 20 Traxx'en voor het personenvervoer bij Railpool gaat leasen, genummerd 2861 en hoger en dat alle lager genummerde exemplaren weer terug gaan naar de cargo divisie.


Jeanne Kok
 

18-08-2015 12:10:09
sfj
sfj
Zou per oktober vorm moeten gaan krijgen, stond ook in op de rails vorige maand.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

06-09-2015 17:20:36
DDZ7504
DDZ7504
06-09 zijn de 186 122 en 186 117 teruggebracht op de Wgm na hun revisie.  

15-09-2015 14:37:01
DDZ7504
DDZ7504
Op 15-09 worden de 186 115 en 186 121 overgebracht naar Duitsland voor de revisie.  

15-09-2015 21:30:32
nathanvos2
nathanvos2
Er zijn nu nog vier rode NS traxxen in Nederland.  

29-09-2015 15:54:23
Rolffiej19
Rolffiej19
Inmiddels is de 186-117 in de ICD dienst actief en zijn de 186-237 en 186-238 beiden Ex LTE locs op de Wgm geariveerd


MCN ASD
 

02-11-2015 20:33:36
DDZ7504
DDZ7504
Op 02-11 zijn de 186 115 en 186 121 gereviseerd teruggebracht naar de Wgm.  

02-11-2015 23:54:36
wouterder
wouterder
Quote
Rolffiej19 (di 29 sep 2015 15:54:23 https://somda.nl/forum/15546/p553888/): de 186-237 en 186-238 beiden Ex LTE locs op de Wgm geariveerd

Welke inmiddels in de IC Berlijn te zien zijn.
 

10-11-2015 16:55:01
DDZ7504
DDZ7504
Op 09-11 zijn de 186 116 en 186 120 (zeer onopvallend) overgebracht van Wgm naar Duitsland voor revisie. Hiermee zijn enkel de 186 111 en 186 112 nog rood in dienst.

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 10-11-2015 17:06
 

10-11-2015 21:55:26
kmark
kmark
Sinds hedenavond alleen nog maar de 111, de 112 heeft thv Bleiswijk last van een brandje gehad...  

10-11-2015 22:31:31
DDZ7504
DDZ7504
Is hij daarbij onherstelbaar beschadigd geraakt of is dat niet bekend?  

10-11-2015 22:46:44
cuneo56
cuneo56
Vaste remmen of wat daar sterk op lijkt.
Trein is inmiddels met redelijke snelheid van de baan gehaald , dus lijkt van een afstand niet fataal.%02%
 

11-11-2015 08:23:15
nathanvos2
nathanvos2
Dus de 186 112 veruild het rood definitief voor het geel/Blauw.  

11-11-2015 08:26:24
DDZ7504
DDZ7504
(?) Dat doen de 186 111 t/m 186 122 toch allemaal? De 112 is nu alleen buiten dienst. Maar alle locs krijgen revisie.  

11-11-2015 08:36:05
aarclay
aarclay
Ik neem aan dat de 112 nog wel in dienst komt voordat hij zijn ritje naar Dessau krijgt, en dat NedTrain met eventueel mensen uit Duitsland de trein weer in dienst kan brengen?


Choo choo.....
 

11-11-2015 08:50:22
DDZ7504
DDZ7504
Ik betwijfel de nood daarvan. Volgens mij staan er dagelijks nog wel wat locs op reserve. En om mensen uit Duitsland over te halen voor een loc die over 2 maanden toch in revisie gaat, lijkt me een beetje overbodig. Maar je weet het nooit  

11-11-2015 08:52:18
broek53
broek53
Jij wilt de oplossing al weten voordat het defect is opgetreden, geloof ik. De mensen die daarover moeten nadenken, weten waarschijnlijk net dat er wat aan de hand is en de mensen die moeten beslissen, zullen net wakker zijn, schat ik. Kortom: een beeetje geduld aub.  

11-11-2015 10:22:51
mart.h
mart.h
Verschuivingen Lease traxxen:
Lokken 148 en 149 worden toegevoegd aan ICDirect. (lok 142 volgt nog)
Lokken 237 en 238 zijn alleen te gebruiken voor CNL/ICBerlijn.


M.
 

11-11-2015 22:23:50
wouterder
wouterder
Gaan deze ook nog in de geel/blauwe kleurstelling komen of is dat vrij onwaarschijnlijk?  

