19-03-2015 21:21:54 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
De kopbakken van IRM 1 kan je ook herkennen aan de antennes (of eigenlijk de daarvoor bedoelde "bulten") boven de cabine. IRM 1 had oorspronkelijk 1 antenne in het midden voor TeleRail. Toen de "Tracking & Tracing" antenne erbij kwam moest de TeleRail opschuiven en dat kan je herkennen bij IRM 2 t/m 4, die kwamen in dienst toen deze wijziging al was doorgevoerd. T&T zat aan de ene kant (weet niet of dat gezien van vooraanzicht of dat links of rechts is) en TeleRail aan de andere kant. Ook is TeleRail inmiddels vervangen door GSMR. Edit: ter vergelijking de "plaatjes": IRM 1: http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/emu/IRM/8630-8642/080805-42.jpg IRM 2 t/m 4: http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/emu/IRM/8701-8709/050324-02.jpg Laatst bewerkt door vrijgezel op 19-03-2015 21:28 |
19-03-2015 22:55:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Telerail was een korte recht opstaande antenne, GSM-R werd een schuin naar achteren staande antenne. Die lang uitstekende antenne zal dan T&T wel zijn. Laatst bewerkt door thom op 19-03-2015 22:59 |
20-03-2015 12:09:25 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Niets toevoegend bericht verwijderd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
20-03-2015 12:27:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteInmiddels is het bekend: het is de 290 8708 die nu in de 8674 rijdt. Die bak is in november 2014 beschadigd binnengekomen in Hlm en dus inmiddels hersteld. (Hij was toen deel van stel 8723, die weer met een bak van de 8736 de baan op is gestuurd, enz enz.). De uitgenomen beschadigde bak van de 8674 is de 290 8582 en deze staat nu dus voor herstel in het RB. |
![]() |
advertentie |
21-04-2015 08:47:16 | ||
---|---|---|
iraj-smile
![]() |
Weet iemand hoe lang het '175 jaar spoor' interieur in VIRM 9548 er nog in blijft? |
21-04-2015 09:41:04 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Het kan maar zo wezen dat de stikkers van 175 jaar spoor blijven zitten tot de revisie. Als ik zie bij ander materieel met de bestikkering van het WK 2010. Die bleven ook (zo als het er toen uit zag) zitten tot dat het materieel buiten dienst werden gesteld/gereviseerd. |
21-04-2015 09:42:36 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 9548 is het eerste stel (dacht ik) van de nieuwste VIRM-generatie. Eer dat deze gereviseerd wordt zijn de spoorwegen 182 jaar... |
21-04-2015 12:43:36 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
De nieuwste virm generatie zijn de 9547 tot en met de 9597. Dat even terzijde. Als de 9411 gereviseerd is, weet iemand wat het volgende stel word? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-04-2015 13:33:23 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Helaas publiceert Op de Rails de materieelmutaties van de Haarlemse werkplaats niet meer. |
22-04-2015 15:38:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Maar dat neemt niet weg dat eventuele insiders er hier mogelijk wat over kunnen vertellen, als ze dat kunnen/mogen. Choo choo..... |
26-04-2015 19:31:45 | ||
---|---|---|
Leo
![]() |
Vanmiddag (13.45 uur) stonden 2 mBvk's buiten bij Hlmwph, wachtend op herinzet: 290 8582 en 290 8587. |
27-04-2015 00:54:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote De stickers werden wel degelijk verwijderd, alleen bleven er lijmresten achter en werd door het vuil de tekst weer leesbaar. |
06-05-2015 14:54:18 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Op de facebook-pagina van NS is een film(-pje) geplaatst over het hergebruik van materialen (en daarmee "identiek" aan DDM2/3, althans het idee). https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1076986062331559&id=234539316576242&refid=7&_ft_=qid.6145738283673389179%3Amf_story_key.2656574215706161158&__tn__=%2As Of als bovenstaande link het niet doet: http://2ndare.nl |
06-05-2015 19:11:44 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Opmerkelijk dat het interieur van VIRM2/3 wordt gerecycled, terwijl ik dacht dat het nog wel mee kon. Die van VIRM1 is blijkbaar niet goed genoeg![]() |
06-05-2015 19:20:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je hebt ook goede kans dat stoffen afkomstig zijn van gescheurde bank- en zittingsdelen, maar net wat men voorhanden krijgt. |
06-05-2015 19:25:02 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
En als het materiaal een 2de ronde mee kan, zijn er altijd hobbyisten die wel wat willen kopen, alleen die stoelen zijn 175 euro. Dan heb je een nieuwe. Maargoed. Ik dwaal af. Excuses! http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
