Ontwikkelingen ongereviseerd VIRM
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
18-03-2010 15:31:44
103 220-0
103 220-0
Maar er schijnt ook wat in het vat te zitten 'van A naar Beter', dus die theorie gaat niet op

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 

18-03-2010 20:35:25
spiketrain
Moderator
spiketrain
Quote
woepje: Twee stellen lijkt mij inderdaad ook wat logischer. De NS moet niet te tolerant worden hoor

Maar goed, benieuwd welk stel gaat volgen.
Eind april zullen we het weten, dan wordt volgens plan het volgende stel binnengenomen in Hlm.


Groet, Spiketrain
 

22-03-2010 16:26:40
Noodrem
Noodrem
[Humor] TransLink & NSR hebben zeker een andere topografische kennis als mij.
http://twitpic.com/1a7sq8
Ik hoop niet dat er een extra instaptarief of reistarief wordt berekend als ik in de 800 naar Mt ga.
[/humor]
 

23-03-2010 02:03:54
ruysdael
ruysdael
Vandaag met rijles eens naar Overveen, IJmuiden & omstreken gereden, waarbij ik uiteraard via Haarlem moest. Ik zag op de werkplaats vanaf de wegkant de 9427 staan die - saillant detail - uit elkaar lag voor wat betreft de bakken. Neem aan dat de T&T-melding vorige week van het stel in tr. 4061 dus een foutje was in T&T?  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

23-03-2010 03:02:10
Rolffiej19
Rolffiej19
Lijkt me wel ja die staat daar al vanaf januari  

23-03-2010 09:17:22
279
279
Quote
maccerr: Vandaag met rijles eens naar Overveen, IJmuiden & omstreken gereden, waarbij ik uiteraard via Haarlem moest. Ik zag op de werkplaats vanaf de wegkant de 9427 staan die - saillant detail - uit elkaar lag voor wat betreft de bakken. Neem aan dat de T&T-melding vorige week van het stel in tr. 4061 dus een foutje was in T&T?


9427 meldde zich afgelopen weekend ook weer (ten onrechte) als derde stel in
treinen van de serie 800. is er een bakwisseling geweest of heeft men de
OnBoardUnit overgezet op een ander stel?
 

23-03-2010 12:05:58
taigagaai
Moderator
taigagaai
Is het ook bekend in welke treinen en mogelijk in combinatie met welke andere stellen? Dan zou dat via de recente spots uitsluitsel moeten kunnen geven welk stel het mogelijk zou moeten zijn.  

23-03-2010 12:07:10
mark
mark
Gezien de overige meldingen lijkt het in combinatie met de 9406 te zijn.  

23-03-2010 15:42:49
broek53
broek53
RB Haarlem meldt dat er jl vrijdag een 9406 is afgeleverd met een kopbak van de 9427, en de 9427 bijgevolg nog in Hlm staat met een mBvk van de 9406.
Duidelijk de OBU van de kopbak van de 9427 die nu in de 9406 loopt verzuimd te herprogrammeren...
 

23-03-2010 17:28:10
mark
mark
Dat verklaart ook de T&T-melding van de 9406+9427 in de 4000 in het OD een paar dagen terug, waarbij in werkelijkheid enkel de 9406 reed.  

23-03-2010 18:00:16
keesje
keesje
Ehh, ja juist...  

23-03-2010 19:02:33
AlbertP
AlbertP
Treinen waar de 9406 rijdt zijn 1 stel langer geworden in T&T dus. Wel een slordige fout overigens. Btw, waarom is de bakwisseling eigenlijk uitgevoerd?  

23-03-2010 22:59:12
timtrein
timtrein
Vast een kopbak van de 9406 aan gort gereden... staat dat niet in Op de Rails? Zal morgen anders ff kijken.  

24-03-2010 10:52:42
keesje
keesje
Wat betreft die 9406/9427 in T&T: dit is volgens mij hersteld, want de 9406 is nu op pad en de 9427 niet (of wordt niet herkend).  

24-03-2010 11:11:06
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 9427 had brandschade opgelopen op 23 december te Amsterdam Amstel, aldus OdR. De 9406 kon ik niet vinden.  

