25-12-2013 17:52:28 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Zal morgen wel gaan gebeuren. |
25-12-2013 18:34:45 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
Waarschijnlijker vrijdag. |
25-12-2013 21:50:21 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Morgenmiddag rij ik er weer langs, dan zal ik even de status bekijken, maar vrijdag klinkt inderdaad het meest waarschijnlijk. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-12-2013 22:47:50 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vlasman werkt echt niet op 2e Kerstdag en aannemelijk ook niet op de "tussendag" vrijdag. Niettemin is het wel handig om even te kijken of het rijtuig inderdaad een AB- bak betreft. 57 jaar OV-fotografie. |
![]() |
advertentie |
26-12-2013 10:20:35 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Het is de ABv5 8278 voor 99%. Stond afgelopen week al klaar naast de 8878. Andere grote schades staan in Amersfoort. |
26-12-2013 15:32:05 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Betreft inderdaad een AB-rijtuig, nummer niet zichtbaar/leesbaar vanuit maar aannemelijk inderdaad de 8278. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-12-2013 16:03:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De grootste kreukelaar in Hlm is de 290 8683, de kopbak van de 8711 - maar dat is dus blijkbaarniet degene die daar staat te wachten. Verder in Hlm de 380 8029met brandschade, maar deze is in gebruik als proto voor het interieur na grote revisie. |
27-12-2013 10:17:15 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Was die 8683 niet naar Amf dan? Hier http://www.flickr.com/photos/11057/8756790509/ stond deze bak juist klaar voor transport. De 8722 was volgens mij het rijtuig wat in Hlm achterbleef. |
27-12-2013 10:34:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ineens herinner ik mij dat deze onduidelijkheid al eerder is langsgekomen, ja. Ik kan het niet controleren, maar volgens de opgave van het RB Haarlem destijds zou de 8683 in Haarlem gebleven zijn en is de 8829 (hersteld van botsschade van lang geleden) meegegaan zijn naar Amf. Maar als het anders is, dan verneem ik het graag. |
27-12-2013 11:51:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Volgens mijn gegevens sleepte VR op 2-7 de 8251+8853+8384+8111+de herstelde 8829 naar de loods Amf. In Rb Hlm bleef 8683 terzijde en werd 8722 voor herstel binnengenomen. Overigens wel vreemd dat dan niemand de schadebak 8683 ergens op het buitenterrein ziet staan en dat in april een nieuwe sleepkoppeling voor transport op de 8683 werd geplaatst. Laatst bewerkt door rob46 op 27-12-2013 11:55 57 jaar OV-fotografie. |
27-12-2013 12:28:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kijk, en volgens de opgave van Haarlem zou de 8722 ook in Amersfoort moeten staan.... |
30-12-2013 09:20:21 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Te Hlmwph wordt nu de AB bak onder handen genomen. Edit: sloop dus |
30-12-2013 21:13:54 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Toen ik er om kwart over vijf langs reed was men inmiddels naar huis en stond er nog 1/3 deel van de bak overeind, de rest was al gesloopt. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-01-2014 23:22:11 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Stuk onzinnige discussie verwijderd. |
03-01-2014 10:40:15 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Is het rijtuig nu al gesloopt of staat het nog steeds voor een derde overeind? |
03-01-2014 10:56:02 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Gisterochtend vroeg hebben ze de klus geklaard. Een gecombineerde sloopdatum van 30-12 en 02-01 dus. |
03-01-2014 19:42:27 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Kunnen we dus concluderen dat 9544 waarschijnlijk dus rondblijft rijden als 4tje? Overigens, op welk punt wordt besloten tot sloop? Nadat de verzekering afgehandeld is? Dit omdat de bakken van 8711 er eerder stonden en (nog) niet gesloopt zijn. |
05-01-2014 11:06:33 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Dan hoop ik wel dat de ABv6 aangepast naar een 4tje. Op zondagochtend is de 3000 op oorlogssterkte met 4 bakken. Als daar ook nog eens de 9544 voor komt. Is het echt leuk %03%. Dit geldt overigens ook voor de andere 4tjes met een verkeerde ABv6. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
