Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
![]() |
26-04-2018 12:02:55 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Dus we bouwen NL loccen om voor België en vervolgens bouwen we weer doodleuk Belgische loccen om voor NL? De grote wisseltruc?%08% MCN ASD |
26-04-2018 12:42:14 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het mag ook allemaal maar zinloos geld kosten %03% Wat heeft dat nou voor nut om 1 op 1 locs qua software en toelating "om te bouwen",stuur dan loc A naar plak B en loc B naar plek A. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
26-04-2018 14:18:10 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Die staan inderdaad alweer een aantal weken zo op de Wgm. Tbl1+ was toen ook al uitgebouwd en de B afgeplakt in het toelatingsraster. |
26-04-2018 14:27:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik heb sterk de indruk dat (de lease van) deze locs permanent wordt overgenomen door NS. Een tijd geleden las of hoorde ik al dat NS op de leasemarkt op zoek was naar nog een paar Traxxen omdat de reserve nogal krap gevonden werd. Dat het NMBS-locs reeks 28 geworden zijn, is dan het gevolg van het feit dat de NMBS ze niet meer nodig heeft en NS ze goed kan gebruiken, maar dus min of meer toeval. |
![]() |
advertentie |
26-04-2018 14:29:17 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Binnenkort komt software versie 9 op de locs toch, dan zou er daarna geen onderscheid meer hoeven te bestaan in inzetgebied vanwege de geïnstalleerde software? |
26-04-2018 15:07:02 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Dat zou wel zo wenselijk zijn, ik help het je hopen! We zullen zien. Jeanne Kok |
26-04-2018 17:16:55 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Correct, eerst 9.3 wordt 9.4. Daarna gaat 7J direct naar 9.4 |
26-04-2018 17:42:06 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik lees zojuist dat het personeel van o.a. Ehv inmiddels instructie krijgt op SW9.4, wat dus betekent dat binnenkort de IC 1100 en waarschijnlijk dus ook de 900/1000, dir software binnenkort ook krijgen. Als die twee nog 7J hebben, lopen ze behoorlijk achter want de huidige 900/1000/1100 hebben 9.3 ook al sinds november. Of is dit ander soort software? %08% Laatst bewerkt door DDZ7504 op 26-04-2018 17:42 |
26-04-2018 18:46:42 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
9.4 is een doorontwikkeling van 9.3, waarin een aantal extra zaken zijn toegevoegd en ook een aantal bugs zijn opgelost. Het zijn deels ook wijzigingen in de featureset, maar het is de bedoeling dat 9.4 uiteindelijk Europees uitgerold gaat worden, als ik het goed heb begrepen. Sit betekent ook dat bijvoorbeeld de NS locs met TBL1+ uitgerust worden. Volgende maand gaat de uitrol van 9.4 beginnen, mits de toelating rond is. Laatst bewerkt door mtlx op 26-04-2018 18:49 |
26-04-2018 18:50:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Even uit de losse pols over de beide ( ex?) NMBS traxxen. Naast een Sofware versie kennen de lokken ook een Vehicel Release. Goed mogelijk dat die twee loks de bijbehorende aanpassingen van de lok zelf nog niet gehad hebben, en als je dan toch even een ritje wilt of moet maken kun je sneller een Software versie er op wijzigen ( paar uurtjes) dan wat ingrijpender in de lok aan het in/ombouwen. Maar dit is slechts een opmerking vanaf de zijlijn ![]() |
26-04-2018 19:03:13 | ||
---|---|---|
koploper1
![]() |
Quote Alleen 9200 rijdt met software 9.3, de 900/1000/1100 rijden onder 7j |
26-04-2018 19:07:34 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Klopt, alleen de 9200 rijdt met 9.3. Alle anderen met 7j. Opleidingen voor 9.4 zijn er al een tijdje, alleen Ehv is wat later begonnen. Of 9.4 een groot succes is moet nog blijken, er zijn al verschillende opleidingsdagen gecanceld ivm defect of geen mat, er is namelijk maar 1 opleidingsstam die niet mag rijden en waar Bombardier tussendoor ook nog aan sleutelt. |