24-03-2010 12:48:59
ruysdael
ruysdael
Datt stond ook al eerder in dit topic een keer of 3 vermeld  

24-03-2010 13:06:53
Noodrem
Noodrem
Quote
taigagaai: De 9427 had brandschade opgelopen op 23 december te Amsterdam Amstel, aldus OdR. De 9406 kon ik niet vinden.


Dat was toch alleen de mABv? Toen ik destijds op Asa was, betrof die brandschade de een-na-achterste bak, het was volgens mij geen koprijtuig.
 

24-03-2010 13:18:47
broek53
broek53
Nee, juist daarom is dus een onbeschadigde mBvk in de 9406 geplaatst...  

24-03-2010 13:29:45
hellfire
hellfire
Quote
Noodrem: Dat was toch alleen de mABv? Toen ik destijds op Asa was, betrof die brandschade de een-na-achterste bak, het was volgens mij geen koprijtuig.

Zo'n bak kennen we nog niet.

De een-na-achterste bak van een VIRM is een ABv. Bij een zesje zit in het midden een mBv7. In de 1e klas bakken zitten geen motoren. (Dus daar kan je gegarandeerd doedelzakvrij zitten.)
 

24-03-2010 18:22:35
AlbertP
AlbertP
Mijn vraag was: wat was er met de 9406 aan de hand.  

25-03-2010 20:49:17
broek53
broek53
Daar komen we kennelijk niet zo snel achter. Wel is zeker dat de schade of het defect zit aan/in mBvk 290 8580, want dat is degene die in Haarlem is achtergebleven.  

31-03-2010 23:56:35
Jannn2009
Jannn2009
Heeft iemand enig idee wat er met VIRM-IV 9477 aan de hand is? Deze is al vele weken niet meer in dienst en staat volgens de spots in On.%03%

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 31-03-2010 23:56
 

01-04-2010 07:20:25
train85
train85
Staat sinds 28-3 in Haarlem te niksen.  

01-04-2010 11:23:59
Rolffiej19
Rolffiej19
Mischien vanwege een nieuw sticker laagje%08%(OV-Chip)%08%  

01-04-2010 11:43:13
Nelis
Nelis
ze kiezen daar toch altijd serie 9500's voor want dan schijnen de stickers makkelijker te verwijderen te zijn. Hier is eerder in dit topic al over gesproken.  

01-04-2010 16:19:25
timtrein
timtrein
Zomaar een wilde gok... misschien is 'ie defect? Wil nog weleens voorkomen...  

01-04-2010 17:30:33
AlbertP
AlbertP
Quote
Nelis: ze kiezen daar toch altijd serie 9500's voor want dan schijnen de stickers makkelijker te verwijderen te zijn. Hier is eerder in dit topic al over gesproken.
Inderdaad, de verf van de 9500's is in betere staat.
 

01-04-2010 19:10:56
broek53
broek53
Quote
timtrein: Zomaar een wilde gok... misschien is 'ie defect? Wil nog weleens voorkomen...
Alles kan, en daarnaast lopen stellen om de haverklap binnen voor een aantal verbeteracties ook. Ik hoop niet dat we alle vieren hier gaan bespreken die "al" twee dagen in Haarlem staan, eerlijk gezegd.
 

01-04-2010 23:46:11
Jannn2009
Jannn2009
Ik snap je punt en dat is ook niet de bedoeling. Ik had het in dit geval ook over 'vele weken niet actief' en niet een paar dagen op haarlem!;)

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 01-04-2010 23:47
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-04-2010 08:22:57
broek53
broek53
In Haarlem rolt vandaag de 9522 binnen; 99 % zeker dat dat het tweede OV-chipkaartenstel wordt.  

23-04-2010 16:33:10
keesje
keesje
Dat gebeurde vannacht inderdaad al: het stel liep uit te Asd als 864a en naar een retourtje Wgm ging het stel rond 2.30 uur naar Hlm.  

23-04-2010 20:10:32
john563
john563
Is zeker, heb hem zelf ervoor klaar gezet.  