12-11-2015 06:44:19
DDZ7504
DDZ7504
Nee. De grijze locs zijn een stuk nieuwer dan de roden, ze hebben nog geen revisie nodig. En tegen de tijd dat ze dat wel kunnen gebruiken zijn ze waarschijnlijk al weg bij NS.  

12-11-2015 06:57:00
PimTH
PimTH
Vergis je niet: de 186 148 en 149 hebben beide al twee verleningen gehad. De exacte verleningsdatum weet ik niet uit mijn hoofd, maar in 2016 moeten die een revisie krijgen.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-11-2015 07:06:46
nohab
nohab
Zou wel fijn zijn als al die grijze locs eens een NS-logo kregen.

Laatst bewerkt door nohab op 12-11-2015 07:07


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

12-11-2015 07:29:56
DDZ7504
DDZ7504
Dit antwoord kreeg ik van de NS via Facebook. En vergeet niet, zodra ze hun revisie nodig hebben, zijn de 020 t/m 037 wel in levering.

Waarschijnlijk (nog niet zeker) gaan enkele locs vanaf dan de CNL weer in, omdat die met dezelfde loc naar Frankfurt moet gaan ipv locwissel in Em al.
 

12-11-2015 08:38:14
thom
thom
Quote
DDZ7504 (do 12 nov 2015 06:44:19 https://somda.nl/forum/15546/p558405/): Nee. De grijze locs zijn een stuk nieuwer dan de roden, ze hebben nog geen revisie nodig. En tegen de tijd dat ze dat wel kunnen gebruiken zijn ze waarschijnlijk al weg bij NS.

Alsof je ze alleen zou kunnen stickeren bij revisie?

Als NS ze geel/blauw zou willen hebben, kunnen ze dat bij wijze van spreke morgen zijn maar de vraag is of ze dat willen voor een paar huurmachines.
 

12-11-2015 09:04:09
aarclay
aarclay
Voorheen wel, toen de groen geleverde TRAXX-locs opeens Fyra-rood werden bestickerd. Dus het zou mogelijk kunnen.

Verder blijft het ook bijzonder dat de TRAXX 186-1xx lease-locs geschilderd zijn i.p.v. bestickerd. Misschien duidt dit erop dat de NS deze locs op den duur mogelijk wil overkopen. Of de verflaag was mogelijk niet meer goed door de langdurige rode bestickering, en werd er dus gekozen voor een NS-huisstijl?
Laatste klinkt mij wel logisch?

Laatst bewerkt door aarclay op 12-11-2015 09:08


Choo choo.....
 

12-11-2015 10:27:02
nohab
nohab
Dat er werd gekozen voor de NS-huisstijl omdat het rood slecht werd lijkt me erg sterk. Lijkt me veel eerder dat men van alle resten van de Fyra af wilde.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

12-11-2015 10:43:26
thom
thom
Of gewoon simpelweg omdat de lokken bij revisie aan een nieuwe verflaag toe waren...  

12-11-2015 10:49:26
moderator
Moderator
moderator
Terug maar weer naar de concrete ontwikkelingen.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

12-11-2015 12:01:43
dennistd
dennistd
Quote
DDZ7504 (do 12 nov 2015 07:29:56 https://somda.nl/forum/15546/p558410/):
Waarschijnlijk (nog niet zeker) gaan enkele locs vanaf dan de CNL weer in, omdat die met dezelfde loc naar Frankfurt moet gaan ipv locwissel in Em al.
De CNL gaat om 20.31u uit Asd en is om 1.42u in Frankfurt. Daar vertrekt de trein terug om 3.45u en is vervolgens om 9.34u in Asd. Waarom zou je dan extra locs nodig hebben?
 

12-11-2015 12:21:08
DDZ7504
DDZ7504
Misschien voor reserve, en vergeet niet dat dezelfde locs t.z.t. ook de 1700'en in de IC Berlijn gaan vervangen

En hoe vaak rijdt de CNL op tijd?