26-04-2018 20:07:54 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Ah, dan liep ik dus iets op de zaken vooruit ![]() Ik kan me alleen wel herinneren dat er al een sw9 versie op de locs zat op de open dag van Wgm afgelopen 4 november. Althans, er zaten stickers daarvan op ![]() Laatst bewerkt door DDZ7504 op 26-04-2018 20:08 |
26-04-2018 22:05:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Het niet beschikbaar zijn van materieel, is toch geen betekenis dat een software versie geen succes zou zijn? %03% |
26-04-2018 22:13:05 | ||
---|---|---|
Jorrit
![]() |
Quote Wat verandert er voor de machinist bij zo'n upgrade? |
26-04-2018 22:15:00 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Quote Inderdaad ex-NMBS. Begrijp dat NS 4 extra machines van Alpha Trains huurt, voor inzet in de ICD. Laatst bewerkt door mtlx op 26-04-2018 22:19 |
26-04-2018 22:17:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat ook niets nieuws onder de zon is, want daar komen de andere Lease-Traxxen ook vandaan. |
26-04-2018 22:22:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Niets nieuws, afgezien van dat die 12 (111-122) al een jaar of 10 (al dan niet meer) ervaring hebben op de HSL![]() (overigens zijn er nog steeds 9 locs die niet van Alpha Trains gehuurd worden maar van Macquarie, maar dat terzijde) |
26-04-2018 22:22:52 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Edoch zijn er ook negen stuks van Macquarie Rail gehuurd. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-04-2018 23:10:28 | ||
---|---|---|
Basher
![]() |
Apologies for posting in English Does this mean that NS are sub leasing 2834 and 2835 and are planning to sub lease some more locomotives from NMBS? Or does this mean that NS are sub leasing 2834 and 2834 and are planning to lease directly some of the ex-NMBS TRAXX from Alpha Trains which are now coming off lease. The Reeks 28 are leased from Alpha Trains by NMBS and then sub leased to Lineas. Lineas are in the process of directly leasing TRAXX from Railpool and returning the Reeks 28 to NMBS who are then returning them to Alpha. Lineas wants more of the D/A/CH/I/B/NL fitted TRAXX from Railpool to enable them to operate their trains into Eastern Europe and less of the D/A/B/NL fitted ones. So off loading D/A/B/NL fitted ones is good for them. |
26-04-2018 23:57:04 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
I have no idea about exact numbers, but NS has leased 4 more 186 locomotives directly from Alpha Trains afaik. From what I've heard, all four locomotives were in use by NMBS in the past. |
27-04-2018 10:45:40 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote uitgerust met de software voor TBL1+, niet met de bijbehorende hardware. |
27-04-2018 11:20:28 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Hm, dat is niet wat mij verteld werd tijdens de instructie voor 9.4. De instructieloc had dan ook gewoon het TBL1+ kastje. Maar als dat kastje er niet in zit: alleen maar fijn. Zit je niet met zo'n ding nog extra voor je neus %08% |
27-04-2018 14:00:00 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
dan zit je neus wel heel scheef....%02% |
27-04-2018 14:52:14 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Dat sowieso, wel de ebula goed in de gaten houden hè %08% |
27-04-2018 16:30:34 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Quote Niet beschikbaar omdat ze storingen aan het oplossen zijn of defect omdat er storingen in de software waren waardoor de loc defect was. Wat er aan de locs veranderd kan ik niet over uitweiden, omdat ik niet weet wat er naar buiten mag komen. Enige wat ik denk ik wel kan melden is dat er voor mcn wijzigingen zijn qua op-/ombouwen en qua bediening en dat er een modus is gekomen waarin de rijtuigen gevoed zullen blijven zodat rijtuigen niet meer ongevoed langs perrons staan zodat o.a. bijvoorbeeld de airco blijft draaien. Ook krijgen alle locs de TBL1+ kastjes ingebouwd, maar mogelijk word deze, plus bijbehorende testen, net als nu uitgeschakeld voor de binnenlandse dienst. Maar met dat is men o.a. nog bezig. De hardware zit er gewoon op, net als voor de PZB/LZB/Memor. Daarom staat er ook op de locs de toelating NL/B/D/A met B/D/A doorgestreept omdat de software + toelating er niet is. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 27-04-2018 16:43 |