05-01-2014 15:09:06 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik kan er ook grandioos naast zitten, maar ik heb zo het idee dat er iets gaat gebeuren met de 9525. Deze is namelijk al niet meer gespot sinds 25 december, en wie weet waar die nu uithangt. Weet iemand meer, of kan iemand het tegendeel bewijzen![]() |
05-01-2014 15:36:49 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Ach, soms wordt een stel een tijdje niet gespot, dat kan gebeuren. De 9525 heeft geen olympisch jasje meer en valt dus minder op. Gewoon afwachten denk ik maar![]() |
05-01-2014 17:16:40 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Quote Ik zat er vanmiddag nog in als trein 2257 te Schiedam centrum Exuus @ hieronder. Krijg je er van als je teveel geschiedenisboeken leest ![]() Schiedam-Rotterdam west en de bijbehorende boottreinen etcetera valt ook wel een boek over te schrijven maar dat is hier hopeloos offtopic. Laatst bewerkt door sfj op 05-01-2014 19:59 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
05-01-2014 19:46:14 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Sinds 1998 beter bekend als Schiedam Centrum![]() |
05-01-2014 20:24:58 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Ja, dat hij niet olympisch meer is weet ik, zag hem een paar maanden geleden nog in het geel-blauw op Gd als 2053A, realiseerde me toen niet eens dat het 'm was ![]() Laatst bewerkt door DDZ7504 op 05-01-2014 20:26 |
05-01-2014 20:32:17 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Contract afgelopen - stickers eraf, zo simpel .... ![]() Laatst bewerkt door snowie op 05-01-2014 20:32 |
07-01-2014 15:21:11 | ||
---|---|---|
virm9556
![]() |
Even over de modernisering van Virm. Heb dit topic al nagelopen maar kan er niks over vinden.. Vanmiddag stond in Vlissingen stel 9426. Deze heeft volgens de fabrieksplaatjes: - Twee kopbakken uit 1994 ( Nu dit jaar dus 20 jaar oud! ) - Twee tussenbakken uit 2004 ( Nu dit jaar alweer 10 jaar oud.. ) Als dit stel dus een revisie krijgt word dit dan op bak datums gedaan? of per compleet treinstel? Neem aan de bakken uit 2004 dan toch ook aan de 20 jaar moeten voldoen? |
07-01-2014 17:41:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Tegen die tijd zal men de bakken wel uitzoeken en eventueel bakken wisselen om homogenere samenstellingen te krijgen als dat door schades ed komt. En de verschillen die ontstaan zijn door de verlenging destijds daar zal men een technisch kleine revisie toepassen op de jongere bakken en een uitgebreidere op de oudere bakken. Laatst bewerkt door thom op 07-01-2014 17:44 |
07-01-2014 18:47:54 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Zie hiervoor ook de vele bakwisselingen bij het DD-AR materieel tijdens de revisie. |
07-01-2014 19:02:20 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Wisselen lijkt mij weinig zin te hebben aangezien alle stammen die in aanmerking komen voor revisie ook jongere bakken bevatten. |
07-01-2014 19:48:26 | ||
---|---|---|
virm9556
![]() |
Ja precies, dan kom je op den duur toch bakken tekort? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-01-2014 20:58:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Wisselen zal wel hooguit gaan om oude bakken in 87xx- en 95xx-stammen die dan geruild kunnen worden met nieuwe bakken die "teveel" in 86xx-/94xx-stammen zitten. Hoewel gezien de nummergevende bak het eerste bij meer stellen voor kan komen dan het laatste. Een 86xx/94xx kan immers alleen een nieuwe ABv5 extra hebben t.o.v. de gebruikelijke samenstelling, terwijl een 87xx-stam bijna volledig uit oude bakken kan bestaan zolang er maar een nieuwe ABv3/4 in zit als ik de diverse wiki's goed lees. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-01-2014 21:21:55 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteVolgens mij klopt dat niet helemaal. Een tussenbak, de 380 8026 zou ook uit/rond 1994 moeten stammen. Laatst bewerkt door sik214 op 07-01-2014 21:22 |
07-01-2014 21:32:35 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Als ik me niet vergis, geeft die bak (380 8026) het stel ook het nummer 9426 (of 8626 als het een 6je zou zijn). |
07-01-2014 23:03:36 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Klopt. Enkel de ABv6 is de jonge bak in dit stel. Elke VIRM-1 bevat uiteraard zo'n bak, dus reviseren zal je die dingen toch moeten. Dat is overigens een mooie reden om het meestal net zo oude VIRM-2 ook mee te nemen in revisie. |