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 12-11-2015 12:21
 

12-11-2015 20:08:49
wouterder
wouterder
Maar de enigsten die naar Duitsland kunnen zijn de 148, 149 en de 237 en 238 dacht ik? Dus dan zouden de 148 en 149 weer terug komen? Zou leuk zijn als ze dan gewoon zo´n rood lijntje van de duitse rijtuigen doortrekken naar de loc. Zoals hier bij RM wordt gesuggereerd: http://railmagazine.nl/nl-traxx-met-een-streepje-en-logo/  

12-11-2015 20:11:36
moderator
Moderator
moderator
Ga aub eens teruglezen. Verder ook gewoon ontopic hier ipv fantaseren, daar zijn ontwikkelingentopics niet voor.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

12-11-2015 20:29:07
DDZ7504
DDZ7504
De 186 148 en 149 (en tzt ook de 186 142) gaan nu naar ICD omdat er daar extra locs benodigd zijn om alle AmRo's te kunnen rijden, én om uiteindelijk ook de 900 naar sandwich-samenstelling te brengen (zie het ICRm topic (https://somda.nl/forum/323/Ontwikkelingen+ICR%28m%29/)voor meer info daarover). Maar zodra de nieuwe locs geleverd zijn lossen die alle grijze locs, dus ook de 144, 236 en 239, weer af. Of ze daarna inderdaad CNL/ICB gaan rijden weet men natuurlijk nog niet nu, maar het zou zeker logisch zijn.

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 12-11-2015 20:29
 

12-11-2015 20:39:00
moderator
Moderator
moderator
Dit is een ontwikkelingentopic, wat betekent dat het niet over theorieën en fantasieën gaat. Terug naar de ontwikkelingen dus. We verwijderen liever geen berichten.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

13-11-2015 08:37:55
yappa
yappa
Quote
DDZ7504 (do 12 nov 2015 20:29:07 https://somda.nl/forum/15546/p558486/): De 186 148 en 149 (en tzt ook de 186 142) gaan nu naar ICD omdat ...


Dit wordt hierboven tweemaal gesteld, maar voor de volledigheid: de 148 is inderdaad teruggeleverd aan de HSL-vloot, de 149 op dit moment nog niet. Sterker nog, het is zeer waarschijnlijk dat die nog enkele weken terugkeert in de Duitse verbindingen.
 

16-11-2015 20:29:14
Basher
Basher
I was going to post this in English as my Nederlands is not very good, but a kind friend has translated it.

This is a shortened version of one I put in my newsletter on Sunday.

NS TRAXX locomotieven vloot

37 x 186.0 [in eigendom van NS] (186.001 t/m 186.037)
12 x 186.1 [in eigendom van Alpha Trains] (186.111 t/m 122)
8 x 186 [in eigendom van Macquarie Rail] (142/144/148/149/236/237/238/239)

Totaal = 57 locomotieven

Diensten

Amsterdam - Rotterdam
Vijf ICRm-stammen in sandwichbedrijf = 10 x TRAXX
Bij 80% beschikbaarheid - 2 locomotieven in onderhoud/reserve

Amsterdam - Breda
Zeven ICRm-stammen in sandwichbedrijf = 14 x TRAXX
Bij 80% beschikbaarheid - 3 locomotieven in onderhoud/reserve

Den Haag - Eindhoven
Negen ICRm-stammen in sandwichbedrijf = 18 x TRAXX
Bij 80% beschikbaarheid - 4 locomotieven in onderhoud/reserve

CNL/Duitse treinen = 2 x TRAXX

Totaal = 53 locomotieven

In elke vloot moet je ruimte hebben voor onderhoud en reparaties naar aanleiding van schade bij ongelukken e.d. In een vloot is dus een bepaald percentage in dienst, en een bepaald percentage in onderhoud/reparatie/reserve. Hoe lager het beschikbaarheidspercentage, hoe meer locomotieven je nodig hebt om alle treinen te kunnen rijden.

Iain
 

16-11-2015 23:46:31
DingeZ
DingeZ
Houd je nog precies de 4 TRAXX'en over voor de 140/240.  

18-11-2015 11:03:18
mart.h
mart.h
Lok 186237 gaat vandaag naar Köln tbv de Machinisten opleiding (CNL). Lok blijft daar ongeveer 4 weken staan. Lokken 238 en 186149 blijven in NL voor ICBerlijn en CNL.

Laatst bewerkt door mart.h op 18-11-2015 11:34


M.
 

18-11-2015 11:08:59
marciekemp
marciekemp
Neem aan dat je de 186149 bedoelt ipv de 249?  

18-11-2015 11:12:16
DDZ7504
DDZ7504
Even een vraagje, heeft de 186 148 al op de HSL gereden? Ik heb nog niets voorbij zien komen daarover.  

18-11-2015 11:34:59
mart.h
mart.h
186148 heeft nog niet op de HSL gereden.


M.
 