27-04-2018 16:46:58 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat zou ik niet te hard zeggen, er zijn behoorlijk wat locs waarbij die drie niet doorgestreept zijn![]() |
27-04-2018 17:08:48 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Klopt. Soms bedoeld, soms onbedoeld. Dit heeft er denk ik mee te maken dat sommige locs tussentijds omgebouwd worden of ergens anders dienst hebben gedaan waarbij die toelating er wel was. Denk aan ICB, Citynightline en Benelux. Sommige huurlocs hebben apparatuur voor PZB/LZB in de cabine, andere weer voor Memor. Of soms alleen resten van installatie zoals het kastje waar eerder over gesproken werd, soms zie je alleen de tape zitten of extra gaten in het dashboard. Of zoals bij de 122 missende logo's. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 27-04-2018 17:09 |
27-04-2018 17:23:35 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Volgens mij zijn bij het grootste deel van de 186 111-122 serie de overige landen niet (of niet goed) doorgestreept. Sowieso van de 186 116 heb ik gezien dat er niets doorgestreept op stond. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-04-2018 09:29:53 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja zo, defect nav de software update, ik vatte hem op als defect materieel door welke oorzaak dan ook en daardoor niet beschikbaar meer voor opleiding etc. |
28-04-2018 11:43:33 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
De 186 239 is onderweg naar NL terug na revisie. |
29-04-2018 16:39:49 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Wij zouden Zaterdagmorgen met de 1137 van Gvc naar Breda gaan. De trein stond al op de aankondiging in Gv. Kort voor vertrek werd er een vertraging opgezet van +5 ,en weer even later werd de hele rit opgeheven. Is er dan op het laatste moment een storing? Enkele maanden geleden zaten we al in de trein op Gvc ,toen die alsnog werd opgeheven. Zijn dat altijd plotselinge sofeware problemen ,die bij het klaarmaken van de lok optreden ? Peter |
29-04-2018 16:58:35 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dat , of de geplande Machinist is er niet door ( kies maar uit : - Verslapen/ vergist in dienst/ vertraagd / niet bevoegd) en geen Materieel + HSL bevoegde reserve Machinst beschikbaar. |
29-04-2018 17:22:36 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Zijn er dan op dar grote station geen reserve mcn's en mat. beschikbaar ? Peter |
29-04-2018 17:35:03 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Het geschikte materieel staat iets verderop op de Binckhorst. Indien er vlak voor vertrek een storing wordt geconstateerd, staat niet plotsklaps een vervangende trein klaar. En het aantal reservemachinisten op Den Haag houdt ook niet over ondanks het overschot aan personeel. |
29-04-2018 18:51:32 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Beide heren bedankt.%02% Maar ik zag toch nog wat anders: Toen we met de eerstvolgende trein na de opgeheven 1137 Rtd binnenreden naar sp 2 toe ,werden we ingehaald door een trein met een Traxx voor en achter... Zou de 1137 dan later toch nog vertrokken zijn ? We haddeen het te laat in de gaten om te gaan kijken. Peter |
29-04-2018 19:20:00 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dat blijft gissen, (kan het al een tijdje ook niet meer voor je opzoeken), maar als je vanaf Schiedam naar spoor 2 gaat kan het ook zo maar een trein vanaf de HSL naar 3 of 4 zijn natuurlijk![]() |
29-04-2018 21:22:50 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Alle haagse mcn diensten op de 1100 (5 vroeg, 5 laat) beginnen/eindigen op de Bkh met de reizigerstrein die daarna/ervoor zat. . Bv. de 71117-1117 1184-71184. Als er plots vertraging komt ligt het dus aan opheffen ivm de HSL of defect aan de trein. Zelf ben ik ook wel is met de 1100 vertrokken en bij binnenkomst Gv opgeheven ivm defect aan de HSL. Kon daar dus leeglopen en ombouwen naar de Bkh. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 29-04-2018 21:23 |