08-01-2014 01:02:04 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Was dat nou juist niet de reden om de grote revisie van het VIRM wat uit te stellen? Naar mijn weten wordt eerst het VIRM-1 op technisch niveau licht gereviseerd. Daarna pas komt de echte verbouwing. Hier zal zeer waarschijnlijk eerst het hele VIRM-1 aan bod komen en daarna pas VIRM-2/3. |
08-01-2014 13:41:49 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Ja, volgens mij gaat dat nu ook gebeuren. |
08-01-2014 19:55:56 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteWaar 'ie vanmiddag uithing weet ik in elk geval: achterop de 559 vanaf Ut. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-01-2014 19:15:31 | ||
---|---|---|
TGr79
![]() |
Quote Dream on. Er is nagenoeg niets voorbereid. Ja, die bak is er constructief geschikt voor, maar dat is dan ook alles. Voor het overige moet ALLES nog ontworpen worden om VIRM om 25kV te laten rijden. |
09-01-2014 19:43:19 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Om nog maar te zwijgen als het ook nog eens aangepast moet worden met ERTMS. Gewoon verder gaan met Traxx + ICR totdat de nieuwe Intercity zal gaan rijden. Vanaf 2022? Laatst bewerkt door icened op 09-01-2014 19:43 |
10-01-2014 20:29:25 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
@TGr79: dream on yourself, er is weldegelijk meer dan alleen constructioneel voorbereid, de aanstuurkasten zijn bijvoorbeeld ook hier op voorbereid. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 10-01-2014 20:29 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-01-2014 21:01:26 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Los van wat waar is, de discussie doet er niet meer toe. NS heeft al besloten niet door te gaan met het 25 kV HSL VIRM project. |
11-01-2014 07:18:23 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Want? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
11-01-2014 09:09:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wisten we dat maar, maar het is wel een feit. Het blijkt ook & vooral uit de te volgen lijn voor de komende jaren: eerst Traxx + ICR, dan nieuw IC-materieel dat ook geschikt is voor HSL. |
11-01-2014 10:01:52 | ||
---|---|---|
JohnnyH
![]() |
Vandaar ook de sleutelgaten in de stoelen |
11-01-2014 10:14:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hoebedoelje? |
11-01-2014 11:11:05 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Hij bedoelt vast dat waar je vroeger de lift kon bedienen met een sleutel in zijkant van een stoel nabij je nu kan overschakelen op 25 kV %08% |
11-01-2014 11:17:59 | ||
---|---|---|
JohnnyH
![]() |
Klopt helemaal Roland![]() |
11-01-2014 11:18:30 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Alleen niet zo handig om zo vanuit de cabine om te schakelen... %02% Groetjes, Emiel |
11-01-2014 11:47:30 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Zet je toch ook zo'n stoel in de cabine neer? %08%%08% Shqiperise-lopers? |
11-01-2014 12:32:22 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Zullen we weer verder gaan over de V-IRM? Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
21-01-2014 20:09:33 | ||
---|---|---|
virm9556
![]() |
Er is nog weinig bekend over de 9569 die zondag schade op liep bij Dronten Volgens dit nieuwbericht http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=180836 loopt de schade op tot 60000 euro! Dat is veel geld voor een gat in de vloer lijkt mij? Zou hierbij de hele vloer vervangen worden? Of is bij dit bedrag rekening gehouden dat het stel een tijd uit de dienst is? |
21-01-2014 20:20:30 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Niet alleen een gat in de vloer, er is ook een frontruit gesneuveld. En die bestel je niet bij een schildersbedrijfje om de hoek. Neem daarbij arbeidsloon en overige materialen, dan kom je zo op de €60.000,-![]() Gr Joop mcn Lls |
21-01-2014 20:50:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Welke frontruit dan? Er zijn genoeg foto's van die trein voorbij gekomen en op alle foto's is de frontruit nog gewoon heel. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-01-2014 21:03:48 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Moet je nog maar eens goed kijken. Er lopen verschillende barsten door het raam. Gr Joop mcn Lls |