30-04-2010 20:07:29
spiketrain
Moderator
spiketrain
En als alles volgens plan verloopt, wordt de 9522 komende dinsdag afgeleverd.


Groet, Spiketrain
 

06-05-2010 13:35:46
himym
himym
Zit deze ook al in de reizigersdienst?  

06-05-2010 14:15:59
train85
train85
Staat nu nog in Hlm.  

08-05-2010 11:53:55
john563
john563
Is vrijdag afgeleverd.  

08-05-2010 14:08:24
AlbertP
AlbertP
En is de 9522 het 2e OV-chip stel geworden, zoals broek53 zei?

Laatst bewerkt door AlbertP op 08-05-2010 14:08
 

08-05-2010 14:10:15
luytjes
luytjes
Ja, hij is zelfs al als OV-chipstel gespot. Zie het opvallende dingentopic.  

14-05-2010 20:09:12
TheKnitter
TheKnitter
Wat houdt bij VIRM stellen een LT1-revisie in?
Dit zie ik namelijk elders meermaals voor komen..
 

14-05-2010 21:43:14
timtrein
timtrein
Dat is de eerste echte revisie die het materieel krijgt. Is een beetje vergelijkbaar met de vroegere kleine revisie uit de NS-tijd. De exacte inhoud van de beurt ken ik niet, maar die zal zich ongetwijfeld richten op groot onderhoud van allerlei zaken, zodat het spul daarna weer een jaar of 10 mee kan (en dan volgt normaliter een midlife-revisie en/of modernisering)  

16-05-2010 18:35:40
jmt
jmt
Dan zullen de 1e afgeleverde stellen nu ook ongeveer aan de beurt moeten zijn, aangezien zij in ik dacht de eerste helft van de jaren 90 afgeleverd werden...
Die zullen alleen dus pas aan de beurt komen nadat de huidige revisie van de ICM's, en straks de DDAR's afgerond is?

Laatst bewerkt door jmt op 16-05-2010 18:37
 

16-05-2010 18:50:20
broek53
broek53
De oudste series VIRM hebben de LT1 al gehad.  

01-08-2010 21:32:48
Pim530
Pim530
IRM 9597 vandaag ook voorzien van een blauwe deur zoals die in ICMm moet komen ( cabinedeur )  

01-08-2010 21:35:56
Mat75
Mat75
Zijn er al VIRM's met internet ?  

01-08-2010 22:07:42
maxime
maxime
Rond een uur of 3 stond ik voor de overweg bij station Beek-Elsloo, alwaar een combinatie van 2x VIRM voorbij kwam geraasd richting Std. Het tweede stel, volgens mij de 9582, was redelijk toegetakeld bij de cabine. Gevalletje aanrijding?  

01-08-2010 22:13:14
kevinevers
kevinevers
De 9582 had een aanrijding bij Maarheeze een tijdje terug  

02-08-2010 00:18:56
AlexNL
AlexNL
Nog niet, op dit moment loopt dat gehele inbouwproces nog voor ICMm. De inbouw van OBIS (internet + reisinformatieschermen) voor de VIRMs begint in februari volgend jaar, aldus Wikipedia. http://nl.wikipedia.org/wiki/OBIS  

02-08-2010 08:54:12
broek53
broek53
Richting Sittard? Dat is apart. Hij stond in Weert en hij gaat kennelijk de andere kant op dan richting Haarlem.  

02-08-2010 09:07:40
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
misschien driehoeken om de beschadigde cabine aan de achterkant te krijgen?  

02-08-2010 09:12:46
stefanvdw
stefanvdw
De 9582 is gisteren zoals gemeld van Mt naar Hlm afgevoerd(89352/89353), wanneer het stel van Wt naar Mt is vervoerd weet ik niet.  

07-08-2010 09:47:44
john563
john563
De 9582 heeft een reserve kopbak gekregen en zal deze week weer de baan op gaan, zo uit mijn hoofd de kopbak 290 8851  

07-08-2010 10:30:09
keesje
keesje
Quote
stefanvdw: De 9582 is gisteren zoals gemeld van Mt naar Hlm afgevoerd(89352/89353), wanneer het stel van Wt naar Mt is vervoerd weet ik niet.
Een ding is zeker: na de aanrijding is het stel vanuit Mz eerst teruggesleept naar Wt.