29-04-2018 21:32:19 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
@ Cunea : Daar had ik niet aangedacht, dat hij van de HSL /Shl zou kunnen zijn gekomen.%08% Groeten , 10 min later : De trein die ik in Rtd zag was de ICD 926 vanaf ri Shl , die 1 min na onze trein binnen kwam. Het raadsel is opgelost.%02% Groeten , Peter Laatst bewerkt door pjkleton op 29-04-2018 21:49, reden: Aanvulling van mijn vehaal |
29-04-2018 22:58:59 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Vandaag door RXP met de 9901 van Bh naar Wgm overgebracht. |
29-04-2018 23:01:40 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Waarom rijdt zo'n loc eigenlijk niet op eigen kracht van Bad Bentheim (of Oldenzaal) naar de 'Meer? Dat hij in Duitsland niet zelfstandig mag rijden snap ik (want software), maar waarom is er een sleepactie in Nederland? |
29-04-2018 23:13:59 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Deels een paarse krokodil, anderzijds gebeuren er daadwerkelijk eerst testen op de Watergraafsmeer voor een loc na onderhoud de dienst weer in gaat. |
30-04-2018 08:28:30 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De Nieuwbouw loks van NS zijn deels vanaf Bentheim op eigen kracht naar de Wgm gekomen, maar er zijn kennelijk weer een paar punten en komma's aangescherpt, want de loks (s) zijn formeel niet in Duitsland toegelaten. Dat je vanaf Bad Bentheim gewoon onder Nederlandse bovenleidingspanning en treinbeveiliging kan rijden interesseert de regeltjes makers niet, danwel dat weten ze niet. Maar dat is mijn prive mening ![]() Edit: Met toelating in dit kader bedoel ik dan de toelating ( inschrijving) "per lok"en met de geinstalleerde software. Laatst bewerkt door cuneo56 op 30-04-2018 08:56 |
03-05-2018 16:35:17 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De nummers van de tijdelijke leaselocs zijn de 186 212, 214, 226 en de 227, voor de nummertjesliefhebbers. |
22-09-2018 17:44:42 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 186 122 heeft inmiddels al zijn logo's weer; https://www.flickr.com/photos/robdammers/29797801197/ |
30-10-2018 13:25:00 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De 186240 is in voorbereiding om teruggeleverd te worden aan de leasemaatschappij |
31-10-2018 00:51:19 | ||
---|---|---|
Basher
![]() |
186 218 [2826] ging van huur vorige week met Lineas en werd teruggekeerd aan Alpha Trains. Een vervanger voor 186 240? |
31-10-2018 06:08:06 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Opvallend dag er een grojze traxx wordt teruggeleverd. De grijs/groene zouden eerste kandidaat zijn lijkt mij. |
31-10-2018 08:51:45 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
De grijs groene gaan gewoon weer in de BNL-poule en zijn alleen nodig zolang de ombouw naar SW 9.4 loopt voor IC-Direct. |
31-10-2018 10:08:24 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat zou vreemd zijn, de 12 grijs-groene locs die nu in de BNL poule rijden zijn NMBS locs, maar NS heeft ook 2 locs die ze van Lineas huren en twee die ze direct van Alpha Trains huren (naast de 12 andere AT locs). Die laatste twee+twee hebben voor zover bekend niets te maken met de BNL-poule, die zijn inderdaad alleen nodig zolang de ombouw naar SW9.4 loopt, en zouden daarna retour Lineas/Alpha Trains gaan. Wellicht is de huurtermijn van de 186 240 gewoon afgelopen en is hij niet meer nodig, waardoor een verlenging van het contract ook niet nodig is? %06% Laatst bewerkt door DDZ7504 op 31-10-2018 10:09 |
31-10-2018 15:32:17 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Ik was in de veronderstelling dat de groen grijze uit de BNL poule kwamen. |
31-10-2018 17:14:00 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In de nieuwe dienstregeling gaan ook minder stammen rijden doordat de 900 kort gaat keren te Asd. Neem aan dat dit ook van invloed zal zijn op het aantal benodigde locomotieven. |