18-11-2015 17:42:59
sfj
sfj
Rail Magazine meldt dat de 186237 vandaag overgebracht is naar Keulen voor instructie: https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/747422155364056:0


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-11-2015 20:00:49
DDZ7504
DDZ7504
Dat is wat @mart.h idd al zei  

28-11-2015 12:10:11
DDZ7504
DDZ7504
De 186 142 en 186 149 zijn begonnen met proefritten over de HSL met een AmRo-stam.  

28-11-2015 13:12:58
aarclay
aarclay
Gaat het hier om proefritten met reizigers in de publieke drgl?


Choo choo.....
 

28-11-2015 13:26:10
DDZ7504
DDZ7504
Nee. 13:04 door Asd ri Ass is in het OD gemeld, en ik denk niet dat er reizigers op de Wgm instappen. Zou dus suggereren 6 minuten voor de reizigers-AmRo uit.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

28-11-2015 13:43:31
michaben
michaben
Je bericht is nogal stellig dat de proefritten vandaag van start gegaan zijn, maar ik krijg de indruk dat dit slechts gebaseerd is op dat deze vandaag voor het eerst gespot zijn. Ik heb namelijk eerder in de week een vergelijkbare combinatie zien proefrijden, maar heb alleen de nummers niet kunnen zien.  

28-11-2015 13:54:48
DDZ7504
DDZ7504
Mijn excuses, je hebt gelijk. Ik zal het verbeteren.  

28-11-2015 19:37:02
nohab
nohab
Quote
DDZ7504 (za 28 nov 2015 12:10:11 https://somda.nl/forum/15546/p560330/): De 186 142 en 186 149 zijn begonnen met proefritten over de HSL met een AmRo-stam.
Ben je zeker van de 186 149? Die stond om 13:45 toch echt (en daar ben ik heel zeker van) op Wgm met de CNL.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

28-11-2015 20:02:36
DDZ7504
DDZ7504
Zie het OD, daar is het gemeld. Ik geloof je wel, maar je zal dat met de melder zelf moeten bespreken  

28-11-2015 20:47:52
mart.h
mart.h
Quote
nohab (za 28 nov 2015 19:37:02 https://somda.nl/forum/15546/p560365/):
Quote
DDZ7504 (za 28 nov 2015 12:10:11 https://somda.nl/forum/15546/p560330/): De 186 142 en 186 149 zijn begonnen met proefritten over de HSL met een AmRo-stam.
Ben je zeker van de 186 149? Die stond om 13:45 toch echt (en daar ben ik heel zeker van) op Wgm met de CNL.


Zover ik kan zien, proefritten met de volgende combinatie:
186142 - 16506 - 186148.

Op zondag 29/11 gaan de proefritten door met dezelfde combinatie. (tenzij er gewisseld wordt in de lokken)


M.
 

28-11-2015 22:01:04
yappa
yappa
En dat kan dan weer wel kloppen, want de '148 is in tegenstelling tot de '149 al wel weer teruggeleverd aan de HSL-vloot.  

28-01-2016 20:44:44
sfj
sfj
Vandaag kwamen de 186 116 en 186 120 terug van revisie in Dessau, met een vertraging van enkele weken.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

10-02-2016 10:23:05
sfj
sfj
Railexperts bracht vanmorgen met de Locon 9903 de 186 111 en 186 112 naar Bad Bentheim. Hiermee zijn de laatste rode traxxen verdwenen uit Nederland.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

04-04-2016 22:40:25
waalkade
waalkade
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7784530
Een link naar het Bild Sichtungen forum van DSO.
 

05-04-2016 00:14:53
moderator
Moderator
moderator
En waarom is dat interessant voor dit topic?  

05-04-2016 06:13:04
nohab
nohab
Bij drehscheibe moet je altijd 2 keer op de link klikken. Pas bij de tweede keer kom je op het bedoelde bericht.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

05-04-2016 08:28:54
wilcot
wilcot
Ze zien er weer mooi uit. Blijft een leuk plaatje NS kleuren bij de buren😀  

12-04-2016 14:26:04
gose91
gose91
De 111 en 112 zijn al gesignaleerd op terrein Wgm. Transport is ongemerkt gebleven?  

12-04-2016 14:27:22
sfj
sfj
Transport is zondag wel gemeld in het OD-topic, maar nog niet hier. Dank daarvoor!