Laatst bewerkt door keesje op 07-08-2010 10:30
 

07-08-2010 14:20:06
himym
himym
Om 14.16 uur kwam de 9582 met nieuwe kopbak te Zl binnen op weg naar On (?)  

07-08-2010 18:51:09
kleine_man
kleine_man
Quote
john563: De 9582 heeft een reserve kopbak gekregen en zal deze week weer de baan op gaan, zo uit mijn hoofd de kopbak 290 8851


Wat is er dan gebeurd met de 9593?
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-08-2010 14:11:54
broek53
broek53
Het zou mij niet verbazen als het de 290 8821 is. Die stond al een hele tijd in Haarlem, is destijds met lichte schade "overgebleven" na wat wisselingen met de VIRM-4-reservebak en is zelf, net als de 9582, een bak van het type VIRM-4.

@ edit: het is inderdaad de 290 8821 (afkomstig uit de 9578, in juni 2009). De zwaar beschadigde mBvk uit de 9582 is de 290 8829.

Laatst bewerkt door broek53 op 09-08-2010 15:46
 

16-08-2010 21:58:27
broek53
broek53
Op 11/8 door het RB Haarlem afgeleverd de 9427, bekend van de brandschade op het Amstelstation in de eerste sneeuwdagen van vorig jaar december. De kopbakken zijn niet dezelfde waarmee hij naar binnen is gegaan; het zijn mBvk's die van botsschade zijn hersteld en afkomstig zijn van de 9406 (290 8580) en de 8624 (290 8585). Omgekeerd lopen de kopbakken waarmee de 9427 in Hlm is binnengerold, nu in de 9406 (290 8568, sinds maart al) en 8624 (290 8529, sinds juni).
Verder is de 8670 vorige week met schade aan de 290 8640 in Hlm gekomen, waar deze bak gewisseld is met de 290 8534. Die bak komt van de 8653, die in Hlm staat met dakschade aan de ABv6. De 8670 is ook op 11/8 weer in dienst gekomen.
 

17-08-2010 10:01:34
keesje
keesje
De 8670 was op 20/7 al Hlm binnengelopen, op dezelfde dag dat het een aanrijding had tussen Sgn en Ana als trein 3024. Ik neem aan dat het hier om hetzelfde schadegeval gaat?  

17-08-2010 13:06:08
klaass16
klaass16
in Hlm staan 2 kapotte Virm bakken, volgens mij een kopbak van de 9582
en op On staat Virm 9420 , die een kapottee kopbak heeft.

Laatst bewerkt door klaass16 op 17-08-2010 18:36
 

17-08-2010 14:18:54
broek53
broek53
Nou, in Haarlem wemelt het van de defecte VIRM-bakken (ook al zijn er dus weer aardig wat hersteld vertrokken op 11/8). Zo staan er drie stellen met in oplopende mate dakschade en zijwandschades als gevolg van afgerukte stroomafnemers; de eerder genoemde 8653 en de van de Schipholtunnel bekende 9469 en 8614. De kopbak van de 9582 staat overigens voorlopig terzijde.  

17-08-2010 15:54:09
broek53
broek53
Quote
keesje: De 8670 was op 20/7 al Hlm binnengelopen, op dezelfde dag dat het een aanrijding had tussen Sgn en Ana als trein 3024. Ik neem aan dat het hier om hetzelfde schadegeval gaat?
Dat zal, maar blijkens de spots (en de melding van Hlm wph zelf) is hij niet direct binnengelopen, integendeel. Hij is eerst in Zwolle geweest (reiniging, neem ik aan) en heeft een tijd in Den Bosch gestaan (mogelijk wachten op ruimte in Hlm?). Hij is pas 9/8 binnengerold en is op 11/8 in gewijzigde sms weer vertrokken.
 

17-08-2010 17:24:32
martijn24
martijn24
Quote
klaass16: in Hlm staan 2 kapotte Virm bakken, volgens mij een kopbak van de 9582
en op On staat ook een Virm kopbak , die een kapot dak heeft.
In Onnen is het stel 9420 die is afgedekt.