06-12-2018 22:23:54 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
Getuige onderschrift van volgende foto is 186 240 begin vorige maand (03-11) teruggegeven aan de leasemaatschappij. https://www.flickr.com/photos/137342563@N03/43900889750 Net als van 186 240 zijn er van 186 148 ook geen actieve spots meer sinds september van dit jaar. Is deze loc ook teruggeleverd aan Macquarie? |
07-12-2018 00:14:33 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
De 186 148 was/is net als de 186 240 sedert 6 oktober niet meer inzetbaar wegens retour leasemaatschappij, of de overbrenging inmiddels al heeft plaatsgevonden is mij niet bekend. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
![]() |
advertentie |
08-12-2018 13:01:30 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Op donderdag 29 november heeft RXP een witte 186 naar Bh gebracht. |
08-12-2018 13:18:34 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
Frontier & Henk1619, bedankt voor de informatie. Aannemelijk betrof het dan 186 148 die 29-11 overgebracht is naar Bh. |
09-12-2018 11:25:17 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Hoeveel wit/grijze zijn er nu dan nog actief ? Dan kom ik er misschien achter welke ik 4 dagen terug door de polder zag "vliegen" thv s'gravendeel ri Bd. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
09-12-2018 11:49:02 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
142, 144, 149, 236, 237, 238, 239, als ik het goed herinner. |
13-01-2019 13:19:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Gaat de vermindering van het aantal treinstammen voor de IC Direct ook gepaard met een vermindering van het aantal Traxx-locomotieven? |
13-01-2019 16:07:48 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik heb het vermoeden dat dat met het aflopen van leasecontracten van de Macquarie-locs (en de 4 extra Alpha Trains locs) redelijk "vanzelf" gaat. |
13-01-2019 17:31:16 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Er zijn in november/december ook al locs teruggegaan. Wanneer lopen de leasecontracten af? |
21-01-2019 13:43:04 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Inmiddels wordt het ook op de buitenkant zichtbaar dat de 001 t/m 045 aan Akiem verkocht zijn de 024 en 033 hebben inmiddels Akiem logo's op de neusen gekregen gezien te Asd![]() MCN ASD |
21-01-2019 14:00:38 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ik hoop niet heel groot? |
21-01-2019 14:27:29 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Haha nee net als bij alle andere Traxx'en van Akiem zit ie netjes onder het rechter raam![]() MCN ASD |
21-01-2019 15:05:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De andere Traxx'en van Akiem hebben anders een bescheiden logo op de zijwand: https://i0.wp.com/railcolornews.com/wp-content/uploads/bombardier_traxx_akiem22christianklotz_kassel20171011.jpg?w=1500&ssl=1 %08% |
21-01-2019 15:25:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Nee niet dat rode logo Thom %08% Dat witte kleine tekst logo onder het raam![]() MCN ASD |
21-01-2019 15:38:48 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Ik kwam 'm vanmorgen ook al tegen. Foto: https://imgur.com/a/YDuekX0 De 031 heeft 'm dus ook al. |
21-01-2019 15:56:20 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
186 030 is er ook mee gezien; https://www.flickr.com/photos/denniskoster/46816713211/ |
21-01-2019 16:39:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote%08% |
07-05-2019 21:02:16 | ||
---|---|---|
NRuys
![]() |
Het viel me vandaag op dat de E186 006 een nieuw blauw paneel heeft met daarop het NS en SNCB logo onder het bovenste frontsein. Is dit nieuw of is dit al langer zo? Het lijkt vrij recent omdat dit het enige stuk van de voorzijde is die proper is. foto https://imgur.com/a/Wj3CXUh Laatst bewerkt door NRuys op 07-05-2019 21:11 |
07-05-2019 21:11:45 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De IC Brussel-locs rijden daar alweer een paar maanden mee rond. |