21-01-2014 21:18:46 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Opsporing Verzocht besteedt vanavond ook aandacht aan deze zaak. Wellicht dat daar foto's/filmmateriaal wordt uitgezonden wat nog niet eerder vrijgegeven is. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
![]() |
advertentie |
21-01-2014 21:29:27 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Frontruit is gewoon in takt en geen barsten ![]() https://twitter.com/mistera3/status/425027607990919168 MCN ASD |
21-01-2014 21:43:56 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ah, ik zie al waar ik 'scheef'ga. De weerkaatsing van de stuurtafel in het raam... Ik heb niks gezegd![]() Gr Joop mcn Lls |
21-01-2014 21:56:13 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteDe staaf is op één plek door de vloer heen gegaan, maar er waren nog diverse andere plekken aan de onderkant van de bak(ken) met schade. |
21-01-2014 22:34:24 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteAlternatief busvervoer etc. GtbV kosten. |
22-01-2014 16:22:15 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Even pieterpeuteren : de VIRM liep de schade op bij het viaduct onder de A6, dit is toch echt nog Lelystad, om verwarring te stichten - vlak bij DRGL-punt Stb ![]() |
23-01-2014 22:15:21 | ||
---|---|---|
TGr79
![]() |
Quote Wat zijn "aanstuurkasten"? |
23-01-2014 22:20:39 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
besturingskasten, technische ruimtes/panelen waar apparatuur inzit voor de aansturing van de boordsystemen in de trein |
25-01-2014 15:58:36 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Weet iemand welke VIRM series er als eerst opgeknapt gaan worden? Het meest voor de hand liggend lijkt mij 9400, maar 8600 is ook niet zo heel best meer.. Ik ben wel benieuwd hoe een VIRM van 6 bakken eruit ziet met alleen maar blauwe/rode stoelen ![]() |
25-01-2014 16:19:16 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Die hele serie is bijna hetzelfde, die 81 stellen worden natuurlijk als oudste als eerste behandeld. Of eerst de zesjes dan de viertjes, andersom of gemengd, is volgens mij nog niet bekend. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-01-2014 20:22:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Hetzelfde als en VIRM van 4 bakken...? ![]() |
25-01-2014 23:18:47 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Ja, maar dat voelt toch anders natuurlijk. Nu zijn de zesjes een hele mix van soorten stoelen..![]() |
25-01-2014 23:23:19 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Pff. Lekker belangrijk. |
25-01-2014 23:40:11 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
Het oog wil ook wat^^ Ik ben benieuwt naar de nieuwe stoelen, ze gaan vast iets bedenken wat aardig past bij de schuine kant van VIRM. De rechte stoelen uit ICMm zien er waarschijnlijk niet uit. Laatst bewerkt door Roy op 26-01-2014 00:00 |
26-01-2014 01:06:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik gok erop dat het een DDZ-uitstraling zal worden... Choo choo..... |
26-01-2014 10:58:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Of ze bestellen gewoon de stoelen die ook in de laatste VIRMs zitten, en trekken alles gelijk binnen VIRM.. %06% |
26-01-2014 12:42:16 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Voor de duidelijkheid VIRM zal in dezelfde stijl als DDZ worden opgeknapt |
26-01-2014 14:43:30 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Onzinnig bericht en reacties daarop verwijderd. Houden we het wel gezellig? Laatst bewerkt door SleutelMan op 26-01-2014 14:43 |
26-01-2014 16:54:32 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Quote Ook qua blauwe banenpatroon aan de buitenkant? Dus vanaf de deur naar beneden ipv naar boven? Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
26-01-2014 17:04:52 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Dat weet ik niet heb alleen de ontwerpen voor de binnenkant gezien, en verder heb ik ook geen idee |
26-01-2014 20:32:56 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Wat zal er eigenlijk met de liftschacht gebeuren. Revisie lijkt me een mooie reden om die ellendige dingen nu eindelijk eens te verwijderen en een normale fatsoenlijke trap te installeren. Verder interieur van de DDZ lijkt me prima. |