06-05-2015 19:37:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Haha, reken maar dat de kostprijs voor een nieuwe bank een heel stuk duurder is dan die EUR 175= ![]() |
06-05-2015 19:56:02 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Check, alleen het frame zonder bekleding was al over de 600 euro heen, en reken maar dat de bekleding absoluut niet goedkoop is... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
06-05-2015 22:00:01 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Het zijn de hoofdsteunen van de verlengingsbakken van VIRM 1 zo te zien |
06-05-2015 23:43:37 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Open even een nieuw topic in Ditjes&datjes als je hier tot in detail over door wilt gaan ... Met vriendelijke groet, Het moderator team |
19-05-2015 10:23:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Inmiddels is de 290 8582 hersteld en is stel 8674 naar Haarlem om de bovenstaande bakken terug te wisselen. |
19-05-2015 10:35:54 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Stel 8656 staat in Hlm naast het spoor naar ledn en mist een vouwbalg. Staat daar nu al een week. Nummer aangepast. Twijfelde al. Laatst bewerkt door Daan! op 19-05-2015 12:32 |
19-05-2015 11:15:49 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Ik dacht zelf de 8656 |
19-05-2015 11:59:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Die zal het wel zijn, want die is enige tijd geleden op twee sporen gelopen in Nijmegen. Daarvan is een vernielde vouwbalg een typisch gevolg. |
21-05-2015 21:22:42 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Quote 8674 stond al anderhalve dag in Hlm op spoor 12 met die 8582, maar kwam vanavond lm door Hwzb ri Asd om aannemelijk weer ingezet te worden. De 8736 stond om 21.05 met missende bakken nog op Hlmwph. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
26-05-2015 17:42:35 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
8610 rijdt met afwijkende kopbak, 290 8705 |
26-05-2015 17:46:22 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Staat al sinds begin 2009 zo in de matsamenstellingen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
27-05-2015 11:34:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Treinstel 9574 en 9556 (groene trein) zijn voorzien van geur units in het interieur, welke een aangename reis moeten creëeren. Beide treinen hebben 3 bakken hiermee uitgerust, bij beide stellen is 1 kopbak er niet mee uitgerust. |
27-05-2015 11:42:07 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Aan welke geurtjes moet ik dan aan denken? Laatst bewerkt door john2 op 27-05-2015 11:42, reden: typ fout herstelt |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-05-2015 12:32:01 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Durf het niet te zeggen. Ze veranderen in ieder geval om de 2 weken. |
27-05-2015 15:18:11 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteToch niet van die Ambipur-achtige parfumtroep? Daar krijg ik het altijd verschrikkelijk benauwd van...%09% |
27-05-2015 15:59:21 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zou zoiets ook in de vaak stinkende toiletten helpen? %08%%08%%08% Laatst bewerkt door aarclay op 14-06-2016 00:25 Choo choo..... |
27-05-2015 16:01:28 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Er is al een test met een toilet met foto's van een lavendelveld tegen de wanden. |
27-05-2015 16:28:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Maar mét of zonder een geurmodule?![]() Laatst bewerkt door aarclay op 14-06-2015 17:48 Choo choo..... |
27-05-2015 16:40:39 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Nooit gedacht dat het in een ongereviseerd VIRM topic nog eens over vandalismevermindering door geurmodules zou gaan... Maar met @aarclay gaan we wel vaker over dat soort interessante onderwerpen heen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
27-05-2015 16:42:12 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Inderdaad, svp ontopic dus ontwikkelingen. Voor dit soort vragen open je maar een topic in ditjes en datjes. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
14-06-2015 17:12:01 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Ik heb drie vragen: - Wat is de samenstelling VIRM 8723? - Wat is de samenstelling VIRM 8736? - Waar zijn de mBvk's 8722 en 8587 gebleven? Het kwam even geleden al ter sprake in dit topic, maar hier nog even een kleine samenvatting: De 8736 heeft eind 2014 een mBvk geleverd aan de 8723. De 8723 leverde op zijn beurt mBvk 8708 aan de 8644. Laatst bewerkt door 110573 op 14-06-2015 17:13 |