07-05-2019 23:08:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik gok een maandje of 2 inmiddels Laatst bewerkt door thom op 07-05-2019 23:12 |
08-05-2019 14:48:41 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Uhh alleen de 006 heeft dat hoor%08% MCN ASD |
08-05-2019 17:34:45 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Dan heb ik wel heel vaak die 006 rond zien rijden... %08% |
08-05-2019 17:38:06 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik heb zelf sowieso de 001, 002 en 003 er ook mee zien rijden, dus als alleen de 006 het heeft is het bij de andere locs er alweer afgehaald. |
08-05-2019 18:09:20 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Dat was een lekker simpel oplossing zodat iedereen buiten lekker snel kon zien welke softwareversie er op de loc stond. Voor de BNL duurde de invoer van (volgens mij) 9.4.2 wat langer en moesten er twee aparte locparken uit elkaar gehouden kunnen worden. Die blauwe snor is dezelfde sticker als op de ruiten van de buitendeuren van de BNL rijtuigen zit %06% |
09-05-2019 01:51:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nummers onthoud ik niet, maar sowieso heb ik op de Wgm meerdere lokken tegelijk gezien met deze stickers... |
17-05-2019 01:37:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Het lijkt er sterk op dat de 186 212, 214, 226 en de 227 weer terug geleverd gaan worden aan de lease maatschappij er stonden vanmiddag(16-5) namelijk 3 los op de Wgm , de 4e heb ik niet kunnen zien ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 17-05-2019 01:38 MCN ASD |
17-05-2019 07:19:25 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Geen koelkast, wel door naar de volgende ronde: dit geldt enkel voor de 226 en 227. |
17-05-2019 08:32:42 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ik dacht dat die, op de 212 na, al terug waren geleverd. Werden ze ook nog allemaal recent ingezet? Weet iemand waarom dat nu pas gebeurt, de softwareupdate is al een tijd doorgevoerd en ook de verlening is al een tijd doorgevoerd. Daarmee is het ook niet te verwachten dat er nog Traxx komen ter vervanging van de 1700 op de ICBerlijn. |
17-05-2019 08:57:28 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Ik dacht dat het vervangers waren van die paar grijze locs die vorig jaar ingeleverd waren bij de leasemaatschappij. |
17-05-2019 11:23:08 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ze waren hierheen gehaald om alle treinen te kunnen blijven rijden tijdens de ombouw van 7J software naar 9.3 & 9.4 ![]() MCN ASD |
17-05-2019 11:54:29 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Deels inderdaad. Echter zijn vorig jaar enkele grijze locs teruggegaan naar de leasemaatschappij. Die zijn dus deels vervangen voor die ex NMBS locs. Twee zijn er direct van NMBS gehuurd, die gaan weer terug, de andere twee zijn direct bij de leasemaatschappij gehuurd en die blijven dus hier. |
19-05-2019 11:54:27 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
Quote Zowel 186 226 als 186 227 zijn na oktober 2018 niet meer ingezet door NS voor reizigerstreinen. Zijn deze wellicht nog voor opleidingsdoeleinden of testritten gebruikt, of staan deze simpelweg al een halfjaar op de Wgm te wachten op wat komen gaat? 186 212 en 214 worden overigens gewoon ingezet in de treinseries 900/1000/1100. |
19-05-2019 11:59:16 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Dank voor je toelichting. |
19-05-2019 12:17:46 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Volgensmij van Lineas, niet NMBS. |
19-05-2019 18:48:48 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Kan goed, geen idee hoe de verdeling van de locs ligt in België met NMBS/Lineas. |