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-06-2016 00:38:37
jmv
jmv
Vraagje over revisietermijnen van de (lease-)Traxxen in de IC Direct: vallen deze ook onder het Duitse regime van revisietermijnen? Dus revisie na maximaal 8 jaar na de vorige revisie of aflevering? Mij viel namelijk in Asd de 186 142 voor IC 1070 op met een afleverdatum van 04-06-2008.  

18-06-2016 09:52:50
PimTH
PimTH
De VR 203-4 reed lange tijd door met een verlopen revisietermijn (6 jaar + twee maal verlening van 1 jaar). De 203-5, met dezelfde datum, is toen wel in revisie genomen. Het wordt dus als leidraad gebruikt, maar in mijn ervaring niet als iets officieels.  

18-06-2016 12:07:59
thom
thom
Het is wel degelijk iets officieels, want dat ligt vast in de onderhoudsplan wat je voor die machine hebt opgesteld, en daar houdt ILeT je aan.

Dat je een revisietermijn verlengt met 2x een jaar wil niet zeggen dat je die er dus zo maar even aanplakt

Achter zo'n verlenging zit meestal wel een controlebeurt van het eea vast en een onderbouwing waarom je van die revisie termijn afwijkt en hoe je dat onderbouwt dat dat kan.

Bij plan V deed men dat bijvoorbeeld met remcontrole beurten, en de ongereviseerde plan U's die in hun nadagen nog bij Syntus reden kregen een luchtcomponenten revisie.
 

18-06-2016 17:23:45
PimTH
PimTH
Natuurlijk snap ik dat er wel controle is, maar volgens de regels mogen er maar twee verleningen gegeven worden en er wordt dus nog doorgereden na die laatste verlenging. Gecontroleerd wordt het dus niet...  

18-06-2016 18:13:05
sjoerd
sjoerd
Ik lees hierboven nu juist dat er wel gecontroleerd wordt en dat er volgens de regels gemotiveerd wordt waarom het in dienst houden toelaatbaar is. Gelukkig zijn niet alle regels knellend en ontwrichtend maar is er ruimte om er van af te wijken als dat verantwoord is.%02%  

18-06-2016 20:03:16
thom
thom
Als je ook het idee hebt dat ILeT elk afzonderlijk object continu aan een vorm van controle onderwerpt dan heb je een verkeerd idee.

Regelmatig doet men bij een vervoeder een audit en zal daarbij het eea controleren, maar ze zijn echt niet continu bezig met het screenen van de complete staat van jou wagenpark...

En nogmaals, het is maar net hoe jij je onderhoud vastgelegd hebt in je onderhoudssysteem.

Laatst bewerkt door thom op 18-06-2016 20:04
 

18-06-2016 20:34:39
sik214
sik214
Misschien zat het in het geval van de 203-4 allemaal wel goed 'binnen op kantoor', maar zat er een foutieve datum op de loc.
Dat is ook niet goed, maar je kunt wel weerleggen dat je je netjes aan de termijnen houdt
 

08-07-2016 07:35:34
gose91
gose91
Loc 186111 is per 4 juli verhuurd aan de NMBS  

08-07-2016 09:30:46
Jack5812
Jack5812
Wordt deze dan nog voorzien van 28xx nummer?  

01-08-2016 09:46:50
MikeMike
MikeMike
Waarschijnlijk niet  

14-09-2016 18:45:49
Jelmer
Jelmer
Op de app Rijden de Treinen zie ik vandaag de 186.122 rijden op de 9255 (A'dam-Brussel) met stam 4795.
Naast de 186.111 nu nog een 186 naar de NMBS?
 

14-09-2016 19:11:44
MasterE
MasterE
NS verhuurt deze machines door aan NMBS.  

14-09-2016 19:18:50
sfj
sfj
Als het goed is 111 terug en 122 de vervanger.

Edit, nog even nagevraagd:
Zijn inderdaad beiden tot nader order aan NMBS verhuurd!

Laatst bewerkt door sfj op 15-09-2016 09:53


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

17-09-2016 21:46:42
dvdhoven
dvdhoven
Misschien het foute topic. De 186 149 is op 17-09-2016 door Locon 9903 naar Bh gebracht.


Dick van den Hoven
 

17-09-2016 22:01:43
Frontier
Frontier
Op revisievakantie.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

19-10-2016 14:10:16
Daan!
Daan!
Op OHIH wordt gevraagd of het klopt dat de lease traxxen van Marquire weer terug gaan als Traxx 186045 is geleverd. Dat zou in RM hebben gestaan. Klopt dit?  