Laatst bewerkt door martijn24 op 17-08-2010 17:24
 

17-08-2010 18:22:35
keesje
keesje
Quote
broek53:
Quote
keesje: De 8670 was op 20/7 al Hlm binnengelopen, op dezelfde dag dat het een aanrijding had tussen Sgn en Ana als trein 3024. Ik neem aan dat het hier om hetzelfde schadegeval gaat?
Dat zal, maar blijkens de spots (en de melding van Hlm wph zelf) is hij niet direct binnengelopen, integendeel. Hij is eerst in Zwolle geweest (reiniging, neem ik aan) en heeft een tijd in Den Bosch gestaan (mogelijk wachten op ruimte in Hlm?). Hij is pas 9/8 binnengerold en is op 11/8 in gewijzigde sms weer vertrokken.
Het ging overigens om een aanrijding met een auto, dus ik denk niet dat deze daarvoor gereinigd hoeft te worden.
 

18-08-2010 16:51:45
martijn24
martijn24
Quote
martijn24:
Quote
klaass16: in Hlm staan 2 kapotte Virm bakken, volgens mij een kopbak van de 9582
en op On staat ook een Virm kopbak , die een kapot dak heeft.
In Onnen is het stel 9420 die is afgedekt.
Stel stond vanmorgen om 5.15uur te Gn de 9420 is vertrokken met de 526 v te Gn.

Laatst bewerkt door martijn24 op 18-08-2010 16:52
 

28-10-2010 21:23:02
AlbertP
AlbertP
Terug van vakantie blijkt de 9430 opeens een blauwe cabinedeur (vanaf het balkon) te hebben. Is dit een nieuwe ontwikkeling of is de 9430 een eenling?  

28-10-2010 21:24:02
mren
mren
Dat is de nieuwe methode om vluchtwegen aan te geven, ICM rijdt er ook mee rond nadat het bij de sprinters is begonnen.  

28-10-2010 22:15:53
thom
thom
Met een beetje nadenken kun je inmiddels tochwel bedenken dat dit fenomeen bij al het materieel zal gaan verschijnen...  

28-10-2010 23:31:42
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik denk niet bij slt hoor, behalve dat sommige mcn's dat natuurlijk niet erg zouden vinden...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-10-2010 22:18:58
thom
thom
Naja, al het materieel dan, behalve als ze voorzien zijn van douchedeuren  

30-10-2010 13:53:50
AlbertP
AlbertP
Douchedeuren zijn dan gelukkig vaak vrij ondoorzichtig. SLT-deuren zijn nog veel erger voor sommige mcn's.  

30-10-2010 15:55:55
edje
edje
Hier thuis zijn de douchedeuren gewoon doorzichtig glas, gelukkig krijg ik nooit bezoek op de badkamer  

30-10-2010 16:00:33
manuel25
manuel25
Hier ook, we hebben toch allemaal dezelfde, of niet soms?

Ik neem aan dat deze glazen deuren net als bij de GTW's geblindeerd zijn, zodat er minder licht van het reizigersgedeelte in de cabine kan komen. Verder ziet de machinist niet dat mensen achter zijn rug meekijken dus wat zou het probleem zijn. Ik zou het zelf als ik mcn was niet erg vinden als nieuwsgierige reizigers meegenieten van mijn uitzicht.

Laatst bewerkt door manuel25 op 30-10-2010 16:04
 

30-10-2010 16:42:24
gertjan
gertjan
Ach, in de GTW is het heel makkelijk. Je neemt van thuis een kleerhanger mee, die hang je op aan de deur (haakje tussen de post en de deur, je doet je jas erover, et voila niemand kan meer naar binnen kijken.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

30-10-2010 18:15:45
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
manuel25: Ik zou het zelf als ik mcn was niet erg vinden als nieuwsgierige reizigers meegenieten van mijn uitzicht.


Ook in een SLT als je in een flesje moet pissen omdat je zo nodig moet?
(Zag laatst overigens te Bkl een SLT waar een straaltje uit de zijkant kwam... Fijn zo'n trein zonder wc... )

Maargoed, was dit niet het V-IRM topic?!