20-07-2015 22:32:07 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
De 8667 heb ik diverse keren zien rijden met ERTMS pilot stickers. Maar wat is daar de status van bij VIRM? |
20-07-2015 22:41:16 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Meen dat dat een grap was. Vooralsnog waren alleen enkeke SLT-stellen ermee uitgerust. |
20-07-2015 22:44:59 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Klopt! |
21-07-2015 14:52:54 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik zag de VIRM ook al eens rondrijden met die sticker, maar hoezo zitten die stickers er nog als grap op? Je kan verwachten dat iemand in een dolle bui deze er eventjes opplakt tijden onderhoud, maar blijkbaar hebben ze geen zin om hem eraf te halen al het niet serieus is![]() het brengt in ieder geval wel verwarring met zich mee, zou je denken. Laatst bewerkt door aarclay op 21-07-2015 14:53 Choo choo..... |
21-07-2015 15:35:10 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je doet alsof zoiets een grap is van NSR of Nedtrain, maar die houden zich natuurlijk niet bezig met zulks. Waarschijnlijk gewoon een monteur die toevallig aan een paar stickers gekomen is en ze er voor de gein opgeplakt heeft. En die gaat echt niet bij houden tot ie dat ding weer ziet met onderhoud, er rijden zoveel treinen rond... |
21-07-2015 15:54:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Nee, waar haal je dat vandaan? Quote Een trein komt vaak aan de beurt voor onderhoud, en dan zijn het zelfs verschillende personen, dus zou zo'n 'fake'-sticker snel opgemerkt moeten zijn ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 21-07-2015 15:54 Choo choo..... |
21-07-2015 15:59:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Alsof een monteur geïnteresseerd is in zo'n sticker. Hij krijgt een pakket werk aangeboden en dat doet hij, komt hij zo'n sticker tegen dan laat hij die gewoon zitten wanneer hij geen opdracht krijgt om die te verwijderen. Verder stoort niemand er zich aan, waarschijnlijk alleen mensen hier op dit forum. |
21-07-2015 16:11:11 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Gaarne terug naar de feiten. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
21-07-2015 19:52:54 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Feit: Eerder had ik zelf VIRM 8641 met een ERTMS sticker gespot. Later is deze toch verwijderd. Conclusie: Een ERTMS-VIRM is een hoax en onzin. Einde discussie en idd terug naar de ontwikkelingen |
21-07-2015 21:59:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ook toegetreden tot het moderator team ? Dat VIRM geen ERMTS had was allang duidelijk, wel een feit is dat er dus twee stellen die stickers hebben gehad en er één dus kennelijk nog steeds mee rondrijdt... |
21-07-2015 22:26:06 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
We hebben daarvoor een topic met afwijkende treinstellen. Daar mag dit voortgezet worden. https://somda.nl/forum/1006/Lijst+afwijkende+treinstellen+en+locs/ Hier weer terug naar het thans rondrijdende IRM. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
02-03-2016 10:45:01 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Weet iemand wat er met stel 8730 (Haarlem) en 8733 (Onnen) aan de hand is? Beide zijn dit jaar nog niet ingezet... |
02-03-2016 11:48:51 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
De 8730 heeft op 2-2 een aanrijding gehad met een auto en is voor herstel in Hlm. De 8733 staat te On te wachten op onderdelen (vraag me niet welke). |
02-03-2016 13:06:44 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Bedankt! |
02-03-2016 13:24:40 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Schijnbaar niet de moeite om een bakwisseling uit te voeren, zodat je weer 6 bakken VIRM in deze tijden de baan op krijgt... |
02-03-2016 14:17:18 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
8733 heeft diverse hoogspanningsstoringen waaronder 2 defecte tractie installaties en een defecte omzetter. 8730 staat inderdaad tbv schadeherstel aan de mbvk2 te Hlm. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 02-03-2016 14:17 |
02-03-2016 14:55:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is op zichzelf vreemd in de zin dat er eigenlijk altijd een extra mBvk in Haarlem rondzwerft voor tijdelijke of blijvende vervanging van een mBvk met schade. Maar het kan natuurlijk zijn dat die bak op dit moment niet beschikbaar is, omdat hij al een andere mBvk aan het vervangen is. |
![]() |
advertentie |