30-06-2019 16:43:57 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Op FB uit de RM-fotogroep wordt het volgende gemeld: Een loctreintje bestaande uit 3 Alphatrains locs 186 219-208-217 en achterop Railexperts 9901. De set rijdt richting ‘s-Hertogenbosch, waar de 9901 wordt afgekoppeld. De Alphatrains locomotieven gaan door richting Utrecht. 30-06-2019 Met daarop de volgende reactie: Reportedly the three TRAXX are going to NS. These three locomotives were leased to NMBS who sub leased them to Lineas. With Lineas getting Railpool TRAXX on a direct lease, these Alpha locomotives have been going off lease one by one. Seen at Watergraafsmeer this week were 186 226 and 186 227 in a shed. NS need five modern locomotives to work the Berlin trains to and from Bad Bentheim. Four diagrams and one on maintenance. Watergraafsmeer already maintain TRAXX locomotives and the only difference between these locos and the ones that work internally in the Nederlands is a different software package. |
30-06-2019 17:07:58 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Spookverhalen zijn blijkbaar niet te voorkomen. De 186 226 en 227 zijn al lange tijd niet ingezet door NS en gaan nu eindelijk retour naar Lineas. |
30-06-2019 17:50:47 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Alleen waarom kwamen ze dan uit Krefeld en gingen ze via Den Bosch naar Utrecht (en verder). Ik dacht ook dat deze onlangs al teruggebracht waren. |
30-06-2019 18:03:34 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
186 219, 208 en 217 zijn voormalige NMBS/Lineas locs. Een voor een worden de locs door NMBS teruggegeven aan Alpha Trains. Alpha Trains kan blijkbaar niet voor alle locs gelijk weer een nieuwe huurder vinden, en daarom worden ze tijdelijk gestald in Krefeld (bij mgw). Vanuit daar zijn de drie locs vandaag overgebracht naar Wgm.Quote Waarom gaan 186 226 en 227 nu pas retour naar Lineas? Had NS een contractuele verplichting tot eind juni die moest worden uitgediend, of werden de locs als reserve aangehouden? |
30-06-2019 22:58:36 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
![]() |
Volgens Railcolor zijn de 186 208, 186 217 en 186 219 alle 3 verhuurt aan de NS. |
30-06-2019 23:07:46 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Waar precies staat dat dan? Staat er ook bij per wanneer of tot wanneer het contract loopt? |
30-06-2019 23:53:27 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Nee, dat staat er niet bij, dat is bij Railcolor namelijk ook niet bekend. Op Sion-Rail is gemeld dat ze per 1 juli in dienst komen bij NS en dat de 186.226 en 186.227 retour Lineas gaan (die stonden al een tijdje aan de kant) en mogelijk gaat de 186.144 ook terug naar Macquarie. Door @treinfan overigens. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 30-06-2019 23:54 |
30-06-2019 23:59:46 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
![]() |
Quote Mij is deze avond verteld dat de 186.144 mee verhuist naar Lineas |
03-07-2019 20:57:46 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Ik weet niet waar het anders te melden, maar de aangepaste tekst mbt de Traxx locomotieven impliceert dat zij allemaal worden geleasd van Alpha Trains en dat is niet het geval. |
03-07-2019 21:02:52 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ze worden wel degelijk allemaal geleased alleen niet allemaal van AlphaTrains en dat staat er ook niet toch?![]() MCN ASD |
03-07-2019 21:26:02 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Volgens mij staat dat er wel. Het is 1 zin waarin alle locomotieven worden genoemd. Akiem komt in het hele stuk niet voor, dat mist dus zeker. Of je noemt geen eigenaar of je benoemt de verschillende eigenaren per reeks. |
03-07-2019 21:31:11 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Heb je het over mijn stukje @MasterE? Want er staat wel degelijk dat de 186.144 dan retour Macquarie (= de leasemaatschappij) gaat. Akiem heeft hier al helemaal niets mee te maken, dat zijn de 186.001 t/m 045 %03%QuoteDat lijkt me op zijn zachtst gezegd opmerkelijk, omdat Lineas dan locomotieven van liefst 4 maatschappijen zou huren. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 03-07-2019 21:32 |
03-07-2019 21:54:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Vanmiddag stonden de bewuste 226 en 227 gezamelijk voor de deur bij het OB op de Wgm. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
![]() |