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

19-11-2010 18:28:33
KmNS1
KmNS1
Weet iemand of de 9595 aan de zijkant nog de tekst 'apollo' heeft?  

19-11-2010 20:19:17
nls911
nls911
Nee dat heeft deze niet meer. Echter is wel het materieelnummer verplaatst. Of dit met apollo te maken heeft geen idee.  

19-11-2010 22:00:52
jmv
jmv
Nee, het materieelnummer van de 9595 zat daarvoor al op een afwijkende plaats.  

19-11-2010 22:25:55
joaska3
joaska3
Zoals in het topic nieuwe VIRM's al eens gemeld. Het bewuste treinstel (9595)is zonder nummer in Nederland gearriveerd. Voor de acceptatie is het treinstelnummer door Bombardier op Amf. Bkd. alsnog geplaatst helaas aan het verkeerde wageneinde. Deze fout zal inmiddels tijdens een KTO beurt in Onnen wel door Bombardier hersteld zijn.  

20-11-2010 05:04:39
thom
thom
Als men op 19 November nog post dat het op een afwijkende plek zit, is de kans op dit moment zéér groot dat het nog zit, waar het zat  

20-11-2010 10:38:32
nls911
nls911
Inderdaad. De 9595 reed donderdagavond trein 3085 en daar viel het mij aan op dat het nummer niet 'goed' zit.  

27-11-2010 09:18:19
bjornl
bjornl
Even uit het DDZ-topic getild:
Quote
vrijgezel:
Quote
skycruiser: Hallo allemaal,

...Dit rijtuig had beneden in de 2e klasse de IC stoelen die we kennen uit de oude generatie ICM (daar waren ze oranje, lederen bekleding). In deze DD-AR in het bekende lichtgroen. Ook was er meer beenruimte dan gebruikelijk. Alle stoelen in 4-zits lay-out geplaatst.

Heeft dit eventueel te maken met de ombouw? Was/is dit onderdeel van een test?


Dit heeft te maken met een te kort aan 2e klas, resp. een overschot aan 1e klas aanbod (wat bij DDM1 ook het geval was), Daarom is de ABv 380 7508 "verbouwd" tot BBv 280 7508 (ook het bovendek, overigens is door een te kort aan onderdelen bij een aantal banken weer de 1e klas bekleding gebruikt).
Quote
dlm4yjp: Inderdaad, de eerste 2 V-IRM serie's kennen dit probleem ook, echter is het daar wat minder opvallend omdat de beenafstand even groot is, echter zit er zo'n 10cm spelen tussen de rugleningen in, dit is overigens alleen op het bovendek

Quote
dlm4yjp: Ik denk die ene met de paarse stoeltjes %08%

EDIT: na even het een en ander doorgespit te hebben: Zowel de 86xx als de 87xx hebben dit

Is het "teveel" aan eerste klas in de zesjes nu dan daadwerkelijk gedeclasseerd? Het is mij in ieder geval nog niet opgevallen. Ik ken de door dim4yjp beschreven opstelling juist van het bovendek van de ABv6 en voorheen de ABv5 in de viertjes, waar het volgens mij al sinds de aflevering zo zat.

Laatst bewerkt door bjornl op 27-11-2010 09:19
 

27-11-2010 13:37:51
joaska3
joaska3
Bij aflevering van VIRM was al sprake van 2 ABv6 uitvoeringen. Een versie voor het 6 wagenstel met boven 1e klas in uiteraard een 1e klas steek. Deze meubels staan ruggelings tegen elkaar. De tweede versie is voor het 4 wagenstel met boven 2e klas in uiteraard de 2e klas steek. Daardoor staan hier de meubels in de Vis á Vis opstelling ruggelings van elkaar af. (verschil 1e2e klas steek. Deze situatie is nog steeds actueel. Bij de ombouw en nieuwe ABv3/4 staan op de bovenverdieping de 2e klas meubels bij de laatste steek voor de glazen tussenwand 2e 1e klas ook ruggelings van elkaar af. Dit vindt zijn oorsprong in de ombouw van IRM naar VIRM. Plaatselijk is hier een wand verzet en is er een steek 1e klas (ROKEN) meubels gewijzigd in 2e klas (NIET ROKEN.