02-03-2016 15:04:16 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Sowieso staan er op dit moment 10 bakken Virm her en der (deels beschadigd) waarvan ik me afvraag of er geen nieuwe trein gevormd kan worden met weinig inspanning. Wat ik zover kan vinden: 8722-8111-8384-8853-8251-8683 (8711 - deels botsschade) ABv3/4: 8029 (proef VIRMm airco?) ABv5: 8301 (inzetbaar?) mBvk1/2: 8755 (reservekop opgebouwd vanuit gesloopte 8718 - nog niet inzetbaar) mBvk1/2: 8829 (inzetbaar) Iemand die iets meer weet? |
23-03-2016 23:41:28 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Wat is men van plan met de mBvk1/2 8829, die weer terug is gebracht naar Haarlem? |
25-03-2016 00:22:31 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
Quote De 8722 zit in de 8644 als mbvk1 na een aanrijding te Geleen. |
28-03-2016 21:03:28 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
De 8730 en 8733 zijn dit weekend ook weer in dienst gekomen. |
06-05-2016 13:43:38 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
BoekenVIRM 9514 krijgt binnenkort een speciale leescoupe op de bovenste verdieping >> http://www.ns.nl/uitgelicht/tijd-voor-lezen/de-leescoupe.html Frequent flyer van Apn - Ut v.v. | OBIS Heavy User |
06-05-2016 16:43:00 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Waarom doen ze zulke dingen bij vis-Ã -vis opstelling? Het leest toch 10 keer prettiger in coachopstelling.. Laatst bewerkt door jordy94 op 06-05-2016 16:43 |
06-05-2016 17:09:18 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Waarschijnlijk omdat de stiltezone zich daar dus ook al bevond, ik vermoed ook dat de stiltecoupé verbouwd wordt naar leescoupé. |
06-05-2016 19:18:46 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Puur een vraag uit eigen interesse: zou een eventuele ombouw naar coachopstelling veel meer inhouden dan alleen banken omdraaien? Met andere woorden: kan dat zomaar? Laatst bewerkt door AgentX op 06-05-2016 19:19 |
06-05-2016 21:16:13 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Bevestigingen op de vloer en wand zijn niet aanwezig. Tevens moeten alle ruggenschalen vervangen worden voor exemplaren met vuilnisbak en klaptafel. Best een karwei dus. |
07-05-2016 07:33:52 | ||
---|---|---|
IC2000
![]() |
Is het niet handiger om de stiltezone beneden te plaatsen? Kinderen willen altijd boven zitten en mijn ervaring is dat de meeste doorlopers ook voor de bovenste verdieping kiezen. |
07-05-2016 10:20:41 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Als je van plan bent door te lopen doe je dat uiteraard beneden, minder traptreden. Echter wie op zoek is naar een zitplaats kan vanaf het balkon het benedendek al overzien en zal als dat vol is dus eerder naar boven lopen, om daar te constateren dat het ook vol is en door te lopen. |
07-05-2016 11:37:30 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Ben het met beide ic2000 en michaben eens. 1. stiltezone beneden te plaatsen, dit omdat Kinderen en dagjesmensen altijd boven willen zitten en mijn ervaring is dat de meeste doorlopers ook voor de bovenste verdieping kiezen. Dit komt idd als je van plan bent door te lopen doe je dat uiteraard beneden, minder traptreden. Echter wie op zoek is naar een zitplaats kan vanaf het balkon het benedendek al overzien en zal als dat vol is dus eerder naar boven lopen, om daar te constateren dat het ook vol is en door te lopen. 2. Hierop volgend komt een conclusie wanneer wil je benedenlangs door een trein lopen? Of je ontloopt de HC of je zoekt het toilet. 3. Als je de stilteruimtes dus tussen splitsing van de toiletroutes zet (elke trein heeft pijlen naar voor of achter voor de wc) op de benedenverdieping in coachopstelling, dan heb je alle reizigers content. 4. Daarnaast moet je stoelen Vis-Ã -vis niet beneden zetten, omdat je bij het raam dan geen beenruimte overhoud. Boven moet je geen coachopstelling omdat de bagageruimte tussen de stoelen dan verdwijnt. Maar dit probleem komt er wel omdat bij de renovatie VIRM NS juist de verkeerde keuze heeft gemaakt qua indeling. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 07-05-2016 11:38 |
07-05-2016 19:44:33 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Op een eerder plaatje van de gereserveerde VIRM was al te zien dat de vis-Ã -vis opstelling beneden komt en boven krijgen we (vermoedelijk) de vreemde indeling zoals DDZ boven heeft. |
08-05-2016 00:20:17 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Dit is al zo vaak ter discussie gesteld, maar omdat het moeilijk is te onthouden: boven is meer geschikt om te werken omdat het qua geluid en zicht rustiger is, doordat de afstand tot het spoor groter is. |