19-10-2016 14:25:44
sfj
sfj
Voor zover ik weet is dat nog niet helemaal zeker.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

19-10-2016 15:09:55
Daan!
Daan!
Weet jij waar dat vanaf hangt dan?  

19-10-2016 15:31:34
Rolffiej19
Rolffiej19
Zeer waarschijnlijk zullen de 237&238 terug gaan naar de Lease maatschappij als de CNL over en uit is.
De overige traxx`en 111 en 122 blijven voorlopig bij de benelux dienst en de 112 t/m 121 worden gewoon gebruikt afwisselend voor de 900/1000 serie en straks de Gvc-Bd route .

De 149 148 144 236 239 en 142 zullen voorlopig nog wel even blijven

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 19-10-2016 15:33


MCN ASD
 

19-10-2016 15:34:07
Frontier
Frontier
En de 144, 236 en 239?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

19-10-2016 15:36:24
Rolffiej19
Rolffiej19
Aangepast maar ik heb zo`n vermoeden aangezien die 8 extra locs besteld zijn dat die ook de 236 en 239 vervangen %08%


MCN ASD
 

19-10-2016 15:44:03
Frontier
Frontier
Ja, al vanaf het moment dat er door NS acht extra exemplaren werden besteld gingen er vermoedens of deze waren om de acht Macquarie exemplaren te vervangen.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

19-10-2016 15:59:02
Daan!
Daan!
Dat zou toch niet moeilijk te achter halen moeten zijn. Als bekend is hoeveel stammen ICRmh er uiteindelijk komen, kan uitgerekend worden/een nauwkeurige schatting worden gemaak hoeveel Traxx er nodig zijn.  

19-10-2016 16:09:55
Frontier
Frontier
Valt nog tegen vrees ik, zo lang je niet weet hoe veel men aan reserve wil aanhouden.

Laatst bewerkt door Frontier op 19-10-2016 16:10


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

20-10-2016 08:44:37
Chrisdb
Chrisdb
Hoeveel locs worden er standaard per dienst als reserve ingezet? Hoe was dat geregeld bij de Benelux in het verleden?  

20-10-2016 09:02:36
nohab
nohab
Quote
Daan! (wo 19 okt 2016 15:59:02 https://somda.nl/forum/15546/p595287/): Dat zou toch niet moeilijk te achterhalen moeten zijn. Als bekend is hoeveel stammen ICRmh er uiteindelijk komen, kan uitgerekend worden/een nauwkeurige schatting worden gemaakt hoeveel Traxx er nodig zijn.
Bij het bepalen van het aantal bij dit soort orders spelen wel meer zaken een rol, zoals investeringsruimte.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

20-10-2016 16:23:45
Basher
Basher
Sorry for posting in English.

Availability for the TRAXX fleet should be @ 80%. That means that 80% of your fleet is actually working trains and 20% is on maintenance or sat spare. You always need to organise to have so many locomotives on maintenance and cover in case of a loco being out after a collision, or accident. Locomotives can sit down in bad weather and you need to be able to cater for this.

There are currently nine sets being used on the Amsterdam - Breda trains, so that is 18 locomotives in service in sandwich mode [En. Top and Tail]. At 80% availability this gives 4 on maintenance, so a total fleet of 22 locomotives need to operate the service.

Looking at future trains, NS should need 44 locomotives working each weekday with 10 on maintenance. Out of a fleet of 57, this will leave 3 spare. Until everything settles down, this is speculation.
 

20-10-2016 17:49:42
jor[D]1
jor[D]1
als de locs tussen de stammen mogen rouleren zijn er maar 5 die stil hoeven te staa volgens uw theorie. 49 totaal dan.  

23-10-2016 10:03:47
HZwoferink
HZwoferink
De 186 122 wordt vanaf vandaag gehuurd door RTB Cargo.


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

23-10-2016 10:19:11
Rolffiej19
Rolffiej19
Altijd leuk een NS loc voor een goederentrein %08%


MCN ASD
 

23-10-2016 10:30:15
Daan!
Daan!
Raar dat de 122 daarvoor wordt uitgeleend of verhuurd. Die is immers in NS kleuren gestoken. Logischer was het geweest om een grijs exemplaar te verhuren, lijkt mij.  

23-10-2016 10:47:04
rick
rick
Maar die zijn al geleased door de NS, doorverhuren zal wel niet mogen.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Baureihe 186/TRAXX
RailWiki.nl