Laatst bewerkt door joaska3 op 27-11-2010 13:38
 

19-12-2010 19:12:33
broek53
broek53
Geloof dat het nog niet langsgekomen is: het Ob Maastricht heeft sinds de nieuwe dienstregeling nu ook een deel van het VIRM in onderhoud, namelijk de vieren serie 9400 (32 stuks), vreemd genoeg met uitzondering van de 9478.
Leidschendam heeft nog maar 10 vieren in onderhoud: 9502, 9504, 9506, 9508, 9510, 9514, 9516, 9520, 9522, 9524.
En de rest zit nog lekker in Onnen.
 

19-12-2010 20:05:54
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
kortom, nog meer lege bakkilometers.... Ldd heeft het zeker te druk met het SLT?  

19-12-2010 20:13:47
mvd
mvd
Er komen genoeg oude VIRM-vieren naar Mt op de 800, als alles goed gepland wordt (kuch, kuch) moet het meevallen met de lege kilometers .


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

19-12-2010 20:18:49
broek53
broek53
Quote
SleutelMan: kortom, nog meer lege bakkilometers.... Ldd heeft het zeker te druk met het SLT?
Ldd krijgt het steeds drukker met SLT, Mt steeds minder druk door de afvoer van mat '64, het vertrek van ICR naar de Wgm (voor Hispeed) en het terzijde stellen van de 1800 en van 1700-en.
Hoezo, lege bakkilomters? In tegenstelling tot Onnen hoef je voor Mt niets te forceren, daar komen de VIRM's tot voor de deur.
 

19-12-2010 20:20:41
broek53
broek53
Quote
mvd: Er komen genoeg oude VIRM-vieren naar Mt op de 800, als alles goed gepland wordt (kuch, kuch) moet het meevallen met de lege kilometers .
Dat heeft niets met de planning te maken, althans: niet met de omloopplanning. Wel met het plannen en ervoor zorgen dat de stellen die ond nodig hebben, in een onderhoudspad naar Mt terecht komen - maar dat geldt uiteraard voor elk stel dat naar elke werkplaats moet.

Laatst bewerkt door broek53 op 19-12-2010 20:20
 

19-12-2010 20:42:43
thom
thom
Quote
broek53: Geloof dat het nog niet langsgekomen is: het Ob Maastricht heeft sinds de nieuwe dienstregeling nu ook een deel van het VIRM in onderhoud, namelijk de vieren serie 9400 (32 stuks), vreemd genoeg met uitzondering van de 9478.
Leidschendam heeft nog maar 10 vieren in onderhoud: 9502, 9504, 9506, 9508, 9510, 9514, 9516, 9520, 9522, 9524.
En de rest zit nog lekker in Onnen.

De 9478 misschien voorzien van eea proef ?
 

19-12-2010 23:12:25
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53:
Quote
mvd: Er komen genoeg oude VIRM-vieren naar Mt op de 800, als alles goed gepland wordt (kuch, kuch) moet het meevallen met de lege kilometers .
Dat heeft niets met de planning te maken, althans: niet met de omloopplanning. Wel met het plannen en ervoor zorgen dat de stellen die ond nodig hebben, in een onderhoudspad naar Mt terecht komen - maar dat geldt uiteraard voor elk stel dat naar elke werkplaats moet.
En omdat het met zoveel viertjes VIRM gaat, wordt Mt juist weer een werkplaats die via de reguliere treinen is te bereiken. Kwestie van de juiste stellen op tijd in de 800 of 3500 te regelen.

Momenteel wordt het treinpaar 3526/3557 nu ook voor gebruikt om ICR via Shl/Gvc uit te kunnen wisselen met stammen in de 1900. Deze mogelijkheden nemen alleen maar toe door VIRM in 3528/3559 te plannen en zie hier: in Gvc staan in de dal voldoende stellen om via 3559 weg te regelen naar Mt!
Het stel dat dan in de ochtend aankomt kan dan de dienst van het weg te regelen stel weer overnemen.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 19-12-2010 23:16
 

25-12-2010 13:19:44
giuseppe
giuseppe
Het is iig ook goed voor de bijsturing, tot voor kort was er nooit een reserve VIRM stel in Maastricht.  