08-05-2016 03:09:45 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Enig, in theorie. %03% In praktijk, waar NS veelal blind voor lijkt te zijn, werkt dat natuurlijk niet, omdat je dan een externe factor hebt, te weten onbeschofte medereizigers. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-05-2016 08:48:31 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Dat het puur theorie is zie je al aan dat men het over een rustiger zicht heeft. Over het algemeen zit je als je in de trein aan het werk bent naar het scherm van een laptop/tablet te kijken en niet naar buiten, dus waarvoor je dat rustiger zicht nu nodig hebt? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
08-05-2016 10:01:44 | ||
---|---|---|
IC2000
![]() |
Quote 1. ik heb nog een reden: de bovenverdieping ziet er vanaf het balkon veel ruimer uit dan de benedenverdieping, welke er doorgaans donkerder uitziet. en ik heb het idee dat de bovenverdieping iets hoger is bij het pad. 2. ook als je een gunstige uitgang zoekt voor het station snap ik het nog. Quote Ik weet niet of je ooit in een VIRM hebt geprobeerd te werken, ik in iedergeval wel, elke dag. Naast dat dat sowieso geen sinecure is, is de benedenverdieping juist om deze redenen meer geschikt. Boven heb je veel meer afleidingen om je heen en heb je meer rijgeluiden (omdat de snelheid over het algemeen dusdanig is dat de luchtturbulentie het spoorgeluid gaat overheersen) |
01-06-2016 22:08:58 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Op 19 december 2015 is er brand gesticht in het toilet van het ABv6 rijtuig (380 8405 volgens de mat sms van 2010) van stam 9524. Deze stam was samen met de 9548 onderweg, toen het bij Almere Poort werd stil gezet. In het OD van die dag wordt gemeld dat de stam de volgende dag in Haarlem is binnengekomen. In de spots staat hij tot 25 april in Hlmwph, op 16 mei in Mtwpl en op 19 mei weer in dienst. Wanneer is de stam naar Maastricht gegaan en waarvoor? (Onderhoud??) en wanneer is de stam weer in dienst gekomen? |
01-06-2016 22:13:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Redelijk gebruikelijk dat men na herstel een trein nog naar een onderhoudsbedrijf stuurt om het onderhoud weer in te halen. |
01-06-2016 22:15:19 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Er staat me iets bij dat deze op 13 mei van Hlmwph naar Mt is gegaan, maar ik ben niet geheel zeker helaas. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
04-06-2016 10:08:37 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Is de 9427 vroeger gebruikt voor proeven met reisinformatieschermen? Ik zie dat in één van de bakken de glazen tussenscheiding voorzien is van bevestigingsschroeven. |
05-06-2016 14:41:17 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Van de RailWiki: "In oktober 2003 is de 8498 uitgerust met een infotainmentsysteem. Hierbij wordt op televisieschermen reisinformatie en reclame getoond. De stam heeft hier enige tijd mee rondgereden." Volgens http://treinengek.tripod.com/detreinengek/id9.html was de samenstelling mBvk1/2 290 8620 + ABv3/4 380 8098 + ABv5 380 8204 + mBvk1/2 290 8563, voor het laatst gezien op 02-02-2004. De ABv3/4 was voor vernummering 380 8032. Volgens de materiaalsamenstelling (laatst gewijzigd op 28 maart 2011) is de samenstelling van de 9427 zo dat er geen enkele bak in zit van de 8498. Nee is het antwoord dus als de samenstellingen kloppen. Het helpt overigens als je een baknummer geeft. |
06-06-2016 00:05:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik gok inderdaad dat het de bak van de oude infotainmentsysteem-VIRM zal zijn (8499 was er ook eentje van). Ik zal het stelletje binnenkort nog eens opspeuren. Dat oude systeem was mij even ontgaan, terwijl mij wel even in gedachten was dat er een VIRM was die als GDST kortstondig een ander dergelijk systeem had. Laatst bewerkt door aarclay op 06-06-2016 00:08 Choo choo..... |
08-06-2016 20:31:34 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
In 2007 heeft er iets van een test met "smart connection" plaatsgevonden waarbij o.a. de 9427 betrokken was. |
10-06-2016 14:28:06 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
De 9404 zal het volgende stel zijn wat gemoderniseerd gaat worden en is inmiddels overgebracht van Onnen naar Haarlem. |
10-06-2016 16:46:17 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Is er intussen al een lijst bekend met de volgorde van treinstellen die gereviseerd worden? |
10-06-2016 16:53:17 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ik dacht dat het revisie project virm op een laag vuurtje werd gezet? |