26-01-2014 21:57:16 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ik heb begrepen dat die schachten een onderdeel van de constructie zijn en daarom niet eenvoudig te verwijderen. Dit was ook bij de laatste serie een issue, dit stuk moest opnieuw ontworpen worden. Laatst bewerkt door dvdhoven op 26-01-2014 21:57 Dick van den Hoven |
26-01-2014 22:58:00 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Bij een fatsoenlijke revisie moet dat mogelijk zijn. Al zal je materieel dan wel opnieuw toegelaten moeten worden, vrees ik, maar ach, papier is gewillig. |
27-01-2014 01:03:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Wat ik begrepen heb is dat er een bagagekastje van wordt gemaakt. Plus dat er nu ook al OBIS-apparatuur in zit. Laatst bewerkt door aarclay op 27-01-2014 01:44 Choo choo..... |
27-01-2014 11:01:19 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteDat is inderdaad al vaker gezegd, maar men komt er steeds maar weer op terug. Gewoon laten gaan ![]() Gr Joop mcn Lls |
27-01-2014 11:04:17 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Klopt idd, was bij DDZ met de airco eerst ook zo, die kon niet als een unit in het dak ivm de constructie.. en waar zitten ze nu juist in het dak... |
27-01-2014 12:12:33 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Dus de wanden worden recht zoals bij DDZ?![]() |
27-01-2014 18:46:03 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Dat is handig voor treinen die langs Schiphol gaan %06% |
27-01-2014 20:13:10 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Ik weet ook wel dat het vaker is gezegd, dat de liftkamer onderdeel is van de constructie van de bak van de VIRM. Maar je weet ook dat je tijdens een revisie alles kunt veranderen. Lijkt me dan ook zinvol om eens te kijken naar dat sta in de weg ding. Bagageruimte kun je creëren door andere bagagerekken... Laatst bewerkt door edje op 27-01-2014 20:14 |
27-01-2014 21:19:25 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Een bagagerek op de 1e verdieping lijkt me toch wel erg lastig te realiseren, dus zou een bagagekast daarvoor een mooie oplossing zijn. Op een banner in de kantine van werkplaats Onnen stond/staat er een illustratie van het nieuwe interieur van de Virmm-1, tevens met interessante uitleg over wat ze eraan gaan verbouwen. Een hoop technisch geleuter overigens ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 27-01-2014 21:20 Choo choo..... |
01-02-2014 17:41:26 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
De 9569 al gespot met een nieuwe traptrede in de mbvk1 aan de cabine zijde. |
03-02-2014 11:18:27 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Waar duidt dat op dan? |
03-02-2014 11:32:46 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Op het feit dat hij alweer rondrijdt...? |
03-02-2014 19:11:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Die nieuwe instaptraptrede is niets bijzonders, dat is een lange termijn retrofit. Zodra er een instaptrede op of vervangen moet worden komt er een nieuw type op a la V-IRM 4 style (gele balk op de plank). Aangezien deze nou niet bepaald snel slijten of defect raken zal het ook wel even duren voordat de oude uit roulatie zijn. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
03-02-2014 19:16:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Is het niet de beschadigde traptrede naar de onderste verdieping de trein die enkele weken geleden op de Hanzelijn in botsing was gekomen met een stuk metaal? In dat geval is de trein vrij snel weer opgelapt. Choo choo..... |
03-02-2014 19:55:03 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat zou ook nog heel goed kunnen, verkeerde traptrede in gedachten dus ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
03-02-2014 20:56:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 9569 is jl vrijdag 31/1 door Haarlem afgeleverd. |