25-12-2010 18:44:51
manuel25
manuel25
Quote
thom:
Quote
broek53: Geloof dat het nog niet langsgekomen is: het Ob Maastricht heeft sinds de nieuwe dienstregeling nu ook een deel van het VIRM in onderhoud, namelijk de vieren serie 9400 (32 stuks), vreemd genoeg met uitzondering van de 9478.
Leidschendam heeft nog maar 10 vieren in onderhoud: 9502, 9504, 9506, 9508, 9510, 9514, 9516, 9520, 9522, 9524.
En de rest zit nog lekker in Onnen.

De 9478 misschien voorzien van eea proef ?
Ik meende vanwege de boord-wal.
 

25-12-2010 21:05:47
john563
john563
De 9478 en de 8608 hebben wat proef dingen, de 8608 komt daarvoor eerdaags weer naar haarlem.
Tipje van de sluier, obis en tractie, software compressor.

Laatst bewerkt door john563 op 25-12-2010 21:06
 

25-12-2010 22:33:24
thom
thom
Quote
manuel25: eIk meende vanwege de boord-wal.

Euh ja, en wat is dat dan?
Da's misschien we handig om ook uit te leggen namelijk
 

25-12-2010 23:08:49
aarclay
aarclay
Dat NedTrain geloof ik op afstand toegang heeft tot de boordcomputer, en de diagnostische gegevens o.a makkelijk uit kan lezen.

@john, betekent dit dat begin 2011, dat er een OBIS VIRM in dienst zal zijn?

Laatst bewerkt door aarclay op 25-12-2010 23:09


Choo choo.....
 

25-12-2010 23:30:55
manuel25
manuel25
Quote
thom: Euh ja, en wat is dat dan?
Da's misschien we handig om ook uit te leggen namelijk
Ik ben er zelf niet zo in thuis, maar het gaat inderdaad, wat aarclay zegt over de storingen die het treinstel op de baan naar de wal (Onnen) stuurt. Dit is een proef die gehouden wordt in Onnen met een aantal VIRM stellen.
http://www.struktonrail.nl/nl-nl/RailInfraStructure/Pages/POSSBoordwal.aspx

Laatst bewerkt door manuel25 op 25-12-2010 23:31
 

26-12-2010 11:26:47
coenormel
coenormel
Wanneer zijn de eerste series IRM eigenlijk aan hun revisie toe? Behoorlijk wat bakken zien er immers redelijk afgeleefd uit.  

26-12-2010 11:31:43
Pim530
Pim530
na DD-AR denk ik... Als we de richtlijn van ongeveer 20 jaar aanhouden, kom ik uit op 2014..  

26-12-2010 11:33:19
TheKnitter
TheKnitter
Als DDZ verbouwd is komt VIRM aan de beurt met een kleine overlap (althans, dat zei de chef van de Revisie afdeling in Hlmwph)  

26-12-2010 11:33:49
joaska3
joaska3
Quote
coenormel: Wanneer zijn de eerste series IRM eigenlijk aan hun revisie toe? Behoorlijk wat bakken zien er immers redelijk afgeleefd uit.

Zie het door de moderator gesloten topic VIRM1 modernisering.
 

26-12-2010 11:44:42
joaska3
joaska3
Quote
thom:
Quote
manuel25: eIk meende vanwege de boord-wal.

Euh ja, en wat is dat dan?
Da's misschien we handig om ook uit te leggen namelijk

Er loopt een pilot met betrekking tot Real Time Monitoring. Hierbij wordt continue vanuit een control room de data van de diverse stellen (20x)gevolgd. E.e.a. om de bedrijfszekerheid en de beschikbaarheid te verbeteren.
 

26-12-2010 11:47:54
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
was dat ook al niet te zien bij de open dag van OB onnen? Of was dat wat anders? http://www.flickr.com/photos/sleutelman/5029203955/in/set-72157625044711488/