11-06-2016 08:49:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens mij staat het ook op een lager pitje. Eind vorig jaar was de 9411 al zo goed als in elkaar gezet. En we zijn nu een half jaar verder. Als de NS geen materieelproblemen had was de seriemodernisering allang begonnen, lijkt me. Dit zijn mijn verwachtingen zonder nog naar de revisiedata van ICM en DDZ te kijken. |
11-06-2016 20:06:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hebben we in de gaten dat we precies in het verkeerde topic zitten? |
11-06-2016 22:51:07 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
9404 is feitelijk gezien nog ongereviseerd. Maar ik snap je punt. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 11-06-2016 22:51 |
13-06-2016 18:13:26 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
In het OD topic van vandaag is gemeld dat er op het terrein van Nedtrain Haarlem een VIRM zou staan met bestickering voor lezen in de trein. Het zou hier niet gaan om de 9514. |
13-06-2016 18:14:37 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Dat is dan de 8707 als het goed is. |
13-06-2016 18:28:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Voor dit project: http://www.ns.nl/uitgelicht/tijd-voor-lezen/de-leescoupe.html |
13-06-2016 18:48:32 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Ik ben benieuwd of de 9514 het na de komst van de nieuwe leesVIRM nog lang vol gaat houden. |
13-06-2016 18:50:46 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Het kost niks om het erop te laten zitten maar wel om 't eraf te halen. Dus die blijft gewoon zo rijden waarschijnlijk. |
13-06-2016 23:03:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zolang de bestickering nog goed is, zal het wel zo blijven. Het is een actie van de NS en dus niet een contract met een bepaald bedrijf die tot een bepaalde termijn loopt (en vaak onverwacht verlengd wordt, zoals de Mendini en de Randstad![]() Quote Zou goed kunnen, gezien die in Hlmwpl staat! Laatst bewerkt door aarclay op 13-06-2016 23:06 Choo choo..... |
16-06-2016 14:01:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En de 8707 is inmiddels door de NS gepresenteerd, en rijdt nu in de dienstregeling. Tevens is de buitenkant ook licht onder handen genomen met een mooie bestickering van onder meer een vrouw die een boekje leest. https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/a.279598235479786.53029.268960009876942/847928008646803/?type=3&theater Choo choo..... |
01-07-2016 13:13:06 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
De 8707 is inmiddels weer ontstickerd. Reed net in de 849. Gezien te utg |
01-07-2016 13:32:57 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Check te Asd, iets met vergunningen, IL&T hoorde ik... Paar foto's online gezet voor degenen die 'm nog niet gezien hadden: https://www.facebook.com/sanfranjake/posts/1303487466335836 @dh3201 nu beter? Laatst bewerkt door sfj op 01-07-2016 14:05 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
01-07-2016 13:51:49 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Klopt, ben wel benieuwd of de 8707 zijn bestickeringen aan de binnenkant wel behouden heeft? |
01-07-2016 14:03:32 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Die link zit achter een login... %09% Shqiperise-lopers? |
01-07-2016 14:13:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik denk van wel. Op de foto zie ik een boekenkast-sticker op het raam zitten. En volgens mij boeit ILT het totaal niet hoe de binnenkant van de trein eruit ziet. Of het nu een huiskamermotiefje heeft, of helemaal roze is. Maar ik ben wel benieuwd naar de reden, ik kan me wel indenken dat de front van een trein een goed contrast moet hebben, en tegenwoordig (helaas) ook de deurenpartijen. Maar een sticker als dit, wat heeft de ILT er voor moeite mee? Choo choo..... |
01-07-2016 14:22:42 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Het is van alle tijden: zo lees ik net het gerucht dat de 1601 zijn rode neus moest inleveren doordat Railned de afwijking niet toeliet... |
01-07-2016 15:28:32 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Voor zover ik weet lag dat aan de directie die de huisvlijt niet op prijs stelde. |
01-07-2016 15:38:07 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Via een nfl die vandaag de 849 had begrijp ik dat de bestickering aan de binnenkant ook verwijderd is. Ook daar dan maar een paar plaatjes van: https://www.facebook.com/sanfranjake/posts/1303559359661980 Laatst bewerkt door sfj op 01-07-2016 15:45 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
01-07-2016 16:21:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Dit gaat dus om de 8707? Wie heeft de beslissing van de boeken-trein dan genomen vraag ik me af? Choo choo..... |