28-02-2014 20:59:25 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Onderstaand verhaaltje kreeg ik vanuit NS ingefluisterd: Op donderdag 27 februari hebben Wim Fabries, directeur Vervoer bij NS Reizigers en Michiel van Roozendaal, directievoorzitter NedTrain, hun handtekening gezet onder het contract voor de modernisering van 418 VIRM-1 rijtuigen. De eerste generatie van de VIRM-dubbeldekkers, die begin jaren negentig van de vorige eeuw in dienst kwamen, worden vanaf deze zomer compleet gemoderniseerd. Hierbij wordt voortgebouwd op de met de nieuwe Intercity (DDZ) opgedane ervaring die de afgelopen jaren werd gemoderniseerd. Deze trein krijgt van reizigers, bij de beoordeling van alle NS-treinen, de hoogste waardering in de treinbelevingsmonitor. De nieuwe VIRM-dubbeldekkers worden door de modernisering naar verwachting 20% zuiniger waardoor de milieuprestatie van de trein nog verder verbetert. “Door deze modernisering spelen we nog beter in op de wensen van onze klanten en wordt de trein nog weer zuiniger en kan hij weer jaren meeâ€, aldus Wim Fabries. 418 Rijtuigen NedTrain R&O gaat de werkzaamheden voor de VIRM, net als de DDZ-modernisering, uitvoeren in Haarlem. In totaal gaat NedTrain daar vanaf deze zomer 418 rijtuigen reviseren. Een grote operatie die, als alles volgens schema verloopt, begin 2020 volledig moet zijn afgerond. Vanaf voorjaar 2016 zullen de nieuwe treinen naar verwachting stuk voor stuk gaan instromen op het spoor. Nieuwe aspecten van de modernisering De nieuwe trein krijgt een indeling die is aangepast aan de laatste wensen van de reiziger. De trein zal voorzien worden van de nieuwste LED-verlichting (Intelligent Light Control) die zich aanpast aan het daglicht. Net als in de DDZ leent het bovengedeelte van de nieuwe trein zich straks meer om in te werken en lezen door de tweezits bankjes en een zakelijker inrichting. De benedenverdieping wordt informeler met zitplaatsen die tegenover elkaar staan en een loungebank. Alle treinen worden verder voorzien van het modernste meubilair, nieuwe schermen met actuele reisinformatie, draadloos internet, een nieuwe kleurstelling in de trein, kunst en een nieuw (rolstoeltoegankelijk) toilet. Er wordt gebruik gemaakt van de nieuwste duurzame materialen en de nieuwste technologie. Zo krijgt de trein bijvoorbeeld nieuwe zuinigere klimaatinstallaties en de trein wordt verder gestroomlijnd voor minder luchtweerstand. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
28-02-2014 21:32:03 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Op de bijbehorende plaatjes was een benedenverdieping te zien waar je op een aantal banken tegen de wand zit aan te kijken ipv door een raam naar buiten. Hoera, vooruitgang. |
28-02-2014 21:39:42 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Waarschijnlijk hetzelfde verhaal als bij ICM naar ICMm: Meer stoelen erin ''proppen'' waardoor je dus ook minder beenruimte krijgt bij de coachopstelling stoelen. Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
28-02-2014 22:10:19 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Waren we net gewend aan de tweezitters beneden (m.u.v. de oudste bakken) en de vierzitters boven, draaien ze het weer om %03% |
28-02-2014 22:14:32 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Ik vind de stoelen (ik reis 1e klas) stoelen in de oude VIRMS's (dus met blauwe stoffen bekleding) niet verkeerd, maar als het dezelfde stoelen worden als DDZ hoor je mij ook niet klagen. |
28-02-2014 22:28:27 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Een vraagje wat betreft het stroomlijnen. Hoe willen ze dat precies gaan doen? Aan het casco wordt toch niks veranderd? Op internet kon ik geen info of plaatjes vinden over de VIRMm. Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
28-02-2014 22:37:35 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als nu net het contract getekend is, zal men dat nu wel gaan uitdenken. |
28-02-2014 22:38:27 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
@lol Er valt misschien wat winst te behalen bij het dak aan de voorzijde. Bekijk maar eens een plaatje van een VIRM mBvk. |
28-02-2014 22:39:04 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat kan zijn dat ze de uitsparingen waar vroeger de stroomafnemers zaten gaan dichtmaken, dat soort dingen. |
28-02-2014 23:58:38 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Er worden er dus 418 verbouwd Dit zijn de rijtuigen van VIRM1 inclusief verlenging: mBvk1/2 8501-8662 ABv3/4 8001-8081 ABv5 8201-8247 ABv6 8301-8381 mBv7 8801-8847 Totaal is dit inderdaad precies 418, maar er zijn een paar missende rijtuigen: - mBvk1/2 8611 is gesloopt, welke gaat die vervangen? Misschien reserve casco 8755? Ik dacht dat die al (deels) in ombouw was? - ABv3/4 8029 heeft schade en wordt als prototype gebruikt. Komt deze daarna in dienst? Of komt er een andere? - ABv6 8301 is niet in dienst. De schade is mij onbekend, evenals de locatie. Wat denken jullie? Laatst bewerkt door Rob... op 01-03-2014 00:20 |